eitaa logo
تمدن‌اسلامی|محمدرضا‌باقرزاده
744 دنبال‌کننده
871 عکس
919 ویدیو
127 فایل
✅دکترای علوم سیاسی ✅کارشناس ارشد حقوق بین الملل ✅مدرس حوزه و‌دانشگاه ✅عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره به کانال تمدن‌اسلامی بپیوندید👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ما به زمان وعده داده شده نزدیک می‌شویم! 🔺مهدی و مسیح علیهم‌السلام هردو باهم خواهند آمد.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: یُؤتى بصاحِبِ القَلَمِ یَومَ القِیامَةِ فی تابوتٍ مِن نارٍ یُقفَلُ علَیهِ بِأقفالٍ مِن نارٍ. فَیُنظَرُ قَلَمُهُ فیما أجراهُ. فإن کانَ أجراهُ فی طاعَةِ اللّه ِ و رِضوانِهِ، فُکَّ عَنهُ التابوتُ و إن کانَ أجراهُ فی مَعصیَةِ اللّه ِ، هَوَى التابوتُ سَبعینَ خَریفا. روز قیامت صاحب قلم (نویسنده) را در تابوتى از آتش که بر آن قفلهایى آتشین زده شده است مى آورند. پس مى نگرند که قلمش را در چه راهى به کار برده است. اگر در راه طاعت و خشنودى خدا به کار انداخته باشد، تابوتش گشوده مى شود و اگر در راه معصیت خدا به کار گرفته باشد، تابوت هفتاد خریف سقوط مى کند. (کنز العمّال: ۱۴۹۵۷- خریف: یک فصل، یک سال، هفتاد سال، هزار عام که هر عام هزار سال است ـ مجمع البحرین)
امام على علیه السلام: عُقولُ الفُضَلاءِ، فی أطرافِ أقلامِها. خردهاى دانشمندان، در نوک قلم هاى ایشان است. (غرر الحکم: ۶۳۳۹) امام على علیه السلام: رَسولُکَ، مِیزانُ نُبلِکَ و قَلَمُکَ، أبلَغُ مَن یَنطِقُ عَنکَ. فرستاده تو، سنجه هوشمندى توست و قلم تو، گویاترین سخنگوى توست. (غرر الحکم: ۵۴۳۷) امام على علیه السلام: الکُتُبُ بَساتِینُ العُلَماءِ. کتابها، بوستانهاى دانشمندانند. امام على علیه السلام: امام على علیه السلام: مَن تَسَلّى بالکُتبِ لم تفُتْهُ سَلوَةٌ کسى که خود را با کتاب‌ها آرامش دهد، هیچ آرامشى را از دست ندهد. امام صادق علیه السلام ـ خطاب به مفضّل بن عمر ـ فرمود: اُکتُبْ و بُثَّ عِلمَکَ فی إخوانِکَ، فإن مِتَّ فَأورِثْ کُتبَکَ بَنیکَ، فإنّهُ یَأتِی علَى النّاسِ زَمانُ هَرجٍ لا یَأنَسُونَ فیه إلاّ بکُتُبِهِم. بنویس و دانش خود را در میان برادرانت منتشر کن و، چون [خواستى]بمیرى، آن را به پسرانت میراث ده؛ زیرا زمانه اى پر آشوب بر مردم مى رسد که در آن زمان جز با کتابهایشان همدم نشوند. امام صادق علیه السلام: مَنَّ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ علَى النّاسِ بَرِّهِم و فاجِرِهِم بالکِتابِ و الحِسابِ، و لو لا ذلکَ لَتَغالَطُوا. خداوند عزّ و جلّ، با نعمتِ نوشتن و حساب کردن بر مردم، از نیک و بد، منّت نهاد و اگر این دو کار نبود، آنان دچار اشتباه مى شدند. نویسندگى و شخصیت نویسنده امام على علیه السلام: رَسولُکَ تَرجُمانُ عَقلِکَ، و کِتابُکَ أبلَغُ ما یَنطِقُ عَنکَ. فرستاده تو ترجمان خرد توست، و نوشته ات رساترین سخنگوى تو. امام على علیه السلام: کِتابُ الرَّجُلِ عُنوانُ عَقلِهِ و بُرهانُ فَضلِهِ. نوشته (نامه) مرد، نشان خرد او و دلیل فضل اوست. امام على علیه السلام: کِتابُ المَرءِ مِعیارُ فَضلِهِ و مِسبارُ نُبلِهِ. نوشته انسان، معیار فضل او و ژرفا سنج هوش اوست. امام على علیه السلام: إذا کَتَبتَ کتابا فَأعِدْ فیهِ النَّظرَ قَبلَ خَتمِهِ؛ فإنّما تَختِمُ على عَقلِکَ. هر گاه نامه اى نوشتى، پیش از آن که مُهرش کنى، آن را باز نگرى کن؛ زیرا که در حقیقت بر خرد خویش مُهر مى‌نهى. امام على علیه السلام: عُقولُ الفُضَلاءِ فی أطرافِ أقلامِها. خردهاى دانشمندان، در نوک خامه هاى آنهاست. امام على علیه السلام ـ در حکم خود به مالک اشتر ـ نوشت: اُنظُرْ فی حالِ کُتّابِکَ، فَوَلِّ على اُمورِکَ خَیرَهُم، و اخصُصْ رَسائلَکَ التی تُدخِلُ فی‌ها مَکائدَکَ و أسرارَکَ بأجمَعِهِم لِوُجوهِ صالِحِ الأخلاقِ ممَّن لا تُبطِرُهُ الکَرامَةُ، فَیَجترِئَ بها علَیکَ فی خِلافٍ لَکَ بحَضرَةِ مَلَأٍ، و لا تَقصُرُ بهِ الغَفلَةُ عن إیرادِ مُکاتَباتِ عُمّالِکَ علَیکَ، و إصدارِ جَواباتِها علَى الصَّوابِ عنکَ، فیما یَأخُذُ لکَ و یُعطی مِنکَ دیگر آن که درباره دبیران و نویسندگانت به دقّت نظر کن و بهترین آنان را به کارهاى خویش بگمار و [نگارش]نامه هایى را که نقشه‌ها و اسرارت را در آن‌ها مى نویسى، تنها به کسى وا گذار که بیشتر از همه، واجد اخلاق شایسته و نیک باشد؛ کسى که احترام تو نسبت به او، سرمستش نسازد و در نتیجه، در حضور بزرگان با تو مخالفت و گستاخى نکند و غفلت و مسامحه کارى او سبب نشود تا در رساندن نامه هاى کارگزارانت به تو کوتاهى کند و از طرف تو، درباره آنچه براى تو مى گیرد یا از طرف تو مى دهد، پاسخهاى درست به آن نامه‌ها ننویسد. امام صادق علیه السلام: یُستَدَلُّ بکِتابِ الرَّجُلِ على عَقلِهِ و مَوضِعِ بَصیرَتِهِ، و برَسولِهِ على فَهمِهِ و فِطنَتِهِ. از نوشته مرد پى به خرد و بینش او بُرده مى شود و از فرستاده اش پى به فهم و هوش او. تشویق به نوشتن دانش پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پشت پرده برخی اقدامات آذری جهرمی توسط ابوالقاسم طالبی کارگردان مشهور سینما https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ۴۰۰ کیلومتر تونل‎های زیر زمینی حماس چگونه قرار است معادله نبرد زمینی با صهیونیست‎ها را تغییر دهد؟ https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
4_5913539448213082302.mp3
18.61M
🎙 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان. ۱۴۰۲/۸/۱۰
Goftegu 1402-08-10.mp3
22.11M
8 آبان 1402 ⚜ موضوع: مبارزه با استکبار جهانی ⚜ مهمان 🔺 حجت الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی تهیه‌کننده: عاطفه امیدوار 📱 @RadioZiyarat 🌐 Www.RadioZiyarat.ir
✅دروغ بزرگی به نام ملت اسرائیل 👈ه‍شت دهه تلاش صهیونیستها برای به کرسی نشاندن دروغ بزرگی بنام ملت اسرائیل هیچگاه مبنای حقوقی نداشته است. قوم‌اشغالگر هیچگاه ملت نخواهد شد چون ملت در سرزمین معنا دارد و فلسطین سرزمین فلسطینی است و بس. اسرائیل فقط غده ای است که باید از بدن مجروح فلسطین خارج شود. https://virasty.com/Bagherzadeh/1699006236964484912
✳️تفاوت یهود با صهیونیسم 🔹 یک حزب و تشکیلات سیاسی است که با وسایل و و نامشروع و غاصبانه ای را تعقیب می کند. صهیون نام کوهی است در اورشلیم که بارگاه حضرت داود پیامبر (عليه السلام) در آن قرار دارد و واژه‌ی از آن گرفته شده است. قبل از جنگ جهانی اول، روزنامه نگاری به نام اهل اتریش، یا مجارستان در سال ۱۸۹۶ کتابی به نام «دولت یهود» نوشت و منتشر نمود. او در این کتاب از لزوم تشکیل کشور مستقل برای یهودیان سخن به میان آورد، اما به محل و مرکز تشکیل دولت یهود اصلاً اشاره ای نشد. در این کتاب پیشنهاد نمود که آژانس یهود تشکیل شود تا برنامه مذاکرات و نقشه های حزب را تنظیم نماید و یک شرکت یهودی به وجود آید که احتیاجات اقتصادی نهضت را تأمین کند. اولین کنگره حزب صهیونیسم در شهر بال سوئیس تشکیل گردید که در آن کنگره فلسطین محل تشکیل دولت یهود تعیین شد. 🔹پس از شکست دولت عثمانی و حاکمیت انگلستان بر فلسطین و لبنان و شروع جنگ جهانی اول که دامنه اش به حدود رسیده بود، یکی از به نام یادداشتی به اعضاء کابینه انگلستان و نمایندگان عوام آن کشور تقدیم کرد، و در آن یاداشت پیشنهاد کرد که یک تحت نظارت در ایجاد شود، و از طرفی جمعی دیگر از رهبران یهود و در رأس آن استاد کرسی شیمی دانشگاه منچستر انگلیس که در اثر کشف ماده «اسیتون» که برای مواد منفجره ضروری بود، در جامعه و دستگاه دولتی انگلیس صاحب نفوذ بودند، با مقامات انگلیس و همچنین فرانسه و آمریکا درباره تشکیل دولت یهودی در فلسطین مذاکره کردند، و بالاخره کار به جایی رسید که وزیر خارجه وقت انگلیس وعده تشکیل را در روز دوم نوامبر ۱۹۱۷ میلادی به داد و در نتیجه با حمایت کامل و و دولت خود را تشکیل دادند. 🔹به طور خلاصه عوامل مؤثر در تشکیل دولت صهیونیزم به شرح زیر است: 1⃣پافشاری و برای تشکیل دولت یهود در فلسطین. 2⃣آمادگی حکومت های غرب و شرق برای نجات ملت‌ها از شر یهودیها و مزاحمت های سیاسی و اقتصادی؛ زیرا یهود در هر کشوری که باشد اقتصاد آن کشور را قبضه می کند و به همین دلیل روسیه آن ها اخراج کرد. 3⃣از همه مهم‌تر بر آن بود که یک غدّه سرطانی را در قلب کشور های اسلامی قرار دهد، تا دولت‌های عرب و مسلمان نتوانند به وحدت برسند و دوباره تجربه امپراطوری عثمانی تجدید نشود و اصولاً جامعه مسلمانان گرفتار شوند. 🔹 خود را قوم برگزیده خداوند می‌دانند و بر خلاف مسیحیان و مسلمانان که دینشان را جهانی می‌دانند، یهودیان، رستگاری را منحصر به قوم یهود می‌دانند و پذیرش دین یهود را از طرف دیگران صحیح نمی‌دانند و معتقدند که یهودیت تنها از طریق نسل و پدران منتقل می‌شود. بنابراین نام حزب سیاسی بود که در میان یهودیان تشکیل شد و معتقد به تشکیل کشور مستقل در فلسطین و گسترش آن از نیل تا فرات است، در حالی که همه یهودیان چنین اعتقادی ندارند. همچنین معتقد به برتری نژادی بر دیگران است و به همین خاطر یک اعتقاد را دنبال می کنند و نیز معتقد به پیشبرد اهداف خود با قدرت نظامی و سلطه گری بر دیگران هستند، و این اعتقاد اگر چه در میان بسیاری از یهودیان وجود دارد و غالبا طرفدار صهیونیست هستند، اما تعداد زیادی از یهودیان هستند که با این نوع اعتقادات موافق نیستند و تعداد آنها رو به افزایش است. 🔹به همین خاطر می بینیم که گروههای مخالف صهیونیست در جامعه یهودیان نیز به وجود آمده است و دست به ایجاد تشکیلات مستقل از صهیونیست و اسرائیل زدند و به مخالفت با تشکیل و ادامه کشور اسرائیل پرداختند. این تشکل در جامعه آمریکا وجود دارد و اخیرا در کشور انگلستان نیز به وجود آمده است. اصطلاح صهیونیست مسیحی، اصطلاح جدیدی است که به مسیحیانی گفته می‌شود که تفکر صهیونیستی دارند و همانند یهودیان صهیونیست، معتقد به تسلط یهود بر بیت المقدس و اماکن مقدس مسلمانان می‌باشند تا شرایط ظهور مسیح فراهم گردد!
🌹با سلام و احترام ✅ کانال حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا باقرزاده 🔶 کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل، دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1️⃣ اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌ها 2️⃣ گزارشات صوتی، تصویری و مکتوب جلسات و برنامه‌ها 3️⃣ نشر بیانات و دیدگاه‌ها و مواضع علمی و پژوهشی 4️⃣ آشنایی با تألیفات و مقالات و آثار علمی و پژوهشی 🔷 کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده 🆔 https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh 🆔 @MohamadRezaBagherzadeh 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه⁉️ 🔹رهبر حکیم انقلاب: بعضی‌ها چسبیدن به فضای مجازی و به و چه و چه... این . لازمه ، میزگرد، سخنرانی، نشریه، بحث‌های دونفره و سه نفره، جلسه تحلیل، این‌ها لازم است. با مخاطبین بنشینید. https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
دفاع امریکا از اسرائیل دفاع یک حرامزاده از حرامزاده خویش است! وقتی به تاریخ شکل گیری امریکا نگاه میکنیم مشاهده می کنیم که تشابه زیادی با شکل گیری اسرائیل دارد. کشتار سرخ‌پوستان برای تصاحب سرزمین آنها کشتار پردامنه و طولانی‌مدتی بود که به دنبال کشف قاره آمریکا توسط اروپاییهای اشغالگر در قرن شانزدهم آغاز شد. این کشتارها عمدتاً توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصاً اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان به منظور سلطه بر مناطق مختلف قاره آمریکا و با هدف دستیابی اموال و املاک سرخ‌پوستان صورت می‌گرفت. بعدها و به خصوص در نیمه دوم قرن نوزدهم، آمریکاییها با کوچ دادن اجباری و جنگ‌هایی که به دنبال آن صورت می‌گرفت نقش پررنگی در کشتار سرخ‌پوستان آمریکای شمالی ایفا نمودند. به گزارش مستندات تاریخ این جنگ نزدیک به صد میلیون کشته برجای گذاشته که جزو بزرگ‌ترین جنگ های تاریخ بشریت بوده‌است.(«تاریخ سرخ‌پوستان». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ فوریه ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۷ مارس ۲۰۱۰.) در ایالات متحده آمریکا، اگر کسی یک سر سرخ‌پوست مرد را به سربازان می‌داد، صد سکه طلا به وی می‌دادند؛ و اگر سر بریده زنان و کودکان سرخ‌پوست را تحویل می‌داد، پنجاه سکه به او تعلق می‌گرفت. اندرو جکسون هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا دربارهٔ این کشتارها گفت: این اقدامات باعث می‌شود که وحشیان سرخ‌پوست آداب و رفتار غیر متمدنانه خود را کنار گذاشته و به یک جامعه جالب، متمدن و مسیحی تبدیل شوند.(کوشکی، محمد صادق. تاریخ مستطاب آمریکا. نشر شهید کاظمی. ص. ۲۱.) به نظر شما دفاع یک کشور حرام زاده از یک کشور حرامزاده چای تعجب دارد؟ ! محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرعون زمان! 🔻 وقتی به امام سجاد سلام الله علیه خبر دادند که مختار قیام کرده، حضرت سوال کرد: حرمله را گرفتند یا نه؟... الان شما می‌بینید در غزه شب و روز کودک کشی است... [آن فرعون فقط پسران را می‌کشت، اما این صهیونیست‌ها هم پسران، هم دختران، هم پدران و هم مادران را می‌کشد.] 👤 🎙 ۱۴۰۲/٨/١٧
شما چرا به خودت گرفتی رزمنده!؟ ضمنا نفرمودید این قرار را کی‌به شما یاد داده اما یاد نداده که به‌جای مستکبران نجنگی و درست وسط میدان جنگ حق و‌ باطل به تضعیف جبهه مقاومت نپردازی. کمی از امریکا درس بگیر و درست وسط جنگ پشت همپیمان خودت را خالی نکن. فعلا که لازم نشده ما به جای شجاعان غزه بجنگیم اما این را بدان که مستضعفان هم باید برای هم و هم اگر لازم‌شد به جای هم بجنگند. کمی قرآن بخوان جناب دیپلمات!👇 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا» (آیه 75 سوره نساء 76) چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست. 🖋محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✳️آقای ظریف! درکدام جبهه اید؟ (2) ✍️محمدرضا باقرزاده 7- آقای ظریف می گوید: راه‌حل همانطور که قانون اساسی ما گفته این است که ایران از مستضعفین دفاع کند اما قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم. معتقدم مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند؛ نیازی هم نیست ما هزینه بپردازیم. خدمت ایشان می گوییم شما چرا به خودت گرفتی رزمنده!؟ این قرار را کی‌به شما یاد داده اما یاد نداده که به‌جای مستکبران نجنگی و درست وسط میدان جنگ حق و‌ باطل به تضعیف جبهه مقاومت نپردازی. کمی از امریکا درس بگیر و درست وسط جنگ پشت همپیمان خودت را خالی نکن. فعلا که لازم نشده ما به جای شجاعان غزه بجنگیم اما این را بدان که مستضعفان هم باید برای هم و هم اگر لازم‌شد به جای هم بجنگند. «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا» (آیه 75 سوره نساء 76) چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست. در مجموع این سخنان آقای ظریف یادآور دیگر سخنان او در دوره 8 ساله مسئولیتش در وزارت‌خارجه است که محتوای آن بر کاسبی از ترس برای ناجی نشان دادن خود و همفکرانش در دولت و غیر دولت و محبوبیت تراشی برای خویش متمرکز بود. ایشان همان شخصی است که در سال 92، در دانشگاه تهران گفت: «امریکا می‌تواند با یک بمب‌اش تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد» و در مقابل، رهبر انقلاب فرمودند: «یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک «تور نظامى» براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیط‌هاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک «تور علمى» بگذاریم براى مسئولین در بخشهاى مختلف.» محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
✳️آقای ظریف! درکدام جبهه اید؟(1) ✍️محمدرضا باقرزاده محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق که متاسفانه به شهادت هشت سال عملکرد ناموفق در وزارت خارجه کشورمان اثبات کرد نه حقوقدان لایقی است و نه سیاستمداری کاردان، بر اساس منطق همیشگی‌ خود و همفکران که هشت سال مملکت را در اتوبان ترس و بی خردی متوقف کردند و هزینه های بسیاری را بر مردم ایران تحمیل نمودند، اخیرا نیز در نشست موسوم به «مسأله فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل»؛ مطالبی گفته که برخی از آنها به شدت جای تامل دارد. 1- آقای ظریف می گوید: «اگر پای ایران را به وسط معرکه جنگ بکشانند، بمب بر سر مردم ایران فرود می‌آید نه مسئولان»! اما نمی گوید که این کسانی که می خواهند پای ایران را به وسط معرکه جنگ بکشانند دقیقا چه کسانی هستند. دولت مقتدر و کاردان امروز و رهبری فهیم وحکیم انقلاب که گفتمانشان دفاع از مظلوم بر مبنای معقول و منطقی و با کمترین هزینه ممکن برای کشور است. مرجع ضمیرهای این سخنان کیست و چرا دم انتخابات برای رقیب هراسی باز به بت تراشی روی آورده اید؟ از یک سو از سر ناچاری اعتراف می کنید که الان کشور سیاست معقولی دارد، و از سوی دیگر می گویید با موضع‌گیری‌های تند آب به کاسه تندروی نریزیم که تندروها برای حیاتشان نیاز به تندروی دارند. منظورتان از گروههایی که حیاتشان در تندروی است دقیقا کیست و چرا با مردم با صراحت سخن نمی گویید؟ به نظر می رسد این گونه سخن گفتن ها مصرف انتخاباتی دارد که کارفرمای محترمتان گفتن این سخنان را سهم شما قرار داده است. درست است که دفاع از حق به معنای لشکرکشی نیست اما ترس شما از لشکر کشی مولود توهمات سیاسی است که معمولا دم انتخابات تولید می کنید. 2- آقای ظریف می گوید: «حقوق بین الملل نمی تواند بی ثباتی را دامن بزند» اما نمی گوید بی ثباتی کنونی دنیا مولود تصمیم جهانی ترین نهاد حقوقی بین المللی است که برتری قوم یهود در سرزمین فلسطین را به رسمیت شناخت. گویا ایشان اصلا نمی داند که بزرگترین موارد توسل به زور در ذیل فصل هفتم در حقوق بین الملل هنجارنگاری شده است. همین حقوق بین الملل حق دفاع مشروع فلسطین را هم در منشور ملل متحد و ذیل حق دفاع مشروع چه به فردی و چه گروهی به رسمیت شناخته است. جناب آقای ظریف! به راستی ثبات موجود در منطقه که با آقایی اسرائیل تعریف می شود را فلسطینی ها بر هم زده اند و خواهند زد. اگر این را حقوقی نمی دانید پس از حقوق چه می دانید؟ 3- آقای ظریف می گوید: «رعایت حقوق بین الملل بشردوستانه برای طرفین متخاصم ضروری است» اما نمی گوید این گونه لفاظی های به ظاهر حقوقی و به واقع بی طرفانه نسبت به ظالم و مظلوم ناشی از ادبیاتی است که هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را طرفهای متخاصم معرفی می کرد و حاضر نبودند به راحتی دولت بعثی را مسئول تخاصم معرفی کنند. وانگهی ایشان نمی گوید که تذکر به طرف فلسطینی به رعایت حقوق بشر دوستانه! آب به آسیاب دشمن جنایتکاری می ریزد که بی شرمانه برای کمرنگ کردن جنایتهای خود، فلسطینی ها را متهم به نقض حقوق بشر دوستانه می کند. 4- آقای ظریف می گوید: «دبیرکل سازمان ملل نمیخواست اعلام نظر کند و من توییت زدم. در ادامه وحشی گری علنی شد و دبیرکل موضع گرفت.» اما نمی گوید با این همه نفوذی که در دبیرکل و نهاد های بین المللی داشتند حیف بود که هشت سال با تدبیر و رایزنی های ایشان هیچ مشکلی از کشور حل نشد. 5- آقای ظریف می گوید: «من اعتقاد دارم که از سال ۱۹۱۷ تا به امروز هرکسی که آغازگر جنگ بوده، پیروز نشده است جز دو عملیات آمریکا در گرنادا و‌ پاناما. به نظرمن جنگ کارآمدی خود را از دست داده است.» اما نگفت الان دقیقا مراد ایشان از شروع کننده جنگ دشمن صهیونیستی است که هفتاد سال است جنگ را بر امت اسلام تحمیل کرده یا این که ایشان می خواهد حماس و جهاد اسلامی را شروع کننده جنگ معرفی کند؟ منظور ایشان از پیروزی دقیقا چیست؟ آیا ایشان برای اثبات این تئوری در قامت یک تاریخ نگار ایستاده یا بسان یک نظریه پرداز سیاسی چنین دیدگاهی دارد؟ 6-آقای ظریف می گوید: «اینکه از منظر سیاسی این تصمیم درست بوده یا نه مردم فلسطین باید پاسخ بدهند.» اما نمی گوید هدفش از این دوگانه سازی ملت-مقاومت در راستای تقویت فلسطین است یا در راستای تقویت اسرائیل؟ آقای ظریف توجه ندارد که ملت فلسطین آنوقت که حماس و مقاومت را برگزید و حاضر نشد زیر چتر دولت محمود عباس به زندگی زیر بلیط اسرائیل تن بدهد پاسخ خود را داده است. ملت فلسطین راه خود را با انتخاب گزینه عزت و مقاومت و شهادت در برابر گزینه ذلت انتخاب کرده است و در زیر بمب های دشمن صهیونیستی هم اعلام کرده که دست از حمایت مقاومت برنداشته است. ادامه دارد...
✳️آقای ظریف! درکدام جبهه اید؟(2) ✍️محمدرضا باقرزاده 7- آقای ظریف می گوید: راه‌حل همانطور که قانون اساسی ما گفته این است که ایران از مستضعفین دفاع کند اما قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم. معتقدم مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند؛ نیازی هم نیست ما هزینه بپردازیم. خدمت ایشان می گوییم اولا شما به کدام استناد کشف کردی ایران اراده کرده یا خواهد کرد که به حای یمن و لبنان و فلسطین بجنگد؟ مگر مبارزان فلسطین و لبنان اسلحه را زمین گذاشتند که ایران به جای آنها بجنگد؟ ایران فکر مقاومت را صادر کرده که مبارزان نیاز به دیگران نداشته باشند و خودشان گلیم هودشان را از آب بکشند؛ ثانیا اگر کسی به جای کسی می جنگد امریکا است که صریح و شفاف برای دفاع از اسرائیل کماندو فرستاده؛ ثالثا شما چرا به خودت گرفتی رزمنده!؟ قرار نیست و نبوده شما بجنگی فقط لطف کن به‌جای مستکبران نجنگ و درست وسط میدان جنگ حق و‌ باطل به تضعیف جبهه مقاومت نپرداز. کمی از امریکا درس بگیر و درست وسط جنگ پشت همپیمان خودت را خالی نکن. فعلا که لازم نشده ما به جای شجاعان غزه بجنگیم اما این را بدان که مستضعفان هم باید برای هم و هم اگر لازم‌شد به جای هم بجنگند. «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا» (آیه 75 سوره نساء 76) چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست. در مجموع این سخنان آقای ظریف یادآور دیگر سخنان او در دوره 8 ساله مسئولیتش در وزارت‌خارجه است که محتوای آن بر کاسبی از ترس برای ناجی نشان دادن خود و همفکرانش در دولت و غیر دولت و محبوبیت تراشی برای خویش متمرکز بود. ایشان همان شخصی است که در سال 92، در دانشگاه تهران گفت: «امریکا می‌تواند با یک بمب‌اش تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد» و در مقابل، رهبر انقلاب فرمودند: «یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک «تور نظامى» براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیط‌هاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک «تور علمى» بگذاریم براى مسئولین در بخشهاى مختلف.» محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh