eitaa logo
اطلاع رسانی
56 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
92 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️ بخشش به خدا !!! @samtekhoda3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ویژه 📹ببینید| دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب ➕تحسین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره نکته ابتکاری موجود در شعر 🆔 @mahdavi_arfae
🏴 هیچ‌ فردی در امت مانند فاطمه(س) نبود 🔺 رهبرانقلاب‌اسلامی: حسن بصری که از زهّاد ثمانیّه‌ی‌ معروف است و زاویه هم دارد با اهل‌بیت، میگوید که «ما کان فی هذه الامّة اعبد من فاطمة کانت تقوم حتّی تورّم قدماها».معنای این تعبیر «ما کان اعبد من فاطمة» این نیست که شبیه او و به اندازه‌ی او تعدادی وجود داشتند؛ نه، در تعبیرات عربی معنایش این است که هیچ کس در امّت، مانند او نبود از لحاظ عبادت. این را حسن بصری میگوید؛ حسن‌بصری دوران فاطمه‌ی زهرا(س) را درک نکرده، امّا اینکه این طور قاطع این حرف را میزند نشان میدهد این جزو مسلّمات و متواتراتی بوده است که در آن زمان وجود داشته است.۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ☑️☑️☑️ 🌷کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی🌷 https://eitaa.com/shahid6200
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 9⃣3⃣(قسمت سی و نهم) احکام ناحق 🔻حضرت علی (علیه السلام) در مسجد کوفه نشسته بود، ناگهان عبدالله بن قفل تمیمی در حالیکه زرهی به همراه داشت بر آن حضرت گذشت. 🔻امام (علیه السلام) به عبدالله گفت : این زره طلحه است که در جنگ صفین از او ربوده شده است. عبدالله گفت : به نزد شریح قاضی می رویم. رفتند ، شریح به قضاوت نشست. ✨ امیرالمؤمنین فرمود : این زره طلحه است که در صفین از او ربوده شده است. شریح گفت : در این باره شاهد بیاور ! 🔻علی (علیه السلام) امام حسن را آورده بر آن گواهی داد. شریح گفت : با گواهی یک نفر حکم نمی کنم مگر اینکه دیگری با او باشد. 🔻 حضرت علی قنبر را آورد و او بر آن گواهی داد . شریح : قنبر برده است و شهادتش نافذ نیست . و علی (علیه السلام) خشمگین شده به قنبر فرمود : بگیر زره را که این مرد ( شریح ) سه بار قضاوت به ناحق نمود. 🔻 در این موقع شریح تکانی خورده و به آن حضرت عرضه داشت : من پس از این ، هیچ وقت بین دو نفر قضاوت نخواهم کرد مگر اینکه علت سه بار قضاوت ناحق مرا به من بگویید. ✨ امیرالمؤمنین به او فرمود : وای بر تو ! هنگامی که طرح دعوا کردم گفتی : گواه بیاور با اینکه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرموده مال ربوده شده هر جا که یافت شود بدون اقامه گواه گرفته می شود. پس من گفتم شاید او این حدیث رسول خدا را نشنیده ، آنگاه حسن را آوردم و بر آن گواهی داد. پس گفتی : او یک شاهد است و من با شهادت یک شاهد حکم نمی کنم ، با اینکه رسول خدا (صلى الله علیه و آله) با یک شاهد و سوگند ، حکم نموده است . سپس قنبر را آوردم و گواهی داد، پس گفتی : او برده است و من با گواهی برده حکم نمی کنم ، با اینکه گواهی برده اگر عادل باشد پذیرفته است . و آنگاه فرمود : وای بر تو ! امام مسلمین بر امور بزرگتر مسلمین مأمون و مورد و اعتماد است . ↩️ ادامه دارد...
💠 تفسير "إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ" ✨ امیرالمؤمنین (علیه السلام) شنيدند كه شخصی گفت « إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ »، فرمودند : اين سخن ما كه می گوييم " ما همه از خداييم" ؛ اقراری است به بندگی و اينكه می گوييم "بازگشت ما به سوی او است " ؛ اعترافی است به نابودی خويش. 📒 ، حکمت ۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا◼️✨◼️✨ ا✨◼️✨ ا◼️✨ ا✨ ⚜️حضرت فاطمة الزهراء (علیها السلام) حقیقت «حبّة» در آیات حضرت قرآن 🔹 قسمت دوم ⏺ذاکر کسی است که کثیر الذکر باشد، و خداوند عزوجل جلیس الذاکرین است. حال سوال این است که حقیقت ذکر کثیر چیست ؟ ذکری که خصوصیت آن خیر بودن است. ◀️حقیقت ذکر کثیر، تسبیح حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است و منظور شریفه « فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ » تسبیح حضرت خاتون است. 🔹تسبيح فاطمة الزهراء (عليها السلام) ذكر الله الكثير الذي‏ قال الله عز و جل: فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ‏. 📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۳۵۶ 📓معاني الأخبار ؛ النص ؛ ص۱۹۴ 📓بحار الأنوار ؛ ج۹۰ ؛ ص۱۵۵ 🔘از حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) سوال شد که حد ذکر کثیر چیست که خداوند عزوجل در آیه حضرت قرآن، مؤمنان را به ذکر کثیر امر می فرماید؟ منتهای آن چیست؟ ➖يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثيرا (سوره احزاب، آيه ۴۱ ) حضرت فرمودند: ▪️ إنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم عَلَّمَ فَاطِمَةَ عليها السلام أَنْ تُكَبِّرَ أَرْبَعاً وَ ثَلَاثِينَ تَكْبِيرَةً وَ تُسَبِّحَ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ تَسْبِيحَةً وَ تُحَمِّدَ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ تَحْمِيدَةً فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ بِاللَّيْلِ مَرَّةً وَ بِالنَّهَارِ مَرَّةً فَقَدْ ذَكَرْتَ اللَّهَ كَثِيراً ▫️حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به حضرت فاطمه الزهراء (علیها السلام) فرمودند اگر سی و چهار بار تکبیر و سی و سه بار تسبیح و سی و سه بار تحمید ، را ‌یک بار شب هنگام و یک بار در روز به جا آوری،‌ ذکر کثیر را به جا آورده ای. 📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ؛ ص۴۴۶ 📓تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج۱۰ ؛ ص۴۰۴ ☑️بنابراین ذکر کثیر، ‌تسبیح حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) است. ذکری که خصوصیت آن «خیر» بودن است و حضرت کوثر، خیر کثیر هستند. 🔹در نتیجه این یکی از فضائل و مناقب حضرت مادر است که خداوند عزوجل تنها جلیس و همنشین محبین و تسبیح گویان آن حضرت می باشد. 🔹هر که تسبیح حضرت عصمة الله الکبری را به جا‌ آورد ،‌ به میزان معرفت اش، متصف به عصمت شده، تزکیه می گردد . همان طور که در روایت بالا اشاره شد که «ازکاها» یعنی مزکّی ترین اعمال ، تسبیح حضرت زهراء (سلام الله علیها) است. 🔹به عبارت دیگر به میزانی که محبین ذکر الله، در معرفت حضرت صدیقة‌ الکبری (سلام الله علیها) به مقام تسبیح یعنی سبوحیت حضرت مادر و برئ دانستن ایشان از هر گونه نقص و عیب و خطا برسند، خداوند عزوجل نیز جلیس و همنشین ایشان می شود، چرا که با تسبیح حقیقی،‌ در عصمت پیش رفته و تزکیه می گردند. 🖋بنابراین یکی از مناقب ذاتی حضرت خاتون فاطمه زهراء (سلام الله علیها) حقيقت ذكر كثير است و تسبيح ايشان اعظم عبادات است؛ که در آیات حضرت قرآن ،‌ مؤمنين به این ذکر یعنی تسبیح حضرت مادر،‌ امر شده اند. ✨ ◼️✨ ✨◼️✨ ◼️✨◼️✨ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 0⃣4⃣(قسمت چهلم) داستان قدامه 🔻 قدامه بن مظعون شراب نوشید ، عمر تصمیم گرفت بر او حد جاری کند ، قدامه به عمر گفت : حد بر من روا نیست ، زیرا خداوند در قرآن مجید می فرماید : « بر آنان که ایمان آورده اند و کردار شایسته انجام داده اند ، گناهی نیست در آنچه خورده اند ، هرگاه بپرهیزند و ایمان بیاورند و کارهای شایسته بکنند. » پس عمر از او صرفنظر کرد . ✨ امیرالمؤمنین (علیه السلام) این را شنید نزد عمر رفت و به وی فرمود : چرا به قدامه حد نزدی ؟ عمر گفت : قدامه این آیه را برایم خواند و خود را از مصادیق آن دانست. 🔻حضرت على (علیه السلام) فرمود : قدامه از مصادیق این آیه نیست ؛ زیرا کسانی که ایمان آورده و کردار نیک انجام می دهند هرگز حرامی را حلال نمی شمرند ، اینک قدامه را برگردان و او را از آن گفتارش توبه بده و بر او حد جاری کن... 🔻 عمر به خود آمد و قدامه را طلبید و چون قدامه از جریان باخبر شد نزد عمر اظهار ندامت و توبه کرد... و آنگاه که خواست به او تازیانه بزند مقدارش را نمی دانست ، باز از آن حضرت راهنمایی خواست . ✨ حضرت على (علیه السلام) به او فرمود : حدّش هشتاد تازیانه است ؛ زیرا کسی که شراب نوشد مست می شود و در آن هنگام هذیان می گوید و به مردم تهمت می زند و حد تهمت، هشتاد تازیانه است. پس عمر طبق دستور آن حضرت عمل کرد. ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏🔻رهبر انقلاب: هرکاری می‌توانید بکنید تا جوان‌ها بفهمند در جنگ چه گذشت! ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ 🆔@nahjolbalagheiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷حضرت فاطمة زهرا سلام الله علیها: 🌷«حُبّب اِلَیَّ مِنْ دنیاکُم ثلاثُ: تلاوة کتاب الله والنّظر فی وجه رسول الله والانفاق فی سبیل الله وقایع الایام- ص 295 🌷حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود: 🌷 از دنیا سه چیزدوست دارم: 🌷۱. تلاوت کتاب خدا، 🌷۲. نگاه به صورت رسول خدا ص 🌷۳.انفاق در راه خدا 🌷حضرت فاطمه سلام الله فرمودند: 🌷مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ إِلَیْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ 🌷هر کس که عبادت خالص خود را به سوى خدا بفرستد خداى عزّ و جلّ بهترین مصلحت را برایش فرو مى فرستد. شهادت حضرت زهرا ع تسلیت باد بحار ج ۶۷ ص ۲۴۹
مزدور دشمن!!حضرت : 🔻هرکسی وحدت ملی را به بهانه های مذهبی از جمله طرفداری از شیعه و سنی خدشه دار کند چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند و چه نداند. 🆔@nahjolbalagheiha
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 1⃣4⃣(قسمت چهل و یکم) درباره فدا دادن (دادن پولی یا چیزی برای نجات خویشتن یا دیگری) 🔻 اصبغ بن نباته می گوید : امیرالمؤمنین (علیه السلام) درباره یاران خود که در دست کفّار اسیر شده بودند حکمی دقیق داشتند و به یاران خود می فرمودند: " برای هر کدام از آنان که زخم در پشت سر دارد فدا ندهید چون از جنگ فرار کرده است. هر کدام را که از پیشرو زخم دارد برای او فدا بدهید و آزادش می کرد. " 🔻 همچنین حضرت امیر (علیه السلام) در جنگ جمل و صفین و نهروان در میان یاران کشته خود به دقت نظر می کرد و بر کسی که از پشت سر زخم داشت نماز نمی خواند و می فرمود : او از جهاد در راه خدا فرار کرده است. بر کسی که از پیشرو زخم داشت نماز به جای می آورد و او را به خاک می سپرد. ↩️ ادامه دارد...
شب یلدا تنها یک دقیقه از شبهای دیگر طولانی تر است✅ ما برای این یک دقیقه ساعتها برنامه ریزی میکنیم تا لحظات شادی را داشته باشیم که به ماندگاری و واقعی بودن آن هم اطمینان نداریم اما اگر تنها همان یک دقیقه را «نهج البلاغه بخوانیم»شادی واقعی را برای همیشه به وجودمان هدیه می دهیم 📜زیرا امیرمومنان می فرمایند: «همانا اين دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زيبای حكمت آميز را بجوييد.» ،حکمت۹۱ 🆔@nahjolbalagheiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاییز می رود 🌧🍁🍂 زمستان می آید 🌨⛄️ خدا کند تو هم بیایی، و زمستان مان بهار شود یکباره☘ 🆔@nahjolbalagheiha
﴾﷽﴿ |•.📗〇⃟🖊.•| 《نهج البلاغه در آینه تصویر》 مؤمن همّتش بلند، سکوتش فراوان، وقت او با کار گرفته است، شکرگزار و شکیبا و ژرف‌اندیش است. 📚نهج البلاغه خطبه ۳۳ 🆔️ @nahjolbalagheiha
⁉️ متن پرسش 👇👇👇 ❓نظر اسلام در مورد فال و فال گیری چیست❕آیا فال حافظ و قهوه و ...اعتبار دارد❕❕ ✅ پاسخ 👇👇👇 🔶منظور از فال در ادبیات عرب این است که انسان حادثه ای را نشان پیروزی و موفقیت و پیشامد خیر بداند .مثلا بگوید که چون فلان نوزاد در روز میلاد یکی از معصومان به دنیا آمده است آینده خوبی دارد و یا صبحگاهان که از منزل خارج می شود وقتی با انسان صالح و درستکاری برخورد کرد بگوید این نشان می دهد که امروز کارهای ما رو به راه خواهد بود . ❕این گونه فال نیک زدن مورد تایید اسلام است . 🗯حضرت علی فرمود: « فال نیک زدن حق است» 📚نهج البلاغه حکمت 400 🗯پیامبر گرامی فرمود: « فال نیک بزنید آن را خواهید یافت» 📚پیام امام امیر المومنین ج15 ص267 🔶در غرر الحکم آمده است که حضرت علی فرمود: « فال نیک بزن تا پیروز شوی » 📚غرر الحکم ح1857 ❕پیامبر گرامی فرمود: « خداوند فال نیک را دوست دارد» 📚بحار الانوار ج74 ص165 👌وقتی انسان تفال به خوبی می زند اثر روانی قابل توجهی در او به وجود می آید و او را امیدوار به آینده خوب می سازد و اراده او را برای ادامه کارها تقویت می کند و به او شجاعت و استقامت می بخشد و این اثر روانی قابل انکار نیست و سبب پیشرفت و پیروزی می شود . ❕البته اگر فال نیک با توکل بر خدا همراه باشد اثر معنوی غیر قابل انکار دارد . بنابراین اعتقاد به تاثیر فال نیک به آن معنا که گفتیم یک امر خرافی تلقی نمی شود. 🔶آنچه که جزو خرافات است و با توحید منافات دارد فال بد زدن است . 🔶حضرت علی فرمود: « فال بد حق نیست و جزو خرافات است» 📚نهج البلاغه حکمت 400 🔶پیامبر گرامی فرمود: « فال بد زدن نوعی شرک است» 📚مسند احمد ج1 ص389 🔷زیرا مفهومش این است که غیر خدا را در سرنوشت خود موثر و شریک بدانیم و این نوعی شرک است . 🔶وفرمود: « کسی که اراده سفری کند و از منزل به سوی مقصد حرکت کند ولی پرنده ای را ببیند و به فال بد بگیرد و به خانه برگردد به آنچه بر محمد نازل شده کافر گردیده است» 📚کنزالعمال ج10 ص114 👌زیرا پریدن پرنده ای را در سرنوشت خود موثر دانسته به گونه ای که او را از حرکت به سوی مقصد باز داشته است . 🔶در روایت دیگر آمده است : « پیامبر فال نیک را دوست می داشت و از فال بد متنفر بود» 📚بحار الانوار ج92 ص2 🔶امام صادق فرمود: « فال چنان است که صاحبش به آن معتقد شود .اگر آسانش گیرد ( فال نیک بزند ) آسان است و اگر سختش گیرد ( فال بد بزند ) سخت است و اگر چیزی نگیرد چیزی نخواهد بود» 📚الکافی ج8 ص197 ❕و در روایات بیان شده است که کفاره فال بد زدن توکل بر خداوند است و هرگاه فال بد زدید با توکل بر خدا به فال بد توجه نکنید و اثر فال بد با توکل از بین می رود چنان که پیامبر گرامی فرمود: « کفاره فال بد زدن توکل بر خداست» 📚وسائل الشیعه ج11 ص362 👌فال حافظ و فال قهوه اعتبار شرعی ندارد اما اگر تفال به آنها از جهت فال نیک زدن باشد به اعتبار فال نیک خوب است و اگر فال بد زده شود به هیچ عنوان معتبر تلقی نمیشود اگر چه ترک فال زدن به قهوه پسندیده است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
دیدگاه آیت الله جوادی آملی در مورد یلدا چیست؟ 🌴🌴🌴🌴🌴🌴 ✍️ دینِ اسلام با سنت‌ها و آدابِ پسندیده‌ی اقوام و ملیت‌ها مخالفت نکرده؛ و حتی آن‌ها را امضا نیز کرده است. مثلا حرمتِ جنگ در ماه‌های حرام، یک رَسمِ عربی بود که اسلام آن‌را امضا کرد. ولی زنده به گور کردنِ دختران یک رَسمِ بد بود و اسلام با آن مقابله کرد. 📚 آیت الله جوادی آملی در کتابِ مفاتیح الحیاة "یلدا" را یک واژه‌ی سریانی می‌دانند و به معنای میلاد؛ چون شب یلدا را با تولد حضرت مسیح تطبیق می‌کردند آن‌را به این نام خواندند. ☝️در ادامه ایشان می‌فرماید با توجه به این‌که ایرانیان این شب را شب تولد (میترا) مهر می‌دانستند آن‌را با تلفظ سریانی‌اش پذیرفتند. در واقع یلدا با (noel) اروپایی که در 25 دسامبر تثبیت شده، معادل است؛ بنابراین نوئل اروپایی همان شب یلدا یا شب چله ایرانی است. ✅ آیت الله جوادی، از شب نشینی و دید و بازدید و صله رحم بعنوانِ سنت‌های خوبِ این شب نام می‌برند. چنان‌که بهره‌گیری علمی از فرصت آن با طرح مسایل علمی و تاریخی را توصیه می‌کنند و می‌فرمایند: "مناسب است مومنان در چنین فرصت‌هایی با زوایای زندگی و سیره معصومان در جهت رشد و کمال علمی و معنوی آشنا شوند...... " مفاتیح الحیاة/آیت الله جوادی آملی ☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا