هدایت شده از یک آیه در روز
☀️از امام صادق ع روایت شده که فرمودند:
کسی که قرآن بخواند در حالی که جوانی مومن باشد قرآن با گوشت و خونش مخلوط میشود و خداوند عز و جل وی را همراه با سفیرانی که کریم و نیکاند (اشاره به آیات ۱۵-۱۶ سوره عبس) قرار دهد و قرآن حجاب و مانعی از او [در برابر عذابها] در روز قیامت خواهد بود و میفرماید: پروردگارا! همانا هر عملکنندهای به اجر عملش رسید غیر از عمل کننده به من؛ پس ارجمندترین عطایایت را بر او ارزانی دار!
پس خداوند عزیز جبار دو حله از حلههای بهشتی بر تن او میپوشاند و بر سر او تاج کرامت مینهد. سپس به او میگوید: آیا تو را در مورد او راضی کردیم؟
قرآن گوید: پروردگارا! من برای او بیش از این انتظار داشتم.
پس امان به دست راست او داده میشود و جاودانگی به دست چپش؛سپس وارد بهشت میشود و به او گفته میشود: بخوان و بالا برو!
سپس به او گفته شود: آيا به اندازه کافی به او رساندیم و تو را راضی کردیم؟
گوید: بله.
سپس فرمود: و کسی که مقدار زیادی از آن بخواند و با تحمل سختی خود را متعهد بدان گرداند خداوند عز و جل دوبرابر این به وی پاداش دهد.
☀️الكافي، ج2، ص603-604
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ جَمِيعاً، ابْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ مِنْهَالٍ الْقَصَّابِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اخْتَلَطَ الْقُرْآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَ «السَّفَرَةِ الْكِرَامِ الْبَرَرَةِ» وَ كَانَ الْقُرْآنُ حَجِيزاً عَنْهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَقُولُ: يَا رَبِّ إِنَّ كُلَّ عَامِلٍ قَدْ أَصَابَ أَجْرَ عَمَلِهِ غَيْرَ عَامِلِي، فَبَلِّغْ بِهِ أَكْرَمَ عَطَايَاكَ.
قَالَ: فَيَكْسُوهُ اللَّهُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ حُلَّتَيْنِ مِنْ حُلَلِ الْجَنَّةِ وَ يُوضَعُ عَلَى رَأْسِهِ تَاجُ الْكَرَامَةِ. ثُمَّ يُقَالُ لَهُ: هَلْ أَرْضَيْنَاكَ فِيهِ؟
فَيَقُولُ الْقُرْآنُ: يَا رَبِّ قَدْ كُنْتُ أَرْغَبُ لَهُ فِيمَا هُوَ أَفْضَلُ مِنْ هَذَا.
فَيُعْطَى الْأَمْنَ بِيَمِينِهِ وَ الْخُلْدَ بِيَسَارِهِ. ثُمَّ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ: فَيُقَالُ لَهُ: اقْرَأْ وَ اصْعَدْ دَرَجَةً.
ثُمَّ يُقَالُ لَهُ: هَلْ بَلَّغْنَا بِهِ وَ أَرْضَيْنَاكَ؟
فَيَقُولُ: نَعَمْ.
قَالَ: وَ مَنْ قَرَأَهُ كَثِيراً وَ تَعَاهَدَهُ بِمَشَقَّةٍ مِنْ شِدَّةِ حِفْظِهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَجْرَ هَذَا مَرَّتَيْنِ.
@yekaye
تحدی قرآن از نظر خود قرآن، منتخبی از یک مناظره.doc
703K
تحدی قرآن از نظر خود قرآن، منتخبی از یک مناظره
معجزه بودن قرآن، از باورهای عموم مسلمانان و مستند به خود قرآن کریم است. متکلمان محور تحدی و همآوردطلبی قرآن را اموری دانستهاند همچون فصاحت و بلاغت، اعجاز عددی، اعجاز علمی و معارفی و ... . اما به نظر میرسد ادعای خود قرآن چیز دیگری باشد.
چندی پیش مناظره مکتوبی را درباره اعجاز قرآن شروع کردم با آقای حجت الله نیکویی، که قبلا کتابی در رد نبوت پیامبر اکرم ص نوشته بود. هدفم این بود که محور تحدی قرآن را، نه بر اساس اقوال رایج، بلکه بر اساس آنچه خود قرآن مطرح میکند به بحث بگذارم. در اولین یادداشت مطالبی به عنوان مبادی تصوری بحث عرض شد که وی به مناقشه در همانها پرداخت؛ نهایتا در یادداشت هشتم و بعد از تکمیل آن مبادی تصوری، وارد توضیح مدعای اصلی شدم؛ اما او که تا پیش از آن، در همه چیز مناقشه میکرد، در ادامه، حتی یک جمله درباره دیدگاهی که به خاطر آن مناظره شروع شده بود نپرداخت و در یادداشت دوازدهم، از ادامه بحث انصراف داد. بنده تا چهار نوبت دیگر بحث را ادامه دادم ولی به دلایلی فرصت تبیین بقیه بحث میسر نشد.
اینک به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، منتخبی از آن گفتگو (یادداشت اول، و یادداشت هشتم به بعد) را بازنشر میدهم. کل بحثهایی که بین بنده و ایشان رد و بدل شده را قبلا در آدرس زیر بارگذاری کردهام:
https://www.souzanchi.ir/a-critical-discussion-about-the-miracle-of-the-holy-quran/
و کسانی که مایل به مطالعه متن کامل این گفتگوها هستند میتوانند بدانجا مراجعه کنند.
@souzanchi
توضیحات تکمیلی در اینجا:
https://eitaa.com/souzanchi/1503
تحدی قرآن از نظر خود قرآن، منتخبی از یک مناظره.pdf
1.77M
تحدی قرآن از نظر خود قرآن، منتخبی از یک مناظره
معجزه بودن قرآن، از باورهای عموم مسلمانان و مستند به خود قرآن کریم است. متکلمان محور تحدی و همآوردطلبی قرآن را اموری دانستهاند همچون فصاحت و بلاغت، اعجاز عددی، اعجاز علمی و معارفی و ... . اما به نظر میرسد ادعای خود قرآن چیز دیگری باشد.
چندی پیش مناظره مکتوبی را درباره اعجاز قرآن شروع کردم با آقای حجت الله نیکویی، که قبلا کتابی در رد نبوت پیامبر اکرم ص نوشته بود. هدفم این بود که محور تحدی قرآن را، نه بر اساس اقوال رایج، بلکه بر اساس آنچه خود قرآن مطرح میکند به بحث بگذارم. در اولین یادداشت مطالبی به عنوان مبادی تصوری بحث عرض شد که وی به مناقشه در همانها پرداخت؛ نهایتا در یادداشت هشتم و بعد از تکمیل آن مبادی تصوری، وارد توضیح مدعای اصلی شدم؛ اما او که تا پیش از آن، در همه چیز مناقشه میکرد، در ادامه، حتی یک جمله درباره دیدگاهی که به خاطر آن مناظره شروع شده بود نپرداخت و در یادداشت دوازدهم، از ادامه بحث انصراف داد. بنده تا چهار نوبت دیگر بحث را ادامه دادم ولی به دلایلی فرصت تبیین بقیه بحث میسر نشد.
اینک به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، منتخبی از آن گفتگو (یادداشت اول، و یادداشت هشتم به بعد) را بازنشر میدهم. کل بحثهایی که بین بنده و ایشان رد و بدل شده را قبلا در آدرس زیر بارگذاری کردهام:
https://www.souzanchi.ir/a-critical-discussion-about-the-miracle-of-the-holy-quran/
و کسانی که مایل به مطالعه متن کامل این گفتگوها هستند میتوانند بدانجا مراجعه کنند.
@souzanchi
توضیحات تکمیلی در اینجا:
https://eitaa.com/souzanchi/1503
هدایت شده از یک آیه در روز
مضمون احادیث فوق در کتب اهل سنت آمده:
اولی از کتابهایی هست که تردیدی در سنی بودن نویسندهاش نیست،
دومی اگرچه رسما سنی است اما برخی اهل سنت به خاطر احادیثی که در کتابهایش آورده درباره سنی بودن او تردید میکنند عینا همان مطالب آمده با نکات متعددی درباره دشمنان علی ع:
☀️د. از جابر بن عبدالله انصاری روایت شده است که:
هنگامی که حضرت علی ع از جنگ خیبر پیروز برگشت پیامبر ص به او فرمود:
ای علی! اگر نبود که میترسیدم امت من درباره تو همان چیزهایی را بگویند که مسیحیان درباره عیسی بن مریم میگویند، دربارهات سخنی میگفتم که از هیچ جماعت مسلمانی عبور نکنی مگر اینکه خاک زیر پایت و نیز باقیمانده آب وضویت را بردارند و بدینها طلب شفا کنند؛
ولیکن همین بس که تو از منی و من از تو، تو از من ارث میبری و من از تو؛
و تو نسبت به من همچون هارون هستی نسبت به موسی غیر از اینکه بعد از من پیامبری نیست؛
و تو هستی که ذمه مرا بری میکنی [هر چیزی که بر ذمهام باشد به نیابت از من ادا میکنی] و پوشاننده ایراداتی که بر من می گیرند هستی؛ و بر سنت من جهاد می کنی؛
و تو فردا در قیامت نزدیکترین خلایق به من هستی؛
و تو بر حوض [کوثر] جانشین منی؛
و همانا شیعیان تو بر منبرهایی از نور خواهند بود در حالی که رخسارهایشان سفید است پیرامون من و شفاعت آنها را میکنم و فردا در بهشت همسایگان من خواهند بود؛
و همانا جنگ با تو جنگ با من است و مسالمت با تو مسالمت با من است و باطن تو باطن من است و آشکار تو آشکار من؛ و همانا فرزندان تو فرزنان مناند
و تو هستی که دین مرا ادا میکنی و وعدههای مرا به انجام میرسانی؛
و همانا حق بر زبان توست و در قلب تو و همراه تو و در پیش روی تو و جلوی چشمان تو؛
و ایمان با گوشت و خون تو آمیخته شده همان طور که با گوشت و خون من آمیخته شده است؛
و بر حوض [کوثر] وارد نشود کسی که نفرت تو را داشته باشد و از آن غایب نماند کسی که دوستدار تو باشد.
پس علی ع به سجده افتاد و گفت:
حمد خدایی را که با اسلام بر من منت گذاشت و قرآن را به من آموخت و مرا محبوب برترین موجودات و عزیزترین آفریده و گرامیترین اهل آسمانها و زمین نزد پروردگار، خاتم پیامبران و سید رسولان و برگزیده خداوند در جمیع عالمین قرار داد که این احسانی از خداوند عالیمقام و تفضلی از اوست بر من.
پس رسول الله ص فرمود:
ای علی! اگر تو نبودی مومنان بعد از من شناخته نمیشدند؛
همانا خداوند عز و جل برای هر پیامبری نسلش را از صلب خود وی قرار داد و نسل مرا از صلب تو قرار داد،
ای علی؛ که همانا تو عزیزترین خلایق هستی و گرامیترینشان و عزیزترینشان نزد من؛ و دوستدار تو گرامیترین کسان از امت من هستند که بر من وارد میشوند.
📚مناقب علي (لابن المغازلي)، ص306-306
☀️ه. از زید بن علی از امام سجاد ع از پدرش روایت شده است که حضرت علی ع فرمودند:
هنگامی که از جنگ خیبر پیروز برگشته بودم پیامبر ص فرمود:
اگر نبود که میترسیدم امت من درباره تو همان چیزهایی را بگویند که مسیحیان درباره عیسی بن مریم میگویند، دربارهات سخنی میگفتم که از هیچ جماعت مسلمانی عبور نکنی مگر اینکه خاک زیر پایت و نیز باقیمانده آب وضویت را بردارند و بدان طلب شفا کنند؛
ولیکن همین بس که تو از منی و من از تو، تو از من ارث میبری و من از تو؛ و تو نسبت به من همچون هارون هستی نسبت به موسی غیر از اینکه بعد از من پیامبری نیست؛
و تو هستی که دِین مرا ادا میکنی و بر سنت من جهاد میکنی؛
و تو فردا در قیامت نزدیکترین مردم به من هستی؛ و تو بر حوض [کوثر] جانشین منی؛
و همانا شیعیان تو بر منبرهایی از نور خواهند بود در حالی که سیرابند وسیرابشده، رخسارهایشان سفید است پیرامون من و شفاعت آنها را میکنم و در نتیجه فردا در بهشت همسایگان من خواهند بود؛
و همانا دشمنان تو فردا تشنه و تشنهنگهداشته شده هستند در حالی که رخسارهایشان سیاه، و درهمکوبیدهشدهاند؛ جنگ با تو جنگ با من است و مسالمت با تو مسالمت با من است و سرّ تو سرّ من است و آشکار تو آشکار من است و باطن سینهات همچون باطن سینه من؛
و تو درب علم من هستی
و همانا فرزندان تو فرزنان مناند و گوشت تو گوشت من است و خون تو خون من است؛
و همانا حق با تو و بر زبان تو و در قلب تو و جلوی چشمان توست؛
و همانا دشمن تو در جهنم است؛ و بر حوض [کوثر] وارد نشود کسی که نفرت تو را داشته باشد و از آن غایب نماند کسی که دوستدار تو باشد.
علی ع فرمود:
پس برای خداوند سبحان و متعال سجده کردم و او را حمد گفتم به خاطر اینکه با اسلام و قرآن بر من منت گذاشت و مرا محبوب خاتم پیامبران و سید رسولان قرار داد.
📚مناقب خوارزمی، ص۱۳۰
@yekaye
👇سند و متن احادیث فوق👉
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام🌹
🔸چند روز پیش از یکی از مخاطبان محترم پیامی درباره متن «تحدی قرآن از نظر خود قرآن، منتخبی از یک مناظره» دریافت کردم که نوشته بود
📝سلام
جسارتا ناگفته نماند که آقای نیکویی انصراف نداد
فقط در مقابل مطالب شما گفت دیگر حرفی برای گفتن ندارد(گویا انتظار داشت شما به شبهات ایشان ورود کنید)
گفت شما مطالبتان را بفرمایید اگر جایی لازم شد ورود میکند.
تا اینجا هم که مطالب اخیر جنابعالی هنوز صورت خاصی بخود نگرفته که قابل نقد باشد .
هنوز در مرحلهء مقدمات است .
ما بیصبرانه منتظر ادامهء مباحث جدید حضرتعالی هستیم .
🔹چون احتمال دادم این سوال برای دیگران هم مطرح شده باشد پاسخی را که میخواستم به ایشان بدهم برای همه مخاطبان مینویسم:
📝سلام علیکم
خوبی مناظره به گفتگو و حالت دیالوگ در بحث است، و حالت مونولوگ، انگیزه گوینده را ضعیف میکند. بحث باید گام به گام پیش برود، و بر سر هر گام، تفاهم و توافق شود، نه اینکه بارها یک سؤال ساده بپرسم که آیا مسأله حروف مقطعه را شما در هزاران کتب بشری جایی سراغ دارید؟ و ایشان اصلا جواب ندهد! مثلا کجا لازم میشود که ورود کند؟ چه جایی لازمتر از جواب این سؤال ساده، تا بحث با صمیمیت و تفاهم پیش برود؟ وقتی من میگویم قرآن ادعایش طبق فلان آیه قرآن این است، باید بدانم ایشان قبول دارد که این آیه قرآن چنین دلالتی دارد یا خیر؟
و اگر دقت بفرمایید مطالب بنده صورت خاص خود را دقیقا پیدا کرده، یعنی رمز تحدی کاملا از نظر قرآن معلوم شده که قرآن توسط بسائط حروف مقطعه ادعای هزاران گیت الهی دارد، و ادعای تدوین الهیِ تکوین دارد که مختص مبدء مطلق کائنات است، کجای این مطلب ناقص است؟
یعنی طبق اصول موضوعه، یک سیستم سازگار داریم که تحدی را طبق آن اصول، کاملا منطقی میشمارد که غیر خدا نمیتواند از طریق بسائط، تمام تکوین را که علمش مختص اوست، تدوین کند.
بلی این جهت کیفی تدوین است، اما جهت کمّی، مباحث نسبتا مفصل و دقیقتر دارد، و قسمت اول بحث یعنی جهت کیفی، مستقل از جهت کمّی است، و إن شاء الله مجالش فراهم شود بحث را ادامه میدهیم.
پر واضح است که در این بحث ما ادعا نکردیم که خدا شدیم و فرمولی را که خدا در قرآن اعمال کرده میدانیم، اگر چنین بود که تحدی از بین میرفت، و لذا اصرار بنده این بود که تحدی بر هویت قرآن است و نه جهات مختلف دیگر قرآن که شئونات این هویت هستند. به یادداشت شماره ۱۴ تحت عنوان «محور تحدی چیست؟» و همچنین یادداشت شماره ۶ بحث «فهم مقصود از مثل» و نیز شماره ۸ و شماره ۹ مراجعه فرمایید، که در یادداشت چهاردهم تاکید کردم:
«همین که دسترسی به اصل هویت او داریم کافی است که بگوییم مثل این را بیاور، هر چند تا ابد تمام حیثیات واقعی او را ندانیم. اما ابتدا بفهمیم همین که دسترسی به اصل هویت او داریم کافی است که بگوییم مثل این را بیاور. اگر نیاورد که تحدی تمام است؛ و اگر آورد، تازه اول موازنه است، و در این مرحله لایه به لایه، حیثیات واقعی که این هویت دارد، بررسی شده، خود را نشان میدهد.»
در این ایام ماه مبارک و بویژه لیالی قدر از همگان التماس دعا دارم
✍️حسین سوزنچی
@souzanchi
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فریادی علیه دوگانگیهای سیاستمداران درباره غزه
🔻حجم فاجعه و جنایت در #غزه به حدی رسیده که آدمی نمیداند با چه زبانی، با چه اقدامی، با چه کاری میتواند خشم و بغض و غضب خودش را فریاد بزند!
🔻چطور میشود نهیب زد به وجدانهای به خواب رفته؟!
🔻چطور میشود این همه ظلم و تناقض کشورهای غربی و عربی و ترک و... را به رخ کشید و علیه آن شورید؟!
🟡مصطفی ابراهیم شاعر مصری، بخشی از این تناقضات را در شعر «تلک قضیه» به تصویر کشیده و #امیر_عید خواننده مصری نیز به خوبی حق آن را ادا کرده است.
📌آنجا که حجم اندوه و هجوم غم زیاد میشود، هنر پاک میتواند از تراژدی، حماسه بسازد. حماسهای که وجودی حقیقی دارد نه رویایی تصنعی است!
🖥 دریافت نسخه با کیفیت
#اختصاصی_مستضعفین_تی_وی
🎬 @Mostazafin_tv
🔴کوتاه ترین خطبه نماز جمعه
أقصر خطبة جمعة في التاريخ عن فلسطين
🎙الشيخ محمود الحسنات
"إذا أكثر من ٣٠ ألف شهيد و ٧٠ ألف جريح و مليوني مشرد لم يستطيعوا إيقاظ الأمه، فما لـكلماتي أن تفعل..؟!
أقم الصلاه".
٢٦ رمضان ١٤٤٥
٥ إبريل ٢٠٢٤
🌐https://www.elaosboa.com/1501251
🎙شیخ محمود الحسنات خطیب فلسطینیای که ۱۴ نفر از نزدیکانش (از جمله نوه ۹ ماهاش) در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهات رسیدهاند کل خطبه نماز جمعهاش در روز قدس امسال این بود:
«اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند این امت را بیدار کنند، سخنان من چه میتواند بکند؟!
نماز را اقامه کنید»
۲۶ رمضان ۱۴۴۵
۵ آوریل ۲۰۲۴
۱۷ فروردین ۱۴۰۳
@souzanchi
🔻جهت امضای بیشتر پویش و مشارکت بیشتر، لینک امضای پویش را کپی کنید و استیکر لینک را فعال کنید.
✍️ جهت امضا و پیوستن به پویش بر روی لینک زیر کلیک کنید.
🔗 www.muhammad-covenant.com
🌐 پویش پیمان محمد(ص)
میثاقی برای توقف تجارت نفت و غذا با اسرائیل
@souzanchi
با توجه به حمله اسرائیل به سفارت ایران که جزیی از خاک ایران محسوب میشود و انتظار واکنش ایران به آن،
جملاتی که پروفسور دبّاشی (استاد مطالعات ایرانی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک) دو ماه و نیم پیش در ابتدای مقاله خود مطرح کرده بود قابل تأملتر مینماید:
🔸تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را بمدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار غیر قابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش به عمد بخشهای پرجمعیت تر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا در واقع هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام می کردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان، در عرض بیست و چهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه می کردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و در عین حال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
🔸هیچیک از ما که خارج از حوزه تخیل اخلاقی اروپایی قرار داریم در جهانبینی فلسفی اروپاییان بهرسمیت شناخته نمیشویم....
🔸اگر شک دارید، فقط نگاهی به فیلسوف برجسته اروپایی یورگن هابرماس و چند نفر از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیها توسط اسرائیل حمایت کردند...
🔸اگر هابرماس ذرهای فضا در تخیل اخلاقی خود برای افرادی مانند فلسطینیها قائل نیست، آیا دلیلی داریم که کل پروژه فلسفی او را به هر طریقی با بقیه بشریت – فراتر از مخاطبان اروپایی همقبیله او، مرتبط بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای او قائلم اما نظر من برخلاف اوست. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیها کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد. بیاعتنایی هابرماس به زندگی فلسطینیها با جهانبینی گستردهتری هماهنگ است که در آن همانطور که یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل صراحتاً اظهار کرده است، غیراروپاییها انسان به شمار نمیآیند، یا «حیوانات انساننما» هستند....
🔸بین آنچه آلمان در دوران نازیها انجام میداد و آنچه اکنون در دوران رژیم صهیونیستی انجام میشود سازگاری کامل وجود دارد... بر ما ببخشید اگر چنین میاندیشیم که آنچه امروزه آلمان انجام میدهد نه به خاطر گناه هولوکاست، بلکه بهخاطر نوستالژی نسلکشی است ....
🔸اتهام اروپامحوری که دائماً علیه تصور فیلسوفان اروپایی از جهان مطرح میشود، صرفاً مبتنی بر نقص معرفتی در تفکر آنها نیست. این نشانه ثابتی از فساد اخلاقی است. ... در اینجا، باید این جمله معروف شاعر پرافتخار اهل مارتینیک، امه سزر، را تکرار کنیم: «... آنچه این انسان بورژوا نمیتواند هیتلر را بهخاطر آن ببخشد جنایت، بهخودیخود نیست، جنایت علیه بشریت و تحقیر انسان نیست، بلکه جنایت علیه انسان سفیدپوست، تحقیر انسان سفید است و واقعیت این است که هیتلر رویههای استعماری اروپا را که تا آن زمان منحصراً برای [مردم عرب، هند و آفریقا] محفوظ بوده، بهکاربرده است.»
فلسطین امروز امتداد جنایات استعماری است که سزر در این نقلقول به آن اشاره میکند.
به نظر میرسد هابرماس ناآگاه است که حمایت او از کشتار فلسطینیان کاملاً با آنچه اجدادش در نامیبیا در جریان نسلکشی در هررو و ناما انجام دادند مطابقت دارد. فیلسوفان آلمانی سر در لاک خود فروبردهاند و خود را در توهمات اروپایی فروکردهاند و فکر میکنند که جهان آنها را آنطور که هستند نمیبیند....
📝 عنوان مقاله
Thanks to Gaza, European philosophy has been exposed as ethically bankrupt
(به لطف غزه، فلسفه اروپایی از نظر اخلاقی ورشکسته شده است)
متن مقاله:
🌐https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-european-philosophy-ethically-bankrupt-exposed
ترجمه کامل مقاله:
🌐https://irannewspaper.ir/8389/17/81680
@souzanchi
هدایت شده از محسن الویری
🇮🇷 ... اللَّهُمَّ وَ أَیُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِکَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِکَ لِیَکُونَ دِینُکَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُکَ الْأَقْوَى وَ حَظُّکَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْیُسْرَ، وَ هَیِّئْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ، وَ تَخَیَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ الظَّهْرَ ...
(گزیدهای از دعای امام سجاد علیهالسلام برای مرزداران)
بارپروردگارا هر جنگاوری از پیروان دین تو که به ستیز با آنان برخاسته است یا هر مجاهدی از دنبالهروان سنتهای تو که به جهاد آنان رفته است تا دین تو برترین و حزب تو توانمندترین و بهره تو بیشترین باشد، خدایا آسانی را به او بنما و کار را برای او آماده ساز و پیروزی را برایش رقم زن و یارانی برایش برگزین و او را با توانمندی پشتگرم قرار بده.
🇮🇷 بیتردید امشب یکی از سرنوشتسازترین رویدادهای تاریخ ایران و تاریخ جبهه مقاومت و تاریخ جهان اسلام و تاریخ جهان رقم خواهد خورد. سیدعلی بن موسی بن طاووس (۶۶۴ ق.) در شمار فضائل امیرالمؤمنین علی علیهالسلام پس از اشاره به غزوه خندق و کشته شدن عمرو بن عبدود به دست مولی الموحدین علیهالسلام میگوید
"همان گونه که در کتاب الطرائف به نقل از اهل سنت نقل کردهام، پیامبر در باره این رویداد فرمودند: لضربة علي لعمرو بن عبد ودّ أفضل من عمل أمّتي إلى يوم القيامة.
همچنین پیامبر که درود خدا بر او باد وقتی علی علیه السلام رو به سوی سپاه حزب کرد فرمود: برز الإسلام كلّه إلى الكفر كلّه. (الاقبال بالاعمال الحسنة، ج ۲، ص ۲۶۷)"
شاید این که پیامبر صلی الله علیه و آله چنین فضیلت والایی برای ضربه علی علیهالسلام در نظر گرفتهاند صرف نظر از وجه ملکوتی این ضربه و اخلاص امیر المؤمنین علیهالسلام همین نکته است که این ضربه، رویارویی همه اسلام در برابر همه کفر را به سود اسلام تغییر داد و پس از این پیروزی در غزوه خندق (احزاب) بود که دیگر رفته رفته ضعف جبهه کفر آغاز شد و سرانجام با فتح مکه این پیروزی تثبیت شد و همه دستاوردهای نظامی و سیاسی و فرهنگی و تمدنی مسلمانان در روزها و ماهها و سالها و سدهها و هزارههای پس از آن ریشه در آن ضربه کاری و موفق حضرت بر فرق نماد کفر و تباهی داشت و دارد.
🇮🇷 امشب نیز در مقیاسی خردتر همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفته است و شیربچههای حیدری که دشمن پلید آنها را کمقدر میانگاشت ضربهای بر سر نماد کفر و پسمانده عَفِن تمدن غرب وارد کردهاند که کامیابی این ضربه سرآغاز تحولی بزرگ است که به زودی دستاوردهای آن آشکار خواهد شد، بعونه تعالی.
🇮🇷 ما که محروم از حضور مستقیم در جبهه نبرد هستیم و در آرزوی لبیک گفتن به فراخوانی که روحی تازه در تنهای رخوتزدهمان بدمد، اکنون دست به دعا برمیداریم و با هزاران سوز و امید، دعای زیبای امام سجاد علیهالسلام را برای یاری رزمندگان جبهه مقاومت زمزمه میکنیم.
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
@MohsenAlviri
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pptx
414.5K
🗂 پاورپوینت درسگفتارهای #مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده»
این درسگفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در #شبکه_چهار سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد.
بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود.
فایل PDF این جلسات (که در داخل گوشی راحتتر قابل استفاده است) در:
https://eitaa.com/souzanchi/1511
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده
#حسین_سوزنچی
@souzanchi
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pdf
3.01M
🎧 درسگفتارهای #مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده»
این درسگفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در #شبکه_چهار سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد.
بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود.
🗒 فایل پاورپوینت این جلسات در قالب PDF (به جهت قابلیت مشاهده در گوشی) به پیوست تقدیم میشود
🗂فایل اصلی پاورپوینت این جلسات در:
https://eitaa.com/souzanchi/1510
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده
#حسین_سوزنچی
@souzanchi
99.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درسگفتار حجاب (قسمت سوم)
۱۴۰۳/۲/۱۸
تحلیل تمدنی از پدیده حجاب:
چرا حجاب که بخودی خود یک حکم فرعی فقهی رده ۸۰ و ۹۰ در شریعت است امروز این قدر مهم و حساسیتبرانگیز و قابلاعتنا شده است؟!
فایل فوق قسمت سوم از مجموعه ۸ قسمتی بحث «مسأله حجاب: گذشته، حال و آینده» است که پخش آن از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ (ساعت ۱۷:۳۰؛ و بازپخش آن ساعت ۳ و ۱۰:۳۰ صبح روز بعد) از شبکه ۴ سیما آغاز شده است.
فایل پاورپوینت این جلسات در:
https://eitaa.com/souzanchi/1510
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده
#حسین_سوزنچی
@souzanchi
98.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠درسگفتار حجاب (قسمت هفتم)
۱۴۰۳/۲/۲۴
✳️ادامه تحلیل ماهیت قانون و بحث درباره اینکه آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟
📝در این قسمت، در ادامه قسمت قبل که تحلیلی از ماهیت قانون و اقتضاءات قانونگذاری، به ویژه در دوره مدرن (در ساختار NATION-STATE) مطرح شد، به سراغ این رفتهایم که آیا آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟ و اگر بله، چه جنس قانونی لازم است و قانونی که برای حجاب وضع شود چه اقتضاءاتی را باید رعایت کند.
فایل فوق قسمت هفتم از مجموعه ۸ قسمتی بحث «مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده» است که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ از #شبکه_چهار سیما پخش شد و بازپخش آن ساعت ۳ و ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز بعد خواهد بود.
برای مشاهده قسمتهای مختلف این برنامه در #تلویبیون روی هر قسمت کلیک کنید:
🔸قسمت اول (حجاب در گذشته: رفع برخی شبهات)
🔸قسمت دوم (حجاب در گذشته: ادامه رفع برخی شبهات)
🔸قسمت سوم (حجاب در حال: تحلیل تمدنی از پدیده حجاب)
🔸قسمت چهارم (حجاب در حال: تحلیل انسانشناختی قرآنی از پدیده حجاب)
🔸قسمت پنجم (حجاب در آینده: معنا و چگونگی فرهنگسازی برای حجاب)
🔸قسمت ششم (حجاب در آینده: ساختارها و اقتضاءات قانون)
🔸 قسمت هفتم (قسمت حاضر با کیفیت بالا)
🔸قسمت هشتم (ادامه بحث قانون+ جمعبندی)
فایل پاورپوینت این جلسات در:
https://eitaa.com/souzanchi/1510
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده
#حسین_سوزنچی
@souzanchi
هدایت شده از امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
▪️به مناسبت ایّام شهادت سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مراسم سوگواری و عزاداری برگزار می گردد.
👤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین سوزنچی
🔹موضوع: واقعه عاشورا و فلسفه خلقت
🔔زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۹ لغایت پنج شنبه 1403/4/21 بعد از نماز عصر
🔸مکان: نمازخانه
امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
📚https://eitaa.com/boucul
14030419 واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (1).mp3
46.78M
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت- جلسه اول
سهشنبه ۳ محرم ۱۴۴۶ / ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳
حسین سوزنچی
@souzanchi
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۱).docx
29.1K
با توجه به اینکه در جلسه بحث «واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۱)، آیات و احادیث متعددی بیان شد، متن مشتمل بر خلاصهای از مطلب همراه با آیات و احادیث ارائه شده به پیوست تقدیم میشود.
@souzanchi
حسین سوزنچی
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت- جلسه اول سهشنبه ۳ محرم ۱۴۴۶ / ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ حسین سوزنچی @souzanchi
14030420 واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (2).mp3
43.07M
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت- جلسه دوم
چهارشنبه ۴ محرم ۱۴۴۶ / ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳
حسین سوزنچی
@souzanchi
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۲).docx
21.5K
با توجه به اینکه در جلسه بحث «واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۲)، آیات و احادیث متعددی بیان شد، متن مشتمل بر خلاصهای از مطلب همراه با آیات و احادیث ارائه شده به پیوست تقدیم میشود.
@souzanchi
هدایت شده از امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
▪️به مناسبت ایّام شهادت سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مراسم سوگواری و عزاداری برگزار می گردد.
👤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین سوزنچی
🔹موضوع: واقعه عاشورا و فلسفه خلقت
🔔زمان: شنبه1403/4/23 لغایت یکشنبه 1403/4/24 بعد از نماز عصر
🔸مکان: نمازخانه
امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
📚https://eitaa.com/boucul
14030423 واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (3).mp3
43.51M
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت- جلسه سوم
شنبه ۷ محرم ۱۴۴۶ / ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳
حسین سوزنچی
@souzanchi
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۳).docx
42.4K
با توجه به اینکه در جلسه بحث «واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۳)، آیات و احادیث متعددی بیان شد، متن مشتمل بر خلاصهای از مطلب همراه با آیات و احادیث ارائه شده به پیوست تقدیم میشود.
@souzanchi
14030424 واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (4).mp3
48.95M
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت- جلسه چهارم
یکشنبه ۸ محرم ۱۴۴۶ / ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳
حسین سوزنچی
@souzanchi
واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۴).docx
25.2K
با توجه به اینکه در جلسه بحث «واقعه عاشورا و فلسفه خلقت (۴)، آیات و احادیث متعددی بیان شد، متن مشتمل بر خلاصهای از مطلب همراه با آیات و احادیث ارائه شده به پیوست تقدیم میشود.
@souzanchi
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ علیهمالسلام 🏴
🏴 فرارسیدن عاشورای حسینی و شهادت سید و سالار شهیدان، سیدالشهداء، حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسلام و اصحاب و یاران باوفای آن حضرت تسلیت باد 🏴
▪️حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
☘️ فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمیخرند، اشک بر سیدالشهدا علیهالسلام را مثل دانۀ درّی برایش نقد میکنند.
📚 رحمت واسعه، ص٢٧١ ( مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت)
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir