eitaa logo
گروهان سایبری پایگاه شهید اصغر محمد حسن
81 دنبال‌کننده
51.6هزار عکس
25.3هزار ویدیو
258 فایل
🔸️ارسال گزارشات ( تصویری و ...) ♦️ارسال بیانات مقام معظم رهبری و حدیث 🔹️اعلام مراسمات ، برنامه های پایگاه و مسجد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجشنبہ و ياد درگذشتگان😔 🥀 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🥀 🙏 التماس دعا 🙏 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 🥀 پنـجشنبه رسید... 🥀 هفته ی پیش خیلی ها 🥀کنار خانوادشون بودند و امروز نیستند... 🥀یادمون باشه 🥀فرصت ها به همین کوتاهی هست😔 🥀برای شادی روح رفتگان 🥀و صبر بازماندگان فاتحه بخوانیم روحشون شاد و قرین رحمت الهی 🥀🙏
🗓۸ اردیبهشت ماه سال۱۲۹۸ 🏳رحلت مرجع‌ مجاهدبصیر 🏳پیشروِ مشروطه مشروعه 🏳مبارز با مشروطه انگلیسی 🏳حامی شیخ‌ فضل‌الله نوری 🏳منادی وحدت امت اسلامی 🏳صاحب‌ کتاب‌ فقهی‌ عروةالوثقى 🏳آية الله سيد محمد کاظم یزدی/۱ 💠رهبر انقلاب: ‼️مرحوم سیّد یزدی با اینکه در محفل علمی فقهی ما جزو فقهای درجه‌ی اوّل است یعنی عروه‌ی ایشان در اختیار همه است و همه بر او حاشیه میزنند و در حوزه های علمیه و در بین فقها اینقدر این شخصیت معروف است، ولی در بین مردم این چهره مجاهد علمی و سیاسی، این عالم برجسته و با عظمت، شناخته شده نیست؛ در مرحوم آسیّد محمّد کاظم یزدی سه جهت به نظر من وجود دارد که این سه جهت در کمتر ملّایی در این سطح با همدیگر دیده میشود. یکی تسلّط و تبحّر و مهارت فقهی این مرد است؛ فقیه انصافاً بزرگی است. آن طور که خواندم من در همین نوشتجات – هم کتاب مرحوم مُنذر هم بعضی جاهای دیگر این را نقل کردند – مرحوم آخوند خراسانی که خب مستغنی از تعریف و توصیف است، ایشان را از لحاظ فقهی بر همه‌ی معاصرین خودش ترجیح میدهد! ۹۱/۳/۲۲ @Jahade_tabeini
🔻 مبنا "دین" باشد یا "عُرف" فرقی به حالتان ندارد؛ "قانون" را باید تبعیت کنید، که نمی کنید! ‼️ محمدخاتمی بدون اشاره به شکستش در حمایت از فتنه گران در آشوب های اخیر مدعی شده که؛ اصلاح طلبان می گویند وضع امروز مساوی با جمهوری اسلامی نیست و باید با روش های مسالمت آمیز اصلاح شود، اما براندازان می گویند جمهوری اسلامی باید برانداخته شود! ♨️هرچند افکار عمومی با دیدن مواضع اخیر اصلاح طلبان و محمد خاتمی، تفاوت چندانی میان این جماعت و براندازان نمی بینند اما؛ جالب آنجاست که خاتمی متاثر از داود فیرحی تلاش می‌کند تا تئوری های لیبرالی را به افکار عمومی القا کند! ‼️ خاتمی در ادعای عجیب و غریبش تبعیت شرع از عرف را مطرح می کند و سعی دارد با سیاهنمایی علیه جمهوری اسلامی عرف را در برابر مبناها و منابع محکم و مستدل دینی و الهی اقامه کند! ♨️ رفتار و مواضع این روزهای افرادی چون محمد خاتمی، مهدی نصیری و... در عَلَم کردن عرف مقابلِ قوانین الهی و اسلامی این مساله را تایید میکند که او می خواهد برای جلب آرای فریب خوردگان و آشوب طلبانِ قضایای اخیر در انتخابات پیش رو رأی جمع کند اما غافل است که کارنامۀ سیاه و تاریکِ خودش و حزبش در مقابل افکار عمومی عیان است! ✍🏻 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چرا در تشیع عبادات بدون پذیرش «ولایت» قبول نیست؟ 🔹چنانچه معنای به طور صحیح و دقیق مورد توجه قرار گیرد، پاسخ سوال نیز روشن می شود، واژه «ولایت» و «مولى» از ماده «ولى» گرفته شده است و اهل لغت معانى گوناگون را براى آن برشمرده اند؛ مالک، عبد، معتِق (آزاد کننده) معتَق (آزاد شده)، صاحب (همراه)، قریب (مانند پسر عمو)، جار (همسایه)، حلیف (هم پیمان)، ابن (پسر)، عمّ (عمو)، ربّ، ناصر، منعِم، نزیل (کسی که در جایى سکنى گزیند) شریک، ابن الاخت (پسر خواهر)، محبّ، تابع، صهر (داماد)، اولى بالتصرف (کسى که از جهاتى بر تصرف در امور شخصى دیگرى، از خود او شایسته تر است). [۱] 🔹در اصطلاح، مراد از تسلط و اشراف بر دخل و تصرف در امور سایر انسانها، در ابعاد مختلف است، بدون این که حق اختیار و انتخاب و گزینش یا مالکیت از سایرین سلب شود. (ع) شاهد و محیط بر همه انسانها اعم از شیعه و غیر شیعه، مسلمان و غیر مسلمان است. از ظاهر و باطن همه آگاه و توان هر گونه تصرفى را در امور آنها دارد. به علاوه (ع) می‌تواند در امور تکوینیه نیز دخل و تصرف نموده و مثلاً خشتى را بدل به طلا نماید، یا عکس بر پرده را جان بخشد و یا امراض لاعلاج و گره هاى سخت را بگشاید و متوسلین خود را از بن بستها برهاند، لکن از این توان، بیهوده و بدون حکمت و خلاف سیره عادى بهره نمی گیرد. 🔹از نظر شیعه شناخت «ولّى الله» و گردن نهادن به اوامر و نواهى و قضاوت‌ها و احکام او بر همگان واجب است و هر کس از این امر سر باز زند، در واقع توحید و نبوت را نپذیرفته است و به عبارت دیگر: لازمه پذیرش وجود خدا و توحید و عدالت او، پذیرش نبوت، و پذیرش این دو مستلزم پذیرش «ولایت ولّى» می‌باشد. این مطلب از آیات ۳ سوره مائده که ابلاغ و معرفى را معادل ابلاغ رسالت و توحید قرار می‌دهد، و ۵۹ سوره نساء که اطاعت از را در طول اطاعت از خدا و رسول (ص) قرار می‌دهد و نیز که را قرین می‌نماید، [۲] به وضوح مستفاد است، و به واسطه حدیث شریف نبوى (ص) «هر کس که بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است» [۳] تأکید می‌شود؛ 🔹و همانطور که در سوال اشاره شده هیچ عمل و عبادتى، بدون پذیرش «ولایت ولى الله الاعظم» مقبول درگاه احدیت واقع نمی‌شود، که این مسئله از بسیارى روایات مستفاد است. [۴] به عنوان نمونه امام رضا (ع) در حدیث معروف سلسلة الذهب از اجدادشان از جانب خداوند متعال فرمود: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛ [۵] لا اله الا الله پناهگاه محکم من است، پس هر که در آن داخل شود از عذاب من مصون خواهد ماند، و پس از اندکى تأکید نمود: با عمل به شرایط آن و من یکى از آن شرایط هستم. (پذیرش ولایت). در حدیثی دیگر امام باقر (ع) میفرماید: «اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، روزه، زکات، حج و  ولایت، و هیچ یک از آن ارکان به پاى رکن رکین نمیرسد». [۶] 🔹از مطالب مطرح شده استفاده می شود که پذیرش ولایت را خداوند بر انسان ها واجب نموده، و امر ولی را همچون امر خویش قرار داده و اطاعت از ولی را اطاعت از خود بر شمرده است؛ لذا نپذیرفتن (ع) به قبول نکردن ولایت خداوند برمی‌گردد. روشن است که این امر سبب می‌شود اعمال انسان مورد امضای خداوند قرار نگیرد. پذیرش ولایت سبب می‌شود که انسان هیچگاه از مسیر هدایت گمراه نشود و در غیر این صورت انسان ها در خطر خروج از راه حق‌اند، و اساسا این (ع) هستند که راه حق را مشخص می‌سازند و مسیر رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را روشن می‌کنند. رسول خدا در این باره میفرماید: «هر کس دوست می‌دارد که [چون] من زندگانی کند و [چون] من از دنیا برود، و به بهشتی که پرودگارم مرا بدان وعده فرموده، وارد شود، باید ولایت علی بن ابیطالب و جانشینان پاکش، امامان هدایت و چراغ های تاریکی را پس از من پذیرد. آنان هرگز شما را از درگاه هدایت به درگاه گمراهی نمی‌کشانند». [۷] پی نوشت‌ها؛ [۱] فیروزآبادى، القاموس المحیط؛ سعیدى مهر، محمد، کلام اسلامى، ج ۲، ص ۱۶۸ [۲] بحار الأنوار، ج ۲۳، ص ۱۰۸، مؤسسة الوفاء بیروت لبنان، ۱۴۰۴ق [۳] بحار الانوار، ج ۲۳، ص ۱۰۸ [۴] برگرفته از سوال ۱۵۳ وبسایت [۵] بحارالأنوار، ج ۳، ص ۷ [۶] همان، ج ۶۵، ص ۳۲۹-۳۳۳ [۷] همان، ج ۲۳، ص ۱۴۳ منبع: اسلام کوئست @tabyinchannel
📆 تقویم روز 📌 پنجشنبه ☀️ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۶ شوّال ۱۴۴۴ هجری قمری 🎄 27 آوریل 2023 میلادی ✨ مناسبت روز : . روز ایمنی حمل و نقل 📎 🔸 https://btid.org/fa/photogallery پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💠 | ویژگی‌های انسان با بصیرت از منظر امیرالمؤمنین (ع) 🌿 امیرالمؤمنین علیه‌السلام در مورد ویژگی‌های انسان بصیر فرمودند: «فَاِنَّمَا الْبَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکَّرَ وَ نَظَرَ فَاَبْصَرَ وَ انْتَفَعَ بِالْعِبَرِ ثُمَّ سَلَکَ جَدَداً وَاضِحاً یَتَجَنَّبُ فِیهِ»؛ «همانا انسان بابصیرت کسی است که به‌درستی شنید و اندیشه کرد و به‌درستی نگریست و آگاه شد و از عبرت‌ها سود جست.» 📚 سید رضی، نهج‌البلاغه، خطبه۱۵۳، ص۲۱۳. 📎 📎 🌐https://btid.org/fa/news/231729 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال برخی میگن کسی بهشت و جهنم را ندیده از کجا معلوم که بهشت و جهنم وجود داشته باشه؟! 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 لینک https://btid.org/fa 📎 📎 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
278K
⭕️ سوال ❓آیا ما آخر که گناهمون رو کشیدیم به بهشت می رویم؟ اینا رو خیلیا میگن و میگن ما گناهمون رو می‌کنیم و خوش میگذرونیم چون آخرش میریم بهشت فوقش عذابی هم بعد بکشیم ولی نتیجه اینکه میریم بهشت!!؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
⁉️هدف نهايی كسانی كه از همه‌پرسی و رفراندوم صحبت می‌كنند چيست؟ 🔻 پاسخ از حجت‌الاسلام لیالی: ❇️ كسانی كه خواهان رفراندوم هستند، تغيير نظام سياسی را دنبال می‌كنند؛ خلاصه كلام آن‌ها اين است كه جمهوری اسلامی نباشد. ❇️ اين بيشتر يك جنگ تركيبی روانی عليه دستاوردهای نظام اسلامی است و كسانی كه به بهانه‌های مختلف دم از رفراندوم می‌زنند، علاوه بر این که از دلسوزان نظام نیستند، در عرصه مشاركت سياسی هم عملكرد مثبتی نداشته‌اند. ❇️ آن‌ها در فتنه 88 نشان دادند كه اگر مردم آنچه را كه ما می‌پسنديم تأييد كردند پس انتخابات درست است، اما اگر مشاركت و حرف مردم خواست ما نبود، طبيعتاً اين‌ها نظام را به ديكتاتوری متهم خواهند بود. 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر | بله 🆔 @rahamedia
⁉️ رفراندوم؛ متن یا حاشیه 🔸مقام معظم رهبری در سخنان عید فطر خود بر ضرورت دوری کردن از حواشی تاکید کردند. تذکر دقیق ایشان بر لزوم تمرکز بر حل مشکلات کشور حجت را تمام کرد که باید به حواشی و بگومگوها پایان داد. 🔸اگرچه متأسفانه هنوز هم شاهد برخی مواضع و سخنان از تریبون‌های مختلف درباره موضوعات حاشیه‌ای هستیم که یکی از این موضوعات بحث رفراندوم است. 🔸بحثی که جریان ضد انقلاب با تقطیع و تفسیر نادرست از سخنان قبلی رهبری آن را به یک موضوع اختلافی جدید تبدیل کرد. آن هم در حالی که تکلیف همه‌پرسی در قانون اساسی مشخص است و سوابق جمهوری اسلامی در چهل و چند سال گذشته حاکی از توجه ویژه و دقیق به این موضوع است. 🔸با این وجود شاهدیم که از یک سو نیروهای معارض که نیت‌شان از طرح موضوع همه‌پرسی مشخص است، به این بازی ادامه می‌دهند. اما از سوی دیگر برخی مدافعان در این بازی افتاده و با اشاره به مثلا عکس‌های جمعیت حاضر در راهپیمایی‌ها و ... از همه‌پرسی می‌گویند. 🔸اما این بگومگو در حالی است که به باور بسیاری از دلسوزان نظام، الان وقت پرداختن به این حواشی و دور شدن از مسائل اصلی نیست؛ چرا که تکلیف همه‌پرسی در اصل 59 قانون اساسی روشن شده و باید مراقب باشیم تا بحث همه‌پرسی جامعه را دو قطبی نکند. ✍🏻 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر | بله 🆔 @rahamedia
💥"حقایقی پیرامون انجمن‌حجتیه" (٧۵) 🔘 انقلابی‌تر از انقلابیون ❇️ امام خمینی (ره) همواره از دست برخی طیف‌های روحانیت از جمله انجمن حجتیه‌ای‌ها و لیبرال‌های معمم گلایه‌مند بودند. ❇️ ایشان در جاهای مختلف از جمله در منشور روحانیت علیه حجتیه‌ای‌ها و لیبرال‌ها چنین فریاد می‌زند که: ❇️ «دیروز حجتیه‏‌اى‌ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحۀ مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمۀ شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی‌تر از انقلابیون شده‏‌اند.» (صحيفه امام، ج‏۲۱، ص: ۲۸۲) ❇️ همچنین در مورد لیبرال‌ها نیز چنین فرمودند که «ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌‏خوریم...» (صحيفه امام، ج‏۲۱، ص: ۲۸۶) ❇️ این دو طیف از معممین در واقع دو لبه یک قیچی هستند که علیه انقلاب و نظام اسلامی فعال بوده و هستند. ❇️ برونداد دیدگاه این دو طیف به نفع دشمنان و ضرر انقلاب اسلامی می‌انجامد چرا که حجتیه‌ای‌ها با تکیه بر برداشت‌های وارونه از آموزه‌های دینی و لیبرال‌ها با نفی آموزه‌های دینی علیه اسلام سیاسی اقدام می‌کنند. 📚جریان شناسی فکری فرهنگی انجمن حجتیه، ص۲۰۷ 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر | بله 🆔 @rahamedia