eitaa logo
محتوای روضه و منبر
2.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1.4هزار فایل
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مشاهده در ایتا
دانلود
قیام قرآنی .pdf
146.2K
📜 | قیام قرآنی 🔻امام(ره) فرمودند: «من‏‎ ‎‏پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.»(صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۵۱.۵۰) ❓مگر چه اتفاق بزرگی در این روز افتاده است؟ ⭕️ عنصر اصلی در شکل گیری قیام ۱۵ خرداد چیست؟ 🔸ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
روایت شهید مطهری از ملاقات با امام در پاریس رهبرانقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (۱۴۰۲/۳/۱۴) خاطره‌ای از شهید مطهری درباره ابعاد ایمان امام خمینی نقل کردند و گفتند: شهید مطهّری (رضوان الله تعالی علیه) در پاریس یک ملاقاتی با امام کرده بود ــ خود شهید مطهّری کوه ایمان بود؛ او در مقابل ایمانِ امام اظهار حیرت و شگفتی میکرد ــ ایشان بعد از برگشتن گفت که من چهار ایمان در امام مشاهده کردم: 🔹 ۱- ایمان به هدف 🔹 ۲- ایمان به مردم 🔹 ۳- ایمان به راه 🔹 ۴- ایمان به خدا ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd 🔸
صدا ۱۰۱.m4a
3.59M
ای امام شهیدان خمینی ای علمدار راه حسینی
صدا ۱۰۱-۱.m4a
10.49M
صوت مراسم ارتحال امام خمینی ره
🌺 آغاز زعامت و ولایت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) بر امت اسلامی مبارک باد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋ رهبر انقلاب: هرکس ایران و منافع ملی را دوست دارد باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند رفقا آیا گفتار و رفتار ما باعث تقویت ایمان و امید مردم می شود یا نه؟ 🆔 @velayatv
🌹قیام خونین 15 خرداد 15 خرداد 1342 ♦️قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد. در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند. ♦️هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه درآمد. همین صحنه در تهران و چند شهر دیگر به وجود آمد تظاهرات مردم رژیم را سخت به وحشت افکند و برای سرکوب این قیام تاریخی به اسلحه روی آورد. در این روز حدود 15 هزار نفر مسلمان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز 15 خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد. ♦️پس از این واقعه در تهران و قم و سایر شهرها دولت به دستگیری و محاکمه روحانیون و مردم ادامه داد. زندان‌ها از روحانیون و بازاری‌ها و کسبه پر شد و عده‌ای نیز محاکمه و اعدام شدند. جریان 15 خرداد هر چند ظاهرا با سرکوب خونین به نفع شاه تمام شد اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش برای همگان آشکار کرد و نقطه آغازی برای توفان عظیم انقلاب اسلامی گردید که ظرف 15 سال با مجاهدت و ایثار و جانبازی عده زیادی از حق طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تاروپود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست مانند تار عنکبوت از هم گسست. 🆔 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ نقش بسیار مهم مادر در عاقبت به خیری... ⚡️ جوانی که در روز عاشورا خواست تا در رکاب إمام حسین علیه‌السلام نجنگد اما مادرش نگذاشت... در مقاتل آمده است: روز عاشورا جوانی پا به عرصه میدان گذاشت که لحظاتی قبل، پدرش به شهادت رسیده بود (برخی از مقاتل نوشته‌اند که آن جوان، پسر مسلم بن عوسجه بود). إمام حسین علیه‌السلام به او فرمودند: ای جوان!به تازگی پدرت به شهادت رسیده است؛ اگر تو نیز کشته شوی، مادرت در این بیابان، به که پناه ببرد؟! فأراَد أنَ يَرجِع، فَجٰاءَتهُ اُمُّه ▪️آن جوان آمد که از میدان برگردد که مادرش از راه رسید و به او گفت: «عاقبت به خیری خودت را با یاری پسر رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله،اختیار کن و اگر در رکاب او‌ نجنگی ، هرگز از تو راضی نخواهم شد.» آن جوان پا به عرصه میدان گذاشت و همانند پهلوانان می‌جنگید و مادرش از پشت سرش فریاد می‌زد: اَبشِر يا بُنيَّ، سَتَسقىٰ مَن يَد ساقي حَوضِ الكوثر 🔻ای پسرم بشارت باد به تو که به زودی از دست ساقی حوض کوثر سیراب می‌شوی. و آن جوان جنگید و سی سواره را به درک واصل کرد و در آخر به شهادت رسید. 📚معالي السّبطين، ج۱ ص۳۸۰ 📚نفس المهموم ص۲۹۳ 📚ناسخ التواریخ، إمام حسین علیه‌السلام،ج۲ ص۳۰۰ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
اشعارحج بدرقه زائران تو ای مسافرِ قبله خدا نگهدارت برو به کوی سعادت که دستِ حق یارت مدینه خانه ی عشق و امیدِ احمد بود محلِ وحیِ خداوندِ حیٌِ سرمد بود از این صفا وُ سعادت خوشا به احوالت فرشتگانِ خدا آمدند به دنبالت سفیرِ عرش خدایی به گلشنِ هستی رسیده ای به وصال و ز خاک و تن رستی اگر به شوقِ زیارت به آن مکان رفتی بدان، بدان که فراتر ز آسمان رفتی به آه و ناله ی زهرا وُ بیتُ الاَحزانش تو را به روی کبود و به قبرِ پنهانش اگر به روضه ی رضوان شدی تو مهمانش ز شوقِ سینه ادا کن تو عهد و پیمانش تو خود به سجده جمالِ خدای سرمد بین در آن فضای بهشتی رخِ محمّد (ص) بین نمازِ توبه بخوان تو به روضه ی رضوان بخوان خدای خودت را تو از دل و از جان خدا دهد به تو پیوسته برکت و ایمان اگر عمل بنمایی به سیرتِ قرآن تو ای مسافرِ مکه خدا نگهدارت برو به کوی سعادت که دستِ حق یارت! هستی_محرابی ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
136.7K
چاووشی مکه و مدینه اول به نبی حضرت خاتم صلوات دوم به علی شیر دو عالم صلوات سوم به گل وجودِ پاک زهرا چهارم به حسن خونجگر غم صلوات از بهر حسین آن شه کرب و بلا وآن تشنه‌ی در مقتلِ ماتم صلوات اول به وجود پاک آن يکّه پناه با نيت قرب او بگو يا الله دوم به رسول حق جميع حسنات بفرست مسلمان به محمّدصلوات سوم به علي مخزن اَسرار حيات برحضرت فاطمه نِگارش صلوات چهارم به حسن منشاء خير و برکات بفرست به خونِ دل دمادم صلوات پنجم به حسينِ دين قتیل العبرات برکرببلا و اهل بيتش صلوات برهشت امامِ کرم و جودوبرات برگل رخِ صاحب الزمان گو صلوات ای زائران کعبه ی جانان خوش آمدید از مکّه و مدینه به ایران خوش آمدید رفتید و باز بوسه به بیت خدا زدید بار دگر به جمع عزیزان خوش آمدید بارها گفت محمد که علی جان منست هم به جان علی و جان محمد صلوات ------- ای آمده از بیت خدا حجّ تو مقبول ای داده دل خویش جلا حجّ تو مقبول بگذاشته در مروه قدم سعیِ تو مشکور بگرفته وجود تو صفا حجّ تو مقبول. بلند بگو و مترس از کلام با برکات به تک سوار بیابان کربلا بلند صلوات
495.9K
