eitaa logo
گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
93 دنبال‌کننده
485 عکس
295 ویدیو
12 فایل
گروه فوق الذکربامجوز از سوی دفتر تبلیعات حوزه علمیه توسط تعدادی از طلاب بومی شهرستان کوهدشت تاسیس شده وماهیت کاملا فرهنگی تبلیغی داردومحتوای ان توسط اعضای گروه بارگذاری میشود آدرس ما در تلگرام monadianehag98@
مشاهده در ایتا
دانلود
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ" به اطلاع میرساند به مناسبت گرامیداشت ارتحال آیت الله امامی کاشانی،پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء مجلس ختمی در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور امام جمعه، مدیر حوزه علميه، رئیس اداره تبلیغات و دیگر ادارات دولتی،طلاب،مبلغین و سایر اقشار مردمی برگزار میگردد شرکت شما خوبان ارج نهادن به مقام علم و عالمان است امید است شرکت فرمایید
هدایت شده از کانون اطلاع رسانی پایه ۱۰ مدرسه باقرالعلوم
نمی از یمی (نمی از دریای بیکران دانش علامه جوادی املی حفظه الله) 💠 حیات عمل 🔸 آدم به خودش نمی ‌تواند خیانت كند! هرگز كار از بین نمی ‌رود، کاری که کرده حرفی كه زده زنده است. 🔸ما همان ‌طوری كه عالمانه می ‌فهمیم این سمّ ضرر دارد، می‌ فهمیم این كاری كه كردیم این حرفی كه زدیم از بین نمی‌ رود، بلکه می ‌افتد در ! مگر چیزی که موجود شد از بین می ‌رود؟! در امور دیگر اثر می ‌كند، از امور دیگر اثر می ‌گیرد. 🔸 حرفی زدیم، قلب كسی را به درد آوردیم، این گذشت؛ اما چه گذشت؟ مگر موجود، معدوم می ‌شود؟! این وقتی كه یافت شد می‌ افتد در خطّ تولید؛ بعد از مثلا دو سال، سه سال، چهار سال، پنج سال، اثر تلخش بر می ‌گردد، دامنگیر ما می‌ شود. ممكن نیست كسی حرفی بزند كاری بكند بگوید گذشت، هیچ نگذشت! اینها با نصیحت حلّ نمی ‌شود، این با تحقیق علمی حلّ می ‌شود؛ یعنی اگر حوزه، شد، این را می ‌فهمد؛ هرگز نمی ‌گوید گذشت! 🔸 چرا آدم دروغگو رسوا می ‌شود؟ برای اینكه اگر كسی بیست سال قبل حرفی زده، این گذشته؛ اما این حرف می ‌افتد در ، این حرف در فلان شیء اثر دارد، آن شیء در فلان شیء اثر دارد، بعد از بیست سال اثرش بر می ‌گردد؛ معلوم می‌ شود این آقا بیست سال قبل این حرف را زده! هیچ ممكن نیست ما كاری بكنیم، حرفی بزنیم، بگوییم گذشت!
هدایت شده از Mr : Mostafa Valipour
انتخاب آگاهانه ومسئولانه.pdf
490.7K
انتخاب بایدبر اساس عقل نظری آگاهانه وبرمبنای عقل عملی مسئولانه باشد در راستای جهان دانی ،جهان داری وجهان آرایی گزینه ای جزء انتخاب از نوع اگاهانه ومسئولانه وجود ندارد گردآورنده مصطفی ولی پور
💠 عبد آزاد در کلام علامه جوادی آملی حفظه الله 🔸 مهم‌ ترین مطلبی که ما داریم این است که می ‌خواهیم آزاد باشیم؛ نعمت بسیار خوبی است! در قرآن کریم فرمود این آزادی نصیب هر کسی نمی ‌شود. غالب افراد آزاد نیستند؛ چون بدهکارند، در گرو قرار می‌ گیرند. هم فرمود: ﴿كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهین﴾ و هم فرمود: ﴿كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهینَةٌ﴾ _ این فعیل به معنی مفعول است _ یعنی مرهون اند. باید گرو بدهد؛ در مسائل مالی وقتی بدهکار شد، حالا یا خانه یا فرش یا امثال اینها را گرو می ‌دهد؛ اما در مسائل اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و گفتاری، وقتی کم آورد، خود او را گرو می ‌گیرند نه مال او را. 🔸 هر کسی در گرو کارهای خودش است: ﴿كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهین﴾؛ ﴿كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهینَةٌ﴾. چنین کسی آزاد نیست؛ اینکه می ‌بینید بعضی ‌ها می ‌گویند من هر چه می ‌خواهم جلوی زبانم را بگیرم یا جلوی چشمم را بگیرم نمی‌ توانم، بیچاره راست می ‌گوید، برای اینکه در گرو است در بند است. تا آدم دَین خود را ادا نکند، فک رهن نمی ‌شود. وقتی فکّ رهن کرد، آن وقت انسان احساس آزادی می ‌کند، آن وقت آن آزادی از همه این آزادی ‌هایی که بشر شعارشان را می ‌دهد لذتش بیشتر است! 🔸 بالاخره آن آزادی، آزادی مطلق است و این آزادی، آزادی مقید است یعنی فرد از شرق یا غرب آزاد شده است نه از خودش! یک وقت است انسان آزاد می ‌شود، اما مطلق نمی ‌شود یعنی از آن بندی که داشت آزاد می ‌شود ولی ممکن است در بند دیگر باشد؛ اما یک وقت است که از مطلق بندها آزاد می ‌شود. اگر کسی از غیر خدا آزاد شد، آن آزادی، لذت‌ بخش است.
💠 تقوای سیاسی در کلام علامه جوادی آملی حفظه الله 🔹 دیوانگی از این بدتر که آدم ابدش را آتش بزند برای باند این و باند آن؟! آدم، سربلند، خوب زندگی می ‌كند، حلال و طیب زندگی می ‌كند، موقع به هر كس كه حق است رأی می ‌دهد، در متن سیاست است در متن انتخابات است در متن مسئولیت است. راه حق كم نیست راه صحیح كم نیست! 🔹 ما باید برای خودمان ارزش قائل بشویم، ببینیم سر جایمان هستیم یا نیستیم! اگر مسئولیتی به ما دادند _ خدای ناكرده _ این میز ما را گرفت این پُست ما را گرفت، معلوم می‌ شود خودمان را گم كردیم. چند روز نوبت ماست چند روز هم نوبت دیگران است! 🔹 شما صف نفت را كه دیدید؟ بیش از صف نفت الآن پشت سر ما ایستادند! یك وقت ما این را در گفتیم که این قدر ائمه جمعه در صف ‌اند كه ما برویم آنها بیایند! وضع دنیا بر این است؛ چه كسی بیش از چند روز مانده؟! 🔹 ما باید بدانیم در صف هستیم، عده زیادی پشت سر ما هستند و طولی نمی ‌كشد كه به ما می ‌گویند نوبتتان تمام شد! می ‌گویند دنیا منطقه سردسیر است، چرا سردسیر است؟ برای اینكه تا آدم می ‌رود جا گرم بكند می ‌گویند آقا نوبتت تمام شد! از آن سرد آمد این كاخ دل آویز ٭٭٭ كه تا جا گرم كردی گویند خیز 🔹 آن وقت آدم، عاقلانه، حكیمانه، در هر سمتی هست، خدمت می ‌كند، نزد خدا روسفید است نزد خلق خدا روسفید است؛ هم بال استقلال را تأمین می‌ كند هم بال آزادی را تأمین می ‌كند هم آن قلب تپنده كه است را تأمین می‌ كند.
هدایت شده از Mr : Mostafa Valipour
نمی از دریای حکمت علامه جوادی آملی حفظه الله 🚩 عدالت خواهی امام حسین (علیه السلام)، کلید عقلانیت و امنیت جامعه ▫️ گرچه همه بركات دین، اعم از عقاید، اخلاق، فقه و حقوق، مرهون نهضت سالار شهیدان (علیه السلام) است، لكن عنصر محوری این قیام الهی را آن حضرت تشكیل می‌ دهد؛ زیرا در سایه عدالت، هم امنیت تأمین است هم اقتصاد و فرهنگ بیمه است و هم استقلال و آزادی حاصل است. ▫️ خدای سبحان برای بر‌قراری نظم جامعه، همگان را به دعوت كرده است و رسول گرامی اسلام (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) فرمود من مأمور به اجرای عدل هستم؛ اگر خدا امر كرد، من مأمور اجرایم: ﴿وَأُمِرْتُ لأَعْدِلَ بَینَكُمُ﴾. با عدل، مردم، امنیت را احساس می ‌كنند و كسی به دیگری ستم نمی ‌كند؛ نه بی راهه می‌ رود نه راه دیگری را می ‌بندد؛ نه زیر بار ستم می ‌رود نه ستمگری را امضا می ‌كند؛ هم كشورشان تأمین است هم جامعه ‌شان تأمین است هم مسائل فردی‌شان حاصل است. ▫️ ما هر مشكلی چه در دولتمردان چه در شهروندان عادی داشته باشیم، می ‌بینیم محصول بی ‌عدالتی است. اگر كسی از حدّ خود گذشت، مزاحم دیگری است و این مزاحمت، با امنیت هماهنگ نیست. نهضت سالار شهیدان حسین بن علی بن ابی ‌طالب برای این است كه ـ ما هم و در استیفای آن كوتاهی نكنیم ـ و هم حقوق دیگران را به رسمیت بشناسیم و در تأدیه آن كوتاهی نكنیم. اگر جامعه ‌ای باشد یقیناً هم است. 👈 عقل و عدل، هماهنگِ هم ‌اند. نهضت حسین بن علی یعنی مردم را عاقل ‌كردن یعنی مردم را عادل ‌كردن. ▫️ ذات اقدس الهی می‌ فرماید: ﴿إِنَّ اللَّهَ یأمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِیتَاءِ ذِى الْقُرْبَی﴾؛ خدا امر می ‌كند كه مردم عادل باشند. وقتی خدای سبحان فرمود من شما را به عدل دعوت می‌ كنم، اول ‌كسی كه گفت من مأمور اجرای عدل هستم، خود پیامبر است فرمود: ﴿وَأُمِرْتُ لأَعْدِلَ بَینَكُمُ﴾. سالار شهیدان حسین بن علی بن ابی‌ طالب، عنصر محوری قیام خود را همین قرار داد؛ فرمود: ـ مگر نمی ‌بینید ظلم می ‌شود ـ مگر نمی ‌بینید به عدل عمل نمی‌ شود ـ مگر نمی ‌بینید به حق عمل نمی ‌شود ـ مگر نمی ‌بینید از باطل صرف ‌نظر نمی ‌كنند! ▫️ اگر وجود مبارك ابی‌ عبد‌الله از رسول گرامی است که «حُسَیْنٌ مِنِّی» و اگر پیامبر، مأمور اجرای عدل است، وجود مبارك حسین بن علی هم همین است. مبارزه با ستم یعنی مبارزه با بی ‌عدلی! در جریان سیدالشهداء، در حقیقت انسان برای اشك می ‌ریزد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرهیز از آرزوهای دور ودراز ودست نیافتنی آرزو های بلند ودست نیافتنی عاملیست جهت درجا زدن ودرنهایت حسرت فراوان
هدایت شده از Mr : Mostafa Valipour
بسم الله الرحمن الرحیم «الَّذِینَ آمَنُوا وَ‌هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ اَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ اُولئِکَ هُمُ الْفائِزُون‌• یُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَ رِضْوانٍ وَ جَنَّاتٍ لَهُمْ فِیها نَعِیمٌ مُقِیمٌ؛   آنان که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند. پروردگارشان آنها را به رحمتی از ناحیۀ خود و رضایت [خویش] و باغ‌هایی از بهشت بشارت می‌دهد که در آن نعمت‌های جاودانه دارند». هرکس به هر صورت که می تواند باید حزب الله ولبنان را یاری رساند گروه مجاهد فی سبیل الله جهت اعلام همبستگی وشاید اگر لازم شد جهت حضور فعال در کنار رزمندگان لبنان تاسیس گشته وهر اندازه که مقدور است طلاب ودوست دارن این مسیر را به این گروه دعوت نمایید درود بر حزب الله ودرود بر شهید گرانقیمت سید حسن نصر الله لینک عضویت در گروه مجاهد فی سبیل الله https://eitaa.com/joinchat/281346989Cbfaed495da
هدایت شده از Mr : Mostafa Valipour
خون شهید سید حسن نصر الله به زمین ریخته شد اما در زمین فرو نرفت بلکه در جامعه وجهان تزریق شد ویک زندگی جدیدی را برای مقاومت رقم زد روحش شاد یادش گرامی باد