هدایت شده از رضا حیدری
❌ خوارج، عدالتخواه نبودند!
❓ پرسش: در فضای مجازی، ویدئویی منتشر شده و در آن گوینده ادعا می کند که؛ انتهای #عدالتخواهی بدون دانستن احکام شرعی آن، #خوارج است. لطفا میزان صحت را بفرمایید و بطور کلی نظرتان در این باره چیست؟
✍پاسخ: این سخن به چهار بخش قابل تجزیه است؛ ۱- اینکه انسان برای ورود به هر کاری باید آداب آن را و احکام شرعی آن را بداند درست است و عقل و شرع به آن حکم می کند و مطالبه عدالت نیز از آن مستثنا نیست و باید مبتنی بر عقلانیت، فقاهت و واقعیت باشد. ۲- اینکه خوارج گروه منحرفی بودند و باید برحذر باشیم که مبادا به ویژگی های آنها مبتلا شویم هم درست است. ۳- اینکه خوارج علم کافی نداشتند و خشک مغز بودند هم قابل قبول است. ۴- اما اینکه خوارج به دنبال عدالتخواهی بودند صرف ادعا و نیازمند اقامه دلیل از سوی مدعی است! زیرا؛《البینة علی المدعی》.
در هیچیک از متون تاریخی یا دینی، تقابل خوارج با امام علی ع برای مطالبه عدالت معرفی نشده است و تاریخ دانان نیز چنین برداشتی از رفتار و مواضع آنها نداشته اند. ما سندی سراغ نداریم که خوارج مثلا به علی ع خرده گرفته باشند که چرا عدالت را در جامعه اجرا نمی کنی! یا داعیه عدالت و شعار مبارزه با فساد و اشرافیت داشته باشند! بلکه شعارشان 《لا حکم الا لله》 بود...آنها در صفین پس از نیرنگ قرآن بر نیزه کردن، فریب خوردند و پذیرش حکمیت را بر علی ع تحمیل کردند ولی پس از چندی پشیمان شدند و از امام خواستند تا از خطایی که در پذیرش حکمیت پیش آمده توبه کند! آنها با شعارِ «لا حُکمَ إلاّ للهِ» بندگان را فاقد صلاحیت داوری دانستند! و گفتند که علی (ع)، افراد را داور در دین خدا قرار داد، در حالی که داوری مخصوص خداست و او چنین حقی نداشت! و در ادامه این کار را گناه کبیره و ارتکاب کبیره را موجب خروج از دین دانستند! و در نهروان با امام جنگیدند و شد آنچه شد...
با مراجعه به برخی کتب مانند تاریخ یعقوبی و تاریخ طبری و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و متن خطبه های نهج البلاغه (خطبه های ۳۶، ۴۰، ۵۸، ۵۹، ۶۰، ۶۱، ۹۱، ۱۲۱، ۱۲۲، ۱۸۱، ۱۸۲ و...) می توان به شاخصه های رفتاری و پنداری این جماعت پی برد که مهمترین آن؛ فقدان بصیرت، فقدان قدرت تحلیل سیاسی، ساده لوحی و ظاهرگرایی، تکفیر دیگران، تعصب در فهم دینی و تحجر و جمود بوده است.
رضا حیدری ۱۴۰۳/۰۱/۰۷_ اهواز
🌐 کانال حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
@Heydari_org
درباره مباحث فوق و سایر مباحث، دوستانی که از نزدیک این بنده ناچیز را میشناسند همیشه آمادهی پرسشوپاسخ، گفتگو و مناظره هستم. در رابطه با موضوعات و پروندههایی که خودم کار کردهام، تحقیق و تفحص داشتهام و پیگیر بودهام، حاضرم در هر جمعی حاضر شده و گفتگو کنم.
درباره موضوعاتی که درباره آیتالله جزایری طرح کردهام سالهای قبل از طریق مسئول رسانه دفتر ایشان پیگیر جلسه با ایشان شدیم که نتیجه نگرفتیم. اخیراً هم برخی افراد از نزدیکان ایشان هم پیگیری کردند و اعلام آمادگی کردیم و خبری نشد.
درباره حاجآقای پاکباز، شاید ایشان بجا نیاورند یکبار در حضور حاجآقای آقاتهرانی در مسجدشان در کیانپارس، سالهای ۹۷، ۹۸ بود که درخواست جلسهای داشتیم و قبول جلسه را منوط به بررسی دانستند(!).
خلاصه؛ حالا هم خدمت ایشان عرض میکنم که حاضر هستیم در جلسه عمومی یا رسانهای، گفتگویی علمی درباره عدالت و عدالتخواهی داشته باشیم و همچنین طرح تربیتی که در حوزه و مسجد داشتهاند و جدال دو اسلام؛ اسلام سیاسی و عدالتخواه یا اسلام خنثی و بیتفاوت نسبت به وضعیت مردم و فقر و فساد و تبعیض!
ما میخواهیم بدانیم که نظر ایشان درباره عدالت چیست؟ اصلاً به مفهومی به نام جامعه توحیدی و بیطبقه اعتقاد دارند؟ درباره تبعیض نهادینه شده ساختاری و قانونی چه نظری دارند؟ درباره جمعیت ۳۰ درصدی فقر در جامعه چه نظری دارند؟ نظر جنابشان درباره خصوصیسازی، حقوقودستمزد کارگر، تورم و ... چیست؟
میخواهیم از ایشان بپرسیم شمایی که فقه تجارت میدانید چه حرکت علمی، تئوری، رسانهای، عملی، تربیتی و ... علیه نظام بانکی ربوی، داشتهاید؟ چه اقدامی برای مفهومسازی اقتصاد اسلامی و برچیدن ربا و تبعیض و فقر از جامعه داشتهاید؟
نحن أبناء الدليل نميل حيثما يميل.
ما فرزندان دلیل و استدلال هستیم و از گفتگو و مباحثه و مناظره ترسی نداریم.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از راوی || امین غفاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بخشی از شهر بصره در بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شده و مردم این منطقه برای استاندار شهرشون مراسم تشیع جنازه راه انداختن
🔴 راوی | امین غفاری |عضو شوید👇
✅️ @aminghafari_ir
این مراسم باید در اهواز و خوزستان بسیار باشکوهتر برگزار بشه و برای شهردار و فرماندار و استاندار و ... دسته جمعی هم برگزار بشه 😅
🔴 عصبانیت صهیونیستها از حضور زیاد النخالة دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در مراسم دیروز #محفل در استادیوم آزادی!
🔹اکانت صهیونیستی نوشته: «زیاد النخالة در حضور دهها هزارنفر سخنرانی کرده. کاش یه موشکی روی سر همهشون فرود میومد!»
🔸قطعاً هر مجموعه فرهنگی و سیاسی و هر محفل قرآنی و هیأتی که اسرائیل و صهیونیستها را بسوزاند، اقدامش مورد قبول حضرت حق قرار خواهد گرفت.
🔹به دستاندرکاران برنامه تلویزیونی قرآنی #محفل و سایر دستاندرکاران این برنامه افطاری ساده بزرگ خداقوت میگوییم. الله یتقبل منکم
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آه ... غزه
وسلام علی أطفال غزة
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمایت مجدد دکتر علیرضا باقری از نفر دوم لیست تهران دکتر امیر حسین ثابتی😅😂
شهدای هویزه اگر سر نزدید، حتماً برید و ما رو هم دعا کنید.
شهید علمالهدی در سن ۱۹ سالگی تفسیر نهج البلاغه میگفت و نامههای حضرت امیرالمومنین علیهالسلام خطاب به کارگزاران را توضیح میداد. نهجالبلاغه عجیب در شعلهور کردن درون انسانها موثر است. اصلاً برای بعثت و برانگیختگی جوانان و قیام علیه طواغیت و ظلمها و فسادها نمونه ندارد.
رحمتالله علیه
نامه شهید علمالهدی به خواهرش درباره اندیشه سرمایهداری لیبرال جدید و مصرفگرایی را بخوانید. توصیه میکند که در سبک زندگی دچار مصرفگرایی و تجملگرایی غربی مشو.
snn.ir/000S42
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سرزنش هزار و چهارصد ساله، برای یک وعده غذایی!
🔹عثمان بن حنیف از یاران و اصحاب حضرت امیرالمومنین علیهالسلام بود. تا زمان جنگ جمل هم والی بصره بود. برخی از مورخان میگویند عاقبتش ختم به شهادت شد، برخی هم میگویند به مرگ عادی از دنیا رفت؛ هرچه شد تا آخر در جبهه اهل بیت علیهم السلام ماند و ضد اهل بیت نشد.
🔸با این وجود، بخاطر نشستن بر سر سفره اشرافی که فقرا از آنها ناراحت بودند چنان مورد سرزنش امیر بیان(ع) قرار گرفت که آبرویش ۱۴۰۰ سال در طول تاریخ و در بین اهل دنیا تخطئه شده! بلی؛ چون فرماندار علوی نباید بر سر هر سفرهای بنشیند. از نظر برخی البته این چیزها عادی است و نباید مورد سوال واقع شود و آبروی اشخاص مهمتر است!
🔹از دیدگاه علی علیهالسلام اما آبروی حکومت علوی و جامعه اسلامی برتر و بالاتر از آبروی هر شخصی است. دیگران نباید بیدلیل با آبروی اشخاص بازی کنند. باید گناهان فردیشان را بپوشانند. اما در مسائل اجتماعی، خود شخص مسئول اصلی آبروی خودش و خانوادهاش است.
🔻بخشی از نامه حضرت را خطاب به عثمان بن حنیف بخوانید و حظ کنید:
🔹اما بعد از حمد و ثناي خداوندي، اي فرزند حنيف، شنيده ام مردي از جوانان اهل بصره تو را به خوان گسترده اي از طعام دعوت نموده و تو بر سر آن خوان با شتاب حضور يافتي.
🔸طعام هاي رنگارنگ براي تو خوش آمده و کاسه هاي گوناگون پياپي بر سر سفره تو آورده شده است.
🔹و من گمان نداشتم تو خوردن غذاي قومي را بپذيري که فقراي آنان مورد اعراض قرار گيرند و بي نيازانشان بر سر طعام دعوت شوند.
🔸پس بنگر چه چيز خوردني از اين طعام مي جوي و مي بلعي، پس آنجا که شناسايي غذا براي تو مشکل است، آن را بينداز و در آن مورد که به پاکيزگي اصل و هدفهايش يقين کردي تناول نما.
🔹آگاه باش، براي هر پيروي، پيشروي است که بايد از او تبعيت نمايد و از علم او کسب نور کند. هشيار باش، امام شما از دنيايش به دو لباس کهنه و از خوراکش به دو قرص کفايت نموده است.
🔸بدانيد شما قطعا توانايي اين قناعت را نداريد، ولي با اتصاف به پرهيزکاري و کوشش و پاکدامني و درستکاري مرا ياري کنيد.
🔹سوگند به خدا، من از دنياي شما طلايي نيندوختم و از غنيمتها و منافع آن مالي جمع نکردم و براي لباس پوسيده ام، عوضي آماده ننمودم و حتي وجبي از زمين اين دنيا حيازت نکردم و من از قوت اين دنيا نگرفتم مگر به مقدار توشه جانداري که پشتش مجروح شود و غذايش کم شود و قطعا اين دنيا در برابر چشمم پست تر و موهون تر از دانه تلخ ناچيزي است که به کار دباغي برآيد.
آری؛ این است امیرمومنان؛ اسدالله الغالب، علی بن ابیطالب.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کانال منتسب به حجت الاسلام پاکباز نسبت به مطالب منتشر شده واکنش نشان داده و مطلبی را منتشر کرده؛ اگرچه ما انتظار داشتیم خود حاج آقای پاکباز به مخاطبین و سوال کنندگان احترام بگذارند و مستقیم پاسخ دهند یا وقتی حضوری در نظر بگیرند برای گفتگو، باز با این وجود، اخلاق رسانهای اقتضا می کند که پاسخ ادمین کانال را بازنشر دهیم.
🔻در مطلب فوق، هیچگونه پاسخی به سوالات و مطالب منتشر شده، نداده اند و ذکر چند نکته ضروری است:
1️⃣ اول؛ خیلی خوب اعتراف کرده اند که ایشان، «وظیفه اصلی روحانیت» را در تحقق قسط و عدالت در جامعه نمی دانند و نیازی به فعالیت علمی و عملی در تحقق عدالت در جامعه، نقد و بررسی دلایل عقب ماندگی در عدالت، تبعیض نهادینه شده در قوانین و ساختارها، دفاع از حقوق کارگران و اقشار ضعیف، نقد و بررسی نظام بانکی ربوی، خصوصی خواری، رانت خواری و ... نمی دانند.
🔸صرفاً فعالیت های در درون مسجد را وظیفه اصلی روحانیت می دانند که نیروهایی پرورش دهند و این نیروها وارد دولت، استانداری، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری شوند و هیچ سودی هم این نیروها برای مردم نداشته باشند. همینکه بچه های مسجدشان بتوانند با رایزنی و معرفی تشکیلاتی، وارد دم و دستگاه ها بشوند، همین خوب است! که البته مردم اهواز و خوزستان خروجی "اغلب" این نیروها را می بینند و لمس می کنند.
2️⃣ دوم؛ تمام فعالیت های مردم داری و دفاع از مردم مظلوم و محروم خوزستان را حضور گروه جهادی مسجدشان در سیل 98 و تنش آبی 1400 معرفی می کنند که از خراسان و کرمان و شمال کشور هم گروه های جهادی بسیج شدند برای کمک به مردم خوزستان! دست مریزاد و خداقوت! صدها برابر این اقدامات را که مسجد امام خمینی حصیرآباد با یک روحانی جوان و یا سایر مساجد هم انجام دادهاند!
3️⃣ سوم؛ همچنین می فرمایند که «حلقه های صالحین ما توانستند جلوی براندازی جمهوری اسلامی را بگیرند و در جای دیگری ما توانستیم مطالبه ملی به راه بیاندازیم تا آقای رئیسی وارد انتخابات شود». مخاطبین عزیز ما در تهران و سایر استان ها، ببینید با چه بزرگوارانی در خوزستان روبرو هستیم. ببینید این عزیزان خودشان را در کجای عالم امکان می بینند.
4️⃣ چهارم؛ در نکته ای هم اشاره کردند که ایشان فقط به احکام شرعی و چارچوب عدالتخواهی و فعالیت مجازی و اقتصادی اشاره کردند و قصد دیگری نداشتند. جدا از اینکه هر تحلیلگر و کنشگر سیاسی می داند چه حرفی را کی، کجا و چگونه مطرح کند و هرکسی که با مسائل سیاسی آشناست معنای حرف ایشان را خوب دریافت کرده؛ اما به ایشان پیشنهاد می کنیم اگر هدف دیگری نداشتند، سخنان خود را از قبل دقیقتر آماده نمایند تا سوءتفاهمات پیش نیاید.
5️⃣ پنجم؛ در نکته دیگری به سوءاستفاده جریانات سیاسی از کلیپ خودشان اشاره می کنند. متأسفانه با دیدن این واکنش ها هنوز متوجه اشکالشان نشده اند. عزیزان باید بررسی کنند چه حرفی زده ایم یا مسئلهای را چگونه مطرح کرده ایم که هم منجر به اختلافات بین انقلابیون شده، هم سوءاستفاده جریانات دیگر! مثل خطبه خوانی برخی ائمه جمعه در مشهد و تهران که هرهفته تیتر رسانه ها می شوند! نمی شود که برچسب بزنیم و اختلاف افکنی کنیم بعد دیگران را به وحدت و انسجام دعوت کنیم!
🔹نکات دیگری هم هست و عبور می کنیم؛ اما ضمن تشکر از آقای موسفید ادمین کانال حجت الاسلام پاکباز جهت پاسخگویی؛ حقیقتاً ما انتظار و توقع داشتیم که خود ایشان در مقام پاسخگویی برمی آمدند و یا جلسه ای را ترتیب می دادند و از پرسش و پاسخ هراسی به دل راه نمی دادند. کماکان هم انتظار داریم که ایشان این ماه یا حتی بعد از ماه مبارک، با رسانه یا بدون رسانه، در مسجدشان یا در دفتر نهضت، خدمتشان برسیم.
🔸بگونهای نباشد که برای رسیدن به اشخاص باید از ابواب مختلف کنیم!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺علی(ع) در حکومتش درس پاسخگویی میدهد
بارها شنیدهایم که حضرت آن سالهای آخر در مسجد حاضر میشد و در جمع مردم میفرمود"سلونی قَبلَ اَن تفقِدونی"بپرسید از من پیش از اینکه مرا از دست بدهید.
تفسیرش هم میکنیم که ایشان بگفته پیامبر که فرمودند انا مدینه العلم و علی بابها جایگاهی از علم داشتند که با شهادتشان ابوابی از علم را با خود خواهند برد.
تصویری که گرچه بخشی از واقعیت است لکن از آنجایی که صرفا با عینک علمی نگاه شده است گویی سیاست زدایی شده و بوی قرائت اسلام غیر سیاسی انجمن حجتیه را میدهد
لذا فاصله زیادی دارد با یک قرائت انقلابی راهگشای امروز
اما در تصویر ما
امیرالمومنین خلیفه جامعه اسلامی و عالیترین مقام حکومت است و در چنین حالتی داوطلبانه در میان نخبگان و مردم حاضر شده، خود را در مقام پاسخگویی قرار میدهد
میگوید بپرسید در مورد هر آن چه ابهام دارید
حال ممکن است بگویند که صدر و ذیل روایت فضای علمی عقیدتی را نشان میدهد و مردم هم ظاهرا فهمشان همین بوده، بالطبع سوالات تنها میتواند در این حوزه باشد
لکن دقت شود که کاملا محتمل است که حتی در چنین جلسهای، ذهنی پرسشگر، بجای سوال از کلام اسلامی از ممشای امام بپرسد
لذا امام علاوه بر آن جنبه علمی، آماده شده تا
بپرسند در هر موردی! در مورد ثروتش قبل از حکومت و امروز، درباره خانواده، مشاغل فرزندانش، عملکردش در فقرزدایی، در بها دادن به نخبگانی که روابط حزبی و جناحی فرصت رشد و خدمت را از آنها گرفته، در مورد سیاستهای مالی و اقتصادی، در مورد نوع برخوردش با متخلفین و مفسدین، در مورد علل جنگهایش، در مورد روابط خارجی و خلاصه هر چیزی اعم از اینکه در حوزه حکمرانیش باشد یا نه..
بپرسید تا شفاف و صریح جواب بدهد.
اما قسمت جالب ماجرا اینجاست
درس پاسخ گویی 👇🏼
در همین لحظه مرد عربی که ظاهری شبیه به یهودیان داشت بلند میشود و اینگونه به حضرت جسارت میکند"ایها المدَّعی ما لا یعلم و المقلد ما لا یفهم انا سائل فاجب"
ای مدعی جاهلی که نفهمیده حرف میزنی من سوالی دارم که اگر راست میگویی جوابم بده.(جسارت و بیادبی فرد را دقت بفرمایید!)
تا اینگونه حرف زد رگ غیرت عدهای متورم شد که ای فلان و بهمان تو چطور جرات میکنی اینگونه حرف بزنی....
خلاصه خواستند درس عبرتی بدهند که تا عمر دارد یادش نرود که حد خودش را نگه داره..
ناگهان! حضرت جملهای میگویند که نشانگر عمق حکمرانی اسلامی و اخلاق سیاسی اجتماعی ایشان است.
حضرت (بعنوان حاکم/الگو/مربی) تشری میزنند که بنشینید سر جایتان!
اِنَّ طَّیشَ لا یَقومُ بِهِ حُجَجُ اللهِ و لا تظهرُ به براهینُ الله!
با خشونت، عصبانیت و غضب نمیشود دین خدا را قائم کرد، با این شیوه برهان خدا ظاهر نمیشود.
بعد رو کرد به آن مرد و #تراز_پاسخگویی را نشان داد
ای مرد "اسئل بکل لسانک و ما فی جوانحک" یعنی هر طور میخواهی سوالت را بپرس، با نیش با کنایه با تمسخر، تحقیر، بیادبی، بیجنبگی خلاصه هر طور میخواهی بپرس و هر چی توی دلت داری بگو، که اگر نگویی ناراحت میشوم!
بعد مرد شروع کرد پرسیدن و حضرت هم جواب دادن و اینقدر سوال و جواب شد تا ناگهان آن شخص گفت:اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله.
و اینگونه پاسخگویی مناسب علی (ع) میتواند تهدید ظاهری را به فرصت واقعی برای جریان حق تبدیل کند.
هنوز علیِ کوفه را روایت نکردهایم!
✍🏻 #رضا_افشار
سحرگاه ١٧ رمضان ١۴۴۵
٩ فروردین ١۴٠٣
پ.ن. این بیان سلونی بیشتر بخاطر بیش از ٧٠ الی ٨٠ پرسش و پاسخ های اعتقادیی که بین علی(ع) و پایمنبریها و عموم مردم نقل شده است مشهور است که در این نوشته توسعه داده شده است
لکن کسانی که قصد مطالعه بیشتر دارند علی (ع) در این زمینه، کلمات صریحی هم دارد مثل:
لا تَكُفُّوا عَن مَقالَةٍ بِحَقٍّ ، أو مَشورَةٍ بِعَدلٍ ؛ فإنّي لَستُ في نَفسِي بِفَوقِ أن اُخطِئَ ، و لا آمَنُ ذلكَ مِن فِعلي ، إلاّ أن يَكفِيَ اللّه ُ مِن نَفسِي ما هُو أملَكُ بهِ مِنّي .(نهج البلاغة : الخطبة 216)
یا مثل نمونه نامه ۱۹ و...که در فرصتی دیگر اگر عمری بود آنها را نیز بیان خواهم کرد
#شب_قدر
________________
📚@reza_afshar
🔴 سنگرهای پوششی برای فرار از پاسخگویی!
🔹برخی افراد و جریانات طی سالهای سال برای خودشان حریم قدسی ایجاد کردند و برای خودشان شان و شئوناتی در نظر گرفتند که هیچکسی وارد حریم آنها نشود!
🔸وقتی با نقد دیگران مواجه میشوند چند سنگر میگیرند و سعی میکنند پشت این سنگرها پنهان شوند و دیگران را به ضدیت با این سنگرها متهم کنند:
1⃣ سنگر رهبری؛ سعی میکنند منتقدین خود را به مخالفت و ضدیت با نظام اسلامی و رهبر انقلاب متهم کنند. تا سوالی و نقدی متوجه آنها شود، میگویند منتقدین ضدرهبری عمل میکنند! به دروغ منتقدین خودشان را مخالفین رهبری معرفی میکنند تا افراد متدین سادهدل را در حمایت از خود بشورانند!
2⃣ سنگر روحانیت و حوزه علمیه؛ اگر این افرادی که مورد نقد و سوال قرار میگیرند ملبس به لباس روحانیت باشند، خودشان را مساوی جامعه روحانیت قلمداد کرده و منتقدین را به ضدیت با روحانیت و حوزههای علمیه متهم میکنند!
3⃣ سنگر مساجد و مسجدی و ادعای تشرع و تدین؛ اگر فرد مذکور مسجدی باشد منتقد را به ضدیت با مساجد و هیئات و دین و دستگاه امام حسین متهم میکنند و او را بیاطلاع از شرع و احکام و مسجد معرفی میکنند!
4⃣ سنگر اخلاق؛ بسیار زیرکانه ژست اخلاقی گرفته و مدعی اخلاقمداری میشوند و منتقدین را به بیاخلاقی و بیتقوایی متهم میکنند! خود برای کسب جایگاه یا حذف دیگران، به هر بیاخلاقی دست میزنند و از هر خلافگویی، تهمت، توهین و تهدید دریغ نمیکنند اما تا در گوشه رینگ پاسخگویی قرار گرفتند مظلومنمایی کرده و مدعی اخلاقمداری شده و دیگران را به رعایت اخلاق توصیه میکنند!
🔹سنگرهای دیگری هم میتوان نام برد که این افراد و جریانات با تمسک به آنها سعی میکنند هر نقدی را به حاشیه بکشانند و برای خودشان حریم امنی ایجاد کنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از ایران قوی || سیدسجاد پادام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آقای کریم منصوری قاری مطرح کشورمان در برنامه محفل چه صحبت های خوبی انجام دادند.
حتما ببینید ...
@sspadam