eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
288 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.7هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هابیلیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای حضور شهید #مدافع_حرم مجید قربانخانی با خالکوبی در جبهه سوریه 🕊شادی روح پرفتوح شهید صلوات @Habiliyan
هدایت شده از هابیلیان
✅ علی فروشی نکنیم!! روزی حضـرت "علی"(ع) نزد اصحاب خود فرمودند: من دلم خیلی به حال ابوذر غفاری می سوزد خدا رحمتش کند. اصحاب پرسیدند چطور ؟ مولا فرمودند: آن شبی که به دستور خلیفه ماموران جهت بیعت گرفتن از ابوذر برای خلیفه به خانه ی او رفتند چهار کیسه ی اشرفی به ابوذر دادند تا با خلیفه بیعت کند. ابوذر خشمگین شد و به مامورین فرمود: شما دو توهین به من کردید; اول آنکه فکر کردید من علی فروشم و آمدید من را بخرید ، دوم بی انصاف ها آیا ارزش علی چهار کیسه اشرفی است؟ شما با این چهار کیسه اشرفی می خواهید من "علی" فروش شوم؟ تمام ثروت های دنیا را که جمع کنی با یک تار موی "علی" عوض نمی کنم. آنها را بیرون کرد و درب را محکم بست. مولا گریه می کردند و می فرمودند: به خدایی که جان "علی" در دست اوست قسم آن شبی که ابوذر درب خانه را به روی سربازان خلیفه محکم بست... سه شبانه روز بود که او و خانواده اش هیچ نخـــورده بودند . ✅مواظب باشیم برای دو لقمه بیشتر؛ در این زمان "علی" فروشی نکنیم...!!! ☀️هابیلیان(پاسخی به کانال های ضد دین) 🇮🇷 @Habiliyan
هدایت شده از هابیلیان
🔻قابل توجه کوروش پرستایی که به قبر کوروش سجده می‌کنن و میگن حجاب‌رو اسلام وارد ایران کرده: حجاب از ایران به بقیه دنیا رسیده. @Habiliyan
هدایت شده از کانال حسین دارابی
شما اسم سلیمان‌صرد‌خزاعی رو تو قضیه مسلم‌بن‌عقیل شنیدید. که وقتی مسلم برای نجات هانی خواست قیام کنه، سلیمان‌صرد وظیفه خودش ندید که مسلم رو همراهی کنه. و یکی از عوامل مهم شهادت مسلم سکوت سلیمان بود. بعد به یاری امام‌حسین هم نرفت. سلیمان در مقابل امامان قبلی هم اظهار نظرهایی داشته. 🔻سلیمان و امیرالمومنین سلیمان از اصحاب پیامبر(ص) بود. در زمان سه خلیفه مخالف اون‌ها بود. و همراهیشون نکرد. پیشنهاد رشوه هم بهش شد ولی اصلا کوتاه نیومد. و پایبند به امیرالمومنین ماند. زمان امام علی هم از یاران حضرت بود. جنگ جمل اولین جنگی بود که طرفین جنگ مسلمان بودن. و خیلیا شک کردن بجنگن یا نه. در تشخیص حق و باطل دچار مشکل شدن و نه به یاری امام اومدن نه به یاری طرف مقابل. یکی از این افراد سلیمان‌صردخزاعی بود. و کناره گرفت. بعد ازجنگ جمل که حضرت پیروز شد و برای همه مشخص شد که امیرالمؤمنین حق است. امام‌علی به کوفه برگشت. حضرت به هیچکس از اونایی که نیومدن جنگ عتاب نکرد بجز سلیمان. وقتی سلیمان به حضرت تبریک گفت. امیرالمؤمنین درجمع سلیمان رو سرزنش کرد و گفت : 《به‌من شک کردی؟؟؟ گفتی نکند علی کج رفته؟ فکر کردی از من با تقواتری؟ فکر می‌کردم اولین کسی که می‌آید تو هستی، از همه سریع‌تر، فکر می‌کردم که می‌شود به تو اعتماد کرد، [یک عمر همه خوردند و تو نخوردی] چرا زمانی که اهل بیت پیغمبر نیاز داشتند تو نشستی؟[حسن بن علی در جبهه بود، جانِ او در خطر بود] تو زهد ورزیدی و جانِ خود را حفظ کردی؟》 سلیمان در جواب حضرت اظهار پشیمانی نکرد و گفت؟ آقا گذشته‌ها گذشته. حرف از گذشته نزن. شما درآینده بازم به ما نیاز پیدا می‌کنی. بعدا مشخص میشه کی دوست یا دشمن واقعی شماست. این کنایه‌ای به یاران جملی امام بود. امام دید سلیمان این‌طوری جواب داد، دیگه سکوت کرد و ادامه نداد. 🔻سلیمان و امام‌حسن(ع) سلیمان در زمان امام‌حسن هم از این برخوردها داشت. بعد از این‌که همه از اطراف امام حسن پراکنده شدن و قصد کردن سرِامام را برای معاویه بفرستن. و امام مجبور به صلح شد. سلیمان‌صرد مخالفت خود با این کار امام رو ابراز کرد و به امام‌حسن گفت چرا صلح کردی؟ چرا مارو ذلیل کردی؟ من صدهزار نیروی جنگی داشتم؟ امام گفت کو صدهزار نفر؟ سپس امام گفت: من مومنین رو ذلیل نکردم بلکه عزیز کردم. و جونشون رو نجات دادم. البته سلیمان در جنگ صفین در کنار امام‌علی جانانه جنگید و مجروج هم شد. ولی چه فایده؟ در جنگ صفین حق و باطل مشخص بود. وقتی حق و باطل مشخص نبود باید از امامش اطاعت محض می‌کرد. در آخر هم بعد از شهادت امام‌حسین، از یاری نکردن امام احساس پشیمانی کرد و سپاهی تشکیل داد به اسم‌ توابین و به جنگ با سپاه بنی‌امیه رفت و چهارهزار نفر رو به کشتن داد. حتی همین جا هم می‌تونست با مختار همکاری کنه و سپاه اسلام رو هرچی قوی تر کنه تا به نتایج بهتری برسه. ولی طبیعیه سلیمانی که امامان معصوم رو فرمانبرداری نکرده، قطعا شخصی مثل مختار رو نمی‌تونه اطاعت کنه. اونو در حد اطاعت نمی‌بینه. وقتی ما خودمون رو انقدر بزرگ بدونیم که نظر خودمون رو در کنار یا مقابل ولایت قرار بدیم، قطعا به جاده‌خاکی میزنیم. @Hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
آقا داشتم از سر کار برمی‌گشتم. دوتا ماشین ویژ از کنارم رد شدن. فکر کردم پلیس دنبال دزد کرده. دیدم نه، دوتا ماشین شخصین. ماشین عقبی پرچم پرسپولیس از ماشینش انداخته بود بیرون. ماشین جلویی هم یه لنگ گرفته بود دستش، از شیشه ماشین آورده بود بیرون. واژه لنگی برای پرسپولیسیا از فحش خواب‌آور هم بدتره. خلاصه ویراژ میدادن بین ماشینا. چندتا ماشین نزدیک بود برن قاطی باقالیا. آخرش پرسپولیسیه رسید به لنگیه. فرمونو گرفت سمت ماشین یارو میخواست بفرستش تو گاردریل. عین فیلمای کبری۱۱ شده بود. یعنی آدم وقتی اینا رو میبینه جای اونا خجالت می‌کشه. یعنی چی آخه. طرف از شش‌سالگیش هنوز عبور نکرده. حتی کوچیک‌تر از شش‌ساله‌هاس. @Hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید| بعد از اوقات خاصی مثل محرم و صفر یا پس از یک سفر معنوی، چگونه دستاوردهای معنوی‌مان را حفظ کنیم؟ 👈 ۳ توصیه کاربردی استاد فیاض‌بخش @Hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
با سلام جناب اقای دارابی. دفعتا بخاطر اینکه مطلبتان را درمورد یمن خواندم در ذهنم تداعی شد که اگر ممکن است مطلب حقیر را هم در محتواهای کانال نقل مضمون کنید... بنده خودم در ایران تولد یافته و زندگی کرده‌ام. اما قریب به ۲ سال است به کشورم بازگشتم به افغانستان. اینجا تمام احساسات به عنوان یک تبعه در وطن خود، مثبت است (حس جنس درجه یک بودن تا مهاجر بودن و درجه دوم بودن و....) اما قلبا بخاطر تعلقات به ایران، آرزوی سرفرازی آنجا و دیگر ممالک اسلامی را هم دارم.. نکته ای که خواستم به شما و دیگر ایرانی ها ارجاع بدم همین مساله امنیت است که من چون هر دو جارا درک کردم می بینم قصر سلیمان هم داشته باشی و امنیت نباشد بی‌فایده است و اکنون که این پیام را برایتان میفرستم دقیقا یکساعت پیش یه انفجار انتحاری در نزدیکی ما صورت گرفت ...آن هم بین تظاهرات کنندگان علیه حکومت ربیس جمهور که تمامی استانها (ارزگان و غزنی و مالستان و جاغوری و قسمتی از مناطق شیعه نشین کابل و...) که همگی مراکز زندگی شیعیان می‌باشند جنگ واقعی و شبانه روز رخ داده است و خودم هم چند انتحاری را به چشم دیدم و بقایای اجساد را همچنین...گرچه حال من و قلبم بخاطر مظلومانه شهید شدن هر یک از آن انسانها به درد می آید چه شیعه چه سنی چه ... حال از شما گرامی تقاضا مندم که به هموطنان خود یاداوری کنید؛ ۱.اولا قدر امنیت در کشورتون رو بدونید و دعا برای همه ممالک اسلامی و همچنین افغانستان را فراموش نکنید ۲.احترام به مهاجرین افغانستانی نه به عنوان افغان بودن بلکه بخاطر هم مذهب بودن( که شیعیان افغانی ایران آمدند اما اهل تسنن اش پاکستان یا...رفته اند)... ۳.اگر مهاجرین افغانی بجای انتخاب کشور اروپایی یا دیگر کشور همسایه، به ایران آمدند، بدلیل عِرق مذهبی شان بوده است همان گونه که جگر آدم برای بحرین هم میسوزد و یا یمن، مهاجر افغان شیعه هم پناه آورده به آنجا. با عرض پوزش بخاطر اطاله کلام. تشکر بسیار. @Hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
یکی از روش‌های اصلاح مسئولین نالایق کشور، فرزندآوری هست😳 شما وقتی آدم‌خوبی هستی، توانایی داری بچه‌های خوب تحویل جامعه بدی باید تا میتونی بچه بیاری. تا ۲۰_۳۰ سال دیگه تاثیرش رو تو جامعه ببینی. فرضاََ الان ۴ میلیون خانواده درست‌حسابی داشته باشیم که بتونه بچه عالی تحویل جامعه بده. اگر هر کدوم از اینا ۵ تا بچه بیارن، بیست سال دیگه ۲۰ میلیون آدم به‌دردبخور، تحصیل‌کرده و متعادل تحویل جامعه میدن. که احتمال به پست و مقام رسیدن آدم‌حسابی‌ها افزایش پیدا می‌کنه. حالا اگه همین ۲۰میلیون بچه‌ ازدواج کنن و هر کدوم ۵ تا بچه دیگه بیاره، میشه ۱۰۰میلون بچه. که نوه‌های شما می‌شن. بعلاوه ۲۰ میلیون قبلی میشه ۱۲۰ میلیون آدم حسابی. یعنی بچه‌های شما و هم نوه‌های شما. به این‌ترتیب بعد از ۵۰ سال بچه‌ها و نوه‌های شما جمعیت غالب کشور رو تشکیل می‌دن. و اگر همینطور ادامه پیدا کنه چندقرن دیگه روی کل دنیا تاثیر مثبت خواهد گذاشت. حالا شاید بگید وقتی جمعیت بشه ۲۰۰ میلیون خیلی مشکلات بوجود میاد. بله اگر اون ۲۰۰ میلیون‌ نفر، آدم به‌دردنخور باشن بله. ولی وقتی اکثرشون آدم‌های تلاش‌گر، مفید، باهوش و متعادل باشن نه‌تنها مشکلات رو حل می‌کنن بله سرعت پیشرفت رو چند برابر می‌کنن. یعنی تک‌تک ماها الان می‌تونیم نسل‌هایی رو تربیت کنیم که بعد از سال‌ها روی زندگی بشر تاثیر مثبت بذارن. این نسل و این فرزندان بهترین باقیات‌الصالحات هستن. یعنی شما وقتی مُردی همین‌طور براتون از دنیا عمل‌صالح ارسال میشه. بخاطر فرزندانتون و فرزندانِ فرزندانتون. 👈 قبول دارم یهویی نمی‌تونید این مطلبو قبول کنید. باید مقدمه‌چینی بشه برای چندفرزندی، که درآینده مطالبی ارائه خواهم کرد. بهرحال این یکی از تاثیرات مهم فرزندآوریه. ✍ حسین دارابی @Hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
سوالی که پیش میاد در فرزندآوری اینه که مگه هرچی بچه بیاریم خوب میشه؟ خیلیا آدمای خوبی بودن بچه‌هاشون ناخلف از آب دراومدن. جواب. بله همه چی ممکنه. بحث ما این بود که اگر ما خودمون رو اصلاح و تربیت کنیم و مهارت‌های تربیت‌فرزند رو فرابگیریم احتمال تربیت فرزند صالح بیشتر خواهد شد. ولی پیش میاد که ما همه تلاشمون رو می‌کنیم و وظایفمون رو انجام می‌دیم ولی بچه بزرگ میشه و عاقبت به بیراهه می‌ره. ایجا مسئولیت از ما برداشته میشه. و فرزند در بزرگسالی مسئول اعمال و رفتار خودشه. شاید الان مثال‌هایی از بزرگان کشورمون داشته باشید که برخی فرزندان یا نوه‌هاشون درست عمل نمی‌کنن. ولی فرزندانی از نسل همین بزرگان و بزرگان دیگر هستن که انسان‌های مفید برای جامعه هستن و خدمات زیادی انجام می‌دن. ولی خب معمولا خوبی‌ها خیلی شیوع پیدا نمی‌کنه. ولی بدی‌ها و مشکلات سریع رسانه‌ای میشه. امام موسی کاظم (ع) حدود ۴۰ تا فرزند داشت. برخی از فرزندان حضرت علیه امام‌رضا توطئه کردن. ولی یه امام رضا و حضرت معصومه روی کل ایران تاثیر خودش رو گذاشت. و همچنین نسل پر تعداد موسوی‌ها که از نسل امام کاظم بودن همه جای ایران پخش هستن. حالا چندتا بچه هم عاقبت‌به‌شر بشن ایراد نداره. درتاریخ این نسل‌های شیعیان وقتی به یه شهری مهاجرت می‌کردن، به‌خاطر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاریشون خیلیا رو شیعه می‌کردن. مثلا وقتی سادات علوی به طبرستان یا مازندران امروز مهاجرت کردن. خیلی از اهالی شمال ایران بواسطه همینا شیعه شدن. حالا اگه امامای ما و پیروانشون اعتقاد به تک فرزندی یا دو فرزندی داشتن الان نسل شیعه شاید منقرض شده بود. و نکته مهم این‌که تاثیرات فرزندان خوب بیشتر از فرزندان بد خواهد بود. بحث فرزندآوری رو باید از دیدگاه‌های مختلف و در دراز مدت بررسی کرد. قرار نیست تعداد فرزندان بالا فقط برای خودمون و در زمان خودمون مفید باشه. ✍ حسین دارابی @Hoseindarabi
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
💠همه میگن باید فرهنگ سازی بشه! 🔸جوری شده که وقتی کسی قرار نیست کاری انجام بده ویا اصلا بلد نیست و یا نمیدونه باید چیکار کنه وکلی نقد کرده ووقتی پای پیشنهاد اومده دستش خالیه ونمیدونه چی بگه ؟ فقط یه جمله به ذهنش میرسه! اونم‌اینه که قیافه بگیره و مثل اینکه خیلی میدونه وداره اکسیر حیات دست مردم میده ! بگه‌: "باید کرد! " 🔸من‌بارها دیدم و‌البته برای همه دیگه خیلی عادیه که وقتی که موضوع هم مطرح میشه و کلی هم براش اعتبار وبودجه میگیرن‌ وکلی براش مانور و تبلیغات میکنن وهمه منتظرن ببینن بعد از دوسه روز همایش ملی قراره چی به راهبردهای اجرایی بدن به دست مردم تا مشکلاتشون حل بشه؟ در اختتامیه همه جمع میشن و برضرورت امر مهم و خطیر " " تاکید میکنن ویه کف و صلوات ترکیبی هم میزنن و میرن مهرآباد تا با بلیطهای بیزینس و گران قیمت از خرج‌بیت المال پرواز خوب و خوشی رو تجربه کنند ! وکلی شاهد مثال دیگه که‌اگه‌بخوام‌ بگم آدم سرسام میگیره ! همه از ضرورت فرهنگ سازی دم میزنند اما‌کسی نیست که تکلیفشون رو روشن بکنه و بگه که: ۱- فرهنگ سازی به زبان خودمانی نه‌آنچه‌در ویکی پدیا ویا کتابهای قلمبه سلمبه نوشته یعنی چی ؟ ۲- از کجا شروع میشه وقراره اصلا کی شروع بشه ؟ ۳-متولی اون کیه وچرا در کنار همه سازمانهای مجهول الخاصیه سازمان و‌متولی فرهنگ سازی نداریم‌ ؟ ۴- در حول و حوش این چهار دهه اخیر چیکار کردیم‌ که تازه امروز به این رسیدیم که باید فرهنگ سازی کرد؟ ۵-تا کی قراره این جمله کلیشه ای را بگیم‌ وخودمون رو راحت کنیم‌ و بن بست باکلاس برای همه معضلات اجتماعی و فرهنگیمون بتراشیم ؟ ۶-چرا کسی نمیگه‌چشم‌ !من‌ فرهنگ سازی میکنم فقط الان باید چیکار کنم‌؟ چرا همه سرشون رو تکون میدن و تاییدش میکنن و بهش حال میدن ؟ 👈 لطفا از این‌به بعد در برابر کسی که میگه‌: *باید کرد* نه‌ تاییدش میکنیم و نه‌ سرمون‌رو تکون میدیم‌ ونه‌ میکروفن رو از جلوش برمیداریم‌ بلکه‌ بهش زل میزنیم‌و میگیم‌ : 🔸لطفاراهکار عملیاتی بده و شعارنده! @mohamadrezahadadpour
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
باید یاد بگیرید نمی‌توانید محبوب همگان باشید. شما می‌توانید بهترین آلوی دنیا باشید، رسیده، آبدار، شیرین و خوشمزه. اما یادتان باشد، هستند آدم‌هایی که آلو دوست ندارند. باید بفهمید که اگر مرغوبترین آلو هستید، اما دوست شما آلو دوست ندارد، حالا می‌توانید انتخاب کنید که موز بشوید، اما باید متوجه باشید که اگر تصمیم بگیرید موز بشوید، همیشه یک موز درجه دوم خواهید بود، در حالی که می‌توانستید برای همیشه بهترین آلوی دنیا باقی بمانید. 📚لئو بوسکالیا 👤عشق و دیگر هیچ زندگی @mohamadrezahadadpour
هدایت شده از  دختران آسمانی
یکی از نیروها با خودش کتاب دبیرستان آورده بود، گفتم این چیه؟ گفت: اگر شدم، میخوام از درس عقب نیفتم ۸ آبان ماه سالروز شهادت و روز نوجوان گرامی باد. 🍁 @asemangirls
سوراخ دعا را گم کرده ایم در دین اسلام استمرار عزاداری برای اموات و درگذشتگان، عملی مذموم و ناپسند است، اما با این حال، این موضوع استثنائی نیز دارد و آن عزاداری برای امام حسین(ع) است، چنانچه در روایاتی از امام صادق(ع) نقل شده است: «كُلُّ الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ مَكْرُوهٌ سِوَى الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ عَلَى الْحُسَيْنِ، عَلَيْهِ السَّلَامُ؛ همة عزاداری‌ها و گریستن‌ها ناپسند است مگر عزاداری و گریستن برای امام حسین، علیه‌السلام.» (شیخ طوسى، امالي، ص162) همچنین در کتابِ معروف کامل الزیارات از امام صادق(ع) نقل شده است: «إِنَّ الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ مَكْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِي كُلِّ مَا جَزِعَ- مَا خَلَا الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍ علیهما‌السلام فَإِنَّهُ فِيهِ مَأْجُورٌ. براى بنده، عزاداری و گريستن در تمام امور مكروه و ناپسند است مگر گريستن و عزاداری كردن بر حسين بن علىّ(ع) که شخص در اين گريستن مأجور و مُثاب می‌باشد.» (ابن قولويه قمی، كامل الزيارات، ص100.) این روایات انحصار برپایی عزاداری را برای امام حسین(ع) بیان می‌کنند، افزون بر این، سیرهٔ اهل بیت(ع) نیز به گونه‌ای بوده است که به غیر از امام حسین(ع)، به عزاداری مستمر در سوگِ دیگر عزیزان خویش نمی‌پرداختند. با این حال در قرن‌های اخیر، شیعیان به احترام دیگر ائمه(ع) روز شهادت آنها را نیز مورد تعظیم قرار داده و با برپایی مجالسی، ضمنِ بیان مناقب آن بزرگواران و رنج‌های مبارزه آنها با طاغوت‌ها، به بزرگداشت ایشان می‌پردازند. بی‌شک این موضوع امری پسندیده و مطلوب بوده و موجب تعظیمِ شعائر الهی خواهد شد. اما همیشه صورتِ عزاداری این ایام با مجالسی که در ایام محرم تشکیل می‌شده، متفاوت بوده است و هدف از تشکیل این مجالس بیشتر آگاهی از مقام و منزلت ائمه(ع) و پستی دشمنان آنها می‌باشد. همچنان‌که این مجالس به روز شهادت اختصاص داشته و از آن روز فراتر نمی‌رفته است. اما در سال‌های اخیر اعلام عزای عمومی و عزاداری، تنها به سوگ و عزای ائمه(ع) اختصاص نیافته و سالگرد وفات شخصیت‌های محترمی، همچون: حضرت ابوطالب، حضرت خدیجه، حضرت ام‌البنین، حضرت زینب، حضرت ام‌کلثوم و...(ع) نیز به ایام سوگواری اضافه شده‌اند. جالب اینجاست که کیفیت عزاداری این مناسبت‌ها نیز نباید چیزی کمتر ازعزاداری ایام محرم و عاشورا داشته باشد، آن‌گونه که هر سال شاهد گسترش کاروان‌های زنجیرزنی و عزاداری برای امام‌زادگان و منسوبان به اهل‌بیت(ع) هستیم. در این راستا برای ترغیب مردم به این عزاداری گاهی عنوان رحلت این بزرگواران تبدیل به شهادت می‌شود. همچون شهادت حضرت زینب، شهادت ام‌کلثوم و... مشکل هنگامی وسعت پیدا می‌کند که عده‌ای به صورت تحکمی و زورگویانه از عموم مردم می‌خواهند که آنها را در برپایی عزاداری همراهی نموده و با پوشیدن لباس سوگ، از هرگونه شادی در این ایام خودداری کنند. صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور نیز برای آن‌که از تیرس انتقادات دور باشند، به این سوگواری‌ها رسمیت بخشیده و آنها را پررنگ می‌کنند. البته در اینجا ممکن است عده‌ای دچار سوءتفاهم شوند که شاید شما با تکریم این شخصیت‌های مذهبی مخالفید، از این رو صراحتا می‌گوییم: هرگز مخالف برپایی مجلس بزرگداشت در سالگرد وفات امام‌زادگان یا حتی یادآوری حوادثی همچون تخریب بقیع یا بارگاه عسگریین(ع) نیستیم، ولی آیا واقعاً باید برای تمام این مناسبت‌ها اعلام عزای عمومی کنیم؟! آیا تبیین عظمت افرادی همچون حضرت زینب، ابوطالب و خدیجه(ع) تنها از طریق اعلام عزای عمومی در وفات آنها و عزاداری ممکن است؟! آیا نمی‌توان با برپایی همایش‌ها و جلسات علمی و فرهنگی، به تبیین جایگاه و نقش آنها در اسلام پرداخت؟! بی‌شک شیعیان وظیفه دارند برای شهادت امام حسین(ع) سوگواری کنند ولی آیا این عزاداری را می‌توانیم بدون هیچ ضابطه‌ای به دیگر ایام و مناسبت‌ها نیز تعمیم دهیم؟ با این رویکرد نهایتِ سوگواری‌ها تا کجا خواهد بود؟! محققاً در هر روز و زمانی از سال که فرض شود، به اهل‌بیت(ع) رنج و مصیبتی وارد شده است، آیا باید برای همه این مناسبت‌ها اعلام عزا کنیم؟ متأسفانه در فرهنگ کنونی شیعه بهترین راه برای بزرگداشت شخصیت‌های دینی برپایی سوگواری و عزا است. در حالی که در میلاد این افراد نیز می‌توان شخصیت آنها را گرامی داشت. چرا عده‌ای هیچ‌گاه اعتراض نمی‌کنند که اعیاد مذهبی و جشن میلاد بزرگان دینی، در جمهوری اسلامی خوب برپا نمی‌شود ولی همواره عده‌ای معترضند که در برپایی سوگ و عزا کم‌کاری می‌شود؟! به نظر می‌رسد عزاداری که اختصاص به عاشورا داشته، برای عده‌ای از شیعیان تبدیل به هدف شده است و آنها سوراخ دعا را گم کرده‌اند. ⛔️ کانال برداشت های نادرست اعتقادی👇 http://eitaa.com/joinchat/2691956738Cec06dd8967
سوراخ دعا را گم کرده ایم در دین اسلام استمرار عزاداری برای اموات و درگذشتگان، عملی مذموم و ناپسند است، اما با این حال، این موضوع استثنائی نیز دارد و آن عزاداری برای امام حسین(ع) است، چنانچه در روایاتی از امام صادق(ع) نقل شده است: «كُلُّ الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ مَكْرُوهٌ سِوَى الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ عَلَى الْحُسَيْنِ، عَلَيْهِ السَّلَامُ؛ همة عزاداری‌ها و گریستن‌ها ناپسند است مگر عزاداری و گریستن برای امام حسین، علیه‌السلام.» (شیخ طوسى، امالي، ص162) همچنین در کتابِ معروف کامل الزیارات از امام صادق(ع) نقل شده است: «إِنَّ الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ مَكْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِي كُلِّ مَا جَزِعَ- مَا خَلَا الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍ علیهما‌السلام فَإِنَّهُ فِيهِ مَأْجُورٌ. براى بنده، عزاداری و گريستن در تمام امور مكروه و ناپسند است مگر گريستن و عزاداری كردن بر حسين بن علىّ(ع) که شخص در اين گريستن مأجور و مُثاب می‌باشد.» (ابن قولويه قمی، كامل الزيارات، ص100.) این روایات انحصار برپایی عزاداری را برای امام حسین(ع) بیان می‌کنند، افزون بر این، سیرهٔ اهل بیت(ع) نیز به گونه‌ای بوده است که به غیر از امام حسین(ع)، به عزاداری مستمر در سوگِ دیگر عزیزان خویش نمی‌پرداختند. با این حال در قرن‌های اخیر، شیعیان به احترام دیگر ائمه(ع) روز شهادت آنها را نیز مورد تعظیم قرار داده و با برپایی مجالسی، ضمنِ بیان مناقب آن بزرگواران و رنج‌های مبارزه آنها با طاغوت‌ها، به بزرگداشت ایشان می‌پردازند. بی‌شک این موضوع امری پسندیده و مطلوب بوده و موجب تعظیمِ شعائر الهی خواهد شد. اما همیشه صورتِ عزاداری این ایام با مجالسی که در ایام محرم تشکیل می‌شده، متفاوت بوده است و هدف از تشکیل این مجالس بیشتر آگاهی از مقام و منزلت ائمه(ع) و پستی دشمنان آنها می‌باشد. همچنان‌که این مجالس به روز شهادت اختصاص داشته و از آن روز فراتر نمی‌رفته است. اما در سال‌های اخیر اعلام عزای عمومی و عزاداری، تنها به سوگ و عزای ائمه(ع) اختصاص نیافته و سالگرد وفات شخصیت‌های محترمی، همچون: حضرت ابوطالب، حضرت خدیجه، حضرت ام‌البنین، حضرت زینب، حضرت ام‌کلثوم و...(ع) نیز به ایام سوگواری اضافه شده‌اند. جالب اینجاست که کیفیت عزاداری این مناسبت‌ها نیز نباید چیزی کمتر ازعزاداری ایام محرم و عاشورا داشته باشد، آن‌گونه که هر سال شاهد گسترش کاروان‌های زنجیرزنی و عزاداری برای امام‌زادگان و منسوبان به اهل‌بیت(ع) هستیم. در این راستا برای ترغیب مردم به این عزاداری گاهی عنوان رحلت این بزرگواران تبدیل به شهادت می‌شود. همچون شهادت حضرت زینب، شهادت ام‌کلثوم و... مشکل هنگامی وسعت پیدا می‌کند که عده‌ای به صورت تحکمی و زورگویانه از عموم مردم می‌خواهند که آنها را در برپایی عزاداری همراهی نموده و با پوشیدن لباس سوگ، از هرگونه شادی در این ایام خودداری کنند. صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور نیز برای آن‌که از تیرس انتقادات دور باشند، به این سوگواری‌ها رسمیت بخشیده و آنها را پررنگ می‌کنند. البته در اینجا ممکن است عده‌ای دچار سوءتفاهم شوند که شاید شما با تکریم این شخصیت‌های مذهبی مخالفید، از این رو صراحتا می‌گوییم: هرگز مخالف برپایی مجلس بزرگداشت در سالگرد وفات امام‌زادگان یا حتی یادآوری حوادثی همچون تخریب بقیع یا بارگاه عسگریین(ع) نیستیم، ولی آیا واقعاً باید برای تمام این مناسبت‌ها اعلام عزای عمومی کنیم؟! آیا تبیین عظمت افرادی همچون حضرت زینب، ابوطالب و خدیجه(ع) تنها از طریق اعلام عزای عمومی در وفات آنها و عزاداری ممکن است؟! آیا نمی‌توان با برپایی همایش‌ها و جلسات علمی و فرهنگی، به تبیین جایگاه و نقش آنها در اسلام پرداخت؟! بی‌شک شیعیان وظیفه دارند برای شهادت امام حسین(ع) سوگواری کنند ولی آیا این عزاداری را می‌توانیم بدون هیچ ضابطه‌ای به دیگر ایام و مناسبت‌ها نیز تعمیم دهیم؟ با این رویکرد نهایتِ سوگواری‌ها تا کجا خواهد بود؟! محققاً در هر روز و زمانی از سال که فرض شود، به اهل‌بیت(ع) رنج و مصیبتی وارد شده است، آیا باید برای همه این مناسبت‌ها اعلام عزا کنیم؟ متأسفانه در فرهنگ کنونی شیعه بهترین راه برای بزرگداشت شخصیت‌های دینی برپایی سوگواری و عزا است. در حالی که در میلاد این افراد نیز می‌توان شخصیت آنها را گرامی داشت. چرا عده‌ای هیچ‌گاه اعتراض نمی‌کنند که اعیاد مذهبی و جشن میلاد بزرگان دینی، در جمهوری اسلامی خوب برپا نمی‌شود ولی همواره عده‌ای معترضند که در برپایی سوگ و عزا کم‌کاری می‌شود؟! به نظر می‌رسد عزاداری که اختصاص به عاشورا داشته، برای عده‌ای از شیعیان تبدیل به هدف شده است و آنها سوراخ دعا را گم کرده‌اند. ⛔️ کانال برداشت های نادرست اعتقادی👇 http://eitaa.com/joinchat/2691956738Cec06dd8967
محمد پدر و مادر در انتخات نام نیکو برای فرزند، مختارند. ولی کسی که چهار فرزند پسر دارد، مکروه است نام یکی از آنان را "محمد" نگذارد. تحریرالوسیله ج2 ص310 م2 🌱 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
ربای حلال اکثر مردم ربا را در همه حال حرام می دانند، در حالی که ربا در مواردی حلال است: 1. زن و شوهری که در ازدواج موقت یا دائم هستند، اگر از یکدیگر ربا بگیرند، حرام نیست. 2. پدر و فرزند اگر از یکدیگر ربا بگیرند حرام نیست، لیکن بین مادر و فرزند، مشهور از فقها فرموده اند، ربا حرام است. حیدری نراقی، علی محمد؛ آیین تجارت از دیدگاه اسلام 🌱 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
☠ماده مخدری معروف به «دستمال» مراقب باشید، مخصوصا دختران جوان☝️ جنس آن شبیه کاغذ خشک کن یا پارچه است و اثرات توهم زایی و تخریب آن 20 تا 80 برابر حشیش است. 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
متخصصی که رهبری گروه دانشمندان تراریخته کردن سیب زمینی را بعهده داشت با نوشتن کتابی پشت پرده های مافیاهای تراریخته را افشا کرد و گفت سیب زمینی های تراریخته مضر است (دقت کنید سیب زمینی های ایران تراریخته نیست). تصویر این کتاب در زیر و در سایت آمازون بفروش می رسد. 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
هدایت شده از کانال حسین دارابی
آقااا برای همه سختی‌هایی که برای چندفرزندی مطرح می‌کنن راه‌حلی هست. بهونه نیارید. خونه حیاط‌دار نداریم؟ پارک سرکوچه که هست؟ ما حال نداریم بچه‌ها رو ببریم پارک بازی کنن. میگیم نمیشه. میخواید بگید قدیما که مادرها با بچه‌ها نمی‌رفتن تو حیاط، الان ما باید بریم باهاشون پارک. مقایسه درست نیست. منم میگم قدیما مادرا با بچه‌ها نمیرفتن تو حیاط ولی چند ساعت از وقتشون رو لباس میشستن، ظرف میشستن و... الان شما دیگه ماشین لباس‌شویی داری. اون وقت لباس شستن رو بذار برای بچه‌هات. اتفاقا خیلی هم بیشتر کیف میده. با بچه‌ها بودن خیلی بهتره تا لباس بِسّابی. نمیشه که بشینیم هی بگیم نمیشه نمیشه. یا طرف می‌گه اعصاب یدونه بچه‌هم نداریم. خب این مشکل بچه‌ نیست مشکل خودته.‌ برو اعصابتو درست کن. اگرم بچه نداشتی باید اعصابت رو درست کنی. بچه میاد که این ایرادهاتو بهت بگه. بفهمی اعصاب نداری و شروع کنی اصلاحش کنی. کما این‌که تو ازدواج همین‌طور بود. دو انسان خیلی متفاوت ازدواج کردید و مشکلات زیادی اولش داشتید و بمرور اصلاحش کردید. الان اکثر زن‌وشوهرا نسبت به اول ازدواجشون خیلی بهترن. خب این یعنی رشد کردید. بچه هم همینطور. صبروحوصلتون رو بالا میبره. اینم رشده. هر مشکلی یه راه‌حلی داره. ما بجای پیدا کردن راه‌حل و فکر کردن درباره‌اش و برنامه‌ریزی دربارش، صورت مساله رو پاک می‌کنیم. (آقا بازم جمله‌ای که در قسمت اول گفتمو تکرار می‌کنم. اگر امکان، توانایی‌ و مهارتش رو دارید.) (۳) @Hoseindarabi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
آقا من اصلا هیچی. تو تربیت فرزند استادسلطانی رو که قبول دارید. ایشون و بقیه روانشناسای مطرح دنیا میگن ۳ تا بچه اول دست‌گرمیه. فرزندپروری تازه از بچه چهارم به بعد شروع میشه. دقت کنید چهارم "به‌بعد". انتهاشو نمیگن چندتا. حالا یعنی چی؟ یعنی این‌که شما تو ۳تا بچه اول اصول‌تربیتی رو بصورت تجربی یاد می‌گیری. مهارتت میره بالا. با چالش‌های مختلف روبرو میشی و راه‌حلش رو پیدا می‌کنی. خودت میشی یه‌پا روانشناس و مشاور. کلی نکات تربیتی هم یادگرفتی از کتاب‌ها از فضای مجازی مثل کانال‌نوردیده😜. آماده‌آماده هستی بچه‌چهارم بیاد یه دسته‌گل پرورش بدی که در آینده بترکونه. ولی ما یدونه یا دوتا میاریم ولش میکنیم. وقتی تازه می‌خواد نتیجه زحماتمونو بگیریم بیخیال بچه می‌شیم. بچه اول که موش‌آزمایشگاهیه. هم خودمون جوان و بی‌اعصابیم. هم بچه یه موجود جدیده برامون و بی‌تجربه‌ایم. کلی اشتباه می‌کنیم تو تربیتش. یه روز کتکش میزنیم. به روز لوسش می‌کنیم. هر روز یه مدل برخورد می‌کنیم. تاجایی که درمانده میشیم. تازه میریم سراغ مشاور و کتاب و چندتا نکته یاد می‌گیریم. که دیر شده. ولی به‌درد بچه دوممون می‌خوره. منم بچه اول بودم. حالا نگاه نکنید آدم باکمالاتی هستم بالاخره استثناء همه جا وجود داره‌.😁 بچه دوم تاثیرات مثبتی روی تربیت بچه اول داره. در کشمکش‌های بچه‌ها باهم رشد اجتماعی‌شون بالا می‌ره و استقلال‌شون میره بالا و... اصلا این جمله که ما یه‌بچه میاریم و درست تربیتش می‌کنیم حرف بی‌پایه و اساسیه. چون تک‌فرزندی خودش یک آسیبه. هرکاری بکنید نمی‌تونید فواید تربیتی داشتن خواهر برادر رو برای تک‌فرزندتون فراهم کنید. جدای از آسیب‌های دیگه‌اش. بچه‌های بعدی هم بهمین ترتیب. خلاصه من نمی‌گم، روانشناسای بزرگ می‌گن ۳ تا بچه اول دست‌گرمیه. این بدین معنا نیست که سه تای اول آدمای روانی میشن. نه. منظور اینه بچه ها بیشتر بشن اولا بچه های اول بهتر میشن و ثانیا بچه آخریا خیلی بهتر میشن. (۴) سه تابچه اول دستگرمیه ✍ حسین دارابی @Hoseindarabi
هدایت شده از رادار انقلاب
💢هیئت همراه ✅روزی حضرت محمد(ص) به طرف قبرستان بقیع رهسپار شدند. اصحاب حضرت نیز به دنبال ایشان به راه افتادند. حضرت محمد وقتی حضور اصحاب، پشت سرشان شدند، ایستادند و به آنها دستور دادند جلوتر بروند. آن گاه خود، پشت سر حرکت کردند. وقتی از ایشان، علّت چنین کاری را پرسیدند، فرمودند: من صدای پای شما که سرم می‌آمدید را شنیدم و ترسیدم چیزی از تکبّر، به راه پیدا کند 📚میزان الحکمه، ج ۱۰ ، ص ۳۰ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اهمیت به نماز علامه طباطبایی از زبان حاج آقا قرائتی سالروز رحلت علامه طباطبایی @mobahelegharn_21