#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 28
این نخستینبار نبود که سعید حجاریان با مقایسههای تطبیقی – تاریخی ناروا، در پوشش ادبیات آکادمیک و تحلیلهای جامعهشناختی حملهی شدیدی را علیه رقبای سیاسی اصلاحطلبان در آستانه انتخابات تدارک میدید. پیش از این نیز چند روز مانده به دوم خرداد 1376، حجاریان به همراه همفکرانش در روزنامه سلام پروژه جنگ روانی «تقلب انتخاباتی» را کلید زد و جمله معروف «بنویسید ناطق، بخوانید خاتمی» را بر سر زبانها انداخت، اما اینبار قضیه متفاوت بود. حجاریان از پدیدهای به نام «بناپارتیسم سیاسی» و «کودتای رجالگان علیه اصلاحطلبان» خبر میداد که نه تنها اتهام سخیفی به شمار میرفت، بلکه فرافکنیهای تبلیغاتی او برای سرپوش گذاشتن روی «بحران درونی اصلاحات» – آن هم وقتی اهرمهای قدرتِ دولت هفتم و مجلس ششم سراسر در سیطره جبهه دوم خرداد بود – حتی دادِ نزدیکترین دوستانش را در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درآورد؛ تا جایی که آنان در واکنش به مقالهی حجاریان و برای بازگرداندن اعتبار سیاسی خود نوشتند «تحقیر مخالف با شبیهسازی ناروا به دست دادن تصویری محرّف، غیرواقعی و اغراقگونه از او در برابر خُردهبینیهای علمی تاب مقاومت ندارد… و نسبت دادن آن به تمامی یک جریان سیاسی، یعنی مخالفین اصلاحات، روایتی ناقص و یکسویه از واقعیت سیاستورزی در جامعه ماست.»
🤲 خدایا در این #ماه_مبارک_رمضان و #بهار_قرآن با ظهور آقا امام زمان علیه السلام #رمضان ما و بقیه ایام ما را امام زمانی کن
💥💥ویژه#انتخابات🗳💥💥
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
منابع شماره های 20 تا 28 نشر داده شده با موضوع: #سرطان_اصلاحات_آمریکایی
1. Hull, D. Science as a Process. The University of Chicago Press, 1988, p 254.
2. خجسته رحیمی، رضا و مریم شبانی. «انتخابات مجلس پنجم و شکلگیری کارگزاران در گفتگو با حسین مرعشی». هفتهنامه شهروندامروز، 16 اسفند 1386، ص 70.
3. برای مطالعه متن کامل ارزیابی کالج استریز، نک: نفیسی، رسول. «دین آقای سروش». ماهنامه پر، شماره 122، اسفند 1374، صص 15 – 11.
4. رایت، رابین. «لوتر ایرانی پایههای اسلام را به لرزه درآورده است.» روزنامه گاردین، 1 فوریه 1996.
5. «تماس پروفسور حامد الگار با مدیر مسئول روزنامه کیهان». فایل صوتی. [آرشیو دفتر پژوهشهای موسسه کیهان]، 15 مرداد 1374.
6. «پروفسور حامد الگار: مجله کیان امضاء مرا جعل کرده است». روزنامه کیهان، 16 مرداد 1375، ص 2.
7. جمالی، منوچهر. «بحث مثبت سروش». ماهنامه پر، مرداد 1375، شماره 127، صص 37 – 36.
8. «شورای روابط خارجی آمریکا و جریان سکولار در ایران». فصلنامه کتاب نقد، بهار 1377، شماره 5 و 6، صص 278 – 253.
9. حجاریان، سعید و مصطفی تاجزاده، «خاتمی و اصلاحات ایرانی». هفتهنامه شهروند امروز، 30 تیر 1387، شماره 55، صص 74 – 73.
10. «تصویر من از ایران: گذار از مرحله تخاصم و تضاد» (گفتگو با آلن تورن). روزنامه ایران، 17 اردیبهشت 1381، شماره 2118، ص 12.
11. Ali Gheissari and Vali Nasr, “Iran’s Democracy Debate”, Middle East Policy, Vol. 11,no. 2, Summer 2004, pp. 94-106.
12.حجاریان، سعید. «از هجدهم برومر تا هجدهم خرداد». روزنامه نوروز، 11 خرداد 1380، ص 2. او پس از انتقادات در مقاله دیگری نیز بر این مدعا پای فشرده است، نک: حجاریان، سعید. «حاشیه علیه متن». همشهری ماه. شماره 7، مهر 1380، صص 7 – 6.
13. «اسیر جنبش فرومایگان». همشهری ماه، آذر 1380، شماره 9، صص 5 – 3.
14. پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان.
🤲 خدایا در این #ماه_مبارک_رمضان و #بهار_قرآن با ظهور آقا امام زمان علیه السلام #رمضان ما و بقیه ایام ما را امام زمانی کن
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
📆دعای روز هشتم #ماه_مبارک_رمضان
اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین.
خدایا روزیم کن در آن ترحم بر یتیمان و طعام کردن بر مردمان و افشای سلام و مصاحبت کریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 29
از فردای پیروزی در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عمق بحران تاکتیک و استراتژی در اردوگاهاصلاحات به عنوان «حزب حاکم» بیش از همیشه به چشم میآمد. از میانهی سال 1379، کادر رهبری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در هفتهنامه عصر مابر ضرورت اتکاء به استراتژی «آرامش فعال» تاکید کرد و عملاً این استراتژی به جای ایدهی حجاریان(فشار از پایین، چانهزنی از بالا) نشست. اصلاحطلبانبرخلاف توهّمات پیشین خود فهمیدند که هیچ بدنهی اجتماعی قدرتمند و فراگیری آنان را پشتیبانی نمیکند. بنابراین استراتژی خود را بر محور «تاکید قاطع بر حفظ آرامش و اجتناب از هرگونه اقدام واکنشی و احساسی ضمن تکیه بر مطالبات اجتماعی–سیاسی اصلاحات» بنا ساختند تا بتوان بهتدریج بدنهی اجتماعی اصلاحطلبان را برای یک حرکت تودهای آماده کرد.
با سقوط اسلوبودان میلوسویچ از کرسی رهبری یوگسلاوی در پی تظاهرات گسترده مردم، وقتی ابتدای سال 1380 عزتالله سحابی از رهبران گروهک ملی–مذهبیها در گفتگویی با رادیو فرانسه از مقبولیتِ شیوهی «مقاومت منفی» در ایران سخن گفت،علیرضا علویتبار که با دبیر اطلاعاتی–سیاسی سفارت انگلیس در تهران ارتباط نزدیک داشت، پیشنهاد پیروی از «نافرمانی مدنی» را داد.هر دو تاکتیک، دو روی یک سکه بودند. این تاکتیکها در جریان فروپاشی یوگسلاوی محک خورده بود و پیش از آغاز دور دوم ریاست جمهوری خاتمی، عباس عبدی را وسوسه به ارائه پیشنهادی کرد تا اصلاحطلبان از همه ظرفیتهای «مقاومت منفی» برای فلج کردن سیستم عصبی جمهوری اسلامی استفاده کنند.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 30
عباس عبدی در کنار حجاریان و علویتبار سالها با وزارت اطلاعات همکاری داشت، اما به تدریج با واسطههای ایرانی CIA پیوند خورد. مثلاً از سال 1373 بااحمد اشرف مکاتبه میکرد. اشرف، جانشین احسان یارشاطر (عضو فرقه ضاله بهائیت) در دایرةالمعارف ایرانیکا است و در پوشش «پژوهشگر» در بنیاد مطالعات ایران حضور دارد. او، عبدی را به عنوان یک «دانشمند گرامی» میستود و پل ارتباطیاش با نزدیکان اشرف پهلوی مانند علی بنوعزیزی به شمار میرفت. البته عبدی برخلاف شخصیت رادیکالش در نیمهی اول دهه 1370، پس از انتخابات دوم خرداد خطمشیای پیچیده را برگزید تا خود را یک «چهره معتدل سیاسی» جا بزند. ابتدا از هواداران راهبرد «آرامش فعال» بود تا آنجا که میگفت عمل سیاسی بعد از دوم خرداد باید از طریق گفتگو و با قانونگرایی و حتی گاهی با کوتاه آمدن پیش برود.حتی عبدی در اولین سالگرد دوم خرداد به نقد رفتارهای سیاسی اردوگاه اصلاحات پرداخت و سخن از «منزوی ساختن افراطیون جناحهای سیاسی» گفت، اما حالا با شکست اصلاحات فکر برپایی یک جنگ فرسایشی علیه نظام را در سرمیپروراند و میخواست پروژهای را که حجاریان از عهده آن برنیامده بود، اینبار به پایان رساند.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 31
به گمان عبدی، حجاریان در مقام مشاور معتمدِسیدمحمد خاتمی به او پیشنهاد نامطلوبی داد که هم «رئیس جمهور» باشد و هم «رهبر اپوزیسیون». پس باید این تناقض که یادآور تراژدی مضحک ابوالحسن بنیصدر بود، به گونهای حل میشد. در نتیجه عبدی به عنوان یک «پیش استراتژی» اصلاحطلبان را به خروج از حاکمیت فراخواند، چون میگفت با قرارگرفتن در «موضع نظام» نمیتوان در «نقش اپوزیسیون» بازی کرد.براساس راهبرد او، اصلاحطلبان باید سریعاً از مناصب دولتی استعفاء دهند تا ابتدا مشروعیت نظام سیاسی ایران را با مخاطره جدی مواجه کنند و با این کار، ظرفیتهای استفاده از همهی امکانات «مقاومت منفی» را فراهم سازند. این چنین عباس عبدی به عنوان عضو ارشد دفتر سیاسی حزب مشارکت ایران نفوذ رهبران گروهک ملی – مذهبیها مانند عزتالله سحابی را در فرآیند تصمیمسازیهای «جبههی دوم خرداد» برملا ساخت و از ائتلاف نانوشته با آنان برای پیشبرد پروژه «مقاومت منفی» پرده برداشت. با این حال، اصلاحطلبان حاضر به ترک قدرت نبودند و برای فرآیند استحاله مسیری متفاوت از نقشه عبدی در ذهن داشتند؛ چنانکه چند ماه پس از انتشار پیشنهاد مکمل سحابی (مقاومت منفی) و عبدی (خروج از حاکمیت) یک تحلیلگر مجلهی همشهری ماه نوشت:
تیر خلاص به استراتژی «خروج از حاکمیت» در 18 خرداد 1380 شلیک شد، اما نه از سوی محافظهکاران بلکه از سوی اصلاحطلبانی که با تمام قوا در انتخابات حاضر شدند و به جای آنکه از قدرت خارج شوند، بار دیگر قدرت را در اختیار گرفتند.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 32
همه این ایدهها شکست خورد. حجاریان در سال 1380 به صراحت از عدم توفیق تاکتیک خود سخن گفت. وانگهی، اکثر این پیشنهادات کپیبرداری از راهبردهای فروپاشی اروپای شرقی در پایان دهه 1980.م. بودند؛ گرچه حجاریان هیچگاه نگفت که تاکتیک «فشار از پایین، چانهزنی از بالا» رونویسی آشکار از آراء تیموتی گارتناش نظریهپرداز MI6 است که برای سلسلهکودتاهای مخملی اروپای شرقی ساخته شد! تاکتیکهای سحابی، علویتبار و گنجی برای «نافرمانی مدنی» و «مقاومت منفی»، یک قرائتِ آمریکایی از روش مهاتما گاندی به شمار میرفت. این تاکتیک را نیز نخستین بار ماهنامه کیان در اردیبهشت 1379 با ترجمه مقالهای از رونالد دورکین به چاپ رساند. و به شرح کاربردهای آن با تکیه بر پروژه فروپاشی یوگسلاوی پرداخت. تز «اصلاح قانون اساسی» از هاشم آغاجری و عمادالدین باقی که سلسله نوشتارهای محسن کدیور در هفتهنامه راه نو پیرامون «نظریه انتصابی ولایت مطلقهی فقیه» پشتوانهی آن معرفی میشد،به سبب آشفتگی ساختاری و تئوریک هیچ راهی به عرصه عمومی سیاست ایران نیافت. همین طور پیشنهاد «رفراندوم» از محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم سرنوشت بهتری از بقیه راهکارها نداشت.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 33
این «بحران استراتژی» و «آوارگی معرفتی» اساساً به عدم فهم فعالان اصلاحطلب از پدیدهی دوم خرداد1376 باز میگشت و خیلی زودتر از تصور، اصلاحطلبان را از پا درآورد. از سوی دیگر، این بحران به جنگ و جدالهای داغ میان آنان انجامید. وقتی میزگردی با حضور مجید محمدی، فریبرز رئیسدانا و عمادالدین باقی دربارهی «دوم خرداد: انقلاب یا اصلاح» برگزار شد، تحلیلهای حاضران چنان متناقض و سرگشته بود که حتی نزدیک بود کار به زد و خورد میان آنان بکشد. باقی در این میزگرد «دوم خرداد» را ابتدا یک «انقلاب آرام» نامید، ولی چند دقیقه بعد گفت «آن چیزی که در دوم خرداد رخ داد، بیش از اصلاح و کمتر از انقلاب بود!» یا رئیس دانا در آغاز از «پدیدهی ناگزیری که انقلاب نیست» حرف زد و دست آخر دوم خرداد را «یک جریان انقلابی آرام آرام» تعریف کرد. مجید محمدی هم که دوست داشت بدیع و بامزه سخن بگوید، همان ابتدا قاطعانه گفت «دوم خرداد نه حرکت بود، نه نهضت، نه انقلاب؛ هیچ یک از آنها نبوده و نیست» اما در پاسخ به سوال دوم مجری میزگرد در کمتر از 5 دقیقه از نظر قاطع خود پشیمان شد و دوم خرداد را یک «حرکت» با ماهیتی «رفرمیستی» دانست!
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 34
تکاپوهای جدید به سرعت آغاز شد و باز هم سعید حجاریان در اوج جدالها و بحرانهای درون حزبی به میدان آمد. او روز 7 شهریور 1380 نخستین سخنرانی جنجالیاش را در اردوی سالیانه دفتر تحکیم وحدت ایراد کرد؛ دههی 1380 را «دههی فعالیت معرفتی اصلاحطلبان» برای کسب قدرت نام نهاد و این عنوان را «راهبرد بنیادین جنبش دانشجویی» دانست:
وقتی در «میدان معرفتی» کار میکنید، «منزلت اجتماعی» پیدا میکنید و اسوه میشوید و مردم به شما اقبال میکنند. جنبش دانشجویی کاملاً در کانون «معرفت» قرار دارد… بسیاری از رهبران و تئوریسینهای محبوب جنبش دانشجویی مثل «یورگن هابرماس» در عرصه معرفت حرفی برای گفتن داشتند و منزلت پیدا کردند؛ و اِلا اگر وارد عرصه قدرت میشدند، به سرعت حذف میشدند.
این اولین بار بود که حجاریان در یک سخنرانی عمومی نام یورگن هابرماس فیلسوف آلمانی و نظریهپرداز مشهور «نافرمانی مدنی» را به زبان آورد و از او به مثابهی الگویی برجسته یاد کرد. اکنون حجاریان برنامهای جدید در ذهن داشت تا از شخصیتهایی مانند هابرماس برای بحرانزدایی از تئوری و عمل در سپهر اندیشهی اصلاحات کمک بگیرد.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
43.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥🔥 #نظم_نوین_جهانی💥💥(بخش50)
⭕️ در انیمشن مشکوک چه برنامه پنهانی وجود دارد؟؟؟
وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرِينَ
⭕️حتما ببینید...⭕️نشر حداکثری دهید...
🌙جهت تعجیل ظهور در #ماه_بندگی ، #ماه_مبارک_رمضان دعا با حالت اضطرار...🤲
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 35
براساس طرح جدید حجاریان که عطاءالله مهاجرانی در مقام رئیس مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها و به توصیه رئیس جمهور، مدیریت اجرای آن را پذیرفت، این مرکز در کنار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت و حزب کارگزاران با مشارکت وزارت کشور برای تجدید ساختار معرفتی – ایدئولوژیک اصلاحات از سال 1380 تا سال 1384، از 7فیلسوف برجستهی انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی و آلمانی برای سفر به ایران دعوت کردند.
انقلاب زنانهی آلن تورن (Alain Touraine)
ایران، یک بهشت ایدهآل برای جنبش دانشجویی دختران! این پیامِ سفر آلن تورن 76 ساله و نظریهپرداز پرآوازهی «جامعه مدنی» از پاریس به تهران بود که پایان زمستان 1380 به دعوت عطاءالله مهاجرانی رقم خورد و بسته پیشنهادیاش برای اصلاحطلبان «خلق یک انقلاب زنانه در ایران» بود. او به عنوان تحلیلگری برجسته در زمینهی «جنبشهای اجتماعی اپوزیسیون» این ایده را در جلسات مشترکی با موسسه مطالعات وزارت امور خارجه، مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سرانجام ضیافت شام سفارت فرانسه طرح کرد.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 36
تورن اعتقاد داشت «ایران، مکان ایدهآلی برای دانشجویان و جنبشهای دانشجویی به خصوص جنبش دانشجویی دختران است»، چون این جنبش نظرگاه خاصی در مورد یک مشکل اجتماعی دارد؛ تحصیل کردهاند، مدرن فکر میکنند، تفکراتشان شکلی جهانی دارد و در پی ایجاد نهادهای سیاسی جدید هستند. تصویر او از سیاستگزاران دولت دوم سیدمحمدخاتمی ماهیت جالبی داشت و به آنها میگفت «شما نه میخواهید آیتالله باشید و نه میخواهید سرمایهدار باشید، شما میخواهید شالوده نهادهای لازم انتخابات آزاد را برای اکثریت افراد پیریزی کنید.» این جامعهشناس فرانسوی به اصلاحطلبان توصیه کرد باید از یک «امکان سیاسی» که خلق آن در ایران به مراتب آسانتر از کشورهای اروپایی است، بهره گیرند:
به اعتقاد من شما میتوانید نخستین کشوری در جهان باشید که «انقلابی بر پایهی حمایت از حقوق زنان» به وجود میآورد. چرا که برحسب آنچه دیدهام ایران از معدود کشورهایی است که مسئله زنان در کانون مسائل آن قرار دارد.
آلن تورن رهبران دولت اصلاحات را به پیروی از الگویموسسه تحقیقات امنیتی پنتاگون (Rand) در گستره «اسلام لیبرال» فراخواند و همرأی با فرید زکریا وولیرضا نصر در شورای روابط خارجی آمریکا گفت «راه تجدد ایران» از ترکیه میگذرد:
«راه تجدّد ایران» از مرزهای «ترکیه» عبور میکند. ترکیه برای ما «آزمایشگاه» است. آزمایشگاهِ خوبیها و بدیهای تجدّد و چالشها و برونرفتهای «روشنفکران دینی» از آن.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
هدایت شده از قرارگاه مُقام
13920320_5824_192k.mp3
1.41M
رئیس جمهور باید پایبند به #قانون باشد
#نامزد_اصلح
#انتخابات
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد (ص):
👉 @mogham
منابع شماره های 29 تا 36 نشر داده شده با موضوع: #سرطان_اصلاحات_آمریکایی
1. برای مطالعه اجزای استراتژی «آرامش فعال» از منظر اصلاحطلبان، نک: قوچانی، محمد. برادر بزرگتر مرده است. تهران: انتشارات نقش و نگار، 1381، صص 122 – 120 و 127.
2. برای مطالعه دیدگاه علیرضا علویتبار درباره استراتژی «نافرمانی مدنی»، نک: جنبش اصلاحات دموکراتیک ایران. «دوم خرداد، انقلاب یا اصلاح». تهران: نشرسرایی، 1383، ص 468.
3. برای مطالعه اسناد ارتباط عباس عبدی با احمد اشرف (عضو ارشد بنیاد اشرف پهلوی) نک: «نامه دستنویس احمد اشرف به عباس عبدی»، بخش اسناد و تصاویر کتاب.
4. «نگاهی جامعهشناختی به واقعهی دوم خرداد» (گفتگو با عباس عبدی). هفتهنامه راه نو، 5 اردیبهشت 1377، شماره 1، صص 19 – 17.
5. برادر بزرگتر مرده است، ص 131.
6. برای مطالعه ایدهی عباس عبدی برای «خروج از حاکمیت»، نک: اصلاحات در برابر اصلاحات (مجموعه مقالات). چاپ دوم. تهران: انتشارات طرح نو، 1384، صص 81 – 77.
7. برادر بزرگتر مرده است، صص 132 – 131.
8. باقی ،عماد. جنبش اصلاحات دموکراتیک ایران، صص 477 – 469.
9. برای دیدن متن کامل این میزگرد روزنامه نشاط، نک: باقی، عماد. جنبش اصلاحات دموکراتیک ایران. «دوم خرداد، انقلاب یا اصلاح». تهران: نشرسرایی، 1383، صص 403 – 373.
10. «حجاریان: پروژه اصلاحات ناگزیر از تفکیک قدرت، ثورت و منزلت از یکدیگر است». روزنامه ایران، 8 شهریور 1380، شماره 1893، ص 4.
11. «تصویر من از ایران: گذر از مرحله تخاصم و تضاد» (گفتگو با آلن تورن). روزنامه ایران، 17 اردیبهشت 1381، شماره 2118، ص 12.
12. «سرمایهداری، آمریکا و جهان» (گفتگو با آلن تورن، روزنامه ایران، 18 اردیبهشت 1381، شماره 2119، ص 12.
🤲 خدایا در این #ماه_مبارک_رمضان و #بهار_قرآن با ظهور آقا امام زمان علیه السلام رمضان ما و بقیه ایام ما را امام زمانی کن
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
✨اما از نگاه دیگر اگر بخواهیم ببینیم مثلاً مصر چهنسبتی با انقلاب اسلامی دارد، دلیل اصلی که مبارک اصرار داشت این فاصله بین ایران و مصر وجود داشته باشد، همین است. پارامترهایی وجود دارد که ایران و مصر میتوانند تأثیر متقابل بسیار زیادی بر هم داشته باشند که یکی از آنها مذهب است.
✨درست است که ما شیعه هستیم و آنها اهلسنت اما مصر مذهب شافعی است که محب اهلبیت(ع) است، دوم اینکه حدود 9 میلیون نفر اهل تصوف دارد که در محبت اهلبیت(ع) وضع مشخصی دارند. سوم ساختاری مثل اخوانالمسلمین است که یک ساختار سیاسی مهم و از محورها و موتورهای اصلی محرک این انقلاب است.
✨بخش مهم از اتفاقاتی که در عالم عرب به وجود آمده، متأثر از مصر بوده، چه ناسیونالیسم عربی و چه اخوان المسلمین که آن هم از مصر به جهان عرب منتشر شده است.
✍🏻 سخنرانی در جلسهای با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت و برخی فرماندهان سالهای دفاع مقدس در مسجد ولیعصر(عج) تهران، 21 خرداد ماه سال 90
#مرد_ميدان
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
📆دعای روز نهم #ماه_مبارک_رمضان
🔺اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.
🙏 خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت و راهنمایی ام کن در آن به برهان و راههاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات به دوستى خود اى آرزوى مشتاقان.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
🔰 همزمان با انفجار مهیب در صنایع موشکی اسرائیل
توئیت معنادار اکانت «کانال سپاه پاسداران»
واللّهُ عَزيزٌ ذُو انِتقام».(سوره مائده/۹۵)
❌ #فوری: جزئیات جدید از عملیات نفوذ به کارخانجات موشکسازی اسرائیل و انفجار آن
🔻منابع مطلع: انفجار در شرکت تسلیحات سازی اسرائیل توسط یک عامل نفوذی و در قالب عملیات انتقامجویانه رخ داده/ مخازن سوخت جامد منفجر شدهاند.
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥همچنین سحرگاه امروز در #ماه_مبارک_رمضان ضربه سنگین دیگری وارد شد.
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
🔹غرش سحرگاهی نیروهای مقاومت/ برق از سر اسرائیل و عربستان پرید
🔹سحرگاه امروز نیروهای مقاومت در دو عملیات همزمان مواضع مهم و استراتژیک اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دادند.
🔹وقوع یک انفجار در نزدیکی تاسیسات هستهای دیمونا اسرائیل و حمله پهپادی به فرودگاه ملک خالد عربستان در فاصله چند دقیقه برق از سر اسرائیل و عربستان پراند.
🔹غافلگیری این اقدامات به حدی بوده که تا کنون مواضع متعدد ضد و نقیضی در خصوص مبدا شلیک راکتها به مناطق اسرائیلی منتشر شده است.
🔹فاکس نیوز دقایقی پیش اعلام کرد که هنوز هیچکس در اسرائیل نمیداند چه اتفاقی افتاده و قرار است ارتش در بیانیهای اتفاقات رخ داده را تشریح کند.
🔹با این حال ارتش رژیم صهیونیستی صرفا به اعلام اینکه یک فروند موشک شلیک شده از سوریه در منطقه «النقب» در نزدیکی تاسیسات دیمونا فرود آمده، اکتفا کرد و توضیحات بیشتر را به زمان دیگری موکول کرد.
انتقام #نطنز...الله اکبر...الله اکبر...الله اکبر
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
🎥 ⏰ دو مستند خبری بسیار مهم مربوط به خبرنگاران متعهد صدا و سیما ؛
🔴 ۷ دلیل مهم برای نشر حداکثری ؛
✅ 🇮🇷 ۱_ به صفر رسیدن آمار مرگ و میر کرونا ؛در عرض یک هفته در ایران _ به نظر شما مانع اصلی دیده شدن و عمل به این مستندات در بیمارستان های ایران چه شخصی است؟
✅ 🇮🇷 ۲ _ بازگشایی مجدد مساجد؛ بازارها ؛ مراکز اقتصادی ؛ امام زاده ها ؛ هیئت های مذهبی و . . .
✅ 🇮🇷 ۳ _ ریشه کن کردن تفکر خود تحقیری در مقابل غرب وایجاد عزت ملی در ایرانیان به خاطر تولید این داروی بسیار مهم و استراتژیک و مورد تایید وزارت بهداشت در کشورشان والبته فاصله گرفتن مردم از نگاه همیشه مرعوب غرب بودن؛
✅ 🇮🇷 ۴ _ خنثی سازی توطئه احتمالی برای انتخابات پیش رو ؛و اتمام محدودیت های کرونایی برای نیروهای دلسوز فعال در انتخابات ۱۴۰۰ درکوتاه ترین زمان ؛
✅ 🇮🇷 ۵ _ نجات جان انسان های بیشماری که دراین جنگ بیولوژیک قربانی نگاه غرب گرایانه به سازمان بهداشت جهانی در درمان کرونا شده اند.(عزیزان پیگیر آزمایش داروهای این سازمان در ایران و کشته های بی شمار آن به گفته مسولین رسمی باشید _ایرانیان نباید موش آزمایشگاهی غرب شوند )
✅ 🇮🇷 ۶ _ رسوا سازی سازمان بهداشت جهانی و پیروان منحرف آن (آمار مرگ و میر کرونا در چین که دارای طب سنتی بسیار دقیقی است ؛چندین ماهه که صفر شده)
✅ 🇮🇷 ۷ _ حمایت میدانی در قالب گروه های جهادی از این تولید ملی؛ آنهم برای محصولی که آمار مرگ و میر کرونا را به صفر می رساند بویژه درشرایط بسیار حساس و حیاتی که بسیاری از مشاغل به تعطیلی کشیده شده اند.
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
اگر دینی توانست آزادی را قبول کند، هم به امر «دموکراسی» کمک میکند و هم خود دین «تلطیف» میشود. اگر دین میخواهد بماند، باید حداقل به مقوّماتِ حقوق بشر تن دهد.
سیدمحمد خاتمی
متن سخنرانی سیدمحمد خاتمی در کالج علمی برلین). سایت آفتاب نیوز، 28 آبان 1384، از:
http://www.aftabnews.ir/vdcawwnu.49nie15kk4.html
سلسله مباحثی از پروژهی «نفوذ» و «جاسوسی آکادمیک» با انگیزهی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی با موضوع #سرطان_اصلاحات_آمریکایی پیگیری و نشر حداکثری دهید.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 37
پس از آنکه عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور، با صدور حکمی به سهراب رزاقی (از رابطان بنیاد هلندی هیفوس و دستیار حسین بشیریه) ماموریت داد تا «پروژه حمایت از توسعهی پایدار» در چارچوب مرکز ارتباطات و منابع سازمانهای جامعه مدنی را در تهران آغاز کند، رابطه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد با دولت نزدیکتر شد. این چنین، زمینهی دعوت از مشهورترین نظریهپرداز نافرمانی مدنی مساعدتر به نظر میرسید. یورگن هابرماس در 21 اردیبهشت 1381 به میزبانی عطاءالله مهاجرانی (رئیس وقت مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها) از آلمان به ایران آمد تا به تحلیل «پروژه ناتمام مدرنیته» بپردازد و گزارش خود از چشمانداز اصلاحات را در اختیار رئیسجمهور بگذارد؛ گزارشی که چارچوب فعالیتهای سیدمحمد خاتمی و اصلاحطلبان در سالهای بعد بر مبنای پیشنهادات آن بنا گشت. «هابرماس، قهرمان رورتی» لقب داشت. از قضا برنامه بعدی نیز دیدار ریچارد رورتی از تهران بود که دو سال بعدتر رقم خورد.
هر دو فیلسوف 73 سال داشتند و با نظریههای خود در سلسله کودتاهای مخملی اروپای شرقی در دههی 1980.م ایفای نقش کردند؛ یورگن هابرماس بزرگترین فیلسوف زندهی آلمان بود و ریچارد رورتی نیز بزرگترین فیلسوف زندهی آمریکا، اما فلسفهی آنان نزد دانشوران مسلمان جذاب و بدیع نبود.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 38
هر دو، در طول زندگی فکری خود چرخشهای معرفتی فراوانی را پشت سر نهادند و حالا، هرکدام یک جریان فلسفی بزرگ را در جهان غرب نمایندگی میکردند، با این حال نوید یک «آرمانشهر یکسان» را میدادند و با ساختن پلی میان ایدئولوژیهای چپ و راست، نقطه اشتراکشان سوسیال دموکراسی بود. هردو میپنداشتند زمان فلسفه متافیزیک سپری شده است. و فلسفه، دیگر صاحب حقایق مابعدالطبیعی نمیتواند باشد. هردو را تنها از رهگذر ترجمه دو کتاب و چند معرفی مطبوعاتی نزد محافل آکادمیک ایران میشناختند و البته با این سفر، بخت بستهی ترجمه آثارشان باز شد. هردو به دعوت رسمی دولت اصلاحات راهی تهران شدند تا به ترسیم «نقشه راه آینده اصلاحطلبی» بپردازند؛ یکی پس از 7 روز گشت و گذار در پایتخت و شیراز با امید «بروز ناآرامیهای سیاسی زودهنگام در ایران» به کشورش بازگشت و دیگری با ارائه بسته پیشنهادی پراگماتیسم، از مدل «اتکاء به سنت آمریکایی برای دموکراتیزاسیون» سخن گفت و هرگونه «کوشش فلسفی به منظور تبیین لیبرالیسم» را رد کرد.
سفر یورگن هابرماس مقارن با «پایان عصر سروشیسم» و «افول اقتدار آراء عبدالکریم سروش» در ایران شد؛ به روایت سردبیر نشریهی همشهری جوان اصلاحطلبان در این دوران به «بدترین سطح ابتذال فکری» سقوط کردند و میخواستند از رهگذر حضور این نظریهپرداز شهیرِ «نافرمانی مدنی» برای خود کیسهی «کسب مشروعیت» بدوزند.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 39
برای اصلاحطلبان که با اقتباس مبانی معرفتی مدرنیته از فیلسوفان یهودی چون سِر کارل پوپر، سِر آیزایا برلین و هانا آرنت هر لحظه بیشتر در بحران مشروعیت نظری فرو میرفتند، یورگن هابرماس این جاذبه را داشت تا حضورش بر وزن تئوریک اصلاحات بیفزاید و شاید زمینههای دفاع زیرکانه از مدرنیته را به آنان بیاموزد، اما این فیلسوف خود نماد یک «شکست معرفتی» بود. منظومه نظری او معجونی ناهمگون از تئوریهای عصر مدرن به شمار میرفت و در زندگیاش دورههای متنوع فکری را سپری کرد تا از مارکسیسم به سکولاریسم رسید. از یک سو، یورگن هابرماس را یگانه وارث «مکتب فرانکفورت» و پیرو تئوری «نئومارکسیسم» میشناختند که این مکتب از دل پروژه عملیات سری CIA در حوزه اندیشه (موسوم به عملیات PSB) درآمد و یک حوزهی انتقادی کنترل شده علیه سیستم لیبرال بورژوازی بود، اما در جامعهشناسی دلبستگی عمیقی به ماکس وبر داشت که از ستونهای فلسفه کلاسیک سرمایهداری محسوب میگشت.
سرشت و سرنوشت جوامع در حال «گذار از سنت به مدرنیته» دغدغه پیوستهی یورگن هابرماس بود و برای تماشای «پروژهی ناتمام مدرنیته» سرزمینهای غیرغربی از چین تا ایران را پیمود.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
«نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حق از بزرگترین سنگرهای دفاع ازارزش های الهی نظام ما بوده وخواهد بود »
🌷دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرامی باد🌷
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
⭕️ صنعت هستهای زیرنظر مقام معظم رهبری قرار گیرد
👌 با رای در کمپین «انتقال صنعت هسته ای به زیرمجموعه مقام معظم رهبری» در یک تصمیم بزرگ برای پیشرفت ایران عزیز مشارکت داشته باشید
🌹👇👇👇👇👇👇🌹
https://www.farsnews.ir/my/c/60644
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 40
او پاییز 1380 دعوت عطاءالله مهاجرانی را به سبب «مبارزهی سختی که در دوران وزارت فرهنگ برای آزادی مطبوعات ایرانی پیش برد» قبول کرد و 8 ماه بعد به ایران آمد. پیش از سفر به ملاقاتی طولانی با وزیر امور خارجه آلمان درباره وضعیت سیاسی نیروهای اپوزیسیون برانداز مانند اکبر گنجی در ایران رفت. وانگهی، انجمن قلم آلمان نیز از او خواستار رایزنیاش برای آزادی سیامک پورزند، جاسوس دستگیر شدهی CIA شد؛ همچنین لیستی از زندانیان امنیتی را به یورگن هابرماس دادند تا هم به ایجاد کانالهای تماس با خانوادهی آنان و هم به مذاکره با مقامات نظام برای عفوشان بپردازد؛ اما یکی از ماموریتهای اصلی او معرفی جانشینی به جای عبدالکریم سروش برای بسط «علوم انسانی سکولار» بود؛ شخصیتی که بتواند «مذهب اسلام را به علوم انسانی و فلسفه معاصر غرب پیوند دهد.»
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی 41
سروش که سالهای 1379 تا 1381 را در دانشگاههای هاروارد و پرینستون آمریکا گذراند، دیگر هیچ نقشی در حوزه عمومی ایران بازی نمیکرد و حتی یورگن هابرماس اعتبار فلسفی او را زیر سوال بُرد. وانگهی، غیبت سروش در ایران نه تنها به سرخوردگی اندک هوادارانش انجامید، بلکه فقدان یک شخصیت بانفوذ سکولار در اردوگاه اصلاحات به دغدغههای محسوس بدل گشت، چون به گمان هابرماس:
مضمون سیاسی اختلافات مذهبی در داخل «جهان اسلام» را نباید دست کم گرفت. امروزه یک روحانی مانند «محمد مجتهد شبستری» نقش منتقدی مطرح را به عهده گرفته است. شبستری طرفدار «سنت تفسیر» است و از نظر او تکتک مومنان «مفسران وحی» میباشند. در مجموع، استدلالش یک «استدلال پروتستانی» در مقابل «قرائت ارتدکسی» رژیم جمهوری اسلامی است. در هر حال تأکید مجتهد شبستری بر «فردگرایی مدرن» به عنوان جایگاه درونگرایی مذهبی است. درک او از رابطهی دیالکتیکی بین ایمان و دانش، قادر است مذهب اسلام را به «علوم انسانی» و فلسفهی عصر حاضر پیوند دهد.
💥💥ویژه #انتخابات🗳💥💥
#سرطان_اصلاحات_آمریکائی
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham
#رهبر_معظم_انقلاب
🔹 یکی از بخشهای مهمّ کارنامهی سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است؛ یعنی حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات مستحکم و قویبنیه را از مسیر اصلی و درست، به بهانهی اینکه دنیا تغییر کرده، زندگی تغییر کرده، منحرف کند.
۱۳۹۲/۰۶/۲۶
✅قرارگاه منتظران قائم آل محمد(صلیالله):
👉 @mogham