eitaa logo
🌷محبان صاحب الزمان(عج)🌷
908 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
521 ویدیو
212 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸تفسیر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» (۱) 🔹بِسم الله: باء بسم الله یا به معنای استعانت( یاری جستن) است ویا به معنای مصاحبت(همراهی) است، در صورت اول معنای بسم الله چنین است: آغاز میکنم به یاری نام خدا؛ ودر صورت دوم، معنای بسم الله چنین است: آغاز میکنم به همراه نام خدا. التماس دعا یوسف شیخ 🏴🏴🏴🏴🏴 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🏴شهادت امام رضا عليه السلام تسلیت باد. 🔸امام رضا عليه السلام قسمت اول 🔹نسب کنیه ها و القاب نسب امام علی بن موسی الرضا با پنج واسطه به امام علی(ع) می‌رسد. پدرش موسی بن جعفر(ع)، امام هفتم شیعیان بود. کنیه‌اش، ابوالحسن و مشهورترین لقبش رضا است. در روایتی از امام جواد(ع) آمده است که این لقب از سوی خداوند به پدرش داده شده است؛ صابر، صدیق، رضی و وفی از دیگر القاب اویند و در برخی روایات، او عالم آل محمد(ص) نامیده شده است. نقل شده است که امام کاظم(ع) به فرزندانش می‌گفت: برادر شما علی" بن موسی الرضا"، عالم آل محمد(ص) است.] همچنین امام جواد(ع) در زیارت امام رضا(ع) او را امام رئوف خطاب کرده است. لقب امام رئوف در بین شیعیان شهرت بسیار دارد. 🔹مادر مادر امام رضا(ع) کنیزی از اهالی نوبه بوده است که با نام‌های مختلفی از او یاد شده است. گفته شده است، امام کاظم(ع) ابتدا نام تُکتَم را برای وی برگزید و وقتی امام رضا(ع) را به دنیا آورد، او را طاهره نامید. 🔹همسر و فرزندان همسر امام رضا(اع) سَبیکه نام داشت. گفته شده وی از خاندان ماریه قبطیه، همسر پیامبر(ص)، بوده است. درباره تعداد و اسامی فرزندان امام رضا(ع) اختلاف است. شیخ مفید ره، غیر از مُحَمَّد(امام جواد"ع") فرزندی برای وی نمی‌شناسد. ابن شهرآشوب و طبرسی، نیز بر همین عقیده‌اند. برخی، از دختری به نام فاطمه برای وی سخن گفته‌اند.اقوال دیگری نیز در این باره وجود دارد. 🔹امامت امام رضا(ع) پس از شهادت پدرش امام کاظم(ع) در سال ۱۸۳ق امامت را عهده‌دار شد؛ مدت امامت او ۲۰ سال (۱۸۳-۲۰۳ق) بود که با خلافت هارون الرشید(۱۰ سال)، امین (حدود ۵ سال)، مأمون (۵ سال) همزمان شد. 🔹گرایش شیعیان پس از شهادت امام کاظم(ع)، بیشتر شیعیان با توجه به وصیت او و دلایل و شواهد دیگر، امامت فرزندش، علی بن موسی الرضا(ع) را پذیرفتند و وی را به عنوان امام هشتم تأیید کردند. این دسته که بزرگان اصحاب امام کاظم(ع) را هم شامل می‌شد، به نام قطعیه مشهور شدند، ولی گروه دیگری از اصحاب امام هفتم‏(ع) از پذیرفتن امامت علی بن موسی الرضا(ع) سرباز زده و در امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) توقف کردند که به همین جهت واقفیه (یا واقفه) نامیده شدند. واقفیه اِدِّعا میکردند که امام کاظم(ع)، مهدی موعود است که در غیبت به سر می‌برد و بازخواهد گشت.گفته شده علت عدم پذیرش امامت امام رضا(ع) از سوی رهبران گروه واقفیه بدین خاطر بود که اموال زیادی از بیت المال به وکالت از امام کاظم علیه السلام نزد آنها بود. و آنها به ناحق می خواستند این اموال را تصرف کنند. جایگاه امام رضا(ع) در مدینه امام رضا(ع) تا پیش از سفر به خراسان در مدینه زندگی می‌کرد و از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بود. او در گفتگویی که با مأمون درباره ولایتعهدی داشت، در توصیف این دوره گفته است: همانا ولایتعهدی هیچ امتیازی را بر من نیفزود. هنگامی که من در مدینه بودم فرمان من در شرق و غرب نافذ بود و وقتی سوار بر مرکب خود، از کوچه‌های مدینه عبور می‌کردم، کسی عزیرتر از من نبود. در مورد جایگاه علمی امام(ع) در مدینه نیز از خود ایشان نقل شده است: من در مسجد پیامبر(ص) می‌نشستم و دانشمندانی که در مدینه بودند، هرگاه در مسئله‌ای درمی‌ماندند، همگی به من ارجاع می‌دادند و مسائل‌شان را نزد من می‌فرستادند و من به آنها پاسخ می‌دادم. پایان قسمت اول التماس دعا یوسف شیخ _________________ 🔹منابع: 1. صدوق، عیون اخبار الرضا. 2. مفید، الارشاد. 3. ابن شهرآشوب، مناقب. 4. مجلسی، بحارالانوار. 5. طبرسی، اعلام الوری. 6. جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه. 7. نوبختی، فرق الشیعه. 8. كلينی، الكافی. 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴
تلاوت ترتیل، صفحه ۱۳۰ قرآن کریم👇
3636565_40kb-۱.mp3
1.31M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖 تلاوت نور 🏴تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🏴امروز، صفحه ۱۳۰: قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهَادَةً ۖ ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و ۵۴ثانیه 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🏴خوشا ماهی که پایانش تو باشی...❣ 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴 🎙فایل صوتی یا امام رضا ع مدد👇
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۹_۱۴_۲۱_۰۰_۳۴_۳۶۰.mp3
9.04M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🏴یا رضا_ ع مدد 🎙مداح اهل بیت_ ع 🕕 زمان: ۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴
32.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🏴میخوام برم ع به خدا دلم تنگه دیگه...😢 🎙شاعر و مداح اهل بیت_ ع، مرحوم آغاسی 🕧 زمان: ۱دقیقه و ۵۳ثانیه 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸تفسیر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» (۲) بسم الله: باء: در پیام قبلی گذشت. اسم: اصل اسم یا از "سمو" است به‌معنای رفعت و بلندی، و یا از "وسم" است به معنای علامت. الله: اسم ذات خداوند است، آن ذات مقدسی که جامع همه کمالات است و از هر عیب ونقصی منزَّه است. الله اسم ذات خداوند است ودیگر اسمای خداوند نامهای صفات اوست. این اسم شریف، ۲۶۹۸ بار در قرآن آمده است. اين نام مبارك كه از آن به لفظ جلاله ياد مى شود و 2698 بار در قرآن كريم به كار رفته است، در اصل اله بوده و همزه آن بر اثر كثرت استعمال حذف شده است و با پيوستن الف و لام به آن به صورت الله در آمده است. اله به معناى ماءلوه است و ماءلوه به معناى معبود است يا متحير فيه (ذاتى كه همه عقلها و دلها درباره او متحير و سرگردانند )، يا مفهومى جامع بين اين دو. در زبان عرب و فرهنگ وحى، اله بر هر معبودى كه عابدان در پيشگاهش خضوع كنند، اطلاق مى شود؛ حق باشد يا باطل: ( لا تتخذوا الهين اثنين ) امّا لفظ جلاله الله فقط نام ذات خداوند است که معبود حقیقی است، زیرا دیگر معبودان باطل هستند و سزاوار عبادت و پرستش نیستند. خداوند در سوره بقره آیه ۲۵۵ می فرماید:اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ... یعنی هیچ معبود ی( که شایسته پرستش باشد) بجز"الله" وجود ندارد. التماس دعا یوسف شیخ 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸السَّلامُ علیکَ یا صاحِبَ الزَّمان عج🔸 🌼اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَج🌼 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تلاوت ترتیل، صفحه۱۳۱ قرآن کریم👇
3637346_40kb.mp3
1.21M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖 تلاوت نور ❇️تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۱۳۱: بَلْ بَدَا لَهُمْ مَا كَانُوا يُخْفُونَ ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و۳۵ ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
ضریح امام رضا علیه السلام
🏴🏴🏴🏴🏴 «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» السَّلامُ علیکَ یا علیُّ بنُ موسی الرضا امام رضا علیه السلام 🔹قسمت دوم🔹 سفر به خراسان در برخی منابع، زمان حرکت امام رضا (علیه السلام) آخر سال ۲۰۰ ق دانسته شده است. به گزارش یعقوبی، فرستاده مأمون برای انتقال امام رضا(ع) از مدینه به خراسان، رجاء بن ابی‌ضحاک خویشاوند فضل بن سهل بود. و او را از راه بصره به مرو آورد. مسیر حرکت طبق کتاب اطلس شیعه چنین بوده است: مدینه، نقره، هوسجه، نباج، حفر ابوموسی، بصره، اهواز، بهبهان، اصطخر، ابرقوه، ده شیر (فراشاه)، یزد، خرانق، رباط پشت بام، نیشابور، قدمگاه، ده سرخ، طوس، سرخس، مرو. بیان حدیث سلسلة الذهب اسحاق بن راهْوَیه گوید: وقتی امام رضا(ع) در سفر به خراسان به نیشابور رسید، شمار زیادی از مُحدِّثان عرض کردند:‌ ای پسر پیامبر(ص)، از شهر ما تشریف می‌‏برید و برای ما حدیثی بیان نمی‌فرمایید؟ پس از این تقاضا، حضرت سرش را از کجاوه بیرون آورد و از پدر و اجدادش ازجدش رسول خدا(ص) نقل کرد که جبرئیل گفت شنیدم از خداوند که فرمود: کلمه‏ «لا إِلهَ إِلَّا اللهُ‏» دژ من است. پس هر کس داخل دژ و حصار من شود، از عذاب من ایمن خواهد بود.» و هنگامی که مَرکب حضرت حرکت کرد با صدای بلند فرمود: با شروط آن و من یکی از آن شروط هستم. بیان این حدیث را در نیشابور یکی از مهم‌ترین و مستندترین حوادث مسیر حرکت امام رضا(ع) می‌دانند. ولایتعهدی دوران ولایتعهدی امام رضا(ع) را مهم‌ترین دوران زندگی سیاسی او دانسته‌اند. به گفته برخی محققان، امام رضا(ع) با پذیرش ولایتعهدی توانست جامعه را به صورت غیرمستقیم هدایت کند. ماجرای ولایتعهدی امام رضا(ع) یکی از مسائل بحث‌برانگیز در تاریخ اسلام است که هم از نظر سیاسی و هم از نظر کلامی اهمیت دارد. بسیاری از پژوهش‌گران بر این باورند که مأمون برای تأمین اهداف ذیل، ولیعهدی خود را به امام(ع) پیشنهاد داد: ایمن شدن از خطر امام(ع) و زیر نظر گرفتن او، خاموش کردن انقلاب علوی‌ها، استفاده از امام(ع) برای مشروعیت بخشیدن به خلافت خود و راضی کردن اهل خراسان. . با این حال امام(ع) توانست با سیاست‌ها و فعالیت‌های خود، مأمون را از دست‌یابی به این اهداف ناکام گذارد. به گفته سیّد جعفر مرتضی عاملی، تاریخ‌پژوه شیعه، روایت‌های متواتری بر رضایت نداشتن امام رضا(ع) به ولایتعهدی دلالت دارد. مأمون پیش از ولایتعهدی، خلافت را به امام(ع) پیشنهاد کرد. گفته شده هدف او از پیشنهاد خلافت تثبیت خلافت خود بوده است.ولی امام رضا(ع) علاوه بر ردّ پیشنهاد، مشروعیت خلافت او را زیر سؤال برد.با نپذیرفتن خلافت، مأمون با تهدید امام(ع) به قتل، او را به قبول کردن ولایتعهدی مجبور کرد،ازاین‌رو امام(ع) ناچار شد پیشنهاد وی را بپذیرد، ولی شرط کرد در امور حکومتی هیچ دخالتی نکند. پایان قسمت دوم ادامه دارد التماس دعا یوسف شیخ _________________ 🔹منابع: نوبختی، فرق الشیعه یعقوبی، تاریخ یعقوبی جعفریان، اطلس شیعه. شیخ مفید، الارشاد. الدوری، العصر العباسی الاول. سیدمرتضی، تنزیه الانبیا(ع). شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا(ع). عاملی، الحیاة السیاسیة للامام الرضا(ع). شیخ صدوق، امالی. درخشه، حسینی، «سیره سیاسی امام رضا(ع). 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
ضریح امام رضا علیه السلام
🏴🏴🏴🏴🏴 «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» السَّلامُ علیکَ یا علیُّ بنُ موسی الرضا امام رضا علیه السلام 🔹قسمت سوم🔹 مناظرات مأمون پس از آوردن امام رضا(ع) به مرو، جلسات علمی متعددی با حضور علمای گوناگون تشکیل داد. در این جلسات، مذاکرات زیادی میان امام(ع) و دیگران صورت می‌گرفت که به طور عمده درباره مسائل اعتقادی و فقهی بود. بخشی از این مذاکرات را طبرسی ره در کتاب احتجاج فراهم آورده است.[1] برخی از این احتجاجات [مناظرات] از این قرارند:[2] .مناظره در باب توحید .مناطره در باب امامت .مناظره با سلیمان مروزی .مناظره با ابو قرة .مناظره با جاثلیق .مناظره با رأس الجالوت مأمون می‌خواست با کشاندن امام به بحث، تصوری را که عامه مردم درباره ائمه اهل بیت علیهم السلام داشتند و آنان را صاحب علم خاص مثلاً «‌علم لدنّی‌» می‌دانستند، از بین ببرد.[3] صدوق در این باره می‌گوید: مأمون اندیشمندان سطح بالای هر فرقه را در مقابل امام قرار می‌داد تا حجت آن حضرت را به وسیله آنان از اعتبار بیندازد و این به جهت حسد او نسبت به امام و منزلت علمی و اجتماعی او بود. اما هیچ کس با آن حضرت روبه رو نمی‌شد جز آن که به فضل او اقرار کرده و به حجتی که از طرف امام علیه او اقامه می‌شود، ملتزم می‌گردید.[4] این مجالس به تدریج مشکلاتی برای مأمون درست کرد. زمانی که وی متوجه شد تشکیل چنین جلساتی برای وی خطرناک است، اقدام به محدود کردن امام(ع) کرد. از عبدالسلام هروی نقل شده که به مأمون اطلاع دادند: امام رضا(ع) مجالس کلامی تشکیل داده و بدین وسیله مردم شیفته وی می‌شوند. مأمون به محمد بن عمرو طوسی دربان مخصوصش مأموریت داد تا مردم را از مجلس آن حضرت طرد نماید و پس از آن برخورد اهانت آمیزِ مأمون با حضرت، امام(ع) در حق مأمون نفرین کرد.[5] ادامه دارد... پایان قسمت سوم التماس دعا یوسف شیخ ____________ 🔹پی نوشت: 1. جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، ۱۳۸۱ش، ص۴۴۲. 2. ر.ک: طبرسی، الاحتجاج، ۱۴۰۳ق، ج۲، ص۳۹۶ به بعد. 3. جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، ۱۳۸۱ش، ص۴۴۲. 4. جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، ۱۳۸۱ش، ص۴۴۲ به نقل از شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا(ع)، موسسه اعلمی، ج۱، ص۱۵۲. 5. جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، ۱۳۸۱ش، ص۴۴۲-۴۴۳؛ نیز نگاه کنید به: شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، ۱۳۷۸ق، ج۲، ص۱۷۲. 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸‏امام صادق علیه السلام‏: فَازُوا وَ اللَّهِ الْأَبْرَارُ، أتَدْرِي مَنْ هُمْ؟ هُمُ الَّذِينَ لَا يُؤْذُونَ الذَّرَّ؛[1] به خدا سوگند، ابرار(نیکان) رستگار شدند؛ آیا می‌دانی آن‌ها چه کسانی هستند؟ آن‌ها کسانی هستند که(حتی) مورچه را آزار نمی‌دهند. 📚1.بحار الانوار، ج ۷۵، ص۱۹۳ 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸تفسیر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» (۳) الرَّحمنِ الرَّحیمِ: دو صفت از صفات خداوند متعال است که مشتق از "رحمت" هستند. راغب اصفهانی در کتاب مفردات، ص۱۹۷، ماده رحم گوید: الرحمة: رقة تقتضی الاحسان الی المرحوم وقد تستعمل تارة فی الرقة المجردة وتارة فی الاحسان المجرد عن الرقة، نحو رحم الله فلاناً واذا وصف به الباری فیس یراد به الاحسان المجرد، دون الرقة وعلی هذا روی ان الرحمة من الله انعام وافضال؛ رحمت، آن رقت قلبی است که باعث احسان ونیکی به ديگري می‌شود. و گاهی اوقات فقط در رقت قلب استعمال می شود، وبالعکس گاهی اوقات فقط در احسان ونیکی به کار می‌رود، مانند: رحم الله فلاناً. وهنگامی که صفت خداوند واقع شود معنای آن جز احسان نخواهد بود( زیرا در خداوند انفعال وجود ندارد) وبدین خاطر روایت شده: رحمت از جانب خداوند به معنای نعمت دادن و تفضل کردن( به مخلوقات) است. التماس دعا یوسف شیخ 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🚩در هر شهر ودیاری هستی۳ بار بگو: 🔸صَلَّی اللهُ عَلیکَ یا ابا عَبدِالله🔸 🔸🔸🔸 🚩راوی(حسین بن ثویر)گوید: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَةَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ فَأَیَّ شَیْ‌ءٍ أَقُولُ فَقَالَ قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید؛ [1] من و یونس بن ظَبیان و مُفضّل بن عمر و ابو سَلَمه سَرّاج، نزد امام صادق علیه السلام نشسته بودیم و یونس از همه ما مُسن‌تر وسخنگوی‌ما بود. به امام صادق علیه السلام عرض کرد: فدایت شوم! من امام حسین علیه السلام را بسیار یاد می‌کنم. چه چیزی بگویم؟ امام صادق(ع) فرمود: بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ» سه بار این ذکر را می‌گویی، بی تردید سلام از دور و نزدیک، به او می‌رسد. 📚1.کلینی، الکافی، ج۴، ص۵۷۵ 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تلاوت ترتیل: صفحه ۱۳۲ قرآن کریم👇
3639176_40kb.mp3
1.23M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖 تلاوت نور ❇️تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۱۳۲: إِنَّمَا يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ يَسْمَعُونَ ۘ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و ۳۹ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 💠 پیامبر اکرم (ص) : العِلمُ خَليلُ المُؤمِنِ ، وَالحِلمُ وَزيرُهُ ، وَالعَقلُ دَليلُهُ ، وَالعَمَلُ قَيِّمُهُ ، وَاللِّينُ أخوهُ ، وَالرِّفقُ والِدُهُ ، وَالصَّبرُ أميرُ جُنودِهِ؛[1] دانش، دوست مؤمن بردبارى، وزیر او عقل، راهنمای او عمل، سرپرستش نرمش، برادرش مدارا پدرش و شكيبايى، فرمانده سپاهیان اوست . 📚1.المَجازات النبويّة، ص ۱۸۸، ح ۱۵۴ «مَجازات الآثار النبویّه» تالیف ابوالحسن محمد بن حسین بن موسى سیّد رضى (۳۵۹ـ۴۰۶ق). 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام