eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
288 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.7هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
⭕️ درباره این سکولاریسم چه میدانید؟! 🔹حتما شنیده اید که کسی است که معتقد است دین و سیاست راهشان از هم جداست. این تعریف مشهور، لایه های هزار توی دیگری هم دارد که به سکولاریسم پنهان و عملی منتهی می شود. 🔻یکی از پنهانی ترین آن مدل ها به کسانی قابل اطلاق است که علیرغم داشتن فرصت ها و امکانات بی نظیر، قواعد حکومت داری را از مبانی دینی استخراج نکرده و نمی کند! حالا شما بگوئید حوزه سکولار یعنی چه!؟ یعنی حوزه ای که رسما بگوید دین از سیاست جداست!؟ اینکه خیلی ساده انگارانه است! 🔸حوزه سکولار یعنی اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب، با گسترش حوزه های علمیه و داشتن موقعیت ممتاز و بی سابقه در طول تاریخ، برای مهمترین مطالبات مردم، نسخه دینی تولید نشود! 🔺و در عوض به سیاق چند صد سال پیش و بی‌توجه به جایگاه اسلام حکومتی، دوره های ده ساله و بیست ساله برای تبیین فروع فقهی از نماز و روزه تا طهارت و نجاسات برگزار شود و درباره درد های جانکاه و سوالات بی پایان مردم، به یک «حلال است و حرام است» بسنده شود و این باور را در مردم تعمیق کنند که اسلام برای اداره کشور، نسخه ای ندارد! آیا این همان غایت سکولاریسم و آرزوی قلبی هر سکولاری نیست!!؟ آری من هم مثل خیلی از متدینین دیگر، نمی‌خواهم قبول کنم که حوزه های علمیه سکولار هستند، ولی هر وقت یاد نامه سی سال قبل امام می افتم، ته دلم می گویم: «نکند واقعا ...»!؟ و بقیه حرفم را می خورم، همان حرفی که امروز می‌گوید و تکفیرش می‌کنند! 🔹سی سال قبل یعنی آبان 67 امام راحل در پاسخ به نامه محمد علی انصاری همچون حکیمی دور نگر و ژرف اندیش، هشدار داد که آنچه در آینده مهم است، «مسائل مورد ابتلای مردم و حکومت است» که «فقها باید» برای آن فکری کنند و «نیاز عملی» جامعه به آنها را رفع نمایند. سپس در فهرستی مختصر، بیش از پنجاه مورد از مسائل حیاتی و مورد ابتلا را اینگونه نگاشتند: 🔸«...(امروز) نیاز عملى به این بحث‌ها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى، در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى، در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها گوش‌هاى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ...» راستی «حوزه های علمیه غیر سکولار»، برای چه تعداد از این موضوعات مهم، نسخه اسلامی ارائه کرده اند و برای کدام یک از همین مسائل اقتصادی و هنری و... حرفی به جز «حرام است» ارائه کرده اند؟ 🔺می‌دانیم که سکولار بودن ربطی به ظاهر ندارد و همینکه امر دنیا از آخرت در قول و فعل تفکیک شد و به مردم در عمل اینگونه نشان داده شد که دین، نسخه ای برای مملکت داری ندارد، سکولاریسم شکل گرفته است، درست نقطه مقابل امام که دین را پایه و مایه تمدن این جهانی و کلید سعادت آن جهانی می دانستند. ✍
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
استاد جان شما همیشه الگوی همه بچه انقلابی ها بودید و هستید. شما تنها نیستی استاد! یادمه که گفتید توی گوشی همراهتون، اسم منو به عنوان «آخوند رمان نویس» ثبت کردید و بعد از کلاس به من گفتید که «به کارت ادامه بده که نداریم و یا لااقلش اینه که کم داریم» گفتم: چشم! بازم میگم: #رحیم_پور_ازغدی_تنها_نیست @Mohamadrezahadadpour
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
شرح حالم در چنین مواقعی👇 ماییم و پرسه های شبانه ، همین و بس  تا بانگ صبح ، شعر و رمانه ، همین و بس فرجام ماجرای بد روز را مپرس  خوش باد قصه های شبانه ، همین و بس بعد از من و تو ـ از من و تو ـ یادگار چیست ؟  یک مشت داستان و رمانه ، همین و بس مشتاقم و به خاطر یک لحظه نوشتنم آورده ام هزار بهانه ، همین و بس ـ ‌یک روح شرحه شرحه و یک جسم چاک چاک  از من جز این مجوی نشانه ، همین و بس ـ تنها ـ در این حوالی متروک ، روح من  با یاد توست شانه به شانه ، همین و بس چون عابری ـ خلاصه بگویم ـ در این مسیر  ماندیم زیر چرخ زمانه ، همین و بس
هدایت شده از کانال حسین دارابی
بیایید کاری بکنیم.mp3
10.85M
صوت همایش بررسی کتاب علی از زبان علی 🔴بیایید کاری بکنیم دستور آیت الله امینی به علامه جعفری از زبان حجت الاسلام محمدیان نویسنده کتاب @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
آقا مطالعه و کتاب خیلی مفیده فرهنگ‌ کتابخوانی رو باید گسترش داد هم در خودمون هم بچه‌هامون. با مطالعه و بالارفتن علم و دانش خیلی از مشکلات خودمون و جامعه‌مون حل میشه چون برای هر مشکلی که پیش میاد جوابی هست قانع کننده، ما بلد نیستیم، و چون بلد نیستیم تو سوالات، مشکلات و شبهات، بدون پاسخ می‌مونیم و چه بسا دینمون آخر بپره. و تا جوونیم و انرژی داریم باید مطالعه کنیم و گرنه پیر که بشیم دیگه حسش نخواهد بود. آیت الله جوادی آملی در یک جمعی خطاب به جوان‌ها می‌فرمودند تا جوان هستید مطالعه کنید و گرنه به سن ما پیرمردها که برسید واقعا دیگه نمی‌تونید بیشتر از روزی ۱۷ ساعت مطالعه کنید😰 دیگه چیزی نمی‌گم من😶 @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
رشید پرسید: «ایران چطوره؟» گفتم: «خوب - خیلی خوب!» گفت: «توی ایران سنی هم هست؟ یعنی راحت میتونن زندگی کنن؟» گفتم: «بله، هست. چرا نباید بتونن راحت زندگی کنن؟ البته، اکثر ایرانیا مسلمون شیعه ان. اما نه اونا با اهل تسنن مشکل دارن، نه اهل تسنن با اونا.» گفت: «ایران استثنائه، مسلمونا اکثرا اهل تسنن‌ان. من تا امروز دو سه تا شیعه دیدم. اسم همه‌شون هم على بوده. تعداد شیعه ها کمه.» - متوجه منظورتون نمیشم - یعنی اکثر مسلمونا سستی ان. اصلا منظور بدی ندارم. فقط میخوام بگم یه اقلیتی عقاید شیعه ها رو قبول دارن _خب، این نشون دهنده چیه؟ به نظر شما در عالم خلقت اكثر مردم فهیم و عاقلن؟ - بالاخره اینکه یه عقیده‌ای طرفدار بیشتری داره بی معنی نیست. حتما این همه مسلمون هم دلیلی دارن برای خودشون - بله، حتما این مسئله بی معنی نیست. درباره دلیل داشتن» هم هر کس هر دلیلی داشته باشه میتونه مطرح کنه. شاید به درد بقیه هم بخوره؛ البته به شرطی که دلایل بقیه رو هم گوش بده - من برای کنجکاوی خودم میپرسم؛ شیعه ها روی پسراشون اسم صحابه خاص رو هم میذارن؟ .. عمر ...ابوبکر - من تا حالا نشنیدم. - آه خیلی بده! - چه اشکالی داره؟ - اسم عمر رو نمیذارید؛ اما اسم حسین و علی رو استفاده می کنید؟ - این یکی چه اشکالی داره؟ - اشکال اینه که اگه علی(ع) از صحابه بود، عمر ابن خطاب هم بود. باید به همه صحابه احترام گذاشت . اونا همه شون محترمن. مگه نشنیده‌اید حديث «صحابناکالنجوم» رو؟ معتقدن پیامبر فرموده ان که اصحاب ما مثل ستارگانان که اگه اونا رو دنبال کنید، راه رو گم نمی کنید. _چرا، شنیده‌ام. البته درباره صحتش چیزی نمیدونم اما شک دارم. اصحاب که یه نفر نبودن. چطور گفته شده از اصحاب پیروی کنید، در حالی که بینشون افرادی هم بوده‌اند که با هم اختلاف داشته‌اند؟ توی این اختلافا هم بالاخره یه طرف حق بوده به طرف ناحق. پس بین اونا هم افرادی بودن که راه رو گم کرده‌ان. باید راه کدوم رو دنبال کرد تا گمراه نشد؟ ریاض، که اون طرف تر نشسته بود و با جدیت بحث رو دنبال می کرد، گفت: «شما میخواید بگید که عمرابن خطاب بین این دسته از صحابه بوده؟» گفتم: «من نمیخوام چیزی بگم! شما اومدید و سر بحث رو باز کردید. اول از همه هم نکات اختلافی رو مطرح کردید. این یعنی شما میخواید چیزی رو بگید وگرنه توی مذهب من اون قدر به وحدت مسلمونا اهمیت داده شده که در وهله اول من با دیدن شمای مسلمون به این چیزا فکر نمی کنم» گفت: «بله. من فکر می کنم در اصل رشید می خواسته امروز صریح تر درباره عقاید شیعه بشنوه.» گفتم: «خب، پس شما هم اول صریح جواب اونی رو که پرسیدم بدید! من باید راه کدوم یک از صحابه رو برم تا گمراه نباشم؟» رشید گفت: «حدیثی صریح تر از این نداریم.» گفتم: «چرا داریم.» ریاض گفت: «بله، داریم تاکید پیامبر بر برتری خلفا خودش مشخص کننده راهه نه؟ چون خلفا افراد خیلی ویژه و نزدیک به پیامبر بوده‌ان. حتما شما شنیده‌اید احادیثی رو که از پیامبر درباره برتری ابوبکر یا وصف عمر روایت شده.» گفتم: «درباره برتری ابوبکر نه اینطور نیست. غالب مواردی که در وصف ابوبکر نقل شده از عایشه‌ست، دختر ابوبکر، یا از عبدالله ابن عمر، که موضع هر دوشون درباره امام علی روشنه؛ کما اینکه نقل کرده برترین مردم بعد از خدا ابوبکر صدیق بوده، بعد عمرابن خطاب، بعد عثمان، بعد از این سه هم هیچ برتری برای کسی وجود نداره. درباره عمر ابن خطاب هم همین طور. باید دید احادیث از کجا اومده.» رشید پرید وسط حرفم سبحان الله خواهر! چیزی به بزرگان نسبت ندید که اون دنیا شرمنده شید.» گفتم: «من چیزی به کسی نسبت ندادم. اینایی که گفتم از صحیح بخاری بود که حتما میشناسینش!» این کتاب بعد از قرآن یکی از رفرنس های مستند اهل تسننه. ادامه دارد... 📚 کتاب خاطرات سفیر خاطرات دکتر نیلوفرشادمهری از دوران تحصیلش در پاریس @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
رشید گفت: «شما حديث معتبر صریح سراغ دارید؟!» گفتم: «پیامبر فرموده‌ان که هر کس دوست داره مثل من زندگی کنه و مثل من بمیره و داخل بهشتی که خداوند به من وعده داده بشه، علی و ذریه اون رو پس از من ولی خودش بدونه. چون اونا هرگز شما رو از در هدایت خارج نمیکنن و شما رو هیچ وقت به ضلالت وارد نمی کنن. این هم یکی از اون احادیث!» رشید به سرعت گفت: البته به قول شما باید دید این حدیث رو چه کسی نقل کرده و کجا نقل شده» گفتم: «این حدیث به نقل از منابع اهل سنت بود و توی خیلی از منابع اهل تسنن هم اومده من از منابع اهل تسنن یه مورد رو گفتم موارد دیگه ای هم هست. جدا از اینا، مطمئنا ما هم منابع ویژه خودمون داریم. اما من از اونا نقل نمی کنم.» شما ماجرای غدیر خم رو شنیده‌اید؟» - نه! تا به حال اسم غدیر خم رو نشنیده‌اید؟ - نه! - نه! - ماجرای حجة الوداع پیامبر و انتخاب امام علی(ع) به عنوان ولی بعد از رسول الله ..... اون روز اولین کسی که به مناسبت این انتخاب به امام علی تبریک گفت ابوبکر بود. این روایت رو، که هم مورد تأیید علمای اهل تسننه و هم اهل تشیع، نشنیده‌اید؟ چیزی نگفتن. ادامه دادم: «من دوباره تأکید میکنم که علاقه ای به بیان اختلافات ندارم. چون فکر میکنم به اندازه کافی کتاب برای مراجعه هست اما ظاهرا شما به این منظور اینجا اومدید. اگه به دنیای بی دین فعلی نگاه کنید، می بینید که مشتركات مسلمونا اونقدر زیاده که حرف برای زدن و مشکل برای مطرح کردن و راه حل برای پیدا کردن و غصه برای خوردن کم نیست.» ریاض گفت: «اینی که گفتید . مگه میشه ابوبکر صدیق هم بره تبریک بگه و هم اون فرد رو قبول نداشته باشه؟» گفتم: «این رو شما باید جواب بدید. چطور ایشون به خودش اجازه میده که بعد از پیامبر بشه خلیفه؛ در حالی که میدونست پیامبر چه کسی رو تعیین کرده‌ان و خودش برای تبریک گفتن به اون فرد پیش قدم شده بوده.» رشید گفت: «واقعا ریاست اون قدرا ارزش نداره که این همه سرش دعوا شده.» گفتم: «بحث سر ریاست نیست .... صحبت از هدایت کردن یا گمراه کردن امتیه که پیامبر به سختی به اون سطح رسونده بودن. ببینید بعد از پیامبر حکومت به کجا رسید .... چه کسایی روی کار اومدن .. حکومت دست چه کسی بود که به دست یزید و معاویه افتاد ... این اون چیزی بود که پیامبر میخواستن؟ چیزی که شما اسمش رو میذارید ریاست، اگه این قدر بی ارزشه، چرا خلفا جانشینای خودشون رو هم تعیین می کردن؟ چطور تعجب نمی کنید که خلفا جانشین خودشون رو تعیین کرده‌ان تا یه نفر قابل اعتماد دستاورداشون رو حفظ کنه، اما به شما گفته شده پیامبر چنین کاری نکرده ان؛ در حالی که بعد از پیامبر این کار خیلی ضروری تر بوده. ادامه دارد... 📚خاطرات سفیر خاطرات دکتر نیلوفر شادمهری از دوران تحصیلش در فرانسه @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
به نظر شما درایت خلفا بیشتر از پیامبر نبوده؟!» رشید گفت: «سبحان الله . ما جرئت نمی کنیم همچین ادعایی بکنیم. ما معاویه رو قبول نداریم. این متاسفانه اشتباهی بوده که اتفاق افتاده. اما خود خلفا افراد بسیار قابل اعتمادی برای پیامبر بوده‌ان. پیامبر درباره عمر گفته‌ان که اگه خدا میخواست بعد از من پیامبری انتخاب کنه اون تو می‌بودی (!) .... حتما درباره عدل عمر ابن خطاب شنیده‌اید» ریاض، انگار یهو مطلب مهمی برای گفتن یادش اومده باشه، با خوشحالی گفت: «میگن عمر ابن خطاب داشته توی یه کوچه راه می رفته که الاغی از اون کوچه رد میشه و پاش میره توی به چاله و میلنگه. عمر زار زار گریه میکنه و میگه خدا توی اون دنیا از من سؤال می‌کنه که چرا در زمان تو حیوونی پاش توی یه چاله رفته و چرا اون راه چاله داشته و ...» گفتم: «خدا از عمر ابن خطاب میپرسه که چرا در زمان تو پای یه حیوون توی چاله رفته، اما نمیپرسه چرا به دستور تو خونه دختر پیامبر رو آتیش زدن و چرا دختر پیامبر رو کتک زدی؟ این چه جور عدالتیه؟» رشید، که به وضوح عصبانی شده بود، گفت: «سبحان الله! شما چیزایی به بزرگان نسبت می دید که معلوم نیست از کجا می آرید.» گفتم: چرا معلوم نیست؟ تا حالا که هر چی گفتم از منابع شما بود. این ماجرای بیعت گرفتن به زور از امام علی و آتیش زدن خونه دختر پیامبر رو هم که هم شیعه نقل کرده هم سنی. خیلی از علمای اهل سنت بعدها سعی کردن این ماجرا رو از کتاباشون حذف کنن، اما هنوز هم میتونید اون رو توی بعضی از کتابا پیدا کنید.».ادامه دارد... 📚خاطرات سفیر خاطرات دکتر نیلوفر شادمهری از دوران تحصیلش در فرانسه @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
آقا یه سریا فکر می‌کنن فقط باید امر‌به معروف و نهی‌ازمنکر بکنن، مخصوصا نهی‌ازمنکر‌. اصلا نمی‌دونن نهی‌ازمنکر چی هست. طرف رفته تو جنگل کنار رودخونه بساط پهن کرده، بعد از چند ساعت دستشویی‌اش می‌گیره، یه ظرف آب برمی‌داره و بصورت یواشکی میره پشت مُشتا، هی دور می‌شه، هی عقب رو نگاه می‌کنه ببینه کسی می‌بینه‌اش یا نه، هی میره دورتر دوباره عقب رو نگاه می‌کنه، می‌شینه رو زمین بازهم پشت سرشو نگاه می‌کنه، خط مستقیمی از خودش به افراد دوردست رسم می‌کنه می‌بینه بازم معلومه، دلش آروم نمی‌گیره دوباره می‌ره عقب و عقب‌تر، کیلومترها در دل جنگل راه رو طی می‌کنه تا خیالش راحت بشه کسی نمی‌بینش، انقدر دیگه میره جلو که حتی می‌رسه به حیوانات وحشی. مثلا می‌بینه میمون‌ها دارن از این درخت به اون درخت می‌پرن یا صدای خرس و این چیز‌ها میاد، ببخشید موضوع اصلا بحث‌مون چی بود؟ آهان امربه‌معروف ونهی‌ازمنکر، آخه بیشتر شبیه داستان تارزان در سرزمین عجایب بود. خلاصه منظورم این بود خیلی طرف دور می‌شه از جمعیت، یدفعه می‌بینه یه خانواده کنار رودخونه تک وتنها و دور از جمعیت نشستن، حالا خانم خانواده روسری سرش نیست و شلوارشم زده بالا و یکم راحته و رفته تو آب با بچه‌هاش طرف که این صحنه رو می‌بینه اصلا فشار دستشویی رو فراموش می‌کنه و باخودش می‌گه الان اگر من نرم تذکر بدم و برم کارمو بکنم شاید برگردم چیزی از اسلام باقی نمونده باشه، احساس وظیفه شدید می‌کنه و میره که تذکر بده خانم حجابت رو درست کن، آخه لامصب این بدبختها انقدر اومدن جلو که کسی نباشه راحت باشن، تو وارد حریمشون شدی باید سرتو بندازی پایین و برگردی، طرف تو خیابون یا توجمعیت که این‌طوری نمی‌گرده که شاید نهی‌ازمنکر بخواد واجب بشه. امربه‌معروف شرایط داره، اینطوری نیست که راه بری به این‌واون گیر بدی. تازه اگه واجب هم بشه روش داره گاهی اوقات بی توجهی خودش امربه‌معروفه، گاهی نگاه کردن با تعجب به طرف نهی‌ازمنکره گاهی یه تذکر یک کلمه‌ای و رد شدن کافیه، گاهی اوقات سکوت بهترین نهی‌ازمنکره، گاهی باید ماه‌ها زمان بگذاری و به فامیلت خدمت کنی، محبت کنی، پول خرج کنی، مشکل حل کنی، بری بیای، با اخلاقت و رفتارت بتونی تاثیر بگذاری و نهی ازمنکر عملی انجام بدی ما نشستیم فقط یاد گرفتیم گیر بدیم بحث کنیم، دعوا کنیم، اعصاب داغونمونو تخلیه کنیم، ماشالا اخلاق هم که نداریم، بعد وضعیت بدتر و بدتر میشه، وحتی تاثیر معکوس میگذاره. آبروی اسلام و مسلمونی رو هم می‌بریم. ✍حسین دارابی @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
مردم روزبه‌روز دارن نسبت به اسلام و دین بدبین می‌شن، چرا؟ چون مسلمونا و مذهبیا بد عمل می‌کنن. دراول کار یکمی حق می‌دیم مردم بدبین بشن. ولی اگه بخوایم دقیق‌تر نگاه کنیم حق نداریم بخاطر عملکرد بد برخی مذهبی‌ها به اصل دین بدبین بشیم. چرا؟ ⬅️ اشتباهی که صورت می‌گیره اینجاست که ما اول باید اسلام رو بشناسیم بعد خودبه‌خود مسلمونا شناخته می‌شن، ولی ما برعکس عمل می‌کنیم، اول مسلمونارو نگاه می‌کنیم چه‌جوری عمل می‌کنن بعد درباره اسلام قضاوت می‌کنیم. اون مسلمونی که از اسلام فقط ظاهرش رو گرفته و بد عمل می‌کنه، مشکل از خودشه نه از اسلام، اتفاقا اسلام هم اونو قبول نداره. 🔻ما حق نداریم وقتی از اسلام چیزی نمی‌دونیم دربارش نظر بدیم، وقتی می‌تونیم چیزی رو مورد نقد و بررسی قرار بدیم که احاطه کامل درباره‌اش داشته باشیم. مثلا در یک جلسه نقد و بررسی کتاب یا فیلم، اگر کارشناسی اصلا کتاب رو نخونده باشه می‌تونه بیاد بگه این کتاب اصلا به‌درد نمی‌خوره و پرت و پلا بگه؟ 🔻اگه یه مسلمون بظاهر مذهبی امانت‌دار نیست، اگه دزده اگه اختلاس می‌کنه، مگه اسلام بهش اجازه داده؟ احادیث و آیات شدیدالحن درباره مال مردم خوردن و مال حرام خوردن رو ببینید. کجا اسلام اجازه داده؟ 👌 بعد از فتح مکه و جمع کردن بت‌ها از دور کعبه، طبیعتا کلید درب خونه خدا رو باید از کلیددار قبلی کعبه می‌گرفتن، عثمان ابن طلحه که یک فرد مشرک بود، کلیددار کعبه بود، کلید رو ازش گرفتن که یک مسلمون جاش کلیدداری کنه، آیه ۵۸ سوره نساء نازل می‌شه که 《إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا》، همانا خداوند شمارا امر می‌کند که امانات رو به صاحبش واگذار کنید. می‌گه کلیددار رو عوض کردید درست، ولی اون کلیدها برای شما نیست برای کلیددار قبلی بود، کلیدهاشو بهش برگردونید، مال خودشه، وقتی به عثمان بن طلحه اینو گفتن این سطح از شعور رو که دید مسلمون شد. 🔻آقا اسلام اینه، انقدر حساسه رو مال و اموال دیگرانه، حالا یه حروم‌لقمه ای دزدی می‌کنه به اسم اسلام نذاریمش، اگه یه مذهبی اخلاقش گنده به اسم خدا پیغمبر نگذاریم، اگه یه چادری دو‌به‌هم زن و خاله زنکه حجاب رو زیر سوال نبریم. اگر یک روحانی بد عمل می‌کنه به‌پای دین نگذاریم. 🔻یکی وسط جنگ جمل، اومد به امیرالمؤمنین گفت آیا ممکنه که طلحه و زبیر با اون شخصیت و سابقه درخشان در اسلام و عایشه همسر پیامبر بر باطل گرد هم بیان؟ امیرالمؤمنین فرمود: 《اِنَّ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ لا یُعْرَفانِ بِاَقْدارِ الرِّجالِ، اِعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ اَهْلَهُ وَ اعْرِفِ الْباطِلَ تَعْرِفْ اَهْلَهُ》 حق و باطل را با شخصیتها نمی‌توان شناخت، اول حق و باطل را بشناس، اهل حق و اهل باطل را خواهی شناخت ✍حسین دارابی @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانم بوعلی سینا عجب شعری گفته البته این قسمتی از شعرشه و جونم نفس سید مجید بنی فاطمه حق مطلبو ادا کرد @HoseinDarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
شعر کامل بوعلی سینا در مدح امیرالمومنین به گردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا که دریا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دریا بخـار از دشت پیدا شد چو ترکان بخارایی ز تیر ترکشش سـوزد سر خـارا ز بُن خـارا زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده‌ی یوسف زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد نابینا پی معجز ز شاخ گل برآمد بلبل از شادی تجلی کرد بر هر شاخ گل صد معجز موسی علیِّ عالیِ اعلا، ولیِ والی والا وصی سیدِ بطحا به حکمش جمله مـا فیها قوام جسم را جوهر، زمانی روح را رهبر کلام نیک پیغمبر، ولیّ ایزد دانا حدیثی خاطرم آمد که می‌فرمود پیغمبر به اصحابش شب معراج سرّ لیله الاسرا بطاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصی بهر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی بهر محراب صد منبر، به هر منبر علی پیدا ز پیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن گفتند که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر بغیر از خود ندیدم هیچکس در نزد آن مولا اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها بگوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب که تا صبح از درون خانه پا ننهد برون اصلا که ناگه جبر ئیل از حق سلام آورد بر احمد که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی اگر چه بر همه ظاهر شده بر صورتی اما ولیّت از همه بگذشت، با ما بود در بالا جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم به هر عالم دو صد آدم به هر آدم دو صد حوا به حکمش صد هزاران طور بر هر طور صد موسی به هر موسی هزاران بیضه اندر بیضه صد عیسا نه وصفش این چنین باشد که می‌گویند در عالم زخندق جست و مرحب کشت اندر بیشه‌ی هیجا علی سریست در وحدت که باشد سِر بی همتا علی خلقی است در خلقت که باشد خلقتش یکتا چو این اوصاف را بشنید از وصف کمال او گرفت انگشت حیرت بر دهانش بوعلی سینا ابو علی سینا @HoseinDarabi
هدایت شده از شبکه ادیان
📡 : 💢قابل توجه معاندین و مخالفین مذهب اهل البیت علیهم السلام: ☑️ اهل سنت در صحیح بخاری و صحیح مسلم کلمه را به معنای جانشین معنا میکنند. 🙄 👈خب چرا در کلمه را به معنی جانشین ترجمه نمیکنند⁉️ هل من مجیب⁉️ ♻️به این عبارات توجه کنید👇 👈ابوبکر: «انا ولی رسول الله» «من جانشین رسول خدا هستم» ‼️ 👈عمر: «انا ولی رسول الله و ولی ابی بکر» «من جانشین رسول خدا و جانشین ابوبکر هستم» ‼️ 📚صحیح مسلم ج٣ ص ١٣٧٨ 🔖اسکن yon.ir/9l2qQ ⁉️ از مخالفین: خلفای شما چرا معنی را جانشین میدانستند و برای اثبات خلافت خود از این کلمه استفاده میکنند اما شما میگویید معنای ، دوست است و نه خلیفه ⁉️ 🔸ما تحدی میکنیم که یک روایت صحیح بیاورید که رسول خدا فرموده باشند که ابوبکر یا عمر رسول الله یا فرموده باشد عمر و ابوبکر رسول خدا هستند. همچنین روایاتی در خصوص خلفای شما از رسول خدا وجود ندارد لکن برای مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام هم لفظ استفاده شده هم لفظ صادر شده است: 📗در کتب اهل سنت با سند صحیح آمده است: 1⃣«وَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ: أَنْتَ وَلِيِّي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» «علی جانشین من، پس از من،در بین تمام مومنان است» 📚مسند احمدبن‌حنبل ج٣ ص٣٣١ 🔖اسکن yon.ir/FiLyV 2⃣قال رسول الله: «اَنْتَ خَلیفَتي في کُلِ مُومِن بَعْدي» «ای علی تو خلیفه پس از من بین تمام مومنان هستی» 📚السنه ابی بکر بن عاصم، ج٢ ص۵۶۵ 🔖اسکن yon.ir/yWL0U 🤔به دور از تعصب و تمایلات مذهبی جای سوال است که: ابوبکر و عمری که این احادیث را از رسول خدا شنیده بودند به چه حقی خود را جانشین رسول خدا معرفی کردند⁉️ 🔹انصافا به چه دلیل اهل سنت به امام علی که میرسند را دوست و ناصر معنا میکنند اما به خلیفه اول و دوم که میرسند می‌گویند یعنی جانشین؟! مشکل‌ با علی و اهل بیت‌ در چیست؟! ✅ : این مطلب حجت را بر مخالفین تمام میکند و جای شک نمی ماند که در مقصود رسول خدا از همان جانشین است و ابوبکر و عمر هم فهمشان از کلمه ولی، جانشین بوده که بعد از رسول خدا از کلمه ولی برای جانشینی خود استفاده کرده اند. حتی اگر کسی لجاجت کند میبینیم که با لفظ که معنای واضحی دارد هم برای امام علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است. 🔅برای منصفان حجت تمام است. 💐 💥این پست را تا جایی که امکان دارد منتشر بفرمایید. 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
📚 ⁉️ آیا می دانستید مجموعه ی عظیم الغدیر دفاع از مظلومیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و خلافت بلافصل ایشان است! ⁉️ آیا می دانستید مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته، همگی از منابع کُتب علمای اهل تسنن است! ⁉️ آیا می دانستید برای نوشتن و جمع آوری الغدیر در شبانه روز حدود ۱۷ ساعت مطالعه و تحقیق می کرد! ⁉️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ۱۰ هزار جلد کتاب از (باء بسم الله تا تای تمت) آن را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجعات مکرر داشته است! ⁉️ آیا می دانستید وقتی فقط یک جلد از کتاب الغدیر به لبنان رفت، در عرض مدت خیلی کوتاهی ۳۰ هزار سنی به واسطه مطالعه این کتاب شیعه شدند! ⁉️ آیا می دانستید مجموعه بی نظیر الغدیر ۲۰ جلد است، که تا کنون ۱۱ جلد آن چاپ شده است و ۹ جلد از کتاب هنوز منتشر نشده است. مرحوم علامه امینی فرمودند: حرف‌های اصلی خودم را در آن ۹ جلد زده‌ام و این ۱۱ جلد، مقدماتی برای آن سخنان بوده است. و اگر انتشار این کتاب کامل ‌شود دنیا را تکان میدهد! ⁉️ آیا می دانستید مطالب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست اما از آنجایی که با اتکاء به منابع و مآخذ مُتقَن نوشته شده، تا کنون ظرف این مدت (حدود شصت سال) از چاپ این کتاب گذشته، کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردّی بر کتاب الغدیر و یا نقدی بر صفحه ای از الغدیر بنگارد! ⁉️ آیا می دانستید علامه امینی با کتاب شریف الغدیر خود، راه هر گونه انکار یا توجیه کسانی که در فکر مخالفت با خطبه غدیر و اثبات ولایت امیر المومنین علیه السلام هستند با مستندات و کتب اهل تسنن بسته است و این کتاب حجت را بر همه تمام کرده که به هیچ وجه نمی توان به خطبه ی نورانی غدیر شک نمود! ✅ علامه امینی فرمودند: «روز قیامت با دشمنان امیرالمومنین علیه السلام مخاصمه خواهم کرد! همانطور که آن ها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند وگرنه می خواستم معارف امیرالمومنین علیه السلام را گسترش بدهم، این ها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم.» ✅ علامه امینی رحمت الله علیه شخصیتی است که یک تنه در برابر تحریف کنندگان تاریخ قیام نموده و با قلم توانا و آتشین و در عین حال منطقی و علمی پرده ها را کنار زد و حقایق را از لابه لای زوایای تاریک تاریخ بیرون کشید و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام را برای جهانیان اثبات نمود‌. در انتشار این پست اتش به اختیارید.. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت رسانه: #هالیوود چطور #همجنسبازی را در آمریکا جا انداخت؟! بیل مار، تهیه کنندۀ #یهودی و #آتئیست: ما در هالیوود مسائل اجتماعی و فرهنگی رو مدیریت می کنیم. 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
⚠️ شبهه: ها می گویند که در اواخر اسفند یا اوایل اتفاق افتاده است و در آن ایام و سرد است چگونه می گویید پیامبر در گرما مردم را برای ولایت علی علیه السلام جمع کرد؟ 📝پاسخ:👇 این که در روز غدیر، هوا به شدت بوده و صحابه از شدت گرما عبای خود را به سر و زیر پای خود کشیده بودند تا از آزار گرما در امان باشند علاوه بر روایات شیعه در کتاب های هم نقل شده که به چند مورد آن اشاره میکنیم: ◀️ یحیی نقل مي كنند كه : بیرون شدیم با رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله (از مکّه) تا رسیدیم به غدیر خم در روزى که تاکنون گرم تر از آنروز بر ما نگذشته بود پس حسب امر آنجناب خار و خاشاک آنجا رفته شد. 📚 المعجم الکبیر ، ج 5، ص 171 / المستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص 613 ◀️ رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله در حجة الوداع (در مراجعت) آمد تا در جحفه نزول فرمود- بین مکّه و مدینه . پس امر فرمود آنجا را از خار و خاشاک پاک کردند، سپس مردم را به اجتماع عمومى براى نماز دعوت کردند. آنروز بسیار گرم و سوزان بود و همگى حسب الامر پیغمبر بسوى آنحضرت گرد آمدیم در حالی که بعضى از ما قسمتى از رداى خود را بر سر کشیده و قسمتى را از شدت سوزندگى زمین زیر پا نهاده بود. 📚 المناقب، ص 67 / شرح المقاصد فی علم الکلام ، ج 2، ص 289 ◀️ راوی می‌گوید در حالی که من می‌شنیدم زید چنین گفت: با رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله در وادى که خم نامیده می‌شود فرود آمدیم. آن حضرت امر باقامه نماز فرمود و در گرماى نیمروز نماز را بجا آورد سپس براى ما خطبه ایراد فرمود در حالی‌که با افکندن پارچه بر یک درخت بزرگ براى آن جناب سایه تشکیل داده شده بود. 📚مسند احمد بن حنبل، ج 4، ص 372 📌 نتیجه : از بررسی مدارک بالا به این امور میرسیم: 1️⃣ هوای آن روز عربستان آن چنان گرم بوده است که حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای سخنرانی در جمع مردم مجبور شدند که سایبانی برای خویش فراهم نمایند و این امر تصحیح نمی‌شود مگر با عنایت به این مطلب که پیامبر سیره کسری و قارونی نداشته‌اند تا در زیر سایه‌بان باشند و مردم زیر آفتاب بلکه نشان از اوج گرما در آن روز دارد که برای پیامبر نیز سایه بان آوردند. 2️⃣ هوای عربستان در روز غدیر آنقدر گرم بوده است که حتی اعرابی که با گرمای آنجا خو گرفته بودند صراحت دارند که چنین روز گرمی را ندیده بودند و لذا از زیر انداز استفاده نمودند. ✅ لطفا قبل از پذیرفتن هر ادعایی حتما کتاب های تاریخی را مطالعه کنید. 🌐 @adyan8 ✅شبکه ادیان،پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هدایت شده از شبکه ادیان
بخشنامه عجیب دولت امارات درباره پوشیدن #عبا و ردا که بر اساس آن اماراتی ها باید برای استفاده از عبا و ردا ، فقط از رنگ قهوه ای را در بازه زمانی صبح تا نماز ظهر ، از رنگ قهوه ای متمایل به تیره برای پس از نماز ظهر تا کمی قبل از غروب و از رنگ تیره و سیاه برای شب هنگام استفاده کنند. 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ/ پاسخ کارشناس شبکه #تبشیری محبت به پرسش تاریخی "در آینده می‌خواهید چه کاره شوید؟" «می خواهم پیامبر شوم» (ادعای پیامبری در شبکه تبشیری) 🌐 @ANTISECT 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
گفته نشده در کتب معتبر روایی سنت نکات تکان دهنده ای در خصوص "نماز بی ولایت" وجود دارد. یکی از این نکات در کتاب صحیح مسلم آمده و حاکم نیشابوری و ذهبی این روایت را صحیح دانسته اند. این روایت به این شرح است:"رسول خدا (ص) :هرکس در میان رکن و مقام بایستد و نماز بخواند و روزه بگیرد و سپس بمیرد، در حالی که محمد (ص) باشد خداوند او را به آتش جهنم می اندازد. 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️⛔️⛔️خطر در کمین بچه هاست مراقب باشید ⚠️ #momo مرگ بار ترین بازی که تا به حال دیده اید بازی شبیه به #نهنگ_آبی که افراد را مجبور به #خودزنی یا #خودکشی و فیلم گرفتن از آن می کند.. 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ازدواج_با_خویشاوندان در #بهائیت #باز_نشر 🌐 @adyan8
✨بررسی و نقد تخصصی فرقه بهائیت 💫محیطی آرام بر پایه علم و عقل و بدور از تعصب با شبکه حقیقت بهائیت همراه باشید در 👇👇👇 💥پیام رسان ایتا 💐 eitaa.com/baharoom 💥پیام رسان سروش 💐 Sapp.ir/baharoom
هدایت شده از شبکه ادیان
و 🔸ابراهیم خدابنده، عضو جداشده‌ی گروهک منافقین که از سال 1359 تا 1382، تمام زندگیش(به قول خودش 24 ساعت شبانه‌روز) در خدمت سازمان بود و در بخش روابط بین‌الملل آن فعالیت می کرد، اکنون مدیرعامل «انجمن نجات»(یک سازمان مردم‌نهاد که از اعضای بریده و نجات یافته از منافقین) است و به صورت متمرکز روی ساختار و نوع فعالیت «فرقه»ها مطالعه می کند. خدابنده اکنون یکی از شاخص‌ترین چهره‌هایی است که به عنوان یک عضو سابق فرقه رجوی، درباره ماهیت شیطانی آن افشاگری می کند. 🔸ابراهیم در مصاحبه‌ای که در 4 مرداد 92 در وبسایت باشگاه خبرنگاران از او منتشر شد، جنایات رجوی علیه زنان را تصدیق می کند و بر این مساله که در فرقه منافقین خلق، همه زنان «کنیز» و «بنده» حرمسرای رجوی بودند، صحه می گذارد. او که یک کارشناس مسایل فرقه‌هاست، ابتدا توضیحی درباره ساختار روانی حاکم بر سازمان ارایه می دهد: " گروهک تروریستی منافقین یک "فرقه مخرب کنترل ذهن" است و این یک تعریف علمی است که دارای خصوصیات فراوانی بوده که یکی از جالب‌ترین نمونه‌های این پدیده، سازمان مجاهدین خلق و یا همان گروهک تروریستی منافقین است که می‌توان تمام خصوصیات بیانشده در این کتاب را در فرقه رجوی به خوبی مشاهده کرد. باید اشاره کرد که سرکردگان فرقه‌ای بر سه پایه قدرت، ثروت و شهوت حرکت می‌کنند، در مورد قدرت‌پرستی و مال‌دوستی رجوی نمونه‌های فراوانی برای مثال‌زدن وجود دارد. در مورد قسمت سوم نمونه‌ای نداشتم، تا اینکه چندتن از شورای سرکردگی گروهک تروریستی منافقین در پاریس پس از جدایی از این گروهک تروریستی دست به افشاگری زدند. پرده‌برداشتن از این موضوع پلید توسط شورای سرکردگی انجام شد که باید بگویم همه اعضای این شورا را زنان تشکیل داده و هیچ مردی نمی‌توانست عضو شورای سرکردگی باشد." 🔸خدابنده تایید می کند که شورای رهبری منافقین، عملا چیزی جز «حرمسرای» مسعود نبوده و عملا همه زمینه‌سازی‌هایی که با «انقلاب ایدئولوژیک» از سال 64 در جهت جداسازی زنان از شوهران انجام گرفت؛ چیزی جز برآورده کردن نیات جنسی پلید و شیطانی مسعود نبوده است و البته در این میان کارگزاری و عاملیت ماجرا با کسی نبود جز مریم که خود توسط شوهر سابقش(مهدی ابریشمچی) به رهبر فرقه «هبه» شده بود: "این شورای رهبری به نوعی نقش حرم‌سرای مسعود رجوی را ایفا می‌کرد و مریم رجوی خود، این زن‌ها را برای مسعود انتخاب کرده و برای ما مردها اصل این موضوع مشخص نبود و تصور می‌کردیم که انقلاب ایدئولوژیک یک بحث تئوریک است که با این عمل به صورت عملی در آمده است. تئوری انقلاب ایدئولوژیک در سال 64 در این گروهک تروریستی مطرح شد و زمانی که مریم عضدانلو از شوهرش مهدی ابریشم‌چی جدا شد و به همسری مسعود رجوی درآمد و در سال 68 همه زنان خود را طلاق دادند. توجیه مسئله طلاق به اینگونه بود که تمام زن‌ها در حکم زن مسعود رجوی هستند، یعنی در حریم آن به‌شمار رفته و هیچ مردی در تشکیلات نمی‌تواند ازدواج کند و تمام زنان این گروهک شوهر داشته و شوهرشان مسعود رجوی است و در مقابل هم هیچ زنی نمی‌تواند ازدواج کند، چون یک همسر به نام مسعود رجوی دارد. ما پیش از این اتفاق در این زمینه فکر می‌کردیم که این فقط یک تئوری است و با بسیاری تفکرات مثل خواستار رهایی از هرگونه وابستگی خود را توجیه می‌کردیم، ولی بعد دیدیم که در عمل نیز نمود عینی و مادی داشته و فقط ذهنی نبوده است." 🔸خدابنده به عنوان کسی که عمر و جوانیش به پای تعلقات فرقه‌ای تباه شد، در نهایت هشدار می دهد که جذب فرقه‌ها شدن و در باتلاق آن فرو رفتن، یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات امروز جامعه ایران است: " این مسئله در حال حاضر به عنوان یک تهدید به‌شمار می‌رود و به عنوان بالاترین آسیب اجتماعی معرفی شده و گرفتاری در دامن فرقه‌ها وحشتناکتر از گرفتاری در دام اعتیاد است." 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری هکر انقلابی #آرمین_راد از اتاق فکر #وهابیت👆 ⚠️تیغ تیز وهابیت در حال تفرقه افکنی بین ایران و عراق در آستانه محرم و #اربعین 🌐 @adyan8