eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.9هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
876 ویدیو
54 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رئیس جمهور در دیدار جمعی از مسولان وزارت علوم و دانشگاه شریف: سازوکارهای داخل دانشگاه برای تأمین نظم و امنیت دانشگاه، کفایت لازم را دارد/ نباید اعتبار علمی و خوش نامی دانشگاه شریف، با رفتارهای تحمیلی از بیرون دانشگاه، مخدوش شود. 🔹آیت‌الله رییسی: مطمئن هستیم شریفی‌ها اجازه نمی‌دهند که بدخواهان و منافقین، شرافت این دانشگاه را مخدوش کنند و قطعا شریف با شرافت باقی خواهد ماند/هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت این فضای مقدس نیست. احسنت بر این موضع خوب و شجاعانه 👌 🔹پیش از این، شورای عالی امنیت ملی بعد از ماجرای کوی دانشگاه مصوب کرده بود که در اعتراضات دانشجویی در هر حالتی باشد با هر شعار ساختارشکنانه و حتی اغتشاشات درون دانشگاه، مامورین ناجا و سایر مراجع امنیتی و انتظامی حق ورود به دانشگاه را ندارند. در اتفاقات اخیر متاسفانه این مصوبه زیرپا گذاشته شد. امیدواریم جلوی این بی قانونی ها گرفته شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 امروز حرم حضرت ‎ علیه‌السلام را در شهرستان ‎ زیارت کردم. جای همه شما خالی. 🔹نقل است که حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام فرموده‌اند که: "هرکس قبر برادرم دانیال نبی (ع) را زیارت کند، کانّه من را زیارت کرده است." 🔸دانیال نبی از نسل حضرت داوود علیه‌السلام است که در عهد کوروش و داریوش زیسته. 🔹حرم حضرت دانیال، در واقع اولین حرم یک معصوم است که در ایران وجود دارد. توصیه می‌کنم به دوستان حتماً به زیارت این پیامبر بزرگوار که نقل است یکی یاوران حضرت صاحب الزمان عج هم خواهد بود، بروند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ماجرای سقط جنین بخاطر ترس از خلیفه دوم! 🔻در حاشیه حواشی مرگ خانم و و اتفاقات اخیر بخوانید 🔹علامه امینی(ره) در کتاب الغدیر داستانی را مطرح کرده است که شاید به درد این روزهای ما بخورد. غیر از علامه امینی، برخی دیگر از علمای اهل سنت و شیعه این داستان را روایت کرده اند. 🔸ماجرا از این قرار است که به عمر بن خطاب(خلیفه دوم) خبر دادند زنی آوازه خوان وجود دارد که مجلس آواز و رقص تدارک می بیند و برخی مردان هم در مجلس او شرکت می کنند. خلیفه آن را مُنکر و ناپسند دانست و مأمورین خود را به منزل او فرستاد تا او را به محضرش بیاورند. 🔻(برخی از کسانی که این داستان را نقل می کنند مثل علامه شیخ محمدتقی شوشتری در کتاب قضاوت های حضرت علی علیه السلام؛ دلیل احضار این زن را مسئله دیگری می دانند. شیخ شوشتری می گوید ماجرا از این قرار بود که این زن از راه نامشروع باردار شد. خبر این اتفاق در سطح شهر مدینه که شهر کوچکی بود منتشر شد. خلیفه دوم دستور داد او را به نزد وی بیاورند تا در موردش حکمی صادر شود.) 🔹حالا دلیل احضار هرچه باشد(چه آوازه خوانی چه زناکاری) مسئله دیگری است. 🔸مأمورین وقتی به منزل این زن مراجعه کرده و دستور خلیفه را به وی اعلام کردند، ترسید و نگران شد و گفت خلیفه با من چه کار دارد؟ سپس با مأمورین راهی شد. 🔹در بین راه، از هول و ترس، درد زایمان گرفت و وارد خانه ای شد. فرزندی که در رحم داشت را سقط کرد. کودک گریه ای کرد و از دنیا رفت. 🔸این اتفاق برای حکومت و حاکم اسلامی آن روز گران آمد. خلیفه مجلسی ترتیب داد و از صحابی رسول خدا(ص) مشورت خواست. اکثر صحابی در جواب سؤال خلیفه گفتند که تو خلافی مرتکب نشدی. یک کسی، خلاف شرعی مرتکب شد و تو او را فراخوان کردی که بیاید و پاسخ دهد. این اتفاقی که در بین راه برای او افتاد، چیزی بر گردن حکومت و حاکم نیست. تو راهنما و معلم و ادب کننده هستی. 🔻در بین مجلس فقط حضرت علی(علیه السلام) سکوت کرده بودند و پاسخی ندادند. عمر از ایشان سوال پرسید که نظر شما چیست؟ 🔹پاسخ حضرت علی بن ابی طالب به جناب عمر این بود: «اگر ایشان(بزرگان حاضر در مجلس) بر اساس رأى و اجتهاد خودشان نظر مى دهند، همانا رأیشان اشتباه و خطاست و اگر به خاطر رضایت و خشنودى تو نظر مى دهند بدان که دلسوز تو نیستند و تو را نصحیت نمى کنند. نظر من این است که دیه آن فرزند بر گردن تو است؛ زیرا تو آن زن را ترساندى و او فرزندش را در راه آمدن به سوى تو سقط کرد.» «إن کانوا قالوا برأیهم فقد أخطأ رأیهم ، وإن کانوا قالوا فی هواک فلم ینصحوا لک، أرى أنّ دیته علیک؛ فإنّک أنت أفزعتها وألقت ولدها فی سبیلک»(سبط بن جوزى، سیره عمر، ص 117؛ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 1، ص 58.) 🔸سپس حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، دیه آن کودک را بر قریش تقسیم کرد چون عمر از قریش بود و دیه بر گردن او بوده است. (گردآوری از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، علامه شیخ عبدالحسین امینی، ترجمه محمد حسین شفیعی شاهرودی، موسسه میراث نبوت، چاپ سوم، ص 523.) 🔹آیت الله مکارم شیرازی نیز به نقل از علامه امینی این داستان را در برخی کتب خود منتشر کرده است. 🔸بنده قصد نداشتم در شرایط فعلی به این داستان بپردازم اما حواشی مربوط به مرگ خانم هنوز ادامه دارد؛ اخیراً سازمان پزشک قانونی هم بیانیه ای منتشر کرده که مرگ این خانم بخاطر ضربه به سر یا اعضای حیاتی بدن وی نبوده؛ بلکه همان مسئله بیماری در کودکی وی را نیز مطرح کرده است و از طرفی رسانه های دلسوز نظام و انقلاب نیز همین را مدام منتشر می کنند که ضربه ای به او وارد نشده! 🔹عرض من این است که مسئله ضربه نیست. مسئله فضا و اقدامی است که طرف در این فضا دچار ترس و استرس می شود. اگر ضربه ای هم وارد می شد آن موقع چه برخوردی واقعاً با مسببین می شد؟ مگر چه برخوردی با کسانی که سرباز بابلی و سرباز راهوار را ضرب و شتم کردند، رخ داد؟ 🔸اگرچه قبلاً هم عرض کردیم دوقطبی که حول مسئله حجاب به دست برخی نهادها و تریبون دارهای داخلی و رسانه های اصلاح طلب و رسانه های خارجی شکل گرفت و حجمی از نفرت و نارضایتی در کشور ایجاد کرد، بهانه ای شد تا دشمنان نظام و ملت ایران، بغض همیشگی خود را نشان دهند و با نفوذ عناصر خود به میان معترضین، آشوب و بلوا درست کنند. اما عزیزان مسئول قصد دارند با این بیانیه ها چه چیزی را اثبات کنند؟ خواهش می کنم به فکر آرامش ملت باشند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در رابطه با مطلب فوق، برخی دوستان سؤال کردند آیا این مسئله را می توان درباره سایر اتفاقات هم در نظر گرفت؟ آیا دیگر نباید مجرمی بازداشت شود؟ آیا حاشیه امنی برای مجرمین نمی شود؟ 🔹پاسخ: یک بحث رسیدگی به جرم افراد در محاکم صالح است و مجازاتی که قانون برای مجرم در نظر دارد و یک بحث هم مسئولیتی که دستگاه قضایی یا انتظامی یا امنیتی در قبال آن شخص دارد. اینکه فرد مجرم باشد یا متخلف باشد، سایر حقوق وی ساقط نمی شود. فرد مجرم یا متخلف یا بی گناه، که در اختیار یک دستگاهی باشد جهت محاکمه یا مجازات یا آموزش یا تعهد یا غیره؛ در واقع امانت دست اوست و در ضمان اوست. 🔸احکام در یک تقسیم به احکام تکلیفیه و وضعیه تقسیم می شوند. احکام تکلیفیه همان احکام پنجگانه هستند که اختصاص به مکلفین دارند و عبارتند از: واجب، حرام، مکروه، مستحب و مباح. 🔹اما احکام وضعیه معدود به عدد نیستند و طبق نظر مشهور از علما، غیر از احکام تکلیفیه، میشود احکام وضعیه؛ مثل: طهارت و نجاست و ملکیت و زوجیت و ضمان. اینجا بحث ضمان است. 🔸یک نکته اینکه حکم تکلیفی هیچ ارتباطی با حکم وضعی ندارد. بطور مثال؛ شخصی در خواب ظرف شیشه ای شخصی را می شکند. در اینجا این شخص از نظر تکلیفی هیچ فعل حرامی را انجام نداده ولی از نظر وضعی ضامنِ مثل یا قیمت آن ظرف است و باید به صاحبش رد کند. 🔹یا اینکه شخصی با ماشین تصادف می کند و بدون ذره ای تعمد، شخص مقابل را از بین می برد. در اینجا نیز شخص تکلیفا به جهت عدم عمد هیچ فعل حرامی انجام نداده ولی باید دیه مقتول را بدهد. 🔸در این ماجرای اخیر بحث ضمانت افراد است. به جهت حقوقی و قانونی و شرعی نمی توان خیال ضابط را راحت کرد که مسئولیتی ندارد. می توانید جهت تکمله بحث به نظرات امام راحل و سایر فقها در بحث دیات و ضمان مراجعه کنید. 🔹البته نیاز است در این زمینه واقعاً متخصصین بیایند و حرف بزنند. گفتگو و مناظره کنند. هم اندیشی کنند. ولی می دانم که خیلی از اعزه بخاطر ترس از برچسب وارد این بحث نمی شوند. همین حدی که بنده یک داستان را نقل کردم برخی از اساتید ناراحت شده که چرا بصیرت ندارید و چرا پازل دشمن را تکمیل می کنید! 🔸در فضای برچسب زنی، مثل منی که هزار بار هم آمریکا و اسرائیل و منافقین را محکوم کردم و هزاران مقاله و مطلب علیه دشمنان اسلام و ایران نوشتم، باز مورد اصابت برچسب ها هستم. فضای بحث و گفتگو را نبندید عزیزان. ما را دور نندازید خلاصه! 🔹راه اینکه دشمن سوءاستفاده نکند این بود که مسئولین امر و بزرگان و دستگاه های مسئول، همان اول قصه می گفتند ما مسئولیم و مطابق شرع و قانون مسئولیت داریم و حتماً پیگیری می کنیم و حتماً برخورد می کنیم و الخ ...! 🌹مثل آن حرکتی که سردار حاجی زاده بعد از شلیک اشتباه به آمد در تلویزیون و با اظهار شرمندگی، به مردم اعلام کردند در این مسئله، ما مسئول بودیم و مسئولیتش را می‌پذیریم. این دین بر گردن ماست و ...! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آخر شب یه طنز هم ببینید و بخندید این حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیسه که رسماً مردم رو به اغتشاش و آشوب دعوت می کرد. سه چهار سال پیش جلوی دوربین مخفی، وقتی دید یکی رو با چاقو میزنن پا به فرار گذاشت. 😅😅😅 اینم یکی از رهبران بی عقل اپوزیسیون پ.ن: حسین ماهینی و علی کریمی معترض نبودند. از روز اول، مردم رو به دعوا و درگیری و زد و خورد با مأمورین دعوت کردند.
🔴 این تصویر از هزار ساعت سخنرانی موثرتر است. درست در ایامی که دشمنان این ملت بدنبال سوریه‌سازی از یک اختلاف و اعتراض داخلی‌اند و برخی نادان‌ها تخم نفرت می‌کارند تا ویرانی درو کنند، جناب رئیس جمهور به میان دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا رفته تا خواب دشمن را پریشان کند. 🔸 دست مریزاد به این تدبیر و حرکت 👌 🔹و چقدر خوب است همه ائمه جمعه بزرگوار و نمایندگان ولی فقیه و سایر مسئولان برای همدلی با مردم بالاخص دختران دانشجو و دبیرستانی، این چنین جلساتی برقرار کنند و صدای آنان را بشنوند. فردا دیر است همین امروز اقدام کنید. 🔸آن که رهبر انقلاب سه ماه پیش در جلسه با ائمه جمعه فرمودند، یعنی همین. رهبری در همین جلسه مجدداً خاطره سفر خراسان شمالی را یادآوری کردند که در سفر خراسان در جلسه با علما و فضلا گفتند: آن دختر که در عرف می‌گویند شل‌حجاب یا بدحجاب، او عیبی در ظاهر دارد من عیبی در باطن. آیا باید او را طرد کرد؟ رد کرد؟ حقه؟ گفتا شیخا، من آنچه گویی هستم/ تو آنچه می‌نمایی، هستی؟ 🔹ما از هر چیزی برای انسجام ملی و همدلی مردم با مردم و مردم با حاکمان، استقبال می‌کنیم و از هر چیزی که تخم نفرت بکارد چه یک امام جمعه و تریبون‌دار، چه یک سلبریتی و بازیکن و چه رسانه دشمن، بیزاریم! از گفتن این حرف هم ابایی نداریم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چرا اساتید اقتصاد، تبعات نظریات‌شان را نمی‌پذیرند؟ 🔻اخیراً بیانیه‌ای با عنوان بیانیه ۵ اقتصاددان کشور درباره ریشه اعتراضات اخیر، منتشر شده است. 🔹مخاطب مجازی دنبال تحقیق، پژوهش و تحلیل دقیق اخبار و اتفاقات نیست. تیتروار به اخبار نگاه می‌کند و می‌گذرد: "بیانیه ۵ اقتصاددان کشور درباره ‎ اعتراضات اخیر". 🔸جوانان و مردم ناراضی از وضعیت موجود، با دیدن این تیتر به وجد می‌آیند. صدای به‌به و چه‌چه بلند می‌شود که ببینید اساتید دانشگاه کشور سال‌هاست که چه می‌گویند و متاسفانه کسی به آنان گوش نمی‌دهد و ای وای! 🔹اما آنانکه اهل تامل و تحلیلند، کمی درنگ می‌کنند. اول به اسامی نگاه می‌کنند: مسعود نیلی، محمد طبیبیان، موسی غنی نژاد، محمد مهدی بهکیش و حسن درگاهی. این‌ها چه کسانی‌اند؟ نظریات‌شان چیست؟ طرح و برنامه‌شان چیست؟ آیا مسئولیت هم داشته‌اند؟ و ... . 1⃣ اول، ‎: استاد دانشگاه صنعتی شریف، مشاور رئیس جمهور روحانی در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور، معاونت سازمان برنامه و بودجه در زمان هاشمی را در کارنامه دارد. 2⃣ دوم، ‎: استاد سابق دانشگاه صنعتی اصفهان،رئیس دفتر کلان سازمان برنامه و بودجه از سال۶۰ تا ۶۲، معاون اقتصادی سازمان برنامه از ۷۰ تا ۷۴، تهیه برنامه دوم پنج‌ساله توسعه کشور، رئیس موسسه عالی بانکداری کشور از ۸۲تا۸۵ و از مدافعان اقتصاد بازار آزاد. سالها استراتژیست فعال در دولت. 3⃣ سوم، ‎: استاد دانشگاه صنعت نفت، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف، از مدافعان سخت اقتصاد لیبرال و بازار آزاد، نظریات وی نیز در مراکز تصمیم‌گیری اقتصاد کشور خاصه اتاق بازرگانی ایران استفاده می‌شود. 4⃣ چهارم، ‎: سالها استاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده، رئیس اتاق ایران-ایتالیا، دبیر کمیته اتاق بازرگانی بین‌المللی ایران و رئیس شورای روسای اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در کارنامه وی وجود دارد. وی هم جزو حامیان جدی اقتصاد بازار آزاد است. 5⃣ پنجم، ‎: از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، استاد مدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف. از سوابق وی می‌توان به مشارکت فعال در تدوین و تنظیم برنامه‌های پنج ساله اول و سوم توسعه اقتصادی کشور و عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی کشور در دوره روحانی. 🔹این اساتید محترم، طی سه‌چهار دهه اخیر، اولاً که کرسی‌های علم اقتصاد در دانشگاه‌ها را که انحصاری در اختیار داشتند و به طیف‌های علمی مخالف اجازه تنفس نمی‌دادند؛ ثانیاً خودشان در مصادر مراکز اقتصادی کشور حضور داشتند، یا هم دوستان و همکاران همسو و یا شاگردان‌شان! همواره در دولت‌ها خصوصاً سه دولت سازندگی، اصلاحات واعتدال بعنوان استراتژیست حضور فعالانه داشتند و نظرات اقتصاد لیبرال آنها سرلوحه کار دولت‌ها بوده است! 🔸در بیانیه اخیرشان به وضعیت ضعیف اقتصاد کشور در دهه ۹۰ پرداخته و ریشه اعتراضات اخیر را نیز این نارضایتی‌ها می‌دانند که البته حرف کاملاً درستی است. اما سوال این است که چه کسی باید امروز پاسخگو باشد؟ چه کسانی امروز در محضر ملت شریف ایران باید عذرخواهی کرده و از نظرات خود بازگردند؟ 🔹آنان پاسخ دهند: نظریات اقتصاد لیبرال آنها که در سه دهه اخیر مانیفست برنامه‌ریزی اقتصاد کشور بوده؛ خود و همکاران و شاگردان‌شان نیز در مصادر امور بودند و ماشین اقتصاد کشور را به لبه پرتگاه بردند، حالا چرا تبعات کار خود را نمی‌پذیرند؟ 🔸 واما... چرا دولتمردان عبرت نمی‌گیرند؟!! چرا در دولت انقلابی هم هنوز نظریات و تئوری‌های مبنای سیاستگذاری‌ها قرار گرفته است که در سیاست‌های چندماه اخیر به وضوح مشهود بوده؟(این اعتراف در بیانیه چندماه پیش سازمان برنامه بودجه آمده) آیا نمی‌بینید نتیجه این نظریات را؟ و آیا فکر می‌کنید تبعات این نظریات به پایان رسیده؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نقشه‌خوانی آشوب‌ها 🔹نقشِ واضح آمریکایی‌ها و بلوک غرب در آشوب‌های اخیر ذره‌ای قابل انکار نیست. از حمایت‌های رسانه‌ای و سیاسی و تجهیزاتی تا هماهنگی بین گروهک‌های تجزیه‌طلب. این ‎ انکارنشدنی است. هدف بلندمدت آمریکا، براندازی و مهار جمهوری اسلامی است اما هدف کوتاه مدتی هم دارد. 🔸بی‌شک هدف کوتاه مدت، زانو زدن ایران در ‎ است. از طریق افزایش تحریم که نشد، باید با آشوب‌های داخلی، اقتدار بین‌المللی ایران کاهش پیدا کند و ایران در سیاست خارجی تضعیف شود تا مجبور شود شرایط آمریکا را بپذیرد. 🔹حرف آمریکا، ‎ هم نیست. اصلاً بحث بازگشت به برجام نیست. آمریکا امروز، جدا از احیای برجام، امتیازات بسیار بیشتری می‌خواهد. ضمن اینکه، تمامِ تحریم‌های بعد از ‎، که توسط ترامپ وضع شده بود هم رفع نخواهد شد! 🔸همانطور که ‎ نقش مستقیم در تحریم‌های سال۸۹،۹۰ داشت و آشوب ۹۶ منجر به تحریم‌های ترامپ شد و خروجی آشوب۹۸، ترور فرمانده بود، حالا هم بعد از آشوب‌های اخیر، یا ایران باید کوتاه بیاید و هسته‌ای را تعطیل کند و از منطقه خارج شود یا فشارها و تحریم‌ها بیشتر خواهد شد. 🔹البته در کنار این راهبرد اصلی، پروژه‌های ‎ و ‎ و تضعیف ‎ و ترویج خشونت و اباحی‌گری جنسی هم در دستور کار آنان است که هدف این پروژه‌ها در بلندمدت، همان براندازی و مهار جمهوری اسلامی و تهی کردن جمهوری اسلامی از ارزش‌های اسلامی است. 🔸خیلی بدیهی است که ‎ اقدامات دشمن، به معنای ندیدنِ زمینه‌های داخلی نیست! زمینه‌های داخلی که دشمن توانسته روی آنان سوار شود هم قابل انکار نیست! 🔹نارضایتی اقتصادی، ‎، گرانی‌های اخیر، مشکلات مسکن، دوقطبی‌سازی حول مسئله ‎ و موسیقی و ‎ و نفرت‌پراکنی برخی از غضنفرهای داخلی، ضعف‌های حکمرانی و عدم پاسخگویی به افکار عمومی و غیره، زمینه‌های بدیهی اعتراضاتی است که شبکه دشمن خیلی خوب روی آن سوار شده است. 🔸این آشوب‌ها تبعاتی برای کشور بهمراه داشته و فرصت‌هایی البته! توقف تولید، تعطیلی بازار، افزایش بیکاری، توقف اقتصاد کشور، افزایش شکاف‌های اجتماعی، تضعیف حجاب، خسارت‌های مالی و امنیتی، تضعیف سیاست خارجی و ...! این‌ها ثمره آشوب‌هاست! 🔹البته فرصت‌هایی هم وجود دارد که ‎ استفاده شود کشور را واکسینه خواهد کرد. به قول فرمانده شهیدمان، فرصت‌هایی در این تهدیدها خواهد بود که در خود فرصت‌ها نیست! بعداً می‌نویسم این اعتراضات و آشوب‌ها چه خیر و فرصتی می‌توانند داشته باشند. عجالتاً، نقد به داخل، از دشمن غافلمان نکند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اگر از قطعی نت حرف زدید، بی‌بصیرت هستید و پازل دشمن را تکمیل کردید. و شما نمی‌دانید که گاهی دشمن حرفش را با چند واسط از زبان شما مطرح می‌کند. حرف شما حق است ولی نباید بزنید که دشمن سوءاستفاده کند. ببینید دشمن کدام نقطه را بمباران می‌کند همان نقطه حق است. مثلاً دشمن به قطعی اینترنت حمله می‌کند پس بدانید قطعی اینترنت حق است. یا دشمن خیلی به وزارت ارتباطات حمله می‌کند، بدانید وزارت ارتباطات حق است. تمام ادله برخی عزیزان در چند خط بالا خلاصه می‌شود. 😐😐 تمام مفاهیم خوب و مهم را فدای کارهای غلط می‌کنند. مفاهیم به این خوبی را همه جا خرج می‌کنند و از اعتبار می‌اندازند. واقعاً این شد مدیریت اعتراضات؟ مدیریت اغتشاشات؟ مدیریت بحران؟! مملکت را فلج کردید با این مدیریت امنیتی غلط‌. سیستم را متوقف کردید قبل از آنکه دشمن متوقف کند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏆 جاذبه شهادت موجب اشتیاق ورزشکاران به سمت میدان جهاد شد 🔺 بیانات ۱۴۰۱/۶/۲۰ رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار 💻 Farsi.Khamenei.ir
چرا اینقدر دیر؟ بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی ‎ در ۲۰ شهریورماه، امروز بعد از یک ماه(تقریباً) منتشر شد. در یک ماه گذشته، طیفی از ورزشکاران تحت تاثیر فشارهای مجازی و متاسفانه برخی مواضع تریبون‌داران، مواضع خوبی نگرفتند. اگر این بیانات، که حمایت حداکثری از ورزش و ورزشکاران است همان ایام منتشر می‌شد، چه بسا برخی ورزشکاران عزیز (بجز معدودی که رسماً به شورش و زدوخورد دعوت کردند)، دراین فضای دوقطبی نمی‌افتادند. موضع نظام ورهبری نسبت به ورزش بامواضع برخی دیگر عزیزان، فاصله دارد. سرعت عمل رسانه‌ای خیلی مهم است در این شرایط! یک ماه در این شرایط، بیانات رهبر جامعه را مسکوت بگذارید چرا واقعاً؟ با کدام منطق رسانه‌ای؟ بیانات ایشان متناسب با دوقطبی‌سازی های همان مقطع یک ماه پیش، حول ورزش هم هست. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 راهبرد نفرت‌پراکنی در دستور کار است! 🔹ضرب المثلی داریم با عنوان "مجرم به صحنه جرم بر می‌گردد". یعنی معمولاً بانیان یک حادثه، بعد از حادثه سری به محل می‌زنند و ...! 🔸مصاحبه جدید ‎ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نفرت‌پراکنی مجدد، بعد از اعتراضات و اغتشاشات و آشوب‌ها، به خوبی موید این مسئله است که وی و برخی تریبون‌داران، چگونه فضای کشور را دوقطبی کردند. 🔹مجدد بر همه دلسوزان اثبات شد که این آقایان چگونه صحنه عمومی کشور را در چندماه گذشته پر از نفرت کردند. در مقابل تیترزنی رسانه‌های مغرض و بیگانه را ببینید چگونه این اظهارات را تیتر یک می‌کنند و مانور می‌دهند. معادله کاملاً روشن است. نفرت‌پراکنی و دوقطبی‌سازی، در دستور کار است. 🔸ما از جلسات و نظرات دوستان امنیتی بی اطلاعیم. اما سوال می‌کنیم آیا شما تکمیل این پازل را در ماه‌های اخیر، رصد نکرده‌اید؟ چه اقدامی برای جلوگیری از این راهبرد خطرناک داشتید؟ همه می‌دانیم که هدف دشمن و گروهک‌های خارجی، استقلال و امنیت کشور است و این مسائل را بهانه ورود کردند. 🔹آیا اینکه "دشمن دنبال بهم زدن هست این یکی بهانه نشد سراغ چیز دیگری می‌روند"، مجوزی است برای بهانه دادن و تکمیل راهبرد و پازل او؟ شما که از طرح دشمنان کشور آگاهی دارید چرا این مسائل را نمی‌بینید؟ اگر هم می‌گویید ما فهمیدیم و تذکرات لازم را دادیم، تذکرات چه فایده‌ای داشته؟ ❇️ آقای گلپایگانی از سوی آیت‌الله صدیقی به دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر منصوب شده. این حضرات، کارویژه اصلی ستاد را مسئله حجاب می دانند و در برابر تبعیض، فقر، فساد و سایر منکرات بزرگ عملکرد آنچنانی ندارند. اظهار مواضع عجیب وی در ماه‌های گذشته یکی از دلایل فضای دوقطبی غلط در کشور است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰رهبر انقلاب مواضع غیراخلاقی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول درباره بدحجابی را قبلا نفی کرده‌اند 🔻مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در حساب کاربری خود نوشت: «موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی در باره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط، خسارات بار است و حضرت آقا نیز درگذشته چنین مواضع و نظراتی را نفی کرده‌اند.»
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، موضع آقای فضائلی(عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری) را در نقد سخنان آقای عباسی و آقای هاشمی گلپایگانی منتشر کرده. به نوعی سخنگوی غیررسمی دفتر رهبری. کاش بعنوان سخنگوی رسمی منصوب می‌شد که ان‌قلتی نباشد. هرچند دیر، ولی خوب بود. انتظار این بود که زودتر این موضع گرفته شود. در رابطه با آقای عباسی عزیز، اگرچه در میادین مختلف موفق و موثر بوده و جزو پرچمداران جهاد تبیین هستن، اما خیلی از دوست‌داران و دلسوزان ایشان، سخنان اخیرش رو نقد کردند. بیان مسئله فساد سلبریتی‌ها و عدم تفکیک با کل جامعه ورزشی و فوتبالی، حاشیه ساز بود واقعاً. امیدواریم خودشون هم یه اصلاحیه‌ای بزنند. 🙏
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه می‌کنم اگر دوستان وقت دارند این لایو رو ببینند. در رابطه با اصل و جایگاه اعتراض در اسلام؛ بایدها و نبایدها؛ برخورد حضرت امیرالمومنین علیه السلام با اعتراضات بحق و باطل؛ اعتراض چه زمانی فرصت است؟ چه زمانی تهدید است؟ نقش دشمن در اعتراضات چیست؟ جایگاه اعتراض در قانون اساسی و ... .
🔴 آقای ضرغامی؛ راه برخورد با افراط، تفریط نیست. در انتقاد به عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، نباید ریشه اصل امر و نهی را بزنید. می‌ترسیم فردا هم بگید "اگر حاکمین نخوان امر و نهی بشن، کیو باید ببینن"! 🔹این ادبیات را اصلاح کنید. ما به عملکردها و مواضع نقد داریم نه اساس امر به معروف! 🔸حضرت امیرالمومنین(ع) فرمود: "اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، اشرار بر شما حاکم می‌شوند و دعای خوبانتان مستجاب نمی‌شود." 🔹بله اولویت اصلی امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین و حاکمین جامعه است اما ما مردم هم مخاطب هستیم. نظارت مردم بر مسئولین و بر جامعه لازم و ضروری است. 🔸تفریط بعد از افراط یا افراط بعد از تفریط، یک رویه اثبات شده در جوامع است. وضعیت حجاب بعد از حوادث اخیر و نگرش جامعه به امر به معروف و نهی از منکر، از افراط‌ها و روش‌های ناصواب متضرر شده. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در معرفی مسببین ‎ کاذب و نفرت‌پراکنی در جامعه، نباید نقش رسانه‌های رسمی و غیررسمی جریان مدعی اصلاح‌طلب و فعالان مجازی این جریان را نادیده گرفت. 🔹رسانه‌ها و فعالانی که هر هفته میگردن و میچرخن تا از بین مواضع هزار امام جمعه در کشور، موضع سه‌چهارتای مشخص را استخراج و با تقطیع و گاهی هم با تحریف منتشر کنند! 🔸قبلاً هم نوشتیم که برخی افراد تریبون‌دار و نهادها خوراک تهیه کرده و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم آن خوراک را مصرف می‌کردند. نباید اجازه داد این لبه قیچی، خودش را تبرئه کند! این‌ها یک پایه دوقطبی‌سازی غلط در جامعه بودند و هستند! 🔹اکثر این رسانه‌ها و فعالان، در ماجرای اغتشاشات اخیر هم حاضر به جدا کردن صف خودشان از تجزیه‌طلبان و گروهک‌ها و دشمنان کشور نشدند و موضع شفافی در محکوم کردن اغتشاشات و آشوب‌ها نگرفتند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
با یک روز تاخیر روز بزرگداشت حافظ را گرامی می‌داریم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار 🌹🌹🌹🌹 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چگونه جامعه‌ای عفیف داشته باشیم؟ 🔻بخش اول 🔹چند سؤال جدی این روزها مطرح است که راهبرد ترویج عفاف در جامعه چیست؟ چگونه جامعه‌ی عفیف داشته باشیم؟ چگونه عفت را در جامعه و مردم نهادینه کنیم؟ و غیره. 🔸حقیر هم سوالاتی از برخی دوستان پرسیدم و مطالعاتی داشتم و پای منبر برخی اساتید عزیز نکاتی را یاد گرفتم که خلاصه ای از طرح کلان عفیف سازی جامعه را محضرتان ارائه می کنم. 1⃣ اول؛ عفت چیست؟ 🔹عفت در لغت به معنای نهفتگی و خودنگهداری درونی است. حالتی در نفس و جان انسان که مانع تسلط شهوت بر او می شود. 🔸در اصطلاح به معنای خویشتن داری در برابر تمایلات افراط‌گونه به لذت های مادی و نفسانی است. 🔹عفت، جزو چهار بنیان فضائل اخلاقی است. در نزد علمای اخلاق، چهار چیز زیر بنای اخلاق است: حکمت، عدالت، شجاعت و عفت. 🔸«نزد علمای اخلاق، ملکه‌ای نفسانی است که قوه شهویه انسان را مطیع عقل قرار داده است. فضیلت عفت حد واسط بین "شَرَه" به معنای فرو رفتن در شهوات و خمودگی به معنای دوری گزیدن از لذت‌های مشروع دنیوی مورد احتیاج بدن است.» (نراقی، جامع السعادات، ۱۹۶۷م، ج۱، ص۱۰۸-۱۰۹، ۹۴) 2⃣ دوم؛ گستره عفت چه مسائلی است؟ 🔹در کتب روایی و دینی، عفت به معنای خودنگهداری در برابر شهوات، معنای عام شهوت مطرح شده. یعنی شهوت قدرت، شهوت جاه طلبی، شهوت مالی و اقتصادی، شهوت جنسی، شهوت در گفتار و رفتار و غیره. 🔸در نتیجه، عفت در همه این موارد ضروری است و زمانی مطرح است که شخص قدرت انجام گناه را دارد لذا بر این قدرت، لجام می زند. عفت در رفتار، عفت کلام، عفت جنسی، عفت مالی و ... . 🔹محدود کردنِ عفت به مسائل جنسی و صرفاً حجاب، محروم کردن جامعه از یک فهم کلان از این عنصر بنیادین است. 3⃣ سوم؛ درجه اهمیت عفت برای افراد جامعه چگونه است؟ 🔹وقتی عفاف به معنای لجام زدن بر قوه و شهوت است، یعنی هر کس قدرت بیشتری در انجام گناه و حرام داشته باشد و امکان بیشتری برای شهوترانی دارد پس باید عفت بیشتری داشته باشد.(شهوت اعم از قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی، امور جنسی و غیره) 🔸یعنی عفت یک مسئول و مدیر، باید بالاتر از سایرین باشد؛ چرا؟ چون امکان و قدرت بیشتری در انجام کار حرام دارد و چون عمل حاکم بر مردم تاثیر مستقیم دارد. الناس علی دین ملوکهم یعنی همین! هرچه که بالاتر برویم از یک بخشدار، شهردار، فرماندار، مدیرکل، استاندار، تا یک فرمانده، امام جمعه، سردار، وزیر، رئیس جمهور و رهبر، ضرورت عفت بیشتر و بالاتر است. هرم قدرت را اگر در نظر بگیریم هرچه که به نوک هرم نزدیک شویم، ضرورت عفت، بالاتر می‌رود. 4⃣ چهارم؛ عفت جامعه چه ارتباطی با عفت حاکمان دارد؟ 🔹رابطه مستقیم است. یعنی هرچه حاکمان، عفیف تر باشند، مردمان هم عفیف ترند. هرچه مسئولان و مدیران جامعه، عفت بیشتری داشته باشند و بر شهوتِ قدرت، جاه، مال، امور جنسی و غیره لجام بزنند، جامعه پاک تر و طاهرتر خواهد بود. لذا در نظام اسلامی، بیش از آنکه بر عفت مردم تاکید باشد(که تلاش برای عفت جامعه خوب و شایسته است) بر عفت مسئولان آن جامعه و مدیران و حاکمان تأکید شده است. 🔸اگر حاکمان یک جامعه، بر شهوت قدرت طلبی لجام نزنند، مردم هم دنباله رو خواهند بود. اگر حاکمان یک جامعه در کلام و ادبیات، عفت نداشته باشند مردمان نیز عفت کلام نخواهند داشت. اگر حاکمان یک جامعه دنبال شهوترانی جنسی، این مسئله در بین مردم هم ترویج خواهد شد. 5⃣ پنجم؛ عفت برای مرد مهم تر است یا زن؟ 🔹همانگونه که عفاف را معنا کردیم برای هر دو اهمیت بالایی دارد. عفت هم برای زن مهم است هم مرد؛ اما اگر منظور از عفت، عفت جنسی است، شهوترانی جنسی و میل به شهوترانی در مردان بیشتر از زنان است لذا تأکید بر عفت باید خطاب به مردان بیشتر باشد؛ شرع اگر محدودیت پوشش برای زن را در نظر گرفته، برای مرد بر عفت بیشتر تأکید کرده است. اینکه در یک مقطعی، برخی متدینین مخاطب تأکید عفت را بیشتر زنان می دانند ناشی از همان نگاه ناقص و محدود به عفت است. 6⃣ ششم؛ چگونه جامعه ای عفیف داشته باشیم؟ 🔹اگر عفت را به معنای دقیق و درست بخوانیم و بدانیم و اگر اهمیت آن را در هرم قدرت بیشتر درک کنیم، در می یابیم که مهم ترین و اصلی ترین راهبرد کلان برای جامعه عفیف، حاکمان عفیف است. باید برای افزایش عفت در طبقه حاکمان و مسئولان و مدیران جامعه، به معنای اینکه این قشر، بر شهوت قدرت، جاه، مال، امور جنسی و کلام و غیره، لجام بزند، فکری اساسی کرد. 🔸 توضیح بیشتر در این مطلب نمی گنجد. اما باید بدانیم راه عفیف ساختن جامعه، از اینجا می گذرد و لاغیر! چنانچه طبقه حاکمان، عفت پیشه کردند این فضیلت به سایر موثرین و نخبگان و بدنه جامعه سرریز خواهد شد. آنوقت خود طبقه حاکم برای نهادینه کردن عفت (به معنای کامل و جامع) در جامعه می‌داند چگونه ساختارسازی و قاعده‌گذاری کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم / نهال جمهوری اسلامی امروز به یک درخت تناور تبدیل شده است؛ غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند / اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است اما کار لازم دارد 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است. منتها کار لازم دارد. ما حالا از سیاستمداران و زمامداران و حکمرانان کشورهای اسلامی هم ناامید نیستیم امّا بیشترین امیدمان به خواص دنیای اسلام است؛ به علمای دین، به روشنفکران، به اساتید دانشگاه، به جوانان روشن‌بین، به فرزانگان، به ادبا، به شعرا، به نویسندگان، به گردانندگان مطبوعات، امید ما به اینها است. اینها احساس استقلال و احساس مسئولیّت و احساس وظیفه کنند. وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، افکار عمومی را به آن سمت حرکت میدهند. وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاستهای اداره‌ی کشور هم به طور قهری به آن سمت حرکت میکند. 🔺نمونه‌ی کوچکش ما هستیم، جمهوری اسلامی. ما درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم. یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو قدرت که در ده‌ها مسئله با هم اختلاف داشتند، در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدیت با جمهوری اسلامی بود. خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکنند. این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور. غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند. ایستادیم و پیش رفتیم. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir