eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش امام هادی علیه السلام در هدایت امت.pdf
432.2K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠نقش امام هادى (علیه السلام) در هدایت امت💠 امام و هدایت زندانبان هشت سال تلاش در مدینه 🔻1. تعیین وکلا 🔻2. تقویت پایگاه‌های علمی 🔻3. تأیید فقها و ارجاع به آنها 🔻4. ملاقات حضوری 🔻5. ارتباط پنهانی با پیروان 🔻6. نامه نگاری 🔻7.موضع‌گیری در برابر انحرافات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ای گوهر بحر آفرینش وی چشم و چراغ اهل بینش❤️ ❤️همنام علی مرتضایی سرتا به قدم خدانمائی❤️ ❤️امروز که دل قرین شادیست میلاد تو ای امام هادی است❤️ ❤️میلاد تو برهمه مبارک بر مهدی فاطمه مبارک❤️ 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای یوسفـ❤️ـ گم‌ گشته دل در کجایی؟ چشمان بر در مانده گریان است بی تـ❤️ـو 🌾سلام یوسف زهرا ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادی(علیه السلام): شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است. 📚 تحف العقول، صفحه ۴۸۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عید سعید غدیر-استاد پناهیان.pdf
696K
🔖فیش منبر 🔖 🍃متن منبر عید سعید غدیر 🍃 📕 عید سعید غدیر خم 📕 🔘 استاد پناهیان 🔘 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عید غدیر-شیخ حسین انصاریان.pdf
550.9K
🔖فیش منبر 🔖 🍃متن منبر عید سعید غدیر 🍃 📕 عید سعید غدیر خم 📕 🔘 استاد انصاریان 🔘 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قطره ای از فضائل مولا علی علیه السلام.pdf
926.2K
🔖فیش منبر 🔖 🍃متن منبر عید سعید غدیر 🍃 📕 قطره ای از فضائل بی کران وجود نازنین امیرالمومنین علیه السلام📕 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜️✨⚜️✨⚜️ ا❁﷽❁ا ✨«وَ ما يَسْتَوِي الْبَحْرانِ هذا عَذْبٌ فُراتٌ سائِغٌ شَرابُهُ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ..» «[اين] دو دريا يكسان نيستند، یکی گوارا و شيرين است و نوشيدنش خوشگوار، و دیگرى شور و تلخ ..» (سوره مبارکه فاطر آيه ۱۲) 🕋حضرت قرآن ناطق امیرالکونین علی (علیه السلام) میفرمایند: ▫️ «انا مفيض الفرات» (۱) منم سر منشأ جوشش فرات ا┅═✧❁🔶❁✧═┅ا ☑️«فرات» در لغت به معنای «الماء العذب» (آب شیرین و گوارا) (۲) و نام یکی از نهرهای بهشت است (۳). ✔️مطابق کلام حضرات مبیّنان کلام الله (علیهم السلام) خداوند عزوجل در ابتدای آفرینش، دو دریای شیرین و شور را خلق کرد؛ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ فِي مُبْتَدَإِ اَلْخَلْقِ بَحْرَيْنِ أَحَدُهُمَا «عَذْبٌ فُرَاتٌ» ، وَ اَلْآخَرُ «مِلْحٌ أُجَاجٌ» (۴)؛ یکی «عذب فرات» که با پذیرش و قبول ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، شیرین و گوارا گردید؛ و دیگری ملج اجاج که از پذیرش ولایت سرباز زد:  إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَرَضَ وَلَایَتَنَا عَلَی الْمِیَاهِ فَمَا قَبِلَ وَلَایَتَنَا عَذُبَ وَ طَابَ وَ مَا جَحَدَ وَلَایَتَنَا جَعَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مُرّاً أَوْ مِلْحاً أُجَاجا (۵). ✔️سپس طینت انبیاء و شیعیان را از عذب فرات قرار داد: ثمَّ خَلَقَ تُرْبَةَ آدَمَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) مِنَ اَلْبَحْرِ اَلْعَذْبِ اَلْفُرَاتِ.. (۶)؛ و طینت کافرین را از ملح اجاج؛ بدین معنا که از امتزاج خاک با هر یک از این دو آب (شیرین یا شور) طینت ها سرشته شدند: إِنَّ اَللَّهَ قَالَ لِمَاءٍ: كُنْ عَذْباً فُرَاتاً أَخْلُقْ مِنْكَ جَنَّتِي وَ أَهْلَ طَاعَتِي، وَ قَالَ لِمَاءٍ: كُنْ مِلْحاً أُجَاجاً أَخْلُقْ مِنْكَ نَارِي وَ أَهْلَ مَعْصِيَتِي، فَأَجْرَى اَلْمَائَيْنِ عَلَى اَلطِّينِ.. (۷) 🖋حقیقت ماء عذب فرات، به ولایت امیرالکونین علی (علیه السلام) ارجاع داده میشود؛ چنانکه در تفسیر ذیل شریفه ۱۶ سوره مبارکه جن فرموده اند: «وَ الْمَاءُ الْغَدَقُ الْمَاءُ الْفُرَاتُ وَ هُوَ وَلَایَهًْ آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام (۸): آب گوارا همان فرات است و همان ولایت ال محمد (علیهم السلام) میباشد. ✔️لذا در شریفه ۱۲ سوره مبارکه فاطر، دو دریای شیرین و شور مَثَلی دانسته شده اند از مؤمن و کافر: وَ ما يَسْتَوِي الْبَحْرانِ هذا عَذْبٌ فُراتٌ سائِغٌ شَرابُهُ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ‏: ضرب مثل للمؤمن و الكافر (۹) 🖋و حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) در خطبه غدیر، پس از امر به تمسک ثقلین، بندگان را به بهره بردن از «عذب فرات» [کنایه از ولایت ال الله (علیهم السلام)] و اجتناب از «ملح اجاج» [کنایه از ولایت طواغیت (لعنة الله علیهم)] امر فرمودند: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی.. فَانْظُرُوا کَیْفَ تَخْلُفُونِّی فِیهِمَا أَلَا هذا عَذْبٌ فُراتٌ فَاشْرَبُوا وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ فَاجْتَنِبُوا (۱۰). ⏪نتیجتا آنکه وجود مبارک حضرت امیرالکونین علی (علیه السلام)، در معرفی ذات مبارکشان، خود را سرمنشأ و مصدر و سرچشمه فرات و ماء عذب معرفی می نماید. ا┅═✧❁ 📔منابع ❁✧═┅ا (۱).الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف ج۲ ص۱۷۸؛ شرح خطبة البیان (علامه مجلسی) ص۴۹ [به جهت اطلاع از منابع خطبة البیان رجوع شود به: الذّريعة إلى تصانيف الشّيعة ج۷ ص۲۰۰] (۲).مفردات ألفاظ القرآن , ج۱ , ص۶۲۸ (۳).مستدرك سفينة البحار ج۸ ص۱۵۸؛ البرهان في تفسير القرآن ج ۳، ص ۷۲۳ (۴). تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب ج ۳، ص ۱۵۱؛ تفسير نور الثقلين ج ۱، ص ۳۶۱؛ التفسير (للعیاشی) ج ۱، ص ۱۸۲؛ البرهان في تفسير القرآن ج ۱، ص ۶۴۹ (۵). الکافی، ج۶، ص۳۹۰؛ تفسیر نورالثقلین ج۴ ص۲۲ (۶). البرهان في تفسير القرآن ج ۱، ص ۶۴۹ .همچنین امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «خداوند زمین پاکی را آفرید و از آن آب زلال شرینی را خارج نمود و ولایت ما را بر آن عرضه کرد و او پذیرفت؛ پس بر آن زمین پاک، آن آب شیرین را جاری نمود .. و از خالص و برگزیده اش، طینت ما ائمه علیهم السلام را خلق نمود و از ته نشین آن شیعیان ما را خلق کرد». البرهان في تفسير القرآن ج ۳ ص ۴۱۳؛ تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب ج ۹ ص ۴۳۷ (۷).تفسير نور الثقلين ج ۱، ص ۷۱۰؛ تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب ج ۴، ص ۳۱۱؛ التفسير (للعیاشی) ج ۱، ص ۳۵۸ (۸).بحارالأنوار، ج۲۵، ص۲۴ (۹).تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ج ۱۰ ص۵۵۲؛ تفسير الصافي ج ۴ ص۲۳۵ (۱۰).بحارالأنوار، ج۲، ص۹۹؛ كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين عليه السلام ص ۱۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶حضرت امام علی بن محمد الهادي النقي (علیه السلام) فرمودند: «قرآن حق است و اختلافى ميان امت در تنزيل و تصديق بدان نيست؛ پس اگر قرآن، به تأیید و حقانیت روایتی شهادت دهد و گروهی از امت آن روایت را منکر شوند، لازمست بر آنان که به صدق روایت اقرار نمایند، از آنجا که همه امّت بر اصلِ صحّت قرآن، اتفاق نظر و اجماع دارند‌؛ حال اگر آن گروه نپذیرد و [روایت موافق قرآن را] منکر شود، لزوما باید از ملّت اسلام خارج شوند ... أَوَّلُ خَبَرٍ يُعْرَفُ تَحْقِيقُهُ مِنَ  اَلْكِتَابِ وَ تَصْدِيقُهُ وَ اِلْتِمَاسُ شَهَادَتِهِ عَلَيْهِ خَبَرٌ وَرَدَ عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صلی الله علیه و آله حَيْثُ قَالَ إِنِّي مُخَلِّفٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ  كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي..» ✔️سپس امام هادی (علیه السلام) به عنوان اولین مصداق این حکم، یعنی تصدیق روایت بر اساس آیات حضرت قرآن، به «حدیث ثقلین» اشاره نموده و آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده را مؤید این حدیث گرانقدر دانستند. 📔تحف العقول ج ۱، ص ۴۵۸؛ بحارالأنوار ج ۵ ص ۶۸؛ مسند الإمام الهادي علیه السلام، ج۱ ص۱۹۸
🎁 «خمّ غدیر» بسته ترویجی تبلیغی عید غدیر علیه السلام ویژه مخاطب دانش‌آموزی (متوسطه اول و دوم) شامل: 🔸کتاب کار 🔹کتاب 🔸طرح درس 🔹ویدیوکست 🔸پوستر 🔹سخنرانی 🔸ایده 🔹معرفی کتاب 🆔 لینک دسترسی به محتوای بسته: https://afaagh.com/23381-2/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوشا دردی ... که درمانش ؛ تــ❤️ـو باشی❗️... خوشا راهی ... که پایانش ؛ تـ❤️ـو باشی❗️... سلام طبیـ❤️ـب دلها ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا