eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
حال و هوایی که از اربعین برای من جذاب است، این است که‌ احساس می‌کنم پیش‌نمایشی از فضای بعد از ظهور است. اربعین ۱
دراین جاده خوانِ کرمِ امام حسین(علیه السلام )، گسترده شده،  و او فراخوانی داده، به وسعت دنیا... اربعین ۲
بوی اربعين....و حرارت پیاده روی... و عشق غیر قابل وصفی ایست که اینجا موج میزنه از ،امروز روایت گر صحنه های بی نظیر و ناب این پیاده روی ، خواهیم بود....شاید اسم ماهم در لیست مسافران اربعین قرارگیرد... اربعین ۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 سلام علیکم ✋ سه شنبه شب ✨ نسیم جمکرانت 🕌 بشکند بغض دل ما را به آهی 😔 تو مرهم می شوی بر زخم دل 💔 با یک نگاهی😢 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج👐 ✍تهیه و تنظیم :عاشوری 🌺🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی امتحان ... مرا به غلامی قبول کن رسوا شود دلم ... اگر امتحان کنی مرا سلام ارباب مهربانم ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 علیه السلام به امام سجاد علیه السلام فرمودند: 🍃 پسرم بترس از ظلم به کسی که به جز خدا یاوری ندارد. 📖 کافی، ج۲، ص۳۳۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس امام موسی کاظم و امام رضا علیهما السلام و امام جواد و امام هادی علیهما السلام و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف🍃 ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃🌹🍃🌹 🍃🌹🍃🌹 🌹🍃🌹 🍃🌹 🌹 🌹دعاى روز چهارشنبه‏ 🌹بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ لِبَاساً وَ النَّوْمَ سُبَاتاً وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُوراً 🌹لَكَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِي مِنْ مَرْقَدِي وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَداً حَمْداً دَائِماً لاَ يَنْقَطِعُ أَبَداً وَ لاَ يُحْصِي لَهُ الْخَلاَئِقُ عَدَداً 🌹اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّيْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَيْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْيَيْتَ‏ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَيْتَ وَ عَافَيْتَ وَ أَبْلَيْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ وَ عَلَى الْمُلْكِ احْتَوَيْتَ‏ 🌹أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِيلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِيلَتُهُ‏ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ وَ تَدَانَى فِي الدُّنْيَا أَمَلُهُ‏ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِكَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِيطِهِ حَسْرَتُهُ‏ وَ كَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِكَ تَوْبَتُهُ‏ 🌹فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ وَ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏ وَ لاَ تَحْرِمْنِي صُحْبَتَهُ إِنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ‏ 🌹اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعاً اجْعَلْ قُوَّتِي فِي طَاعَتِكَ وَ نَشَاطِي فِي عِبَادَتِكَ‏ وَ رَغْبَتِي فِي ثَوَابِكَ وَ زُهْدِي فِيمَا يُوجِبُ لِي أَلِيمَ عِقَابِكَ إِنَّكَ لَطِيفٌ لِمَا تَشَاءُ. 🦋🍃🦋 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊🌿🕊🌿 🌿🕊🌿 🕊🌿 🌿 ۴۸ 💥 در روز قیامت بسیاری از بانمازان، بی نماز محشور می‌شوند، و بسیاری از باحجاب‌ها، بی‌حجاب! اگر تمامِ حقیقت دین به خواندن نماز، رعایت حجاب و... است پس دلیل این تناقض در روز قیامت چیست؟ 🎤 🌿 🕊🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعین، مهم ترین روز زیارتی در فرهنگ شیعه. جانم حسین(علیه السلام)🚩🚩🚩 تهیه و تنظیم: ز--فهندڗ سعدی
رفیقِ دل شکسته ها، امام حسینِ خسته ها💔🏴🚩 تهیه وتنظیم:ز-فهندژ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعین، میدان درک جان‌ها.pdf
119.3K
✅عنوان : حضور اربعینی و درک جان‌ها در جهان آن‌ها 🎙 گفتگو با استاد طاهرزاده، ◽️ ، ◾️
باسلام خدمت همراهان ومبلغان گرامی وتشکراز حسن توجه به مطالب کانال عزاداریها قبول ، عذر تاخیر جهت ارسال بقیه مطلب حسینیه صفر المظفر، بقیه مطالب تا شماره ۱۳ بارگذاری می شوید و انشالله ادامه مطالب در روزهای آتی اربعینی باشید.
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ۱۴۴۴ ▪️ قائمۀ عبودیت مطلب دیگر اینکه ظهور أتم و أکمل حقیقت عبودیت را باید در ساحتی جستجو کرد که خود أسّ و أساس عبودیت است. وجود مقدس امام حسین (علیه السلام) مکنّی به «أبو عبدالله» می باشند، چنانچه در زیارت قدسی عاشورا، آن حضرت (علیه السلام) با این کنیه خطاب شده اند. نکته قابل توجه در این کنیه، معنا و زمان اطلاق آن می باشد. ناظر به حدیثی از امیرالمومنین علی (علیه السلام)، این کنیه مربوط به قِدَمِ زمانی (یعنی زمانی ازلی) می شود. آن حضرت در این حدیث، امام حسین (سلام الله علیه) را "أبا عبدالله" خطاب کرده و ایشان را اسوه و مقتدای (جاویدان) عباد از قدیم معرفی فرمودند؛ «يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أُسْوَةٌ أَنْتَ قُدُما ...». نکتۀ دیگر معنای این کنیه می باشد: «أبوعبدالله» یعنی پدر بندگان خدا. اطلاق نسبت پدری برای بندگان خدا همانطور که در معاجم آمده، از باب اشاره به قائمه، ریشه و أُسّ و اساس عبودیت می باشد. بنابراین این خطاب امیرالمومنین علی (علیه السلام) به فرزندشان نوعی دلالت و راهنمایی عبادالله به شناخت حقیقت عبودیت است که این حقیقت در وجود مبارک حضرت حسین بن علی (علیهما السلام) تعریف می شود، و جز از این طریق نمی توان به حقیقت عبودیت رسید. دلیل دیگر در اثبات این مطلب، توصیفِ وجود مقدس حضرت سیدالشهداء أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) با عناوینی چون «أسّ اسلام» و «دعائم دین»، «نظام مسلمین و ارکان آنان» است؛ چنانچه در فرازهایی از زیارت حضرتشان می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أُسَّ الْإِسْلَام‏ ... يَا نِظَامَ الْمُسْلِمِينَ ... أَشْهَدُ أَنَّكَ يَا مَوْلَايَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِين‏» . نیز حضرت مولانا و سیدنا بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) در رثای جد غریبشان چنین ندبه فرمودند: «لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِكَ الْإِسْلَام»؛ به درستی که با كشتن شما اسلام را كشتند . ۹ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ۱۴۴۴ ا❁﷽❁ا 📜 الرجل الفقیه ◼️ قسمت پنجم ☑️ ظهور أتم و أکمل حقیقت عبودیت در کربلا ✍️ در تبیین معنای حقیقت عبودیت بیان شد که این معنا ظهوری أتم و أکمل در عالم واقع دارد که آن براساس ادلۀ موجود، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و کربلای آن حضرت می باشد. در بحث گذشته، دو دلیل برای این حقیقت اقامه شد و در اینجا به ادلۀ دیگر اشاره خواهد شد. ▪️ قائمۀ هستی و هدف خلقت همانطور که در مطالب گذشته بیان شد، عبودیت، هدف خلقت بوده و زمین برای تحقق این هدف شکل گرفته است. مقتدای عبودیت که وجود مقدس پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشند، در سخنی فرمودند: «حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْن». 📓 كامل الزيارات، النص، ص ۵۲ در عبارت اول حدیث (مِن) از نوع ظرفیه می باشد، یعنی ظرفِ رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)، امام حسین (علیه السلام) می باشند و ظرف وجودی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) تمام هستی می باشد، زیرا هستی طفیلِ وجودِ ذی وجود آن حضرت است؛ «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ». پس صدر حدیث اینطور تفسیر می شود که تمام هستی ظرف امام حسین (علیه السلام) و کربلاست. اما در عبارت دوم (مِن) ابتدائیه است؛ یعنی آنچه به هستی حیات و موجودیت می دهد، وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و امر کربلاست و بعبارت دیگر حیات هستی بر وجود مقدس آن حضرت و امر کربلایشان قائم شده است، لذا اگر کسی بخواهد به حقیقت عبودیت برسد، تنها طریق انحصاری، معرفت حسینی است. ۱٠ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ۱۴۴۴ ا❁﷽❁ا 📜 الرجل الفقیه ◼️ قسمت چهارم ☑️ ظهور أتم و أکمل حقیقت عبودیت در هستی ✍️ نکاتی که در تبیین حقیقت عبودیت مطرح شد، مؤید اینست که این عبارت صرفاً یک مفهوم انتزاعی نیست، بلکه در عالم واقع، ظهوری أتم و أکمل یافته است تا هر متعبدی با تدبر و تعمق در آن بتواند به شرط اصلی فقاهت در دین دست یابد. برای وضوح هر چه بیشتر این مطلب، در قیودی که قسمت قبل برای تعریف حقیقت عبودیت ارایه شد، تأمل می نماییم تا ظهور این معنا در عالم واقع روشن شود: ◾️ ظهور أتم و أکمل عبودیت به ذات معنا ▪️ سرزمین مقدس و طیب و مبارک بدون تردید این ظهور در سرزمینی می تواند واقع شده باشد که واجد اوصافی خاص باشد؛ مانند اینکه: موضع تجّلی و ظهور و بروز حقیقت توحید باشد؛ «فَإِنَّهَا الْبُقْعَةُ الْمُبَارَكَةُ الَّتِي نُودِيَ مُوسَى مِنْهَا مِنَ الشَّجَرَةِ أَنْ یا مُوسی إِنِّی أَنَا اللهُ رَبُّ الْعالَمِینَ» نخستین زمینِ مقدس و نیکوترین و پاکیزه ترین بقاع روی زمین باشد؛ «أَوَّلُ أَرْضٍ ... قَدَّسَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى‏» و «أَطْيَبُ و أَطْهَرُ بُقاعِ اْلأَرْضِ» و اوصافی دیگر مانند آن 📓 برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به: کامل الزیارات؛ ص ۴۹ و ۲۶۸ الی ۲۷۱ 👈🏻 اوصافی که در بالا به آنها اشاره شد، اختصاص دارد به أرض الله مقدس و طیب و مبارک «کربلای معلّی»، و این همه به سبب آنست که کربلا متضمّن وجود مقدس سیدالشهداء حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) و مصائب آن حضرت بوده است. لذا کربلای حسینی، ساحتِ حقیقت عبودیت است؛ یعنی سرزمینی است که به واسطۀ وقوع مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در آنجا حقیقت عبودیت و شریعت به ظهور أتم و أکمل رسیده است و لذا از طریق معرفت به اسرار مصیبتی که در این سرزمین واقع شده (که أعظم رزایا و مصائب در اسلام و در جمیع آسمانها و زمین می باشد)، و حلّ شدن در آن أسرار می توان به حقیقت عبودیت که شرط اصلی فقاهت است، دست یافت. ۸ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ۱۴۴۴ ▪️ امیرالمومنین علی (علیه السلام) در کلامی فرموده اند: «النَّاسُ ثَلَاثَةٌ : ➖ عَالِمٌ رَبَّانِيٌّ ➖ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ ➖ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ» ؛ مردم سه گروهند: ➖ عالم ربانی (دانشمند خداشناس) ➖ دانش جوي در راه رستگاري ➖ فرومايگاني بي اراده و سرگردان كه هر دعوتي را اجابت مي كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف مي روند، از نور دانش روشنايي نمي گيرند و به پايگاه محكمي پناه نمي برند. 👈🏻 هرگاه عبد به این درجه و به حقیقت عبودیت برسد، عبادتش عبادتی از سنخ «عشق العبادة»، «عبادت أحرار» و «مستغنی از ماسوا» خواهد بود. در نتیجه ثابت و پابرجا و بی نیاز از غیر است؛ مثل اینکه در امور علمی محتاج تعالیم خارجی نخواهد بود، بلکه علم از مشکات قلب او می جوشد، بدون نیاز به کثرت تعلّم و این همان ویژگی عالم ربّانیّ در مقابل همج رعاع است که آرایی مشتت دارند و یمیلون مع کلّ ریح می باشند ۷ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