eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
778 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نمازهای بی فایده 🔻مرحوم آیت‌الله مجتهدی 🔻جهت کمک به چند خانواده نیازمند و بیمار در خوزستان، کمک‌های مالی خود را به شماره کارت گروه جهادی یاران انقلاب واریز نمائید: 👇 6280231326741120 (بنام داود مدرسی یان) 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 جنگ واقعیت‌ها یا روایت‌ها؟ 🔹یکی از دعواهای اساسی ما با جریان محافظه‌کارِ مدافع وضعیت موجود، همین مسئله است که کدام جنگ؟ جنگ واقعیت‌ها یا روایت‌ها؟ جریان محافظه‌کار، ریشه التهابات و اخلاقیات جامعه را به جنگ روایت‌ها تقلیل می‌دهد و نقش "روایت" را بسیار بالاتر و مهم‌تر از "واقعیت" می‌داند. آنان دعوای درون و برون جامعه را جنگ‌روایت‌ها می‌دانند! 🔸ما معتقدیم که جنگ‌روایت‌ها البته یک واقعیت هست؛ ولی مسئله اصلی و اساسی جامعه، جنگ روایت‌ها نیست. بلکه جنگ واقعیت‌هاست. مسئله، واقعیات واضح و بدیهیات انکارنشدنی است. گاهی روایت‌های ناقص و جهت‌دار، جریانی به راه می‌اندازند اما مسئله‌ی ریشه‌ای، در واقعیات جامعه نهفته است. 🔹ما بدین باوریم که مسئله اصلی نظام سیاسی و جامعه ما، "عقب‌ماندگی مفرط" در است. وضعیت فعلی نتیجه است. مادر ابربحران‌ها و بحران‌ها، تبعیض است. تبعیض ام‌المصائب است. تبعیض دو خروجی دارد یک طبقه اشراف و دارا و یک توده بزرگ مستضعف. این خروجی‌های تبعیض است که فرهنگِ مصرف‌گرائی، لذت‌جوئی، رفاه‌زدگی، تنوع‌طلبی و شهوت‌طلبی را می‌سازد و طبقه‌ی نوکیسه‌ی پُر فیس و افاده‌ی لاقید پرورش می‌دهد و یک توده بزرگ مردمی را به جمعیت بزرگِ ناراضی و بی‌تفاوت تبدیل می‌کند. 🔸منظور هم ‌بی‌عدالتی اقتصادی تنها نیست. بلکه در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و .... بطور مثال بی‌عدالتی در حوزه سیاست، منجر به این شده که اکثریتی قاطع مردم، بی‌تریبون باشند و تریبون نصیب اشراف بیمار طغیان کننده شود؛ ۱۴ میلیون نفر کارگر و ۱ میلیون معلم به اندازه یک سلبریتی و مجری تلویزیون تریبون ندارند! تبعیض سیاسی یعنی، اکثریت بی‌نصیب از مناصب باشند و مناصب در اختیار اقلیتی پرسروصدا و حلقه‌های بسته باشد؛ اینکه می‌بینید ‎ به معنای واقعی کلمه مظلوم است و صدای میلیون‌ها مظلوم در استان‌های محروم شنیده نمی‌شود اما مطالبه مبتذلِ ورودی‌های بچه پولدارهای دانشگاه شریف(تفکیک سلف رستوران دانشگاه) شنیده می‌شود هم ناشی از تبعیض است. 🔹بی عدالتی در حوزه فرهنگ و اقتصاد را هم اضافه کنید. همه اینها از واقعیات انکارشدنی جامعه‌ای که ساختیم، سرچشمه می‌گیرد. 🔸جنگ روایت‌ها اما، ریشه را در رسانه و مجازی و روایت می‌داند. وقتی درد را اینگونه می‌فهمد نسخه درمانی‌اش هم فیلترینگ است و سانسور و ...! وقتی نتیجه نمی‌گیرد دکمه را بیشتر فشار می‌دهد. از ویدئو و ماهواره تا پیام‌رسان‌های مجازی؛ فکر می‌کند اگر فیلتر کند بخش عمده قضیه را حل کرده؛ در حالیکه واقعیات جامعه، قابل انکار نیست! 🔹اگر فهم تاریخی داشته باشیم در طول تاریخ، این واقعیات بود که تمدن‌ها را ساخت یا ویران کرد. اینکه مطالبات از ارزش‌های والایی چون عدالت و آزادی فکر و اندیشه به تمایلات حیوانی و غریزی شیف بدهد و فحاشی و رقاصی و جنسی به کف جامعه بیاید، حاصل یک سیر طبیعی و تاریخی است. 🔸بطور مثال، چه شد در دوره امام سجاد(ع)، رقاصی و آوازه‌خوانی زنان در جامعه باب و گفتمان شد؟ عامل اینستاگرام بود یا واتساپ؟ یا دستگاه ماهواره؟ هیچکدام؛ عامل نهادینه شدن تبعیض در جامعه بعد از حضرت رسول(ص) بود. وقتی برترین و برترین‌ها کنار رفتند و مناصب با رانت و لابی و سابقه توزیع شد، وقتی کم کم طبقات دارا و پرخور از بیت‌المال شکل گرفت و استئثار برای قوم و قبیله سیاسی، نهادینه شد، کم کم، ارزش‌ها هم بی‌ارزش شدند و تمایلات شهوانی به عرصه عمومی می‌آیند! 🔹جنگ روایت‌ها، البته واقعیتی است در عرصه رسانه. دشمنان به نفع خود روایت می‌کنند و محافظه‌کاران هم به منفعت خود. اما مهم‌تر از روایت‌ها، خود واقعیت‌هاست. واقعیت‌ها را دریابیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⭕️ چه کسی معترضین را به خیابان می‌کشاند؟! 🔹 این روزها رفتار رادیکال برخی از در ایران، بعضی‌ها را دچار بُهت و حیرت می‌کند. اما تعجبی ندارد؛ همه‌ی این رفتارها طبیعیست! طبیعت این است! 🔸 در نئولیبرالیسم میدان‌دار است، و هم قاعده بازی و شرط حیات در این بازار است! 🔹 اگر می‌بینید برای بوسیدن و رقصیدن و بغل کردن می‌خواند، یا برای همسفره شدن با جنس مخالف در دانشگاه حالت جنگی می‌گیرد، او دارد طبق قاعده بازار عمل می‌کند! ♦️ دکتر یوسفعلی اباذری استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران توضیح می‌دهد که چطور میل به آزادی جنسی هم رقابتی می‌شود. 🔸 او می‌گوید ، لذت‌جویی و جزئی از شخصیت و لازمه‌ی انسان نئولیبرال است برای اینکه در رقابت کم نیاورد! 🔹 حالا آزادی جنسی هم یکی از این عرصه‌های رقابت برای انسان نئولیبرال است. به‌خاطر همین یک روز دغدغه‌اش حضور زنان در ورزشگاه است، روز دیگر آزادی پوشش می‌خواهد؛ و روزی دیگر آغوش رایگان می‌دهد. 🔸 سوژه نئولیبرال حتی را عرصه رقابت می‌بیند و سعی می‌کند با قدرت رسانه مطالبات اصلی معترضین را به نفع خودش تحریف کند. 🔹 او در این رقابت نه تنها نسبت به آرمان‌های اجتماعی مثل مبارزه با حساسیتی ندارد که حتی دغدغه استقلال وطن هم ندارد و به طور کاملاً طبیعی از بیگانه مطالبه و جنگ علیه کشورش می‌کند. 🔸 و اگر از گریزان است چون پرسشی ندارد که دنبال پاسخ باشد. آرمان‌‌ش لذت‌جویی و منفعت‌طلبی‌ فردی است و این آرمان‌ها اساساً قابل گفت‌وگو نیستند. در بهترین حالت، مذاکره می‌کند برای تحقق آرمان‌هایش. 🔹 با این همه او فقط یک سوژه است. بخش عمده‌ای از این سوژه مخلوق و محصول سیاست‌های نئولیبرالی در کشور است. وقتی عرصه‌های مختلف حکمرانی‌ از اقتصاد گرفته تا آموزش و سلامت تقدیم ایده‌های نئولیبرالی شود، می‌توان انتظاری جز خلق انسان نئولیبرال داشت؟! آن‌گاه اوست که تو را مجبور می‌‌کند در فرهنگ و سیاست‌خارجی هم در زمین نئولیبرالیسم بازی کنی! و گرنه در اقتصاد و معیشت و امنیتت دچار بحران می‌شوی! 🔸 تا حکمرانی را از دست نئولیبرالیسم آزاد نکنی او همین‌طور پیش می‌آید و تو باز می‌رسی بر سر دو راهی. و این‌بار معیشت و امنیتت را به آزادی جنسی می‌خواهد گره بزند. 🔺 پ.ن: همان‌طور که مشخص است منظورمان همه معترضین نیست، بلکه صحبت از کسانی‌ست که به نوع رفتارها و شعارهایشان اشاره شد. 🔺 فیلم کامل سخنرانی دکتر اباذری (۲۸ آذر۹۷) را از اینجا می‌توانید ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
انالله و اناالیه راجعون تسلیت به محضر امام زمان (عج) و رهبر بزرگوار انقلاب و عموم ملت ایران
منطق ندارید شما! منطق شما ترور است! بکشید ما را! "این رجل فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنی خدا‏‎ ‎‏دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب‏‎ ‎‏باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‏‎ ‎‏بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‏‎ ‎‏شب، متفکران ما را می کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت‏‎ ‎‏می کردید؛ مباحثه می کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور‏‎ ‎‏را باطل می داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیتهای بزرگ ما، شخصهای بزرگ‏‎ ‎‏ما، اسلام ما تأیید می شود." صحیفه امام جلد ۷ ص ۱۸۳ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3