💢سوریه در عصر ظهور/وضعیت سوریه و حاکم آن پیش از ظهور چگونه خواهد بود؟
#بخش_چهارم
فتنه شام، طولانی و تا ظهور ادامه دارد
🔹منطقه شام قبل از ظهور کماکان آبستن حوادث،فتنه و شعله جنگ بوده و این آتش فتنه خاموش نخواهد شد و تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت و هرگاه تصور این میرود که بحران شام و جنگ سوریه در حال حل و فصل است، ناگهان شعله های فتنه همچون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر خود را آشکار میسازد:
🔹تَكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ: إِنَّ أَمِيرَكُمْ فُلَانٌ (مقدسی شافعی، عقدالدرر فی اخبار المنتظر، ص 75.)
🔹در منطقه شام، فتنه خواهد بود و هر گاه از گوشهاى آرام گيرد از جانب ديگرى سر برمىآورد و اين فتنه پايان نمىپذيرد مگر آنگاه كه منادى از آسمان ندا مىكند: فرمانروایی شما فلانی (امام مهدی) است
🔹فتنه شام که محل اختلاف بین ترک و روم، عرب و عجم نیز است، راهی برای آن یافت نخواهد شد؛ بنابراین فتنه شام طولانی و تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت:
لَا يَظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى يَشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ يَطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَا يَجِدُونَهُ (نعمانی، الغیبۀ، ص 279. شیخ حرعاملی، اثبات الهداۀ، ج 5، ص 368)
🔹قائم ظهور نمیکند تا آنکه فتنهای شام را فراگیرد و اهل شام به دنبال خلاص شدن از آنند؛ امّا راهی برای آن نمییابند
مراحل "فتنه شام قبل از ظهور" طبق احادیث:
از جمله روایاتی که حوادث منطقه شام قبل قیام سفیانی را ترسیم کرده است در روایت موثق از امام علی در کتاب الغیبۀ شیخ طوسی است که به طریق دیگر در کتاب الغیبۀ نعمانی نیز تکرار شده است، مراحل و حوادث قبل از خروج سفیانی در منطقه شام چنین نقل شده است:
🔹إِذَا اخْتَلَفَ رُمْحَانِ بِالشَّامِ فَهُوَ آيَةٌ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ تَعَالَى قِيلَ ثُمَّ مَهْ (ماذا) قَالَ ثُمَّ رَجْفَةٌ تَكُونُ بِالشَّامِ يَهْلِكُ فِيهَا مِائَةُ أَلْفٍ يَجْعَلُهَا اللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ عَذَاباً عَلَى الْكَافِرِين فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا إِلَى أَصْحَابِ الْبَرَاذِينِ الشُّهْبِ وَ الرَّايَاتِ الصُّفْرِ تُقْبِلُ مِنَ الْمَغْرِبِ حَتَّى تَحُلَّ بِالشَّامِ[شیخ طوسی، الغیبۀ، ص ۴۶۱ ] ... فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا خَسْفَ قَرْيَةٍ مِنْ دِمَشْقَ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِسِ حَتَّى يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْقَ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْتَظِرُوا خُرُوجَ الْمَهْدِي[نعمانی، الغیبۀ، ص ۳۰۵]
🔹وقتی دو نیزه مخالف هم (دو جبهه نظامی) در منطقه شام درگیر شوند، آن نشانه از نشانه های خدا است. گفته شد: سپس چه میشود؟ فرمود: رجفۀ در منطقه شام است که بیش از صد هزار نفر (کنایه از کثرت کشته ها) هلاک میشوند که برای مومنان رحمت و برای کافران عذاب است، سپس در انتظار ورود نیروهای نظامی پرچم های زرد رنگ از مغرب منطقه شام و نیز البراذین الشهب باشید که به تحولات فتنه شام وارد خواهند شد ... سپس در انتظار خسف منطقه حرستا دمشق در سوریه باشید و بعد از آن منتظر خروج سفیانی، پسر هند جگرخوار باشید که از وادی یابس (مرز بین اردن و سوریه در منطقه درعا در جنوب سوریه) خروج میکند تا بر دمشق در سوریه تسلط یابد و بعد از آن منتظر ظهور و قیام امام عصر باشید
🔹اختلاف رمحان:صف آرایی دو جبهه نظامی
اولین واقعهای که در آغاز فتنه شام به وقوع میپیوندد اختلاف میان دو نیزه (دو جبهه مخالف) است.رمح در لغت به معنای نیزه است[ابن منظور، لسان العرب، ج 2، ص 452]و در اینجا معنایی کنایی آن مراد است؛ یعنی دو جبهه نظامی متقابل که در ابتدای فتنه منطقه شام در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. در واقع «رمحان» اشاره به پرچم نظامی ابقع و اصهب (رایۀ الاصهب و رایۀ الابقع)، به عنوان دو جبهه نظامی مخالف در فتنه شام دارد
🔹در منطقه شام قبل از ظهور، سه پرچم نظامی: اصهب (حاکم دمشق)، ابقع (مخالفان حکومت) و در ادامه پرچم نظامی سفیانی، وجود خواهند داشت و در نهایت سفیانی ابتدا ابقع و طرفدارانش و سپس اصهب را شکست داده و به حکومت دمشق میرسد
🔹حاکم دمشق
اصهب، به مرد بلند قامت (رجل طويل) سفید پوست و به سرخی میزند (إن خالطت بياضَه حُمْرَةٌ) که در تحولات فتنه شام مخالف اعراب هست (أعداء العرب) و بر سایرین نیز برتری دارد (تشريفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خيرَ الإبل)، اطلاق میشود. لازم به ذکر است، زبان روایات در بیان اسامی شخصیت های ظهور، نمادین، رمزآلود، کنایه ای و حاکی از حقایق و واقعیاتی است
حاکم دمشق در نهایت توسط سفیانی شکست می خورد و کشته خواهد شد.
#ادامه_دارد
#سوریه_درعصر_ظهور
@monji265
🔴 جریان «صاحب البرقع» از لبنان تا عراق / جریان نفوذ در لبنان و «عبرت آینده» در عراق
✍️ مصطفی امیری
▪️آنچه در حمله برقآسا اسرائیل به مناطق مختلف بیروت و ترور شخصیت های شیعی روی داد، نمونه بسیار مهمی برای «آنالیز» احادیث حمله سفیانی به عراق است که چگونه با وجود قوای نظامی عراق، لشکر سفیانی به راحتی وارد بغداد میشود و حکومت مرکزی ساقط و حتی لشکر موردحمایت غربیها تا کوفه و نجف، پیشروی میکند.
▪️در احادیث با ارائه کُدهایی از نقش جریان نفوذی صاحبالبرقع و تسلط زنازادگان (اولاد بغایا) بر عراق در آستانه ظهور پرده برداشته شده است که میتواند تبانی برخی سران حکومتی بغداد با لشکر سفیانی موردحمایت غربیها را آشکار سازد.
▪️اما همه این رخدادهای فوق، در اختیار و اراده انسان است که از آن پیشگیری کنند. اما آیا واقعا این اتفاق در عمل هم خواهد افتاد؟
▪️شخصیتهای مهم شیعی را میبینید که در لبنان و ضاحیه بیروت، تکبهتک شناسایی و به شهادت میرسانند.
▪️مشابه همین در عراق اتفاق خواهد افتاد. «صاحب البرقع» شخصیت امنیتی نظامی اما نفوذی در میان شیعیان، که افراد تاثیرگذار محور مقاومت در عراق را به لشکر سفیانی، معرفی و به شهادت خواهند رساند:
▪️«كَأَنِّي بِالسُّفْيَانِيِّ أَوْ بِصَاحِبِ السُّفْيَانِيِّ قَدْ طَرَحَ رَحْلَهُ فِي رَحْبَتِكُمْ بِالْكُوفَةِ فَنَادَى مُنَادِيهِ مَنْ جَاءَ بِرَأْسِ شِيعَةِ عَلِيٍّ فَلَهُ أَلْفُ دِرْهَمٍ فَيَثِبُ الْجَارُ عَلَى جَارِهِ وَ يَقُولُ هَذَا مِنْهُمْ فَيَضْرِبُ عُنُقَهُ وَ يَأْخُذُ أَلْفَ دِرْهَمٍ أَمَا إِنَّ إِمَارَتَكُمْ يَوْمَئِذٍ لَا يَكُونُ إِلَّا لِأَوْلَادِ الْبَغَايَا وَ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى صَاحِبِ الْبُرْقُعِ قُلْتُ وَ مَنْ صَاحِبُ الْبُرْقُعِ فَقَالَ رَجُلٌ مِنْكُمْ يَقُولُ بِقَوْلِكُمْ يَلْبَسُ الْبُرْقُعَ فَيَحُوشُكُمْ فَيَعْرِفُكُمْ وَ لَا تَعْرِفُونَهُ فَيَغْمِزُ بِكُمْ رَجُلًا رَجُلًا أَمَا إِنَّهُ لَا يَكُونُ إِلَّا ابْنُ بَغِيٍّ». الغیبه شیخ طوسی، ص۴۵۰.
▪️سفيانى يا دوست سفيانى را مىبينم كه در شهر شما كوفه و نجف اعلام میکنند: هركس كه سر يكى از شيعيان على را بياورد هزار درهم پاداش دارد...گويا به صاحبالبرقع مینگرم. او ظاهرا مردى از شماست و تظاهر به اعتقاد شما مىكند اما هویت واقعی خویش را مخفی میکند. شما را مىشناسد امّا شما او را نمىشناسيد. شما را يكى یکی به لشکر سفیانی اشاره میکند و به دام مىاندازد.
▪️زمانی در توضیح برخی عبارات و کُدهای آیندهپژوهی مهدوی برای مخاطب با دشواریهایی روبرو بودیم اما اکنون مسائل شفاف و واضح است
@monji265
📖 #اعتراض_کوبنده
معاويه عده ای از صحابه و تابعين دروغگو را با پول خريده بود تا آنها بر ضد امیرالمومنین علیه السلام ، حديث جعل كنند، مانند ابوهريره، عمروعاص و مغيره بن شعبه از صحابه، و مانند عروه بن زبير از تابعين.
ابوهريره بعد از شهادت امیرالمومنین علیه السلام به كوفه آمده بود، و با ترفندهای عجيبی ، با حمايت از قدرت معاويه مطالبی را كه با شأن امیرالمومنین علیه السلام نامناسب بود، می بافت و به پيامبر صل الله علیه و آله نسبت ميداد، شب ها كنار باب الكنده مسجد كوفه می نشست و عده ای را با اراجيف خود منحرف می كرد. شبی يكی از جوانان غيور و آگاه كوفه در جلسه او شركت كرد، پس از شنيدن گفتار بی اساس او ، خطاب به او گفت: تو را به خدا سوگند می دهم آيا شنيده ای كه رسول خدا در مورد امیرالمومنین علیه السلام اين دعا را كرد:
اللهم و ال من والاه و عاد من عاداه: خدايا دوست بدار، كسي را كه علی علیه السلام را دوست بدارد و دشمن بدار كسی را كه علی علیه السلام را دشمن دارد. ابوهريره ديد نمی تواند اين حديث روشن و قاطع را رد كند گفت: اللهم نعم: خدا را گواه می گيرم آری شنيده ام. جوان گفت: بنابرين، خدا را گواه می گيرم كه تو دشمن امیرالمومنین علیه السلام را دوست می داری و دوست امیرالمومنین علیه السلام را دشمن داری ، پس مشمول نفرين رسول خدا صل الله علیه و آله هستی ، سپس آن جوان بر خاست و با كمال بی اعتنائی آن جلسه را ترک نمود.
📙 داستان دوستان ، نوشته ی محمد محمدی اشتهاردی
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
@monji265
⭕️فتنه و #فساد_یهود_درآخرالزمان
✅احاديث دوران ظهور مى گويند:
كه يهوديان در آخر الزمان روى زمين فتنه و فساد مى كنند و به طغيان و برترى جوئى كشيده مى شوند ، همانطور كه خداوند در قرآن بيان نموده اما سرانجام به دست پرچمدارانى از خراسان نابود مى گردند :
" چيزى نمى تواند آنان را از تصميم خود بازگرداند تا آنكه درفش هاى خود را در ايلياء به اهتزاز درآورند .
" (مسند احمد : 365/2)
👈 منظور از ايلياء ، همان قدس است .
" ما بندگان نيرومندى از خود را عليه شما برانگيزيم ." (اسراء / ۵)
✅شايد منظور اين باشد كه ايرانيان و شيعيان بخش قابل توجهى از سپاه حضرت ( عج ) را در فتح قدس تشكيل خواهند داد
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
@monji265