درباره #سیر_مطالعاتی_صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌀
🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
https://eitaa.com/mohammad_nooori
@khaneTolab .mp3
9.49M
🌀 توسعه قلمرو اخلاق اسلامی در عصر امام خمینی(ره) 🌀
🔻 نوع دید ما به #اخلاق_اجتماعی
🔻 #رسالت_تاریخی ما
🔻 مسئولیت #اصلاح آینده تاریخ بشریت
🔻 مطرح کردن جایگاه #ولایت در اخلاق اسلامی توسط امام راحل
🔻 #غایت_اخلاق در عصر امام خمینی(ره)
🔻 بخشیدن خطاهای فردی در #حرکت_کاروانی
🔻 معنای لقاء الهی و فنای در حق یعنی یکپارچگی عبودی
#معنویت
#اخلاق
#سلوک_انقلابی
❇️❇️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
https://eitaa.com/mohammad_nooori
معنویت_انقلابی؛_گسترش_قلمرو_تکالیف_و_اخلاق_اسلامی_در_عصر_امام_خمینی_-_استاد_عالم_زاده_نوری.pdf
829.4K
📚《 گسترش قلمرو تکالیف و اخلاق اسلامی در #عصر_امام_خمینی (ره) 》
📚 محمد عالمزاده نوری
📕 متن کامل بیانات در هیئت امام حسن (علیه السلام) اردیبهشت ۱۳۹۸
📖 عناوین بحث:
1️⃣ امام(ره) و #توسعه نگاه ما به تکالیف اخلاقی
2️⃣ توسعه تکالیف اخلاقی و تفاوت بین #جوان_انقلابی و #جوان_غیرانقلابی
3️⃣ وظایف فرد نسبت به #جامعه
4️⃣ وظایف فرد نسبت به #جامعه_جهانی
5️⃣ وظایف فرد نسبت به #آینده_تاریخ_بشری
6️⃣ وظایفی بر عهده #اجتماع_مومنین
7️⃣ منتهای اخلاق #تقرّب_بشریت، نه #تقرّب_یک_فرد
#سلوک_انقلابی
📕📕خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
https://eitaa.com/mohammad_nooori
استاد عالم زاده نوری - افتتاحیه دوره طرح کلی.mp3
17.59M
📢 افتتاحیه دوره ((طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن))
محمد عالمزاده نوری
📻 محصول صوتی #خانه_طلاب_جوان
❇️ خروجی حوزه علمیه فقیه و فیلسوف است یا #اسلام_شناس❓
⭕️ #نظام_فکری چیست و چه فایده ای برای طلبه دارد❓
💠 تفاوت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با دیگر آثار و اندیشه ها در چیست❓
🔴 اول سراغ قرآن و حدیث برویم یا سراغ نظام فکری؟
🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
https://eitaa.com/mohammad_nooori
نصاب طلبگی استاد عالم زاده نوری.mp3
23.9M
🔰 هر طلبه ای پاسخ به این سئوالات را باید بداند 🔰
🔴 #نصاب_طلبگی چیست⁉️
⁉️ آیا #لباس_روحانیت نصاب طلبگی است؟
⁉️ آیا #تقوا و #معنویت و #سلوک نصاب طلبگی است؟
⁉️ آیا #تبلیغ_آموزههای_دینی نصاب طلبگی است؟ و هر کس به کار انتقال پیام خدا مشغول باشد طلبه است؟
⁉️ آیا تفقه و و رسیدن به #اجتهاد نصاب طلبگی است؟
❌ آیا هر کسی که به درجه #اجتهاد رسید، #دین_شناس است؟
❌ #اجتهاد بهتر است یا #دین_شناسی_مقلدانه؟
🔴 #فهم__تخصصی_دین یعنی چه؟
📢 #عالم_زاده_نوری
🔴 همایش طلبه و کارآمدی/ مدرسه علمیه #معصومیه قم
https://eitaa.com/mohammad_nooori
🍀 تصویر شیطان
همه ما صورتی از شیطان در ذهن داریم.
کودکان به تبع از افسانهها یا کارتونهای رایج، تصویری مخوف، بدترکیب، آتشین، دارای شاخ و دم وحشتناک و یک چنگال تیز بلند در دست از شیطان تصور میکنند.
بزرگترها نیز اگر آن سیمای کودکانه را نداشته باشند از شیطان چهرهای کریه، مهیب، نفرتانگیز و سرشار از خباثت و زشتی، البته مبهم و اشباحگون در نظر دارند.
حتی شیطانپرستان نیز همین اشتباه را کردهاند؛ شیطان معبود خود را زشت و کریه ترسیم میکنند و خود را به سیمای او زشت و مخوف و کریه میآرایند.
اما واقعیت چنین نیست. شیطان با چهرهای زیبا، آراسته و بسیار جذاب با انسان مرتبط میشود و هرگز خباثت و پلیدی باطن خود را رو نمیکند. کار شیطان فریفتن و تسویل است. اگر از ابتدا با صورت واقعی خود ظاهر شود کسی او را تحویل نمیگیرد و تابعش نمیگردد . بنابراین برای رسیدن به مقصد خود از برترین عوامل جذابیت و زیبایی یاری میگیرد. با خواستهها و هوسها فرود میآید. با فریباترین و پرجلوهترین صورت مواجه میشود و در برترین قالبهای جذاب خود را عرضه میکند.
سخن شیطانی بسیار سخن جذاب و زیبایی است، وسوسه شیطانی بسیار خواستنی است، وعده شیطانی بسیار ارزنده و مطلوب دیده میشود. بنابراین هرجا جذابیت بیشتری وجود داشته باشد احتمال حضور شیطان بیشتر است.
انفاس شیطانی یعنی گویندگانی که کفر و شرک و الحاد و التقاط میپراکنند سخن کفر خود را به صورتی جذاب و خواستنی و زیبا بیان میکنند که دلها را میرباید. اگر سخن شیطانی این گونه جذاب و بلیغ و مطلوب نباشد مشتری ندارد و پذیرفته نمیشود. کار شیطان وسوسه و تزیین است. همان زینتٔدهی اموری که به واقع زیبا نیستند.
با دانستن این موضوع هر جا جذابیتی مشاهده میکنیم با احتیاط وارد میشویم. سخنهای شیرین، لطیفههای جذاب، سایتهای وسوسهانگیز، مجالس طرب، خوردنیهای لذیذ، دوستان بامزه و شیرینسخن، روابط خوشایند، تحلیلهای جالب و جدید که هوسها ما را برمیآورند و مطابق خواستههای ما هستند، وعدههای خواستنی که آمال ما را محقق میسازد، و ... همه مظان حضور شیطان است.
اگر این توجه را از دست بدهیم یا از آن غافل بمانیم، به سرعت در معرض مغالطه خوب و خوش قرار میگیریم؛ یعنی خوشایند بودن را با خوب بودن اشتباه میکنیم و با داوری شتابزده، جذابیت را دلیل حقانیت و درستی میپنداریم و به سرعت گمراه خواهیم شد. همان چیزی که شیطان به دنبال آن است و بر آن قسم خورده است.
دشمن شناختن شیطان یعنی همین که در این جذابیتها فریب نخوریم. فریب سخنان باطل اما به شدت شیرین و دلخواه را، فریب همین وسوسههای فریبا را ...
مهمترین ابزار شیطان هوسها و خواستههای انسان است. از راه این خواستهها و با القای برآورده کردن آن وارد میشود. در کنار هر جذابیت دنیایی، هر خوردنی شیرین، هر تصویر یا منظرهی دیدنی و جالب توجه، هر صدای شنیدنی مطلوب، هر امر خواستنی، هر کتاب زیبا، هر فیلم جذاب که ذهن و دل انسان را به خود میکشد و مشغول میسازد احتمالا شیطانی در کمین نشسته است.
شیطان گاهی از جذابیتهای معنوی هم برای فریب استفاده میکند و خود را در لباس عابد زاهد اهل معنا عرضه میدارد. نباید از یاد ببریم که لغزش ابلیس در بهشت و اخراج او از مرتبهی فرشتگان به خاطر یک امر مادی نبوده است. او عبادت پروردگار را به شکلی جذاب و مطابق سلیقه و خواستهی خود میخواسته و از امر پروردگار مبنی بر سجده آدم که مطابق هوس و دلخواه او نبوده سر پیچیده است. از این رو و با این همه سوابق عبادت و مسلمانی نیک میداند که خروج از دین و بندگی را در شکل یک دینداری جذاب و دلخواه و هوسانگیز باید عرضه کند.
توجه: پروردگار متعال هم ایمان را در دلها تزیین کرده و برای آن صورتی زیبا و جذابیتی فطری قرار داده است (وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ) اما هر از چند گاهی ایمان و بندگی را در قوالبی دشوار و مکروه عرضه میکند تا انسان را از اسارت خواستهها برهاند و ایمان راستین را از غیرآن تمیز دهد.
https://eitaa.com/mohammad_nooori
هدایت شده از 🟣 رویش ✼ محمد عالمزاده نوری ✼ 🟣
لباس روحانیت چراها و بایدها.pdf
660.4K
🔴 #لباس_روحانیت، چراها و بایدها 🔴
🔆 فوائد لباس روحانیت
✴️ قداست ذاتی لباس
❓پرسش ها و ابهام ها
✅شرایط علمی و عملی پوشیدن لباس روحانیت
https://eitaa.com/mohammad_nooori
☘ تبلیغ متمرکز، تبلیغ منتشر
تبلیغ دین مهمترین وظیفه حوزههای علمیه است. همه ساله هزاران تن از طلاب حوزههای علمیه در ایام و مناسبتهای خاص مانند دهه اول محرم، دهه آخر صفر، و ماه مبارک رمضان برای بیان معارف دینی به اقصا نقاط شهرها، روستاها، نهادها، ادارات و مراکز مختلف اعزام میشوند و پیام مکتب اهل بیت را به گوش توده مردم میرسانند.
نوع طلبهها معمولا برای انتخاب محل تبلیغ خود اصراری ندارند و کار تعیین محل را به خدا واگذار میکنند. بدین ترتیب دست مراکز اعزام را برای این موضوع باز میگذارند. این وضعیت باعث شده تا یک طلبه در هر سال به مراکز و استانهای مختلف اعزام شود و با مقتضیات محیطهای مختلف آشنا گردد و تجربیات اجتماعی فراوانی به دست آورد.
میتوان این شیوه تبلیغ را تبلیغ منتشر نام نهاد. شیوه مقابل تبلیغ منتشر تبلیغ متمرکز است که در آن یک روحانی در یک مرکز تبلیغی متمرکز میگردد و به صورت مستمر با آنجا ارتباط دارد. مقایسه مزایا و کاستیهای این دو شیوه مفید است.
⏺ آشنایی متقابل ـ قدرت تأثیرگذاری
در شیوه متمرکز بر اثر حضور مستمر روحانی در یک منطقه آشنایی متقابل حاصل میشود. یعنی هم روحانی با شرایط و ظرفیتهای محل آشنا میشود و هم اهل محل کاملا با روحانی آشنا میشوند و به او اعتماد میکنند بدین ترتیب امکان استفاده دوسویه فراوان حاصل میشود. مثلا روحانی شخصیتهای نافذ و تأثیرگذار را میشناسد و میتواند از توان و استعداد آنها در کار خود بهره گیرد. شخصیتهای مشکلداری را هم که باید نسبت به آنها تحفظ داشته باشد یا برای آنها بیشتر سرمایهگذاری کند میشناسد. با فضاهای محیط کاملا آشنا میشود. از نقاط امتیاز و نقاط آسیب در آن منطقه آگاه میشود و به خوبی میتواند برای حضور خود ناظر به فرصتها و تهدیدها برنامهریزی کند این که بر چه مطالبی تأکید ورزد و با چه جریانهایی دست دهد و با چه مسائلی مقابله کند و ...
اهل منطقه هم با روحانی و توانمندیهای او آشنا میشوند و نیروی او معطل نمیماند. مثلا اگر روحانی در خطابه و سخنرانی قوی است یا اگر در مدیریت فعالیتهای فرهنگی خلاقیت دارد و یا اگر در ارتباط با جوانان، نخبه و ممتاز است در همان زمینه از توان و مهارت او استفاده بهینه میشود و در جهات دیگر انتظار بیمورد از او نمیرود. یعنی سخن او کاملا مفهوم است و انتقال برخی از مسائل تنها با یک عبارت صورت میپذیرد و اشتراک ذهنی و مفهومی خاص و ادبیات مشترکی میان او و مخاطبش پدید آمده که کار ارتباط را بسیار روان و سهل میکند.
اما در شیوه تبلیغ منتشر معمولا نه روحانی شناخت موثری از مخاطب خود دارد و نه مخاطب از روحانی شناخت قابل توجهی دارد. لذا اولا ارتباط به خوبی برقرار نمیشود. ثانیا کلام او تأثیر لازم را ندارد.
البته گاهی اطلاع مخاطب از گذشته روحانی خصوصا ویژگیهای دوران کودکی او اثر معکوس دارد. همچنین وقتی مخاطب به شدت با روحانی صمیمی است و تعارفات را کنار گذاشته و به قول خودمانی با او راحت شده است حرمت او را نگاه نمیدارد، استفاده لازم را از او نمیبرد و قدر او را نمیشناسد. گاهی نفس این تازه بودن تأثیر کلام را بیشتر میکند. وقتی که شخص تکراری شده سخنانش عادی تلقی میشود. اما وقتی که چهره جدیدی است از باب تنوع جویی و لکل جدید لذه گاهی بیشتر تأثیر میگذارد؛ همان گونه که پدر و مادر در محیط خانواده نفوذ کلام کمتری بر فرزندان خود دارند و گاهی نصیحت پدرانه از زبان یک غریبه بیشتر در فرزند اثر میگذارد تا زبان مستقیم خود پدر.
⏺ اعتماد متقابل
در شیوه متمرکز اعتماد متقابل پدید میآید. یعنی از یک سو مردم به روحانی اعتماد مییابند و برای سخن او ارج ویژه قائل میشوند و از یک سو روحانی میتواند به برخی از اهالی اعتماد ویژه کند و برخی از کارها را به آنها واگذار کند. گاهی به جهت این اعتماد متقابل پیشبرد کارها بسیار روان میشود. حضور مستمر یک روحانی در یک منطقه اعتمادی پدید میآورد که جلوی بسیاری از بدگمانیها و انگیزهخوانیهای بیجا را میگیرد.
البته این شیوه همان طور که موجب اعتماد متقابل میشود ممکن است برخی از غفلتها و اشتباهاتی که از روحانی سر زده باعث شود که اعتماد افراد به او کم شده یا حرمت او در نظر کسانی شکسته باشد و فعالیتهای بعدی او تحت الشعاع قرار گیرد.
https://eitaa.com/mohammad_nooori
⏺ دانش افزایی مستمر
هر طلبهای با شناختی که از معارف دینی داشته به مسائل بسیار مهم و لازمی مواجه شده که آموختن آنها را به دیگران خصوصا نسل جوان لازم میشمارد. طبعا به جهت همین احساس ضرورت آمادگیهای لازم برای ارائه آنها را نیز به دست آورده است. این موارد جلوههای ویژه کار یک طلبه به شمار میرود؛ زیرا هم اعتقاد فراوانی به آن دارد و آن را از سر سوز درون و یافت شخصی بیان میکند نه تصنعی و فرمایشی و هم مهارت کامل برای بیان آن را به دست آورده است.
وقتی روحانی به صورت منتشر تبلیغ میکند و در طول سال به مراکز مختلفی تردد دارد در هر نوبت با مخاطبان جدیدی مواجه میشود که همه نیازمند آن مباحث هستند. روحانی احساس میکند که تا این پیشنیازها را عرضه نکند نوبت به مطالب پس از آن نمیرسد. این پیشنیازها از طرفی بسیار اساسی و غیرقابل چشمپوشی هستند و از طرفی ارائه آن توسط روحانی چندان زحمت و مؤونهای ندارد.
در طول مدت ده روزه یا یک ماهة تبلیغ، این پیشنیازها به خوبی عرضه میشود اما هرگز نوبت به مسائل پس از آن نمیرسد. نتیجه این میشود که روحانی خود را نسبت به آمادگیهای بعدی بینیاز میانگارد و مانند معلمی که همواره کلاس اول را درس میدهد از رشد شخصی باز میماند و همواره به سخنرانیهای مفید ولی تکراری بسنده میکند.
اما اگر فرض کنیم در یک کانون تبلیغی به صورت مستمر حضور یابد نمیتواند مباحث تکراری عرضه کند و باید مخاطب را کلاس به کلاس بالا آورد و روز به روز با مطالب بعدی آشنا سازد. این موضوع باعث میشود که در تکاپوی آمادهسازی محتوای جدید برآید و خود نیز بهره تازهای برد.
⏺ آشنایی با صفر تا صد فرایند تحول انسان
روحانی باید مدیریت تحول یک انسان را بر دوش گیرد و تنها به بیان چند نکته مفید بسنده نکند. تبلیغ در معنای پیشرفته خود تحول بخشیدن به انسان است. مخاطب تبلیغ باید تغییری در خود احساس کند و مسیری را طی نماید. این تغییر تنها آموختن چند نکته جدید نیست، بلکه یک تحول پایدار و اساسی است.
اگر روحانی خود را نسبت به صفر تا صد تحول انسان مسوول بشمارد نه این که از ابعاد مختلف زندگی انسان تنها یک قطعه را مد نظر قرار دهد و ما بقی را به خود او بسپارد. مبلغ باید مربی باشد. اگر مربی باشد با دردها از نزدیک آشنا میشود و نسبت به فرایند کامل تربیت احساس مسئولیت میکند اما اگر فقط خود را موظف به بیان مسائل مفید ببیند هیچ وقت احساس کمبود نمیکند.
پدران در مقام تربیت فرزند این تجربه و وظیفه را دارند که او را کامل بار آورد نه این که فقط چند نکته با او در میان بگذارد و او را در مسیر تربیت تنها گذارد. مبلغ موفق نیز به سان یک پدر معنوی این گونه عمل میکند. حال اگر فرض کنیم مبلغ به صورت مستمر به جایی رود میتواند منحنی رشد مخاطبان خود را در یک زمان نسبتا طولانی در نظر داشته باشد و از نیمرخ تحول آنان سراغ گیرد و آنان را پله به پله رشد دهد. اما وقتی که به صورت منتشر فعالیت میکند طبعا از این مساله محروم میگردد.
تبلیغ متمرکز تبلیغی معطوف به «تربیت» است . یعنی از سطح اولیه تبلیغ فراتر میرود و آرام آرام صورت تربیتی به خود میگیرد. پس از چندی از آن هم فراتر خواهد رفت و صورت «ساختارسازی» و «مهندسی اجتماعی» خواهد گرفت. این همه امکان و فرصت در تبلیغ منتشر وجود ندارد.
⏺ آشنایی با فضاهای مختلف و به دست اوردن تجارب جدید
امتیاز ویژه تبلیغ منتشر این است که طلبه را با محیطها فرهنگها و شرایط مختلف آشنا میسازد و تجربیات اجتماعی او را بسیار بالا میبرد. نفس حضور در میان جوامع مختلف در پیچیده ساختن شخصیت انسان مؤثر است و او را ورزیده و توانا میسازد. همین اطلاعات در انتخاب نقطه تمرکز بسیار مورد نیاز است. یعنی اگر کسی بخواهد تبلیغ متمرکز را آغاز کند باید توجه داشته باشد که انتخاب نقطه تمرکز به معنای صرف انرژی بسیار زیادی در سالهای متمادی است. برای این موضوع باید دقت کافی صورت گرفته باشد که این همه نیرو و زمان در جای شایستهای صرف شود.
https://eitaa.com/mohammad_nooori
⏺ تنوع عرضه فرهنگی
اگر باب تبلیغ منتشر بسته شود و همه طلاب به تبلیغ متمرکز روی آورند پارهای از مخاطبان از دست خواهند رفت. گاهی روحانی بسیار شخصیت قوی و برجستهای است، اما توان ارتباط با سنخی از شخصیتها را ندارد. لزوم سنخیت در ارتباطات فرهنگی را نباید انکار کرد و نقش ذائقه و سلیقه افراد را نباید دست کم شمرد. همان گونه که در عرضه کالاهای مصرفی یا صنعتی تنوع سلایق لحاظ میشود و انواع و اقسام کالاها با طرحها و مدلها و اندازهها و رنگهای گوناگون عرضه میشود، در عرضه فرهنگی نیز باید این موضوع در نظر گرفته شود. ممکن است فردی ـ به هر جهت ـ چهره و کلام و سلایق و اخلاق فردی یک روحانی را نپسندد و در عین اعتراف به خوبی او نتواند با او ارتباط برقرار کند. اگر باب تبلیغ منتشر باز باشد، هر محیط تبلیغی روحانیان متنوعی را خواهد دید و هر مخاطبی روحانی مطلوب و مورد نظر خود را در نهایت خواهد یافت و با کسی انس خواهد گرفت اما اگر نظام تبلیغی ما فقط به سبک متمرکز عمل کند این برکت از دست خواهد رفت.
از سوی دیگر نفس مواجهه با انواع شخصیتها انواع امتیازات را پیش دیدگان افراد قرار میدهد و شخصیت آنان را کاملتر میکند تنوع الگوها برخی از خشک مغزیها را میشکند و برخی از تصورات واهی را باطل میکند.
⏺ ترکیب دو طرح
گویا باید به طلبه پیشنهاد کرد که ترکیبی از تبلیغ متمرکز و منتشر را برای خود در نظر گیرد و از مزایای هر دو بهرهمند باشد. به این صورت که حتما یک پایگاه تبلیغی ثابت داشته باشد که در آن نسبت به صفر تا صد فرایند تحول مخاطبان احساس مسئولیت کند و با آنان به صورت مستمر پیش رود. علاوه بر این گاه و بیگاه به تجربه شرایط تازه و پاسخ به نیازهای موردی نیز بپردازد و این دانش انباشته و آماده خود را در جاهای دیگر نیز صرف کند.
اکتفا به هر یک بدون دیگری گویا ناقص و نارسا است. اگر تنها به تبلیغ منتشر اکتفا کند از رشد شخصی و به روزرسانی اطلاعات خود محروم میماند و تجربه یک کار کامل تربیتی و تبلیغی را به دست نمیآورد و هرگز ظرفیت تأثیرگذاری بالا را به دست نمیآورد و اگر هم تنها به تبلیغ متمرکز بسنده کند گرچه در حوزه کوچکی ممکن است موفق باشد اما تجربیات رنگارنگ اجتماعی را به دست نخواهد آورد.
https://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ جواب سلام
تو صحن دانشگاه با یه دانشجو مواجه شدم که پوشش ظاهریش متفاوت بود؛ خیلی...
سلام کردم.... بلند و واضح!
جواب نداد؛ بیاعتنا و متکبرانه رد شد. انگار نه انگار که من آدمم!
خیلی زننده بود. چه کار باید میکردم؟
احتمالا شما هم مثل من به یکی از این عکسالعملها فکر میکنید:
• افسرده و پژمرده بشم ... و پشیمان از تبلیغ دانشگاه ...، نا امید و سرگردان و دلخور!
• برگردم و بش بگم: هی! آدم جاهل! مثل اینکه سلام کردم ها!
• یا یک عبارت درشت دیگه ...، که وقتی بشنوه احساس حقارت کنه و دیگه به مقام روحانیت اینجوری اهانت نکنه!
• بیاعتنا و خونسرد از کنارش رد بشم و پیش خودم بگم جاهل است دیگه. شعورش نمیرسه. انتظار بیشتری نباید داشته باشی. (و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما).
• مثل مالک اشتر برم مسجد و براش دعا کنم. یا مثل پیامبر اکرم دست به دعا بردارم و زیر لب بگم: (اللهم اهد قومی فانهم لایعلمون).
توی اون لحظه دردناک و سنگین خدا اینو به ذهنم انداخت:
به سمتش رفتم و بلند گفتم: آقا ، ببخشید آقا ...
برگشت نگام کرد.
- شما آقای جعفری نیستید؟
- نه
- من شما را سال گذشته توی دانشگاه شریف ندیدهام؟
- نه ؛ من تا حالا اونجا نبودم.
- پس من قبلا کجا شما را دیدم؟
- هیچ وقت. من که یادم نمیآد.
- سال گذشته ماه رمضان من دانشگاه شریف بودم، با دانشجوها ...، ...، ...
مساله حل شد.
با هم رفیق شدیم.
دعوت کرد به اتاقشون.
کلی گفتگو کردیم و درد دل.
#تجربه تبلیغی
https://eitaa.com/mohammad_nooori
✅ امید و پایداری
همون سال که در هجدهم تیرماه، حادثه کوی دانشگاه رخ داد، ماه رمضان برای تبلیغ، کوی بودم.
نگاههای دانشجوها و تیکههای گاه و بیگاهشون نشون میداد که خیلی دلخور و شاکیان.
از نظام، از انقلاب، از روحانیت و از ما طلبهها....
حتی بچهمذهبیها و دور و بریهای خودمون، یا گلایهمند بودند یا سرخورده.
برخوردهای سرد، بیاعتنایی، کنایههای سنگین، گفتگوهای تهاجمی، اعتراض و گله...
وقتی توی جمعی احساس کنی همه از تو کینه دارن و بهت معترضان خیلی سخت میگذره.
یک روز... دو روز ... سه روز...
بالاخره آدم تاب نمیآره و خسته میشه.
و احتمالا در کار خودش تردید میکنه...
در اثرگذاریاش، در مفید بودنش، در اینکه آیا این کار وظیفه است و هیچ کار بهتری وجود نداره؟
تو چنین فشاری سه چیز آدم رو نجات میده.
یکی: توجه به خدا، توسل به اهل بیت، مناجات با امام زمان. دعای نیمهشب ...
دوم: توجه به زجر و مصیبتی که پیامبران گذشته برای هدایت مردم کشیدن و اهانتها و متلکها و تهدیدهایی که از مردم شنیدن؛ و داستانش در قرآن نقل شده ...
سوم: گفتگو با دوستان و اساتید،
و بیان شرایط و حالات روحی خود برای اونها
و مشورت گرفتن
و بعد هم تشویقها و دلداریهایی که از اونها دریافت میکنی: و تواصوا بالصبر.
این جوری ... هم آرام میشیم. هم انگیزه پیدا میکنیم. هم با حرارت و نشاط و امید به کار خودمون ادامه میدهیم
#تجربه تبلیغی
https://eitaa.com/mohammad_nooori
هدف از ارسال دین.mp3
4.35M
محمد عالمزاده نوری
https://eitaa.com/mohammad_nooori
توحید لب معارف اسلامی محمد عالم زاده نوری ـ مدرسه حقانی ـ اردیبهشت 94.MP3
15.16M
توحید؛ روح و لب معارف اسلامی
محمد عالمزاده نوری
https://eitaa.com/mohammad_nooori
خلاصه کتاب.pdf
971.3K
خلاصه کتاب راهبرد تربیت اخلاقی توسط برادر عزیز حسین عبداللهی سروی
https://eitaa.com/mohammad_nooori
راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن کریم ۰۸.mp3
13.13M
محمد عالمزاده نوری
https://eitaa.com/mohammad_nooori
گویا فایل هشتم از مجموعه فایلهای صوتی راهبرد تربیت اخلاقی مشکلی داشت که باز نمیشد. دو باره دانلود شد.
بحث هدف خلقت
دانشگاه صنعتی شریف
رمضان المبارک سال ۱۳۸۳ شمسی
hadafe khelghate1
10.42M
هدف خلقت ۰۱ - محمد عالمزاده نوری
https://eitaa.com/mohammad_nooori
hadafe khelghate 2
11.08M
هدف خلقت ۰۲ - محمد عالمزاده نوری
https://eitaa.com/mohammad_nooori
hadafe khelghate 3-1
9.26M
هدف خلقت ۰۳ - محمد عالمزاده نوری
https://eitaa.com/mohammad_nooori