🕊زیارتنامه ی شهدا🕊
#بِسمِ_اللهِ_القاصِمِ_الجَبارین
السَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم🌹🌱🌹🌱
#شادی_روح_شهدا_صلوات
#دلگࢪافے
وَلَنْ يُخْلِفَ اللّٰهُ وَعْدَهُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
وخدا هرگز از وعدھ خویش تخلّف
نمےڪند و او نیرومند حڪیم است🌱
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
1827719347.mp3
6.97M
『 ♡ #بہ_وقت_مداحے 🎧 ♡ 』
حلالـــــم ڪن حسین ؏
#حسین_طاهرے
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
#بخش_اول
#سواݪ؛
آيا اعتقاد به شهادت حضرت محسن سلام الله علیه و گرفتن دهه برای ایشان بدعت است؟
✅ پاسخ: در مورد شهادت حضرت محسن علیه السلام چند نکته باید مورد توج قرار گیرد :
1⃣ شهادت ایشان مصیبت بسیار بزرگے بود ڪہ به اهل بیت علیهم السلام وارد شد . به تعبیر برخی بزرگان با کشتن ایشان ، یک سوم سادات را کشتند و اگر ایشان زنده بود ، امروز علاوه بر سادات حسنے و حسینے، سادات محسنے هم داشتیم .
2⃣ عزاداری بر حضرت محسن علیه السلام قطعا از مصادیق تعظیم شعائر و زنده نگاه داشتن یاد اهل بیت است و انسان را مشمول حدیث " یحزنون لحزننا " قرار میدهد .
با این توضیح عنوان " بدعت " بر این قبیل عزاداری ها صدق نمیڪند و بطور جدی باید از این ڪلمه در این زمینه پرهیز کرد .
3⃣ شهادت حضرت محسن علیه السلام بر اساس اسناد معتبر تاریخے بیست روز پس از رحلت رسول خدا واقع شده است و عزاداری بر ایشان در دهه اول ربیع ، ناشےاز یڪ اشتباه تاریخے است . این اشتباه از آنجا پیدا شده که پس از رحلت پیامبر اکرم سه مرتبه به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم برده شد ولے در دو مرتبه اول هیچ آسیبے به کسی از اهل بیت نرسید .
جریان آتش زدن به خانه وحی در هجوم سوم رخ داد که حدود بیست روز از رحلت نبی اکرم صلی الله علیه وآله و سلم گذشته بود .
مؤید این سخن ( با صرف نظر از اسناد تاریخی) این است ڪھ حضرت زهرا سلام الله علیها در روز چهارم ، پنجم و ششم رحلت پدرشان استنصارهای شبانه را انجام دادند یعنی با حضرت علی علیه السلام درب خانه اصحاب میرفتند و قضیه غدیر را یاداوری می ڪردند و از آنها میخواستند تا با بیعتشان بر ولایت حضرت علی علیه السلام پابرجا باشند و بیعت شکنی نکنند . همچنین روز هفتم و هشتم رحلت ، ایشان به مطالبه سهم الارث خود و سهم ذی القربا پرداختند .
در روز نهم رحلت ، در مسجد النبے خطبه خواندند .
در پانزدم رحلت قضیه فدک رخ داد .
و ...
پس معلوم می شود که آن جنایات و قضیه مجروح شدن حضرت و سقط جنین ایشان پس از این وقایع بوده است .
4⃣ یکی از علتهایی که برخی بزرگان و دلسوزان با گرفتن دهه محسنیه مخالفت کردند این نکته است معمولا عزاداری برای حضرت محسن علیه السلام همزمان با عزاداری های دهه فاطمیه انجام میشده است و باتوجه به عزاداری های مفصل برای ایشان( دو تا سه دهه) از یک طرف ، و گذشت دو ماه عزاداری محرم و صفر ، اضافه کردن دهه های جدید ، موجب خستگی و ملالت عموم افراد نسبت به سنت پسندیده عزاداری شده و موجب بی رغبتی عمومے به این عمل میشود
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
『 رُوضَةُ الحُسيݧ 』
#بخش_اول #سواݪ؛ آيا اعتقاد به شهادت حضرت محسن سلام الله علیه و گرفتن دهه برای ایشان بدعت است؟
#بخش_دوم
5⃣ از دیگر عواملے ڪھ موجب مخالفت برخے دلسوزان و بزرگان با ایجاد این دهه شده است سوء استفاده های زیادی است که تحت این نام می شود .
مشکل اینجاست که این دهه بهانه ای شده است تا عده ای به لعن و سب علنی خلفا پرداخته و توهین به مقدسات اهل سنت را سرلوحه اعمال خود کرده اند .
این درحالی است که این ایام مصادف با هفته وحدت بوده که بسیار مورد سفارش ائمه دین نیز می باشد و موفقیتهای زیادی در اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن خارجی و خصوصا وهابیت خبیث بدست آورده است .
اگر این نکته را نیز ضمیمه کنیم که بر اساس اسناد معتبر شهادت حضرت محسن علیه السلام اساسا در این ایام نبوده است ، بهتر میتوان به این انگیزه نامقدس که خود را پشت برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام پنهان کرده است پی برد .
6⃣ نکته ی آخر این که ؛ برائت از دشمان اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین واجبات شرعی است که ترک آن در هیچ شرایطی جایز نیست . اما تقیه نیز یکی دیگر از واجبات مهم شرعی است که بر اساس روایات صحیحه تا زمان قیام حضرت حجت وجوب آن برداشته نمی شود و قبل از آن زمان ، هرکس آن را ترک کند مثل کسی است که نماز را ترک کرده و از دین خارج شده است .
بر اساس آموزه تقیه ، هر عقیده یا عملی که موجب ضرر بر خود شخص ، یا نزدیکان او و یا همکیشان او در جاهای دیگر ، ویا اولیای دین یا خود دین گردد باید پنهان شود و ابراز علنی آن حرام است .
و نیز یکی از مهمترین واجبات شرعی کتمان اسرار اهل بیت است و به تصریح خود ایشان ، کسی که اسرار ایشان را نزد مخالفان فاش سازد به گناهی نابخشودنی دچار شده است .
بر همین اساس است که معصومین کسانی را که لعن علنی میکرده اند و اسامی برخی دشمنان را صریحا به زبان می آورده اند ، لعن کرده اند و از آنها اعلام بیزاری کرده اند!!
👈 با این توضیحات میتوان به راحتی فهمید که حضرات معصومین ، امروز از شیعیان خود چه میخواهند .
قطعا در شرایطی که کوچکترین کارهای ما زیر ذره بین است و خصوصی ترین جلسات ما از چشم دوربینها و چشم های نامحرمانه مخفی نیست ، خواست معصومین این است که برائت ما از دشمنان اهل بیت ، باید مخفیانه و شخصی باشد و از لعن علنی و نیز از نام بردن آنها باید جدا پرهیز شود .
آنچه امروزه به عنوان برائت مطلوب است
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ربیع_الاول
سخنرانےاستاد رحیم پور ازغدی
درباره #ایام_محسنیه
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
📲┊ #استورے
مࢪگ دست خداست 🤞
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━┓
@moharam_98•
┗━━─━━━━⊰✾✿✾⊱┛
#حدیث_گرافے ✍
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
『 رُوضَةُ الحُسيݧ 』
💔🕊…
°
أحياناً يكسر الله قلبك ليخلص روحك
بعضے وقتا خدا قلبتو میشڪونھ ڪھ ࢪوحتو نجات بدھ
moghaddame-2.mp3
7.18M
•| #ڪتاب_صوتے 📚🎧
•| #خون_دلے_ڪہ_لعل_شد
"زندگینامه و خاطرات رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای از دوران زندان و مبارزه با پهلوی"
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بـــاز
پیش
تـوئـه
حواسم:)💚
📲┊ #استورے
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#momo
🎥کارشناس رسانه:
«چالش مومو»، وجود ندارد
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
🕊زیارتنامه ی شهدا🕊
#بِسمِ_اللهِ_القاصِمِ_الجَبارین
السَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم🌹🌱🌹🌱
#شادی_روح_شهدا_صلوات
#حدیث_گࢪافے ✍
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲┊ #استورے
✌️ #علے_برڪت_الله
خداروشڪر هم ثبات داریم هم امید:)
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
Delam havaye to _ 21.mp3
3.84M
『 ♡ #بہ_وقت_مداحے 🎧 ♡ 』
دلم هواےتو ڪرده
بگو چہ چاره ڪنم
#محمدحسینپویانفࢪ🎙
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
°بِسْمِ ࢪب الزهࢪا{س}°
باتوجھ بہ درخواست اعضا مطالب مربوط بہ ایام #محسنیہ گذاشته خواهد شد
اما یڪ #نڪتہ☝️
مطالبوبدونتعصباتوباهدفشناختواقعےتاریخبخونیم
حضرت زهرا {س} همیشه مظلوم بودن و حالا تاریخ شهادت فرزندشون دچار تحریف شده
نڪتہ مهمےڪہ وجود داره اینڪہ
ما اگر ایام اول ربیع رو تاریخ شهادت حضرت محسن ؏ بدونیم،در واقع ماجراے فدڪ، جلسات سخنرانے
حضرت زهرا {س} و خطبه هاے مادرمون و زیر سوال بردیم!
چراڪہامامصادق؏فرمودند:
بعد از ضربہ ایی ڪہ پشت در بہ مادرمون وارد شد
به شدت مجروح شدند و حضرت محسن سقط شدند و بعد از چند روز به شهادت رسیدند
{شجرهطوبی،محمدمهدیحائری،ص417، (منشوراتشریفرضی).}↻
خب اگر این اتفاق در ابتداے ربیع افتاده باشه پس ڪےحضرت زهرا خطبه فدڪ روقرائت کردند
در تاریخ داریم ڪہ حضرت بعد از رحلت پیامبࢪص هروز در خانہ اصحاب رفتند و غدیر و یادآور شدند
چطور ممڪنہ با سطح جراحت شدید این ڪار و انجام داده باشند!
براےتبیین صحیح مطالب مقاله زیر و مطالعه کنید
سواݪ⁉️
🔰#بخش_اول
1⃣آیا اوایل ماه ربیع الاول ایام محسنیه است و باید عزادار باشیم؟
2⃣تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز ایام محسنیه میدانند؟!
🔺شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است
دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم زیر سوال مےبرد
1⃣ #دلیل_اول:
با توجه به حدیث امام صادق علیه السلام که حضرت زهرا سلام الله علیها پس از مضروب شدن دچار مریضے شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از مضروب شدن اتفاق افتاده است.بنابراین خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن علیه السلام شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد.
ابن ابی الحدید در توصیف چگونگی آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد برای ایراد خطبه فدکیه آورده است که آن حضرت با پوشش کامل در میان جمعی از زنان در حالی که چادرش بر اثر بلندی به زیر پاهایش می رفت و همچون رسول خدا(ص) راه می رفت، به مسجد آمد. با توجه به این تعبیر که: «ما تخرم من مشیه رسول الله؛ راه رفتنش هیچ تفاوتی با راه رفتن رسول خدا(ص) نداشت»، می توان چنین نتیجه گرفت که تا هنگام ایراد خطبه، هنوز هجمه ای به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زیرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حرکت او نمے تواند معمولی باشد تا راوی آن را به راه رفتنِ رسول خدا(ص) تشبیه کند. مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا سلام الله علیها به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسی، پس از غصب خلافت و فدک، امیرالمؤمنین(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنین شب هنگام به درِ خانه مهاجران و انصار رفته و آنان را به همراهی برای بازپس گیری حق خویش فرا خواندند
از آنجا که بنا بر روایت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنین، آن حضرت به طور مداوم و پیوسته بستری بود تا به شهادت رسید، می توان چنین نتیجه گرفت که تا زمان ملاقات های شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حمله ای به خانه او صورت نگرفته بود؛ زیرا در صورتِ وقوع حمله، آن حضرت دیگر توان رفتن به در خانة تعداد زیادِ مهاجران و انصار(حتی فقط اهل بدر) را نداشت.
📚 |#منابع؛
طبری دلائل الامامة.صفحه 134
ابن ابی الحدید، 263
هلالی، سلیم بن قیس، کتابسلیم بن قیس الهلالی153
تلخیص الشافی صفحه 50 تا 78
پایگاه اطلاع رسانےحوزه
http://noo.rs/RY57F
#ما_ملت_امام_حسینیم
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━┓
@moharam_98•ڪپےباذڪرصلوات
┗━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲┊ #استورے
┏⊰✾✿✾⊱━━━─━━┓
@moharam_98•
┗━━─━━━⊰✾✿✾⊱┛