eitaa logo
●|مَــعـMAREFATـرِفَـةُ الـحُـHOJATـجَّـةِ|●
613 دنبال‌کننده
773 عکس
97 ویدیو
22 فایل
🔹لینک ناشناس برای ارسال نظرات و پیشنهادات و انتقادات و سوالات: 🌐 https://harfeto.timefriend.net/17044845484447 💠برای ارتباط و سوال و انتقاد: @tabrizi_906
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عصمت امری ظاهری نیست بلکه عصمت فردی با تصریح خداوند و حجت قبلی معلوم می شود... ⭕️عَنْ عَبَّاسِ بْنِ یَزِیدَ بْنِ الْحَسَنِ الْکَحَّالِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیهم السلام قَالَ: الْإِمَامُ مِنَّا لَا یَکُونُ إِلَّا مَعْصُوماً وَ لَیْسَتِ الْعِصْمَةُ فِی ظَاهِرِ الْخِلْقَةِ فَیُعْرَفَ بِهَا فَلِذَلِکَ لَا یَکُونُ إِلَّا مَنْصُوصاً. 💠یزید بن حسن کحّال از پدر خود و او از موسی بن جعفر و ایشان از پدرشان و ایشان از جدشان و ایشان از علی بن الحسین علیهم السّلام نقل کرده اند که فرمودند: امام از ما خانواده باید معصوم باشد. و عصمت صفتی نیست که در ظاهر پیدا باشد تا امام با آن شناخته شود، به همین جهت باید از قبل منصوص باشد. 📔بحارالانوار ج ۲۵ ص ۱۹۴ ح ۵ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰معنای عصمت و معصوم بودن ائمه هدی سلام الله علیهم ⭕️عَنِ الْحُسَیْنِ الْأَشْقَرِ قَالَ: قُلْتُ لِهِشَامِ بْنِ الْحَکَمِ مَا مَعْنَی قَوْلِکُمْ إِنَّ الْإِمَامَ لَا یَکُونُ إِلَّا مَعْصُوماً قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنْ ذَلِکَ فَقَالَ الْمَعْصُومُ هُوَ الْمُمْتَنِعُ بِاللَّهِ مِنْ جَمِیعِ مَحَارِمِ اللَّهِ وَ قَدْ قَالَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ مَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ. 💠حسین اشقر نقل کرده، به هشام بن حکم گفتم: منظورتان از این که می‌گویید: امام باید معصوم باشد، چیست؟ هشام گفت: من از حضرت صادق علیه السلام این سؤال را کردم، ایشان در جواب فرمودند: معصوم کسی است که از همه محرمات خدا به توفیق خدا خودداری کند. خداوند تبارک و تعالی فرموده: «وَ مَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ» -. آل عمران / ۱۰۱ - {و هر کس به خدا تمسک جوید قطعا به راه راست هدایت شده است}. 📔بحارالانوار ج ۲۵ ص ۱۹۳ ح ۶ 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عن الرَّیّانِ بنِ الصَّلتِ: أنشَدَنِی الرِّضا علیه السلام لعبدِ المُطَّلِبِ: یَعِیبُ الناسُ کُلُّهُمُ زَمانا و ما لِزَمانِنا عَیبٌ سِوانا نَعِیبُ زَمانَنا و العَیبُ فِینا و لو نَطَقَ الزَّمانُ بِنا هَجانا و إنَّ الذِئبَ یَترُکُ لَحمَ ذِئبٍ و یَأکُلُ بَعضُنا بَعضا عِیانا لَبِسْنا لِلخداعِ مسوکَ طِیبٍ(ظبیٍ) و وَیلٌ لِلغَرِیبِ إذا أتانا. 💠به نقل از ریّان بن صلت که حضرت امام رضا علیه السلام این ابیات را از حضرت عبد المطّلب رحمة الله علیه برای ما خواند: تمام مردم از زمانه ایراد می گیرند حال آن که زمانه را عیبی جز ما نیست ما از زمانه خود ایراد می گیریم حال آن که عیب در خود ماست و اگر زمانه زبان داشت ما را هجو می کرد گرگ گوشت گرگ همجنس را نمی خورد ولی ما انسان ها آشکارا گوشت یکدیگر را می خوریم برای فریب مردم پوستهای آهو بر تن می کنیم و وای بر غریبی که نزد ما آید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
⚠️ ارتداد؟ (صرفا بیان نکاتی که وظیفه خود می دانم) 🔺 همانطور که پیش بینی کرده بودم، به فاصله اندکی از مرگ دختر بی حجاب (ولو مرگ طبیعی)، موجی از ارتداد و توهین به مقدسات در فضای حقیقی و مجازی به راه افتاد. راجع به چنین جریاناتی، نکات زیر به عرض می رسد: 1) اثبات کفر و ارتداد یک شخص به این سادگی نیست. چه بسا کسی رفتارهای هنجارشکنانه ای از خود بروز دهد، اما کافر مخسوب نشود. فقهای فن، به این سادگی حکم ارتداد بر افراد جاری نمی کردند. نمونه های تاریخی اش فراوان است. پس هر چه ما بر این آتش، سرکه و بنزین بریزیم، شعله ور تر خواهد شد. دقت کنیم. به یاد بیاوریم رفتار امام حسن علیه السلام را که در تاریخ نقل شده کسی به امام علی علیه السلام توهین نمود اما چون از سر جهالت محض بود، امام ایشان را به خانه خویش دعوت کرد. چرا؟ چون او در حقیقت به امامی که امویان به عمد در ذهنش ساخته بودند، کافر بود نه به امامِ حقیقی! 2) علمای بسیاری را سراغ داریم که آنقدر جاذبه و معنویت داشتند که با یک زن بی حجاب یا رقّاصه یا آوازه خوان یا حتی فاحشه، طوری رفتار می کردند که تحول روحی در او ایجاد می نمودند، طوری که مومن می شد! ما معمولاً امر به معروف ها و نهی از منکرهایمان، نه از جهت فقهی صحیح است و نه برای خداست. بیشتر قصد تحقیر مخاطب و خالی کردن عصبانیت هایمان را داریم، لذا نتیجه عکس می گیریم! گمان هم می کنیم همان بار اول، باید فردِ گنهکار، به گفته ما عمل کند! چطور انتظار داریم بی حجابی که سالهاست جذبِ برنامه های ماهواره شده است، با یک تذکر خشک و خالی و چه بسا ترش رویانه، جذبِ ما شود؟!! 3) تجربه های میدانی نشان می دهد، دینی که ما به مردم معرفی کرده ایم، بسیار کاریکاتوری است. از طرفی مردم را با بی تدبیری های خود، گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کرده ایم، و هر روز خبر یک دزدی و رانت جدید منتشر می شود، و از طرفی خود را عاشق سینه چاک امام حسین علیه السلام معرفی می کنیم! نسل جدید، دیگر عاشق حرف های قشنگ نیست. عاشق عملکرد زیباست! ما فقط حرف قشنگ می زنیم اما عملکردهای ما خیلی بهنجار نیست. 4) امام موسی صدر، نمونه بسیار موفقی در ارائه دینداری حقیقی است. او ابتدا در جنوب لبنان، شیعیان را از وضع نابهنجار اقتصادی نجات داد و سپس بر طبل دینداری کوبید. در ماه رمضان ها، آنقدر رفتار مناسبی با مردم داشت که حتی مسیحیان و یهودیان نیز روزه خواری نمی کردند! ما چه می کنیم؟! کاری کرده ایم که عده ای از قصد روزه خواری می کنند تا لج ما را در بیاورند! 5) مرتدان و آتش زنندگان قرآن و کافرپیشگان امروز فرق بسیاری با کافران و معاندان عصر رسول دارند. آنها اسلام واقعی و غیر کاریکاتوری دیدند و به خاطر خبث طینت کافر شدند، اما اینان چه؟ به نظر می رسد خیلی از این جوانها، بیشتر از آنکه به دین اسلام کافر باشند، به عملکردهای ما کافر شده اند! متهم ردیف اول چنین اتفاقاتی، خودِ ما هستیم! دقت کنیم. 6) شک ندارم اگر اسلام غیر کاریکاتوری را به مردم معرفی کنیم، نه تنها این آتش سوزی ها تمام خواهد شد، بلکه این جوانان به ظاهر کافر پیشه، مومن ترین افراد خواهند شد. پس به جای فریاد زدن برآنها، بر عملکرد خودمان فریاد بزنیم. بر خود فریاد بزنیم که پیامبر در اوج دوران خیره سرانِ عنود، توانست عده ای را مومن کند اما ما مومنان را با عملکرد خود کافر نمودیم! و السلام علی من اتّبع الهدی.
🔰تلازم عصمت و مفترض الطاعة بودن عقلا و نقلا ⭕️فِیمَا کَتَبَ الرِّضَا علیه السلام لِلْمَأْمُونِ لَا یَفْرِضُ اللَّهُ تَعَالَی طَاعَةَ مَنْ یَعْلَمُ أَنَّهُ یُضِلُّهُمْ وَ یُغْوِیهِمْ وَ لَا یَخْتَارُ لِرِسَالَتِهِ وَ لَا یَصْطَفِی مِنْ عِبَادِهِ مَنْ یَعْلَمُ أَنَّهُ یَکْفُرُ بِهِ وَ بِعِبَادَتِهِ وَ یَعْبُدُ الشَّیْطَانَ دُونَهُ. 💠از مطالبی که حضرت امام رضا علیه السلام برای مأمون نوشتند، این جملات بود: خداوند هرگز اطاعت کسی که می‌داند مردم را گمراه می‌کند و اغوا می‌نماید، واجب نمی کند و او را به مقام رسالتش نیز نخواهد رساند. و هرگز کسی را که می‌داند نسبت به خدا و پرستش او کافر می‌شود و به سمت شیطان می‌رود، انتخاب نمی کند. 📔بحارالانوار ج ۲۵ ص ۱۹۹ ح ۹ ⭕️عَنْ سُلَیْمِ بْنِ قَیْسٍ قَالَ سَمِعْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام یَقُولُ إِنَّمَا الطَّاعَةُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِوُلَاةِ الْأَمْرِ وَ إِنَّمَا أُمِرَ بِطَاعَةِ أُولِی الْأَمْرِ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ لَا یَأْمُرُونَ بِمَعْصِیَتِهِ. 💠سلیم بن قیس نقل کرده، از امیرالمؤمنین علیه السّلام شنیدم که می‌فرمودند: اطاعت مخصوص خداوند عزّ و جلّ و رسولش و اولوالامر است، و خداوند دستور داده که از اولی الامر اطاعت شود، چون آن‌ها معصوم و پاکند و هرگز امر به معصیت خداوند نمی کنند. 📔بحارالانوار ج ۲۵ ص ۲۰۰ ح ۱۱ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰آل محمّد و اهل بیت و عترت چه کسانی هستند؟ ⭕️عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَیْمَانَ الدَّیْلَمِیِّ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جُعِلْتُ فِدَاکَ مَنِ الْآلُ قَالَ ذُرِّیَّةُ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله قَالَ قُلْتُ فَمَنِ الْأَهْلُ قَالَ الْأَئِمَّةُ علیهم السلام فَقُلْتُ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذابِ قَالَ وَ اللَّهِ مَا عَنَی إِلَّا ابْنَتَهُ. 💠محمّد بن سلیمان دیلمی از پدر خود نقل کرده، به حضرت امام صادق علیه السّلام عرض کردم: فدایتان شوم! آل چه کسانی هستند؟ فرمودند: ذریه محمد صلی اللَّه علیه و آله. عرض کردم: پس اهل چه کسانی هستند؟ فرمودند: ائمه علیهم السّلام. عرض کردم: در این سخن خداوند عزّ و جلّ: «أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذابِ» -. غافر / ۴۶ - {فرعونیان را در سخت ترین [انواع] عذاب درآورید}، آل چه کسی است؟ فرمودند: به خدا قسم، جز دختر فرعون منظور نیست. 📔بحارالانوار ج ۲۵ ص ۲۱۶ ح ۱۲ ⭕️عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام مَنْ آلُ مُحَمَّدٍ قَالَ ذُرِّیَّتُهُ فَقُلْتُ مَنْ أَهْلُ بَیْتِهِ قَالَ الْأَئِمَّةُ الْأَوْصِیَاءُ فَقُلْتُ مَنْ عِتْرَتُهُ قَالَ أَصْحَابُ الْعَبَاءِ فَقُلْتُ مَنْ أُمَّتُهُ قَالَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ صَدَقُوا بِمَا جَاءَ بِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْمُتَمَسِّکُونَ بِالثَّقَلَیْنِ الَّذِینَ أُمِرُوا بِالتَّمَسُّکِ بِهِمَا- کِتَابِ اللَّهِ وَ عِتْرَتِهِ أَهْلِ بَیْتِهِ الَّذِینَ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرَهُمْ تَطْهِیراً وَ هُمَا الْخَلِیفَتَانِ عَلَی الْأُمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ. 💠ابابصیر نقل کرده، به حضرت امام صادق علیه السّلام عرض کردم: آل محمّد صلی اللَّه علیه و آله کیانند؟ فرمودند: ذریّه او. عرض کردم: اهل بیتش چه کسانی اند؟ فرمودند: امامان جانشینش. عرض کردم: عترت چه کسانی هستند؟ فرمودند: اصحاب عبا. گفتم: امتش کیانند؟ فرمودند: مؤمنینی که آن چه پیامبر از جانب خداوند عزّ و جلّ آورده را تصدیق کردند و به ثقلینی که مأمور به تمسک آن شدند، چنگ انداختند؛ کتاب خدا و عترت پیامبر؛ اهل بیت پیامبر که خداوند پلیدی را از آن‌ها دور کرده و پاک و پاکیزه شان نموده است. و آن دو جانشینان خدا در بین امت اند. 📔بحارالانوار ج ۲۵ ص ۲۱۶ ح ۱۳ 🆔 @mohadesin_marefat_110
💠مباحثی در مورد شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سوره تحریم💠
📌📝از این به بعد در کانال " مباحث معرفه الحجه " بحث هایی حدیثی و روایی که خارج از کانال می شود را خواهیم گذاشت.
هدایت شده از 
دلبر فتانه ساقی.mp3
6.62M
شور حضرت علی(ع)🔷 دلبر فتانه ساقی میخانه ...🎵 🎤 💯 🔸کانال‌رسمی کربلایی احسان صفری🔸 💠@safarii123💠
هدایت شده از 
4_6014988315206355772.mp3
8.34M
شور حضرت علی (ع)🔴 عالم مونده چی بگه در وصفه ...🎵 🎤 💯 🔸کانال‌رسمی کربلایی احسان صفری🔸 💠@safarii123💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ⭕️أَنَا أُفْضِی إِلَیْکِ سِرّاً فَإِنْ أَنْتِ أَخْبَرْتِ بِهِ فَعَلَیْکِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ فَقَالَتْ نَعَمْ مَا هُوَ فَقَالَ إِنَّ أَبَا بَکْرٍ یَلِی الْخِلَافَةَ بَعْدِی ثُمَّ بَعْدَهُ أَبُوکِ فَقَالَتْ مَنْ أَخْبَرَکَ بِهَذَا قَالَ اللَّهُ أَخْبَرَنِی فَأَخْبَرَتْ حَفْصَةُ عَائِشَةَ فِی یَوْمِهَا بِذَلِکَ وَ أَخْبَرَتْ عَائِشَةُ أَبَا بَکْرٍ فَجَاءَ أَبُو بَکْرٍ إِلَی عُمَرَ فَقَالَ لَهُ إِنَّ عَائِشَةَ أَخْبَرَتْنِی عَنْ حَفْصَةَ بِشَیْ ءٍ وَ لَا أَثِقُ بِقَوْلِهَا فَاسْأَلْ أَنْتَ حَفْصَةَ فَجَاءَ عُمَرُ إِلَی حَفْصَةَ فَقَالَ لَهَا مَا هَذَا الَّذِی أَخْبَرَتْ عَنْکِ عَائِشَةُ فَأَنْکَرَتْ ذَلِکَ وَ قَالَتْ لَهُ مَا قُلْتُ لَهَا مِنْ ذَلِکَ شَیْئاً فَقَالَ لَهَا عُمَرُ إِنْ کَانَ هَذَا حَقّاً فَأَخْبِرِینَا حَتَّی نَتَقَدَّمَ فِیهِ فَقَالَتْ نَعَمْ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله ذَلِکَ فَاجْتَمَعُوا أَرْبَعَةً عَلَی أَنْ یَسُمُّوا رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله. 💠در تفسیر قمی بنقل از علی بن ابراهیم: پیامبر به حفصه فرمود: من رازی را با تو در میان می‌گذارم و اگر تو آن را فاش کنی لعنت خدا و همه ملائکه و مردم بر تو باد. حفصه گفت: خوب آن راز چیست؟ پیامبر فرمود: ابوبکر بعد از من به خلافت را بدست میگیرد و بعد از او پدرت عمر. حفصه پرسید: چه کسی این موضوع را به تو گفت؟ پیامبرگفت: خداوند مرا آگاه کرد. حفصه آن موضوع را در آن روز به عایشه گفت. عایشه هم به ابوبکر خبر داد. ابوبکر نزد عمر رفت و به او گفت: عایشه از قول حفصه چیزی به من گفته که به گفته او مطمئن نیستم. تو از حفصه بپرس ببین این خبر راست است یا دروغ؟ پس عمر به نزد حفصه آمد و گفت: این چه خبری است که عایشه از تو نقل می‌کند؟ حفصه در ابتدای حال منکر شد و گفت: من به او سخنی نگفته ام. عمر گفت: اگر این سخن راست است از ما مخفی مدار تا آنکه ما زودتر در کار خود تدبیری بیاندیشیم. چون حفصه این را شنید گفت: بلی، رسول خدا صلی الله علیه و آله چنین گفت. پس آن چهار تن با یکدیگر اتفاق کردند که آن جناب را به زهر شهید کنند. 📚بحارالانوار ج ۲۲ ص ۲۳۹ ح ۴ ⭕️فِی رِوَایَةٍ أَنَّهُ أَعْلَمَ حَفْصَةَ أَنَّ أَبَاهَا وَ أَبَا بَکْرٍ یَلِیَانِ الْأَمْرَ فَأَفْشَتْ إِلَی عَائِشَةَ فَأَفْشَتْ إِلَی أَبِیهَا فَأَفْشَی إِلَی صَاحِبِهِ فَاجْتَمَعَا عَلَی أَنْ یَسْتَعْجِلَا ذَلِکَ عَلَی أَنْ یَسْقِیَاهُ سَمّاً فَلَمَّا أَخْبَرَهُ اللَّهُ بِفِعْلِهِمَا هَمَّ بِقَتْلِهِمَا فَحَلَفَا لَهُ أَنَّهُمَا لَمْ یَفْعَلَا فَنَزَلَ یا أَیُّهَا الَّذِینَ کَفَرُوا لا تَعْتَذِرُوا الْیَوْمَ. 💠در روایتی از ائمه هدی علیهم السّلام آمده است: پیامبر صلّی الله علیه و آله به حفصه گفت که پدرش و ابوبکر امر خلافت را بعد از او به دست می‌گیرند. حفصه این موضوع را به عایشه و عایشه به ابوبکر و ابوبکر به دوستش عمر گفت. پس آن دو تصمیم گرفتند با مسموم کردن پیامبر آن امر را به جلو بیاندازند و زمانی که خداوند پیامبر را از سوء قصد آنها مطلع کرد آن دو سوگند خوردند که این کار را انجام نداده اند. پس این آیه نازل شد: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ کَفَرُوا لَا تَعْتَذِرُوا الْیَوْمَ» تحریم / ۷ {ای کسانی که کافر شده اید امروز عذر نیاورید. } 📚بحارالانوار ج ۲۲ ص ۲۴۶ ح ۱۷ ✴️ادامه دارد... 🆔 @mohadesin_marefat_110
🏴شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ⭕️عَبْدُ الصَّمَدِ بْنُ بَشِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: تَدْرُونَ مَاتَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله أَوْ قُتِلَ إِنَّ اللَّهَ یَقُولُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ فَسُمَ قَبْلَ الْمَوْتِ إِنَّهُمَا سَمَّتَاهُ فَقُلْنَا إِنَّهُمَا وَ أَبَوَیْهِمَا شَرُّ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ. 💠عبدالصمد بن بشیر نقل کرده، امام صادق - علیه السلام - فرمودند: آیا می‌دانید که پیامبر - صلی الله علیه و آله - به مرگ طبیعی از دنیا رفتند، یا کشته شدند؟ خداوند می‌فرماید: «أَفَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ» {آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، از عقیده خود برمی گردید؟ } آل عمران/۱۴۴. ایشان قبل از مرگ مسموم شدند، آن دو نفر(عائشه و حفصه) ایشان را مسموم کردند. گفتیم: پس آن دو زن و پدرانشان بدترین مخلوقات خداوند هستند. 📚بحارالانوار ج ۲۸ ص ۲۰ ح ۲۸ ⭕️قَالَتْ عَائِشَةُ: لَدَدْنَاهُ فِي مَرَضِهِ فَجَعَلَ يُشِيرُ إِلَيْنَا: «أَنْ لاَ تَلُدُّونِي» فَقُلْنَا كَرَاهِيَةُ المَرِيضِ لِلدَّوَاءِ، فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ: «أَلَمْ أَنْهَكُمْ أَنْ تَلُدُّونِي»، قُلْنَا كَرَاهِيَةَ المَرِيضِ لِلدَّوَاءِ، فَقَالَ: «لاَ يَبْقَى أَحَدٌ فِي البَيْتِ إِلَّا لُدَّ وَأَنَا أَنْظُرُ إِلَّا العَبَّاسَ، فَإِنَّهُ لَمْ يَشْهَدْكُمْ» 💠از عائشه نقل است که: در زمان بیماری و کسالت رسول خدا به ‌زور در دهان ایشان دارویی ريختيم. با اینکه حضرت امر کرده بودند، ابداً چیزی به من نخورانيد. ما گفتيم: هر مريضی از دوا بدش می‌آيد. پس فرمودند؛ آيا من شما را از خوراندن هرگونه دارو نهی نكردم؟ سپس امر کردند؛ باید هركسی كه در اين خانه حاضر بوده جلوی چشم من، از همین دارو بخورد غیر از عباس که او شاهد ماجرای شما نبوده است. 📚صحیح البخاری(منبع اهل سنت) ج ۷ ص ۱۲۷ 📌📝چند نکته درباره روایت فوق: 1⃣چرا عائشه و حفصه به زور این دارو را به پیامبر خوراندند؟! با اینکه پیامبر نهی کرده بود؟! 2⃣چرا پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند از آن دارویی که به من خوراندید باید خودتان هم بخورید؟! مگر در دارو چه بود که پیامبر مشکوک بودند؟! پاسخ واضح است: دارویی که آن دو زن دادند کشنده و مضر و سمّی بود، لذا هم پیامبر از خوراندن دارو نهی کرد و هم خود از خوردن دارو تا جایی که می توانست اباء کرد و هم چون مکر و نقشه آن دو زن و پدرانشان را که می دانست فرمود شما هم باید از این دارو بخورید(تا معلوم شود ذات نجس تان که چه حیله ای دارید در بزور خوراندن این دارو). 3⃣چرا در هیچکدام یک از احادیث عائشه نگفته است که ما هم بدستور پیامبر از آن دارو خوردیم؟! چرا آن دو زن از خوردن آن دارو اباء کردند؟! 4⃣چرا پیامبر "عباس" را از خوردن دارو معاف کرد و در علت فرمود چون او شاهد ماجرای شما نبوده است؟! آیا این غیر از اینست که عباس در نقشه سمّ دادن به حضرت دست نداشت لذا حضرت او را مکلف به خوردن داروی سمّی نکرد. 5⃣در پایان متذکر می شویم: این روایت هم که بدست ما رسیده است، قطعا و یقینا: ناصبی احمق محمد بن اسماعیل بخاری مولف صحیح البخاری که در جعل و تقطیع حدیث ید بالایی دارد، در متن این حدیث نیز تصرفاتی کرده است تا دامن عائشه را پاک نگه دارد و همچنین خود عائشه نیز تقطیعاتی از سخنان رد و بدل شده و کار هایی که انجام دادند کرده است. 🆔 @mohadesin_marefat_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️حدیث دوم از اصول کافی می توان گفت: از احادیث مشکله ای است که حتی برخب علماء در اون اشتباه کردند و نیازمند بحث و شرح بیشتری است. 👇👇👇شرح روایت
4_438887293340615423.mp3
6.06M
💔محسنیه شروع درد فاطمیونه 😭محسنیه غربت مادر جوونه 🏴محسنیه می گیریم... 🎧
4_5945295431377355223.mp3
10.45M
باید قلم زد به وصف تو یا محسن کوتاهیِ ما دلیل این هتاکی باشد جواب معاندین با زهراء(س) لعنت به هر کس که می کند شکاکی 🎧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠شرح و معنای روایت ضرب آیه به آیه دیگر عَنْهُ عَنْ أَبِیهِ عَنِ اَلنَّضْرِ بْنِ سُوَیْدٍ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ سُلَیْمَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ سَمِعْتُ أَبِی یَقُولُ: مَا ضَرَبَ اَلرَّجُلُ اَلْقُرْآنَ بَعْضَهُ بِبَعْضٍ إِلاَّ کَفَرَ. ( المحاسن , جلد 1 , صفحه 212 ) امام صادق صلوات الله علیه می فرماید: نمی زند مردی آیات قرآن را بعضی به بعض دیگر الا اینکه کافر می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا