eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
□اسرار مراقبات ماه ذی حجّه□ □رؤیت هلال و خواندن دعای آن اولین کار مراقب است تا با یقین به زمان، اعمال را در اوقات مخصوص آن بجا آورد. و حتی واجب است که مراقب این را یکی از نیازهای مهم خود قرار داده و در اوقات دعا آن را از خداوند بخواهد. آنگاه دعایی را که هنگام دیدن هلال هر ماه در روایات آمده است بخواند. دعایی که سیّد قدّس سرّه بوجود آورده نیز دارای مضامین عالی برای مراقبین می باشد که خداوند از جانب ما بهترین پاداش مرشدین را به او عنایت فرماید. □المراقبات□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□فضیلت این ماه□ □از کارهای مهم اهل مراقبت شناخت شرافت و فضل این منزل شریف و شناخت زمانهای مذکور و شناخت فواید آن است. گرچه درباره ماه رمضان وارد شده که بهترین ماههاست و روزهای آن بهترین روزها و ساعتهای آن بهترین ساعات است. ولی درباره بعضی از روزهای این ماه فضایلی بیش از ماه رمضان وارد شده است. جمع بین این ها این است که بگوییم: ماه رمضان برتر از سایر ماههاست بالذات و روز غدیر از این جهت فضیلت دارد که ، کامل نمودن دین و تمام کردن نعمتها در این روز اتفاق افتاده، یا بگوییم روایات ماه رمضان با روایات غدیر تخصیص می خورد. یا بگوییم: هر کدام از آنها از یک جهت برتر هستند نه از تمام جهات. □خلاصه این ماه بسیار مهم بوده و مراقبین در این منزل توقفگاههایی دارند که بحکم بندگی و بجا آوردن حق مراقبت واجب است که با غفلت وارد آن نشده و بدین ترتیب احترام آن را حفظ کنند. بلکه واجب است قبل از آمدن این ماه مواظب آن بوده و از قبل برای آن آمادگی پیدا کنند. زیرا این ماه محضر نیکان و پاکان و اهل قدس و انوار است. □برای کسی که می خواهد در محضر این بزرگان و بزرگواران، حاضر شود سزاوار است مانند آنان لباس پوشیده و به شکل آنان درآید تا آنان از همنشینی با او کراهت نداشته باشند. آنان دارای نفسها و قلبهای مهذب و پاک، و اخلاق نیکو و اعمال صالح بوده و عالمان بردبار، نیکوکارانی با تقوا، عارفانی حکیم، نگهبانانی پارسا، عبادت کنندگان شب و روزه داران روز، ذکر گویندگان متوکل، مسلمانانی راضی، تسبیح کنندگان ثناگوی،«لا اله الا اللّه»گویانی «تکبیر» گوی و یکتا پرستانی راستگو و مخلص می باشند. □اگر از آنان هستی که گوارایت باد و خوشا بحالت و اگر نیستی بکوش که مانند آنان شده و خصوصیات آنها را پیدا کنی. و اگر نتوانستی و برای این که تو را برای خدمت بپذیرند، به کرم آنان متوسل شده و با خجالت و معذرت خواهی خود را بجای خدمتکاران و بندگان آنان قرار ده. ولی در عین حال تا آنجا که می توانی خود را شبیه به آنان نموده و آمادگی لازم و رغبت حضور در این محضرهای بزرگ و ایستگاه های ممتاز را با بذل زندگی و جانت پیدا کن. زیرا اینان اهل کرم و بخشش بوده و کسی که با آنها معامله کند زیان ندیده، کسی که از آنان پیروی کند هلاک نمی شود، کسی که خود را در میان آنان قرار دهد رستگار گردیده و کسی که با آنان همنشینی کند عزیز خواهد شد. خدای متعال آنان را با بزرگواری خود تربیت و نه تنها بر پیروان آنها سخت نمی گیرد بلکه آنان را دوست دارد و در کتاب خود فرموده است: «بگو: اگر خدا را دوست دارید از من تبعیت کنید تا خدا شما را دوست بدارد.» اگر کسی را بخود نزدیک نمایند خداوند نیز او را به خود نزدیک نموده و اگر کسی را گرامی بدارند خداوند نیز او را گرامی خواهد داشت. □المراقبات□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□دهه اول ذی حجّه□ □یکی از این توقفگاهها ده روز اول آن است. و منظور از «ایام معلومات در این آیه: «تا خدا را در روزهای معین یاد کنند.»«» نیز همین است. و «یاد» و «غفلت» با هم سازگاری ندارند. پس بپرهیز از این که در این ماه دل خود را بنجاسات آلوده نمایی، بخصوص با نافرمانی. □ذکر کامل که در آیه بالا آمده این است که با عقل، روح، دل و بدن در ذکر خدا باشی، زیرا هر کدام از آنها ذکر مخصوصی دارند. این فرصت را غنیمت شمار که خداوند به تو اجازه ذکر خود را داده است. در عقل خود این را از نعمتهای بزرگی بدان که عمرت برای ادای شکر آن کافی نبوده، روحت را در مقام حضور حاضر کن که گویا حاضر در نشستگاه صدق نزد پادشاه مقتدر می باشد. با دل خود به بندگی او و شکر نعمت های بی منتهای او روی آور، و با تمام اعضای بدنت مشغول انجام عبادات و طاعات شو. اگر خدا را این گونه ذکر کردی، مژده بده که چنین ذکری، علامت این است که خداوند تو را در تمام وجودت و با تمام وجودت ذکر نموده و برای بار دوم بخاطر پاداش چنین ذکری، تو را در تمام این موارد ذکر خواهد نمود. زیرا خدای متعال ذاکرین را دوبار ذکر می نماید. □درباره روایتی که پیرامون فضیلت این روزها از پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم روایت شده است بیندیش، آنجا که فرمودند: «هیچ کدام از روزها نزد خدا بهتر و پاداشش بیشتر از روز عید قربان نیست. شخصی گفت: حتی جهاد در راه خدا؟ فرمودند: حتی جهاد در راه خدا مگر فردی که با جان و مال خود به جهاد رفته و همه را در راه خدا بدهد.» و آنجا که فرمودند: «روزهایی نیست که عمل صالح در آن محبوبتر باشد نزد خدای عزّ و جلّ از این ده روز - یعنی ده روز ذی حجه. گفتند: ای رسول خدا حتی جهاد در راه خدا؟ فرمودند: حتی جهاد در راه خدا مگر فردی که با جان و مالش در راه خدا جهاد کرده و جان و مال خود را فدا نماید». □این دو روایت بخصوص روایت دومی را بنگر. آنچه را خدا بزرگ می داند تو نیز بزرگ بدان. آمادگی کامل پیدا نموده و با تمامی نشاط و شوق و دعا و توسل به نگهبانان امت، بخصوص در شب اول، وارد این میدان شو. در تضرع خود به در کرم آنان بخواه که تو را در قصد، حزب، دعا، حمایت، ولایت، شفاعت و شیعیان خود وارد نموده، به درگاه خدای متعال برای توفیق، قبول، رضایت او از تو، تأیید، اصلاح و تمام خیرهای دینی و دنیوی و آخرتی برای تو و خانواده ات، برادران دینی، همسایگان و کسانی که حقی بگردن تو دارند، تضرع نمایند. □المراقبات□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□نماز شبهای دهه اول□ □در هر شب از آن بین مغرب و عشا دو رکعت نماز بجا آور، در هر رکعت آن سوره «فاتحة الکتاب» و «اخلاص» و این آیه را بخوان: وَ واعَدْنا موسی ثلاثِینَ لَیْلَةً و أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیْقاتُ رَبِّهِ اربَعِینَ لَیْلَةً و قال موسی لِأَخِیهِ هارونَ اخْلُفْنِی فِی قَومِی وَ اصْلِحْ و لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدینَ ٧: ١٤٢تا در ثواب با حاجیها شریک شوی، گرچه حج نکرده باشی. □در هنگام قرائت این آیه شریفه از خود بپرس که این وعده چیست؟ حسرت و شوق خود را برای دیدار خدا افزایش داده و از ورشکستگان مباش «کسانی که دیدار خدا را انکار نمودند و آنگاه که قیامت فرا رسد، گویند: وای بر ما که آسایش و سعادت این روز را از دست دادیم. آنان بار گناهان خود را بدوش می کشند و چه بار بدی». □درباره روایت پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که در آن شوق حضرت موسی علیه السّلام به این وعده گاه را بیان نمودند، بیندیش آنجا که فرمودند: «در چهل روز رفت و آمد خود بخاطر اشتیاقی که به دیدار خداوند داشت، نخورد، نیاشامید و نخوابید.» □المراقبات□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□اعمال روز اول ذی حجه□ □روز اول آن را روزه بگیرد. در «الفقیه» روایت شده است: «کسی که روز اول ذی حجه را روزه بگیرد، خداوند روزه هشتاد ماه را برای او می نویسد». نیز شیخ روایت کرده است که این روز، روزی است که خلیل در آن متولد گردیده و خداوند إبراهیم علیه السّلام را بدوستی خود انتخاب فرمود. و روزی است که پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ابو بکر را مأمور خواندن سوره برائت بر مشرکان نمود. در همین حال بر پیامبر وحی شد که این آیه را جز تو یا مردی که از خودت باشد نباید به مشرکان برساند. در این هنگام پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم علی علیه السّلام را مأمور کرده و به دنبال ابی بکر فرستادند تا آیات را از او گرفته و خودش آن را بخواند و أبو بکر را بازگرداند. علی علیه السّلام نیز چنین کرد. □درباره وقایعی که در این روز اتفاق افتاده اندیشه نما تا نکاتی را که در این وقایع وجود دارد درک نمایی. و برای توضیح بیشتر در این زمینه می توان به کتاب «اقبال» مراجعه نمود. □مستحب است در روز اول نماز فاطمه زهرا علیها السّلام خوانده شود این نماز چهار رکعت است با یک بار «حمد» و پنجاه بار«قل هو اللّه احد»که بعد از نماز تسبیح حضرت زهرا علیها السّلام گفته می شود و نیز گفته می شود:سبحان اللّه ذی العز الشامخ المنیف، سبحان...» □المراقبات□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□بسمه تعالی□ □در اعمال روز اول ماه ذی الحجه آمده است که هرکس از دشمن و ستمگری وحشت دارد این دعا را بخواند: «حسبی حسبی حسبی من سوالی علمک بحالی.» □حقیر دشمن تر و ستمگرتر از نفس خود نمی شناسم که اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک. □لذا از شر این دشمن ترین دشمنان و ستمگر ترین ستمکاران به محضر ربوبی عرضه میدارم: «حسبی حسبی حسبی من سوالی علمک بحالی.»
□○منتخبی از (برگرفته از کتاب شریف سیدابن طاووس، مورد توصیه حضرت آیت الله بهجت)○□ □از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که مقصود از «ایام معلومات»، دهه ذی‌حجه است. (اقبال‌الاعمال، ج٢، ص٢٩). امام باقر به فرزندش امام صادق علیهماالسلام سفارش فرمود که در شب‌های این دهه، دو رکعت نماز ما بین مغرب و عشا (وَ واعَدنا مُوسی)را ترک مکن(ج٢، ص٣١). برای این دهه اذکاری نیز بیان شده (ج٢، ص٤٤). ، ثواب روزه تمام عمر را دارد (ج٢، ص٤٨). سید برای روز نخست نیز اعمال مخصوصی چون دعا و نماز حضرت زهراسلام الله علیها را بیان کرده است. (ج٢، ص٤١و٤٢و٤٨). روز هشتم ذی‌جحه است . از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که روزه روز ترویه، کفاره شصت سال است (ج٢، ص٤٨). : □○سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام؛ ٢ق؛ روز ازدواج○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
○به حکم عشق بنا شد در آسمان علی ○علی از آنِ تو باشد؛ تو هم از آنِ علی! #سیدحمیدرضا_برقعی □○سالروز #ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما مبارک باد○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○در بیان سرّی از اسرار ازدواج حضرت امیرالمؤمنین با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما○□   □بسمه تعالی شٱنه□   □○نکاح، ساری در کل ماسوی الله است، سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَ مِمَّا لَا يَعْلَمُونَ (یس/۳۶). آنچه که در ارضِ امکان می روید زوج است و فردانیت خاص ذات حق متعال و صادر اول است که تجلی اعظم ذات و ظل او می  باشد، لذا آیه با تسبیح آغاز شد تا ذات غیبی و حقیقت احدی را از زوجیت تنزیه کند. □○همه ی نکاح ها زیر سر نکاح اعظم است که در موطن واحدیت تحقق می یابد و آن نکاح بین اسم جامع با جامع اعیان اعنی عین ثابته الله است. واحدیت دارای دو مرتبه فاعلی و قابلی بوده که اسماءالله جنبه فاعلی و ماهیات که اعیان ثابته اند جنبه قابلی آن را شامل می شوند. □○و یا به تعبیر قرآن لیلة القدر که لیل فاطمه و قدر الله است. و مظهر اتم الله حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام است. لیلة القدر مبدأ نزول خیرات و برکات و منشأ بسط بساط رحمانی در عوالم امکانی است و به این نکاح اعظم اعنی نکاح لیلة با القدر که مطلق اندازه است قدَر و اندازه های مقید ظهور می کند و چون القدر اندازه مطلق است مقدرات او بی نهایت خواهد بود کما اینکه متن القدر که لیلة است بسیط و بی حد می باشد؛ وَ إِن تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا. □○ازدواج مبارک حضرت مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت عصمت الله کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها مظهر این نکاح اعظم است، مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ. بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ. بحر فاعلیت مطلق و بحر قابلیت مطلق بهم رسیدند و از این ازدواج، دو اسم رحیم و رحمن الهی تجلی کرد که یکی گوشواره راست عرش الهی گردید تا اختصاص به رفعت نفوس مومنین یابد و نامش حسن علیه السلام شد و آن دیگری حسین علیه السلام که گوشواره چپ عرش خدا شد تا اختصاص به رحمت عام پیدا کند و رحمت الله الواسعه شود تا فیض و جودِ وجود را بر ماسوی پهن نماید. □○پس بدان که همه برکات و ظهورات از عوالم غیب تا شهادت زیر سر این ازدواج مبارک است که خود مبارک نیز به این نکاح مبارک شده است چه مبارک از تبارک است و تبارک شامل اسماء جمالي است که جمله ی اسماء الله چه جمال و چه تعالی که جلال است همه جلوات این نکاح عظمی است. پس بدان که علی و فاطمه پدر و مادر کل موجودات عالم وجودند و لهذا فرضت طاعتهم (اهل البیت) علی جمیع خلقه. ○امروز زنـده ام به ولاے تـو یـا علے ○فردا به روح پاک امامان گواه باش اول ذیحجه ۱۴۳۸ هجری قمری تهران
آیات 281-275 بقره قسمت دوم بخش پنجم ● نادرستى گفته برخى از مفسرين كه گفته اند تشبيه ربا خوار به جن زده بيان حال ربا خواران در روز قيامت است نكته پنجم : كه از بيان ما روشن مى شود فساد گفتار بعضى از مفسرين است ، كه گفته اند : منظور از تشبيه رباخوار به جن زده ، بيان حال رباخواران در روز قيامت است ، مى خواهد بفرمايد: رباخواران به زودى در روز قيامت سر از قبر بر مى دارند، در حالى كه چون افراد غشى و مبتلا به جنون هستند (همچنان كه در روايت هم چنين آمده ) وجه فساد اين تفسير اين است كه با ظاهر آيه سازگار نيست ، البته به آن بيانى كه ما براى آيه كرديم ، روايتى هم نمى خواهد و نمى تواند به آيه ظهورى بدهد كه خود آيه آن ظهورى ندارد، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 635 بلكه روايت مى خواهد در مقابل قرآن كه وضع دنيائى رباخواران را بيان كرده ، وضع آخرتى آنان را هم بيان کند. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□○«توصیه‌ی آیت‌الله بهجت قدس‌سره به خواندن جهت رفع موانع ازدواج» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام؛ روز ○□ □حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره□ □برای شکرانه این نعمت ()، دعا کنید برای همه مؤمنین و مؤمناتی که محتاجند به این امر [که] خداوند وسایلش را برای آن‌ها هم فراهم و مهیا کند. [و دعا کنید خداوند] موفقشان کند به این امر خیری که حافظ نصف ایمان است. که شکرانه سبب شود برای تکمیل نعمت شما، ادامه نعمت شما، تحصن (حفظ) نعمت شما، و نیز مبارک بودن این نعمت برای خودتان. (دعا برای فراهم شدن زمینه ازدواج برای دیگران، باعث حفظ و ادامه‌دار شدن زندگی مشترک می‌شود و به آن برکت می‌دهد.) □ : یکی از بستگان ما امر ازدواجشان مشکلی پیدا کرده دعا بفرمایید. □خدا ان شاءلله [مشکل او را حل کند]. خودشان دعا کنند. نماز جعفر را بخوانند به همان ترتیبی که در [کتاب] زاد المعاد است، و بعد از آن (بعد از نماز) در سجده حاجت‌شان را بخواهند و چون امر [مهمی] است [چرا که] هم دنیایی و هم آخرتی [است]، لذا در آن وقتی که دعای‌شان را در سجده [از خدا] می‌خواهند، مختصری چشمشان را تر کنند(کمی اشک بریزند). @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○«توصیه‌ی آیت‌الله بهجت قدس‌سره به خواندن #نماز_جعفر_طیار جهت رفع موانع ازدواج» #انتشار_برای_اولین
□علامه مجلسی رحمه‌الله می‌نویسد: «پس از نوافل یومیه، نمازی مانند این نماز به‌لحاظ سند و زیادی ثواب نیست».[زادالمعاد، ص۳۲۰] □همچنین می‌نویسد: «مشهور بین علما این است که می‌توان نماز جعفر را به‌جای نوافل یومیه خواند و ثواب هر دو برای او ثابت است».[زادالمعاد، ص۳۲۴] □و نیز: «در روایت و کلام علما آمده است به هنگام ضرورت و عجله می‌توان نماز جعفر را بدون تسبیحات آن به‌جا آورد و سپس تسبیحات را در راه خواند».[ زادالمعاد، ص۳۲۴-۳۲۵] □همچنین: «روایت صحیح وارد شده است که اگر کاری پیش آمد می‌توان بین دو نماز فاصله انداخت».[ زادالمعاد، ص۳۲۵] □ ، که به نماز حبوه و نماز تسبیح هم معروف است، چهار رکعت است (دو نماز دو رکعتی)؛ در رکعت نخست، پس از حمد، سورۀ «إذا زلزت الأرض»، در رکعت دوم پس از حمد، سورۀ «والعادیات»، در رکعت سوم پس از حمد سوره، «إذا جاء نصر الله» و در رکعت پایانی پس از حمد، سورۀ «قل هو الله» خوانده می‌شود. در این نماز، مجموعاً ۳۰۰ مرتبه تسبیحات اربعه (سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ) گفته می‌شود به این صورت: □در هر رکعت (بعد ازحمد و سوره مخصوص آن رکعت و) پیش از رکوع، پانزده مرتبه تسبیحات اربعه، در رکوع ده مرتبه، پس از بلند شدن از رکوع (و در حالت قیام بعد از رکوع) ده مرتبه، در سجدۀ اول ده مرتبه، پس از سر برداشتن از سجده ده مرتبه، در سجدۀ دوم ده مرتبه و پس از سر برداشتن از سجدۀ دوم نیز ده مرتبه ذکر تسبیحات اربعه خوانده می‌شود. پس از این برخاسته، بقیۀ رکعت‌ها نیز به همین صورت خوانده می‌شود. □در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است که به مفضل فرمودند: هرگاه حاجت ضروری داشتی نماز جعفر علیه‌السلام را بخوان و سپس این دعا را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه که ان‌شاءالله برآورده می‌شود: □به اندازه‌ یک نفَس هر کدام از این ذکرها را بگو: □یَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ □يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ □رَبِّ رَبِّ يَا رَبِّ □يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ □يَا رَحِيمُ يَا رَحِيمُ يَا رَحِيمُ □و هفت مرتبه هر یک از این ذکرها را بگو: □يَا رَحْمَنُ يَا رَحْمَنُ يَا رَحْمَنُ □يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ □سپس این دعا را بخوان(بلدالامین، ص۱۵۰): □اللَّهُمَّ إِنِّي أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِكَ، وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَيْكَ، وَ أُمَجِّدُكَ وَ لَا غَايَةَ لِمَدْحِكَ، وَ أُثْنِي عَلَيْكَ وَ مَنْ يَبْلُغُ غَايَةَ ثَنَائِكَ وَ أَمَدَ مَجْدِكَ، وَ أَنَّى لِخَلِيقَتِكَ كُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِكَ، وَ أَيَّ زَمَنٍ لَمْ تَكُنْ مَمْدُوحًا بِفَضْلِكَ، مَوْصُوفًا بِمَجْدِكَ، عَوَّادًا عَلَى الْمُذْنِبِينَ بِحِلْمِكَ، تَخَلَّفَ سُكَّانُ أَرْضِكَ عَنْ طَاعَتِكَ فَكُنْتَ عَلَيْهِمْ عَطُوفًا بِجُودِكَ، جَوَادًا بِفَضْلِكَ، عَوَّادًا بِكَرَمِكَ، يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، الْمَنَّانُ ذُو الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ. □سپس دعای منقول در زادالمعاد(ص ۳۲۳) به این صورت خوانده می‌شود: □سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ تَرَدَّى بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَكَرَّمَ بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ لَا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلَّا لَهُ جَلَّ جَلَالُهُ، سُبْحَانَ مَنْ أَحْصَى كُلَّ شَيْءٍ بِعِلْمِهِ وَ خَلَقَهُ بِقُدْرَتِهِ، سُبْحَانَ ذِي الْمَنِّ وَ النِّعَمِ، سُبْحَانَ ذِي الْقُدْرَةِ وَ الْكَرَمِ. اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِكَ، وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتَابِكَ وَ بِاسْمِكَ الْأَعْظَمِ، وَ كَلِمَاتِكَ التَّامَّاتِ الَّتِي تَمَّتْ صِدْقًا وَ عَدْلًا، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، وَ أَنْ تَجْمَعَ لِي خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بَعْدَ عُمُرٍ طَوِيلٍ، اللَّهُمَّ أَنْتَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ، الْخَالِقُ الرَّازِقُ الْمُحْيِي الْمُمِيتُ، الْبَدِيءُ الْبَدِيعُ، لَكَ الْكَرَمُ وَ لَكَ الْمَجْدُ، وَ لَكَ الْمَنُّ وَ لَكَ الْجُودُ، وَ لَكَ الْأَمْرُ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ، يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ، يَا صَمَدُ يَا مَنْ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ، وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ، يَا أَهْلَ التَّقْوَى وَ يَا أَهْلَ الْمَغْفِرَةِ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، يَا عَفُوُّ يَا غَفُورُ، يَا وَدُودُ يَا شَكُورُ، أَنْتَ أَبَرُّ بِي مِنْ أَبِي وَ أُمِّي، وَ أَرْحَمُ بِي مِنْ نَفْسِي وَ مِنَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ، يَا كَرِيمُ يَا جَوَادُ، اللَّهُمَّ إِنِّي صَلَّيْتُ هَذِهِ الصَّلَاةَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِكَ، وَ طَلَبَ نَائِلِكَ وَ مَعْرُوفِكَ، وَ رَجَاءَ رِفْدِكَ وَ جَائِزَتِكَ، وَ عَظِيمَ عَفْوِكَ وَ قَدِيمَ غُفْرَانِكَ، اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى