eitaa logo
"ممهدین"
262 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
82 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای روحبخش کمیل با صدای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انصارالله یمن: نتایج انتخابات آمریکا بر موضع ما تاثیرگذار نخواهد بود 🔹این نتایج شاید برخی از رژیم‌های عربی را فریب دهد. دستاورد ترامپ در منطقه دوشیدن صدها میلیارد دلار از رژیم‌های عربی بود. 🔹دشمنان هیچ گزینه‌ای ندارند مگر اینکه تجاوزگری و محاصره بر نوار غزه و لبنان را متوقف کنند. 🔹ما خود را آماده کردیم. اقدامات علیه ما هرچقدر بیشتر شود ما را تسلیم نخواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | خواندن نماز جعفر طیار را به جوانان توصیه می‌کنم. کم‌کم زندگی‌تان رو به راه و معنویتتان اِحیاء می‌شود.
💠نفی خواطر| عنایت عظیم امام حسین علیه‌السلام به سالکین راه خدا 🔹اکثر افرادى که موفّق به نفى خواطر شده و توانسته‏اند ذهن خود را پاک و صاف نموده و از خواطر مصفّا کنند و بالأخره سلطان معرفت براى آنان طلوع نموده است در یکى از این دو حال بوده است: 1️⃣ اوّل در حین تلاوت قرآن مجید و التفات به خوانندهٔ آن، که چه کسى در حقیقت قارى قرآن است و در آن وقت بر آنان منکشف مى‏شده است که قارى قرآن خداست جلّ جلاله. 2️⃣ دوّم از راه توسّل به حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السّلام؛ زیرا آن حضرت را براى رفع حجاب و موانع طریق نسبت به سالکین راه خدا عنایتى عظیم است. 📚رسالهٔ لب‌اللباب، ص۱۵۰ ▪️علامه طهرانی قدس سره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬این عاشق خدا ✍️کلیپ تصویری از سخنان ارزشمند فقیه عارف آیت الله کمیلی خراسانی مدظله العالی
✍🏻 استقامت در انجام دستورات عبادی،اذکار و اربعینینات برای تربیت نفس است تا از نفس اماره و مراتب پایین نفس عبور کنیم و به مقام نفس مطمئنه برسیم. 📔توشه سالکان
📜پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: 🕊 خدا را یاد کنید، که یاد خدا درمان است عَلَیکُم بِذِکرِ اللّهِ فَإِنَّهُ شِفاءٌ تنبیه الخواطر جلد۱ صفحه ۸
✍🏻 عزیزم ! اگر در برابر خواطر مقاومت کنی و ثابت بایستی آخرش به یک نتیجه‌ای می‌رسی . اگر یک خاطری در ذهن سالک می‌آید باید زود با شمشیر ذکر آن خاطر را بیندازد . 📔چلچراغ سلوک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬🎙آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🌹دنبال سخت و سنگین نباش 🌹عقیده داشته باش 🌹عاشقانه بگو 🌹آسان تر
✍🏻 کسی که قبلاً خودش را از خداوند دور دیده و در نتیجه لذت و صحبت با او را نداشته و اکنون به این‌ها دست پیدا کرده، این خودش حقیقتِ معنای اجابت است. 📔 سرچشمه راز و نیاز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🕊 پاره شدن حجاب ها 🕊 ✍🏻 در مناجات شعبانیه آمده است: «حَتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّور». خرق؛ یعنی پاره کردن، اما آن‌چه پاره می‌شود چیست؟ «حُجُبَ النُّورِ»؛ حجاب‌های نوری. بعد از پاره شدن حجاب‌های ظلمانی، حجاب‌های نوری هم باید از بین برود، «فَتَصِلَ‏ إِلَى‏ مَعْدِنِ‏ الْعَظَمَة»؛ 👈🏻 تا انسان به معدن و سرچشمۀ عظمت و حقیقت برسد. حجاب‌های ظلمانی شامل گناهان کوچک و بزرگ و غفلت‌های سنگین است، ولی حجاب‌های نورانی، شامل خواب‌های صادقه، کشف و کرامت‌ها و دل‌خوش شدن به آن‌هاست؛ بنابراین سالکانی که سرگرم کرامت‌ها، مکاشفه‌ها، خواب‌ها و رؤیاهای صادقه می‌شوند، چنین اموری برایشان بُت و حجاب نوری می‌شود؛ از این‌روست که ما همواره اصرار داریم و مکرراً به شاگردان گفته‌ایم که در این راه وقفه نکرده و به کرامات و مکاشفات تکیه نکنید. 👈🏻 حضرت می‌فرماید: موهومات باید از بین برود تا حقیقت آشکار شود. باید علم و روشنایی باشد تا حقیقت، خود را ظاهر کند و سالکِ طالبِ حقیقت به سرمنزل توحید واصل شود. میان عاشق ومعشوق هیچ حایل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز
💠: ✍🏻 «بعضی‌ ها دوستدار کارِ خیر، دوستدار شب‌ زنده‌ داری‌ و دوستدار فضیلت‌ هستند و از خلاف و از دروغ بدشان می‌آید، اینها به آسانی کار خیر انجام می‌دهند که فرمود:﴿فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْری﴾ برای او کُلْفت و رنجی نیست که بخواهد غضّ عین از نامحرم کند و زبانش را مواظبت کند، حرف‌های علمی فراوان است، حرف‌های خوب، کتاب‌های خوب و دیدنی‌های خوب فراوان است، چرا انسان چیزهای بد را ببیند؟! چرا چیزهای آلوده را بنگرد؟!» درس تفسیر ٩۴/٣/۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ 🕊 حمد خدا 🕊 در کلام فقیه عارف آیت الله کمیلی خراسانی مدظله العالی
✍🏻 ائمه علیهم السلام در خلال دعاهای مذکور، نقطه های ضربه پذیر معنوی را به یادمان می آورند و هشدار می دهند که ممکن است از نقاط ضربه بخورید و آسیب ببینید. 📔اخلاق اهل بیتی
✍🏻 ما در اثر مجاهدت‌های نفسانی می‌توانیم به چیزهایی برسیم که از چشم و قلب انسان مخفی بوده است؛ چیزی که نه چشم دیده و نه گوش شنیده است و حتی عقل و قلب متوجه آن نبوده است. 📔اسرار معرفتی
📜 باید بسوزی! ✍🏻 ما نمى‌دانيم كه حرف‌هامان به كجا مى‌خورد و همين‌طور تقليد زده مى‌گوييم: كمبود محبت داريم. ما كمبود محبت نداريم! ما محبت را نمى‌شناسيم و جلوه‌هاى گوناگون آن را نمى‌فهميم! ✍🏻 خيال مى‌كنيم مرگ پدر، مريضى مادر، تنهايى و بى‌كسى و خوارى و ذلت، دليل بر كمبود محبت است. همين‌ها بزرگ‌ترين محبت‌هاست كه مى‌سازد، كه بارور مى‌كند، مگر آمده‌ايم كه با پدر، بزرگ بشويم و دست مادر را بر صورت خود احساس كنيم و مگر اين كمبودها، خودش سرشاركننده نيست‌؟ ✍🏻...ما خيال مى‌كنيم كه آمده‌ايم تا خانه بسازيم، بَزمى بسازيم و همين كه‌ خانه‌مان را خراب مى‌كنند و بزممان رابه هم مى‌زنند، ناله مى‌كنيم و بانگ برمى‌داريم كه مسلمانى نيست، كه خدا نيست... ✍🏻 خانه‌ات را خراب مى‌كنند، محبوب‌هايت را مى‌شكنند، كه مگر برخيزى... خرابت مى‌كنند تا آباد شوى، ديوارهايت را مى‌ريزند تا به وسعت برسى و اين است كه تو بايد خودت بخواهى و طلب كنى و اگر نخواهى و كردند، شكر كنى و يا لااقل صبر داشته باشى كه بارور شوى... ✍🏻 آن‌قدر مى‌سوزاندت كه آماده درس‌ها شوى و در راه گام بردارى....اين واقعيت‌ها با اين لوس بازى‌ها نمى‌خواند. اين دستگاه مى‌خواهد آدم تحويل دهد؛ آدمى كه با كوله بار رنج، راه دراز هستى را طى كرده و به هست‌آفرين رسيده است! 📄 برشی از کتاب 📚صراط  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مؤمن نمی‌تواند... 👈🏻 مؤمن نمی‌تواند بی‌تفاوت و یا سازشگر بماند. 📄 برشی از کتاب 📚 رشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چهار رکن مهم سلوک الی الله مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاقبه | آیت الله کمیلی خراسانی |
💥 انقلاب اسلامی بر اصل توحید استوار است که محتوای این اصل در همۀ شئون‏‎ ‎‏جامعه سایه می‌افکند. 🔰 (رحمة الله علیه):  «‏‏انقلاب اسلامی بر مبنای اصل توحید استوار است که محتوای این اصل در همۀ شئون‏‎ ‎‏جامعه سایه می‌افکند. در اسلام، تنها معبود انسان و بلکه کل جهان، خداست که همۀ‏‎ ‎‏انسانها باید برای او یعنی برای رضای او عمل کنند. هیچ چیز و هیچ کس را نپرستند.» B2n.ir/q57102
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هدف انقلاب اسلامی، تحقق توحید در زندگی است. 🔰 رهبر معظم انقلاب: «هدف انقلاب اسلامی را اگر بخواهیم به طور خلاصه عرض بکنیم، عبارت است از محقّق کردن توحید در زندگی مردم در کشور. توحید در جنبه‌ی معرفتی و مفهومی، یک امری است که به حسب مراتب فهم و معرفت افراد، قابل گسترش است؛ این مفهوم باید در زندگی جامعه محقّق بشود؛ [یعنی] توحید تحقّق پیدا کند در جامعه؛ چون توحید همه‌ی دین است. اصل دین و همه‌ی دین عبارت است از توحید. این هدف انقلاب اسلامی است که حالا جای بحث و حرف و توضیح و تبیین دارد که مجالش اینجا نیست.» (بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۱۴۰۳/۸/۱۷) https://khl.ink/f/58264
📜 تقابل ما با نظام استکبار، بر سر حاکمیت توحید است. (۱۳‌۹۴) B2n.ir/s27949 📜 انقلاب اسلامی حرکتی است بر پایه اسلام، که اولین آرمانش، اعتلای اصل خداپرستی و کلمۀ توحید است و اصل دینداری هم به اینجا بر می‌گردد. (۱۳‌۹۹) B2n.ir/u96155
📜 اگر ما مستقيماً وارد طرح تحلیل‌ها و اندیشه‌های اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ولی پیش از آن، ریشه‌های اعتقادی و معارفی‌اش را برای نسل کنونی تبیین نکرده باشیم، حرکت او مستمر نخواهد بود و دوام نخواهد داشت و نخواهد توانست يک‌دنيا مسئوليت‌هاي اجتماعي (همچون جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...) را بر روي دوش خود تحمل کند. آیت‌الله میرباقری: ✍🏻 موضوعات آموزش و تبليغ بايد داراي چند خصوصيت ذيل باشد: اولاً بايد موضوعاتي باشند كه واقعاً بتواند ريشه‏هاي معنويت و ايمان را در ميان مخاطبان خود تقويت كند، نگاه مخاطبان را از يك نگاه سطحي تغيير بدهد و يك بينش عميقی نسبت به مجموعه اعتقادات و معارف ايجاد نمايد. ثانياً ارتباط با زندگي اجتماعي و روز آنها نيز ايجاد کند. هر كدام از اين دو خصيصه نباشد، نقص وجود دارد. يعني اگر ما مستقيماً وارد مباحث روز اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ريشه ندارد. وقتي ريشه نداشت، مستمر نيست و دوام ندارد. از آن طرف هم اگر واقعاً مبلغ مباحث عميق را مطرح كند و ريشه‏ها را درست كند امّا ارتباط آن را با موضع‏گيري زندگي فرد روشن نكند ـ اگر چه كار خودش را مي‏كند ـ تأثير جدي نخواهد داشت. يعني اگر فرد نتواند رابطه اعتقادات با عمل اجتماعي خودش را معين كند، در زندگي اجتماعي دچار مشكلات جدّي خواهد شد. ✍🏻 اگر ما نتوانيم رابطه موضع‏گيري اجتماعي را با اعتقادات معنوي و سنتي جامعه تمام كنيم و اگر نتوانيم يك ريشه‏هایي ايجاد كنيم كه اين بدنه را بكشد، اين بدنه سنگين نمي‏تواند روي ريشه ضعيف بند بشود. شما مي‏خواهيد يك دنيا مسئوليت‌هاي اجتماعي روي دوش افراد بگذاريد، مي‏گوئيد جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...، حالا مي‏خواهيد اين انسان را به حركت در بياوريد اما با كدام انگيزه؟ چه انگيزه‏اي را مي‏توانيد ايجاد كنيد كه بتواند بار اين همه سياست را بكشد؟ خدا رحمت كند مرحوم حاج شيخ علي صفائي(ره) مي‏فرمود: اين چنگي كه شما به ديوار زديد نمي‏تواند اين وزنه گوشت را تحمّل كند! ✍🏻 در نگاه بعضي از دوستان، جنبه اجتماعي كار براي آنها خيلي مهم است كه واقعا هم مهم است و اصلاً نبايد كم‌رنگ بشود، يعني نگاه به شرايط عيني داشتن و عمل اجتماعي جامعه را بسامان كردن، اين نكته خيلي مهم است، ولي آن پايگاهي كه بايد براي بحث تعبيه بشود كه از آن پايگاه بشود بار را بر دوش جامعه گذاشت، بینش اعتقادی و معارفی است. اگر شما نتوانيد آن پايگاه را تعبيه كنيد، جامعه نمي‏تواند آن بار را بكشد. به عنوان نمونه مي‏خواهيد ولايت مطلقه فقيه و لوازم آن را در جامعه بياوريد ـ كه لوازم بسيار عظيمي دارد و يك تحولات عظيمي به‌دنبال آن اتفاق مي‏افتد ـ حالا مي‏خواهيد روي چه سوار كنيد؟ اگر نتوانيد پايگاه معنوي آن را درست كنيد كه بتواند اين همه بار را تحمل كند، قاعدتاً اين حر‌ف‌ها در محدوده زبان مي‏ماند و دوام تاريخي هم پيدا نمي‏كند. ✍🏻 بنابراين بايد از يك جاي ديگري شروع كنيد. يعني ابتدا بايد نگاه آنها را به دين و ولايت الهيه و تاریخ را تغيير بدهيد. و از شئون ولايت الهيه در مرحله خُرد، ولايت اجتماعي مي‏شود. تا این نگاه‌ها اصلاح نشود، قاعدتاً چيزي هم اصلاح نمي‏شود و ريشه آن را هم بايد در اعتقادات بگذاريد نه در فلسفه. جامعه يك پايگاه اعتقادي دارد كه براي همه، تاريخي شده است و به آن ايمان دارد و در فطرت اوست. كلمات نوراني وحي و اعتقاد به وحي در جامعه يك امر راسخي است. شما پايه آن را در فلسفه نگذاريد. نمي‏گويم فلسفه لازم نيست، ولي آن چيزي كه باعث مي‏شود بار سنگين لوازم اين بحث را تحمل كند، اين است كه ارتباطش با بنيادهاي اعتقادي تمام بشود. و اگر تمام نشود، افراد نمي‏تواند تحمل كند. ممكن است در مرحله‏اي زير اين بار سنگين برود امّا دوباره رها مي‏كند و مي‏رود؛ چه دانشگاهي، چه حوزوي و چه بدنه جامعه.» (۱۳‌۸۳)