eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
943 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 درخواست محسن مقصودی از ریاست دستگاه قضائیه و دادستان دادگاه ویژه روحانیت برای ورود به پرونده شیخ 🔹از رییس محترم ‎ درخواست دارم، به پرونده روحانی عدالت‌خواه و انقلابی استان خوزستان ‎ که به ۶ ماه حبس محکوم شدند، ورود کنند و اعاده دادرسی صورت گیرد. 🔸شیخ محسن در این سال‌ها همیشه کنار محرومان و مستضعفان استان بود مثلا در ماجرای ‎ ورود او کمک‏ بزرگی به احقاق حق کارگران، مطالبه دلسوزانه و احیای کارخانه کرد. صحبت‌های یک سال پیش او در ‎ را ببینید. حقیر به این همین دغدغه و مردم دوستی او غبطه میخورم. 🔹مطالبه‌گری او نه از سر شهوت دیده شدن و نه از سر لجاجت با فلان مسوول است او خود را سرباز انقلاب میداند و از رهبری آموخته‏ که عدالت‌خواهی و دفاع از مظلوم جزو لاینفک اسلام است. 🔸او مظهر همان کلام آقا روح‌الله است که فرمود «روحانیت متعهد به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه است». 🔻آقای اژه‌ای عزیز خواهشاً تا دیرتر نشده کمک کنید تا بررسی مجددی صورت گیرد. در پرونده اخیر نیز ابهاماتی هست. منتظریم. ‎: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اشارۀ عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر انقلاب به یک خطای راهبردی در سالروز فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی البته این خطای راهبردی متاسفانه توسط مسئولین دولتی و بعضاً امنیتی اطلاعاتی و قضایی، بارها تکرار شد. هر وقت گفته می‌شد با فساد مبارزه کنید، میگفتند فضا را برای بخش خصوصی تنگ نکنید و سرمایه‌گذاران را فراری ندهید! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏مهمترین سند بی‌بی‌سی درباره ادعای قتل و تجاوز به ‎ این صفحه است که نه تاریخی دارد، نه پیوستی، نه مهری، نه امضایی! با کلی تناقض با اظهارات اولیه مادر و اطرافیان نیکا شاکرمی! چگونه این دلسوزی را از حامیان وبانیان جنایت ۴۰‌هزار فلسطینی در عرض چندماه باور کنیم؟ هدف چیست؟! آنها ‏بعد از عملیات ‎ و بی‌آبرو شدن‌شان، دنبال این هستند که اعتراضاتی از جنس اتفاقات ‎ را در ایران تکرار کنند. همزمان با شروع به کار ‎ و اتفاقات بی‌قاعده‌ای که اخیراً رخ داده و فیلم‌ و عکس‌هایی برای تحریک مردم می‌سازند؛ همزمان برای دست‌گرمی برای بار چندم دروغ‌های مربوط به نیکا شاکرمی را با روش‌های جدید بازطرح می‌کنند. آنها بدنبال دامن زدن به همان دوقطبی هستند. البته که روی جهالت عده‌ای از دو طرف ماجرای ۴۰۱ حساب باز کردند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔹إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أُوْلَـئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللّهِ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ(سوره بقره آیه ۲۱۸) 🔹یقیناً کسانی که ایمان آورده، و آنان که هجرت کرده و در راه خدا به جهاد برخاستند، به رحمت خدا امید دارند؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
🔴 ماجرای مخالفت علامه حکیمی با برگزاری همایش بزرگداشت ایشان(در زمان حیات) 🔹چرا علامه محمدرضا حکیمی از دریافت جایزه فارابی امتناع کرد؟ 🔸برخی مسئولین بنا داشتند در سال ۱۳۸۸ در جشنواره فارابی از استاد علامه حکیمی با عنوان «خدمت 50 ساله به علوم انسانی» تقدیر کنند اما استاد از شرکت در این همایش و دریافت جایزه خود امتناع کرد و سپس علل آن را در نامه‌ای تشریح کرد. 🔻علامه حکیمی که رهبر فرزانه انقلاب از ایشان با عباراتی همچون دانشمندی جامع، ادیبی چیره‌دست، اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه یاد کردند، در تشریح دلایل خودداری از دریافت جایزه فارابی نوشت: باسمه الحکیم اطلاع یافتم که به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره فارابی انتخاب شده‌ام. ضمن سپاسگزاری از اظهار لطف داوران، به استحضار می‌رساند که اینجانب در جشنواره‌ها حضور نمی‌یابد. در جشنواره اخیر نیز حضور نیافته و جایزه‌ای دریافت نکرده است. همان‌گونه که پیش‌تر هم یادآور شده‌ام، بار دیگر تاکید می‌کنم که تا هنگامی که در جامعه ما فقر و محرومیت مرئی ونامرئی بیداد می‌کند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی، از نظر اینجانب در اولویت نیست. در این جشنواره از فاضلان و استادانی، به نام خدمت ۵۰ ساله به علوم انسانی تجلیل شده است. پرسش این است آیا این علوم برای ثبت در کتاب‌ها و در دنیای ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ حقوق انسان و پاسداری از کرامت انسان است در واقعیت خارجی و عینیت؟ نصاب مقام انسان در معیشت و زندگی به منظور رشد متعالی، رسیدن به اقامه «قسط قرآنی» در حیات اقتصادی است (لیقوم الناس بالقسط) و برخوردار بودن انسان‌ها از حیثیت و کرامت و آزادی در حیات اجتماعی و سیاسی (ولقد کر منا بنی آدم). آری، باید بکوشیم تا جامعه ما چنان نباشد که درباره‌اش بتوان گفت: «از دو مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچه‌ها سرگردان است و دومی در کتاب‌ها»! محمدرضا حکیمی ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بزرگداشت متفکر انقلابی مرحوم پژوهشگر و مدرس اندیشه امام خمینی(ره) 🔹 سخنران: داود مدرسی‌یان، مدیرعامل مجمع شفافیت و عدالت خوزستان 🔸 زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعداز نماز مغرب و عشاء 🔹 مکان: مسجد جامع شهرستان ایذه 🔸 به دوستان خود اطلاع دهید. : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
مطلبی را برادر بزرگوار طلبه‌مون آقای حدادپور جهرمی با استناد به بیانات رهبری منتشر کرده و در انتها هم به استناد این مطلب، هرکسی نقدی به نظام و دولت داشته را مساوی منافق و ضدانقلاب و ... معرفی کرده! نه فقط این برادرمون که بخشی از عزیزان ما متاسفانه نگاه ناقصی به بیانات رهبری دارند و متاسفانه براحتی، برچسب‌زنی می‌کنند. نومن ببعض و نکفر ببعض یعنی همین. نگاه منظومه‌ای به بیانات رهبری ندارند. بطورمثال صدها مورد در بیانات رهبری وجود دارد که درباره لزوم امر به معروف مسئولین و نهی از منکر آنها و لزوم مبارزه با فساد و تبعیض و ... مطرح است؛ درباره نقد و بررسی سیاست‌ها، عملکردها، اعلام موضع درباره افراد و جریانات و ... . پس تکلیف این عزیزان درباره این دست از بیانات رهبری چیست؟ آیا حرف رهبری به معلمان، درباره اینکه هر اشکالی را به دانش آموز منتقل نکنید، به معنای این است که رسانه‌ها، فعالان، دانشجویان، طلاب و سیاسیون دیگر دولت را نقد نکنند؟ اشکالات را رسانه‌ای نکنند؟ به پرونده‌های فساد ورود نکنند؟ تبعیض‌های ساختاری و قانونی را رسانه‌ای نکنند؟ روشن است که معلم سر کلاس، نباید کلاس را به محل نقد دولت و نظام تبدیل کند؛ کسی که به این نکته اشکالی وارد نمی‌کند. ولی آیا این حرف به معنای تعطیلی امر و نهی و عدالتخواهی و مبارزه با فساد و ... است؟! موضع رهبری را می‌خواهید ببینید باید نگاه منظومه‌ای داشته باشید. از طرح کلی سال۵۳ گرفته تا فرمان ۸ ماده‌ای تا راه‌اندازی نهضت عدالتخواهی دهه۸۰ تا گام دوم و جهاد تبیین و ... ! هم باید به اشکالات جدی و مفاسد و تبعیض‌ها پرداخت هم به ریل‌گذاری و سیاست‌گذاریها هم به خدمات و دستاوردها! عزیزان هم کاش دست از برچسب زنی و ضدانقلاب نامیدن و منافق نامیدن منتقدین بردارند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔹الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ثُمَّ لاَ يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُواُ مَنًّا وَلاَ أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ(سوره بقره آیه ۲۶۲) 🔹کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند، سپس منت و آزاری به دنبال انفاقشان نمی آورند، برای آنان نزد پروردگارشان پاداشی شایسته و مناسب است، و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 در برنامه بزرگداشت مرحوم ، متفکر و اندیشمند انقلابی و مولف کتاب مهم در شهرستان ایذه به چند نکته اشاره کردم: 1⃣ مرحوم نامداری در کشور، بیشتر از خوزستان و ایذه شناخته شده‌تر است! کتاب جدال دو اسلام ایشان، مرجع و رفرنس خیلی از دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و هیئات مذهبی است اما در خوزستان دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی همتی برای معرفی بیشتر وی به نسل جوان ندارند. 2⃣ حرف اصلی مرحوم روح‌الله در کتاب جدال دواسلام، بازخوانی دوگانه اصیلِ و است که امام روح‌الله خمینی در اواخر عمر به آن دامن زدند! برخی دوگانه‌ها و دوقطبی‌ها کاذب است؛ غلط است؛ باعث شکاف و اختلاف در جامعه می‌شود؛ اما دوگانه استکبار و استضعاف، دوگانه عدالت و تبعیض و فقر، مبارزه با فساد یا مماشات با فساد، اصیل است. این دوگانه اصیل است و اتفاقاً باید آن را سردست بگیریم که انسجام جامعه فقط حول این مبارزه محقق می‌شود. 3⃣ ما باید شاخصه‌های این دو قرائت از اسلام را برای مردم و جوانان بازخوانی کنیم. این دوگانه همان دوگانه اسلام علوی و اسلام اموی است. 4⃣ در دولت علوی، هدف تحقق قسط و عدالت است و حق انتخاب حاکم، حق تعیین سرنوشت، حق انتقاد، حق اعتراض و آزادی بیان به رسمیت شمرده می‌شود و صوری نیست اما در دولت اموی و اسلام آمریکایی، دین از سیاست جداست، متدینین نباید کاری به سیاست و جامعه و مشکلات مردم داشته باشند، مردم حق تعیین سرنوشت خود را ندارند، حق انتخاب، حق انتقاد و حق اعتراض ندارند و هدف دولت اموی هم تحقق عدل و قسط نیست بلکه تبعیض نهادی، ساختاری و قانونی رسمیت دارد! 5⃣ اسلام آمریکایی دو سر دارد: سکولاریسم و متحجرین! یک‌طرفش می‌گوید دین از سیاست جداست و طرف دیگرش می‌گوید حکومت فقط برای حفظ ظواهر است. لذا می‌بینید آمریکا نه با ترکیه سکولاریسم مشکلی دارد نه با عربستان وهابی و داعشی! 6⃣ باوجود شخصیت بی‌نظیری چون روح‌الله نامداری، چرا باید خوزستان و شهر ایذه اینقدر محروم و مظلوم باشند. با وجود این بزرگوار و تاریخ باستانی ایذه که مردم این دیار، همیشه در تعیین و تغییر حکومت‌ها در طول تاریخ موثر بوده و تمدن بزرگی داشته‌اند، چرا علم مطالبه‌گری آرمان‌های انقلاب و تحقق عدل و قسط، نباید در دست حزب‌اللهی‌های ایذه و جریان انقلابی باشد و دیگرانی با اهداف دیگر، میدان‌داری کنند؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3