eitaa logo
محتوای روضه و منبر
2.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مشاهده در ایتا
دانلود
✍خداحافظ ذیحجه سلام بر محرم بدرود ۱۴۴۴درودبه۱۴۴۵ خداحافظ به سرور اعیاد اهل بیت ع مثل عرفه ،قربان،غدیر ،مباهله و هل اتی و تطهیر و....سلام بر ماتم و عزا ی تاسوعا ،عاشورا ،عطش و آتش.خداحافظ ای جامه های سفید سلام بر سیاه جامگی .سلام بر پایان حج و آغاز جهاد . Qavami ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
◾️ اشک بر مصیبت حضرت مسلم عليه‌السلام، مَحک ایمان هر مؤمن... ⚡️ رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بر غریب کوفه چنان گریستند که اشک‌شان بر سینه مبارکشان جاری شد... در روایت آمده است: روزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله پرسیدند: ای رسول الله! آیا شما برادرم عقیل را دوست دارید؟ فرمود: آری والله او را به دو جهت دوست می‌دارم. یکی به خاطر خودش و دیگر به خاطر اینکه ابوطالب او را دوست می‌داشت. وَ إِنَّ وَلَدَهُ لَمَقْتُولٌ فِی مَحَبَّةِ وَلَدِکَ فَتَدْمَعُ عَلَیْهِ عُیُونُ الْمُؤْمِنِینَ وَ تُصَلِّی عَلَیْهِ الْمَلَائِکَةُ الْمُقَرَّبُونَ ▪️به درستی که فرزند او (مسلم علیه‌السلام) در راه محبت فرزند تو (حسین علیه‌السلام) کشته خواهند شد. دیده‌های مؤمنان بر او خواهد گریست و ملائکه مقرب درگاه حق بر او صلوات خواهند فرستاد. ثُمَّ بَکَی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله حَتَّی جَرَتْ دُمُوعُهُ عَلَی صَدْرِهِ ▪️پس رسول خدا صلی الله علیه و آله آنقدر گریستند که اشک چشمان‌شان بر سینه مبارکش جاری شد. سپس فرمود: به خدا شکایت می‌کنم از مصائبی که بر اهل بیتم بعد از من خواهد رسید. 📚الامالی،شیخ‌صدوق؛ ص ۷۸ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🔘 خوشا به حال آشپزهای مجالس روضه که به إمام سجاد علیه‌السلام اقتدا کرده‌اند... ⚡️ عزادار واقعیِ سیدالشهداء علیه‌السلام، گرما ‌و‌ سرما سرش نمی‌شود... در روایت آمده است:‌ لَمَّا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَبِسْنَ نِسَاءَ بَنِي هَاشِمٍ اَلسَّوَادَ وَ اَلْمُسُوحَ وَ كُنَّ لاَ يَشْتَكِينَ مِنْ حَرٍّ وَ لاَ بَرْدٍ ▪️هنگامی که حسین بن علی علیهماالسلام به شهادت رسید، زنان بنی هاشم لباس سیاهِ عزا پوشیدند و مشغول عزا شدند و هنگام عزاداری شکایتی از سرما و گرما نداشتند‌. وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَاالسَّلاَمُ يَعْمَلُ لَهُنَّ اَلطَّعَامَ لِلْمَأْتَمِ ▪️و حضرت‌ علی بن حسین إمام سجاد علیهماالسلام برای آنها غذا آماده می‌کرد تا عزاداری کنند. 📚المحاسن؛ ج۲ ص۴۲۰ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
◾️ای پسرعمو، آیا میدانی با پسرعمویت چه کردند؟! ... وقتی که از در و دیوار بالا رفتند و با هر چه که داشتند غریب کوفه را از پای انداختند‌، آن حضرت با همان حال خستگی و بدنی پر از جراحت، به دیوار خانه ملعونی تکیه داد که به او بکر بن حمران می‌گفتند. آن لعین از خانه بیرون آمده ضربتی بر حضرت زد که لب بالای او مجروح شد و دندان ثنایای او شکست... در آن لحظه حضرت مسلم عليه‌السلام از خود مأیوس شد و با خود گفت: ای مسلم، صد حیف که شربت مرگ نوشیدی و از دیدار امامَت حسین علیه‌السلام بی‌بهره شدی و نتوانستی دوباره ایشان را ملاقات کنی! پس رو به سوی مکّه کرد و گفت: السّلامُ علیکَ یٰا أباعَبدالله، السّلامُ علیكَ یابنَ رسولِ الله، السلامُ علیك یابنَ أمیرالمؤمنین! یَابنَ عَمّ! أ تَعلَمُ مٰا صَنَعوا بِابنِ عَمّك؟! ▪️ای پسرعمو! آیا می‌دانی که با پسر عمویت چه کردند؟! ناگهان سنگ دیگری بر لب مجروح و دندان شکستۀ آن حضرت زدند که خون از دهان مبارکش بر محاسنش جاری شد. 📚بحرالمصائب ج۳ ص۱۰۸ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
📜📝سلام دوستان. پیشنهاد میکنم در تبلیغ ایام محرم و صفر محتوای سخنرانی ها در منبر در دو بخش ارائه بشه. بخش نخست به مسائل روز و بازنمودن گره های فکری نسل جوان و در بخش دوم منبر هم،به بحث های مرتبط با عاشورا و امام حسین(ع) پرداخته بشه. برخی از موضوعات روز عبارتند از: 1.عوامل دین گریزی نسل جوان. 2.چرا خدا مشکلات ما را حل نمیکند؟ 3.دنیای امروز و امپراطوری رسانه. 4.آیا حکومت دینی اجبار مردم بر سبک زندگی آخوندی است؟ 5.مبانی قرآنی درگیری با دشمنان . 6.حجاب قانونی و آزادی انسان. 7. معنویت های غیر دینی یا دینی؟ 8.اسلام رحمانی یا اسلام سکولار؟ 9.حکمت های تاکید اسلام بر حفظ کانون خانواده. 10.جوان و چالش های عقیدتی، رفتاری و اخلاقی. 11.راههای دعوت جوانان به نماز. و... 📄✏️محمدرضا هاشمی. 📎 📎 📎 علیه السلام ↩️ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
⭕️عوامل دین گریزی(۱) ♦️عدم ارائه صحیح و معقول مفاهیم دینی 🔻مسلّماً علّت انكار و اعراض بسيارى از افراد تحصيل كرده اين است كه مفاهيم مذهبى و دينى به طرز صحيحى به آنها تعليم نشده است. 🔻در واقع آن چيزى كه آنها انكار مى‏ كنند مفهوم واقعى خدا و دين نيست، چيز ديگرى است. 🔻افرادى مانند من كه با پرسشهاى مردم درباره مسائل مذهبى مواجه هستيم كاملًا اين حقيقت را درك مى‏ كنيم كه : بسيارى از افراد تحت تأثير تلقينات پدران و مادران جاهل يا مبلّغان بى‏ سواد، افكار غلطى در زمينه مسائل مذهبى در ذهنشان رسوخ كرده است و همان افكار غلط اثر سوء بخشيده و آنها را درباره حقيقت دين و مذهب دچار ترديد و احياناً انكار كرده است. 🔻 ازاين‏رو كوشش فراوانى لازم است صورت بگيرد كه اصول و مبانى مذهبى به صورت صحيح و واقعى خود به افراد تعليم و القا شود. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(خورشید دین هرگز غروب نمی کند)) ؛ ج‏3 ؛ ص403-با تلخیص و ویرایش جزئی- shakhes1340 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
⭕️ عوامل دین گریزی(۲) ♦️مبارزه با نیازهای طبیعی مردم به اسم دین(۱) 🔻يكى ديگر از موجبات اعراض و روگرداندن از دين، جنگ و ستيزى است كه برخى از داعيان و مبلّغان دينى بى‏خرد ميان دين و ساير غرايز فطرى و طبيعى بشر ايجاد مى‏ كنند و دين را به جاى اينكه مصلح و تعديل كننده غرايز ديگر معرفى كنند آن را ضد و منافى و دشمن ساير فطريّات بشر معرّفى مى‏ كنند. 🔻يكى از مختصّات دين اسلام اين است كه همه تمايلات فطرى انسان را در نظر گرفته، هيچ‏كدام را از قلم نينداخته و براى هيچ‏كدام سهم بيشترى از حقّ طبيعى آنها نداده است. 🔻معنى فطرى بودن قوانين اسلامى هماهنگى آن قوانين و عدم ضدّيت آنها با فطريّات بشر است؛ 🔻بعضى از مقدّس‏مآبان و مدّعيان تبليغ دين، به نام دين با همه چيز به جنگ برمى‏خيزند؛ شعارشان اين است : اگر مى‏خواهى دين داشته باشى پشت پا بزن به همه چيز، گرد مال و ثروت نگرد، ترك حيثيّت و مقام كن، زن و فرزند را رها كن، از علم بگريز كه حجاب اكبر است و مايه گمراهى است، شاد مباش و شادى نكن، از خلق بگريز و به انزوا پناه ببر، و امثال اينها. بنابراين اگر كسى بخواهد به غريزه دينى خود پاسخ مثبت بدهد بايد با همه چيز در حال جنگ باشد! (ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خورشيد دين هرگز غروب نمى‏كند)، ج‏۳، ص: ۴۰۵-۴۰۶- با تلخیص و ویرایش جزئی- ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ عوامل دین گریزی (۳) ⭕️مبارزه با نیازهای طبیعی مردم به نام دین(۲) 🔻بشر داراى غرايز مختلف است، داراى نيازها و احتياجات مختلف است و تمام اين احتياجها و نيازها از طبيعت و فطرتش سرچشمه مى‏ گيرد. 🔻اگر شما همه اين نيازهاى فردى و اجتماعى بشر را هماهنگ با يكديگر اشباع كنيد، بشر دنبال تمام امور فطرى خودش مى رود. 🔻ولى گاهى ميان غريزه ‏هاى مختلف، ميان نيازهاى مختلف جنگ انداخته مى ‏شود. 🔻شكست دينها - و دین گریزی - در دنيا زير سر كسانى است كه ميان دين و ساير نيازهاى بشرى جنگ انداختند؛ و ما بيش از هر جاى ديگر غرامت اشتباه جناب كليسا را بايد بپردازيم. 🔻كليسا در ابتداى ظهور علم در دوره رنسانس چند اشتباه بسيار بزرگ كرد. ميان دين و زندگى معتدل و شرافتمندانه دنيا جنگ انداخت. ميان دين و علم جنگ انداخت. ميان دين و عقل جنگ انداخت؛ گفت اصل اصول دين از حوزه عقل خارج است، منطقه ممنوعه براى عقل است. 🔻اگر مى ‏گفتيد چطور مى ‏شود خداى سه گانه را قبول كنم يا خداى يگانه(تثلیث در مسیحیت) ، مى‏ گفت همين جور بگو و به همين هم ايمان داشته باش؛ اگر عقلت قبول نمى كند بگو غلط نكن، فضولى نكن. 🔻اشتباهى كه كليسا مرتكب شد، بعدها غرامتش را تا اندازه ‏اى دنياى اسلام مجبور شد بپردازد، براى اينكه افراد تشخيص ندادند، خيال كردند بطور كلى خاصيت‏ «دين» همين است. ( ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اسلام و نيازهاى جهان امروز(پانزده گفتار))، ج‏۲۱، ص: ۴۶۱-۴۶۰- با تلخیص و ویرایش جزئی - ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
⭕️ عوامل دین گریزی (۴) 3⃣ درک سطحی و عامیانه از دین 🔻مردم در حال جهالت از هيچ چيز استفاده كامل نمى‏ كنند حتى از دين. منشأ بسيارى از بى‏ دينى‏ها بى‏ علمى و آشنا نبودن به تعليمات الهى است. 🔻قرآن كريم درباره كسانى كه منكر قرآن بودند اين طور مى‏ فرمايد: «بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ‏ »(یونس:۳۹) يعنى : اين گروه چيزى را منكر شدند و نسبت جعل و افتراء به آن دادند كه آن را بدرستى ندانسته و نفهميده‏اند و حقيقت آن چيز بر آنها كشف نشده. 🔻گذشتگان هم كه منكر نبوت انبيا بودند روى همين جهت بوده، يعنى روى اصل نادانى و بى‏ اطلاعى بوده. 🔻امروز پاره ‏اى از مردم روى بى ‏اطلاعى از اصول و مبانى محكمِ مسئله خداشناسى، راه ماديت را مى‏ پيمايند و خيال مى ‏كنند دليل اساسى و منطقى بر اين موضوع نيست. 🔻البته اين از آن ‏جهت است كه اطلاعاتشان در اين مسئله منحصر بوده به آنچه از عوام الناس شنيده يا در كتب عاميانه خوانده ‏اند، يا آن كه ابزار فكرى آنها وافى نبوده است [تا] حقيقت مطالبى كه در كتب محققين الهيين مسطور است درك كنند. (ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حكمتها و اندرزها(1 و 2))، ج‏22، ص: 309-308-با تلخیص و ویرایش جزئی- ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
⭕️ عوامل دین گریزی(۵) 4⃣ غرق شدن در شهوات حيوانى 🔻يكى از چيزهايى كه موجب اعراض و تنفّر مردم از خدا و دين و همه معنويّات مى‏ شود آلوده بودن محيط و غرق شدن افراد در شهوت‏ پرستى و هواپرستى است. 🔻محيط آلوده همواره موجبات تحريك شهوات و تن‏ پرورى و حيوان صفتى را فراهم مى‏ كند. 🔻آنكه اسير شهوات است جاذبه هاى معنوى، اعمّ از دينى و اخلاقى و علمى و هنرى، كمتر در او تأثير دارد. 🔻لهذا اقوام و ملّتهايى كه تصميم مى‏گيرند روح مذهب و اخلاق و شهامت و شجاعت و مردانگى را در ملّتى ديگر بكشند وسائل عيّاشى و شهوت‏رانى و سرگرميهاى نفسانى آنها را فراهم و تكميل مى‏ كنند. 🔻در تاريخ اندلس اسلامى يعنى اسپانياى فعلى مى‏ خوانيم كه نقشه‏ اى كه مسيحيان براى تصرّف اندلس و بيرون كشيدن آن از دست مسلمين كشيدند اين بود كه به صورت دوستى و خدمت، وسائل عيّاشى براى آنها فراهم كردند: باغها و بوستانها وقف ساختن شراب و نوشانيدن مسلمين شد. دختران زيبا و طنّاز در خيابانها به دلربايى و عاشق‏ سازى پرداختند. سرگرميهاى شهوانى ازهرجهت فراهم شد و روح ايمان و جوانمردى مرد. 🔻پس از اين جريان بود كه توانستند مسلمانان را بى‏درنگ از دم تيغ بگذرانند. 🔻استعمار غرب نيز اين برنامه را در قرون اخير به صورت دقيقى در كشورهاى اسلامى اجرا كرد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهر (خورشید دین هرگز غروب نمی کند)) ؛ ج‏۳ ؛ ص۴۰۳-۴۰۴- با تلخیص و ویرایش جزئی- shakhes1340 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🙌 نماز روز آخر ماه ذی‌الحجة: سيّد در كتاب [اقبال] براساس يك روايت ذكر كرده است، هر كه دو ركعت نماز بجا آورد، و در هر ركعت سوره [حَمد] يك مرتبه و ده مرتبه [قُل هُوَاللهُ اَحَدٌ] و ده مرتبه [آيهُ الكُرسيّ] را بخواند، و پس از نماز بگويد: 🙏 اَللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِي هَذِهِ اَلسَّنَهِ مِنْ عَمَلٍ نَهَيْتَنِي عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ خدايا آنچه در اين سال انجام دادم، از عملي كه مرا از آن نهي كردي، و به آن راضي نبودي، 🙏 وَ نَسِيتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِي إلَي التَّوْبَهِ بَعْدَ اجْتِرَائِي عَلَيْكَ و من آن را فراموش كردم، ولي تو فراموشش ننمودي، و پس از گستاخي ام بر تو، مرا به توبه دعوت كردي، 🙏 اَللَّهُمَّ فَإِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِي خدايا من از تو آمرزش مي خواهم، پس مرا بيامرز، 🙏 وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُنِي إلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنِّي وَ لاَ تَقْطَعْ رَجَائِي مِنْكَ يَا كَرِيمُ و آنچه انجام دادم از عملي كه به تو نزديكم كند، از من قبول كن، و اميدم را از خودت قطع مكن اي كريم. 👺چون اين را بگويد، شيطان فرياد مي زند: واي بر من،آنچه در اين سال عليه او رنج بردم، همه را خراب كرد، و سالي كه گذشت براي او گواهي مي دهد، كه سالش را ختم به خير نمود ... 🌺🌴☀️ نماز ☀️🌴🌺 🌴🦋🍃🦋🍀🌲🌿 ╭━🍃❀🌺❀🍃━╮ 🌼گروه یاوران نماز،اهتمام نماز اول وقت https://eitaa.com/joinchat/1505689863C2705f0c9fd کانال یاوران نماز https://eitaa.com/joinchat/1501626631Cc133278b90 ارتباط با ادمین: @valayat🌼 ╰━🍃❀🌺❀🍃━╯
اول محرم (حضرت مسلم) ۶.mp3
942.1K
▪️نوحه شب اول محرم تنها شده ام، در شهر غریب دل پر ز غم و، بی صبر و شکیب دادم به تو من، نامه که بیا نادم شده ام، مولا تو میا مولایم حسین، کوفه تو میا... دیگر نبوَد، در کوفه وفا بر پیک تو شد، بس جور و جفا در کوفه مرا، جایی نبود سوی تو شها، راهی نبود مولایم حسین، کوفه تو میا... بی پشت و پناه، سرباز تو ام شادم که چنین، جانباز تو ام می‌جنگم و از، دل می‌کشم آه هستم نگران، از بهر تو شاه مولایم حسین، کوفه تو میا... طفلان من و، این شهر جفا من می‌سپرم، آنها به خدا در بند تو ام، نه بند عدو در خون خودم، در حال وضو مولایم حسین، کوفه تو میا... هم از روی بام، سنگم بزنند هم نعش مرا، پایین فکنند در راه تو من، بی پا و سرم اینجا تو میا، با اهل حرم مولایم حسین، کوفه تو میا... ✍اسماعیل تقوایی ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مداحی_آنلاین_خانواده_حسینی_استاد_عالی.mp3
3.5M
♨️خانواده حسینی 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. گروه سخنرانی وروضه علماواساتیدصوتی وتصویری https://eitaa.com/joinchat/407503133Cf810fbe34f کانال سخنرانی وروضه علماواساتیدصوتی وتصویری https://eitaa.com/joinchat/409141533Cef8276c61f ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
واقعا ازدحام ملائک در این مجالس طوری است که فوج ینزل و فوج یصعد دسته دسته بالا و پایین می روند تا آن آخرین دسته که مجلس تمام می شود وقتی بالا می روند، ملائکه ای که بالا هستند و هنوز نوبتشان نرسیده است به ملائکه ای که تازه آمده اند می گویند کجا بودید شما؟ انا نشم من رائحتکم ما عطری از شما استشمام می کنیم که لا نشم من غیرکم هیچ کجای دیگر نیست. کجا بودید؟ اینها می گویند ما مجلس ذکر اهل بیت بودیم مجلس ذکر امام حسین بودیم. آن بالایی ها که نیامده بودند می آیند و خودشان را به در و دیوار مجلس می مالند. چون مجلس دیگر تمام شده است. مجلس سیدالشهداء!! برای همین است که شیطان در طول تاریخ می خواسته این مجلس به هم بخورد، این مجالس نباشد. برای همین هست. ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
استاد عالی در محرم محور عزا در این چند روزی که به خصوص دهه ی اول که خدمت شما عرض می کنم چرا به خصوص دهه ی اول، محور عزا و غصه و گریه و اشک، ولی زمان هست. او محور هست. صاحب عزای اصلی او هست. درست است که در ماه محرم به یک معنا تمام عالم عزادار است از باطن. در زیارت اول امام حسین علیه السلام در مفاتیح ببینید می گوید و بکی له جمیع الخلائق؛ همه ی مخلوقات بر او گریه کردند. در عالم اتفاق خاصی می افتد، همه عزادار هستند، فطرتهای پاک می فهمند در باطن عالم خبری است. داستان میرزا جواد آقای ملکی در محرم خدا رحمت کند مرحوم آیت الله میرزا جواد آقای ملکی تبریزی که در کتاب المراقبات می گوید من فرزند کوچکی دارم که به محض اینکه محرم شروع می شود از غذا می افتد، نمی تواند غذا بخورد. مثل کسی که عزیزترین شخصش از دنیا رفته، چطور آن وقت که از دنیا رفته حال غذا و اشتهاء به غذا ندارد، این بچه هم از غذا می افتد بدون اینکه کسی به او گفته باشد امروز روز اول محرم است. و این را خواهم گفت خدمت شما. دهه اول قراردادی نیست که ما با هم قرارداد کردیم بنشینیم با هم عزاداری کنیم. اتفاقی در باطن عالم می افتد. آن وقت کسانی که می توانند باطن عالم را تا حدی دریابند، فطرتهای پاک، می توانند آن غم را حس کنند لذا بچه که فطرت پاکی دارد اینطور به ملکوت و باطن عالم متصل می شود و اینطور از غذا می افتد. درست است تمام عالم عزادار هستند اما کانون و مرکز و محور عزا که ما خودمانی می گوییم صاحب عزا، ولی الله هست. سیره امام صادق علیه السلام در دهه اول محرم در روایت هست امام صادق علیه السلام اسم امام حسین که می آمد تا شب دیگر کسی لبخند روی لبش نمی دید. روایت نقل شده که امام رضا علیه السلام فرمود از روز اول محرم پدرم موسی بن جعفر را کسی دیگر خندان نمی دید. لا یُری ضاحکا کسی دیگر خندان نمی دید و کانت الکابة تغلب علیه امام رضا علیه السلام کانَ أبی علیه السلام إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لايُرى ضاحِکا، و کانَتِ الکآبَةُ تَغلِبُ عَلَیهِ حَتّی تَمضِی عَشرَةُ أیامٍ. منبع : وسائل الشیعه، ج ٨، ص ١٠ چون ماه محرّم می رسید کسی پدرم علیه السلام را خندان نمی دید. غم و اندوه بر او چیره بود تا آن که ده روز می گذشت. هر روز این غم بیشتر می شد بیشتر می شد بیشتر می شد تا روز عاشورا. روز عاشورا که دیگر غم و سوگ اعظم بود. چرا قبل شهادت برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنیم من همینجا یک چیزی در پرانتز عرض کنم. بعضی ها سؤآل می کنند که معمولا وقتی کسی از دنیا می رود بعد از مرگش ما عزاداری می کنیم یعنی برای امام حسین باید بعد از عاشورا عزاداری کنیم یعنی دهه دوم یا دهه سوم. علی القاعده کسی که از دنیا می رود اینطور است دیگه، چرا برای امام حسین از اول محرم هست؟ هنوز شهادتش نشده از ده روز قبل؟ جواب این است که مسأله ی امام حسین علیه السلام مثل یک آدم معمولی نیست که ما بخواهیم بعد از مرگش ختم بگیریم و سوم و هفتم و چهلم و اینها بگیریم. مسأله ی امام حسین مسأله ی دیگری است اصلا و از اول محرم هست که ولی خدا که همین الان مثال زدم که امام رضا علیه السلام فرمود از روز اول محرم پدرم موسی بن جعفر را کسی دیگر خندان نمی دید. لا یُری ضاحکا یعنی وقتی قلب عالم امکان یعنی کسی که فیض را از خدا می گیرد و به عالم پخش می کند، یعنی وجود مقدس ولی خدا که تمام فیض را او از خدا می گیرد، هر فیضی که در این عالم هر موجودی دارد او مستقیم از خدا می گیرد، هیچ کسی نمی تواند مستقیم از خدا بگیرد، فقط ولی خدا است که مستقیم از خدا می گیرد و به عالم پخش می کند. خب وقتی قلب از اول محرم محزون است، کل بدن باید محزون باشد، از اول دهه باید بگیری. قراردادی نیست مثل روز معلم و کارگر و روز زن و روز مرد که خودمان قرار دادیم یک روزی را به عنوان روز معلم. خودمان قرار دادیم و می توانست روز دیگری باشد. اتفاقی نمی افتاد. مثلا ما اگر روز کارگر را اگر به جای فلان تاریخ تاریخ دیگری می گذاشتیم هیچ اتفاقی نمی افتد. روز معلم را دیدیم تناسبش با شهادت شهید مطهری که 12 اردیبهشت هست به عنوان روز معلم باشد حالا اگر آن روز نمی بود و روز دیگری می بود اشکالی پیش نمی آمد. اما مناسبتهای دینی قراردادی نیست. محرم را که ما قرارداد نکرده ایم که بنشینیم دور هم عزاداری کنیم، سیاه پوش بشویم، اطعام کنیم و این کارها. نخیر! اتفاقی در عالم می افتد. تکوین عالم عوض می شود. تکوینا عالم عوض می شود. و عرض کردم دلیلش چیست؟ چون اول از همه قلب عالم هست که وقتی محزون می شود آن وقت تمام عالم این حزن را به تناسب ارتباطشان با آن قلب، دریافت می کنند.
حالا ببینید من و شما که بعضی ها اینقدر دلشان صاف است که وقتی اسم امام حسین می آید دلشان یک جوری هست، من و شما همه ی این چیزها را فقط شنیده ایم، روضه ها را فقط شنیده ایم، پیش خودمان هم تصور می کنیم که مثلا روز عاشورا وقتی حمله کردند به خیمه های امام حسین علیه السلام چطور شد. البته هیچ اشکالی هم ندارد. یک نفر از امام صادق علیه السلام سؤال کرد که من گاهی مواقع در روضه گریه ام نمی گیرد، دلم سنگین است گریه ام نمی گیرد، آیا می توانم در ذهنم شبیه سازی کنم که مثلا کتکهایی که بچه های امام حسین خوردند، شبیه سازی کنم در مورد بچه های خودم؟ خب آدم وقتی یکی از نزدیکانش که او را می شناسد این را ببیند می زنند مثل همسر خودش، ناموس خودش در کوی و برزنها بروند و همه نگاهش کنند و سنگش بزنند، دلش می شکند. به امام صادق عرض کرد می توانم این کار را بکنم؟ امام صادق فرمود افعل هذا. این کار را بکن یعنی در ذهنت شبیه سازی کن، وقتی دلت شکست خودت را به کربلا و ادامه روضه منتقل کن. خب ببینید من و شما از این طریق شنیدن و فوقش شبیه سازی روضه می شنویم و تصور می کنیم اما ولی خدا صحنه را می بیند، امام زمان الان صحنه ی عاشورا می بیند. چون در فلسفه هم هست و من وارد آن بحثها نمی خواهم وارد بشوم، که هر چیزی و هر حادثه ای که در این عالم اتفاق می افتد دیگر از بین نمی رود و در لوح محفوظ، محفوظ است. هزار سال پیش یک اتفاقی افتاده است درست است که در عالم دنیا دیگر تمام شد، عاشورا در سال 61 هجری در کربلا اتفاق افتاده است، در عالم دنیا آن حادثه تمام شد اما در لوح محفوظ ثبت است و کسانی که متصل به لوح محفوظ هستند تمام را می بینند. من و شما نمی توانیم ببینیم. البته به بعضی از خوبان و اولیاء خدا یک گوشه هایی از کربلا و عاشورا را که نشان دادند بیچاره شدند. یک گوشه هایی را به آنها نشان دادند. شیخ جعفر مجتهدی و محرم مرحوم شیخ جعفر آقای مجتهدی را خدا رحمت کند. ایشان اهل این حرفها بود. همه مراجع به ایشان ارادت داشتند، آدم فوق العاده ای بود. ایشان یک روز عاشورایی داشت دیوان نیر تبریزی را می خواند؛ آتشکده. این دیوان هست می توانید بخوانید. اشعار واقعا آتشکده است. رسید به این بیت: ای در غم تو ارض و سماء خون گریسته ماهی به آب و وحش به هامون گریسته هامون یعنی صحرا. حیوانات هم حتی گریه کردند ماهی به آب و وحش به هامون گریسته جعفرآقا وقتی به اینجا رسید گفت خدایا من باور دارم که تمام عالم از باطن برای سیدالشهداء اشک ریختند و گریه کردند، ملکوت عالم ملتهب بود برای امام حسین در روز عاشورا. گریه می کردند. من می خواهم گریه ی عالم را ببینم. ایشان لیاقت این چیزها را داشت. خود ایشان در خاطراتش می گوید یک مرتبه دیدم تمام عالم یک چشم گریان است که برای سیدالشهداء دارند اشک می ریزند. روز عاشورا بود. چند لحظه من فقط توانستم تحمل کنم، نگاه کردم غش کردم. یک جلوه اش را به بعضی نشان دادند غش کردند. خب حالا شما نگاه کنید وجود مقدس امام زمان علیه السلام تمام آن صحنه را می بیند. اینکه در زیارت ناحیه حضرت می فرماید لاندبنک صباحا و مساء و لابکین علیک بدل الدموع دما؛ جد غریبم! صبح و شب برای تو گریه می کنم و برای تو خون گریه می کنم، که این جمله زیارت ناحیه باشد که ان شاء الله یک موقعی خدمت شما عرض می کنم، با پس و پیشش. چون این جمله یک پس و پیش دارد که گفته نمی شود. اگر آن گفته شود معلوم می شود امام زمان چه می گوید. حضرت صحنه جلویش هست و آن را می بیند. لذا من عرض می کنم که کانون و محور و مرکز عزا، در این ایام از اول دهه ی محرم ولی الله هست که در زمان ما وجود مقدس حضرت ولی عصر است. ثمرات عزاداری بر امام حسین علیه السلام خب آن وقت وقتی که ایشان عزادار می شود دنبال آن بحث شب قدر هستیم ها، خدا در قرآن ببینید یک آیه دارد که همه شنیده اید که الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون؛ کسانی که مصیبت زده هستند و این مصیبت را با بندگی طی می کنند و همه را به خدا واگذار می کنند، خدا سه چیز به آنها می دهد؛ یک اولئک علیهم صلوات من ربهم، دوم و رحمة، و سوم و اولئک هم المهتدون.
حاج اسماعیل دولابی و عزاداری برای امام حسین علیه السلام خدا رحمت کند حاج اسماعیل آقای دولابی را که در تهران شما کم و بیش با ایشان آشنا بودید. ما توفیق داشتیم بعضی از جلساتشان را می رفتیم. ایشان می گفت تازه اشک بر سید الشهداء تازه یک مزیتی بر توبه هم دارد. توبه گناهان را پاک می کند ولی اشک بر سیدالشهداء ریشه ی گناه را هم می سوزاند. ریشه را هم پاک می کند. چون گناهان در وجود ما ریشه دارند. من وقتی از کسی غیبت می کنم می خواهم حالش را بگیرم، پشت سرش بد می گویم یا مسخره اش می کنم، یک کاری می کنم که می خواهم او را پایین بکشم به خاطر این است که در دلم یک حسادت یا تکبر هست. این صفات زشت که در دل آدم است اینها ریشه ی گناهان است. اشک بر سیدالشهداء آن ریشه ها را هم می سوزاند. البته به میزان خلوص در اشک و به میزانی که انسان برای امام حسین می سوزد پاک می کند. آن وقت شما ببینید این اشک چیست. اینکه در زیارت امام حسین روز میلادش می خوانیم قتیل العبرة امام حسین کشته ی اشک است، امام حسین کشته ی اشک است یعنی اینکه این اشکی که بر سیدالشهداء ریخته می شود اینطور آدمها را پاک می کند. اینطور آماده شان می کند، مؤمنشان می کند، برمی گرداندشان به سمت خدا. خدا سه چیز به کسی که مصیبت زده است و مؤمنانه مصیبت را تحمل می کند می دهد؛ یکی صلوات. صلوات خدا ها! صلوات من ربهم صلوات خدا آن چنان نورانیتی برای فرد ایجاد می کند که هر آلودگی و هر کثافت در وجودش را از بین می برد. حالا برای ولی خدا که در دلش هیچ آلودگی نیست صلوات خدا چه کار می کند، ما نمی فهمیم. خدا سه چیز به مصیبت زده می دهد. اولین کسی که این سه چیز را دریافت می کند ولی الله است، صاحب عزاست. آن کسی که اصل عزا را دارد. این سه چیز را از خدا می گیرد؛ صلوات را، رحمت خاص خدا را و هدایت خاص خدا را. اول او می گیرد بعد به کسانی که در این ایام محزون هستند. مثل شب قدر ماه رمضان که اول او رحمت را از خداوند متعال دریافت می کند بعد کسانی که آن شب بیدار هستند و متصل به او هستند. این سه چیز پخش می شود بین عزاداران اما اول به صاحب عزا می رسد. جلوه و ترشحش به دیگران هم می رسد. و قدر بدانید اشکی که دارید این اشک نازله ی اشک امام زمان است. یعنی اول او هست که قلبش محزون است. یحزنون لحزننا یعنی این دیگه. مگر ما در روایاتمان نداریم که شیعیان ما یحزنون لحزننا ما که محزون هستیم آنها هم محزون هستند. یعنی شعاعی از حزن امام زمان در تو هست. شعاعی از حزن او! یک جلوه ای! یک نازله ای از حزن امام زمان در تو هست. یک نازله ای یک شعاعی از اشک امام زمان روی چشمت هست. آن وقت این اشک گناه را اگر به اندازه ی کف دریا باشد پاک می کند. غفر الله له ذنوبه و لو کانت اکثر من زبد البحر. امام صادق علیه السلام فرمود. آن وقت قدر این اشک را بدان و بدان برای چه گفته اند این اشک گناهان را پاک می کند. به قول مرحوم علامه طباطبایی اشک بر امام حسین حکم توبه را دارد. توبه چطور همه ی گناهان را پاک می کند البته گناهان حق اللهی را، گناهان حق الناسی اینطور نیست که اگر کسی مثلا فرض کنید دست در جیب مردم کرده باشد و از بیت المال خورده باشد با یک گریه همه چیز حل شود. گناهان حق اللهی. هرچقدر باشد چطور با توبه پاک می شود، خدا فرمود ان الله یغفر الذنوب جمیعا، خدا همه گناهان را می بخشد. اشک بر سید الشهداء هم حکم توبه را دارد. همه ی گناهان با آن بخشیده می شود. چون اشک بر امام حسین شبیه توبه اتصال به ولایت است. من تقاضا می کنم این را یک عنایت بفرمایید یک نکته ی معرفتی در آن است. ببینید گناهان خروج از ولایت است. کسی که گناه می کند، کسی که تهمت می زند، کسی که مال مردم می خورد، کسی که شراب می خورد، گناه می کند آیا این گناه به دستور اهل بیت است، یعنی زیر پرچم ولایت الان دارد گناه می کند یا زیر پرچم شیطان؟ موقعی که گناه می کند ها؟ شکی نیست موقعی که گناه می کند از زیر پرچم اهل بیت بیرون آمده و زیر پرچم شیطان دارد گناه انجام می دهد. گناه خروج از ولایت است. البته برای کسانی که دقیق هستند من عرض کنم گناه که می گوییم خروج از ولایت است یعنی عملش خارج از ولایت و دستور اهل بیت شده است وگرنه ذاتش هنوز در محیط ولایت است، ذاتش هنوز محب اهل بیت است. این عملی که دارد انجام می دهد، این شرب خمر، این دروغ، این غیبت، این تهمت خروج از ولایت است. آن وقت وقتی توبه می کند، توبه دوباره برگشت به ولایت است.
در روایت هست که حضرت موسی به خداوند متعال عرض کرد خدایا! شیطان را ببخش! ببخش که اینقدر شر به پا نکند و همه را فریب بدهد! او هم باید درست شود. خداوند متعال فرمود من توبه شیطان را قبول می کنم به یک شرط که برود سر قبر آدم و سجده کند. همان کاری که نکرد، سجده بر آدم نکرد برود و بر سر قبرش سجده کند. به این شرط من قبول می کنم. خوب دقت بفرمایید، بحث رو کم کنی نیست که خدا می خواهد روی شیطان را کم کند که آن موقع که سجده نکردی حالا رویت را کم می کنم و برو سجده کن! نه! بحث چیز دیگری است. شیطان آن موقع که گناه کرد و تمرد کرد و در مقابل ولی خدا خضوع نکرد این خروج از ولایت بود. گناه است دیگر، گناه خروج از ولایت است. خدا می گوید اگر می خواهی توبه بکنی باید بروی و سجده کنی یعنی بروی و به ولایت بچسبی. باید بر آدم سجده کنی، خضوع کنی در مقابل ولی خدا و دوباره به محیط ولایت برگردی. توبه برگشت به محیط ولایت است. اشک بر سیدالشهداء هم همین است. انسان وقتی گناه می کند از محیط ولایت خارج شده است، تاریک شده است، ظلمانی شده است، با اشک بر امام حسین دوباره به ولایت می چسبد. لذا به قول علامه طباطبایی اشک بر سیدالشهدا حکم توبه را دارد. تمام گناهان اگرچه به اندازه ی دریا باشد، البته باز هم دارم میگویم گناهان حق اللهی، تمام را پاکی می کند. عجیب تطهیر می کند. این اشک فوق العاده است و این اشک نازله ی اشک وجود مقدس امام زمان علیه السلام صاحب عزاست. اگر حتی کسی اشکش هم نیاید، آن حزنی که در دلش هست که در دلش می سوزد خیلی آن ارزشمند است. آن حزن نازله ی حزن امام زمان است. خیلی ارزشمند است. اشک رزق بزرگ محرم از رزقهای بزرگ محرم این اشک است. سعی کنید در این ده روز هر وقتش در هر مجلسی یا حتی در خانه سعی کنید هر روز یک اشکی داشته باشید. به خدا قسم این رزق مال این ایام است ها! رزقهای خاص مال ایام خاص است. مال هر وقتی نیست. رزق سحر مال کسانی است که سحر را درک کنند، دیگر درش بسته می شود. مال همان سحر است. رزق شب جمعه مال شب جمعه است مال وقت دیگری نیست. رزق غروب جمعه که پیغمبر به حضرت زهرا فرمود زهرا جان غروب جمعه موقعی که قرص آفتاب دارد در افق پنهان می شود تا وقتی که کاملا پنهان شود، حالا نمی داند چند دقیقه طول می کشد، ساعتی هست که اگر کسی دعا کند حتما مستجاب است. حضرت زهرا خدمتکارش را بالای پشت بام می فرستاد تا نگاه کند وقتی قرص خورشید در افق دارد پایین می رود بیاید خبر بدهد تا موقعی که کلا دارد پنهان می شود، آن یک رزق خاص است. مال هر وقتی نیست. که حضرت زهرا با آن عظمت مترصد هست که از آن رزق استفاده کند. این دهه هم رزقهای خاصش یکیش همین اشک است که خیلی ارزش دارد البته وقتهای دیگر هم ارزش دارد ولی این دهه، خاص است. یکی دیگر از رزقهایش همین مجالس است که بحمد الله توفیق داریم و در این مجالس هستیم. به خدا قسم این مجالسی که مرحوم شیخ جعفر شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه اش (مرحوم شیخ جعفر عجیب بود نسبت به امام حسین، به او داده بودند، اجتهاد داشت در قضیه ی عاشورای امام حسین یعنی چیزهایی می فهمید که دیگران نمی فهمیدند) ایشان می فرمود هرکجا خیمه ی امام حسین است همانجا حرم امام حسین است. این در خصائص الحسینیه است. بلکه در بعضی از روایات هست فی قلوب من والاه قبره حرم امام حسین در قلب کسانی است که دوستش دارند. یعنی دلتان حرم است. فی قلوب من والاه قبره. این مجالس، مجلسی است که حرم سیدالشهداء علیه السلام است و فوق العاده است. من دیشب عرض کردم و تکرار می کنم خودتان هم می دانید. واقعا ازدحام ملائک در این مجالس طوری است که فوج ینزل و فوج یصعد دسته دسته بالا و پایین می روند تا آن آخرین دسته که مجلس تمام می شود وقتی بالا می روند، ملائکه ای که بالا هستند و هنوز نوبتشان نرسیده است به ملائکه ای که تازه آمده اند می گویند کجا بودید شما؟ انا نشم من رائحتکم ما عطری از شما استشمام می کنیم که لا نشم من غیرکم هیچ کجای دیگر نیست. کجا بودید؟ اینها می گویند ما مجلس ذکر اهل بیت بودیم مجلس ذکر امام حسین بودیم. آن بالایی ها که نیامده بودند می آیند و خودشان را به در و دیوار مجلس می مالند. چون مجلس دیگر تمام شده است. مجلس سیدالشهداء!! برای همین است که شیطان در طول تاریخ می خواسته این مجلس به هم بخورد، این مجالس نباشد. برای همین هست
شیطان و شادمانیش در محرم ابن حجر از علمای اهل سنت است می گوید اولین کسی که روز عاشورا را جشن گرفت، تا عاشورا برقرار نشود؛ تبدیل نشود به عزاداری و امثال اینها حجاج بن یوسف بود. بعد بنی امیه بودند، بعد بنی عباس بودند تا متوکل و خراب کردن قبر امام حسین که این دستگاه پا نگیرد. اما شیعیان بودند که با چنگ و دندان این مجالس را نگه داشتند. زمان رضاخان خدا رحمت کند آیت الله خزعلی را می گفت من بچه بودم، پدرم دستم را می گرفت (خب مجلس گرفتن ممنوع بود، به شدت برخورد می کردند اگر کسی مجلس می گرفت. نصف شبها در زیرزمینها مجلس می گرفتند) دستم را می گرفت و در مجلسی می رفتیم. یک نفر را سر کوچه گذاشته بودند که اگر پاسبانها آمدند فورا بیاید و خبر بدهد تا سریع جمعش کنند. با این وضع شیعیان مجالس را نگه داشتند. با این وضعیت. درود خدا بر شماها. ماسک چهره و با فاصله و با هر وضعیتی شده، سنگ هم از آسمان ببارد ما می آییم، کرونا که چیزی نیست. درود خدا بر همه ی شما. این مجالس در زمان رضاخان مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه ی علمیه قم، مرجع تک شیعه، نائب امام زمان علیه السلام از غصه داشت دق می کرد که با مجالس امام حسین این طور برخورد می کنند. کسی خواست به ایشان تسلی بدهد. گفت حاج آقا! مجلس امام حسین مستحب است حالا واجب که نیست. نماز را که تعطیل نکرده اند، روزه را که تعطیل نکرده اند، روضه را تعطیل کرده اند! واجب که برقرار است. مرحوم شیخ گفت بله، مجلس امام حسین مستحب است اما مستحبی است که هزار تا واجب را همان نگه داشته است. همین واجبات را این نگه داشته است. همین مجالس تمام دین را نگه داشته است. همین مجالس نماز را نگه داشته است. اینکه کسانی از بزرگان ما وقتی می خواستند نماز بخوانند اول سلام به سیدالشهداء می دادند و بعد نماز می خواندند به خاطر همین بود. مرحوم آیت الله سیداحمد آقای خوانساری وقتی می خواست نماز بخواند اول یک سلام به امام حسین می داد و بعد نماز را شروع می کرد. به ایشان گفتند چرا سلام می دهید، ما که روایت نداریم قبل از نماز سلام بدهید؟ گفت می دانم، روایت نداریم ولی من می دانم نمازی که من دارم می خوانم صدقه سر امام حسین است اول یک سلام به امام حسین می دهم بعد نماز می خوانم. استاد مقام معظم رهبری آیت الله میلانی در مشهد در خانه اش روضه داشت. مداح همان شعر معروفی را خواند که ای خاک کربلای تو مهر نماز من این مهر را به ملک سلیمان نمی دهم آقای میلانی داد زد گفت خدا به تو خیر بدهد، چرا اینطور خواندی؟ چرا گفتی ای خاک کربلای تو مهر نماز ما؟! بگو ای خاک کربلای تو اصل نماز ما! نماز ما مرهون امام حسین است. این مجالس فوق العاده است. این یکی از رزقهاست. انسان کارش را کمتر کند و به این مجالس برسد. بد است بعضی ها میگویند هنوز دو شیف و سه شیفت دارند کار می کنند. این مجالس طوری هست که از دستت می رود، این رزق خاص است. یک مقدار هم که شده حتی یک شیف کاری را انسان کم کند حداقل به یک مجلس برسد. حداقل! به یک مجلس در این دهه برساند. زیارت که دیشب عرض کردم رزق خاص است در این دهه. حتما در این دهه یک زیارت، یک سلام به امام حسین علیه السلام داشته باشد. رزق شفاعت، رزق تولی و تبری، رزق لعن و سلام، رزقهای متعددی است که در این ایام هست. و اول از همه وجود مقدس صاحب عزا و کانون عزا او هست که این رزقها را دریافت می کند و پخش می کند. خوش به حال کسی که بیش از همه دریافت میکند. از همه عذر می خواهم. فردا به عنوان دوم محرم روز ورودی خاندان اباعبدالله به سرزمین کربلا است. وقتی وارد شدند، خب این سرزمین سرزمین خاصی بود. امیرالمؤمنین بیست و سه سال قبل از واقعه کربلا در جنگ صفین که سال 37 هجری اتفاق افتاد، وقتی از صفین برمی گشتند، رسیدند به این سرزمین، بیابان بود، یک مرتبه اصحاب دیدند امیرالمؤمنین از اسب پیاده شد و یک مشت از این خاک برداشت و بو کرد و شروع کرد بلند بلند گریه کردن. بعد فرمود هاهنا مصارع عشاق و مناخ رکاب اینجا هست که یک عده عاشق می آیند و اینجا می افتند. اینجا خیمه می زنند، اینجا می افتند، اینجا شهید می شوند. اصحاب نمی فهمند که امیرالمؤمنین چه می گوید تا بیست و سه سال بعد که این اتفاق افتاد. آن وقت امام حسین و خاندانش مثل فردایی وارد شدند، حضرت زینب فرمود برادر چرا اینجا دلگیر است، دلم گرفته؟! امام حسین چهار فرسخ در چهار فرسخ را از بنی اسد خرید به شصت هزار درهم  به دو شرط که من که در اینجا دفن می شوم، بعدها زوار من را راهنمایی کنید به قبر من. چون آن زمان که مثل الان گنبد و بارگاه نبود که قبر پیدا باشد، راهنمایی کنید. و تا سه روز پذیرایی کنید. برای همین هم هست که توصیه شده کسانی که کربلا می روند سه روز بیشتر نمانند که برایشان عادی نشود، اشکشان کم نشود. حتی اگر می خواهند بیشتر بمانند، یک جایی مثل سامرا بروند و دوباره برگردند و سه روز بمانند.
این سرزمین خیلی خاص است. مرحوم مقدس اردبیلی وقتی به یک فرسخی کربلا می رسید کفشهایش را در می آورد و پابرهنه می آمد. این که دارم میگویم مال ما نیست، ایشان وقتی کربلا می آمد مدتی که کربلا بود دیگر نمی خوابید. می گفت یک شب کربلا خوابیدم صدای ناله ی حضرت زینب را شنیدم. دیگر خوابم نمی برد.  مثل فردایی وارد شدند. معمولا در روضه ها می شنوید که زینب کبری محرمهایش دورش آمدند و چطور از محمل او را پیاده کردند اما روز یازدهم محرم هم وقتی خواستند اسرا را از اینجا ببرند، الله اکبر از آن روز! دل اولیاء خدا آتش گرفت. اولا زینب آمد در گودال قتلگاه، با اینکه حضرت زینب دوتا از بچه هایش شهید شده بودند اما حضرت زینب دنبال بچه هایش نمی گردد، دنبال آرام جانش می گردد، دنبال کسی می گردد که از بچگی با هم بزرگ شدند. آمد پیکری را از زیر انبوه سنگها و نیزه ها و شمشیر شکسته ها در آورد. بدن لهیده ای که سر در بدن نداشت و شروع کرد با آن بدن حرف زدن. یک مرتبه نگاهش افتاد به امام سجاد که گویی دارد جان می دهد. بدن را رها کرد و رفت به امام سجاد تسلی داد. بعضی گفتند نه، حضرت زینب جان امام زمانش را حفظ نکرد، امام سجاد زینب را بیرون کشید که آنجا جان ندهد!! شما اگر الان رفته باشید مقتل، غیر از کنار ضریح سیدالشهداء همین الان سنگین است بعد از هزار و خرده ای سال، چه برسد به آن موقع که پیکر افتاده بود. وجود مقدس و نازنین زینب کبری روز یازدهم وقتی خواست بچه ها را سوار کند با خواهرش ام کلثوم یکی یکی همه را سوار کرد. شاید دشمن نانجیب (خدایا من را ببخش این جمله را میگویم) شاید دشمن نانجیب و پست خیال می کرد به بهانه سوار کردن زن و بچه دستی به ناموس خدا بزند، زینب کبری گفت بایستید عقب، خودمان سوارشان می کنیم. با خواهرش همه را سوار کرد. خودش ماند و ام کلثوم روی زمین، همه سواره بودند. حضرت زینب گفت تو هم سوار شو، برای چه ایستاده ای؟ او را هم کمک کرد سوار شد. دوست و دشمن سواره بودند فقط یک نفر روی زمین ایستاده بود، عمه ی امام زمان بود. دشمن می خواست ذلت زینب را ببیند که الان التماس کند که به من کمک بدهید. اما هیهات از زینب کبری دختر فاطمه زهرا و ذلت. یک مرتبه گویی ملائکه ی آسمان زانو گرفتند و زینب رفت بالا خدایا به آبروی حضرت زینب، به آبروی سید الشهدا دست ما در دنیا و آخرت از دامانشان کوتاه مفرما.
Mahmood Karimi - Zeynabe Man Modafe Haram Bash (320).mp3
5.55M
زینب من مدافع حرم باش مراقب چادر دخترم باش! نیفتد از سر چادر و معجر الله اکبر الله اکبر… حسین سرباز ره دین بود عاقبت حق طلبی این بود… از سر نی گفت سبط پیمبر الله اکبر الله اکبر… شاه گفتا کربلا امروز میدان من است عید قربان من است! مادرم زهرا در این گودال مهمان من است عید قربان من است! خواهرم زینب پرستار یتیمان من است عید قربان من است ◾️◾️◾️◾️◾️
2_1152921504663385651.mp3
171.7K
شب اول ماه محرم الحرام است از همین شب اول دعا کنیم خدای متعال در این ماه با عظمت توفیق عزاداری و نوکری در خانه اهلبیت علیهم السلام رو به همه ما عنایت بفرماید به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد. (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.)
2_1152921504663386089.mp3
1.29M
بسم الله الرحمن الرحیم... یا رحمن و یا رحیم... 🔸بخوان دعای فرج را که یار می آید 🔸به روی دست ملائک بهار می آید 🔸بخوان دعای فرج را که یادگار علی 🔸دوباره با علم و ذوالفقار می آید هرکجا نشستی... اول مجلس... همه با هم... اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.