هدایت شده از المرسلات
💠 ذل عبودیت و عز ربوبیت از علم تا ایمان
🔰امام خمینی (ره)
🔸در علوم عالیه و حکمت متعالیه به وضوح پیوسته که جمیع دار تحقّق و تمام دایرۀ وجودْ صرف ربط و تعلّق و محض فقر و فاقه است. و عزّت و ملک و سلطنت مختصّ به ذات مقدّس کبریا است و احدی را از حظوظ عزّت و کبریا نصیبی نیست، و ذل عبودیّت و فقر در ناصیۀ هر یک ثبت و در حاقّ حقیقت آنها ثابت است.
🔸و حقیقت عرفان و شهود و نتیجۀ ریاضت و سلوک، رفع حجاب از وجه حقیقت و رؤیت ذلّ عبودیّت و اصل فقر و تدلّی است در خود و در همۀ موجودات. و دعای منسوب به سیّد کائنات صلّی اللّه علیه و آله: اَللّهُمَّ اَرِنِی الاَشیٰاءَ کَماٰ هِی. شاید اشاره به همین مقام باشد؛ یعنی، خواهش مشاهدۀ ذلّ عبودیّت که مستلزم شهود عزّ ربوبیّت است نموده.
🔸پس، اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیّت با قدم سلوک علمی و مرکب سیر فکری این منزل را طی کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام اوّل انسانیّت نائل شود، و لکن این حجاب از حجب غلیظه است که گفته اند: العِلْمُ هُوَ الْحِجٰابُ الاْکْبَر. و باید سالک در این حجاب باقی نماند و آن را خرق کند. و شاید به این مقام اگر قناعت کند و قلب را در این قید محبوس نماید، در استدراج واقع شود.
🔸و استدراج در این مقام آن است که به تفریعات کثیرۀ علمیّه پرداخته و به جولان فکر برای این مقصد براهین کثیره اقامه کند و از منازل دیگر محروم ماند، و قلبش به این مقام علاقه مند شود و از نتیجۀ مطلوبه که وصول الی فناءاللّه است غافل شود، و صرف عمر خود را در حجاب برهان و شعب آن نماید؛ و هرچه کثرت فروع بیشتر شود، حجاب بزرگتر و احتجاب از حقیقت افزون گردد. پس، سالک نباید گول شیطان را در این مقام خورده از حق و حقیقت به واسطۀ کثرت علم و غزارت آن و قوّت برهان محجوب شود و از سیر در طلب باز ماند؛ و دامن همّت به کمر زند و از جدّیّت در طلب مطلوب حقیقی غفلت نورزد و خود را به مقام دیگر که مقام دوم است برساند.
🔸و آن، چنان است که آنچه را عقل با قوّت برهان و سلوک علمی ادراک کرده با قلم عقل به صفحۀ قلب بنگارد و حقیقت ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت را به قلب برساند و از قیود و حجب علمیّه فارغ گردد. پس نتیجۀ مقام دوم حصول ایمان به حقایق است.
📚آداب نماز
#اخلاق_و_عرفان
#در_مدرسه_امام_خمینی
@fater290
هدایت شده از راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
⭕️ ماجرای حجامت رهبری توسط حکیم خیراندیش
🌀 بخشی از گفت و گوی حکیم حسین خیراندیش با امیر حسین ثابتی در برنامه اینترنتی رو در رو:
✳️ می دانید چرا من علاقه مند شدم به حجامت روی بیاورم، آن زمان شخصی به نام قاسم به من گفت ما در جبهه شیمیایی شدیم، در آن حمله 50 نفر شهید شدند و من کورمال کورمال نفر بغلی ام را حجامت کردم و او هم من را حجامت کرد و ما به این واسطه بینا شدیم و الان هم زنده ایم و من بعد از شنیدن این خاطره گفتم حجامت این ارزش دارد که ما آن را زنده کنیم.
✳️ من این خاطره را حدود ۲، ۳ سال پیش زمانی که حضرت آقا را حجامت می کردم بازگو کردم و گفتم آقا می دانید، این حجامتی که اکنون انجام می دهم درمان مصدومان شیمیایی هم هست، آقا هم با عصبانیت گفتند که چرا این ها را به مردم نمی گوئید، من هم گفتم آقا گفتن این ها خلاف آئین نامه نظام پزشکی است و رهبری هم به آقا مصطفی گفتند که در این زمینه با آقای هاشمی صحبت کنند.
✳️ کشور امروز در حال جنگ است و مدیران ما، کشور در حال جنگ را صلح نمایی می کنند و چه در زمینه جنگ اقتصادی و چه در زمینه جنگ نظامی ما ابتدا باید تن سالم داشته باشیم،
در یکی از بمباران های سوریه و حمله میکروبی که انجام شد خیلی از مصدومان آن حمله را ما با طب سنتی مداوا کردیم.
✳️ تماشای کامل این گفت و گو را در سایت عمار به آدرس ammaryar.ir ببینید.
🅾️ blog.ammaryar.ir
✳️ @rah_nevesht_ir
هدایت شده از افق حوزه
#حدیث_روز
💠 تسبیحات حضرت زهرا سلاماللهعلیها
💥امام باقر علیه السلام
✅ما عُبِدَ اَللَّهُ بِشَیْءٍ مِنَ اَلتَّحْمِیدِ أَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ وَ لَوْ کَانَ شَیْءٌ أَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ...
❇️خداوند متعال با هیچ تسبیحى از حمد و ستایش عبادت نشده که از تسبیح حضرت فاطمه علیها السلام بهتر باشد؛ زیرا اگر چیزى بهتر از آن بود، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن را به حضرت فاطمه علیها السلام عطا مىکرد.
📚منبع: کافی، جلد 3 / 343
#هفته_نامه_افق_حوزه
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از حاج شیخ جعفر توسلی
📣👈 تعقیبات حضرت عالی پس از نمازها چیست؟
❇️ آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله تعالی: درسجده، چهارده مرتبه «يَا وَاسِعُ يَا وَهَّابُُ» یک نفس خوانده شود.
❇️ اگر نفس کفایت نکند، چهار ده مرتبه «يَا وَهَّابُ» بگوید.
❇️ کسی که اهل دعا و ذکر و مورد قبول اهل علم بود، این را برای مشکلات مادی و مانند اینها سفارش کرده بود.
❇️ آیت الله حاج آقا رضا صدر می گفت: من مشکلات مادی زیادی داشتم که برطرف نشده بود. این دستور را آقای آسیّد ابوالحسن مرتضوی به من داد.
❇️ من از حاج آقا رضا صدر شنیدم که او به این دستور عمل کرده و گشایشی در کارش شده بود.
📚 جرعه ای از دریا ج 1 ص 610
❌ نشر با ذکر منبع👇👇👇
🆔👉 @tavasolitabrizi
♦️قال الامام الحسن العسکری علیهالسلام:
ان الوصول الی الله عزّوجل سفر لا یُدرک الا بامتطاء اللیل.
رسیدن به خداوند بدون سواری گرفتن از مرکب شب محقق نمیشود.
مرکب راهوار آسمانپیما نماز شب است. سفر آسمانی بدون مرکب محقق نمیشود.
امتطاء یعنی اخذ مطیه و مطیه به معنای مرکب راهوار است؛
یک وقت مقصد سفر خلاصی از جهنم است با ترک گناهان و انجام واجبات. این سفر طی میشود ولی اگر مقصد الله بود ( وصول الی الله ) مهمترین یا تنهاترین مرکب نماز شب است.
کسی که در شب چهل مومن را دعا کند، در روز هم دنبال کار چهل مومن میافتد. در نماز شب یاد میدهند در روز چگونه باشیم؛
صرف عمر در سخن با خدا در خلوت و در سکوت کامل، زمینه نزدیک شدن به خدا را فراهم میکند وحس شامّه جدید و باصره علاوه بر شامّه و باصره بدن در انسان ظاهر میشود و لذتهای جدید را این انسان میتواند بچشد.
راهوار یعنی رونده سریع و رام مثل مرکب پیامبر اکرم در معراج که براق هم سریع بود و رام رسولالله(ص) عِوض بُراق برای ما نماز شب است که معراج شبانه مومن است.
در بعضی زمانها شرایط خوبی برای داخل کردن این عبادت در برنامه زندگی فراهم میشود، مثل زمان رمضان که تاکید بر سحری خوردن و بیدار شدن شاید به جهت عبادت سحر باشد تا رزق معنوی سحری را هم انسان تحصیل کند.
وسعت روح و بالا بردن ظرفیت انسان در تحمل شرایط سخت با پر شدن قلب از ایمان و محبت به رب خود به دست میآید. وقتی قلب پر شد دیگر در سختیها خود را نمیبازد؛ قلب تهی نمیکند و این انسان در روز مسلط بر خود است.
(دیداری با سوره مزمل)
هدایت شده از راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
⭕️ از روایت جنگ بوسنی تا مدافعان حرم در نخستین روز جشنواره مقاومت
✳️ نمایش فیلمهای نخستین روز از شانزدهمین جشنواره مقاومت از شنبه 1 آذرماه در سایت عماریار آغاز شده که از مهمترین آثاری که قرار است در روز نخست این جشنواره به نمایش درآید میتوان به مستند بلند سینمایی «عابدان کهنز»، تله فیلم «آواز های باد»، فیلم سینمایی «برف می بارد» و فیلم کوتاه «یک آن زندگی» و مستند «سنگربان» اشاره کرد.
دختری جامانده در خرابه های جنگ بوسنی
✳️ تله فیلم «آوازهای باد» عنوان اثری به کارگردانی و نویسندگی محسن سوهانی است که قرار است در سانس نخست این اکران ها به نمایش در آید.
این فیلم روایتگر قصه دختر جوان و هنرمندی است متأثر از جنگ بوسنی که کارگردان سعی کرد از زاویه دید این شخصیت چالش ها و پیامدهای جنگ در زندگی مردمان این کشور و نقش و تأثیر کمک های انسان دوستانه و صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردمان مظلوم کشور بوسنی و هرزگوین را به نمایش میگذارد.
عابدان کهنز و روایت یک مسجد
✳️ مستند بلند سینمایی «عابدان کهنز» عنوان مستندی به کارگردانی مجید رستگار است که کارگردان در آن روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریستهای تکفیری در سوریه حضوری فعال داشتهاند را روایت می کند.
فیلم کوتاه یک آن زندگی در بخش بسیجیان
✳️ یکی از بخش های این دوره از جشنواره مقاومت ویژه فیلمسازان بسیجی است که یکی از کارهایی که در روز نخست در این بخش قرار است به نمایش در آید فیلم کوتاه «یک آن زندگی» به کارگردانی ولی الله صاحبکاری است.
این فیلم روایتگر زندگی مادر و دختری است که به بیماری کرونا مبتلا می شوند و به بیمارستان می روند و در آنجا زندگی شان دست خوش تغییراتی می شود.
برف می بارد پایان بخش روز نخست جشنواره
✳️ آخرین فیلم روز نخست جشنواره مقاومت فیلم سینمایی «برف می بارد» است، اثری 50 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا قاضی از اصفهان که در خلاصه آن آمده است: « تو را تیرباران کردند، تنها لباس هایت به من رسید، سال هاست از سوراخ های روی پیراهنت دنیا را نگاه می کنم»
✳️ «انتقام سخت» به کارگردانی عقیل عباس، «تضادها» به کارگردانی حمید و وحید ابراهیمی فرد، «خاک مهرآیین» به کارگردانی جواد اشرفیان و «فتح غریب» به کارگردانی عباس یوسفی عنوان نماهنگ هایی هستند که در روز نخست از شانزدهمین جشنواره مقاومت قرار است به نمایش در آیند.
⭕️متن کامل خبر در لینک ذیل
🌐 https://b2n.ir/335158
🅾 blog.ammaryar.ir
✳️ @rah_nevesht_ir
هدایت شده از استاد عابدینی
31.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 انسانِ عاشقِ نامتناهی، ظلوم جهول👆
#کلیپ | #استادعابدینی
🌷آسمان بارِ امانت نتوانست کشید، قرعهی فال بهنام منِ دیوانه زدند!
🌻[ از بس ديوانه و عاشقِ حمل امانتِ ولایت الهی بودم، مجنونوار بارِ آن را به دوش كشيدم، و عاشقانه مشقّاتِ حمل آن در عالم خاکی را تحمّل نمودم]
🌼«إِنَّا عَرَضنَا الأَمانة...و حملها الإنسانُ، إنّه كان ظَلُوماً جَهُولا»:
✨انسان بخاطر شدّتِ درکِ ظلمت در وجودش، عشقش به نور الهی نامتناهیست،
✨و بخاطر شدّت درکِ جهل در وجودش، استعدادش در حرکت و حیرت بسوی علم الهی شدیدترین است
✨این مدح انسان است که بخاطر #استعداد_نامتناهی در وجودش، قابلیت حمل بار #امانت_الهی را یافت
🌺از امام سجاد(علیه السلام) پرسیدند: چرا خداوند خودش را محجوب کرده ازخلق؟
حضرت پاسخ فرمود:
✨لأنّ اللَّهَ بناهُم بُنيَةً علی الجَهل: چون خداوند مخلوقاتش را بر (درکِ) جهل بنا نهاده است (بحار،ج۳ص۱۵)
💐این "بِنيَةً عَلَى الجَهل"، استعداد را دارد نشان میدهد؛ این درک جهل، یعنی «قوّه و استعداد علم» درش هست
🌸 انسان عاشق علم است، عاشق آن کمالی است که ندارد، و هرچقدر دنبالش رود عاشقتر میشود
🔸گزیده جلسه۵۱۲ المیزان، ۱۲ آذر ۹۷
🔸
✅ کانال استاد عابدینی
🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ ویدیو کلیپ #خدای_من👆
#استادعابدینی
🌷چنان لطف او شامل هر تن است، که هر بنده گوید #خدای_من است
🔸تفسیر #قیومیت در آیةالکرسی: انحصار قیام برای خدا، و انحصار خدا بر قیام
🔻گزیدهای از جلسه ۵۰۵ درس المیزان، ۲۱ آبان۹۷
🔸
✅ کانال استاد عابدینی
🔸 @abedini
🔆🔆🔆🔆🔆🔆
🔆
🔆
نکات تفسیری آیه ۲۰۰ سوره آل عمران از تفسیر المیزان
🔰امرهائى كه در اين آيه آمده يعنى امر #اصبروا و #صابروا و #رابطوا و #اتقوا همه مطلق و بدون قيد است در نتيجه صبرش، هم شامل صبر بر شدائد مىشود و هم شامل صبر در اطاعت خدا و همچنين صبر بر ترك معصيت و به هر حال منظور از آن صبر تك تك افراد است، چون دنبالش همين صبر را به صيغه ((مفاعله صابروا)) آورده كه در مواردى استعمال مىشود كه ماده فعل بين دو طرف تحقق مىيابد.
و #مصابره عبارت است از اينكه جمعيتى به اتفاق يكديگر اذيتها را تحمل كنند و هر يك صبر خود را به صبر ديگرى تكيه دهد و در نتيجه بركاتى كه در صفت صبر هست دست به دست هم دهد و تأثير صبر بيشتر گردد و اين معنا امرى است كه هم در فرد (اگر نسبت به حال شخصى او در نظر گرفته شود) محسوس است و هم در اجتماع (اگر نسبت به حال اجتماع و تعاون او در نظر گرفته شود) چون باعث مىشود كه تك تك افراد نيروى يكديگر را به هم وصل كنند و همه نيروها يكى شود و انشاءالله به زودى بحثى مفصل در اين باره در جاى خودش خواهيم كرد.
وَ #رَابِطوا مرابطه از نظر معنا اعم از مصابره است چون مصابره عبارت بود از وصل كردن نيروى مقاومت افراد جامعه در برابر شدائد و مرابطه عبارت است از همين وصل كردن نيروها اما نه تنها نيروى مقاومت در برابر شدائد، بلكه همه نيروها و كارها در جميع شئون زندگى دينى چه در حال شدت و چه در حال رخا و خوشى.
و چون مراد از مرابطه اين است كه جامعه به سعادت حقيقى دنيا و آخرت خود برسد و اگر مرابطه نباشد، گو اينكه صبر من و تو به تنهائى و علم من و توبه تنهائى و هر فضيلت ديگر افراد به تنهائى سعادتآور هست ولى بعضى از سعادت را تأمين مىكند و بعضى از سعادت سعادت حقيقى نيست، به همين جهت دنبال سه جمله : ((اصبروا و صابروا و رابطوا)) اضافه كرد: ((و اتقوا الله لعلكم تفلحون )) كه البته منظور از اين فلاح هم فلاح تام حقيقى است.
#سورهمبارکهآلعمران
#المیزان
🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید:
ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🆔 @b_elmedini
هدایت شده از البیان
آیت الله فرحانی .mp3
1.84M
🔊🔊🔊#حتما_بشنوید
🔅طلبه ای که به محضر امام زمان(عج) شرفیاب شد
💢داستان طلبه جوان شیخ محمدصادق ، که
به محضر صاحب حوزه حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه شرفیاب شد
#امام_زمان
#آیت_الله_فرحانی
#طلبه
@albayann
هدایت شده از حجتالاسلام روحالله حریزاوی
*سلام خدمت دوستان عزیز متاسفانه دیشب دختر 11 ساله ای بنام فاطمه درویشی در محله 250 دستگاه ماهشهر از بالکن طبقه 4 منزلشون افتاده زمین*
😔دختر یتیم
😬پدر نداره
👩👧با مادرش زندگی میکنه
📗دفترچه درمانی نداره
الان در کماست
❌دربخش (ICU)
بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر بستری است بر اطمینان بیشتر تشریف ببرید عیادت کنید.
برای سلامتی و بهبود سلامتیش دعا کنید 🙏🏻🙏🏻
سرورانی که توان مالی دارند یا خیرینی میشناسند این پیام رو نشر بدن
اگر در خرج و مخارج بیمارستان و دکترهای خصوصی میتوانید کمک کنید.
*اجر همگی با حضرت رقیه(س)*
دریغ نفرمایید.
5892101208393211
بلقیس خفاییزاده
💢 وقتی #انتقام_سخت دیر شد دشمنِ غدّار حریص شد/ خاک بر سری که ترجیح میدهد پدرکشتگی دشمنان را به روی خودش نیاورد!
واکنش صریح حجتالاسلام قمی رییس #سازمان_تبلیغات، در پی #ترور شهید فخریزاده:
🔹 باید سرها را که همچون کبک در خاک فرو بردهاند، بیرون آورند، آنها که با این دنائت و رذالتِ ابلیس بزرگ و اسرائیل غاصب، باز سخن از #مذاکره از جنس «بده و نستان» میزنند!
🔹 خاک بر سری که ترجیح میدهد پدرکشتگی و خباثت کینهتوزانه دشمنان قسمخورده و خونریز این ملت مظلوم و قهرمان را به روی خودش نیاورد!
🔹 #جنگ است، جنگ! وقتی حاج قاسممان را زدند و خلاف نظر رهبرمان، انتقام سخت واقعیمان دیر شد، دشمن قدّار، حریص گشت و طمع کرد.
@NasimOnline
#تبریک_و_تسلیت
┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄
«إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ»
انقلاب فرزند رشید دانشمندی را از دست داد،
شهادت دکتر فخری زاده بر امام زمان عج و رهبر عزیزمان و مردم غیور ایران تبریک و تسلیت باد!
ننگ بر وادادگی، ننگ بر سرپیچی از دستور ولی.
«مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ»(امام علی ع)
آنکه وقت یاری ولیّ خود خُفت، با لگد دشمن بیدارش میکنند.
ضربه های بیشتری در راه است. چون خفتگان انکار نکنیم.
این طائفهٔ «هم السفهاء»، بیدار نخواهند شد،
مردم باید مسیر خود را بیابند و در تمام زمینه ها به میدان بیایند.
سالها است که این خواست رهبری است.
تنها مانع ضربه های بزرگ، و مهمترین عامل خیزهای بلند الهی، «قیام مردم» برای رفع مشکلات و موانع و سفاهتها و سستیها و خباثتهاست.
معجزه های بزرگ در گرو اراده مردم است.
وقتی که مردم بخواهند خدا به میدان می آید. « ... حَتّٰى يُغَيِّرُوا مٰا بِأَنْفُسِهِمْ»﴿الرعد، 11﴾
این راه را برای مردم روشن کنیم.
┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄
#اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde
☘️@fallahshirvani
#انتباه
┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄
خدا مهربانتر از آن است که نصرت خود را در دل امور سختی بپیچد،
و البته خدا با جلالت تر از آن است که مهر خود را در پای هر هرزه ای بریزد،
به ما گفته به پا خیزید، من را کنار خود می بینید، به همین زیبایی!
می گوید به پا خواهم خواست،
و گرنه یاری نخواهید داشت.
«أَ لَمْ تَعْلَمْ،
أَنَّ اَللّٰهَ لَهُ مُلْكُ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ
وَ مٰا لَكُمْ مِنْ دُونِ اَللّٰهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لاٰ نَصِيرٍ ﴿البقرة، 107﴾
نمیدانی خدا پادشاه آسمانها و زمین است؟
نمی دانی جز خدا سرپرست و یاوری ندارید؟
و قیام در گرو بیداری است.
امّا فصل بیداری ما کی است؟
┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄
#اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde
☘️@fallahshirvani
✅ شعری از حافظ که اشک علامه را درآورد!
روزى در محضر نادره دوران، ترجمان قرآن، حضرت آيتالحق، مرحوم علّامه طباطبائى بوديم كه يكى از دوستان حاضر در آن جلسه اين بيت عارف شيراز را زمزمه كرد:
كاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش
كى روى؟ ره ز كه پرسى؟ چه كنى؟ چون باشى؟
يك باره مرحوم علّامه، دست در مقابل صورت گرفت و سخت گريست و در حالى كه شانههايش به شدت تكان مىخورد، با خود زمزمه فرمود: «كى روى؟ ره ز كه پرسى؟ چه كنى؟ چون باشى؟» گويا آن كس كه در بيابان از كاروان بازمانده و راه نمىداند، خود او است.
آن گريه قلب حضار را چنان به آتش كشيد كه هرگز شعله آن در جانشان به سردى نمىگرايد. رَحِمَهُ اللَّهُ وَ أَنْزَلَهُ فِى جِوارِ قُرْبِهِ.
📚 شهود و شناخت، آیتالله ممدوحی، ج1، ص604
______________________________
#کانال_علامه_طباطبایی_ره
https://eitaa.com/joinchat/3129344017C4a50772e46
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• اندیشه •
#هم_السفهاء
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق
قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است.
قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد.
یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند.
در آغاز سورۀ حمد که به معرفی سه قشر موقنین، کفار و منافقین می پردازد،
در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت».
«وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ،
قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟
أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ،
وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾
و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!»
میگویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!»
بدانید اینها همان ابلهانند،
ولی نمیدانند!
• چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم)
• سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار)
• قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند»
• نمی دانند (؟!)
سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد».
نمی دانند، چه ندانستنی !!!
دردشان را نمی شناسند.
سفاهت چه درمانی دارد؟
هیچ کار دیگری جواب نمی دهد،
حتی «با سر به سنگ خوردن».
امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#گفتمانسازی_یعنی_خلق_اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde
☘️@fallahshirvani
سلام دوست عزيز
با توجه به مشكلات موجود و آسيبديدن قشر ضعيف، بناداريم مثل گذشته بستههاي معيشتي تهيه و در اختيار عزيزان نيازمند قراردهيم.
درصورت تمايل ميتوانيد در اين حركت انساندوستانه شركت كنيد.
قیمت هر بسته معیشتی به قیمت عمدهفروش به شرح زیر:
۱- برنج ۳ کیلو: ۶۶هزارتومان
۲- روغن مایع کوچک ۲ عدد: ۳۰هزارتومان
۳- مرغ منجمد ۲عدد: ۶۴ هزارتومان
۴-ماکارونی ۳عدد: ۳۰هزارتومان
۵- ربگوجه ۱قوطی: ۱۰هزارتومان
جمعا هربسته ( ۲۰۰هزارتومان)
شماره حساب جهت واريز كمكها
٥٨٥٩٨٣١٠٨٣٠٥١٣٦٦ بهنام حاج نجف صادقي🌷🌹🙏
سلام علیکم
♦️با توجه به شدت گرفتن بیماری گوارشی حضرت آیتالله مصباح یزدی، آیتالله جاودان توصیه فرمودند که هر کس هر مقدار میتواند قربانی انجام دهد.
عزیزانی که تمایل به مشارکت در قربانی جهت توزیع بین فقرا دارند مبالغ خود را به این کارت واریز کنند. اجرکم علی الله
5058011204848946
هدایت شده از حجتالاسلام روحالله حریزاوی
شهید فخری زاده.mp3
6.15M
حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی/ تبیینیه و توصیه های عملیاتی برای کنشگران فرهنگی در جریان شهادت شهید فخری زاده
#بیانیه_استاد
#شهید_فخری_زاده
#شهید_هسته_ای
#حاج_قاسم_سلیمانی
#انتقام_سخت
eitaa.com/r_harizavi
محکمات
سلام علیکم ♦️با توجه به شدت گرفتن بیماری گوارشی حضرت آیتالله مصباح یزدی، آیتالله جاودان توصیه فرمو
ضمن تشکر از مشارکت همه عزیزان
یک راس گوسفند خریداری و ذبح و در یکی از مناطق آبگرفته حاشیه اهواز توزیع شد.
♦️نقره، عطر و صنایع دستی باران
مشهدمقدس، طرقبه، بازار بینالمللی بعثت
واحد ۳۳۹ گارکاه تولید نقرهجات
واحد ۳۳۷ تولید عطر و ادلکن و پخش ترمه
تلگرام
https://t.me/joinchat/BwUqv0rOS4nvbXvdEhdFmA
اینستاگرام
https://instagram.com/baransilver_azodi?igshid=1abrvk8h9hzor
علی فربد
09901700016
05134223691
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• اندیشه •
#هم_السفهاء
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق
قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است.
قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد.
یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند.
در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد،
در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت».
«وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ،
قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟
أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ،
وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾
و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!»
میگویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!»
بدانید اینها همان ابلهانند،
ولی نمیدانند!
• چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم)
• سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار)
• قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند»
• نمی دانند (؟!)
سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد».
نمی دانند، چه ندانستنی !!!
دردشان را نمی شناسند.
سفاهت چه درمانی دارد؟
هیچ کار دیگری جواب نمی دهد،
حتی «با سر به سنگ خوردن».
امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#گفتمانسازی_یعنی_خلق_اراده_ملی
«عنصر ارادۀ ملّی جانمایۀ پیشرفت همهجانبه و حقیقی است.»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde
☘️@fallahshirvani
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
1 ▫️ تنها یک ضرورت
جامعۀ حزب اللهی میداند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بیرحم، بیتقوا و بیاعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است.
اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود.
ولی همین مسأله حل نیست.
مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیلکردهها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از رویآوری به جریان انقلابی بازمیدارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم.
جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساختهایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه میدانند؟ خود ما چه میدانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟».
الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثهای در سطح ملی است.
تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است.
صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که میتواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به همپیوستۀ بینالمللی است. هزینهای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست.
اما در مقابل چه گزینهای هست؟
یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامانبخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟
مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را میفهمد؟
طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل میدهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را میتوانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟
در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پختهای بریزیم.
طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد.
این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟
و این سؤال که،
آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟
(بحث ادامه دارد ...)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️
هدایت شده از علامه طباطبایی ره
✅ صلوات ما برای عرض ادب است
آیتالله جوادی آملی:
مرحوم علامه طباطبایی به فردی که در مورد فایده صلوات از ایشان پرسیده بود پاسخ لطیفی دادند.
🔶فرمودند: صلواتی که ما میفرستیم اولاً از خودمان چیزی اهدا نمیکنیم بلکه به خدا عرض میکنیم و از او میخواهیم که بر پیامبر و خاندانش رحمت ویژه بفرستد و ثانیاً گرچه این خاندان نسبت به ما محتاج نیستند ولی به ذات اقدس اله که نیازمندند وباید دائماً فیض الهی بر آنها نازل شود. ما با این صلوات در واقع خود را به این خاندان نزدیک کردهایم.
🌹بعد مثال میزدند و میفرمودند: اگر باغبانی در باغی که همه گلها و میوههایش مِلک صاحب باغ است کار کند و از صاحب باغ حقوق بگیرد، روز عید، یک دسته گل از باغ تهیه کند و به حضور صاحب باغ ببرد آیا عمل او موجب تقرب به صاحب باغ هست یا نه؟ مسلماً هست.
🙏این عمل نشانه ادب باغبان است. صلوات هم ادب ما را ثابت میکند واِلاّ ما که از خودمان چیزی نداریم. بلکه از ذات اقدس اله مسئلت میکنیم بر مراتب و درجات این بزرگواران بیفزاید. و همین عرض ادب برای ما تقرّب است.
📚 نسیم اندشه، دفتر اول، ص96
___________
#کانال_علامه_طباطبایی_ره
@allame313
https://eitaa.com/joinchat/3129344017C4a50772e46