۹- تعظیم خدا ودین خدا ورسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم):
اصل دین که دعا کردن برای آن حضرت تعظیم است در مکرمت دوم بیان گردید، اما اینکه عمل تعظیم خدا است نیاز به توضیح ندارد، زیرا که تعظیم هر مؤمن تنها برای ایمان، جز تعظیم خدا چیز دیگری نیست.
و اما حسن وتعظیم دین خدا از امور بدیهی است که عقل آن را درک می کند ونیازی به خبر منقولی در این باره نیست. اضافه بر این که بسیاری از واجبات وسنتها برای این جهت تشریع ووضع شده است مانند: غسلهای مستحبی، نماز تحیت مسجد، استحباب طهارت برای دخول به مساجد، وقرائت قرآن، وغیر این ها....
"مناسب است در این جا حکایتی را بیاورم که مایه عبرت وتوجه است. در کتاب اعلام الناس بما جری الرامکه مع بنی العباس آمده: محمد بن یزید مبرد حکایت کند که: یک یهودی نزد ابوعثمان مازنی آمد واز او درخواست کرد که کتاب سیبویه را به او بیاموزد، وصد دینار به او پرداخت. ولی ابوعثمان از گرفتن پول وآموختن کتاب به آن یهودی خودداری نمود. مبرد می گوید: به او گفتم: سبحان الله! صد دینار را رد می کنی وحال آن که به یک درهم آن نیاز داری؟ گفت: آری، ای ابوالعباس! بدان که کتاب سیبویه مشتمل بر سیصد آیه از کتاب خداست ونخواستم که آن ها را در اختیار کافری بگذارم. مبرد سکوت کرد ودیگر هیچ نگفت. مبرد گوید: دیری نگذشت که روزی واثق به منظور شرابخواری مجلس آراست، ندیمانش در کنار، وکنیزکی به آواز خوانی پرداخت واین بیت را خواند:
اظلوم ان مصابکم رجلا * * * اهدی السلام تحیه ظلم
ای ظلوم! به تحقیق که صدمه زدن شما به مردی که به عنوان تحیت سلام فرستاده ظلم است.
کنیز کلمه (رجلا) را به نصب خواند، یکی از ندیمان آن را نادرست دانست وگفت: صحیح آن است که به رفع (رجل) خوانده شود، چون خبر ان است. کنیزک گفت: من از معلم خود جز به این وجه نیاموخته ام وآن گاه بین حاضرین نزاع افتاد بعضی گفتند: ندیم درست می گوید. وبعضی دیگر حق را به کنیزک می دادند."
"واثق پرسید: در عراق چه کسی هست که در عربیت به او رجوع می شود؟ گفت: ابو عثمان مازنی در بصره است که در این علم یگانه دوران است. واثق گفت: به والی ما دربصره رسید. والی امر کرد ابوعثمان حرکت کند، واو را با قاطرهای پستی روانه ساخت. وقتی به مقصد رسید بر واثق داخل شد، واثق وی را بسیار احترام کرد وآن بیت را بر او عرضه نمود، مازنی گفت: حق با کنیز است، وجز به نصب (اصلا) خواندن جایز نیست. چونکه مصاب مصدر به معنی اصابه است ورجلا را نصب داده ومعنی آن چنین است: آزار رساندن شما بر مردی که سلام به عنوان تحیت هدیه کرده ظلم است، که ظلم خبر ان است. واثق سخن ابو عثمان را فهمید ودانست که کنیز درست گفته واز ابو عثمان خوشش آمد. وآن کسی که به کنیزک اعتراض کرده بود محکوم شد. سپس واثق دستور داد که به ابوعثمان مازنی هزار دینار بدهند وتحفه ها وهدیه هایی نیز به وی داد، کنیز هم به او هدیه هایی عطا کرد، باز با کمال احترام او را به شهرش روانه ساخت. وقتی به بصره رسید مبرد به دیدنش آمد، مازنی به او گفت: ای ابو العباس! چطور است صد دینار برای خدا رد کردم، به جای آن هزار دینار به من داد."
"می گویم: صد دینار را برای تعظیم قرآن رها کرد، وتعظیم قرآن تعظیم خداوند است. پس توجه کن وکوشش نما که آن را تعظیم کنی ونیز حضرت صاحب الزمان را تعظیم بنمای که او همتا وشریک قرآن است به هر عنوانی که تصور شود.
قرآن ریسمان محکم الهی است، حضرت قائم (عجّل الله فرجه) نیز ریسمان محکم خدا است.
قرآن را خداوند به پیغمبر عطا کرد در مقابل تمام چیزهایی که به اهل دنیا عطا فرموده است. حضرت قائم (علیه السلام) نیز همان طور است.
قرآن را خداوند درباره اش فرمود: ﴿انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحافظون﴾ (سوره حجر: ۹)؛ ما به تحقیق ذکر (قرآن) را نازل نمودیم وما حافظ ونگهدار آنیم. قائم (علیه السلام) نیز در حفظ ومراقبت الهی است.
در قرآن بیان همه چیز هست، قائم (علیه السلام) نیز بیان کننده همه چیز است.
خداوند قرآن را نازل کرد تا مردم را از تاریکی ها به سوی نور بیرون برد، قائم (علیه السلام) را خداوند ظاهر خواهد ساخت تا مردم را از ظلمات برهاند وبه نور ظاهری وباطنی برساند."
"تمام قرآن (از جهت معانی وحقایق) از جهانیان غایب ودر پرده است.
عروس حضرت قرآن نقاب آنگه براندازد * * * که دارالملک ایمان را مجرد بیند از غوغا
صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) نیز از نظر اهل عالم غایب ودر پشت پرده است.
با قرآن اصلی اسرار نهانی آشکار می گردد، به ظهور قائم (علیه السلام) نیز اسرار نهانی ظاهر می شود.
قرآن شفای مؤمنین است، قائم (علیه السلام) هم شفای مؤمنین است.
قرآن برای کافران جز زیان وکفر وطغیان چیزی نیفزاید، قائم (علیه السلام) نیز همین طور است.
قرآن برای عده ای هدایت ورحمت وبرای عده ای دیگر نقمت وهلاکت است، قائم (علیه السلام) نیز همین طور است.
قرآن حجت باقی وپایدار الهی است، قائم (علیه السلام) نیز بقیة الله وحجت پایدار حق است.
خداوند رسیدن دست های نجس را به قرآن منع کرده، قائم (علیه السلام) نیز همین طور رسیدن دست های نجس را به او باز داشته است.
قرآن؛ هر آن که معتقد به آن باشد به تمام کتاب های آسمانی اقرار کرده، وهرکه به آن اقرار ننماید اعتقادش به سایر کتاب های آسمانی سودی ندارد، قائم (علیه السلام) نیز هرکه به او ایمان داشته باشد، همه امامان را قبول کرده، وهر آن که به امامت آن حضرت اعتقاد نداشته باشد، تصدیق امامان دیگر برایش سودمند نیست."
"قرآن برای خوانندگان، روز قیامت شفاعت می کند، قائم (علیه السلام) هم برای پیروان خود شفاعت می کند.
در خاتمه کتاب با بیان واضحی این مطلب را خواهیم آورد، از خداوند یاری می جوییم وبر او تکیه وتوکل داریم.
۱۰ - حضرت صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) در حق او دعا می کند:
چون مقتضای شکر احسان همین است، ودلیل بر آن فرمایش مولی صاحب الزمان (علیه السلام) در دعایی است که در مهج الدعوات می باشد، وکسانی که برای یاری دین تو از من پیروی می کنند نیرومند کن وآنان را جهادگر در راه خودت قرار ده، وبر بدخواهان من وایشان پیروزشان گردان...(۷۳۶).
بدون شک دعا کردن برای آن حضرت وبرای تعجیل آن جناب، تبیعت ونصرت است، چون یکی از اقسام نصرت ویاری ایمان وحضرت صاحب الزمان (علیه السلام)، یاری کردن به زبان است، ودعا برای آن حضرت یکی از انواع یاری کردن به زبان می باشد.
و نیز دلیل بر این معنی است که در تفسیر علی بن ابراهیم قمی ذیل آیه شریفه: ﴿واذا حییتم بتحیه فحیوا باحسن منها او ردوها﴾ (سوره نساء: ۸۶)؛ وهرگاه مورد تحیت (بدرود وستایش) واقع شدید، به بهتر یا نظیر آن پاسخ دهید. گفته: سلام وکارهای نیک دیگر(۷۳۷)."
"واضح است که دعا از بهترین انواع نیکی است، پس اگر مؤمن برای مولای خود خالصانه دعا کند مولایش هم برای او خالصانه دعا می نماید، ودعای آن حضرت کلید هر خیر ودوری هر شر است وشاهد ومؤید این مدعا روایتی است که قطب راوندی در خرایج آورده که گفت: جمعی از اهل اصفهان از جمله ابوالعباس احمد بن النصر ابو جعفر محمد علویه نقل کردند که: شخصی به نام عبد الرحمن مقیم اصفهان شیعه بود. از او پرسیدند: چرا به امامت حضرت علی النقی (علیه السلام) معتقد شدی؟ گفت: چیزی دیدم که موجب شد من این چنین معتقد شوم، من مردی فقیر ولی زبان دار وپرجرأت بودم، در یکی از سال ها اهل اصفهان مرا با جمعی دیگر برای شکایت به دربار متوکل بردند، در حالی که در آن دربار بودیم دستوری از سوی او بیرون آمد که علی بن محمد بن الرضا (علیه السلام) احضار شود. به یکی از حاضران گفتم: این مرد کیست که دستور احضارش داده شده؟ گفت: او مردی علوی است که رافضیان معتقد به امامتش هستند. سپس گفت: چنین می دانم که متوکل او را برای کشتن احضار می کند. گفتم: از این جا نمی روم تا این مرد را ببینم چگونه شخصی است؟
"گوید: آن گاه او سوار بر اسب آمد ومردم از سمت راست وچپ راه، در دو صف ایستاده به او نگاه می کردند. هنگامی که او را دیدم، محبتش در دلم افتاد، بنا کردم در دل برای او دعا کردن که خداوند شر متوکل را از او دفع نماید، او در بین مردم پیش می آمد وبه کاکل اسبش نگاه می کرد، وبه چپ وراست نظر نمی افکند. من در دل پیوسته برایش دعا می کردم. هنگامی که کنارم رسید صورتش را به سویم گردانید، آن گاه فرمود: خداوند دعایت را مستجاب کند، وعمرت را طولانی ومال وفرزندت را زیاد سازد.
از هیبت او به خود لرزیدم ودر میان رفقایم افتادم، پرسیدند: چه شد؟ گفتم: خیر است وبه هیچ مخلوقی نگفتم. پس از این ماجرا به اصفهان بازگشتیم، خداوند به برکت دعای او راه هایی از مال بر من گشود به طوری که امروز من تنها هزار هزار درهم ثروت در خانه دارم غیر از مالی که خارج از خانه ملک من است، وده فرزند دارا شدم، وهفتاد وچند سال از عمرم می گذرد، من به امامت این شخص قائلم که آنچه در دلم بود دانست خداوند دعایش را درباره ام مستجاب کرد(۷۳۸)."
"می گویم: ای خردمند نگاه کن چگونه امام هادی (علیه السلام) دعای این مرد را پاداش داد به این که در حق او دعا کرد به آنچه دانستی. با این که در آن هنگام او از اهل ایمان نبود، پس آیا چگونه درباره حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) فکر می کنی؟ به گمانت اگر برایش دعا نمایی او دعای خیر در حقت نمی کند، با این که تو از اهل ایمان هستی؟ نه سوگند به آن که انس وجن را آفرید، بلکه آن جناب اهل ایمان رادعا می کند، هر چند که خودشان از این جهت غافل باشند، زیرا که او ولی احسان است. وآنچه در بخش چهارم کتاب آوردیم - در حرف د - برای استدلال کافی است.
در تأیید آنچه در این جا ذکر شد یکی از برادران صالح برایم نقل کرد که آن حضرت (علیه السلام) را در خواب دیده، آن حضرت به او فرمود: من برای هر مؤمنی که پس از ذکر مصائب سید الشهداء در مجالس عزاداری دعا نماید؛ دعا می کنم.
از خداوند توفیق انجام این کار را خواهانیم که البته او مستجاب کننده دعاها است.
۱۱ - رستگاری به شفاعت آن حضرت (علیه السلام) در قیامت..........🔆🌅🍃🍃🍃🍃🍃🍃
📗📗قسمت 8⃣8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری | #شروع_تازه
فکر خوب،
روحمونو آروم آروم بزرگ میکنه
و فکر بد، تاریک و تنگش میکنه.
• مراقب فکرامون باشیم!
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شکر در سختی ها 09.mp3
5.29M
#شکر_در_سختی_ها 9
👈مشکلات مثل یه دیوارند!
💠میتونی با دیدنش؛
خودتو تهِ یه بن بست ببینی!
یا میتونی از این دیوار بالا بری
وبه نور برسی!
بستگی داره
خودت،برای خودت چقدر می ارزی؟
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌸🍃🌸🍃
#اطمینان_از_رحمت_خدا_در_آخرت
خداوند می فرمایند: از رحمت من ناامید نشوید من همه گناهان شما را می بخشم اما از سوی دیگر می بینیم وقتی اعمال خود را نگاه می کنیم و با قرآن تطبیق می دهیم از ترس جهنم در هراس می افتیم. چه کنیم تا به رحمت حق در عالم پس از مرگ یقین حاصل کنیم؟
برای این امر کافی است قدری به این دنیا و اعمال خود بیندیشیم.
☆آیا خداوند با این که در نافرمانی او می کوشیم ولی باز باران رحمتش ، خورشید نورانی اش را از ما هرگز دریغ نمی کند. زمین را هرگز در زلزله و تکانه نمی اندازد با این که در دست قدرتش چیزی نیست.
زلزله در بم، در یک شب ۴۰ هزار نفر را کشت. اگر کسی کسی را بکشد آبرویش برده و به شدیدترین وجه او را می کشند. اما در زلزله بم همه گریه کردند و احدی نتوانست بگوید خدایا چرا؟؟؟
آیا خداوند بادهایی که می تواند با آن خود ما را باکاشانه هایمان و درون خانه هایمان به هوا فرستد در این دنیا به ما می فرستد؟؟
پس رحمتش در این دنیا کاملا پیداست اگر قدری در آن بیندیشیم.
مثالی عرض کنم: فرض بگیریم در خانه انسان صاحب جلالی مهمان هستیم. صبح زود به آن خانه می رسیم و تا شب در اتاقی با انواع میوه ها خوراکی ها و احترام پذیرایی می شویم. میزبان شب را از ما می خواهد به اتاق دیگری برویم و استراحت کنیم. آیا اگر ما صاحب خانه را بشناسیم، از زیبایی آن اتاق می ترسیم و شک داریم؟ فقط کمی شاید بترسیم که اتاق خواب است و نورش کم است. پس هر گز نباید از رفتن به اتاق خواب بترسیم.
آری درست است. مثال ما مانند مهمانی در منزل این میزبان مکرم است. درست است ما می میریم و از این دنیا و اتاق روشن به اتاقی کمی تاریک به نام قبر برای استراحت می رویم. ولی هر دوی این اتاق ها از آن یک نفر است، همان میزبان صاحب کرم. ما می میریم و دنیای مان عوض می شود ولی صاحب آن اتاق تاریک نیز همان صاحب این اتاق روشن است و با همان بخشندگی و کرمش.
فقط کافی است قدری در صفات زیبای میزبانمان در این دنیا دقت کنیم و بیندیشیم یقینا امید فوق العاده ای به رحمتش در آخرت می یابیم.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۵۸.mp3
11.52M
#انسان_شناسی ۱۵۸
#استاد_شجاعی
#دکتر_انوشه
♨️ اگر دین در یک نفر،
در یک خانواده،
در یک اداره یا محل کار،
در یک فامیل،
در یک اجتماع و .... حقیقتاً وجود داشته باشد، شما براحتی قادر به تشخیص آن خواهید بود!
♨️سخت نیست، فقط باید مبناهای آنرا بشناسید!
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه عبادالصالحین
*اعمال صالح بندگان وَجهُ الله است*
*هرچیزی فانی پذیراست*
قرآن کریم میفرماید:
*کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ*
هر چیزی از بین میرود، جز وَجهِ او!
«وَجه» یعنی صورت و ظاهرِ هر چیزی.
یعنی اون قسمتی که دیگران با اون مواجه میشن.
امّا خدا که صورت نداره، چهره نداره..
پس «وجه خدا» یعنی چی؟!
*آنچه منسوب بخداست وجه الله است*
*«وجهُ الله»*
یعنی هر چیزی که منسوبِ به خدا باشه،
و دیگران رو متوجّهِ خدا کنه.
مثلاً اعمالِ صالح،
*«وجهُ الله»*
هستند،
چون ما رو متوجّهِ خدا میکنند،
و یادِ خدا میندازند..
و در مقابل، اعمالِ زشت
*«وجهُ الشیطان»* هستند.
یا مثلاً صفاتِ خدا مثل رحمت، هدایت، و...
«وجهُ الله» هستند.
چون خدا با این صفات با بندههاش روبرو میشه،
و بندگان نیز به وسیلهی این صفات به خدا رو میکنند.
*انسان ومقام وجه اللهی*
امّا انسان هم میتونه به مقامِ
*«وجهُ اللهی»*
برسه.
همونطور که در دعای ندبه، در فراقِ امام_زمان (ع) میخونیم:
*أَيْنَ وَجْهُ اللهِ الَّذِی إِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الْأَوْلِياءُ؟!*
کجاست اون «وجهُ الله» که دوستانِ خدا به سوی او توجّه میکنند.
*مرتبه تسلیم محض*
کسی که خودش رو مطلق در اختیارِ خدا قرار بده،
تسلیمِ محضِ خدا باشه،
خودش رو خالی از هر گونه مَنیَّت و نفسانیّت کرده باشه،
صفاتِ الهی رو در وجودِ خودش پیاده کرده باشه،
آئینه خدا باشه،
و فقط خدا رو نشون بده،
و...
چنین کسی میتونه
*«وجهُ الله»*
باشه.
چرا که فرمودند:
*مَن کانَ لِله، کانَ اللهُ لَهُ.*
کسی که برای خدا باشه، خدا هم برای اوست.
*وجه خدافناناپذیراست*
کسی که به این مقام برسه، و برای خدا باشه،
*«وجهُ الله* »
میشه.
و وقتی که «وجهُ الله» شد،
نتیجه این میشه که دیگه هلاک نمیشه؛
زندهی جاوید میشه و به حیاتِ حقیقی دست پیدا میکنه.
کسی که خانهی دلش رو از همه چیز خالی کنه،
و از شرّ همهی تاریکیها خلاص بشه به بقای همیشگی و حیاتِ جاوید دست پیدا میکنه.
غیر از این گروه،
بقیه در خطر هلاکت و نابودی قرار دارند..
سوره قصص آیه ۸۸
دعای ندبه
اصول كافی، ج ۴، ص ۷۵، ح ۷؛
بحارالأنوار، ج ۹۴، ص ۳۵۹
#منتظران ظهور
#روایت
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ماجرایی عاشورایی از زنده به گور شدن غواصان گردان یاسین از زبان تنها شاهد عینی ماجرا از نیروهای ایرانی
🔸لبیک یا زینب، همه می دانیم که سربازان انقلاب اسلامی اینها هستند نه مفسدین اقتصادی و دستاندرکاران چای دبش...
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
@بسم رب الشهدا و الصدیقین@
#حماسه های مردان جهادی مازندران و گلستان درعملیات کربلای چهار #
(قسمت اول)
##سلام الهی بر شهیدان ومجاهدین راه حق.
سلام بر غواصان، خط شکنان لشگر ویژه ٢۵کربلا.
سلام الهی بر گردان های ویژه و خط شکن عاشورا، یارسول (ص)، علی ابن ابیطالب (ع)، مالک اشتر، انصارالحسین. وهمه رده های رزم وپشتیبانی رزم وخدمات رزم لشگر قدرتمند کربلا.
###شب سوم دی ماه ١٣۶۵ه ش، ساعت.....،
#رزمندگان اسلام براساس طرح عملیاتی وارد وداخل آبهای خروشان، ناآرام، اروند رود شدند.
#از لشگر ویژه ٢۵کربلا،
گردان ویژه عاشورا ماموریت خط شکنی، سرپل گیری را عهده دارست.
#غواصان برسطح وعمق آبهای اروند شناوروهمه حواسشان به اجرای صحیح و دقیق ماموریت خط شکنی است.
@دشمنان کاملا آماده وهوشیار شده اند
تیرها وترکش ها، لحظه ای امان نمیدهند. ازابتدای حرکت وشنا ورشدن غواصان گردان ویژه عاشورا، تعدادی از نفرات درداخل ابها مجروح و شهید شدند.
#اروند تبدیل به اتش وخون،
اب واتش، شده و
دستور به خط شکنی است.
#ذکر های آیه الکرسی ها، آیه وجعلنا من بین ایدیهم سداو....،
یاحسین، یامهدی، و..... قطع نمیشود.
#بدلیل آمادگی های صددرصد دشمنان، گره سختی وجود دارد وکارخط شکنی را به سخت ترین شرایط رسانده است.
#همه امید قرارگاه فرماندهی کل سپاه و...... به خط شکنی وگرفتن سرپل درجزیره ام الرصاص توسط لشگر ویژه ٢۵کربلا ست.
#غواصان لشگر باتوکل به خدا وتوسل به معصومین علیهم السلام از همه قدرت خود استفاده کرده وباعبور ازرودخانه اروند رود وموانع ایجاد شده ودرزیر آتش ها، خون الود برساحل پرماجرا جزیره ام الرصاص پانهاده وسرپل گرفته شد.
#غواصان ورزمندگان گردان ویژه عاشورا، اولین وبزرگترین موفقیت خودرا بدست آوردند.
#تعدادی قابل ملاحظه از رزمندگان غواص و....... درابهای اروند وساحل جزیره ام الرصاص بشهادت رسیده وپیکرهایشان درداخل نیزارها، سیم خاردارها، ابها افتاده است.
#مجروحین، منتظر انتقال به آنسوی رودخانه برای مداوا و..... هستند.
#دستور به ادامه پیشروی وتصرف کامل جزیره ام الرصاص وحرکت بسمت جزیره ام البابی هست.
ادامه دارد.
(انصار الولایه).
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c