فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸گفتم که دیدار تو باشد آرزویم🔸
🔸گفتا که در کوی عمل کن جستجویم🔸
💌 شما با مشاهده ی این پیام به پیوستن به جمعیت منتظران ظهور دعوت شدید.
تمام نیازمندیهای سبک زندگی منتظرانه در کانال منتظران ظهور:
✅ بررسی شده از نظر صحت سند مطالب.
✅ هدفمند با برنامه هایی جهت خودسازی، معادشناسی و مرگ پژوهی.
✅ آموزش سبک زندگی منتظرانه و اخلاق در خانواده .
✅ آشنایی با مباحث مهدویت و وظایف منتظران و امام شناسی.
✅ داستان های تشرف و ملاقات با امام زمان(عج).
✅ ارزاق معنوی و دعاها و اعمال روزانه.
✅ رمان های مذهبی و کتاب صوتی.
🔹نشر مطالب حلال با ذکر صلوات بر مولایمان حضرت مهدی (عج)🔹
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
ارتباط موفق 17.mp3
10.68M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ
ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ ㅤ
#ارتباط_موفق ۱۷
✘ با آنان که شایستگیِ رفاقت با تو را ندارند،
و به شأنِ انسانیِ تو، ضربه میزنند ؛
ـ همنشینی
ـ بگو و بخند
ـ رفت و آمد .../ نکن!
△ حتی سپری کردنِ کوتاهترین زمانها، در کنار این افراد، میزانِ جذب تو را در مهربانی و صداقت دیگران، کم میکند.
#استاد_شجاعی 🎤
#حجتالاسلام_قمی
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
ارتباط موفق 18.mp3
11.18M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ
ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ ㅤ
#ارتباط_موفق ۱۸
- بسیاری از گرههای زندگی شما،
- بسیاری از تنگیها و انقباضات روح شما،
- بسیاری از کلافگیها و حتی بیماریهای جسم شما،
💥 محصول انرژیهای منفی و پُردافعهایست که از همنشینان دونِ شأن انسانی تان، دریافت میکنید؛
← شاید حتی هرگز خودتان این مسئله را بوضوح درک نکنید!
#استاد_شجاعی 🎤
#حجتالاسلام_فرحزاد
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
﷽
🔰گناه قدرت اطاعت را از بین می برد
💢آیت الله متجهدی تهرانی (ره) میفرمود پیرمردی صد ساله را در حرم امام رضا علیه السلام می شناختم که نوافلش را ایستاده می خواند این قدرت عبادت ، غیر از این قدرتهای دنیائی است ، ممکن است شخص به قول معروف دو پاره استخوان باشد ، ولی یازده رکعت نماز شب و نماز صبح را با نافله اش بخواند ولی دیگری که پهلوان است حال ندارد دو رکعت نماز صبح را بخواند . این قوت و قدرت اطاعت خداوند به وسیله گناه از بین می رود به طوری که انسان حال مثلا نماز خواندن ندارد و اگر هم بخواند نماز برای او مانند بار سنگینی است که بعد از خواندن می گوید راحت شدم و یا به وسیله خوردن لقمه حرام از انسان سلب توفیق می شود .
📘 آداب الطلاب ص 466
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شکر در سختی ها 30.mp3
6.75M
#شکر_در_سختی_ها 30
✴️وقتی حادثه اومد
باهاشون هَم مسیر نشو!
وگرنه درهجوم حوادث بعدی،گم میشی!
حل شدن درحادثه ها
شاگردِ آخر شدن،درکلاس دنیاست❗️
زرنگ باش
نور بگیر وحادثه رو خاموش کن
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۸۲.mp3
10.79M
#انسان_شناسی ۱۸۲
#استاد_شجاعی
#استاد_رنجبر
مسیرِ شما برای رسیدن/ شُدن/ تکامل و ...
با مسیر من
با مسیر او
کاملاً متفاوت است.
شما از راهی به رشد انسانی میرسی، که مخصوصِ شخص شماست!
👈 بگرد و همان را پیدا کن.
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۸۳.mp3
10.83M
#انسان_شناسی ۱۸۳
#استاد_شجاعی
✔ چرا بعضی چشمها، دائماً در حالِ کشف و رؤیت زیبائیهای خدایند،
✘و بعضی دیگر کور و کَر از کنار اعجازهای خدا میگذرند؟
- تفاوت چشمها، از کجا منشاء میگیرد؟
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
به زبان خودمونی بصیرت داشتن یعنی آگاهی وبااطلاع بودن در جامعه بخصوص جامعه دینی واسلامی،وگرنه باکوچکترین فتنه یاشبهه به بیراهه وسقوط همراه میشود،اگر در هرزمانی بصیرت افزایی داشته باشیم وآگاه به مسایل دینی واجتماعی وسیاسی و....کمتر اتقاق میفته که آدم منحرف بشه وبرعکس باعث میشه دردین وعقیده خودمون ثابت قدم بمانیم.
شناخت اصل دین ومسائل جامعه بابصیرت بدست میآید وگرنه باهر حرف ونظر ومشکلی اعوجاج پیدا میکنیم وخودمون نظری نداریم ،بصیرت یعنی قبل از اینکه فتنه یا آشوبی اتفاقی بیفتد تو بوی آنرا استشمام میکنی وبعداز فتنه میفهمی مسیرت وجایگاهت کجاست وگرنه باهر سختی وسخنی به اینور واونور میروی وسقوط میکنی ونابود میشوی، تشخیص حق از باطل بابصیرت بدست میآید،وگرنه خیلی از بزرگان بودند که بابی بصیرتی به بیراهه رفتند وسقوط کردند.اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
"مستصعب: منظور آن چیزی است - شنونده آن را دشوار می بیند. در حدیث بصائر به همین اشاره بود که امام (علیه السلام) فرمود: مستصعب آن است که هرگاه دیده شود از آن فرار می گردد.
و اما خشن: ضد لین ونرم است، چون تحمل آن برای غیر ممتحین دشوار است.
و اما مخشوش: شتری است که در بینی اش خشاش - به کسر - قرار می دهند، وآن چوبی است که در بینی شتر قرار داده می شود وزمام او را می بندند تا بیشتر رام وتسلیم گردد. گویی امام (علیه السلام) حدیثشان را به آن تشبیه نمود، برای دلالت بر امر به حفظ وصیانت آن از کسی که آن را تحمل نمی کند وبه آن ایمان ندارد. وامامان (علیهم السلام) آن را برای کسانی که اهلیت نداشته اند بیان نمی کردند.
پس بر مؤمن واجب است که اسرار وصفات خاصه ایشان را بیان نکند مگر برای کسی که طاقت وظرفیت آن را دارد. واین است معنی این که حدیث به خشاش مقید شده است، ودلیل بر این معنی این که: در حدیثی که روایت کردیم آمده: پس به سوی مردم اندکی برافکنید، هرکه شناخت او را بیفزایید وهرکه انکار نمود دیگر چیزی نگویید."
"اما وعر: - به سکون عین - ضد سهل می باشد که تأکید صعب مستصعب می باشد.
فایده چهارم: در معنی فرمایش امام (علیه السلام): به راستی که این امر شما بر فرشتگان عرضه شد، وغیر مقربین به آن اقرار نکردند، وبر پیغمبران عرضه شد وجز مرسلین به آن اقرار ننمودند، وبر مؤمنین عرضه شد وجز آزمودگان آن را اقرار نداشتند ظاهرش منافات دارد با اخبار بسیاری که دلالت می کند بر این که تمام فرشتگان وپیغمبران به ولایت خاندان رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) به درگاه الهی تقرب می جویند ودینداری می کنند، وشؤونی که خداوند (عزّ وجلّ) برای ایشان قرار داده اقرار دارند. از جمله اخبار:
در بصائر الدرجات به سند خود از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: فرشتگان به جوار قدس ونزدیکی به خداوند تبارک وتعالی نرسیده اند مگر با آنچه شما بر آنید، وبه تحقیق که فرشتگان توصیف می کنند آنچه شما وصف کنید، ومی جویند آنچه شما می جویید، وهر آینه از فرشتگان عده ای هستند که می گویند: (خدایا) سخن ما را درباره آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) هم چنان است که تو آنان را قرار داده ای.
و نیز در آن کتاب به سند خود از حماد بن عیسی آورده که گفت: شخصی از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) سؤال کرد: فرشتگان بیشترند یا فرزندان آدم؟ فرمود: سوگند به آن که جانم به دست او است که ملائکه خداوند از تعداد خاک بیشتر است، ودر آسمان هیچ جای پایی نیست مگر این که در آن فرشته ای هست که تقدیس وتسبیح خدا می کند، ودر زمین هیچ درخت وحتی همچون جای نوک سوزنی نیست مگر این که در آن فرشته ای متوکل است که هر روز می آید آن را می آموزد، خداوند آن ها را می داند، هیچ یک از آنان نیست مگر این که با ولایت ما اهل البیت به خداوند تقرب می جوید وبرای دوستانمان طلب مغفرت می کند، ودشمنانمان را لعنت می نماید، واز خداوند می خواهد که عذاب ویژای را بر آن ها بفرستد(۹۷۴).
و نیز به سند خود از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) آورده که فرمود: نبوت برای هیچ پیغمبری در عالم اظله کمال نیافت تا این که ولایت من وولایت خاندانم بر او عرضه شد، وبرای او مجسم شدند، وپیغمبران به طاعت وولایت ایشان اقرار کردند(۹۷۵).
و به سند خود از امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: هیچ پیامبری به نبوت نرسید مگر به معرفت حق ما وبرتری ما بر دیگران(۹۷۶).
و در روایت دیگر از آن حضرت است که فرمود: نه هیچ پیغمبری به نبوت رسید ونه رسولی فرستاده شد مگر به ولایت ما وبه برتریمان از غیر خودمان(۹۷۷).
و از حضرت امام باقر (علیه السلام) است که فرمود: ولایت خداوند است که خداوند هیچ پیغمبری را جز به آن مبعوث نکرده است(۹۷۸). وروایات دیگر.
و می توان به چند وجه بین این دو را جمع کرد:
اول: این که منظور در این اخبار اذعان واقرار به ولایت وافضلیت ایشان به نحو اجمال است، ودر حدیث اول اذعان واقرار تفصیلی مراد است که از شناخت خصوصیات وشؤون ایشان به طور تفصیل بر می آید.
دوم: این که مراد در آن اخبار فقط تصدیق قلبی است ودر حدیث اول منظور تصدیق قلبی وزبانی هر دو است.
سوم: این که منظور در حدیث نخستین سبقت گرفتن در عالم ارواح به اقرار به آنچه خداوند برای محمد وآل او (علیه السلام) قرار داده می باشد، که سبقت گیرندگان به آن، پیغمبران مرسل وفرشتگان مقرب ومؤمنان آزموده بوده اند وسایر انبیاء وفرشتگان ومؤمنین از آن ها پیروی کردند: ﴿والسابقون السابقون * اولئک المقربون﴾ (سوره واقعه: ۱۰-۱۱)؛ وپیشتازان پیشروان، آنان مقرب هستند.
"این است آنچه در این باره به خاطر رسیده وبر هر یک از این وجوه بعضی از اخبار شاهد است، وذکر آن ها با اختصاری که در نظر داریم منافات دارد. والله العالم وهو العاصم.
و بعید نیست که مراد از فرموده امام (علیه السلام): امر شما...، به قرینه بعضی از روایات، خصوص آنچه مربوط به قیام حضرت قائم (علیه السلام) باشد، زیرا که از اسراری است که در تصدیق واعتقاد به آن جز عده بسیار نادر وکم باقی نمی مانند وشاهد بر این چند روایت است از جمله:
۱ - در اصول کافی به سند خود از منصور آورده که گفت: حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) به من فرمود: ای منصور! این امر بر شما نمی رسد مگر پس از ناامیدی، ونه به خدا تا این که (خوب از بد)شوید، ونه به خدا تا بررسی گردید، ونه به خدا تا برکنار شوید، آن که می بایست شقاوتمند شود به شقاوت برسد وآن که می بایست سعادتمند گردد به سعادت برسد(۹۷۹)🔆🔰🔆🔰🔆🔆🔰🔆🔰
💠قسمت 3⃣2⃣1⃣