اشعار حج حج فروغى از فروع دين ماست زينت كابينه‏ ى آيين ماست حج مصاف جنگ نور و ظلمت است پايگاه انسجام وحدت است حج كلاس درس انسان سازى است تا نپندارى كه گوى بازى است حج به حاجى رو نمايى مى ‏دهد درس ايثار و رهايى مى ‏دهد حج حصار امن ايمن از بلاست بهترين خلوت گه دل با خداست حج چراغ سبز عفو سرمد است مهبط وحى خدا بر احمد است حاجيان را حج خدايى مى‏ كند خرقه پوش بى ريايى مى ‏كند كيست حاجى باده‏ ى مستى زده پشت پا بر عالم هستى زده كيست حاجى آنكه هست ونيست،نيست خوب مى ‏داند كه صاحب خانه كيست كيست حاجى آن كه اهل رنگ نيست قصد او بوسيدن يك سنگ نيست كيست حاجى تشنه‏ ى رفع عطش بندگى را سالكى بى غل و غش كيست حاجى آن كه بشناسد حرم حرمت آن را شمارد محترم كيست حاجى آن كه احرامش مناست مروه ‏اش صدق است و سعى اوصفاست كيست حاجى آن كه ركنش محكم است در مقام عشق اشكش زمزم است معنى حج از خودى بگسستن است در به روى غير جز حق بستن است معنى حج قصه و افسانه نيست اصل صاحب خانه است و خانه نيست معنى حج ترك خواب و خود سرى است در درون خود ولايت پرورى است معنى حج خار را گل كردن است در جهان سير تكامل كردن است حاجى آن باشد كه پيمان نشكند حرمت احرام و عرفان نشكند حاجى آن باشد كه حجش ماندنى است خط و مشى ‏اش خط مولایش علی است حاجى آن باشد كه روحانى شود پاى تا سر در خدا فانى شود خانه ‏ى حق قبله‏ ى اهل دل است اهل دل را دل بريدن مشكل است بانگ لبيكش به عالم منجلى است معنى ‏اش تجديد بيعت با على است شاعر:مرحوم ژولیده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چطور سیدعلی داره کشتی عقل میسازه؟ 📌چطوره داره در جهان یار تربیت میکنه؟... ♦️شباهت داستان کشتی نوح با وضع فعلی انقلاب اسلامی 📮انتشار حداکثری با شما. https://eitaa.com/joinchat/3254517953C292c42baa2 ⁦⁦⁦@Jehadetabeen | جهــادِتبییــنــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردان خدا به تاریخ روح می بخشند ‌•┈┈•••🌿🌺🇮🇷🌿•••┈┈• ❇️سالروزرحلت امام و حماسه ۱۵ خرداد https://eitaa.com/joinchat/2121793958Cc217660765
310.1K
چاووشی مکه و مدینه سلام من به مدینه، به آستان رفیعش به مسجد نبوی ، به لاله های بقیعش سلام من به علی و ، به حلم و صبر عجیبش سلام من به بقیع و چهار قبر غریبش نشسته باز دلم پشت درب بسته آنجا گرفته باز دلم بهر قبر مخفی زهرا تو ای مسافر شهر مدینه در دل شب ها نبود هرچه که گشتم نشان ز مرقد زهرا سلام من به تو ای بانویی که مرد نبردی ز غیر هرچه که دیدی به یار شکوه نکردی سلام من به بازو ، کبودی رویت به سرخ فامی اشک تو و سپیدی مویت مدینه منزل قرآن ، مدینه محفل قرآن درون دل خبر داری ، تو از درد دل قرآن مدینه شهر پیغمبر، مدینه شهر پیغمبر خدا بر تو نظر دارد ، که هستی شهر پیغمبر مدینه شهر گلهایی چه گلهایی همه پر پر مدینه شهر پیغمبر، مدینه شهر پیغمبر بود کعبه گرفتارت ، که هستی تربت زهرا چرا با ما نمی گویی ، حدیث غربت زهرا مدینه شهر پیغمبر، مدینه شهر پیغمبر چرا خاموش و دلگیری ، مدینه شور و شینت کو امام مجتبایت کو ، حسینت کو حسینت کو ! به بالای سر محبوبه ی حق آه و واویلا نشسته ساقی کوثر ، شکسته آه و واویلا مدینه شهر پیغمبر، مدینه شهر پیغمبر ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
✍️ شهید طیب حاج رضایی از فعالین 15خرداد و از حواریین امام خمینی بود سال32در سپاه یزید بود با شعبان بی مخ بود گنده لات بود سال 42 در لشکر امام حسینی خمینی قرار گرفت حر شد آبان 42 شهید و تیرباران شد لحظات قبل از شهادت شاد بوده است . خوش عاقبت شد نامش حاوید شد طیب بود پاک بود امام خمینی او را دوست داشت . در 15 خرداد حنما باید یادی از او بشود . ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
1_958815243.pdf
243.8K
🚨 اگر این ۱۰ صفحه از کتاب را بخوانید حتما آن را می‌خرید! 🔹 برخی از موضوعات مهم که در کتاب به آنها پرداخته شده است👇 ⭕️ تاریخ تلخ ایران و دوران ⭕️ اهداف و انقلاب ⭕️ فتنه ۸۸، ، سند۲۰۳۰ ⭕️ جنگ تحمیلی و خیانت ⭕️ جهانی ایران ⭕️ دشمن شناسی ⭕️ جریان شناسی و غرب‌گرا ⭕️ سیره و سبک زندگی ⭕️ پاسخ به برخی پیرامون ولایت‌فقیه، انتخابات، شورای نگهبان، اختلاس و فساد مالی مسئولین، مقایسه دوران پهلوی و انقلاب اسلامی، مذاکره با آمریکا ⭕️ و موضوعات دیگر نکته: جلد کتاب شومیز می‌باشد. 📗 لینک سفارش کتاب بی‌نظیر دکل👇 https://onino.ir/dakal ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
♦️صد مُرده زنده‌می‌شود از ذکر«یاحسین» ‌ ارباب ما معلّم عیسی‌بن‌مریم است... ⚡️ گوشه‌ای از شرح این شعر پُر معنا... در روایت آمده است: روزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، کلماتی را با زبانی دیگر بیان فرمودند. ابن‌قُدامه که در آن‌جا حضور داشت، پرسید: این چه زبانی است یا امیرالمومنین؟ مولا علی علیه‌السلام فرمود: أسماءُ الأئمّةِ بِالسِّريانيّةِ و اليُونانيّة الّتيٖ نَطقَ بِها عِيسىٰ و أَحيىٰ بِها المَوتىٰ و الرّوحَ و أبْرَأ الأكمَهَ و الأبرَص 🔹این‌ها اسامیِ ائمه «صلوات‌الله‌علیهم‌» به زبان سِریانی و یونانی بودند که حضرت عیسی علیه‌السلام این اسامی مبارک را بر زبان جاری می‌کرد و مردگان را زنده و کور را بینا می‌کرد و مریض‌ها را شفا می‌داد. 📚إلزام الناصب، ج۲ ص۲۰۷ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ پیوسته «رُوحُ الْقُدُس»، همراه و هوادار یک «مدّاحِ مُخلِص» است... ⚡️توصیه حضرت باقرالعلوم علیه‌السلام به مداحان و ذاکرین اهلبیت علیهم‌السلام... كُمَيْتِ شاعر گوید: وقتی که در نزد إمام باقر علیه‌السلام، اشعار مدح ائمه اطهار علیهم‌السلام را خواندم، إمام علیه‌السلام فرمودند: يَا كُمَيْتُ طَلَبْتَ بِمَدْحِكَ إِيَّانَا لِثَوَابِ دُنْيَا أَوْ لِثَوَابِ آخِرَةٍ؟ 🔻ای کُمیت! با این مدیحه سرایی‌ها برای ما اهلبیت، دنیا را اراده کرده‌ای یا آخرت را؟ کمیت گوید: عرضه داشتم: لاَ وَ اَللَّهِ مَا طَلَبْتُ إِلاَّ ثَوَابَ اَلْآخِرَةِ 🔹به خدا سوگند که جز آخرت، چیزی را اراده نکردم. در این‌جا امام باقر علیه‌السلام به او فرمودند: أَمَا لَوْ قُلْتَ ثَوَابَ اَلدُّنْيَا قَاسَمْتُكَ مَالِي حَتَّى اَلنَّعْلَ وَ اَلْبَغْلَ 🔻اما اگر می‌گفتی دنیا را اراده کرده‌ام، تمام دارایی‌ام را با تو تقسیم می‌کردم و حتی نعلین و اَسترم را به تو می‌دادم. کُمیت گوید: عرضه داشتم: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا تَأْمُرُنِي فِي اَلشِّعْرِ فِيكُمْ؟ 🔹جانم به فدایتان! در رابطه با مدیحه‌سرایی در مدح شما خاندان، به من چه دستوری می‌فرمایید؟ إمام علیه‌السلام فرمودند: أَقُولُ لَكَ مَا قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِحَسَّانَ بْنِ ثَابِتٍ لَنْ يَزَالَ مَعَكَ رُوحُ اَلْقُدُسِ مَا دُمْتَ تَمْدَحُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. 🔻همین قدر بدان؛ من همانی را به تو می‌گویم که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به حسّان بن ثابت فرمود؛ مادامی که ما اهلبیت را مدح و ثنا می‌گویی، پیوسته روح‌القدُس همراه و هوادار توست. 📚مُستدرک الوسائل، ج۱۰،ص۳۹۶ ✍ از این روایت، خوب میتوان فهمید که اگر یک «مدّاح» در پی دنیاطلبی و کسب شهرت و ثروت و اعتبار باشد، در این دنیا چه بسا به مقصود خود برسد ( کما اینکه امام علیه‌السلام فرمودند من دارایی‌ام را با تو تقسیم میکنم ) ؛ اما دیگر نفَسش، برخاسته از انفاس روح‌القدس نیست و در آخرت ، أجر و قُرب چندانی در نزد اهلبیت علیهم‌السلام ندارد... ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سخنان علوی بروجردی و بهائیت... ╭ ✍️ 🇮🇷l محتوای روضه و منبر ╰┈➤ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
1_5101443699.mp3
15.03M
🔰واکنش آیت الله نجم الدین طبسی به سخنان آقای علوی بروجردی در خصوص دفاع از بهائیان 1⃣ بهائیت؛ جاسوس اسرائیل است و اصلاً حرمتی ندارد که بخواهد شکسته شود! 2⃣ امیدوارم ایشان به زودی از مردم عذرخواهی کنند! 3⃣ مواجهه با عناصر ضاله‌ای چون بهائیت، دستور قرآن کریم است 4⃣ قیاس بهائیت با جمعیت اندک شماری در عراق، از جهات مختلف، قیاس مع الفارق است 5⃣ ریشه این حرفها نه از فقه قم است و نه فقه نجف! 🗓خرداد ۱۴۰۲ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd 🛑شما هم عضو شوید👆
استاد درس خارج حوزه علمیه قم به صحبت های استاد علوی بروجردی مبنی بر ضرورت رعایت حقوق بهائیت واکنش نشان داده و اظهارات وی را خلاف فقه اسلامی و اعتراض به قرآن دانست. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی در درس خارج خود با اشاره به صحبت های استاد علوی بروجردی مبنی بر ضرورت رعایت حقوق بهائیت اظهار داشت: استاد علوی بروجردی با این تعبیر که «باید حقوق بهائیت در ایران رعایت شود و این که آنان به چیزی اعتقاد دارند؛ درحالی که هستند کسانی که بدتر از اینها هستند» به کار حضرت آیت الله سیستانی نسبت به ایزدی ها استناد می کند؛ درحالی که قیاس، قیاس مع الفارق است و ایزدی ها اقلیت محدودی هستند که مورد تهاجم داعشی ها قرار گرفتند و حضرت آیت الله سیستانی از باب «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» موضع گرفتند؛ چراکه مراد از رجل فقط مسلمانان نیست. وی در ادامه افزود: علاوه بر این که بهائیان دینشان را تغییر دادند و حکم تغییر دین، قتل است، آیا شما بهائیت را با ایزدی‌ها مقایسه می کنید؟ بهائیتی که اکثر آنان جاسوس و عمال اسرائیل هستند و اینها بودند که قبح بی حجابی را در جامعه ایران شکستند و آن را ترویج داده و فساد در جامعه و در افراد را ترویج می دهند؛ کسانی که حتی کشور مصر آنان را تحمل نکرده و خانه های آن ها را به آتش کشید. آیت الله طبسی اضافه کرد: بهائیان سربازان حلقه به گوش استعمارگران بوده و در فتنه های جامعه اسلامی ایران نقش و شرکت فعالی داشتند؛ آنان خودشان داعشی هستند و شخصیتی همچون آیت الله بروجردی کسی بود که قطع رابطه با بهائیان از این بزرگوار صادر شد و حتی شرکت نوشابه زیر نظر آنان را تحریم کرد و همه مردم نیز از ایشان حمایت کردند؛ آیا الان ما باید به آنان بها دهیم؟ من مطمئن هستم که سبق لسانی شده است و اقای علوی بروجردی برگشته و از مردم عذرخواهی می کند؛ چراکه این مسئله از مسائلی نیست که قابل تحمل باشد. استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به صحبت های استاد علوی بروجردی مبنی بر اینکه «بهائیت از نظر دینی انسان هایی هستند که با ما یکی نبوده و حتی دین ابراهیمی هم همانند بودایی ها و هندی ها ندارند و ما اینها را نجس نمی دانیم و ممکن است در آداب اخلاقی بهتر از ما باشند و نسبت به هویت و کشور آنان نمی توانیم هتک حرمت داشته باشیم، آنها هم جهات انسانی دارند»، اظهار داشت: من نمی دانم منظور شما چیست؛ یعنی مثلاً ما به آنان فحش ندهیم؟ فحش دادن که اصلاً در شأن ما نیست؛ اما اگر منظور شما این است که بهائیت پیش ما حرمتی داشته باشند، درواقع شما به قرآن کریم اعتراض دارید. وی در ادامه افزود: آیا مخاطب قرآن کریم در آیه «أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» مومنین هستند؟ یا در «كَمَثَلِ الْحِمَار» و «قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ» مراد کیست؟ شما باید ابتدا به قرآن اعتراض کنید؛ چراکه این گونه مسائل اول از قرآن شروع شده است و قرآن کریم درباره کسانی که اهل کتاب هستند می فرماید «حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ» و شما تفاسیر را نگاه کنید که مراد از لفظ صاغر کیست؟ و این افراد باید علاوه بر گرفتن جزیه، این کار باید همراه با تحقیر و ذلت آنان باشد؛ چیزی که علامه حلی هم در کتاب تذکره این گونه اخذ جزیه از آنان را بیان کرده است. پژوهشگر تاریخ اسلام خطاب به حجت الاسلام علوی بروجردی بیان داشت: شما باید به نحوه برخوردهایی که در فقه ما با آنان می شود، توجه کنید؛ آیا امویان و عباسیان هویت نداشتند که ائمه معصومان علیهم السلام در مقابل آنان موضع آنچنانی می گرفتند؟ شما باید مواضع اهل بیت علیهم السلام نسبت به این ها را ببینید و طبق گفته شما باید زیارت عاشورا هم خوانده نشده و جمع شود؛ زیرا نباید به این قوم ها که هویت دارند، هتک شود. وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) درباره این افراد می فرماید «خدایا پاهای این افراد بلرزد و شهرهایشان را بر سرشان خراب کن و سلاح های آنها را از کار انداخته و دست های آنان را فلج گردان ... هر روز یک عذاب جدید بر سرشان نازل کن و بازارهای آنان را به هم ریخته و آنان را گرفتار گرانی ها کن و قحطی را برای آنان به ارمغان آور...» آیا مراد امام صادق(ع) از این کلمات و بیان ها مومنین هستند؟ یا کسانی که دارای هویت نیستند؟ چرا پیامبر اکرم(ص) با یهودیان آنچنان برخورد کرد که در تاریخ ذکر شده است و لابد رسول گرامی اسلام (ص) حق انسان را مراعات نکرده است و در واقع با این گونه استدلال ها حتی نمی توان به صدام هم مرگ بر صدام گفت. ادامه... ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50
دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
آیت الله طبسی خطاب به استاد علوی بروجردی عنوان داشت: شما اغراء به جهل کرده و صورت مسئله را پاک می کنید؟ مگر مائیم که شمشیر را از رو بستیم؛ بلکه آنان بودند که شمشیر را از رو بستند و امروز چون همه تا دندان مسلح شده اند به همدیگر یاد می دهند که چگونه با مسلمین جنگیده، عزاداری های آنان را به هم ریخته و اعتقادات آنان را سست کنند؛ شما آن مقدار که برای برهمایی ها، سیک ها، هندوها و بهائی ها دل می سوزانید، مقداری هم برای مذهبی های ما دل بسوزانید، این ها هم انسان هستند؛ آیا همه حق و حقوق دارند إلا مذهبی ها؟ چرا همه پل های پشت خود را خراب می کنید؟ وی در ادامه افزود: ما کی و کجا به کشورها توهین کردیم؟ نکند منظور شما از توهین به کشورها، رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی است؟ مگر رسول گرامی اسلام(ص) نفرمود که «اگر دو یهودی، مسلمانی را در جایی پیدا کنند، توطئه قتل او را می کشند» آیا آنان امروزه با این همه تشکیلات برای شما راحتی می گذارند بماند؟ مگر امروزه این افراد شعار «نیل تا فرات» نمی دهند؟ اینها برای همه برنامه دارند و شما می گویید که حقوق آنان حفظ شود؟ که اگر چنین باشد علی الاسلام والسلام. استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما در کلاس درس فقه بسیاری از علما نشسته ایم و تا جایی که می دانیم، فقه قدما و متأخرین و حضرت آیت الله خویی این نیست، فقه نجف و قم این نیست و به یاد دارم که در دوران بعثی ها حضرت آیت الله خوئی در صحن مطهر امام، علیه اسرائیل و به نفع مسلمین جلسه گرفت و دست به دعا برداشت که در این جلسه، آیات عظام سیستانی، صدر و برخی دیگر از علما نشسته بودند و اسرائیل را نفرین کردند. وی در ادامه با اشاره به صحبت های استاد علوی بروجردی که گفت: «ما برای حفظ حقوق شیعه باید با همه مذاهب ارتباط داشته باشیم...» اظهار داشت: این سخنان برای شعار دادن خوب است؛ اما منظور از کلاب ممطوره ای (سگ های باران خورده) که در روایات آمده است چیست؟ یعنی امام صادق(ع) و ائمه معصومین علیهم السلام این گونه مسائل را نمی دانستند؟ برخورد امام و ائمه معصومان علیهم السلام با غلات چگونه بود؛ درحالی که باید امام برای حفظ حقوق شیعه با آنان ارتباط برقرار کرده و حقوق آنان را حفظ می کرد. آیت الله طبسی در پایان بیان داشت: این گونه سخن از زبان جاری ساختن خوب نیست و سر از سکولار در می آورد؛ نه از فقه آل محمد(ص) و تعالیمی که مراجع نجف اشرف و قم برما تعلیم داده اند؛ ما باید در صحبت های خود دقیق باشیم تا خدای ناکرده صحبت‌هایی را بر زبان جاری نکنیم که تقویت جبهه کفر شده و تضعیف کننده جبهه حق باشد و سبب سستی عقیده در برخی از افراد جامعه شود. ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند. داستان مردی که بر حضرت علی(ع) حقی داشت! آیت‌الله بهجت (ره): در نزدیکی نجف اشرف، در محل تلاقی دو رودخانه فرات و دجله، آبادی‌ای است به نام «مصیب» که مردی شیعه برای زیارت مولای متقیان امیرالمؤمنین (ع) از آنجا عبور می‌کرد. مردی که در راه مرد شیعه خانه داشت، چون می‌دانست او همواره به زیارت حضرت علی (ع) می‌رود، او را مسخره می‌کرد. حتی یک‌بار به امیرالمؤمنین (ع) جسارت کرد و همچنین گفت: به او (امام علی (ع)) بگو من را از بین ببرد، وگرنه در بازگشت، تو را خواهم کشت! مرد شیعه خیلی ناراحت شد.   چون به زیارت مشرف شد، بسیار بی‌تابی کرد و عرض کرد: شما که می‌دانی این مخالف چه می‌کند؛ چرا پاسخش را نمی‌دهید؟! آن شب آن حضرت را در خواب دید و به ایشان شکایت کرد. حضرت امیر (ع) فرمودند: او بر ما حقی دارد که نمی‌توانیم در دنیا او را کیفر دهیم. مرد شیعه می‌گوید: آری، لابد به‌خاطر آن جسارت‌هایی که او می‌کند، بر شما حق پیدا کرده است؟! حضرت فرمودند: روزی او در محل تلاقی آب فرات و دجله نشسته بود و به فرات نگاه می‌کرد، ناگهان ماجرای کربلا و منع سیدالشهدا (ع) از نوشیدن آب، به خاطرش آمد و پیش خود گفت: «عمربن‌سعد کار خوبی نکرد که این‌ها را تشنه کشت» و ناراحت شد و یک قطره اشک از چشم او ریخت؛ از این جهت بر ما حقی پیدا کرد که نمی‌توانیم او را در این دنیا مجازات کنیم.
آن مرد شیعه می‌گوید: از خواب بیدار شدم و به سمت منزل خود رفتم. در سر راه با آن مرد ملاقات کردم. با تمسخر گفت: امامت را دیدی و از طرف ما پیام رساندی؟! مرد شیعه گفت: آری، پیام تو را رساندم و پیامی دارم. او خندید و گفت: بگو چیست؟ مرد شیعه جریان را تا آخر تعریف کرد. مرد با شنیدن این ماجرا سر به زیر افکند و کمی به فکر فرو رفت و گفت: خدایا، در آن زمان هیچ‌کس در آنجا نبود و من این را به کسی نگفته بودم، علی (ع) از کجا فهمید؟! و بلافاصله شیعه شد. منبع: کانال تلگرامی آیت‌الله بهجت (ره) به استناد کتاب رحمت واسعه، صفحه ٢٧٢ الله _ بهجت _حسین ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd