⚫️ فلان هنر پیشه سالها از صدا و سیما خورده است و الان وارانه عمل می کنند!
👤 #حسین_شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان:
✔️ فوت خانم امینی برای اغتشاشگران و دشمنان بهانه بود/ اغتشاشگران، کومله، منافقین و ... نیروهای اجاره ای بودند، و طرح یک طرح بیرونی است و می توان از موساد و سازمان های جاسوسی بیگانه به عنوان طراحان این طرح نام برد.
◼️ اغتشاشگران نتوانستند آنگونه که به آنها دیکته شده بود عمل کنند و خیلی زود دست خود را رو کردند بر خلاف فتنه 88 براساس فرمول کودتاهای رنگی پیش رفتند. جورج سروس شب انتخابات گفت فردا در ایران یک انقلاب خواهد بود، شبیه آنچه در برخی کشورها انجام دادیم. با این حال چند ماه طول کشید که اغتشاشگران شعار « انتخابات بهانه است؛ اصل نظام نشانه است» را مطرح کردند.
✖️ (با اشاره به کشف حجاب برخی چهره ها و سلبریتیها) این افراد هویت واقعی خودشان را نشان دادند. از اینها باید پرسید از کجا می دانید که خانم امینی را کشته اند؟ برای چه وقتی هنوز چیزی مشخص نشده، بیانیه می دهید؟ ممکن است بگویند ما اشتباه کردیم، اما از اینها چنین چیزی قابل قبول نیست. اگر خطا بک بار تا ده بار باشد، خطاست ولی وقتی ادامه دار شود دیگر خطا نیست. اینها باید پاسخگو باشند.
✔️ اگر فتنه 88 را به راحتی رها نکرده بودیم اینها جرات نمی کردند اینگونه دوباره به عرصه بیایند. این کسانی که هیجان زده شدند و به خیابان ها آمدند، به این افراد اعتماد کرده اند، برای همین این افراد در تخریبها، آتش زدن ها و خونهای ریخته شده شریک هستند.
🔚 فلان هنر پیشه سالها از صدا و سیما خورده است و الان وارانه عمل می کنند! یا فلان ورزشکار از بغل همین مملکت میلیاردها به دست آورده و تنها یک خانه اش ده ها میلیارد می ارزد. باید خسارت هایی که در اغتشاشات به کشور زده شده از اموال اینها گرفته شود.
#اجتماعی #سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🔴 مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار جنبش لمپنها
👤 #محسن_مهدیان
🔹 جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد.
🔸 دو تفاوت اولیه:
1️⃣ یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود.
2️⃣ دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنه ای وجود نداشت. شفاف و شفاف. حجاب بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه.
✅ اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین:
3️⃣ سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثه ای رخ میداد و رسانه ها متناسب با آن ماجرا را روایت می کردند اما اینبار روایت رسانه ها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد.
🔹 در تمام موارد قبلی رسانه ها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی.
🔸 فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بی شک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان می شدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور می کرد با اتش نشاندن به اباحه گری می تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب.
✅ اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است.
🔹 و اما اصل حرف؛
نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد.
🔸 برای تصویر سازی رسانه ای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره.
✅ یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می شوند تا بگویند همه جا هستیم. خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد.
🔹 نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هتشگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود...
🔸 جنبش لمپن ها، جنبش بی مایه ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی.
✅ جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می شود و به مجاز امتداد میابد.
🔹 و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند.
🔸 و مهمترین نکته آموزنده این است که؛
✅ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان.
🔹 به همین دلیل است که نقش سلبریتی ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند.
🔸 و از این واضحتر اینکه؛
فتنه لمپن ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی.
✅ خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود.
تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند.
آتش می زنند و خون میریزند تا بگویند بی شماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید.
💢 و اینهمه چرا؟
چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام.
#سیاسی #اجتماعی
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
پ
یادداشت حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه؛
آقای سروش! چرا برای شهدای علم و دانش ننالیدی؟
حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه، خطاب به عبدالکریم سروش گفت: اگر در گفتار و نوشتار خود، صدق اخلاقی داری چرا برای شهدای علم و دانش دانشگاه که سرمایههای ملت بودند، ننالیدی؟
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، چندی پیش عبدالکریم سروش، روشنفکر دینی ساکن در غرب طی یادداشتی خطاب به مراجع با نفرتپراکنی نسبت به نظام اسلامی و شرایط کنونی مراجع تقلید و علما را تشویق به ضدیت با نظام فراخواند.
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس شورای اندیشهورز سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای اندیشه و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی طی یادداشتی به سخنان هتاکانه عبدالکریم سروش پاسخ داد که در ادامه مشروح یاداشت را میخوانید:
بیادب محروم گشت از لطف رب
جناب عبدالکریم سروش
بار دیگر قلم به نصیحت تفرقهآمیز برداشتی و مراجع عظام و مشایخ حوزه علمیه را با ظاهری خیرخواهانه خطاب قرار دادی، اما با کمی دقت در متن نامه آشکار است که باز هم توصیههای بزرگان به شما که «سخن بگو اما با ادب بگو» وقعی بر جانت ننهاد و همچون گذشته که به طعن و فحاشی و ناسزا به دانشگاهیان و حوزویان پرداختی، اینک نصیحت متبخترانه، کاذبانه و تفرقه انگیزت را نثار مراجع و شیوخ حوزه علمیه کردی.
از خدا جوییم توفیق ادب
بیادب محروم گشت از لطف رب
بیادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد
چرا؟چرا؟چرا؟
آیا واقعاً وفات مرحومه مهسا دغدغه شما و امثال شما خارج نشینان و قاتلان و اغتشاشگران و تخریب چیان اموال عمومی و خصوصی است؟ اگر در گفتار و نوشتار خود، صدق اخلاقی داری که بی شک نداری چرا برای قتل مرحومه میترا بیانیه ندادی؟ چرا برای ترور هزاران شهید به دست منافقان و کومله و سلطنت طلبها نقدی ننگاشتی؟ چرا برای شهدای علم و دانش دانشگاه که سرمایههای این ملت بودند، ننالیدی؟ چرا این همه قتل عام و مجروح سازی مردم مظلوم و بی گناه و تخریب اموال شخصی و عمومی آشوبگران را نادیده گرفتی؟ چرا این همه ظلم بر سیاهان واشنگتن که در آنجا سکنی گزیده ای، دردی در دلت برپا نمی سازد؟ و حاضر به ارشاد گشت خشن پلیس آمریکایی نیستی؟
ترس از لغو اقامت آمریکایی
چرا ستمهای بر کودکان و زنان مظلوم فلسطین و یمن را نمیبینی؟ نکند ارادت به مقتدایت، استکبار جهانی خون آشام که حتی اجازۀ رساندن دارو و درمان و غذا را به آن مظلومان نمی دهد، دستانت را چلاق و زبانت را گنگ ساخته و قلمت را شکسته و دهانت را دوخته است؟ معلوم است اگر بخواهی نقدی بر دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بنگاری، خلاف عهدنامه اقامت در آمریکاست که امضا کرده ای و اجازۀ یک دقیقه ماندن در آن کشور را نخواهی داشت و شاید این بیانیههای تفرقه آمیز هم برای استمرار مجوز اقامت شما باشد.
وای بر کذب شما و همسنگرانتان که بر ملت شریف ایران آشکار است. ای کاش اخلاق به دوستان قدیم تو در انجمن حکمت و فلسفه اجازه میداد تا از خشونت گفتاری و رفتاریات نسبت به خانوادۀ اول و دوم ات لب به سخن گشایند تا خوانندگانت با شناخت شاکلۀ تو، مضمون و مدلول واقعی بیانیههای تو را بهتر دریابند.
کسی به تو گوش نمیدهد
اینک مراجع و بزرگان حوزۀ علمیه را به خروش دعوت میکنی و انتظار داری به ندای کاذبانه ات گوش فرا دهند؟ توکه منکر وحی رسول الله صلی الله علیه و آله شدی و در امامت و مهدویت تردید کردی و آموزههای قرآن الهی و سنت نبوی و علوی را عَرضیاتی خواندی که تاریخ آنها به سر رسیده است! اما به لطف خداوند متعال و مراجع تقلید این سرزمین اسلامی نه تنها به سخنان واهی تو گوش نمیدهند بلکه برای حفظ امنیت کشور هم بیانیه صادر کردند و همراه و همگام با رهبری معظم در مسیر خدمت به مردم دلاور استقامت میورزند.
بی شک، امروز هم روز امتحان شماست؛ آزمون حمایت سه دهه اخیر شما از منافقان جنایتکار و استکبار جهانی و تئوریزه کردن اسلام آمریکایی و داعشی، فرجام نامبارکی بر جای گذاشته و امید است در این آزمون به خود آیید و مسیر پیش روی خود را اصلاح کنید.
از ایران تا واشنگتن محل امتحان شماست
خداوند حکیم شما را در ایران آزمود و اینک در واشنگتن می آزماید. ای کاش شما هم از ابوحنیفه درس میگرفتی و بر ستمگران استکباری میشوریدی؛ اما نقاب ارشاد بر چهره نهادهای و از ظالمان این سرزمین دفاع میکنی و از تفرقه جامعه ایرانی و جامعه روحانی دم میزنی، اما بدان که اگر جامعه ایرانی با جامعه روحانی همراه نبود، هزاران گروه جهادی در آبادانی کشور و هزاران هیأت مذهبی دلسوخته حسینی در مساجد و حسینیهها شکل نمیگرفت و روحانیت، منتخب مردمی ریاست جمهوری نمیشد. حال تو با حدیث نفس از خود بپرس که چرا هیچگاه مردم ایران به کاندیداهای شما رأی نمیدهند؛ چون جامعه شبه روشنفکری سکولار از جامعه ایرانی فاصله گرفته است و به تعبیر دکتر شریعتی، دردهای آنها
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 تهاجم فرهنگی و وی او دی ها
📌 خیلی شیک در قالب فیلم های شبکه های نمایش خانگی پیام خودشان را در ضمیر ناخودآگاه من و شما القا می کنند و متاسفانه مردم و مسئولین فرهنگی مملکت خواب هستند.
کارگروه هنر،ادبیات مقاومت،رسانه پایداری
💠قرارگاه مردمی تشکلهای فرهنگی انقلابی اندیمشک
♨️تقلیل برخورد، از بسترها به لیدرها
📍در اغتشاشات اخیر گرچه برخورد با لیدرها لازم است اما اصلا کافی نیست!
📍در کشور مدعی آزادی، اولین برخورد تنبیهی، #مسدودسازی اکانتهای ترامپ بود نه جمعآوری امضاء برای برخورد!
📍تریبون فعال امثال #علی_کریمی و ادامهی لجنپراکنیها، محصول سالها رهاسازی بسترهای خارجی و نداشتن #حکمرانی_سایبری است...
✍محمد جوانی
🧠علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
را درک و در رفع محرومیتهای مردم مشارکت و مجاهدت نمیکند و در راه خدای متعال شهید نمیدهد و تنها اهل حرف زدن آن هم در مسیر اهداف استکبار است.
نامههایی که ما را یاد «قاسطین» میاندازد
نامه های تو به رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، مؤمنان را به یاد نامههای شبه روشنفکر قاسطین به مولیالموحدین امیرالمؤمنین علی (ع) میاندازد، با این تفاوت که گاهی با تفسیر به رأی به سخنان آن حضرت تمسک فرصتطلبانه میکنی و در بحثهای کلام جدید، مدعی عَرَضی بودن آن سخنان میشوی. اینک پاسخ امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه ششم نهجالبلاغه به آن شبه روشنفکر قاسطین را بشنو که فرمود: «از هوای نفس دوری کن و با دیده عقل بنگر ودست از گمراهی بردار.»
سؤال مهم این مسکین از کسانی که هنوز وقعی به سخنان تو مینهند این است که آیا نمیدانند زوال جمهوری اسلامی - که البته در خواب هم نخواهند دید انشاءالله مقارن با تجزیۀ ایران عزیز خواهد شد که صهیونیستها سی سال پیش وعده آن رادادند؟ آیا نمیدانند این کشور به گوشت قربانی در دست داعش و منافقین و کومله و سلطنت طلبان جنایتکار تبدیل خواهد شد؟
تا کی میخواهند از شبه روشنفکرانی که بر شهادت مجاهدان واقعی همچون شهید حاج قاسم و عالمان واقعی همچون شهید فخریزاده، جشن میگیرند، پیروی کنند و امنیت کشور را به خطر بیندازند؟ آری کشور ما نیازمند تقویت حکمرانی، به ویژه حکمرانی فرهنگی است و مسألۀ حجاب و عفاف با همین تکنولوژی اجتماعی مبتنی بر حکمت و شریعت حل خواهد شد؛ البته حکمرانی فرهنگیای که از نوع مردم سالاری دینی باشد؛ نه از نوع حکومت هرمی فرهنگی یا اختاپوس فرهنگی و یا ناتوی فرهنگی.
قرنها است میخواهند به اسلام بزنند
نکتۀ دیگر خطاب به آنانی است که مردم را دین گریز و روحانیت ستیز معرفی میکنند. آنها کافی است چشم حقیقت بین خود را باز کنند و خود را به تغافل نزنند؛ آیا استقبال میلیونی مردم به ویژه جوانان در شبهای قدر و دعای عرفه و هیأتهای مذهبی و راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات و حرم مطهر امام رضا علیهمالسلام و تشییع پیکر علما و شهدا جز بر دینداری و ولایتمداری و گرایش مردم به روحانیت عالم و عارف دلالتی دارد؟ قرنهاست که دشمنان اسلام دنبال آسیب زدن به اسلام و نهاد حوزۀ علمیه و مرجعیت بوده اند چون میدانند که گرفتن مرجعیت دینی سیاسی روحانیت از مردم، یعنی رساندن جامعه ایرانی به اهداف استکباری؛ اما اسلام و تشیع و حوزههای علمیه مشمول عنایت اهل بیت به ویژه حضرت ولیعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء هستند و خداوند متعال انشاءالله حافظ این مرز و بوم جهادگر است.
«یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»
والسلام علی من اتبع الهدی
عبدالحسین خسروپناه؛ طلبه حوزه علمیه قم
ششم مهرماه ۱۴۰۱و یکم ربیع الاول
⭕️بصیرت افزایی، اساس کار طرفداران حقیقت
🔹در دنیایی که اساس کار دشمنان حقیقت بر #فتنه_سازی است، اساس کار طرفداران حقیقت بایست بر این باشد که #بصیرت را، راهنمایی را، هرچه میتوانند، برجستهتر کنند و این شاخصها را، این مایزها را، این معالمالطریق را بیشتر، واضحتر، روشنتر در مقابل چشم مردم قرار بدهند، که مردم بفهمند، تشخیص بدهند و گمراه نشوند.
بیانات مقام معظم رهبری ۸۸/۰۹/۲۲
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴 اتاق مشترک
جنبش «بیسر» را «خودجوش» نپندارید!
این جنبشها را اتاق مشترک سرویسهای معاند برنامهریزی، و با اهرم رسانه، سلبریتی و عوامل میدانی مدیریت میکنند و تعمدا از معرفی یک رهبر پرهیز مینمایند تا:
۱. مردمی جلوه کند
۲. همه سلایق را جمع نمایند
۳. امکان بازداشت و رسوایی رهبر وجود نداشته باشد
تکلیف رسانه و عوامل میدانی مشخص است، وجه به خدمت گرفتن سلبریتیها را هم بدانید:
۱. پنهان کردن ماهیت امنیتی جنبشها، پشت نقاب هنر و ورزش
۲. استفاده از پایگاه اجتماعی و ظرفیت رسانهای سلبریتیها
۳. سهولت بینالمللی شدن جنبش به دلیل ماهیت جهانی هنر و ورزش
۴. همراه کردن زنان و جوانان
@GhadiriNetwork
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺در گروههای براندازها داعشیهای وطنی چه میگذرد؟
یک انسان تا چه اندازه میتواند حراملقمه باشد که دنبال ایجاد هزینه برای پیرمردها و پیرزنان و کاسبها و هموطنان باشد؟
🎬 رسانهٔ رسمی قرآنی و انقلابی 🎬
─┅─•🎞️🎥🎞️•─┅─
🆔 @resane_qurani
🆔 https://zil.ink/resane.qurani
─┅─•🎞️🎥🎞️•─┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش و پرورش چطور گزینشی انجام میده که این معلم خیلی راحت با دروغها ش، ذهن بچهها رو تحت تأثیر قرار میده؟!
🗣malike
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه برخورد موشک سپاه به کمپ گروهک کومله
@TasnimNews
♨️ هیچ کشوری مانند ایران حیاط خلوت اپلیکیشنهای خارجی نیست؛ در بسیاری از کشورها اجازۀ فعالیت پیامرسان و سایر اپلیکیشنهای خارجی جهت خدمات حمل و نقل، نقشه، اشتراک ویدئو، شبکه اجتماعی، رایانامه و... را نمیدهند تا زمینه را برای شرکتها و برنامه نویسان داخلی مهیا کنند!
‼️ در ایران با اینکه وضعیت خاصی داریم و نیاز به کنترل و امنیت بیشتر وجود دارد، این سیاستهای جهانی اجرا نمیشود و با وجود توانمندیهای داخلی، اپلیکیشنهای صهیونیستی مانند واتس_اَپ و اینستاگرامِ آمریکایی_اسرائیلی بدون هیچ محدودیتی درحال فعالیتند و تلگرام و توئیتر و یوتیوب هم با فیلترشکنهای چندهزارتومانی در دسترس عموم هستند!
‼️ میگفتند فیلتر اپلیکشنهای خارجی غیرممکن است، اما فیلترینگ اخیر نشان داد که چنین امکانی وجود دارد، اما ارادهای برای این کار وجود ندارد!
🔴 از آنجاییکه پیشبینی میشود آشوب طلبی دشمن در آینده نیز ادامه داشته باشد، خموب است دسترسی به اپلیکیشنهای خارجیِ مسأله دار مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و توئیتر قطع شود.
‼️ البته که لازم است نقش اینستاگرام، تلگرام و... در شبکهسازی و آموزش گروههای تبهکار و اشرار نیز مورد بررسی قرار گیرد!
#یادداشت_میهمان
#آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir