eitaa logo
مروج توحید
7.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
451 ویدیو
12 فایل
نشر سلسله جلسات سخنرانی علامه حمیدرضا مروجی سبزواری(طال‌عمره ) کانال تلگرام 👇 t.me/moravej_tohid کانال آپارات https://www.aparat.com/moravej_tohid_archive دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید www.moravejtohid.com/app
مشاهده در ایتا
دانلود
014.mp3
31.19M
🎙 جلسه چهاردهم در محضر 🆔 @moravej_tohid
015.mp3
26.76M
🎙 جلسه پانزدهم در محضر 🆔 @moravej_tohid
016.mp3
25.47M
🎙 جلسه شانزدهم در محضر 🆔 @moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر 🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏 🆔 @moravej_tohid 👇👇👇👇
🎙 جلسه سوم در محضر 🔶دقیقه 4 اولیا هستند که انسان ها را از شرک خفی باز می دارند. انبیا، انسان ها را از شرک جلی باز می دارند، همین اندازه که انسان بگوید : خدا هست و یکی است. 🔶دقیقه 6 ما در درون همان ظلمت های خودمان در عالم بعد اسیر می شویم، ظلمت ها از ناحیه همین توجه به دنیاست. بالاخره توجه دارم به این که مثلا این فرش، این جوری باشد مدلش این جوری باشد و این جوری نباشد و...... همین توجهات به دنیا باعث می شود که روی قلب به طرف دنیا قرار بگیره و ظلمت هایی را در انسان ایجاد می کند. شیطان در همین منطقه ظلمت زندگی می کند و معمولاً برای اینکه جایگاهش را در وجود انسان از دست ندهد می خواهد که این منطقه ظلمت همواره در انسان باشد و چه بسا که غلیظ تر و بیشتر شود. 🔶دقیقه 7 شیطان با ما دارد زندگی می کند، در وجود ما دارد زندگی می کند و البته جوری هم ما را وسوسه می کند که نمی فهمیم، خیال می کنیم که ما هستیم و علتش هم این است که چون شیطان در مرتبه وهم است از تجرد وهمی و خیالی برخوردار است.. (به قول فلاسفه) می آید وارد وهم انسان می شود. وقتی وارد وهم انسان شد اینجا انسان خیال می کند که شیطان خود اوست. 🔶دقیقه 13 داستان فضیل عیاض 🔶دقیقه 14 درد طلب، به قول حافظ می گوید : دست از طلب ندارم تا کام من بر آید یا تن رسد به جانان، یا جان ز تن بر آید اینجاست که یک عزمی در انسان ایجاد می شود وتا البته درد طلب برای انسان ایجاد نشود، این سلوک الی الله، خیلی برای انسان فایده ای ندارد. 🔶دقیقه 16 اولیا هستند نه اینکه نیستند، اما در مردم درد طلب نمی بینند. این است که پنهان شدند. 🔶دقیقه 19 برای رسیدن به خدا باید به درون خودمان برویم، خداوند آن مرتبه مطلق وجود انسان است. در باطن انسان خیلی خبرهاست. از ناحیه خداوند هم خیلی خبرهاست. می گوید : من هم از ناحیه خدا آمده‌ام و خبرهای بسیاری براتون دارم و هم از باطن شما خیلی اسرار را یاد دارم. 🔶دقیقه 21 این اولیا یک خصوصیتی که دارند از خلق آزاد هستند، راحتند. هیچ کاری اصلا به خلق ندارند. «قطع الطمع عما فی ایدی الناس» هیچ گاه حاجت به نزد مردم نمی برند. این از کرامات انسان است که اگر بتواند توکل یا تفویض (مرتبه بالای توکل، تفویض است.) که انسان به کلی کارش را به خدا واگذار کند و از هیچ کس طمعی نداشته باشد، از هیچ کس حاجتی نخواهد. 🔶دقیقه 25 کسانی که در مقام انس هستند و در مقام محبت خدا هستند این جوری هستند، هر دردی که از ناحیه مردم به اینها می رسد، این درد در جوار محبت خدا هیچ می شود. ناراحت شان نمی کند، غمگین شان نمی کند. 🔶دقیقه 31 مرگ در نظر ما ضعیف است. مرگ را نمی بینیم یا مرگ را برای خودمان نمی بینیم، برای دیگران می بینیم. 🔶دقیقه 35 ولا تکن من الغافلین 🔶دقیقه 41 درسته که پیامبر اکرم 12 ولی مطلق داشت که این اولیا را برای تفسیر و تبیین دینش فرستاد اما در باطن اولیای دیگری هم دارد، اولیایی که صاحبان ولایت مقیده هستند که در باطن آنها را هم به رسالت می فرستد. می فرماید، بروید پیش مردم و جانهای مستعد را بیدار کنید. 🔶دقیقه 45 هوای نفس یعنی چه؟ https://eitaa.com/moravej_tohid/3360🆔 @moravej_tohid
🥀 صبررا معنا و مفهومی به نام زینب است احترام عشق هم از احترام زینب است گرچه بین بانوان زهرا مقام اول است بعد زهرا رتبهٔ برتر مقام زینب است 🥀 (س)🏴 🥀
در محضر شرح جامع و کامل همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید. 🆔 @moravej_tohid 🔽🔽🔽🔽🔽
🎙 جلسه دوازدهم در محضر 🔶دقیقه 1 امام صادق (ع) : « الرضا بمکروه القضاء من اعلی درجات الیقین» راضی بودن نسبت به قضای مکروه، قضای مکروه یعنی آنچه که انسان دوست ندارد، خداوند در حقش قضا فرموده، اراده فرموده ولی انسان دوست ندارد، مثل فقر و مریضی و امثال اینهایی که انسان دوست ندارد. 🔶دقیقه 13 یقین ضد شک است. شک در اثر این است که جان انسان سیاه است، جان انسان خاموش است، تاریک است، نور ندارد. 🔶دقیقه 14 «و من لم یجعل الله نورا فما له من نور» این نور را انسان باید به گدایی از خدا بخواهد، این نور، نور قلب انسان است که در درون این ظلمات وجود انسان یک منبع نور وجود دارد، قلب انسان منبع نور است در درون وجود انسان، قلب انسان، امام وجود انسان است. 🔶دقیقه 16 برهان رب، نور است....... عصمت انبیا همین است، اگر این نور قلب آزاد باشد انسان معصوم می‌شود. یعنی به این معنا که باطن اعمال را می بیند و دیگر جلو نمی رود. 🔶دقیقه 21 عصمت یعنی قوه باطن بینی و در نتیجه اگر گناه را ترک نمی کردند. یعنی این نبودکه گناه را دوست داشته باشند ولی ترکش کنند، نه، اصلاً دوست نداشتند. 🔶دقیقه 29 ما یکجا در روایات نداریم که ائمه بفرمایند که شما احتیاط کنید، یک روایت نداریم.... فرق امام با فقیه چی هست؟ این است که امام در مقام نور است، امام باطن را دارد می بیند، یعنی همان لوح محفوظ را دارد می بیند، می داند که این نماز در لوح محفوظ چگونه است؟ شک نمی کند. اما فقیه نه دیگه، فقیه درس خوانده، عقلش باز هست. اما قلبش باز نیست بنابراین شک می کند. 🔶دقیقه 31 امام صادق (ع) : «العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء» علم نور است که خداوند در قلب بعضی ها قرار داده است. 🔶دقیقه 33 سماجت کنید و بخواهید که خدایا یقین به من بده، یقین، اینها مقام است. قلبی که با یقین است، این قلب در قیامت خیلی خواستگار دارد، خواستگارش خداست. 🔶دقیقه 35 دعاهاتون را در این جهت هدایت کنید که خدایا یقین به من بده، کارهاتون را در این جهت هدایت کنید که قلب را صیقلش بزنید. از قلب تون غافل نباشید. 🔶دقیقه 37 قلبت را آباد کن با توکل، قلبت را آباد کن با رضا، قلبت را آباد کن با یقین، اینهایی که ما داریم می خوانیم در این ایام خدمت دوستان بودیم، اینهاست آقا، اگر انسان بتواند این معانی را در قلب خودش وارد کند، در آن باطن و روح خودش آباد کند و قلبش را زینت بده به توکل، قلبش را زینت بده به رضا، قلبش را زینت بده به یقین، این قلب خریدارش در قیامت خود خداست که : «ان الله اشتری من المومنین انفسهم» https://eitaa.com/moravej_tohid/3365🆔 @moravej_tohid
در محضر مبحث همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید. 🆔 @moravej_tohid 🔽🔽🔽🔽🔽