16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضهی عصر عاشورا به روایت آیتالله خامنهای
🏴 ...وقتى که زینب رسید آنجا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکسالعملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابىعبداللَه خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسولاللَه صلی علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء»...
💻 صفحه ویژه حسینیه امام خمینی👇
https://farsi.khamenei.ir/package?id=18121
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست... 💔
لحظه اصابت گلوله به شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده و فریادهای " نحن شیعه علی بن ابی طالب" دقایقی قبل از شهادت ....
به مناسبت سالگرد شهادت
📸 تصویری تاثرانگیز از دختر ۱۱ ساله فلسطینی که هر دو پا و یک دستش رو در حملات اخیر رژیم صهیونیستی از دست داده اما تنها دستی که دارد رد به نشان پیروزی بالا آورده است!
🔹خواهرم شما چشم آبی یا اوکراینی نیستی که جهان و سلبریتیها و رسانهها برایت اشک بریزند..
☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
📆۱۰ محرم سال ۱۳۸۳ ق
🗓مصادف۱۳خرداد۱۳۴۲ش
🏳آغاز نهضت امام خمینی/۲
💠رهبرانقلاب:
‼️نهضت خمینی الگوبرداری شده از نهضت حسینی است، که همواره برای ما حامل درس است؛ از افراد صاحب فکر و اندیشه "خواهش میکنم" که براین مسئله تأمل کنند! ۷۵/۳/۱۴
‼️مانمیفهمیم صبر یعنی چه، شما تاریخ راببینید چه بزرگانی به سیدالشهداء میگفتند آقا قیام نکنید، اهل حق را ذلیل نکنید اما حضرت بر این مصلحت اندیشیها صبر کرد، صبر درمقابل دوستان خیلی قدرت میخواهد، قدرت عقلی و قلبی؛ امام راحل هم درطول نهضت دچار فشاربزرگان بود اما همواره صبر کرد! ۸۰/۱۲/۲۱
‼️من با تمام وجود معتقدم که با آگاهی از اصول اسلام میفهمیم که در لحظه چه باید کرد از اصول اسلام جریان قیام سیدالشهداست که تدبر در آن به ما میفهماند که مقاومت تنها راه جهاد علیه ظالمین است و امام راحل درطول نهضت خود همواره در این راه بود و اگر ما این راه را نرویم نسبت به زحمات سیدالشهداء و امام نمک نشناس بوده ایم! ۶۶/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۰محرم۱۴۳۱ق /۶ دی ۱۳۸۸ش
🗓هتک حرمت عاشورای حسینی
🏴توسط فتنه گران ضد انقلاب
💠رهبرانقلاب:
‼️گناه نابخشودنی فتنهگران عاشورای۸۸ اینبودکه نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند! ۹۰/۳/۸
‼️مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! ۹۵/۱۱/۲۷
‼️بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیلهی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبهروز این احساسات تندتر و این معرفت عمیقتر شده است! ۸۹/۷/۲۷
⚠️توجه؛
🏴عاشورای۸۸ در ۶دیماه واقع شد!
📸مسجدلولاگر، جوان بسیجی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴امام حسین (علیهالسّلام) برای روشنگری عزیزان خود را به میدان آورد
◾️ رهبر انقلاب: امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمیدارد میآورد وسط میدان. امام حسین (علیهالسّلام) که میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد.۱۳۸۸/۰۹/۲۲
📢 کانال رسمی هفتهنامه افق حوزه
🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
🌐 ofoghhawzah.ir
🗓۱۰ محرم الحرام سال ۱۳۳۰ ق
🏴اعدام مجتهد مجاهد مظلوم
🏴پیشرو مشروطه مشروعه تبریز
🏴حامی شهیدشیخفضلالله نوری
🏴شهیدثقةالاسلاممیرزاعلیتبریزی
🏴به همراه ۱۰نفر از یاران باوفایش
🏴توسط قوای قزاق روس متجاوز
💠رهبرانقلاب
‼️ما باید روحانیت مبارز شیعه را آنچنان که بوده، معرفی کنیم. ما در قضایای مشروطه به مرحوم آخوند نازیدیم و بالیدیم و افتخار کردیم؛ به مرحوم میرزای نائینی همینطور؛ اما قضیه در همین حدود تقریباً متوقف ماند؛ در حالیکه در قضیهی مشروطه شخصیتهای برجستهیی بودند. شما نگاه کنید به تاریخ کسروی، مثلاً «ثقةالاسلامِ» با آن عظمت در تبریز که قطار فشنگ به خود میبسته و چه رشادتهایی علیه تجاوز روسها کرده _که اتفاقاً کسروی از او تعریف کرده و پدر من در نوجوانی پیکر آنها را همان روز عاشورایی که روسها اینها را به دار کشیدند، دیده بود_ خیلی کم مطرح هستند. اینها خیلی افراد بزرگ و خیلی شخصیتهای برجستهیی بودند. ما چرا اجازه بدهیم این ظلم به روحانیت شیعه بشود؟! ٨۴/۵/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
⭕️قیام عاشورا
🔹اینکه #سیدالشهداء (ع) را کشاند به آنجا مکتب بود که کشاند به آنجا، اتحاد و عقیده بود که کشاند به آنجا، و همه چیزش را داد در مقابل عقیده، در مقابل ایمان؛ و کشته شد و شکست داد؛ طرف را شکست داد.
بیانات حضرت امام ۵۸/۰۷/۰۲
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هتک حرمت عاشورای ۸۸را توسط فتنه گران فراموش نخواهیم کرد
💠رهبرانقلاب:
‼️گناه نابخشودنی فتنهگران عاشورای۸۸ اینبودکه نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند! ۹۰/۳/۸
‼️مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! ۹۵/۱۱/۲۷
‼️بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیلهی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبهروز این احساسات تندتر و این معرفت عمیقتر شده است! ۸۹/۷/۲
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
عاشورا؛ اسم رمز ظهور
✍ #سید_علیرضا_آل_داود
⭕️معاویه و یزید، #توییتر و #تلگرام و فضای مجازی نداشتند، اما با جنگ شناختیِ عمروعاص و رسانههایشان کاری کردند که اهل کوفه و شام وقتی خبر #شهادت_علی علیه السلام در محراب عبادت را شنیدند، میگفتند: مگر علی #نماز هم میخواند!؟
⭕️معاویه نسلی را با #دروغ و بغض علی(ع) و لقمه حرام تربیت کرد، همانهایی که پس از عاشورا با ورود کاروان خاندان حسین(ع) به شهر شام فرزندان علی(ع) را کافر و خارجی می خواندند.
⭕️معاویه فضای مجازی و خدماتش را نداشت، اما پس از کشته شدن عثمان به علی علیه السلام نامه شخصا مفتوح مینوشت و میگفت باید قاتلان عثمان در ملاعام محاکمه شوند و بلافاصله نامه را در میان مردم منتشر میکرد.
⭕️یزید و یارانش تلگرام و توییتر و اینستاگرام نداشتند که حاج قاسم و ارزشهای شیعی را در آن حذف کنند اما با به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام و یارانش و اسارات خاندانش، قصد انحراف عظیم در اسلام ناب محمدی(ص)، تحریف تاریخ و سانسور امام مظلوم ما و قیامش را داشتند.
⭕️اما در این سوی معرکه نیز زینب کبری سلام الله علیها پیام آور و انسان رسانه قیام عاشورا شد و کربلا و عاشورا را به عنوان افق منتظران ظهور در تمام تاریخ به یادگار و نشانه گذاشت.
⭕️اما امروز هم یزیدیان زمان دنبال تحریف انقلاب شکوهمند اسلامی ما که از دل قتلگاه سید الشهدا علیه السلام ریشه گرفته، هستند و این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم که در سپاه حسینِ زمان در عاشورای سال ۶۱ همچنان به ندای هل من ناصر ینصرنی اماممان پاسخ لبیک میدهیم یا مانند فراریان جنگ احد به زباله دان تاریخ میپیوندیم.
⭕️آری، باید میان سپاه امام حسین علیه السلام (جهاد و شهادت و انتظار) و سپاه یزید(دنیا و مطامعش) یکی را انتخاب کنیم...یا یاران آخرالزمانی سیدالشهدا علیه السلام باقی میمانیم یا ...
💠و چه خوب گفت حاج قاسم شهید ما که صبح روز شهادتش تازه فهمیدیم " دستت شده از تن جدا " یعنی چه:
💠امروز قرارگاه حسینبن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. ا گر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).💠
⭕️آری؛ امروز کربلای ما ایران اسلامی است و نایب امام زمان(عج) ما رهبر مظلوم مقتدرمان سید علی خامنهای و فرمان جهادش هم جهاد تبیین و جهاد امید و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن بخصوص در فضای مجازی است...
در این صبح عاشورای سال ۱۴۴۴ خدا را مانند ام لیلا قسم دهیم با نیت ظهور امام زمان عج:
الهی به عطش ابی عبدالله علیه السلام
الهی به غربت ابی عبدالله علیه السلام
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
بسم الله، پرچمدار انتظار باشیم
صبح عاشورای ۱۴۴۴
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
🔴 روحانینماهای یزیدی و پیشگیری از سخنرانی زینبی
🔻عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی /13
▫️انعكاس اين خبر كه علماى قم، روز عاشورا نطقهايى ايراد خواهند كرد، رژيم شاه را به تكاپو واداشت تا از هر راهى كه امكان دارد، علما را از اين تصميم منصرف كند. دستگاه جاسوسى شاه، نخست در سراسر كشور منعكس ساخت، دولت به ارتش فرمان آمادهباش داده است تا هنگام نطق علما در مدرسه فيضيه آنجا را همانند مسجد گوهرشاد به آتش و خون بكشد. آنگاه روحانىنماهاى دربارى را به عنوان اندرز و خيرخواهى به حضور علماى قم فرستاد. اين مزدوران دربارى توانستند با حيله و نيرنگ، علما را از تصميم سخنرانى منصرف كنند؛ ليكن عمده شخص امام خمينى بود كه مأموران عمامه به سر جرأت روبهرو شدن با او را نداشتند و از طرفى تهديد و ارعاب رژيم هم نمىتوانست او را تحت تأثير قرار دهد.
▪️آخوندهاى دربارى پس از مرعوب ساختن علما و منصرف كردن آنان از سخنرانى #روز_عاشورا، از آنان خواستند كه از هر راه ممكن، امام خمينى را از اين عمل خطرناک بازدارند و نگذارند كه با نطقى، علاوه بر به خطر افكندن جان هزاران نفر در مدرسه فيضيه، خود را نيز در معرض خطر قرار دهد!
▫️اين تهديدات مرموزانه مزدوران دربارى آنچنان بعضى از مقامات روحانى قم را تحت تأثير قرار داد و مرعوب ساخت، كه تمام نيروى خود را در راه بازداشتن امام از نطق روز عاشورا به كار گرفتند. شب و روز، وقت و بىوقت با تلفن و نامه، بهطور شفاهى و پيغام به او فشار مىآوردند تا از اين نطق خطرناک! منصرف شود و در مقابل توپ و تشر و ارعاب و تهديد رژيم، عقبنشينى كند؛ ليكن هرچه بيشتر كوشش مىكردند، كمتر نتيجه مىگرفتند.
▪️امام در پاسخ كسانى كه او را پدرانه (!) اندرز مىدادند و از نطق روز عاشورا برحذر مىداشتند، مىگفت: من وظيفه خود را چنين تشخيص دادهام كه در اين فرصت كه انبوهى از تودهها از اطراف و اكناف در اين شهر اجتماع كردهاند، اظهار حقايق كنم و بعضى مطالب لازم را به گوش مردم برسانم، بگذار دستگاه در مقابل، هرچه مىخواهد بكند؛ نيز مىگفت كه: «من تصميم نهايى خود را گرفتهام و با اين شايعهپراكنىها و تهديدات رژيم نمىتوانم از تصميم خود برگردم».
▫️زمانى هم كه بعضى خيلى اصرار و التماس مىكردند كه از اين سخنرانى منصرف شوند و مطالبى را كه مىخواهند به گوش مردم برسانند به صورت اعلاميه منتشر كنند، پاسخ مىداد: «فكر كنم، شايد چنين كردم».
▪️امام در مقابل موج رعب و وحشتى كه دستگاه جاسوسى شاه، با شايعه كوبيدن محل نطق، ايجاد كرده بود، سرسختانه مقاومت كرد و از تصميم خود منصرف نشد. از آن طرف عناصر زبون و خودباخته و عناصر مرموز و وابسته به رژيم، در لباس خيرخواهى و اندرزگويى و دلسوزى، با تمام نيرو براى منصرف كردن او از اين تصميم، تلاش مىكردند و كارشناسان رژيم هم از دور ناظر اين صحنه بودند و واكنشهاى او را مورد بررسى قرار مىدادند و از آنجا كه دريافتند اين تلاشها و كوششهاى بىامان براى منصرف كردن او از نطق روز عاشورا كاربردى نداشته و نتوانسته در او اثر بگذارد، به ناچار مستقيماً در مقام تهديد امام برآمدند، مگر بتوانند در تصميم او تزلزلى ايجاد كنند... (نهضت امام خمینی ج1 ص492-491)
✳️ادامه دارد...
🇮🇷 @IRANeMOASER
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️اقامه عزای حسینی چه اثری در خودسازی و تربیت نفوس مردم دارد؟
🔹 #مجالسعزایامامحسین (ع) مجالس تحوّل روحى و مرکز #تربیت و #تزکیه_نفس است. در این مجالس مردمى که با گریه بر مظلومیّت امام حسین (ع) آن حضرت را #الگو قرار مى دهند، در واقع زمینه تطبیق اعمال و کردار خویش و همرنگى و سنخیّت خود را با سیره عملى آن حضرت فراهم مى سازند. تأثیر عمیق این مجالس به قدرى است که افراد زیادى در این مجالس، #دگرگونى_عمیقى یافته و تصمیم بر ترک گناه و معصیت مى گیرند، و چه بسا اشخاص گمراهى که با شرکت در این مجالس تنبّه حاصل کرده و راه نجات را پیدا مى کنند. این مجالس به آدمى #درس_عزّت، #آزادگى، #ایثار، #فداکارى و #درس_تقوا و #اخلاق مى آموزد. این مجالس مهد پرورش انسان هاى حق طلب و عدالت گستر و شجاع است.
🔹اضافه بر این، در طول تاریخ این جلسات به مثابه کلاس هاى درس براى توده هاى مردم بوده است و آنان را با معارف و #حقایق_دینى، تاریخ، رجال، احکام و موضوعات گوناگون دیگر آشنا مى کرده است، و یکى از مؤثّرترین پایگاه هاى خودسازى و #تهذیب_نفوس و #تربیت_اخلاق بوده است. ماربین آلمانى در این زمینه مى گوید: «مادامى که این روش و خصلت (برپایى مجالس سوگوارى) در میان مسلمانان وجود دارد هرگز تن به خوارى نمى دهند و تحت اسارت کسى نمى روند... شیعیان در حقیقت از این راه به همدیگر درس جوانمردى و شجاعت تعلیم مى دهند». [۱] #ائمّه_اطهار علیهم السلام با گشودن این باب، و تشویق مردم به شرکت در این محافل در واقع همه را به تحصیل و تربیت در این دانشگاه حسینى دعوت کردند. شور و هیجان رزمندگان در جبهه هاى نبرد در جنگ تحمیلى هشت ساله، به ویژه در شب هاى عملیّات و لحظه شمارى آنان براى فداکارى و ایثار و نیل به شهادت، گواه روشنى بر تأثیر عمیق مجالس حسینى است.
🔹این است که اگر این مجالس را #مجالس_تأسّى و #الگوپذیرى بنامیم بیراهه نرفته ایم. مرحوم فیض کاشانى در کتاب «محجّة البیضاء» در توضیح حدیث پیامبر اکرم (ص): «عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ؛ به هنگام یاد صالحان رحمت الهى نازل مى شود»، با اشاره به مسئله تأثیرپذیرى انسان از محیط اجتماعى و الگوهاى شایسته، در بیان علّت نزول رحمت به هنگام یاد صالحان، مى نویسد: «چون #ذکر_صالحان و طرح صلاحیّت هاى اخلاقى آنان باعث مى شود که انسان از آنها #الگو بگیرد و با تحت تأثیر واقع شدن، به آنها تأسّى و #اقتدا کند و زمینه صلاحیّت و برخوردارى از رحمت پروردگار را براى خود فراهم سازد». [۲]
🔹ثقة الاسلام کلینى (ره) و شیخ الطایفه شیخ طوسى (ره) در حدیث معتبر از امام صادق (ع) روایت کرده اند: «قالَ: قالَ لِی أبی: یا جَعْفَرُ أَوْقِفْ مِنْ مالی کَذا وَ کَذا النَّوادِبَ یَنْدُبَنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنى أَیّامَ مِنى؛ پدرم به من فرمود: اى جعفر! مقدارى از مالم را (پس از وفاتم) براى برپایى مجلس سوگوارى برایم در ایّام حج در منى اختصاص بده». [۳] صاحب جواهر در «کتاب طهارت» در بیان حکمت و فلسفه این وصیّت امام باقر (ع) بیانى دارد که مفادش چنین است: «چون #برپایى_مجالس_عزادارى و سوگوارى ائمّه اطهار علیهم السلام باعث شناخت فضایل اخلاقى آنان و در نتیجه «اقتداء و تأسّى» مردم به آن بزرگان است» [۴]، لذا احیاى نام و بزرگداشت خاطره آنان حرکتى پسندیده و عملى مطلوب است.
پی نوشتها؛
[۱] به نقل از: فلسفه شهادت و عزادارى، ص ۱۰۹
[۲] محجّة البیضاء، ج ۴، ص ۱۷
[۳] کافى، ج ۵، ص ۱۱۷ و تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۳۵۸
[۴] جواهر الکلام، ج ۴، ص ۳۶۶: «وَ قَدْ یُسْتَفادُ مِنْهُ اسْتِحْبابُ ذلِکَ اِذا کانَ الْمَنْدُوبُ ذا صِفات تَسْتَحِقُّ النَّشْرَ لِیُقْتَدى بِها».
📕«عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، انتشارات امام على بن ابيطالب(ع)، ص ۷۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#عزاداری #اهل_بیت #امام_حسين
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد