eitaa logo
سید محمدمحسن دعایی
518 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.8هزار ویدیو
119 فایل
صفحه رسمی حجه‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمحسن دعایی 🔷با استعانت از خداوند متعال و ولی اعظم او این صفحه در تداوم ایده پردازی برای مجلس طراز جمهوری اسلامی، به ارایه دیدگاههای حجه الاسلام والمسلمین سید محمدمحسن دعایی میپردازد . تمدن #مجلس_تمدن_ساز #تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*فوق العاده زیبا اب دستتونه بزارید زمین ودیدن این کلیپ فوق العاده وبینظر را از دست ندین ** به تکرار. مکررشم میارزه ببینیم ✍ما وقتی این کلیپ را دیدیم و جمله آخر آن را گوش کردم،متوجه شدم که اگر بعضی از مسولین در کشور ننگ ایران و اسلام نبودند این آقا نباید اینجور حرف میزد واقعا مسولینی داریم مایه افتخار که این مادر شهید و پسر شهیدش به آنها افتخار میکنند و موسولینی هم داریم که بچه هاشون و خودشون ننگ برای ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. باید نهی از منکر کنیم و اگر تعداد اندکی مسول در خط شهدا نیستند مقابل آنها بایستیم یا خود را اصلاح کنند یا کنار بروند 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشک عمانی حاضر در غزه: کودکان غزه از شدت گرسنگی سنگ‌ریزه و باتری می‌خورند امت عربی و اسلامی مسئول هستند؛ این یکی از آن‌هاست که ۸ سال دارد یک تکه فلز قورت داده و در مری او گیر کرده است 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
📣علامه جعفری و موسیقی(1) ♦️به مناسبت گسترش انواع موسیقی‌ها و آهنگ‌ها در صدا و سیما، همایش‌ها، هیئات و محافل مذهبی، نمایشگاههای قرآن، راهپیمایی‌ها و ... 🔹علّامه «محمدتقي جعفري» كه يكي از فيلسوفان مكتب جامع‌نگر اسلام است در کتاب «موسیقی از دیدگاه فلسفي و رواني» مي‌گويد: هيچ صاحب‌نظري و متفكّري كه خود را در اين زندگاني مسئول مي‌داند، نبايد بدون تأمل و دقت و با مقداري دلايل توجيهي تكليف «نفس» يا «روح» انساني را با پديده موسيقي يكسره نمايد. حتي اگر بر فرض، معلومات و تحقيقات ما در باره موسيقي به حدّي رسيد كه اثبات كرديم موسيقي بر دو نوع تقسيم مي‌گردد: «مفيد و مشروع» و «غيرمفيد». و منظور از غيرمفيد همان پديده ناسالم است و لهو و لعب و ممنوع مي‌باشد، با اين‌حال، حركت انسان‌ها را در مرزِ سهم اين دو نوع با احتياط تلقي كنيم. زيرا جاذبيّت خود موسيقي مقتضي تعدّي و تجاوز از مرز، به داخل منطقه ممنوعه در ذات خود مي‌باشد». ص151 يعني ذات موسيقي به‌گونه‌اي است كه به‌خاطر جذّابيّتي كه دارد حتي همان قسم مفيد و مشروع آن، انسان را به منطقه ممنوعه وارد مي‌كند و به‌سوي موسيقي غيرمفيد و نامشروع مي‌كشاند. 🔸علّامه در جايي ديگر از همين كتاب مي‌گويد: مقداري فراوان از موسيقي براي گريز از واقعيات استخدام مي‌شوند. گريز از هشياري‌ها، گريز از اختيار، گريز از انديشه‌هاي عميق كه پاسخ آنها به دست ‌برداشتن از هواهاي نفساني و خودخواهي‌ها نياز داشته است. ص10 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
📣علامه جعفری و موسیقی(2) ♦️به مناسبت گسترش انواع موسیقی‌ها و آهنگ‌ها در صدا و سیما، همایش‌ها، هیئات و محافل مذهبی، نمایشگاههای قرآن، راهپیمایی‌ها و ... 🔹علامه جعفري حتي موسيقي‌هاي عرفاني و روحاني را نمي‌پسندد و معتقد است: موسيقي‌ها حتي روحاني‌ترين آنها با دو حقيقت مزبور (هشياري و اختيار) سازگار نيست و اين اصل را همه ما مي‌دانيم كه هيچ حركت ناهشيارانه و جبري نمي‌تواند تكاملي باشد، اگرچه با نظر به عوامل گوناگون داراي لذت و جذابيّت بوده باشد. ص56 🔸بعضي از انواع موسيقي روحاني البته درست است كه تحريك مثبت در درون را به‌ وجود مي‌آورد و ما را از موجوديت غوطه‌ور در طبيعت و خودخواهي بالاتر مي‌برد، ولي هنگامي كه موسيقي تمام مي‌شود، يك سرازيري حقيقي در خود احساس مي‌كنيم و مي‌بينيم كه موسيقي سايه‌اي از ما براي ما ساخته و آن‌را بالا برده بود اكنون شبح مصنوعي از بين رفته و واقعيّات با همان خشونت براي ما نمودار مي‌شوند. به ‌همين جهت بوده است كه در جنگ‌هاي صدر اسلام كه در حدود هشتاد جنگ و دفاع بوده است نمي‌بينيم كه مسلمانان براي تحريك سربازان خود به موسيقي متوسّل شوند، بلكه آنها شعارهاي واقعي را به‌طور دسته ‌جمعي مي‌گفتند و تحريك مي‌گشتند... با اينكه كفار به هرگونه وسايل موسيقي ممكن در آن زمان براي تحريك سربازان خود متوسل مي‌گشتند، مسلمانان كوچك‌ترين اعتنايي به مسأله موسيقي نداشتند. ص105 🔹«جُنَيد»كه يكي از مشايخ صوفيّه است درباره موسيقي عرفاني مي‌گويد: چون مريد را بيني كه سماع را دوست دارد، بدان‌كه از بطالت بقيّتي با وي مانده است. ص50 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ افشای سه سند مهم توسط سردار رادان از دستگیری یک افسر اطلاعاتی دشمن با هدف اندلس سازی ایران 🔹اجتماع مردم گیلان در حمایت از اجرای طرح نور ۱۴۰۳/۲/۲۳ ✍با این اسناد روشن و نقشه شفاف دشمن برای نابودی نرم‌نظام و هویت ملی و اسلامی ما ،ابا باز باید تسامح کرد ؟ باز باید دست روی دست گذاشت ؟ باز باید از طراحی جامع برای مقابله تمام عیار ،به برخوردهای بی اثر پو پرحاشیه روی آورد ؟ بیدار بشویم والا زیر لگد دشمن بیدار خواهیم شد. 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان زیبای آخوندی که به یوسف قم و عزیز تایلند معروف است 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارزیبای هنرمند اندونزیایی ✍ از بس این کار عالی و قشنگ بود حیفم آمد در این کانال منعکس نکنم . آفرین بر این جوان عزیز اندونزیایی 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
98.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠درس‌گفتار حجاب (قسمت هفتم) ۱۴۰۳/۲/۲۴ ✳️ادامه تحلیل ماهیت قانون و بحث درباره اینکه آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟ 📝در این قسمت، در ادامه قسمت قبل که تحلیلی از ماهیت قانون و اقتضاءات قانون‌گذاری، به ویژه در دوره مدرن (در ساختار NATION-STATE) مطرح شد، به سراغ این رفته‌ایم که آیا آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟ و اگر بله، چه جنس قانونی لازم است و قانونی که برای حجاب وضع شود چه اقتضاءاتی را باید رعایت کند. فایل فوق قسمت هفتم از مجموعه ۸ قسمتی بحث «مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده» است که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ از سیما پخش شد و بازپخش آن ساعت ۳ و ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز بعد خواهد بود. برای مشاهده قسمتهای مختلف این برنامه در روی هر قسمت کلیک کنید: 🔸قسمت اول (حجاب در گذشته: رفع برخی شبهات) 🔸قسمت دوم (حجاب در گذشته: ادامه رفع برخی شبهات) 🔸قسمت سوم (حجاب در حال: تحلیل تمدنی از پدیده حجاب) 🔸قسمت چهارم (حجاب در حال: تحلیل انسان‌شناختی قرآنی از پدیده حجاب) 🔸قسمت پنجم (حجاب در آینده: معنا و چگونگی فرهنگ‌سازی برای حجاب) 🔸قسمت ششم (حجاب در آینده: ساختارها و اقتضاءات قانون) 🔸 قسمت هفتم (قسمت حاضر با کیفیت بالا) 🔸قسمت هشتم (ادامه بحث قانون+ جمع‌بندی) فایل پاورپوینت این جلسات در: https://eitaa.com/souzanchi/1510 @souzanchi
31.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تعطیلی شنبه، به نفع مردم یا به نفع اقلیت سرمایه داری؟! 🔻نابودی بازارهای خرد و شکستن کمر تولید به بهانه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی 🔸مناظره حجت الاسلام سیدعلی موسوی (استاد دانشگاه) و علیرضا مناقبی (رییس مجمع واردکنندگان) برای دیدن ویدیوی کامل این مناظره کلیک کنید. ✍من به این سید عزیز و شجاع که باطن آلوده تفکر سرمایه داری یهودی زده را افشا کرد افتخار میکنم . ببینید در مقابل برهان قاطع ایشون این نماینده زرسالارها چگونه لال مونی میگیره و نمیتونه جواب بدهد. این مجلسی که انتظار می‌رفت انقلابی باشد برده منطق زرسالاری یهودزده شد و به خاطر منطق پوچ و دروغ و غیر واقعی تسهیل تجارت ،فرهنک اسلام و سیره رسول خدا ص را زیر پا له کرد و در ابن روزهای آخر حیات خود لکه ننگی دیگر درکنار ماشین شاسی بلند و ..... (که مجموعا ۱۶۶نفر از این ها را از حضور در مجلس جدید باز داشت) بر دامن قوه مقننه کشور اسلام نشانید . احساس بیزاری دارم . 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
2.68M
✍گوینده محترم حجت الاسلام والمسلمین جناب استاد حکیم از فضلای فارغ التحصیل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام هستند که بحث بسیار دقیق علمی فلسفه روایی و مبتنی بر معارف اصیل اسلام و دیدگاه‌های بلند اسلام سیاسی ناب را مطرح می‌کنند استدعای بنده این است که عضای کانال به شکل دقیق این بیانات را تحمل بفرمایند و تا اونجایی که دستشون می‌رسه اون را بازنشر کنند تا اینکه فریاد امت اسلامی بر علیه این قانونی که هویت سوز کشور اسلام هست و تبعیت از فرهنگ یهود و انفعال در مقابل جنگ تمدنی ما با غرب هست توسط شورای نگهبان انشالله به دیوار زده بشه و این روزهای آخر این مجلس هم به پایان برسد 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei
⭕️قدرت‌نمایی «جریان نفوذ فرهنگی» در اوج «جنگ غزه»/موافقت نمایندگان با تعطیلی "شَبّات مقدس جحودها" ! 🔸نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی امروز ۲۶ اردیبهشت ماه و در جریان بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پس از بحث و بررسی فراوان گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر موافقت با کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت و تعطیلی روزهای «شنبه» به عنوان «شبات مقدس یهودیان» را تصویب کردند. نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی امروز ۲۶ اردیبهشت ماه و در جریان بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پس از بحث و بررسی فراوان گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر موافقت با کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت و تعطیلی روزهای «شنبه» را تصویب کردند. شایان ذکر است که شَبّات (در عبری שבת به معنی شنبه) در دین یهودیت به روز تعطیل هفتگی (شنبه) می‌گویند که به‌صورت نمادین به معنای هفتمین روز آفرینش است. سنت استراحت شبات ریشه در تورات دارد. تورات می‌گوید خداوند جهان را در شش روز آفرید و در روز هفتم دست نگه داشت. 🔰پانوشت: واژه «جحود» واژه‌ای قرآنی است که در لغت به معنی انکار کردن با علم و دانش و دانستن است و از این جهت که یهودیان معاند پیامبر عظیم الشان اسلام با وجود علم و دانستن مرتبت و جایگاه نبوت آن حضرت، اقدام به انکار حق نموده و در برابر آن حضرت عداوت به خرج دادند؛ پس آنها را عموما با لفظ «جحود» مورد خطاب قرار می‌دادند. اما در سده‌های اخیر و بالاخص به سبب گسترش نفوذ «جحودها» در تنظیم لغت نامه‌های فارسی، نگارش این واژه برای اطلاق به ایشان تغییر داده شد و به صورت «جهود» درآمد تا دیگر معنی عنود بودن ندهد و این جماعت به عنوان موجوداتی کوشنده و جهد کننده در تصور عمومی جامعه مطرح شوند. 💢کانال خبری @shohadayeiran57 🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei