eitaa logo
Modiryar | مدیریار
209 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
795 ویدیو
2 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 درگیر شدن در اختلافات کم اهمیت و تمرکز بر مسائل کوچک و کم ارزش سبب می شود از تهدیدهای بزرگ غافل شوید. www.modiryar.com @modiryar
نظریه مدیریت تغییر جان کاتر ، استاد دانشگاه و متخصص مدیریت تغییر، نظریه‌ای را ارائه کرد که بر افراد درگیر در فرایند تغییر و روان‌شناسی آن‌ها تمرکز داشت. او فرایند تغییر را به هشت مرحله تقسیم می‌کند: ➊ برای انگیزه دادن به افراد باید حس فوریت دربارهٔ تغییرات ایجاد کنید. ➋ تیم تغییر خود را با رهبران و نیروهای موثر با مهارت‌های گوناگون و از واحد‌های مختلف سازمانی  بسازید. ➌ چشم‌انداز استراتژیک خود را برای آن‌چه می‌خواهید به دست آورید را مشخص کنید. ➍ با همه افراد درگیر در فرایند مدیریت تغییر ارتباط برقرار کنید تا موافقت و همراهی آن‌ها را جذب کنید و مطمئن شوید که از نقش خود آگاه هستند. ➎ موانع مسیر مدیریت تغییر و هر چیزی که باعث ایجاد اصطکاک می‌شود را شناسایی کنید. ➏ اهداف کوتاه‌مدت را مشخص کنید تا برنامه مدیریت تغییر خود را به مراحل قابل‌دسترس تبدیل کنید. ➐ شتاب خود را در طول فرایند پیاده‌سازی تغییر حفظ کنید. ➑ بعد از اتمام پروژه اولیه تغییرات را حفظ کنید. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ نظریه کوبلر راس؛ هفت مرحله تغییر #تغییر #مدیریت_تغییر #نظریه_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.mo
نظریه کوبلر راس؛ هفت مرحله تغییر همه ما در مورد تغییر کردن و مراحل تغییر حرف می‌زنیم، اما الیزابت کوبلر راس در نظریه‌اش در این رابطه تغییر را شامل هفت مرحله می‌داند که در طول زمان باید از آن عبور کرد.   ➊  مرحله انکار: در وجود خود رفتار، اخلاق و یا نگرشی داریم که دوست نداریم، اما چون منشأ آن را نمی‌دانیم یا نمی‌خواهیم بدانیم و از طرفی هم وجودش را دوست نداریم، دست به انکار آن می‌زنیم. ➋ مرحله درک تغییر: مرحله‌ای که در آن پرده از آن چیزهایی که روزی انکار می‌کردیم، برداشته شده و اتفاقی افتاده که دیگر نمی‌توانیم به مرحله قبل یعنی انکار بازگردیم. اکنون باری بر روی دستمان قرار دارد که باید با آن کاری انجام دهیم و بر پشتمان نیست که نبینیم و پنهانش کنیم. این جاست که لزوم تغییر را درک و مراحل تغییر را باید پشت سر بگذاریم.   ➌ مرحله خشم و مقاومت: در این مرحله با سوال «چرا؟» روبرو خواهیم بود :چرا چنین باری را باید حمل کنم؟  مسببش چه کسانی هستند و چرا این گونه شده است؟  گسترۀ این سئوال می‌تواند تا هستی و چرایی از وجودمان کشیده شود و فشار روانی را هم افزایش دهد به گونه‌ای که دچار سکته شویم!  یا پا را روی پدال گاز بگذاریم و کار دست خودمان و اطرافیانمان بدهیم.  وجود این مرحله جزئی از مسیر است و باید پیمود و اگر خیلی سریع از آن عبور کرده و خشم خود را کنترل کنیم و وارد مرحلۀ بعد شویم، به احتمال زیاد مرحلۀ بعد زمان بیشتری را درگیر خواهیم بود. ➍ مرحله رها کردن: بعد از این که هیجان‌های منفی و خشم خود را بروز دادیم و به نوعی فهمیدیم که این بار که اکنون در پیش روی ماست، جایی نمی‌رود و همراه با ما شده و همین است که هست و دیگر به دنیا آمده‌ایم، دیگر در این جامعه تربیت شده‌ایم، دیگر با این خصوصیات در ظاهر و باطن شریک هستیم…گریبان خود و حتی اطرافیان را رها می‌کنیم.   ➎ مرحله جستجو: ما در بیرون قدم خواهیم گذاشت بدون هیچ خشمی و فقط شبیه یک کودک که دریافت‌کننده محض است، جلو خواهیم رفت تا ببینیم چه می‌شود. کمی از بی خیالی مرحلۀ قبل با ما خواهد بود، ولی همین کمک خواهد کرد که نگرانی‌هایی که قبلاً داشتیم از این که دیگران راجع به این خصوصیت (بار) ما چه می‌گویند، نداشته باشیم. برای همین جهان را بهتر از قبل می‌بینیم و راه‌حل‌های جدیدی برای مسئله‌ خودمان پیدا خواهیم کرد. ➏ مرحله درک معنای تغییر: روزی به این نتیجه رسیده بودیم که باید این بار و فشار و مسئله را تغییر بدهیم، اما زمان نیاز بود تا اکنون در این مرحله از «این را نمی‌خواهم!» به «چه می‌خواهم؟  چرا می‌خواهم؟ و چگونه باید تغییر دهم؟» وارد شویم. درک معنای تغییر و مراحل تغییر به نوعی عبور از یک آرزو و خیال به هدف و آرمان است. ➐ مرحله درونی شدن تغییر: مسیر جدیدمان را انتخاب کردیم و به باری که در دست داشتیم شکل و فرم خاصی دادیم، اما همه چیز پویاست و هر لحظه اگر مراقب نباشیم دوباره سر از مسیرهای قبلی و انداختن بارهای اضافی بر دوش در خواهیم آورد. لازمه آن این است که آن ویژگی‌های جدید که آگاهانه انتخاب کرده‌ایم را تکرار کرده و گسترش دهیم. آنها را میان حلقه‌ افکار، گفتار و رفتارمان قرار داده و بچرخانیم تا جزئی از ما بشوند. www.modiryar.com @modiryar
✏️ شهر مداد مداد فروشی رفیع - تهران www.modiryar.com @modiryar
🐭 راهبری موش موشی افسار شتری را گرفت و به راه افتاد. شتر به دلیل طبع آرامی که دارد با وی همراه شد ولی در باطن منتظر فرصتی بود تا خطای موش را به وی گوش زد کند. این دو به راه ادامه دادند تا به کنار رودخانه ای رسیدند. موش از حرکت باز ایستاد و شتر از او پرسید که: «چرا ایستاده ای تو رهبر و پیشاهنگ من هستی؟» موش گفت: «این رودخانه خیلی عمیق است». شتر پایش را در آب نهاد و رو به موش گفت: «عمق این آب فقط تا زانوست» موش گفت: «میان زانوی من و تو فرق بسیار است» شتر پاسخ داد: «تو نیز از این پس رهبری موشانی چون خود را بر عهده گیر» چون پیمبر نیستی پس رو براه تا رسی از چاه روزی سوی جاه تو رعیت باش گر سلطان نه ای خود مران چون مرد کشتی بان نه‌ای www.modiryar.com @modiryar
📸 صف گرانی  چرا هر چیزی گران می شود مردم برای خریدش در صف می بندند؟❗️ www.modiryar.com @modiryar
هوش جسمانی یا فیزیکی(PQ):  این هوش بعنوان چهارمین عضو هوش مدیریتی به ما مي‌گويد كه براي موفقيت در بازار، و نزد مشتري مي‌بايست روح شاداب و مغزي پويا داشته باشيم و اين مهم مهيا نمي‌شود مگر اينكه جسم سالم داشته باشيم. هوش جسمي به ما مي‌گويد كه عقل سالم در بدن سالم قرار دارد، پس برای اینکه از پس فشارهای مدیریت تیم برآییم باید مراقب ورزش و سلامتي خود باشيم. www.modiryar.com @modiryar
تعاریف بی حسی و حسگری سازمانی از نظر محققان مختلف www.modiryar.com @modiryar
برای هر یک از زیردستان و کارکنان خود کاری تعریف کن تا او را نسبت به همان کار مؤاخذه و بازرسی کنی. زیرا این روش سزاوارتر است تا اینکه کارهایت را به دیگران وانگذارند. www.modiryar.com @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی زمانی که در ظاهر همه ی راه ها بسته است؛ همیشه راهی وجود دارد که هنوز آنرا پیدا نکرده ایم. پس هیچ‌گاه نشوید. www.modiryar.com @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اکثراً مشکلات آنچنان که فکر می کنید پیچیده و غیر قابل حل نیستند؛ فقط کافیست روی پای خود بایستید. www.modiryar.com @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 من صبورم امّا ... من صبورم اما به خدا دست خودم نیست اگر می‌رنجم یا اگر شادی زیبای تو را به غم غربت چشمان خودم می‌بندم من صبورم اما چه قدَر با همه عاشقی‌ام محزونم و به یاد همه خاطره‌های گل سرخ مثل یک شبنم افتاده ز غم مغمومم من صبورم اما بی دلیل از قفس کهنه شب می‌ترسم بی دلیل از همه تیرگی رنگ غروب و چراغی که تو را از شب متروک دلم دور کند من صبورم اما آه، این بغض گران صبر چه می‌داند چیست ✍ www.modiryar.com @modiryar
توصیف فرهنگ در یک رویکرد سیستمی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ توصیف فرهنگ در یک رویکرد سیستمی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
توصیف فرهنگ در یک رویکرد سیستمی 💢 در طرح‌ریزی ها معمولاً از چنین رویکردهایی استفاده می شود: ▪️رویکردهای امنیتی (امنیت فرهنگی)، ▪️رویکردهای منازعاتی (منازعه فرهنگی)، ▪️رویکردهای اجتماعی، ▪️رویکردهای تاریخی یا جغرافیایی، ▪️رویکردهای انسان‌شناختی و معرفت‌شناسی. 💢 در این نوشتار در یک "رویکرد سیستمی" تبیین می شود. نگرش سیستمی در مقابل نگرش تحلیلی قرار می گیرد؛ ▪️در یک مساله یا پدیده را به اجزاء و عناصر سازنده اش تجزیه می کنند سپس آن مساله یا پدیده را مورد شناخت و بررسی قرار می دهند؛ ▪️ اما در اینگونه نیست، در نگرش سیستمی آن مساله و پدیده را در یک کل بزرگتر در نظر می گیرند و با توجه به نقشی که در آن کل بزرگتر ایفا می کند آن را مورد بررسی و شناخت قرار می دهند. 💢 انواع سیستم هایی که وجود دارد را می توان در سه دسته کلی قرار داد؛ 1⃣ سیستمهای فیزیکال(عینی)؛ موارد مختلفی را در بر می گیرد اما ازموارد کاربردی آن می توان به سیستم های ارگانیکی، مکانیکی، سایبرنتیکی، بیولوژیکی و اکولوژیکی اشاره نمود. 2⃣ سیستم های متافیزیکال (ذهنی)؛ 3⃣ سیستم های ترنس فیزیکال (فطری). ساده ترین و بهترین شکل تعریف سیستم را می توان در سیستم های مکانیکی تبیین نمود. در سیستم های مکانیکی سیستم به مجموعه ای از اجزای ساخت یافته گفته می شود که در یک کل قرار دارند و می توانند در تعامل با محیط خروجی ارائه کنند. بنابراین یک ابتدا شامل اجزاء پراکنده یا مواد خامی است (قطعات سازنده اتومبیل) که در طی یک فرایند ساختاری بین آن ها ارتباط معنادار به وجود می آید و هویت ساختاری پیدا می کنند (کارخانه اتومبیل سازی)، این اجزاء در یک کل قرار دارند و در نهایت می توانند در سازگاری و تعامل با محیط خروجی ارائه کنند (اتومبیل). www.modiryar.com @modiryar
💢 منطق ابزار اصلی مورد استفاده در روش های حصولی (در نتیجه‌گیری فلسفی و علمی و مرحله ی دومِ دین و عرفان) منطق است. منطق هم از دو روش اصلی (استقرا و قیاس) مسائل را حل می‌کند. روش سوم استدلال منطقی هم ترکیبی از این دو روش است. در طول تاریخ برای اثبات و استدلال منطقی دو روش وجود داشته است. (استقرا و قیاس). 💢 استقرا در چندین آزمایش انجام میدهیم یا این‌که چند نمونه را می بینیم و نتیجه را به تمام نمونه‌های مشابه نسبت می دهیم. یعنی بر طبق شکل حرکت پایین به بالا یا تعمیم از جز به کل. مثال دیگر اینکه چند بار و در چند شرایط مختلف آزمایش کنیم و مثلاً ببینیم که آب در صددرجه به جوش می آید بعد نتیجه بگیریم که پس در کل آب در صددرجه به جوش می آید. www.modiryar.com @modiryar