eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.8هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 🖤 سخنرانی 🏴ریحانه‌های_عاشورایی 🖤✍️جهت توانمندسازی مبلغان گرامی 🎤 سخنران : خانم فخر روحانی زیدعزها 🗓 اول محرم ۱۴۴۰ ✅ قسمت سوم معاونت تبلیغ وامور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها ،اداره کل تبلیغ ،توانمندسازی مبلغان لینک فایل قبلی👇 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra/28998 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه محرم ۸ جلسه ای.pdf
7.2M
🔖فیش منبر محرم🔖 🔸️عنوان: سیره پیامبر [ص] در عاشورا 🔺️تعداد جلسات: ۸
موفقیت عاشورایی.pdf
2.34M
🔖فیش منبر محرم🔖 🔸️عنوان: موفقیت در افق عاشورا 🔻تعداد جلسات: ۵ کاری از فرهنگی تبلیغی ضحی
تفکر انقلابی از عاشورا تا انقلاب اسلامی، ویژه ماه محرم الحرام سال ۱۴۳۸ه.ق.pdf
1.39M
🔖فیش منبر محرم🔖 🔸️عنوان: تفکر انقلابی 🔻تعداد جلسات: ۱۵ 🔺️از عاشورا تا انقلاب اسلامی کاری از مرکز رسیدگی به امور مساجد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴ویژه برنامه کانال تخصصی تبلیغ در ایام عزای حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام ✍ارائه سلسله مباحث تخصصی تحت عنوان:   🕋 «جلوات ولایت فاطمی در کربلاء» 🕋 از مطالب حسینیه ولایت مسابقه برگزار می گردد . https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra/29022
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️جلوات ولایت فاطمی در کربلا: 🏴 توبه جناب حُرّ بن یزید ریاحی؛ رجوع به فطرت مادری
⚫️⚜️▪️✨ ⚜️▪️✨ ▪️✨ ✨ ⚫️ ولایت فاطمی (سلام الله علیها) 🏴 جلوات‌‌ ولایت فاطمی در کربلاء ⬅️جناب حُرّ بن یزید ریاحی ا❁﷽❁ا ✨ «...حَتَّى إِذا ضاقَتْ عَلَيْهِمُ الْأَرْضُ بِما رَحُبَتْ وَ ضاقَتْ عَلَيْهِمْ أَنْفُسُهُمْ وَ ظَنُّوا أَنْ لا مَلْجَأَ مِنَ اللهِ إِلاَّ إِلَيْهِ ثُمَّ تابَ عَلَیهِم لِیَتُوبُوا إِنَّ اللهَ هُوَ التَوّابُ الرَّحِیمُ» (سوره مبارکه توبه آیه ۱۱۸) ⏪اصل و حقیقت معنای توبه، در توبه جناب حر بن یزید ریاحی در سرزمین کربلا نهفته است. کربلا، بزرگترین میدان عبودیت عالَم است و لذا اصل و حقیقت توبه که به معنای رجوع بنده به مولای خویش و بازگشت به فطرت توحیدی و ربوبی است، را نیز باید در سرزمین کربلا جستجو نمود. به عبارت دیگر، «توبه» جناب حرّ بن یزید ریاحی (رحمة الله علیه)، الگو و اسوه ای برای توبه ی تمام توّابین عالَم است. ☑️هنگامی که حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در کربلا خطبه خوانده و وجود مبارکشان را به حضرت مادر منتسب نموده و فرمودند: «أَ فَتَشُكُّونَ أَنِّي اِبْنُ بِنْتِ نَبِيِّكُمْ فَوَ اَللَّهِ مَا بَيْنَ اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ اِبْنُ بِنْتِ نَبِيٍّ غَيْرِي فِيكُمْ وَ لاَ فِي غَيْرِكُمْ؟!» (۱): آیا در این حقیقت هم شک دارید که من پسرِ دخترِ پیامبر شما هستم و به خدا قسم ما بیان مشرق و مغرب هیچ پسرِ دخترِ پیامبری جز من نیست؟!» جناب حرّ بن یزید ریاحی (رحمة الله علیه) خود را میان بهشت [ولایت امام] و جهنم [ولایت طواغیت] مخیّر دیده «وَ اَللَّهِ أُخَيِّرُ نَفْسِي بَيْنَ اَلْجَنَّةِ وَ اَلنَّارِ»(۲) و قصد توبه و بازگشت نمود؛ که این قصد همان اراده رجوع به فطرت است. ✔️در نتیجه با هیئت و ظاهری که دالّ بر کمال ندامت داشت، آهنگ حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نمود و به آن حضرت اظهار داشت: «إِنِّي تَائِبٌ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى مِمَّا صَنَعْتُ فَتَرَى لِي مِنْ ذَلِكَ تَوْبَةً؟!» (۳): من از آنچه که کرده ام، تائب و پشیمانم؛ آیا برای من توبه ای می بینی؟ آن حضرت نیز اجابت نموده و فرمودند: «نَعَمْ يَتُوبُ اَللَّهُ عَلَيْكَ» (۴). ⏪اما آنچه که فطرتِ جناب حُرّ را برانگیخت و سبب شد اراده ی توبه و بازگشت نماید،‌ همان «حبّه» وجودی و «مشکاتی» بود که در دورن او قرار داشت. ↩️همانطور که در تفاسیر ذیل آیات حضرت قرآن وارد شده، اصل و حقیقت «حبة» [اشاره شده در آیه ۲۶۱ سوره مبارکه بقره‌] و نیز اصل و حقیقت «مشکات» [اشاره شده در آیه ۳۵ سوره مبارکه نور] به وجود حضرت أم عالَم امکان صدیقه کبری فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) ارجاع دارد: «الحَبَّة فَاطِمَة سلام الله علیها» (۵) «الْمِشْکَاهًْ فَاطِمَهًْ سلام الله علیها» (۶) اما مطابق تفاسیر دیگر، مشکات درون مؤمن است: «الْمِشْکَاةُ جَوْفُ الْمُؤْمِنِ» (۷)‌ به بیانی دیگر، قلب مؤمنی که ولایت فاطمی در او مستقر باشد،‌ مرتبه و مصداقی از مصادیق مشکات است. ⏺این مطلب در خصوص اصحاب الحسین (علیه السلام) که به بالاترین مرتبه عبودیت و بندگی یعنی مقام حلّت بفناءک نائل آمدند، در اتمّ معنای خود صدق می کند؛ یعنی جوفِ اصحاب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از واسع ترین و طاهرترین قلوب در حمل ولایت فاطمی است؛ این ولایت در وجودشان مستقر گردیده و در نتیجه هادیان و دعوت کنندگان بقیه خلق به ولایت فاطمی می باشند. ✨ ▪️✨ ⚜️▪️✨ ⚫️⚜️▪️✨
⚫️⚜️▪️✨ ⚜️▪️✨ ▪️✨ ✨ ⬅️در خصوص جناب حرّ بن یزید ریاحی، آنچه که به عنوان مستند و مؤید این امر است، پاسخی است که به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) فرمود؛ آن هنگام که آن حضرت وی را با عبارت «ثكِلَتْكَ أُمُّكَ» (۸) خطاب نمود. این کلام امام به جهت برانگیختنِ همان حبة وجودی و فطرت مادری جناب حرّ بود ؛ چرا که رجوع به فطرت و اصل خویشتن، با رجوع به حضرت مادر در ارتباط است؛ همانطور که حضرت أم عالَم امکان فاطمة‌الزهراء (سلام الله علیها) به اشتقاق نام مبارک خود از فاطریت ذات اقدس اله تصریح نمودند: «فَهُوَ الْفَاطِرُ وَ أَنَا فَاطِمَة» (۹). ◀️جناب حرّ در پاسخ به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) فرمود: «أَمَا لَوْ غَيْرُكَ مِنَ اَلْعَرَبِ يَقُولُهَا لِي وَ هُوَ عَلَى مِثْلِ اَلْحَالِ اَلَّتِي أَنْتَ عَلَيْهَا مَا تَرَكْتُ ذِكْرَ أُمِّهِ بِالثُّكْلِ كَائِناً مَنْ كَانَ وَ لَكِنْ وَ اَللَّهِ مَا لِي إِلَى ذِكْرِ أُمِّكَ مِنْ سَبِيلٍ إِلاَّ بِأَحْسَنِ مَا يُقْدَرُ عَلَيْهِ» (۱۰): اگر دیگری از عرب این کلام را به من گفته بود در مثل این حالت، نام مادر او را می‌بردم؛ هر که باشد! و لکن نام مادر تو را نتوان برد مگر به بهترین وجه! ↩️این کلام جناب حرّ [که در همان حالِ خصومت با امام و پیش از توبه اظهار شده]، دالّ بر معرفت نهادینه شده در وی دارد؛ معرفت نورانی به حضرت أم الائمه الاطهار فاطمة الزهراء (سلام الله علیها). به بیانی دیگر، این حبة در وجود جناب حرّ از پیش و در عالَم ألست، نهادینه شده، گرچه هنوز به مرتبه فعلیت نرسیده بود. 🖋لذا یکی از جلوات و مظاهر ولایت فاطمی در کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، را می توان در توبه ی جناب حرّ بن یزید ریاحی و رجوع او به فطرت مادری یافت. ا┅═✧❁ منابع❁✧═┅ا (۱).الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ج ۲، ص ۹۵؛ إعلام الوری بأعلام الهدی ج ۱، ص ۴۵۸ (۲).همان (۳).الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ج ۲، ص ۹۵؛ إعلام الوری بأعلام الهدی ج ۱، ص ۴۵۸ (۴).همان (۵).تفسير العياشي ج۱ ص۱۴۷؛ البرهان في تفسير القرآن ج۱ ص۵۴ (۶).البرهان فی تفسیر القرآن ج۴ص۶۹؛ .تفسیر القمی، ج۲، ص۱۰۲؛ عوالم العلوم و المعارف ج۱۵ص۲۸۷ (۷).تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب ج۹ص۳۰۹؛ تفسیرنورالثقلین ج۳ص۶۰۵؛ البرهان فی تفسیر القرآن ج۴ص۶۹؛ .تفسیر القمی، ج۲ ص۱۰۳ (۸).بحارالانوار ج۴۴ ص۳۷۷؛ الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ج ۲، ص ۷۶ (۹).عوالم العلوم و المعارف ج۱۱ ص۲۶۴ (۱۰).بحارالانوار ج۴۴ ص۳۷۷؛ الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ج ۲، ص ۷۶ ✨ ▪️✨ ⚜️▪️✨ ⚫️⚜️▪️✨
🏴 مجموعه پوستر تربیت حماسی شخصیت عاشورایی یا لَثاراتِ الحُسَینْ همراه ما باشید در کانال معارف اهلبیت •••┈✾~🍃🌺
۱_ حسین از من است🏴🏴🏴 (به زبان های ، ، ) حُسَینٌ مِنّی وَ اَنَا مِن حُسَینٍ •••┈✾~🍃🌺🍃~✾┈•••