eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
90.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
565 ویدیو
114 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
علیکم السلام برخورد جدی و عصبانی شما فقط باعث میشود فرزندانتان دیگر جلوی شما حرف نزند و کم کم با کسانی اسرار خود را میگوید که شاید اصلا فکرش را نکنید. پس نه برخورد عصبانی و نه اینکه ذوق کنید و بخندید و شروع کنید قربان صدقه اش بروید! بلکه با بی توجهی و بیان اینکه زود است و حالا باید بزرگ بشی و دنیا دیده تر بشی و پیشرفت کنی و ... اغلب زود فراموش میکنند و دیگه چیزی نمیگن. و یا فقط وقتی با خواهرشان دعوایشان شده، یاد مهر و محبت دختر خاله و دختر عمه ها میفتند😂 وگرنه ریشه چندان جدی ندارد.
تشکر بابت اقدام هوشمندانه آیت الله رییسی🌷
علیکم السلام بنده از عوامل این سریال نیستم و دفاع از این سریال را به عهده سازندگانش میگذارم. اما بنده با آن جمله شما کار دارم که فرمودید منع کردن فرزندانتان نه تنها اثری نداشت بلکه الان در حال تماشای تکرارش هستند. دقیقا همین است جسارت نباشه، قصد آزرده کردن خیال شما را ندارم اما کار شما از کار سازندگان این سریال افتضاح تر بوده. چون میشد بعد از پخش این سریال، یا قبلش، درباره یه سری مسائل با بچه ها حرف زد. آنها را آشنا کرد. بگذاریم آنها هم حرفشان را بزنند. اجازه عمل و عکس العمل به بچه ها بدهیم. چه بسا نکاتی بگویند که از بس جذاب است دهان ما والدین باز بماند و در دلمان هزار با تحسینشان کنیم. ببینید سرور گرامی. بچه های ما قرار است در جامعه آخر الزمانی زندگی کنند. انشاءالله عمر نوح داشته باشید اما هر لحظه ممکن است خدایی نکرده سایه پدر یا مادری از سر بچه هایشان کوتاه شود. اگر در همین مدت اندک، بعضی مسائل را خودمان به بچه ها نگوییم و به ذهن بچه ها وسعت ندهیم، به معنای حقیقی کلمه بچه ها بیچاره میشوند. یک مشت خالی الذهن را وارد جامعه و مدارسی کرده ایم که مانند مداد رنگی، از همه رنگ و اندازه و فرقه و شکل و شمایلی در آن وجود دارد و هزاران هزار مسئله جدید و متنوع مطرح است. پس تا میتوانیم و تا جان در بدن داریم باید شرایط گفتگوی دو طرفه بین خودمان و بچه ها ایجاد کنیم. به ذهن آنها وسعت بدهیم و از باز شدن چشم و گوش آنها در بعضی مسائل توسط خودمان نهراسیم. 👈دقیقا مانند که وقتی سایه مادر از سرش کم شد، چون هیچ آمادگی و ظرفیتی از قبل نداشت، دچار دوستانی شد که آخرش سر از بهاییت و... درآورد.
سلام دخترم روز شما هم بخیر من ابدا نگفتم والدین کنکاش کنند. اگر همین جا یه کلام به من نشون بدید که چنین حرفی زده باشم، پس میگیرم و عذرخواهی میکنم. چون معتقدم کنکاش والدین سبب بی اعتمادی میشه و فقط باید محیط را چنان جذاب و صمیمانه ایجاد کنند، که خود بچه ها دلشون بخواد با بابا و مامانشون حرف بزنند. و اما درباره اینکه گفتید اگه پا جلو نگذارند چیکار کنم؟ خب شما برو باهاشون حرف بزن. گول ظاهر پر جذبه و متعصب بعضی والدین مثل ظاهر من نخورید😅 جذاب تر از ظاهرشون هستند بندگان خدا. قرار نیست که کسی را اعدام کنند. دوران عوض شده. در جریان هستند که با چوب و چماق و منع و این حرفا کسی نتوانسته بچه تربیت کنه. بنظرم یه روز که مامان تنهاست، موهاتو شونه بزن. تکالیفت و درس و بحثت هم انجام داده باش که بهانه نداشته باشه. اولش یه کم بوسش کن و قربونش بشو. اگه دیدی فرصت خوبی هست، حرفت را در قالب سوال مطرح کن. مثلا بگو: مامان تو نوجوون که بودی چه شکلی بودی؟ ☺️شکل و قیافه ات خیلی با من فرق داشت؟ 😊 کسی هم بهت تیکه مینداخت؟ 🙈مامان دوست داشتن گناهه؟ اگه کسی به آدم اظهار علاقه بکنه چطور؟ یکی از دوستام هست که یه سوال ازم پرسیده و دوس دارم کمکش کنم... به همین راحتی. اسمش مامان هست. خیلی مهربون و خودمونی. نه غول چراغ و نه مسئول اوامر الهی علیه فرزندان! اینقدر با مامان و بابا حرف نزدیم که فکر میکنیم فقط بلدند نصیحت کنند. باهاش کم کم بیشتر دوست بشو و نتیجه رابطه بهتر با مامانتون را به بچه های دیگه هم بگو. اینجوری متوجه میشین که چه رفیق پایه و عاقلی به نام مامان و بابا دارین.
‏یه معلم عربی داشتیم میگفت کسی حق نداره سر کلاس فارسی حرف بزنه، یبار اجازه گرفتم برم دستشویی گفت به عربی بگو بزارم بری منم هر چی زور زدم به عربی بگم نتونستم. تا اینکه دیگه کار از کار گذشت. معلم منو دید گفت: چیشد ؟! گفتم: فَوَقَعَ ما وقع😂😂😭
سر کلاس عربی : آقای معلم : اگه ببینم کسی سر کلاس من فارسی صحبت کنه باید بره بیرون من به دوستم : الخودکار المشکی الداری ؟ دوستم : البله الدارم ، البفرمایید !!! نیمکت بغلی : الـــخخخخخخخ کلاس : الــــخخخخخخخخخخخخ معلم: الکصافطان😊😅😁😂
ناامید نیستیم از زمین های مین گذاری شده دولت قبل هم مطلعیم لطفا یه چیزی بگید تا بتونیم هم جواب مردم بدیم و هم دهان امثال تاج زاده را ببندیم.
تست واکنش سریع بدون اطلاع قبلی ساکنین و شکسته شدن شیشه خونه های مردم بی سابقه است. لطفا یه جوری تکذیب کنیم که یه مشت جک و جونور مثل این یک قلاده اسراییلی👆 نتونه جنگ روانی راه بندازه! جسارت نباشه اما فرماندار هم از تست خبر نداشته که دو پهلو حرف زده؟! اینا یه طرف سخن ایرنا هم یه طرف که نوشته:«این تک شلیک پدافندی در منطقه کویری این شهرستان جای هیچگونه نگرانی ندارد و موضوع در دست بررسی است.» اگر نگران نیستید پس چیو دارید بررسی می کنید؟! این حرف یعنی یا از جزییات موضوع بی‌اطلاع هستید؛ یا ... به هر حال خیلی چیزها پیش میاد اشکالی هم نداره ولی لطفا در دوباره نبازیم. اینجوری داره همین به اصطلاح تست، به نفعمون تموم نمیشه! شایدم من نمی‌فهمم. که احتمالا هم همین میگن آخرش. اما در کل، ارادتمندم به قرآن قسم. 👈 لطفا حرفا یکی بشه تا بتونیم درست دفاع کنیم و اطلاع رسانی کنیم.
✔️ چرا از اونا نپرسید؟ ✔️ چرا بهش نگفتند؟! لطفا تا دیر نشده، کاری کنید که اعتماد مردم به انقلاب و نظام تقویت بشود. و این ممکن نیست الا با تغییر محسوس زندگی و معیشت مردم. چهار سال دیگر، کسی از ما نخواهد پذیرفت که بگوییم مشغول آوار برداری حاصل از بی تدبیری های دولت قبل بوده ایم. چون می‌گویند چرا از اولش نگفتید؟ چرا قبل از انتخابات ۱۴۰۰ نگفتید که ما چهار سال اول می‌خواهیم آوار برداری کنیم و قولی برای کاهش قیمت ها و کنترل تورم و... نخواهیم داد؟ مردم خواهند گفت: همه کاندیداهای جبهه انقلاب(تازه آن هم کانداهای با برنامه) طوری حرف زدند که همه اعتماد کردند که در همین چهار سال نخست، ما به ثبات و رفاه میرسیم. وگرنه اگر طور دیگر حرف می‌زدند، می‌رفتیم و سال ۱۴۰۴ پیدایمان میشد! اما ۱۴۰۰ آمدیم رای دادیم به امید تغییر و وضعیت بهتر. 👈 رفقا تعارف نداره ما باید خودمان را برای بدتر از این حرفها آماده کنیم اگر نعوذ بالله اتفاق خوبی نیفتد و اوضاع بهتر نشود. و حتی شک نکنید ملت، همه کاندیداهای جبهه انقلاب را به یک چشم میبیند. مردم نخواهند پذیرفت که بگوییم اگه مثلا جلیلی یا رضایی یا قاضی زاده یا قالیباف در این چهار سال رییس جمهور بود، قیمت ها کاهش پیدا می‌کرد و تورم افسارگسیخته نمیشد و ... چون بدون شک مردم خواهند گفت: اگر جلیلی و قاضی زاده و رضایی و قالیباف و یا هر عزیز دیگری بلد بود و فرمول ثبات و امنیت اقتصادی در جیبش بود، چرا به رییسی نگفت؟ یا چرا رییسی از آنها نپرسید؟ ملاحظه بفرمایید! در هر حالت، تُف سر بالاست. لذا باید یه اتفاق خوب بیفته. باید مردم ببینند اینهایی که صلاحیتشان توسط شورای محترم نگهبان تایید شده، کاربلدها و اتفاق خوب رقم زن ها بودند. نه بخاطر مصالح سیاسی و... باید جوری موفق بشیم که انگ سیاسی بازی بهمون نچسبه. و الا به والله قسم دیگر باید به پای صندوق رای آمدن مردم و رای آوردن جبهه انقلاب را در خواب دید. بسم الله همه کمک بدیم. اگه کسی بلده، بگه و اگه کسی هم بلد نیست، بپرسه لطفا! لطفا تا دیر نشده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلااااااااااااااام ☺️ روزتون بخیر و شادی یکی از رفقا نوشته: ‏مهمون داشتیم بچه ۵ سالشون موقع رفتن به مامانم گفت: ببخشید مزاحمتون شدیم حتما منزل ما هم تشریف بیارید بابت ادبش فقط سه روز من از مامانم کتک میخوردم😂⁦😂😂😂😂😂 روز خوبی داشته باشید🌺🌷🌸
کسی در حد و اندازه این نیست که برای نظام و انقلاب اسلامی، ضرب الاجل تعیین کند. وقتی ما میتوانیم پرچم سوریه را از پوزهء نجسِ سگانِ داعشی دربیاوریم، اشتباه است که یک مشت بچه بگن فقط تا ۱۵ آذر وقت دارید که جریمه های واکسن عمومی را بردارید و الا ما هم وارد فاز عملیاتی میشیم😂🤣 بشین عزیزم بشین جیگر بشین داداچ فاز برندار درست نیست آفرین برو برو خونتون باشه؟ سلام هم برسون بای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید👆 نه ، می‌خوام دقیق نگا کنینا👆 به راحتی تهدید میکنند حتی سرداران سپاه پاسداران را هم تهدید جانی کردند! اگه کسی دفعه دیگه دهنشو باز کرد و گفت چرا میگی «صدای زوزه را می‌شنوم» و شلوغش نکن، واگذارش میکنم به حضرت زهرا! مثل روز برام روشن بود که وارد این فاز هم خواهند شد. ضمنا احدی را سراغ ندارم که در فتنه های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ و ۹۹ ، سرداران سپاه و نهادها و ... را به اسم و رسم مشخص تهدید جانی کرده باشه! اما اینا دارن علنا تهدید میکنند در لباس آخوندی و قیافه حزب الهی! حالا بفرمایید تحویل بگیرید جنابی که گفتی ملت چرا قیام نمیکنی؟ حالا اینم قیام! فقط دوس دارم پاشی کفن پوش بیایی جلوی این بچه مچه هایی که فرستادی جلو و خودت نشستی کنار ، تا ببینم وجودش داری را جمعش کنی یا نه؟
بابت همین اقرار و اعلام، تشکر میکنیم. ولی جسارتا عزیزانی که هنوز سودای شلوغ کاری دارند و متاسفانه به دعوت و تحریک شما کماکان تفکرات کف خیابونی و تحصنی دارند، اونا را چطور توجیه و جمع و جور کنیم. بچه های خوبی که گول پست های قبلی شما را خوردند و علی رغم همه تلاش های حقیر و دیگر رفقا ، هنوز مشغول ادامه دادن اشتباهاتشان هستند، تکلیفشان چیست؟ گناه این روحیه و مشکلات فعلی که گردن گیر آنهاست به عهده چه کسی است؟ نگفتیم بازی را شما شروع میکنید اما قادر به جمع کردن آن نیستید؟ اما به هر حال همین هم که اعلام کردید دست شما درد نکند. خدا عوض خیر به شما بدهد. ضمنا برادرانه عرض میکنم که یه مدت سکوت و تفریح و سپری کردن با خانواده محترم و دوستان عاقل و فرزانه، روحیه شما را بهتر خواهد کرد و قطعا تصمیمات بهتری خواهید گرفت.
از افسردگی بعد از شیراز اطلاع دارید؟!😊👆 با تشکر از عزیز ارسال کننده
فقط یکی دو بار در چنین جاده های پاییزی، از دیدن این همه تنوع و رنگ و خیسی باران لذت برده ام. آن هم وقتهایی بود که ذهنم بسیار مشغول بود اما با دیدن چنین صحنه هایی، غرق شدم و پس از ساعتی، روح و جانم هم آرام گرفت. من کلا کویر پسند هستم. بیابان خشک و خالی و تنها و یک عالمه ستاره بالای سرت. ولی انصافا دیدن پاییز گیلان و مازندران، مخصوصا اگر فرصتت محدود نباشد و فشار کمبود وقت نداشته باشی، منظره ای نیست که بتوان به راحتی از آن دل کند. روزتون بخیر😊 پاییز به کام🌺 محمد آغا؛ گل باغا😌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشاءالله به این مواضع درست و انقلابی حضرت آیت الله علم الهدی بسیار دقیق و کامل 👈 لطفا حتما ببینید و توجه کنید! لطفا این کلیپ را بفرستید برای کسانی که متاسفانه بدترین ضربه ها را به بدنه حزب الهی و انقلابی زدند و به طور بی‌سابقه ای، به جایگاه و شخص حضرت آقا توهین ها کردند.
علیکم السلام تشکر بله ، مسابقه فوتبال دستی☺️ من و طاهاجان در مسابقه پدر و پسرها حرفه ای فوتبال دستی شرکت کردیم و خوشبختانه از خانواده هایی که شرکت کرده بودند بردیم و پیروز شدیم😍 ملت کلی با آمادگی و لباس ورزشی و ... ما هم با لباس پلو خوری 😂 خلاصه جاتون خالی خیلی خوش گذشت
یکی از مخاطبین محترم اینو فرستادند👇 [ دوست داشتن زوری نیست، اختیاریست... اِداری هم نیست. ساعت کار ندارد، شبانه روزیست... خواب و خوراک نمی‌شناسد... شوخی نیست، جدی هم نیست! یک بازی ست که بَلد بودن و قاعده‌ی خودش را خودش تعیین می‌کند. دوست داشتن یا هست یا نیست! حدِ وسط ندارد. ] خیلی زیبا بود آفرین🌷 ی جمله از این برادر کمترین که بارها گفتم، دوباره عرض میکنم: بچه ها جز بابا و مامان هیچ کس ندارند تنها پناه خوشی و ناخوشی بچه ها والدینش هستند ابداً در ترس ها و نگرانی ها و تنهایی ها و شکست ها و ... به بچه ها بی توجهی نکنید مسخره شان هم نکنید هر چند مشکلش از نظر من و شما کوچک و مسخره باشد مهربانی یعنی همین یعنی همه جا پشت و پناه بچه ات باشی نه اینکه فقط تند تند بوسش کنی و زبونی قربونش بشی زبونی کافی نیست کنارش باش این خیلی بیشتر یادش میمونه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و صد سلام☺️ روزتون بخیر و شادی😊 امروز جاتون خالی، خانوادگی رفتیم مشاوره. دیدیم خانواده های دیگه هم هستند و اومدن تا تجارب بهتری برای زندگیشون کسب کنند. 👈 معتقدم که مشاوره فقط مال زمان سختی و مشکلات نیست. بلکه باید وقتی هم که مشکلی نیست و فکر میکنید همه چیز روبراه هست، برید پیش مشاور و به حرفاش گوش بدید تا زندگیتون قشنگ تر بشه. 👈 و حتی معتقدم اگر کسی خودش به دیگران مشاوره میده و حتی ادعاش میشه، باز هم گاهی به یک مشاور درجه یک مراجعه کنه و دوباره به زندگیش نگاه کنه و نکات زیادی یاد بگیره، جای دوری نمیره و خیلی هم لازمه. خلاصه بنده خدا که یک روحانی جوان و باسواد و عالی بود، یا منو نمی‌شناخت یا اگر هم میشناخت، به روم نیاورد و خیلی قشنگ و با حال، برای من و همسرم حرف زد. حتی سن و سالش از من کمتر بود اما اینقدر خدا بهش عنایت کرده بود که بسیار پخته و جذاب و دقیق حرف میزد. اتفاقا منم با لباس روحانیت بودم. و حتی وقتی فهمید که الحمدلله مشکلی نداریم (اما اومدیم تا نکته ای یاد بگیریم و اگر احتمالا مشکلی داریم که خودمون یادمون نیست و حواسمون بهش نیست، یادآور بشه و بهمون بگه.) خیلی هم خوشش اومد و سرحال تر شد. بخاطر اینکه موثرتر باشه، حتی برای امشب هم می‌خواستیم وقت بگیریم که البته فکر نکنم فرصت بشه. چون شب تولد حضرت زینب سلام الله علیها هست و شاید بخوایم بریم هیئت و بترکونیم😉😍 آخر هفته خوش و خرمی براتون آرزومندم. حداقل یکی دو تا برنامه باحال با خانواده داشته باشید. هم کم خرج و هم لازم. مخصوصا مشاوره و مسابقات خانوادگی. امشب هم اگه تونستین، یه هیئت و مراسم جشن برین و صفا کنین.☺️ خیلی مخلصم زنده باشین گل باغا🌺😌