eitaa logo
محکمات
325 دنبال‌کننده
439 عکس
159 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد عابدینی
💬 ⭕️ | شرح حدیث "" 🔻 در جلسه بیست و نهم از درس اخلاق هفتگی، در مدرسه علمیه ثامن الائمة (علیه السلام) قم: ◻️ انسان دو جهت وجودی دارد یک جهت بدنی و یک جهت روحی؛ 🔻 هر چه توجه به جسم بیشتر شود، روح تجسد پیدا می‌کند و هر چه توجه به روح بیشتر شود، جسم نیز روحانیت پیدا می‌کند. ◻️ «أکل» آغاز تجسّد است. بالاترین چیزی که آغاز جسدانی شدن روح است، است. ◻️ اگر انسان خورنده خوبی شد و مشاهده کرد که خورد و خوراکش خیلی برایش مهم است، حیوان خوبی است! 🔻 انسان باید به طعامش توجه داشته باشد، «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ»؛ اما این توجه به گونه ای نباشد که امیال بدن، او را مغلوب خودش کند؛ به طوری که این مسأله جزو مسائل مهم وجودش شود. ◻️ نقل می کرد که من دو لحظه را فیلمبرداری نکردم؛ یکی شهادت که شأنش فوق فیلم است و یکی خوردن که شأنش دون فیلم است. ◻️ انسان جسمانیّة الحدوث و روحانیّة البقاء است. 🔻 آغاز باید از باشد و اگر جسم کنترل نشد، هر کاری کنیم، نمی توانیم بر نیز سلطه پیدا کنیم. ◻️ اگر کسی نسبت به خورد و خوراکش مراقب نباشد، بر نظام روح خود هم نمی تواند مسلط شود؛ لذا در ابتدای سلوک باید بر بدن مسلط شد تا حرکت روحی ممکن شود. 🔻 بدن مَرکَب تمام حرکات ماست، اگر سواری ندهد، انسان هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. ◻️ اگر به گیاه زیاد آب بدهیم، از کثرت آب می میرد؛ پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می فرمایند انسان هم همین طور است؛ کثرت أکل و شرب قلب را می میراند؛ و به معنای تسلط نظام جسمی است. ◻️ انَّ الانسان لیطغی أن رآه استغنی؛ سیری هم منشا طغیان است. 🔻 شکم پُر مانع نگاه الهی است و باعث از چشم خدا افتادن و محرومیت از صفات کمالی اوست. ◻️وقتی شکم پُر شود، قدرت قلب از بین می رود؛ لذا قدم در چاله و چاه می‌گذارد و هر چقدر بخواهیم قدرت تشخیص قوی تر باشد، باید کمتر بخوریم (سیر نباشیم). ◻️ إنّ أوّل معصیةٍ یَعمَلُها العبد، شَبَعُ البَطْن! چون همه معاصی از اینجا شروع می شود. 🔻 اگر شکم سیر شد، منشأ دیگرْ معاصی می شود؛ چون احکام بدن سیطره پیدا کرده است. ◻️إنّ العبد إذا جاعَ بَطنُه و حَفِظَ لِسانُه عَلَّمْتُه الحِکمَة و إنْ کان کافرا؛ 🔻اگر بنده ای حواسش بود و به شکمش گرسنگی داد و زبانش را حفظ کرد، به او حکمت را یاد می دهیم و تیز فهم می شود. ▫️ولی برای کافر این تیز فهمی، وبال است و حجت برایش تمام می شود. 📌حکمت و اثر حکمت معرفت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) است. ◻️برای اینکه حرکت مان بشود؛ دنبال این باشیم که کار را گره بزنیم با (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه). 🔖ان شاءالله خدا به ما توفیق دهد که در مورد «خوردن»، بتوانیم طوری خودمان را کنترل کنیم که مورد رضای خدا باشیم. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 قالَ رَجُلٌ لِلحُسَینِ بنِ عَلِیٍّ علیه‌السلام: مَن أشرَفُ النّاسِ؟ فَقالَ علیه‌السلام: مَنِ اتَّعَظَ قَبلَ أن یوعَظَ، وَاستَیقَظَ قَبلَ أن یوقَظَ. فَقالَ: أشهَدُ أنَّ هذا هُوَ السَّعیدُ. 🔷مردى به حسین بن على علیه السلام گفت: شریف‏ترینِ مردم کیست؟ فرمود: «کسى که پیش از آن که اندرزش دهند، خود، اندرز گیرد و پیش از آن که بیدارش کنند، بیدار شود». مرد گفت: گواهى مى‏دهم که خوش‏بخت حقیقى، چنین کسى است. 📜 موسوعة کلمات الامام الحسین(علیه‌السلام) 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فرهنگ انقلابی 🔸 تأكيد من بيشتر اين است كه فرهنگى كه ما مى‌خواهيم به صورت هدايت شده و اداره شده باشد -يعنى فرهنگ كشور را اداره كنيم- بايد در اين اداره و هدايت ما، مسائل اسلامى و انقلابى، در درجه اوّل مورد نظر باشد. بايد ايمان و حركت اسلامى و انقلابى و روح انقلاب، مثل روحى در همه تصميمات فرهنگى، مورد توجّه قرار گيرد اين واجب‌ترين مسأله است. 🗓 بیانات در جمع اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى؛ ۱۳۷۵/۰۹/۲۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
✅ درس خارج فقه «حکمرانی فضای مجازی» توسط استاد عبدالکریم فرحانی برگزار می‌شود. ✳️مزایای شرکت در درس: 🔺اعطای گواهی شرکت در درس خارج 🔺تقدیر و حمایت از تقریرات برتر 🔺استفاده از فضلای مستعد در پروژهای پژوهشی مرتبط با موضوع درس ⭕️جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09192954687 تماس حاصل فرمایید. 🕕 زمان: چهارشنبه‌ها، یک ساعت به غروب. برنامه به صورت محدود حضوری و مجازی برگزار می‌شود. ✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @Oisc_Majazi
هدایت شده از harizavi_ir
(اخلاق) ❇️ مروری بر شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (ره) 🔸 مدت دوره: آخرین پنج‌شنبه مهر ماه تا پایان آذر ماه 1400 🔹در محضر استاد حجه‌الاسلام والمسلمین روح‌اله حریزاوی مدرس حوزه و دانشگاه 📆 روزهای پنج‌شنبه 🕰 حدود ساعت 5:20 (بین الطلوعین) 💢جلسه چهارم 👈 پنج‌شنبه 20 آبان ✴️ جهت هماهنگی و ثبت‌نام به ادمین کانال پیام دهید. 👉 @ADMIN_Harizavi 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
افراد از لحاظ جاذبه و دافعه به طبقات مختلف تقسیم مى شوند: 1⃣ افرادى که نه جاذبه و نه دافعه دارند، نه کسى آن‌ها را دوست دارد و نه کسى آن‌ها را دشمن دارد. این‌ها یک موجود ساقط و بى‌اثر هستند، زیرا انسان نیاز دارد که دوست بدارد و دوست داشته شود و به عبارتى دیگر، نیازمند است دشمن بدارد و او را دشمن بدارند. 2⃣ مردمى که جاذبه دارند ولى دافعه ندارند. غالباً خیال مى‌کنند که حسن خلق و لطف معاشرت و به اصطلاح امروز، اجتماعى بودن این است که انسان همه را با خود دوست کند، ولى این براى انسان هدفدار و مسلکى که فکر و ایده‌اى را در اجتماع دنبال مى‌کند، میسر نیست. زیرا تفکر و مسلک و ایده، خواه ناخواه با منافع برخى از انسان‌ها تصادم پیدا مى‌کند. تنها کسى موفق مى‌شود دوستى طبقات مختلف و صاحبان عقیده‌هاى گوناگون را جذب کند که متظاهر و دروغگو باشد. 3⃣ گروه سوم کسانى هستند که دافعه دارند ولى جاذبه ندارند. افرادى هستند که دشمن سازند اما دوست ساز نیستند. این‌ها نیز افراد ناقصى هستند و این دلیل بر آن است که فاقد فضائل مثبت انسانى مى‌باشند و گرنه برخى انسان‌ها را مى‌توانستند به خود جذب نمایند. 4⃣ مردمى که هم جاذبه دارند و هم دافعه. انسان‌هاى با مسلک که در راه عقیده و مسلک خود فعالیت مى‌کنند، گروه‌هایى را جذب و گروه‌هایى را مى‌رانند و دفع مى‌کنند. 📔جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
🔸 در اخلاق فلسفی گفته می‌شود که برای انسان ایثار، فضیلت ولی خودخواهی و استیثار رذیلت است‌. شجاعت، اخلاق ولی جبن و تهور ضد اخلاق است. سخاوت خوب، ولی بخل و اسراف بد است، صبر و خویشتن‌داری خوب، ولی جزع و فزع و بی‌تابی کردن‌ بد است، و از این قبیل مسائل. 🔹 یعنی اگر انسان کتاب اخلاقی از کتب علمای‌ اخلاق را بخواند می‌بیند که مجموعه‌ای از امور را توصیه و مجموعه دیگری را منع کرده‌اند؛ آن‌ها بد هستند و این‌ها خوب. بطوریکه انسان خودش را مانند یک اتاق خالی می‌بیند که هیچ دکوری ندارد و در و دیوارش خالی محض است، حال مقدار زیادی دکور و زینت آلات گذاشته‌اند و می‌گویند اگر می‌خواهی مزین شوی، این‌ها را نصب کن. 🔸 فلاسفه چنین تصور می‌کنند که نفس و روح‌ انسان موجودی است که مجموعه این فضائل باید در آن وجود داشته باشد. 🔹درحالیکه عرفا می‌گویند مسأله اینطور نیست. انسان مانند یک نهال، در حال رشد و حرکت و تحول است و مسیری را منزل به منزل طی می‌کند. 🔹 لذا برای طی مراحل انسانیت باید از منزل اول شروع کرد و منازل بعدی را طی نمود. 📜 برگرفته از کتاب مسئله شناخت، شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
🔸انس ما با مفاهیم اعتباری و اجتماعی که در زندگی اجتماعی به کار می‌بریم غالبا سبب خطا و اشتباه ما می‌شود، سبب می‌شود که الفاظی که در معارف اسلامی آمده است از معنای حقیقی خود منسوخ شوند و مفهومی اعتباری‌ و قراردادی پیدا کنند. 🔹ما آنجا که کلمه "قرب" و نزدیکی را در خارج از مفاهیم اجتماعی به‌ کار می‌بریم همان مفهوم حقیقی را اراده می‌کنیم ، مثلا می‌گوییم در نزدیکی‌ این کوه چشمه ای است، یعنی واقعاً دوری و نزدیکی فاصله چشمه را تا کوه‌ در نظر می‌گیریم. اما وقتی که می‌گوییم فلان شخص با فلان خدمت خود به فلان مقام، نزد او تقرب حاصل کرد، در اینجا منظورمان‌ چیست؟ 🔸مقصودمان این است که خدمتگزار در اثر خدمتش در روحیه مخدوم خود تأثیر کرد و او را از خود راضی نمود و حال اینکه قبلاً راضی نبود، یا او را از خود راضی‌تر کرد و در نتیجه ، از این پس ، مخدوم بیش از گذشته به او عنایت‌ خواهد داشت پس استعمال قرب در اینجا یک استعمال مجازی است نه حقیقی‌. 🔹موجودات، بخصوص انسان، به حکم " انا لله و انا الیه راجعون " به سوی خداوند بازگشت می‌کنند انسان به حکم مرتبه وجودی خود، این‌ بازگشت را باید به صورت طاعت و عمل اختیاری و انجام وظیفه و به صورت‌ انتخاب و اختیار انجام دهد. ادامه👇 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
ادامه👆 🔸انسان با پیمودن طریق طاعت پروردگار واقعاً مراتب و درجات قرب پروردگار را طی می‌کند، یعنی از مرحله حیوانی تا مرحله فوق ملک را می‌پیماید این صعود و تعالی یک امر تشریفاتی و اداری‌ نیست، قراردادی و اعتباری نیست، از قبیل بالا رفتن از عضویت ساده یک‌ اداره تا مقام وزارت، و یا از عضویت ساده یک حزب تا رهبری آن حزب‌ نیست، بلکه بالا رفتن بر نردبان وجود است، شدت و قوت و کمال یافتن‌ وجود است که مساوی است با زیادت و استکمال در علم و قدرت و حیات و اراده و مشیت و ازدیاد دایره نفوذ و تصرف. 🔹تقرّب به خداوند یعنی واقعاً مراتب و مراحل هستی را طی کردن و به کانون‌ لایتناهی هستی نزدیک شدن. 🔸بنابراین محال است که انسان در اثر طاعت و بندگی و پیمودن صراط عبودیت به مقام فرشته نرسد و یا بالاتر از فرشته نرود و لااقل در حد فرشته‌ از کمالات هستی بهره‌مند نباشد قرآن برای تثبیت مقام انسانی می‌گوید: "ما فرشتگان را فرمان دادیم که در پیشگاه آدم سجده کنند و همه‌ فرشتگان بلا استثناء سجده کردند جز ابلیس که حاضر نشد". حقاً باید گفت منکر مقام انسان هر که هست ابلیس است. 📜 برگرفته از کتاب ولاءها و ولایت‌ها، شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شعری که مورد پسند سید شهیدان مدافع حرم قرار گرفت: کوه باشی سیل یا باران چه فرقی می‌کند سرو باشی باد یا طوفان چه فرقی می‌کند مرزها سهم زمینند و تو اهل آسمان آسمان شام یا ایران چه فرقی می‌کند مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ماست سامرا، غزّه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم حصر الزهرا و آبادان چه فرقی می‌کند هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند شعله در شعله تن ققنوس می سوزد ولی لحظه ی آغاز با پایان چه فرقی می کند ✍ سید محمدمهدی شفیعی 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
35.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 هر علمی برای دستیابی به یک سری اهداف و تأمین غایت به وجود آمده است. ما در علم دینی، گاهی به دنبال تصحیح اهداف یک علم، گاهی اوقات درصدد تصحیح منبع تولید یک علم و گاهی در تلاش برای اصلاح و تقویت روش‌شناسی در یک علم هستیم. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از محکمات
35.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 هر علمی برای دستیابی به یک سری اهداف و تأمین غایت به وجود آمده است. ما در علم دینی، گاهی به دنبال تصحیح اهداف یک علم، گاهی اوقات درصدد تصحیح منبع تولید یک علم و گاهی در تلاش برای اصلاح و تقویت روش‌شناسی در یک علم هستیم. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
💢آیا نفس و روح با هم تفاوت دارند❓ نفس در زبان عربی یعنی «خود» و «خویش». در اصطلاح فلاسفه، گاه به کلّ حقیقت تجرّدی انسان نفس می‌گویند، و گاه به پایین‌ترین درجه تجرّدی انسان میگویند نفس. پایین‌تر از نفس، روح بخاری قرار دارد که موجود مادّی است. مرتبه‌ی فوق نفس را عقل گویند، و فوق عقل را قلب، و فوق قلب را روح گویند. در مقام تشبیه می گویند: 🔸بدن مثل عالم مادّه است؛ 🔸روح بخاری مثل انرژی موجود در جهان مادّی است؛ 🔸نفس مثل عالم مثال (برزخ) است. 🔸عقل مثل عالم عقول (عالم ملائک مقرّب) است. 🔸قلب مثل عرش است؛ که «قلب المؤمن عرش الرّحمن»؛ 🔸روح مثل روح القدس است. 🔸سرّ مثل عالم اسماء الله است. 🔸خفی مثل اسم الله است؛ 🔸و اخفی، مثل «هو» است. پس مراتب انسان چنین است: بدن (جسد +روح بخاری)، نفس، عقل، قلب، روح، سرّ، خفی، اخفی؛ که بدن را «ارض الانسان» و هفت مرتبه ی دیگر را «سماوات سبع انسان» گویند. ❇️مطالعه کامل مطلب در صفحه استاد حریزاوی در اینستاگرام به آدرس 📱instagram.com/harizavi_ir 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هویت و چیستی حوزه چیست؟تیزر معرفی چهار اثر جدید که توسط خانه طلاب جوان قم، به چاپ رسیده است. 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 💠 جهت و کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس زیر مراجعه کنید. 🌐 http://fna.ir/f2l 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از harizavi_ir
💢 استعمار تغییر باورها و رفتارهای ملت‌ها و به‌خصوص نخبگان را با ذائقه‌سازی در دستور کار قرار داده است تا مطلوبیت‌های خود را در کشورهای مختلف تبدیل به ارزش و انتخاب مردم را به انتخاب خود نزدیک کند. 🔸همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در میانه یک تغییر در نوع استعمار با عنوان استعمار فرانو قرار داریم، استعمارگران بعد از رنسانس بصورت وحشیانه کشورهای مختلف جهان را تصرف و تسخیر کرده و تلاش کردند مالک اموال و جان‌های مردم شوند، آن‌ها در دوره اول استعمار کهنه تصرف فیزیکی کشورها را در دستور کار داشتند که افراد را به بردگی می‌گرفتند، می‌فروختند و می‌کشتند و بصورت خشونت‌آمیز کشورها و افراد را تملک می‌کردند. 🔹در دوره دوم زمانی که با مقابله مردم ستم‌دیده مواجه شدند روش استعمار را تغییر داده و افرادی را از همان ممالک به‌صورت دست‌نشانده انتخاب کرده آموزش دادند و تحت اشراف قرار دادند و پادشاهانی دست‌نشانده‌ را با کودتا و روش‌های مختلف معرفی کردند اما در حدود 40سال اخیر نوع استعمارگری از نوع کهنه به نو و فرانو تغییر کرده است. 🔗 مشروح خبر 🌐https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/11/10/2653684 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
هدایت شده از خانه طلاب جوان
مهم ترین کاری که انقلاب کرده است 🇮🇷 مهم ترین کار اصولی ای که انقلاب کرده است، تبدیل به است؛ این مهم ترین کاری است که انقلاب کرده است؛ 🇮🇷 آن هم با الهام از ، نه با مکتب های این نظریه پرداز و آن نظریه پرداز و نقص ها و معارضاتی که در حرف هایشان هست؛ نه، با الهام از ، با الهام از "الَّذينَ آمَنوا يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالَّذينَ كَفَروا يُقاتِلونَ في سَبيلِ الطّاغوتِ"؛ نظام الهی در مقابل نظام طاغوتی است و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، نظام الهی را معنا کرد به ؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ تبدیل کرد نظام طاغوتی را به نظام مردم سالار؛ این مهم ترین کار است. 🗓 ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
هدایت شده از harizavi_ir
💢 گفتگوی زنده اینستاگرامی با موضوع 🔸 «مقام ولایت علوی» در محضر استاد 🔹حجه‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی مدرس حوزه و دانشگاه 📆 سه‌شنبه ۲۶ بهمن 🕰 حدود ساعت ۱۵ به میزبانی 📱صفحه بینشکده علم دینی در اینستاگرام https://instagram.com/b_elmedini لینک نمایش👇 🔗https://instagram.com/harizavi_ir 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
❇️نماز جعفر طیار (ع) نماز حضرت جعفر (ع)، که به نماز حبوه و نماز تسبیح هم معروف است، چهار رکعت است (دو نماز دو رکعتی). 1️⃣در رکعت نخست، پس از حمد، سورۀ «إذا زلزت الأرض» 2️⃣در رکعت دوم پس از حمد، سورۀ «والعادیات» 3️⃣در رکعت سوم پس از حمد سوره، «إذا جاء نصر الله» 4️⃣در رکعت پایانی پس از حمد، سورۀ «قل هو الله» خوانده می‌شود. 👈در این نماز، مجموعاً ۳۰۰ مرتبه تسبیحات اربعه (سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ) گفته می‌شود به این صورت: در هر رکعت بعد ازحمد و سوره مخصوص آن رکعت و پیش از رکوع پانزده مرتبه تسبیحات اربعه، در رکوع ده مرتبه، پس از بلند شدن از رکوع (و در حالت قیام بعد از رکوع) ده مرتبه، در سجدۀ اول ده مرتبه، پس از سر برداشتن از سجده ده مرتبه، در سجدۀ دوم ده مرتبه و پس از سر برداشتن از سجدۀ دوم نیز ده مرتبه ذکر تسبیحات اربعه خوانده می‌شود. پس از این برخاسته، بقیۀ رکعت‌ها نیز به همین صورت خوانده می‌شود. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
👌در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است که در سجدۀ آخر نماز پس از تسبیحات این دعا خوانده می‌شود: سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْوَقَارَ، سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَکَرَّمَ بِهِ، سُبْحَانَ مَنْ لَا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ مَنْ أَحْصَی کُلَّ شَیْ‏ءٍ عِلْمُهُ، سُبْحَانَ ذِی الْمَنِّ وَ النِّعَمِ، سُبْحَانَ ذِی الْقُدْرَةِ وَ الْکَرَمِ، اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِکَ، وَ مُنْتَهَی الرَّحْمَةِ مِنْ کِتَابِکَ وَ اسْمِکَ الْأَعْظَمِ، وَ کَلِمَاتِکَ التَّامَّةِ الَّتِی تَمَّتْ صِدْقًا وَ عَدْلًا، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ. 🤲سپس حاجتت را بخواه. 👈در روایت دیگری از امام صادق علیه‌السلام آمده است که به مفضل فرمودند: هرگاه حاجت ضروری داشتی نماز جعفر علیه‌السلام را بخوان و سپس این دعا را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه که ان‌شاءالله برآورده می‌شود: 🤲به اندازه یک نفَس هر کدام از این ذکرها را بگو: یَا رَبِّ یَا رَبِّ یَا رَبِّ یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ رَبِّ رَبِّ یَا رَبِّ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا رَحِیمُ یَا رَحِیمُ یَا رَحِیمُ 👈و هفت مرتبه هر یک از این ذکرها را بگو: یَا رَحْمَنُ یَا رَحْمَنُ یَا رَحْمَنُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ 👈سپس این دعا را بخوان (بلدالامین، ص ۱۵۰): اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ، وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَیْکَ، وَ أُمَجِّدُکَ وَ لَا غَایَةَ لِمَدْحِکَ، وَ أُثْنِی عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غَایَةَ ثَنَائِکَ وَ أَمَدَ مَجْدِکَ، وَ أَنَّی لِخَلِیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِکَ، وَ أَیَّ زَمَنٍ لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحًا بِفَضْلِکَ، مَوْصُوفًا بِمَجْدِکَ، عَوَّادًا عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِحِلْمِکَ، تَخَلَّفَ سُکَّانُ أَرْضِکَ عَنْ طَاعَتِکَ فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفًا بِجُودِکَ، جَوَادًا بِفَضْلِکَ، عَوَّادًا بِکَرَمِکَ، یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، الْمَنَّانُ ذُو الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ. التماس دعا🌹
💢 توصیه رهبرانقلاب به انجام اعمال ام‌داوود 👈 جوان‌ها را توصیه می کنم که فرصت ماه رجب را مغتنم بشمارند. فرصت امروز را که نیمه‌ی ماه رجب است مغتنم بشمارند البته اعمال امروز را متوقف دانستند یا همراه کردند با سه روز روزه لکن روزه هم به قصد رجاء می‌شود عمل ام داوود را بجا آورد این ارتباط با خدا به زندگی شما برکت می‌بخشد به کشور هم برکت می‌بخشد به آینده انقلاب هم برکت می‌بخشد. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از harizavi_ir
💢 جهاد تبیین راهکار مقابله با هجوم شناختی و معرفتی دشمن است 🔹جهاد تبیین، راهکاری برای مقابله با هجوم همه‌جانبه دشمن جهاد اساسا فعالیت پرتلاش و پردامنه‌ای است که نقطه مقابل آن دشمن است و دشمن را هدف‌گیری کرده باشد. جهاد تبیین راهبرد اساسی است برای تقابل با نسل جدید تهاجم فرهنگی ـ که این نسل، همان هجوم ترکیبی و چندجانبه است. 🔸فرهنگ، اکسیژن جامعه است درباره اهمیت فرهنگ در ارتباط با جهاد تبیین باید اول جایگاه فرهنگ را روشن کنیم. رهبری فرهنگ را هواگونه می‌دانند؛ یعنی مردم بدون این‌که به صورت مستقیم متوجه باشند، دارند از فرهنگ‌ها تغذیه می‌شوند و بهره می‌برند. این تعبیر رهبری حکایت از زیر بنا بودن فرهنگ در همه پدیده‌ها و رَویه‌های زندگی‌ است. زیربنا بودن فرهنگ، یعنی بسیاری از موضوعاتی که در ظاهر فرهنگی نیستند، در ریشه متأثر از فرهنگ هستند. پدیده‌های اقتصادی، سیاسی، آموزشی و... همگی در فرهنگ ریشه دارند. 🔗 مشروح خبر 🌐https://www.farsnews.ir/news/14001130001009 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
هدایت شده از harizavi_ir
💠 اندیشکده رفیعه المصطفی(سلام‌الله‌علیه) برگزار می نماید: 🔹نشست علمی پژوهشی 🔷 موضوع: نقش نخبگان خواهر در جهاد تبیین 👤 استاد: حجه‌الاسلام والمسلمین روح‌اله حریزاوی(قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی) ⏰ زمان: یکشنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ صبح 🔹مکان: موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(سلام‌الله‌علیه) 📌 آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان باستانی پاریزی(فردانش سابق)، پلاک ۱ 🌐لینک مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rafieh110/pajoohesh.rafieh 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
💠 حجاب حق ▪️ یکی از بیانات نورانی حضرت ابی ‌الحسن اول امام کاظم (سَلامُ الله عَلَیه) مطلبی است که بزرگان ما در ادبیات ما از آن بهره‌ های فراوانی بردند. اگر کسی خواست به برود، این طور نیست که یک زمان و زمین مخصوص باشد، در جایی باشد و در جایی نباشد، این طور نیست؛ ﴿هُوَ مَعَكُمْ أَینَ ما كُنْتُمْ﴾. چگونه ما خدا را ملاقات نمی ‌کنیم، با اینکه در همه جا هست؟! مگر می ‌شود جایی ذات أقدس الهی نباشد و حضور نداشته باشد؟! این از کجاست؟ این از کجاست؟ چطور ملاقات نمی ‌کنیم؟ حکیم سبزواری و دیگران این را بازگو کردند _ همه اینها مستحضر هستید که هستند _ حکیم سبزواری دارد: پرده ندارد جمال غیر صفات جلال ٭٭٭ نیست بر این رخ نقاب نیست بر این مغز پوست ▪️ الآن پرده آفتاب چیست که ما آفتاب را نمی‌ توانیم ببینیم؟ چون اینکه ما می ‌بینیم نور آفتاب است، نه خود آفتاب؛ اینکه ما می ‌بینیم که می‌ گوییم «آفتاب آمد دلیل آفتاب»، این نور آفتاب است، اینکه خود جِرم آفتاب که نیست. خود آفتاب را هر کسی بخواهد طمع کند که ببیند کور می‌ شود، حتی آن وقت ‌هایی که کسوف هست، سفارش می ‌کنند که با چشم مسلّح ببینید. آفتاب با این چشم دیدنی نیست، چه رسد به خالق آفتاب! حرف حکیم سبزواری این است که غیر از نور خدا چیزی حاجب او نیست: پرده ندارد جمال غیر صفات جلال ٭٭٭ نیست بر این رخ نقاب نیست بر این مغز پوست جناب این را از کجا استفاده کردند؟ چه اینکه جناب هم همین راه را رفته است که «تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز»؛ اینها از کجا استفاده کردند؟ از بیان نورانی أبی ‌الحسن (سَلامُ الله عَلَیه) که این را مرحوم إبن ‌بابویه قمی نقل کرد _ این چه بیان عرشی ای است!_ فرمود: «لَیسَ بَینَهُ وَ بَینَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَیرُ خَلْقِهِ احْتَجَبَ بِغَیرِ حِجَابٍ مَحْجُوبٍ وَ اسْتَتَرَ بِغَیرِ سِتْرٍ مَسْتُور»؛ حضرت فرمود بین خدا و خلق، حجابی غیر از نیست! تا آدم خود را می ‌بیند، دیگر او را نمی ‌بیند؛ خود این فرد حجاب است، حجاب دیگری نیست، در و دیوار که حجاب نیست. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1397/06/06 🆔 @a_javadiamoli_esra