نشست چیستی حکمت عملی و ضرورت احیاء آن در جهان معاصر.pdf
444.9K
#نشستِعلمی
🔅متن نشست علمی با عنوان «امتداد نظریه اعتباریات علامه طباطبائی در علوم اجتماعی» با ارائه حجة الاسلام دکتر کیاشمشکی
🔅نظریه اعتباریات یکی از ظرفیتهای موجود فلسفه اسلامی برای پیگیری طرح امتداد حکمت اسلامی است.
@monir_ol_din
✨✨اسعدالله ایامکم✨✨
🌸🌸السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ🌸🌸
🔅اخبار مهدوی
▫ الغیبة للنعمانی، ص 284:
أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ الْعَبَّاسِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُعَاوِيَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عِيسَى بْنِ سُلَيْمَانَ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ قَدْ ذَكَرَ الْقَائِمَ ع فَقُلْتُ إِنِّي لَأَرْجُو أَنْ يَكُونَ أَمْرُهُ فِي سُهُولَةٍ فَقَالَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ حَتَّى تَمْسَحُوا الْعَلَقَ وَ الْعَرَقَ.
مفضل بن عمر نقل میکند؛ خدمت امام صادق(سلام لله علیه) عرض کردم: امیدوارم که امر قائم(سلام الله علیه) در سهولت و آسانی باشد، حضرت فرمودند: امر او محقق نمیشود تا اینکه، با سختیها و شدائد روبرو شوید.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺 المراد بالعلق- بالتحريك-: الدم الغليظ، و هذا كناية عن ملاقات الشدائد التي توجب سيلان العرق و الجراحات المسيلة للدم.
التصحیح؛ علیاکبر غفاری
@monir_ol_din
✨اسعدالله ایامکم✨✨
🌸🌸السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ🌸🌸
🔅اخبار مهدوی
▫الغیبة للنعمانی، ص 296
1- أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنالْمُفَضَّلِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ جُهَّالِ الْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَتَى النَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِيدَانَ «1» وَ الْخُشُبَ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى النَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَيَدْخُلَنَّ عَلَيْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُيُوتِهِمْ كَمَا يَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقُر.
▫فضیل بن یسار میگوید: از امام صادق(سلام الله علیه) شنیدم که فرمودند: زمانی که قائم (سلام الله علیه) قیام نماید، با #جهلمردم روبرو میشود، جهلی بسیار شدیدتر از آنچه رسول الله(صلی الله علیه و آله) با آن روبرو شدند. عرض کردم: چگونه؟ فرمودند: زمانی که رسول الله (صلی الله علیه و آله) به میان مردم آمدند، مردم سنگ و صخره و چوب تراشیده شده را میپرستیدند، و زمانی که قائم (سلام الله علیه) به میان مردم آید، آنها بر علیه او به کتاب الله احتجاج خواهند نمود. سپس فرمودند: قسم به خدا، او #عدالتش را همانگونه که سرما و گرما در خانه ها داخل میشود، در داخل خانههایشان وارد میکند.
@monir_ol_din
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
16.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با کرونا میخواهند ما در دنیای مجازی و #محبس_مجازی زندانی کنند و قفل دیگری بر حیات مادی بزنند. میخواهند با #حسگرها ما را مدیریت کنند. ولی موفق نخواهند شد.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
اندیشه انقلاب اسلامی
با کرونا میخواهند ما در دنیای مجازی و #محبس_مجازی زندانی کنند و قفل دیگری بر حیات مادی بزنند. میخو
💥زیستِمجازی
▫️ایام پیشروی، فرصتی مغتنم برای تامل پیرامون سبک زندگی جدیدی است که، جامعه ایرانیاسلامی را دربرگرفته است؛ #زیستِمجازی
▫️فلسفه اسلامی، چه تحلیل و تبیینی از #فضایمجازی دارد؟
#فلسفهفضایمجازی
https://eitaa.com/monir_ol_din/1466
#پرونده_علمی_6
#فلسفهفضایمجازی
#مقدمه
🔅 آیت الله میرباقری(دام عزه):
🔹کل دستگاه شیطان حیاة الدنیا است، انسان را در #زنداندنیا محبوس میکنند، حیات قلب او را میگیرند و کورش میکنند.
🔹بالاترش این است که، انسان را در #کلبهالکترونیکی در یک زندان دومی محبوس میکنند، با یک سلسله حسگرهایی اعصاب انسان را تحریک به لذات متوهم میکنند. مثلاً لذت نکاح و ازدواج را در عالم توهم میبرند با خودارضایی.
🔹من تلقیام این است که، با بیماری #کرونا میخواهند جامعه جهانی را درک یک رزمایش بزرگ وارد زندان بزرگتری به نام #فضایمجازی بکنند.
@monir_ol_din
#پرونده_علمی_6
#فلسفهفضایمجازی
#پیشینهتحقیقاتی
🔺درباره فضای مجازی یا مفهوم نزدیک به آن یعنی #فضایسایبری کتابها و تحقیقات بسیار خوبی از سوی دانشمندان ایرانی و غربی نگاشته شده است. شروع این پرونده با نگاه به آن تحقیقات و معرفی آنها برای کسانی که علاقمند به مطالعات فلسفی در حوزه فضای مجازی هستند، مناسب خواهد بود.
@monir_ol_din
#پرونده_علمی_6
#فلسفهفضایمجازی
#پیشینهتحقیقاتی_1
#معرفیکتاب
💥کتاب #فلسفهفضایمجازی از #دکترسعیدرضاعاملی
🔹 فضای مجازی با ماهیتی متفاوت از فضای فیزیکی، ظرفیتی پویا، جهانی و اثرگذار به آن بخشیده است. فضای مجازی از یک #ماهیتعددی، تعاملی، هایپرلینک و غیرمرکزی و در عین حال متعلق به فضایی است که همه جاحاضر و منعطف نسبت به تغییر متمایل به بینهایت میباشد. با چنین رویکردی به فضای مجازی این کتاب «تلاشی برای ارائه تصویری فلسفی و هستیشناختی از #فناوریاطلاعات و ارتباطات و فلسفه #هوشمصنوعی، رایانه و اطلاعات است. در این کتاب میتوان با خصوصیات ماهیتی و ذاتی فضای مجازی آشنا شد و الگوی متفاوتی از درک فضای مجازی بر بستر پارادایم #دوفضاییشدن را دریافت نمود.
@monir_ol_din
#پرونده_علمی_6
#فلسفهفضایمجازی
#پیشینهتحقیقاتی_۲
#معرفیکتاب
💥کتاب #مطالعاتجهانیشدن از #دکترسعیدرضاعاملی
🔹 پارادایم دوجهانی شدنها، نگاهی است که در درجه اول بر تمایز بین #جهانمدرنیته و جهان جهانی شده تأکید میکند و در درجه بعدی به تبیین و متمایز نمودن دو جهان موازی و در عین حال مرتبط و در هم آمیخته در یکدیگر میپردازد و جهانی شدنهای متکثری را در درون این دو جهان مورد توجه قرار میدهد. با این رویکرد؛ مهمترین تغییر جهان معاصر که بنیان تغییرات آینده جهان را رقم میزند، #رقابتیشدن جهان واقعی و جهان مجازی است. ظهور جهان جدید یعنی #جهانمجازی، بسیاری از نگرشها، روندها و ظرفیتهای آینده جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و خواهد داد. این جهان به موازات و گاه مسلط بر جهان واقعی ترسیم و عینیت پیدا میکند. این دو جهان از یک رابطه #انعکاسهندسی برخوردارند و دادوستدهای بیشماری بین این دو جهان جریان دارد. جهان علم نیز در شاخههای مختلف تحت تأثیر دوجهانیشدنها و دوفضایی شدنها خواهند بود و دورههای جدیدی از علم و دانش شکل خواهد گرفت.
@monir_ol_din