eitaa logo
اطلاع رسانی
56 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
92 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘راه فاطمه‌ی زهرا عبارت است از خودسازی و جهان‌سازی ‌ ✍ : راه، همین راهی است که امروز به فضل الهی، انقلاب جلو پای مردم ما گذاشته است. این، همان راه حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیهاست: خودسازی و جهان سازی. ✔️خودسازی به معنای پرداختن به عمران و آبادی جانی که جسم ما محترم به اوست. این دختر جوان، این بانویی که به هنگام شهادت هجده سال داشت، آن قدر عبادت می‌کرد و به نماز می‌ایستاد که ساق های پاهای مبارکش ورم می‌کرد! این خانم، با این منزلت، با این مقام، کار منزل را هم خودش می‌کرد. پذیرایی از شوهر و فرزندان هم برعهده‌ی خود او بود. ۱۳۷۱/۹/۲۴
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 8⃣3⃣(قسمت سی و هشتم) سفر حج ✨ امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) قبل از رفتن به سفر حج فرمودند : هرگاه کسی از شما بخواهد حج برود خودش در تهیه مقدّمات سفرش اقدام نماید ؛ زیرا خداوند در سوره توبه آیه ۴۵ می فرماید : « اگر آنان اراده خروج داشتند برای آنان ساز و برگی آماده می کردند. » 🔻و همچنین فرمودند : بپرهیزید از ارتکاب گناهان ؛ زیرا هرگونه بلا و فقری از گناه برخاسته می شود ، حتی زخم و رنج و مصیبت . و خداوند در سوره شوری آیه ۲۹ می فرماید : « آنچه برسد شما را از آفات ، پس به سبب گناهانی است که دستهای شما فراهم آورده و خداوند از بسیاری از گناهان در می گذرد. » ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا◼️✨◼️✨ ا✨◼️✨ ا◼️✨ ا✨ ⚜️حضرت فاطمة الزهراء (علیها السلام) حقیقت «حبّة» در آیات حضرت قرآن 🔹 قسمت اول ✨مثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم‏ مَثل کسانی که اموال خویش را در راه خدا انفاق می کنند، ‌مانند حبّه ای است که هفت خوشه سنبل از آن بروید، در هر شاخه سنبلی،‌ صد حبّه باشد ،‌ و خداوند برای هر کس بخواهد مضاعف می گرداند و او واسع علیم است. (سوره بقره‌، آيه ۲۶۱) *️⃣این آیه یکی از ضرب امثال حضرت قرآن است،‌ استفاده از مَثل برای بیان حقیقت . حبه ای که از آن هفت خوشه می روید ،‌ آیه ای آفاقی است برای بیان حقیقت. 🔹حبّه عنصرِ ظهور هفت سنبل اصلی است که از آن نشأت گرفته اند.‌ در مرتبه بعد، هر سنبل و خوشه ای منشأ پیدایش حبه های دیگر می شود، حبه هایی که از مظاهر حبه اصلی هستند،‌ اما با حبه اصلی متفاوت اند. 🔹گرچه در معنای آفاقی، حبه های رشد یافته با حبه اصلی تفاوتی ندارد،‌ اما در معنای انفسی این آیه شریفه، بین حبه اصلی و حبه های رشد و نمو یافته تفاوت غیر قابل قیاسی وجود دارد؛ بدین صورت که گرچه مظهر و نشانه حبه اصلی می باشند و می توانند خود منشأ سنابل و حبوب دیگر گردند، اما این حبوب ،‌ حبه در معنای نسبی آن هستند و آن حبه اصلی، حبه در معنای مطلق است. 🔘همان طور که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در اشاره به این آیه بیان فرمودند که خداوند عزوجل فرد و یگانه است، وَتر یعنی فردیت و یگانگی را دوست دارد و به همین جهت وَتر را برای خود برگزید و همه را بر هفت جاری می کند، یکی از مصادیق وتر، حبه است که از آن هفت خوشه می روید. ➖قالَ له عَلِيٌّ (علیه السلام): ▫️... إِنَّ اللَّهَ فَرْدٌ يُحِبُّ الْوَتْرَ وَ فَرْدٌ اصْطَفَى الْوَتْرَ فَأَجْرَى جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ عَلَى سَبْعَةٍ ‏ ▫️فقَالَ عَزَّ وَ جَلَ.. ..حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ ◀️نکته حائز اهمیت و کلیدی در این روایت این است که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام)، این مطلب را در جواب فردی بیان فرمودند که از معنای «لیلة القدر» سوال کرده بود و حضرت در پاسخ بیان فرمودند که من تنها یکی از معانی ظاهری لیلة القدر را برای تو بیان می کنم، اما همین معنا تو را عالِم ترین فرد سرزمین ات راجع به معنی لیلة القدر خواهد ساخت. ✨ ◼️✨ ✨◼️✨ ◼️✨◼️✨ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
🔸️ بخشش به خدا !!! @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ویژه 📹ببینید| دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب ➕تحسین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره نکته ابتکاری موجود در شعر 🆔 @mahdavi_arfae
🏴 هیچ‌ فردی در امت مانند فاطمه(س) نبود 🔺 رهبرانقلاب‌اسلامی: حسن بصری که از زهّاد ثمانیّه‌ی‌ معروف است و زاویه هم دارد با اهل‌بیت، میگوید که «ما کان فی هذه الامّة اعبد من فاطمة کانت تقوم حتّی تورّم قدماها».معنای این تعبیر «ما کان اعبد من فاطمة» این نیست که شبیه او و به اندازه‌ی او تعدادی وجود داشتند؛ نه، در تعبیرات عربی معنایش این است که هیچ کس در امّت، مانند او نبود از لحاظ عبادت. این را حسن بصری میگوید؛ حسن‌بصری دوران فاطمه‌ی زهرا(س) را درک نکرده، امّا اینکه این طور قاطع این حرف را میزند نشان میدهد این جزو مسلّمات و متواتراتی بوده است که در آن زمان وجود داشته است.۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ☑️☑️☑️ 🌷کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی🌷 https://eitaa.com/shahid6200
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 9⃣3⃣(قسمت سی و نهم) احکام ناحق 🔻حضرت علی (علیه السلام) در مسجد کوفه نشسته بود، ناگهان عبدالله بن قفل تمیمی در حالیکه زرهی به همراه داشت بر آن حضرت گذشت. 🔻امام (علیه السلام) به عبدالله گفت : این زره طلحه است که در جنگ صفین از او ربوده شده است. عبدالله گفت : به نزد شریح قاضی می رویم. رفتند ، شریح به قضاوت نشست. ✨ امیرالمؤمنین فرمود : این زره طلحه است که در صفین از او ربوده شده است. شریح گفت : در این باره شاهد بیاور ! 🔻علی (علیه السلام) امام حسن را آورده بر آن گواهی داد. شریح گفت : با گواهی یک نفر حکم نمی کنم مگر اینکه دیگری با او باشد. 🔻 حضرت علی قنبر را آورد و او بر آن گواهی داد . شریح : قنبر برده است و شهادتش نافذ نیست . و علی (علیه السلام) خشمگین شده به قنبر فرمود : بگیر زره را که این مرد ( شریح ) سه بار قضاوت به ناحق نمود. 🔻 در این موقع شریح تکانی خورده و به آن حضرت عرضه داشت : من پس از این ، هیچ وقت بین دو نفر قضاوت نخواهم کرد مگر اینکه علت سه بار قضاوت ناحق مرا به من بگویید. ✨ امیرالمؤمنین به او فرمود : وای بر تو ! هنگامی که طرح دعوا کردم گفتی : گواه بیاور با اینکه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرموده مال ربوده شده هر جا که یافت شود بدون اقامه گواه گرفته می شود. پس من گفتم شاید او این حدیث رسول خدا را نشنیده ، آنگاه حسن را آوردم و بر آن گواهی داد. پس گفتی : او یک شاهد است و من با شهادت یک شاهد حکم نمی کنم ، با اینکه رسول خدا (صلى الله علیه و آله) با یک شاهد و سوگند ، حکم نموده است . سپس قنبر را آوردم و گواهی داد، پس گفتی : او برده است و من با گواهی برده حکم نمی کنم ، با اینکه گواهی برده اگر عادل باشد پذیرفته است . و آنگاه فرمود : وای بر تو ! امام مسلمین بر امور بزرگتر مسلمین مأمون و مورد و اعتماد است . ↩️ ادامه دارد...
💠 تفسير "إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ" ✨ امیرالمؤمنین (علیه السلام) شنيدند كه شخصی گفت « إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ »، فرمودند : اين سخن ما كه می گوييم " ما همه از خداييم" ؛ اقراری است به بندگی و اينكه می گوييم "بازگشت ما به سوی او است " ؛ اعترافی است به نابودی خويش. 📒 ، حکمت ۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا◼️✨◼️✨ ا✨◼️✨ ا◼️✨ ا✨ ⚜️حضرت فاطمة الزهراء (علیها السلام) حقیقت «حبّة» در آیات حضرت قرآن 🔹 قسمت دوم ⏺ذاکر کسی است که کثیر الذکر باشد، و خداوند عزوجل جلیس الذاکرین است. حال سوال این است که حقیقت ذکر کثیر چیست ؟ ذکری که خصوصیت آن خیر بودن است. ◀️حقیقت ذکر کثیر، تسبیح حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است و منظور شریفه « فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ » تسبیح حضرت خاتون است. 🔹تسبيح فاطمة الزهراء (عليها السلام) ذكر الله الكثير الذي‏ قال الله عز و جل: فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ‏. 📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۳۵۶ 📓معاني الأخبار ؛ النص ؛ ص۱۹۴ 📓بحار الأنوار ؛ ج۹۰ ؛ ص۱۵۵ 🔘از حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) سوال شد که حد ذکر کثیر چیست که خداوند عزوجل در آیه حضرت قرآن، مؤمنان را به ذکر کثیر امر می فرماید؟ منتهای آن چیست؟ ➖يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثيرا (سوره احزاب، آيه ۴۱ ) حضرت فرمودند: ▪️ إنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم عَلَّمَ فَاطِمَةَ عليها السلام أَنْ تُكَبِّرَ أَرْبَعاً وَ ثَلَاثِينَ تَكْبِيرَةً وَ تُسَبِّحَ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ تَسْبِيحَةً وَ تُحَمِّدَ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ تَحْمِيدَةً فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ بِاللَّيْلِ مَرَّةً وَ بِالنَّهَارِ مَرَّةً فَقَدْ ذَكَرْتَ اللَّهَ كَثِيراً ▫️حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به حضرت فاطمه الزهراء (علیها السلام) فرمودند اگر سی و چهار بار تکبیر و سی و سه بار تسبیح و سی و سه بار تحمید ، را ‌یک بار شب هنگام و یک بار در روز به جا آوری،‌ ذکر کثیر را به جا آورده ای. 📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ؛ ص۴۴۶ 📓تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج۱۰ ؛ ص۴۰۴ ☑️بنابراین ذکر کثیر، ‌تسبیح حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) است. ذکری که خصوصیت آن «خیر» بودن است و حضرت کوثر، خیر کثیر هستند. 🔹در نتیجه این یکی از فضائل و مناقب حضرت مادر است که خداوند عزوجل تنها جلیس و همنشین محبین و تسبیح گویان آن حضرت می باشد. 🔹هر که تسبیح حضرت عصمة الله الکبری را به جا‌ آورد ،‌ به میزان معرفت اش، متصف به عصمت شده، تزکیه می گردد . همان طور که در روایت بالا اشاره شد که «ازکاها» یعنی مزکّی ترین اعمال ، تسبیح حضرت زهراء (سلام الله علیها) است. 🔹به عبارت دیگر به میزانی که محبین ذکر الله، در معرفت حضرت صدیقة‌ الکبری (سلام الله علیها) به مقام تسبیح یعنی سبوحیت حضرت مادر و برئ دانستن ایشان از هر گونه نقص و عیب و خطا برسند، خداوند عزوجل نیز جلیس و همنشین ایشان می شود، چرا که با تسبیح حقیقی،‌ در عصمت پیش رفته و تزکیه می گردند. 🖋بنابراین یکی از مناقب ذاتی حضرت خاتون فاطمه زهراء (سلام الله علیها) حقيقت ذكر كثير است و تسبيح ايشان اعظم عبادات است؛ که در آیات حضرت قرآن ،‌ مؤمنين به این ذکر یعنی تسبیح حضرت مادر،‌ امر شده اند. ✨ ◼️✨ ✨◼️✨ ◼️✨◼️✨ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 0⃣4⃣(قسمت چهلم) داستان قدامه 🔻 قدامه بن مظعون شراب نوشید ، عمر تصمیم گرفت بر او حد جاری کند ، قدامه به عمر گفت : حد بر من روا نیست ، زیرا خداوند در قرآن مجید می فرماید : « بر آنان که ایمان آورده اند و کردار شایسته انجام داده اند ، گناهی نیست در آنچه خورده اند ، هرگاه بپرهیزند و ایمان بیاورند و کارهای شایسته بکنند. » پس عمر از او صرفنظر کرد . ✨ امیرالمؤمنین (علیه السلام) این را شنید نزد عمر رفت و به وی فرمود : چرا به قدامه حد نزدی ؟ عمر گفت : قدامه این آیه را برایم خواند و خود را از مصادیق آن دانست. 🔻حضرت على (علیه السلام) فرمود : قدامه از مصادیق این آیه نیست ؛ زیرا کسانی که ایمان آورده و کردار نیک انجام می دهند هرگز حرامی را حلال نمی شمرند ، اینک قدامه را برگردان و او را از آن گفتارش توبه بده و بر او حد جاری کن... 🔻 عمر به خود آمد و قدامه را طلبید و چون قدامه از جریان باخبر شد نزد عمر اظهار ندامت و توبه کرد... و آنگاه که خواست به او تازیانه بزند مقدارش را نمی دانست ، باز از آن حضرت راهنمایی خواست . ✨ حضرت على (علیه السلام) به او فرمود : حدّش هشتاد تازیانه است ؛ زیرا کسی که شراب نوشد مست می شود و در آن هنگام هذیان می گوید و به مردم تهمت می زند و حد تهمت، هشتاد تازیانه است. پس عمر طبق دستور آن حضرت عمل کرد. ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏🔻رهبر انقلاب: هرکاری می‌توانید بکنید تا جوان‌ها بفهمند در جنگ چه گذشت! ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ 🆔@nahjolbalagheiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷حضرت فاطمة زهرا سلام الله علیها: 🌷«حُبّب اِلَیَّ مِنْ دنیاکُم ثلاثُ: تلاوة کتاب الله والنّظر فی وجه رسول الله والانفاق فی سبیل الله وقایع الایام- ص 295 🌷حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود: 🌷 از دنیا سه چیزدوست دارم: 🌷۱. تلاوت کتاب خدا، 🌷۲. نگاه به صورت رسول خدا ص 🌷۳.انفاق در راه خدا 🌷حضرت فاطمه سلام الله فرمودند: 🌷مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ إِلَیْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ 🌷هر کس که عبادت خالص خود را به سوى خدا بفرستد خداى عزّ و جلّ بهترین مصلحت را برایش فرو مى فرستد. شهادت حضرت زهرا ع تسلیت باد بحار ج ۶۷ ص ۲۴۹
مزدور دشمن!!حضرت : 🔻هرکسی وحدت ملی را به بهانه های مذهبی از جمله طرفداری از شیعه و سنی خدشه دار کند چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند و چه نداند. 🆔@nahjolbalagheiha
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 1⃣4⃣(قسمت چهل و یکم) درباره فدا دادن (دادن پولی یا چیزی برای نجات خویشتن یا دیگری) 🔻 اصبغ بن نباته می گوید : امیرالمؤمنین (علیه السلام) درباره یاران خود که در دست کفّار اسیر شده بودند حکمی دقیق داشتند و به یاران خود می فرمودند: " برای هر کدام از آنان که زخم در پشت سر دارد فدا ندهید چون از جنگ فرار کرده است. هر کدام را که از پیشرو زخم دارد برای او فدا بدهید و آزادش می کرد. " 🔻 همچنین حضرت امیر (علیه السلام) در جنگ جمل و صفین و نهروان در میان یاران کشته خود به دقت نظر می کرد و بر کسی که از پشت سر زخم داشت نماز نمی خواند و می فرمود : او از جهاد در راه خدا فرار کرده است. بر کسی که از پیشرو زخم داشت نماز به جای می آورد و او را به خاک می سپرد. ↩️ ادامه دارد...
شب یلدا تنها یک دقیقه از شبهای دیگر طولانی تر است✅ ما برای این یک دقیقه ساعتها برنامه ریزی میکنیم تا لحظات شادی را داشته باشیم که به ماندگاری و واقعی بودن آن هم اطمینان نداریم اما اگر تنها همان یک دقیقه را «نهج البلاغه بخوانیم»شادی واقعی را برای همیشه به وجودمان هدیه می دهیم 📜زیرا امیرمومنان می فرمایند: «همانا اين دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زيبای حكمت آميز را بجوييد.» ،حکمت۹۱ 🆔@nahjolbalagheiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا