⏹ در رابطه با راهبر و پیشوای امت چند گونه مواجهه فرض میشود:
• اول کسانی که تابع و گوش به فرمان و سیاهی لشکر اویند.
• گروه دوم کسانی که ناصر و مالک اشتر اویند و خواستههای او را در اولین زمان ممکن و به بهترین شیوه برآورده میسازند: المسارعین الیه فی قضاء حوائجه.
• سوم کسانی که به گونهای حرکت میکنند که بود و نبودشان برای امام جامعه مساوی است. نه مخالفاند و نه موافق. سرد و خاموش کالعدم.
• و دسته چهارم کسانی که دائم خون به دل او میکنند و سنگ پیش پای او میافکنند و کار او را کُند میسازند.
گروه سوم و چهارم هر دو در این مشترکاند که جریان مخالف را تقویت میکنند؛ یکی با سکوت و یکی با عمل. بیشک هر کس که پیرو راهبر جریان حق نباشد طعمه جریان باطل است و لاجرم جبهه کفر را فربه میسازد.
⏹ وای بر ما اگر از این گروه سوم و چهارم باشیم و بعد از یک عمر درس دینی و عبادت پروردگار وجودمان در تقویت جبهه باطل خرج شود. نفرین بر ما اگر از خاموشی و عدم ما اصحاب جبهه کفر و اهالی باطل خوشحال شوند. و چه روسیاهی از این برتر که مراقب رشته ولایت نباشیم و از حبل الله جدا افتیم و به مرگ جاهلیت بمیریم.
محمد عالمزاده نوری
معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
هدایت شده از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه
🎙حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری؛ معاون تهذیب حوزههای علمیه
🔸در برنامه این هفته تلویزیون اینترنتی پاسخ؛ با موضوع «لباس روحانیت و جایگاه آن در جامعه»
✔️چرا در جامعه اشتباه یک روحانی معمم را به همه روحانیون تعمیم می دهند؟
✔️ مقصود بزرگان دین از اینکه می گویند لباس روحانیت لباس پیغمبر (ص) است یعنی چی؟
✔️ آیا توهین و جسارت به روحانیون در حوادث اخیر توسط معاندین، در انگیزه طلاب و حضور آنها در اجتماعات و استقبال جوانان و خانواده ها به حوزه علمیه تأثیرگذار است؟
⏱ زمان پخش:
📆 چهارشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ:
🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv
➡️ @spasokh
در رویارویی تاریخی دو جبهه حق و باطل، همواره جبهه مومنان در معرض کینهتوزی و آزار شیاطین خائن و انسانهای نابکار قرار داشتهاند. وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الْإِنْسِ وَ الْجِن (سوره انعام، ۱۱۲)
لشکریان طاغوت و اهالی جبهه کفر در تلاش مستمر برای از بین بردن ایمان و فضایل انسانی و خشکاندن ریشهی حق و حقیقت بودهاند و تاریخ پرفراز و نشیب انسان همواره شاهد بدترین خباثتها و جنایتها از سوی جنود ابلیس نسبت به مومنان بوده است. اگر استقامت و پایداری مردان ربانی در لشکر خدا نمیبود آن تلاش نامبارک همه ارزشها و فضیلتها را محو کرده بود و از توحید و ایمان نشانی باقی نگذاشته بود: وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْكَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيز (سوره حج، آیه ۴۰)
در حوادث اخیر نیز جبهه کفر و نفاق همه توان خود را برای از بین بردن حق به کار گرفته و سرشت ناپاک خود را نمایانده است. اگر تا کنون در خباثت این کسان تردیدی باقی بود و رفتارهای آنان بر نادانی یا هیجان جوانی حمل میشد هماکنون روح پلید و نیات خبیث آنان با رفتارهای وحشیانه و جنایتهای حیوانمنشانه برای همگان ظاهر گشته است؛ آتش زدن قرآن، جسارت به مساجد و حوزههای علمیه، برهنهکردن مامور نیروی انتظامی و ضرب و شتم او در ملأ عام، شکنجه کردن طلبه مظلوم، استفاده از رکیکترین الفاظ، کشیدن چادر از سر نوامیس مومنان، حمله به مردم بیگناه، قتل و غارت، اهانت به پرچم جمهوری اسلامی و دهها عمل فجیع دیگر، ذات ناپاک و توطئهی شوم این فاسقان شبپرست را آشکار ساخته است.
بیشک این کینهتوزیها نشان استیصال و درماندگی دشمن در مقابل کارآمدی جمهوری اسلامی و عظمت ملت مومن ایران است و معلوم میسازد که اسلام و قرآن و مسجد و حوزه علمیه و چادر مشکی اثری داشته و چشم لشکریان طاغوت را کور کرده که اکنون تمام همّ و توان خود را برای نابودسازی آن بکار گرفتهاند.
کشیدن حجاب از سر نوامیس مومنان یادآور کشیدن معجز از سر زنان اهل بیت در کربلاست. برهنه کردن مامور انتظامی یادآور جنایتهای یزیدیان و آتش زدن قرآن و مسجد یادآور آتش زدن خیمههای امام حسین علیه السلام در روز عاشورا.
بیشک این فتنههای آخرالزمان، صف حق و باطل را معلومتر و ایمان مومنان را خالصتر میکند و صدق ایمان مومنان را در ایستادگی مقابل فساد شیاطین بیشتر مینمایاند. وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ.
از مسئولان انتظامی و قضایی انتظار میرود در برابر این جنایات آشکار مسامحه روا ندارند و با اعمال اشد مجازات برای این فئهی باغیه حیات جامعه را نگاه دارند: وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْباب (سوره بقره، آیه ۱۷۹)
محمد عالمزاده نوری
معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
آبان ۱۴۰۱
هدایت شده از ندای تهذیب
221115_0339.mp3
8.69M
🎙سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری به مناسبت هفته #بسیج
📌موضوع:
بسیج و تحلیلی از اغتشاشات
🗓1401/09/02
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
همایش سالانه معاونان تهذیب مدارس علمیه.mp3
44.56M
🔰رسالت اجتماعی طلاب
🎙حجة الاسلام عالم زاده نوری در جمع معاونین تهذیب کشور
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
برای رهایی از خطر التقاط باید به آثار اندیشمندان معتبر اسلامی مراجعه کرد. کسانی که در فهم دین خدا و شناخت اسلام صاحبنظر و مورد تایید حوزههای علمیه هستند. از مراجعه به آثار شخصیتهای درجه دو و سه و کسانی که به هر ترتیب در این زمینه تخصص ندارند خودداری کنید.
طلبه باید اهل مطالعه باشد و در کنار دروس رسمی ، به مطالعه آثار اندیشمندان بزرگ اسلامی پبردازد
بهترین، کوتاهترین و موثرترین عامل موفقیت در هر هنر، دانش یا حرفهای، حشرونشر با شخصیتهای تراز اول و ستارههای بینظیر آن است. شهید مطهریَ استاد مصباح ، شهید صدر و مقام رهبری نمونه اعلای عالم مجاهد ربانی و متفکر ورع انقلابی است که بر تارک حوزههای علمیه تا ابد میدرخشند.
تسلط بر آثار این بزرگان مسیر دشوار طلبگی را هموار و آشنایی با عمق معارف دینی را سهل می گرداند و منظومه تعالیم دینی را به شکل یک دستگاه جامع منسجم ـ نه ازهم گسیخته و ناقص و نامتوازن ـ به ذهن و دل طلبه منتقل میکند.
مطالعه آثار این اندیشمندان جریانساز حرکتآفرین، نه یک زایده زیبا یا امر مفید که یک ضرورت است و طالبان علوم دین را نسبت به بسیاری از آسیبها و کژرویها و جهالتها بیمه میکند و روح مجاهدت علمی، استقامت فکری، احساس مسئولیت اجتماعی و انصاف عملی را در جان آنان زنده و پرشور نگاه میدارد.
توصیه اکید امام راحل و راهبر حکیم انقلاب اسلامی ـ که بزرگترین سرمایههای حوزههای علمیه در طول تاریخ آن به شمار میروند ـ به انس و ارتباط با آثار این شخصیتهای بزرگ، این ضرورت را بیشتر نشان میدهد.
این بزرگان، بر قله بلندی قرار گرفتهاند که طلبه در دامنه آن به سر میبرد. در انتهای راهی هستند که طلبه در ابتدای آن است و در افق دوردستی است که طلبه به سوی آن روان است. از این جهت تلاش برای آشنایی با اندیشه آنان به عنوان یک الگوی جامع و مسطوره بینظیر، برای طلاب علوم دینی لازم و حیاتی است.
برای این منظور لازم نیست که تا زمان اجتهاد صبر شود بلکه برای رسیدن به اجتهاد مناسب است از همان اوایل طلبگی مطالعات جانبی انبوهی داشته باشید. طبعا در ضمن این مطالعات انبوه یادداشت برداری و پدید آوردن آثار جدیدی که ذیل این آثار قرار گیرند هم مفید است
⭕️ دعوای تمامنشدنی
وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا.
[جبهه کفر] پیوسته و بیامان با شما میجنگند تا شما را از آیین و دینتان برگردانند. اگر بتوانند ...
تقابل میان حق و باطل ذاتی است و درگیری ایندو یک نزاع تاریخی، تمدنی و تمامناشدنی. یعنی جبهه کفر هرگز دست از سر اسلام برنمیدارد و بدخواهی و کینهتوزی را رها نمیکند.
بر اساس این آموزهی قرآنی، دشمن همیشه هست و همیشه دشمنی میکند و خباثت میورزد و تا زهر خود را نریزد و ما را از دین و آیینمان بازنگرداند رها نمیکند و آرام نمیگذارد. بدین جهت اهالی جبههی ایمان دائم در معرض خطر و در آستانهی آسیب دشمن قرار دارند و لازم است همیشه هوشیار و برحذر باشند.
✅ هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد و فریب او را خورد؛ زیرا جریان باطل همه موجودیت حق را هدف گرفته است و جریان حق نیز با همه موجودیت باطل مشکل دارد. این دو جریان هرگز با هم جمع نمیشوند و چشم دیدن هم را ندارند. بنابراین هیچ سادهلوحی نباید در پی میانجیگری و ایجاد صلح و آشتی میان حق و باطل باشد زیرا این تعارض ماهوی است و این تضاد برداشتنی نیست.
✅ صلح و سلامت تنها در فرضی واقع خواهد شد و این نزاع و تقابل تنها در صورتی پایان خواهد گرفت که یکی از این دو طرف از بین برود. از این میان البته جبهه حق، رفتنی نیست زیرا خدا وعده یاری و پیروزی به آن داده است؛ كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلي إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزيزٌ/ وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ
پس باید منتظر از بین رفتن جبهه باطل بمانیم و برای آن تلاش کنیم که «إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً»
✅ با این وصف استراحت و عافیت برای مؤمنان معنا ندارد. مومنان دائم در حال مبارزهاند و لباس رزم مستمر با کفر و شرک و فساد را نباید از تن درآورند. آرایش جبهه اهل ایمان آرایش مبارزه است و تا از بین بردن همهی بدیها و فتنهها و تا حاکمیت کامل دین خدا آرام و قراری ندارند: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ
✅ امام راحل رابطه ایران و نظام سلطه را رابطه گرگ و میش میدانست و میفرمود: «تا بانگ لا اله الا اللَّه و محمد رسول اللَّه بر تمام جهان طنين نيفكند مبارزه هست. و تا مبارزه در هر جاى جهان عليه مستكبرين هست ما هستيم». (صحیفه امام، ج۱۲، ص۱۴۸) تا شرك و كفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستيم. (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۸)
این معرکه حق و باطل صفها را معلوم میکند و درونمایه انسانها را مینمایاند؛ یعنی در بحبوحه این سختیهاست که مومنان صدق ایمان خود را نشان میدهند و منافقان رسوا میشوند.
وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْكاذِبينَ
إِنَّ النَّاسَ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ.
لا تَكرَهُوا الفِتنَةَ في آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِيرُ المُنافِقينَ .
✅ ما منتظر فتنههای بزرگتر هستیم و برای نابودی و رسوایی منافقان لحظه شماری میکنیم
محمد عالمزاده نوری
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقویت جریان مشاوره در حوزه
27.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 ضرورت تطبیق کلیات دینی توسط نخبگان انقلابی جهت اقامه دین در حاکمیت اسلامی
🎙 حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
🔸معاونت تهذیب حوزه های علمیه
👈 رویداد #مسأله_نوردی ناظر به اقامه دین برگزار می شود.
⏱مهلت ثبت نام: تا دوشنبه ۲۱ آذرماه
📋جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مرکز راهبری برهان به نشانی mrborhan.com مراجعه و یا کانال برهان در پیامرسان های بله و ایتا به آدرس @mrborhan را دنبال نمایید.
💠مرکز راهبری برهان
🆔 @mrborhan
سخنرانی در اجلاسیه مدیران و اساتید مدارس حفظ و معارف قرآن کریم
https://tahzib.ismc.ir/1737/
هدایت شده از سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم)
Hoviaat Talabegi-Ostad AlemZade-14000307.mp3
14.94M
❇️ سلسله جلسات #طلبگی_مسیر_بیمانند
❇️ تبیین جایگاه #حوزه_علمیه و #هویت_طلبگی
❇️مناسب دانش آموزان و دانشجویان داوطلب ورود به حوزه علمیه و خانواده های محترمشان
🔵 #جلسه_دوم
🔰با حضور استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین #عالم_زاده_نوری
معاون محترم تهذیب حوزه های علمیه و نویسنده کتاب ارزشمند راه و رسم طلبگی
⌛️ پنج شنبه / ششم خرداد ۱۴۰۰
🔵برنامه مشترک #مرکز_مشاوره حوزه های علمیه و مدارس #ثامن_الائمه علیه السلام و #حقانی
🎞 فیلم جلسه در صفحه آپارت مرکز مشاوره اسلامی سماح
🔸https://www.aparat.com/v/8oPYO
🔸@MMHOZEHH
🔸samah.ir
همایش سالانه معاونان تهذیب مدارس علمیه.mp3
44.56M
🔰رسالت اجتماعی طلاب
🎙حجة الاسلام عالم زاده نوری در جمع معاونین تهذیب کشور
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 بیانات استاد محمد عالمزاده نوری در نشست علمی "جمع میان سلوک فردی و اجتماعی"
▫️نشست علمی "جمع میان سلوک فردی و اجتماعی" توسط مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات با همکاری معاونت تهذیب حوزههای علمیه برگزار شد.
▫️در این نشست استاد عالمزاده نوری به ارائه مباحث مربوطه پرداختند که اهم فرمایشات ایشان به قرار ذیل است؛
- خداوند متعال برای عالم یک پروژه کلان در نظر گرفته است که انسانها باید این طرح را اجرا کنند. به صورت صریح طرح خودش را بیان کرده است؛ هم در قرآن کریم و هم در کتب آسمانی دیگر که ان الارض یرثها عبادی الصالحون!
- برای اجرای این کلانپروژه، پیغمبر فرستاده است، جبرئیل فرستاده است، کتاب فرستاده است. برای آن است که در سراسر این عالم، این طرح اجرا شود.
بر خودش هم واجب کرده است که این پروژه اجرایی شود چرا که میفرماید "کتبنا".
لذا تحقق این کلانپروژه قطعی است.
- اجرای این پروژه الهی توسط انسانهایی است که سالکان الیالله هستند و در راه خدا قدم برمیدارند. این اراده الهی است که قرار است پروژه خدا را اولیای الهی به همراه مومنان به حق اجرا کنند.
- منطق حاکم در اینجا حصولی نیست؛ منطق بنی اسرائیلی که به موسی گفتند تو و خدایت بروید فرعونیان را بکشید.
منطق اینجا تحصیلی است؛ همه با هم باید این پروژه الهی را اجرایی کنیم. خداوند متعال ارادهاش را توسط من و شما میخواهد اجرا کند.
- واژه سبیل در قرآن را نگاه کنید؛ هاجروا فی سبیل الله، انفقوا فی سبیل الله، احصروا فی سبیل الله، قاتلوا فی سبیل الله.
در اجرای طرح الهی، باید در راه خدا هجرت کرد و سختی کشید، انفاق کرد، محاصره شد و به جهاد پرداخت.
- اهل معرفت فرمودهاند انسان باید فانی در حق شود و یکی از موارد فنا این است که خواستهاش خواسته خدا باشد. بنابراین خواسته انسان سالک باید اجرای طرح خدا باشد.
- در سلوک فردی و سلوک اجتماعی تنافی وجود ندارد که بخواهیم هر دو را جمع کنیم. آنچه مهم است این که ما باید دنبال اراده خدا باشیم و اراده خدا اجرای کلانپروژه اوست.
- انسان سالکی که میخواهد مجری طرح الهی شود باید ظرفیت بالایی داشته باشد و این ظرفیت را در نماز شب و خودسازی و از خودگذشتنها به دست میآورد؛ یا ایها المزمل قم اللیل الا قلیلا. ای پیغمبر بلند شو و نماز شب بخوان! چرا؟ چون ما مسئولیت سنگین به عهده تو میخواهیم بگذاریم.
- آنقدر ظرفیت بالایی میخواهد که این مسئولیت را بتوانیم انجام بدهیم. باید خیلی ارتباطمان با خدا قوی باشد تا بتوانیم کار خدا را انجام دهیم.
- برخی میگویند ما باید فقط وقتی از شبانهروز را به خودسازی بپردازیم. حرف غلطی است! ما کاری جز خودسازی نداریم و ۲۴ ساعت ما باید خودسازی باشد. با این نگاه حتی کسی که غذا میخورد تا قوی شود تا دین خدا را یاری دهد تا طرح خدا را جاری کند، مشغول خودسازی است و دائما به یاد خداست.
- اگر انسان هزار سال هم عبادت بکند اما پیوندی با این جریان و طرح الهی نداشته باشد، یک رهبانیت غیرالهی دارد که بیفائده است.
- برقراری پیوند ما با این طرح و این جریان، توسط ولایت است. خدا توسط ولی خود طرحش را اجرا میکند و ولی خدا با کمک یارانش. ما باید خودمان را پیوند بزنیم با ولی خدا تا طرح خدا را اجرا کنیم. بنابراین ولایت جمع میان سلوک فردی و اجتماعی است.
- دو نوع معنویت داریم؛ یکی پیوند با ولایت دارد که مجری طرح الهی است و یکی پیوند با ولایت ندارد که این نوع از معنویت، نفسانیت است.
کسی همچون مالک اشتر نخعی شمشیر میزد و حرکت میکرد به سمت خیمه معاویه که در واقع داشت طرح الهی را در رکاب ولی خدا اجرا میکرد و همان زمان کسی همچون ابوموسی اشعری سر به سجده نهاده بود.
- هر کسی نمیتواند در این جریان باشد اما در این جریان امتحانات و آزمایشهای سختی صورت میگیرد که البلاء للولاء. باید سره از ناسره مشخص شود.
- از آنجا که استعدادها مختلف است هر کسی با توجه به استعداد خودش آزمایش میشود. شیطان را با سجده بر آدم امتحان میکند!
- وقتی صدام به ایران حمله کرد، امام خمینی رحمةاللهعلیه هیچ ترسی نداشت و میگفت دزدی آمده است، سنگی پرتاب کرده است، میرویم بیرونش میکنیم.
این انسان اصلا ترس نمیشناخت و اگر خدا بخواهد امتحانش کند، چطور باید او را امتحان کند؟
او را با قطعنامه ۵۹۸ امتحان میکند. چند روز قبل فرموده بودند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود... ادامه میدهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان... خواب راحت جهانخواران را سلب خواهد کرد.
حالا بعد از این شعارها باید از حرفهایش دست بکشد و جام زهر را قبول کند.
- امتحانات انسانهایی که طرح الهی را میخواهند انجام دهند با همین حوادث اجتماعی است که سره از ناسره مشخص میشود.
#نشست_تخصصی
#رهبانیت
#استاد_عالم_زاده
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/joinchat/1085734937Cedd3e6f21f
32.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لباس روحانیت؛ ردای فداکاری در راه خدا و مردم
🎙حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
#لباس_روحانیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
روحانیت 1.mp3
1.3M
🎥 بشنوید؛ کار مهم پیامبران را چه کسانی بعد از آنان باید دنبال کنند؟!
📻 رادیو پاسخ
💠 حجت الاسلام والمسلمین عالمزاده نوری
#لباس_روحانیت
#روحانیت
🔻 کانال رادیو اینترنتی پاسخ👇
🆔 @radio_pasokh
هدایت شده از پورامینی
روحانیت 2.mp3
1.24M
🎥 بشنوید؛ لباس روحانیت؛ لباس جریان و رسالت پیامبران!
📻 رادیو پاسخ
💠 حجت الاسلام والمسلمین عالمزاده نوری
#لباس_روحانیت
#روحانیت
🔻 کانال رادیو اینترنتی پاسخ👇
🆔 @radio_pasokh
هدایت شده از انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
جلسه سوم درس اخلاق دانشگاهیان؛ استاد عالم زادهنوری.mp3
16.56M
#انجمن_نما
#تولید_محتوا
💠صوت جلسه سوم از دومین دوره درس اخلاق دانشگاهیان؛
✅استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد عالمزادهنوری؛ معاونت تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
🔻 زمان: ۳۳ دقیقه و با حجم کم
🌱:::انجمننما؛ تولیدات رسانهای انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم:::
انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
🆔@qom_quranhadith
هدایت شده از انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
جلسه سوم درس اخلاق دانشگاهیان؛ استاد عالم زادهنوری_پرسش و پاسخ.mp3
6.62M
#انجمن_نما
#تولید_محتوا
💠صوت پرسش و پاسخ جلسه سوم از دومین دوره درس اخلاق دانشگاهیان؛
✅استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد عالمزادهنوری؛ معاونت تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
🔻 زمان: ۱۲ دقیقه و با حجم کم
🌱:::انجمننما؛ تولیدات رسانهای انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم:::
انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
🆔@qom_quranhadith
کسانی از حوزه به دانشگاه رفتند. مانند شهید مطهری ...
فرق شهید مطهری با بعضی از آنها در این بود که:
آنها با همه فضل و اجتهاد حوزوی، رفتند که رفتند. حتی ریش خود را تراشیدند و استاد دانشگاه شدند.
اما شهید مطهری رفت ولی آخوند ماند. با همان احساس رسالت طلبگی و با همان آرمانگرایی و عملکرد آخوندی.
#هویت_صنفی_طلبگی