eitaa logo
اندیشه انقلاب اسلامی
834 دنبال‌کننده
407 عکس
22 ویدیو
128 فایل
انتشار همه یادداشتهای مرتبط با #اندیشه_انقلاب_اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
✨✨اسعدالله ایامکم✨✨ 🌸🌸السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ🌸🌸 🔅اخبار مهدوی ▫ الغیبة للنعمانی، ص 284: أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ الْعَبَّاسِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُعَاوِيَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عِيسَى بْنِ سُلَيْمَانَ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ قَدْ ذَكَرَ الْقَائِمَ ع فَقُلْتُ إِنِّي لَأَرْجُو أَنْ يَكُونَ أَمْرُهُ فِي سُهُولَةٍ فَقَالَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ حَتَّى تَمْسَحُوا الْعَلَقَ وَ الْعَرَقَ. مفضل بن عمر نقل می‌کند؛ خدمت امام صادق(سلام لله علیه) عرض کردم: امیدوارم که امر قائم(سلام الله علیه) در سهولت و آسانی باشد، حضرت فرمودند: امر او محقق نمی‌شود تا اینکه، با سختی‌ها و شدائد روبرو شوید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺 المراد بالعلق- بالتحريك-: الدم الغليظ، و هذا كناية عن ملاقات الشدائد التي توجب سيلان العرق و الجراحات المسيلة للدم. التصحیح؛ علی‌اکبر غفاری @monir_ol_din
✨اسعدالله ایامکم✨✨ 🌸🌸السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ🌸🌸 🔅اخبار مهدوی ▫الغیبة للنعمانی، ص 296 1- أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْن‏الْمُفَضَّلِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ جُهَّالِ الْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَتَى النَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِيدَانَ «1» وَ الْخُشُبَ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى النَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَيَدْخُلَنَّ عَلَيْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُيُوتِهِمْ كَمَا يَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقُر. ▫فضیل بن یسار می‌گوید: از امام صادق(سلام الله علیه) شنیدم که فرمودند: زمانی که قائم (سلام الله علیه) قیام نماید، با روبرو می‌شود، جهلی بسیار شدیدتر از آنچه رسول الله(صلی الله علیه و آله) با آن روبرو شدند. عرض کردم: چگونه؟ فرمودند: زمانی که رسول الله (صلی الله علیه و آله) به میان مردم آمدند، مردم سنگ و صخره و چوب تراشیده شده را می‌پرستیدند، و زمانی که قائم (سلام الله علیه) به میان مردم آید، آنها بر علیه او به کتاب الله احتجاج خواهند نمود. سپس فرمودند: قسم به خدا، او را همانگونه که سرما و گرما در خانه ها داخل می‌شود، در داخل خانه‌هایشان وارد می‌کند. @monir_ol_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با کرونا می‌خواهند ما در دنیای مجازی و زندانی کنند و قفل دیگری بر حیات مادی بزنند. می‌خواهند با ما را مدیریت کنند. ولی موفق نخواهند شد. ☑️ @mirbaqeri_ir
اندیشه انقلاب اسلامی
با کرونا می‌خواهند ما در دنیای مجازی و #محبس_مجازی زندانی کنند و قفل دیگری بر حیات مادی بزنند. می‌خو
💥زیست‌ِمجازی ▫️ایام پیش‌روی، فرصتی مغتنم برای تامل پیرامون سبک زندگی جدیدی است که، جامعه ایرانی‌اسلامی را دربرگرفته است؛ ▫️فلسفه اسلامی، چه تحلیل و تبیینی از دارد؟ https://eitaa.com/monir_ol_din/1466
🔅 آیت الله میرباقری(دام عزه): 🔹کل دستگاه شیطان حیاة الدنیا است، انسان را در محبوس می‌کنند، حیات قلب او را می‌گیرند و کورش می‌کنند. 🔹بالاترش این است که، انسان را در در یک زندان دومی محبوس می‌کنند، با یک سلسله حسگرهایی اعصاب انسان را تحریک به لذات متوهم می‌کنند. مثلاً لذت نکاح و ازدواج را در عالم توهم می‌برند با خودارضایی. 🔹من تلقی‌ام این است که، با بیماری می‌خواهند جامعه جهانی را درک‌ یک رزمایش بزرگ وارد زندان بزرگتری به نام بکنند. @monir_ol_din
🔺درباره فضای مجازی یا مفهوم نزدیک به آن یعنی کتابها و تحقیقات بسیار خوبی از سوی دانشمندان ایرانی و غربی نگاشته شده است. شروع این پرونده با نگاه به آن تحقیقات و معرفی آنها برای کسانی که علاقمند به مطالعات فلسفی در حوزه فضای مجازی هستند، مناسب خواهد بود. @monir_ol_din
💥کتاب از 🔹 فضای مجازی با ماهیتی متفاوت از فضای فیزیکی، ظرفیتی پویا، جهانی و اثرگذار به آن بخشیده است. فضای مجازی از یک ، تعاملی، هایپرلینک و غیرمرکزی و در عین حال متعلق به فضایی است که همه جاحاضر و منعطف نسبت به تغییر متمایل به بی‌نهایت می‌باشد. با چنین رویکردی به فضای مجازی این کتاب «تلاشی برای ارائه تصویری فلسفی و هستی‌شناختی از و ارتباطات و فلسفه ، رایانه و اطلاعات است. در این کتاب می‌توان با خصوصیات ماهیتی و ذاتی فضای مجازی آشنا شد و الگوی متفاوتی از درک فضای مجازی بر بستر پارادایم را دریافت نمود. @monir_ol_din
۲ 💥کتاب از 🔹 پارادایم دوجهانی شدنها، نگاهی است که در درجه اول بر تمایز بین و جهان جهانی شده تأکید می‌کند و در درجه بعدی به تبیین و متمایز نمودن دو جهان موازی و در عین حال مرتبط و در هم آمیخته در یکدیگر می‌پردازد و جهانی شدنهای متکثری را در درون این دو جهان مورد توجه قرار می‌دهد. با این رویکرد؛ مهم‌ترین تغییر جهان معاصر که بنیان تغییرات آینده جهان را رقم می‌زند، جهان واقعی و جهان مجازی است. ظهور جهان جدید یعنی ، بسیاری از نگرشها، روندها و ظرفیتهای آینده جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و خواهد داد. این جهان به موازات و گاه مسلط بر جهان واقعی ترسیم و عینیت پیدا می‌کند. این دو جهان از یک رابطه برخوردارند و دادوستدهای بی‌شماری بین این دو جهان جریان دارد. جهان علم نیز در شاخه‌های مختلف تحت تأثیر دوجهانی‌شدنها و دوفضایی شدنها خواهند بود و دوره‎‌های جدیدی از علم و دانش شکل خواهد گرفت. @monir_ol_din
☑ برشی از مقدمه کتاب 📝دکترسعیدرضاعاملی 🔹 مهمترین توسعه اجتماعی معاصر، توسعه فضای اجتماعی است که با جهانی شدنها، اتفاق افتاده است. به دنبال توسعه جدید فضای اجتماعی، ظرفیت جدیدی به (جهان اول) که از آن به (جهان دوم) تعبیر می‌شود. در واقع در درون این دو جهان که مانند دوقلوهای به هم چسبیده‌ای با یکدیگر در تعامل هستند و بدون یکدیگر، استمرار حیات اجتماعی آنها ممکن نیست، دو واقعیت در جریان است، یکی و دیگری . 🔹 جهان اول با ویژگی‌های جغرافیا داشتن، برخورداری از نظام سیاسی مبتنی بر دولت_ملت، طبیعی_صنعتی بودن، محسوس بودن و معطوف به احساس قدیم تر بودن، از جهان دوم قابل تمایز است. جهان دوم نیز با ویژگیهایی مثل بی‌مکانی، فرازمان بودن، صنعتی بودن محض، عدم محدودیت به قوانین مدنی متکی بر دولت_ملتها، برخورداری از معرفت شناسی تغییرشکل یافته پسامدرن، دسترس پذیری همزمان، روی فضا بودن و برخورداری از فضاهای فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و سیاسی جدید، نسبتاً از جهان اول جدا می‌شود. 🔹 این دو جهان در بسیاری از موارد به به هم چسبیده تبدیل خواهند شد و تعامل فردی و اجتماعی در بسیاری از قلمروها، به تعامل‌های دوجهانی بستگی خواهد داشت و ما با دو جهانی‌شدنهای به هم چسبیده‌ای مواجه خواهیم شد که حذف یکی از آنها موجب زوال دیگری نیز می‌شود. آموزش و پرورش آینده، نظامهای تجاری و بانکی کنونی و آتی، نظامهای کنترل شهری و شهرسازی، حتی پزشکی جهان آینده، برآینده تعامل به هم پیوند خورده این دو جهان است. 🔹 جهان دوم، فضای ظهور مفاهیم و مقوله ها و «مجازهای واقعی» مثل مبارزات احزاب سیاسی مجازی، تضادهای دینی و نهضتی مجازی، و از همه مهمتر شکل گیری در مقابل شهر فیزیکی و مادی است. حضور در جهان مجازی، در برخی از کشورها مثل سنگاپور، به قدری توسعه یافته که قابل مقایسه با جهان مادی است. گسترش فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، نگرانی سلطه مجدد قدرهای استعماری و سلطه گر بر جهان موازی در امتداد جهان واقعی را به همراه آورده است و ادبیات جدیدی با عنوان استعمار مجازی شکل گرفته است. 🔹می‌توان گفت، پارادایم دو فضایی‌شدن جهان و شکل‌گیری لایه‌های ترکیبی فرهنگهای دو فضایی شده و آغاز شکل‌گیری فضای مجازی، به و جهان واقعی تصاویر ذهنی که عمری به اندازه عمر بشر دارد، باز می‌گردد. در واقع از همان زمان که بشر امکان حرکت نامحدود و تصرفات آسان را در جهان ذهن پیدا کرد، تولد یافت. ⁉️سوال؛ آقای عاملی در بیشتر کتاب‌های خود بر دوفضایی شدن یا دوجهان تاکید دارند، آیا فضای مجازی، جهانی در عرض جهان واقعی است یا اینکه با آن یگانگی دارد و یکی از مراتب جهان واقعی است؟ به این سوال خواهیم پرداخت. @monir_ol_din
• | جهان مجازی چیست؟ | • آیا جهان مجازی است در کنار جهان‌واقعی اول؟ آیا دو واقعیت وجود دارد؛ ، ؟ یا اینکه یک جهان وجود دارد لیکن در مراتب مختلف؟ 💥حقیقت جهان مجازی چیست؟ @monir_ol_din