✅ جهاد جلیلی، جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله
"تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی"
🔹قسمت یک از دو
🔻این روزها که متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری، برخی گروههای سیاسی و رسانههایشان، انگشت اتهام را به سمت سعید جلیلی و الگوی سیاستورزی او نشانه رفتهاند و سعی در حذف او از سپهر سیاست ایران دارند، فرصتی است برای نیروهای انقلاب اسلامی تا در الگوی متفاوت سیاستورزی سعید جلیلی تامل کنند.
اگر الگوی منش سعید جلیلی را فهم کنیم، حتی میتوان عملکرد خودش را بر اساس الگوی کلان خودش نقد کرد. برای مثال این که بتوان ایدهها و برنامههای خود را با زبان توده مردم بیان کرد، الزامی جدی ذیل رویکرد تبیینی و تربیتی در انتخابات است.
پس چه طرفدار جلیلی باشیم چه منتقد یا مخالف او، مسأله مهم، فهم منطق کنش اوست. او چگونه میاندیشید که انصراف نداد؟ چرا در موضع منتقد وضعیت موجود جمهوری اسلامی ننشست؟ چرا در مناظره از داماد پزشکیان مستقیم نام نبرد؟ و... ابتدا باید این پدیده را «فهم» کرد و سپس موضع جانبداری، بی تفاوتی و یا مخالفت اتخاذ کرد
🔻در دو دهه اخیر، خصوصا پس از رای نیاوردن در انتخابات ۹۲، جریان سیاسی اصولگرا فرصت و زمینه یافت تا ابتدا به صورت تلویحی و زیرپوستی و سپس عریان و صریح این انگاره را در میان حزباللهیها ترویج کند که «مسیر کسب قدرت از طریق سیاست ورزی مکتبی، مسدود است! و اگر تمنای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه را دارید، راهکاری جز تن دادن به قواعد سیاست ورزی متداول (البته با کمی روتوش و آرایش) وجود ندارد».
اصولگرایان چنین تصویر کردند که جبهه انقلاب تا وقتی که به «قواعد قبیلهای سهم بندی در لیستبندیها»، «فنون جنگ روانی»، «بازیهای تبلیغاتی»، «مصلحتسنجیهای بیمبنا»، و «تاکتیکهایی چون اجماع» و... تن ندهد، اساسا گشایشی در وضعیت سیاسیاش رخ نخواهد داد. در این نگاه، انقلاب اسلامی و آرمانهایش، صرفا ویترین شعارها و وجهه ما را تامین میکند، اما قرار نیست #روش را هم تعیین کند، بلکه سازوکارهای سیاستورزی را باید از دیگران الگو بگیریم.
تمکین به این راهبرد، نه تنها باعث شد که حزب الله آرام آرام از روشهای سیاستورزی خاص خود تنازل کند و کنش سیاسیاش رنگ و بوی عرفی بگیرد، بلکه منجر به کودتایی در فرهنگ سیاسی او شد، کودتایی که آن چه بر اساس مبانی نظری انقلاب اسلامی «فرع» دانسته میشد را بر «اصل» مسلط کرد.
🔻در نظامهای سیاسی عرفی، اصلی ترین کارکرد انتخابات، انتقال قدرت به روشی غیرخشونتآمیز است و طبیعتا اصلی ترین هدف متصور برای حاضران در کارزار انتخابات نیز کسب قدرت سیاسی است. اما در نظام #جمهوری_اسلامی مبتنی بر نگاه امام و رهبری، انتخابات فراگیرترین سازوکار «سیاستورزی» عموم مردم است.
«سیاستورزی» در مکتب امام اساسا یک «کنش #تربیتی و رشدمحور» است. همان طور که فرد برای رسیدن به کمال و تقرب الهی، در جهاد با موانع درونی مثل حسد و کینه و عجب و... راه اخلاق میورزد، در جهاد با موانع بیرونی مثل ساختارهای ظالمانه و طاغوتها و... باید سیاستورزی کند.
در این نگاه، کسب قدرت (ولو با انگیزه خالصانه خدمت) فرعِ رشد و تعالی روحی سیاستمدار، هواداران او و مخاطبان کنش سیاسی او قرار میگیرد. در این چارچوب، «سیاستورزی مکتبی» برای یک کاندیدا صرفا محدود به رعایت اخلاق فردی اسلامی (مثل دروغ نگفتن، توهین نکردن، تهمت نزدن و...) نمی شود بلکه سنخی از کنش سیاسی است که در پی رشد و تعالی معنوی و اخلاقی سیاستمدار، بسیجشدگان و عامه مردم باشد و یا حداقل با رشد و تربیت هیچ یک از اینان در تعارض نباشد. پیروزی و شکست در انتخابات نیز صرفا بر اساس شاخص رای آوردن یا نیاوردن کاندیدای اصلح سنجیده نمی شود بلکه کاندیدایی موفقتر است که در برنامه رقابتی و انتخاباتی خود زمینه چنین «سلوک» تربیتی را بیش از دیگران برای هواداران خود و عامه مردم فراهم ساخته باشد.
🔻شاید یکی از دلایلی که الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی برای دیگران (و حتی برای برخی از دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی) بعضا نامانوس و عجیب به نظر میرسید این بود که جلیلی از دریچه چنین مبنایی به انتخابات مینگریست.
سابقه این نگاه سعید جلیلی به انتخابات را در فضای مجازی میتوان در متن سخنان او در جمع دانشجویان در زمستان ۸۳ (چند ماه قبل تر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) پیگیری کرد. (isna.ir/x3LBrY)
در شرایطی که نقل محافل تشکلهای دانشجویی مباحثه و مشاجره بر سر احتمال حضور این کاندیدا و آن کاندیدا بود، او در کسوت یک استاد دانشگاه (و نه کاندیدای ریاست جمهوری) توجه دانشجویان (به مثابه کنشگران سیاسی عرصه انتخابات) را به اهمیت گفتمانسازی در فرصت انتخابات جلب میکند و آنان را به مجاهدت برای طرح یک گفتمان «حقیقی» و «کارآمد» در انتخابات ریاست جمهوری فرامیخواند.
✍️ #دکتر_سعید_خورشیدی
ادامه دارد...
@mortezaeirad_ir
✅ جهاد جلیلی و جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله
"تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی"
🔹قسمت دو از دو
🔻در واقع جلیلی در انتخابات ۴۰۳، عامل به توصیههای گذشته خودش بوده است. او در مقابل جنگ نرم طولانی مدت چند ساله دشمن مبنی بر کاشت تصویر «ایران در قعر دره»، تلاش کرد استعاره رهبری از موقف کنونی جمهوری اسلامی مبنی بر «در آستانه قله بودن» را در راهبرد تبلیغاتی خود عینی نماید.
جلیلی ضمن بیاعتنایی به توصیه برخی کارشناسان رسانهای که معتقد بودند (فارغ از اینکه واقعیت چیست) گفتمان تبلیغات ریاست جمهوری باید بر نفی و نقد گذشته استوار باشد تا مورد اقبال مردمی قرار گیرد، معتقد بود که گفتمان انتخاباتی باید ریشه در واقعیت و ناظر به حل مسائل امروز باشد. او برای پیروزی در انتخابات، بیش از چهل سال مجاهدت صورت پذیرفته در جمهوری اسلامی (رزمندگان دفاع مقدس، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، جهاد دانشگاهی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، ...) و نتایج و برکات پدید آمده ناشی از آنها را نادیده نگرفت، بلکه همگان را به شکر جمعی و عملی این نعمات از طریق بهره گیری از فرصتهای حاصل شده از آنان فراخواند. او با جامعه، از تصویر ایران در آستانه جهش و تعالی سخن گفت و با این ایده خود توانست بیش از سیزده میلیون رای کسب کند.
🔻پرهیز جلیلی از ورود به مشاجرات سخیف شخصی با سایر کاندیداها، صرفا یک وسواس اخلاقی یا پسند شخصی نبود. او نشان داد که مایل است که مردم در انتخابات، جدال اندیشهها و مسلکهای مختلف را مشاهده کنند و از مسیر مقایسه و ارزیابی این افکار، اولا رشد یابند و ثانیا انتخاب درستی داشته باشند.
نگرش تربیتی به سیاست ورزی و انتخابات، باعث می شود که افق عمل سیاسی کاندیدای جبهه انقلاب، کوتاه مدت نباشد، اهل دوپینگ سیاسی نباشد و متوجه این نکته باشد که #دوپینگ، بدنه را ضعیف و از درون تهی میکند. او به هوادارانش و بسیجشدگان ذیل خودش به چشم «عدد رای» نگاه نمیکند که توهم کند عنان آنها به دست اوست و او میتواند با هر سنخ ائتلاف و اجماعی، آنان را به سبد رای دیگری «کوچ اجباری» دهد، بلکه او میبایست برای آنها به مثابه عاملیتهای انسانی، اصالت قائل شود.
جلیلی در انتخابات اخیر به درستی چنین کرد. او از یک سو فهمید که تحلیل های ریاضیوار از کنش انسانی رایدهندگان نادرست است و انصراف او به نفع دیگران حتی نتیجه کوتاه مدت حسابگرایانه هم در پی نخواهد داشت.
اما مهمتر از آن، روشن بود انجام چنین ریسک و قماری، عوارض و لطمات بلندمدت به بدنه اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی خواهد زد. این انصراف به هسته مقاوم جبهه انقلاب، پیام ناممکن بودن کنشگری مستقل از جناحهای سیاسی خواهد داد و به آنان این حس را منتقل خواهد کرد که انقلابیون پیادهنظام جناح اصولگرایند و انتخاب و فعالیت ما، اثری ندارد و این حسابگریهای پشت پرده است که سرنوشت کاندیداها را مشخص میکند. تسری چنین نگاهی به فعالان سیاسی جبهه انقلاب، دعوت از آنان به کنشگری در بزنگاههای سیاسی آتی را مختل میکرد و عملا باعث ریزش جدی در کنشگری این بدنه اجتماعی میشد.
🔻چنین تحلیل و نگرش مبنایی، سعید جلیلی را برآن داشت که در مقابل فشار سهمگین و بی ضابطه سیاسیون اصولگرا مقاومت کند و آینده سیاسی حزب الله را تضمین نماید.
امروز بخشی از انرژی تخریب جلیلی، حاصل #هراس جریانهای سیاسی از جان گرفتن و تداوم این سنخ سیاستورزی مستقل و مردمی در جامعه ایران است. آنان از جوانان مومن انقلابیای می هراسند که در کارگاه بزرگ تربیت سیاسی انتخابات ۴۰۳، از یک سو شیرینی عاملیت سیاسی مستقل از لابیهای سیاسی را چشیده و از سوی دیگر فعالیتهای تبیینیاش در گفتگو با تودههای مردم نه تنها موجبات همراهی بیش از سیزده میلیون نفر از جامعه را فراهم ساخته، که تقدیر و لبخند رضایت رهبر انقلاب اسلامی را نیز در پی داشته است.
✍️ #دکتر_سعید_خورشیدی
@mortezaeirad_ir
علی اصغر مرتضاییراد
✅ جهاد جلیلی، جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله "تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی" 🔹قسمت یک از دو 🔻ا
♨️حتما چند دقیقه وقت بگذارید و یادداشت دکتر خورشیدی پیرامون منطق عمل سیاسی سعید جلیلی (دو یادداشت آخر) رو بخونید.
لب کلام ما پیرامون آقا سعید همینه، وگرنه ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم و یا چشم و گوش بسته دنبال کسی راه نیفتادهایم، بلکه برای حمایتمان از آقا سعید منطق، حجت و ساعتها حرف داریم.
هدایت شده از یزد قهرمان
⭕فراخوان جذب نیروی حسینیه هنر یزد
🔺️ویژه برادران
📌حوزه همکاری:
1️⃣مصاحبه تاریخ شفاهی
2️⃣نویسندگی تاریخ شفاهی
📌شرایط همکاری:
1️⃣سابقه یا توانایی بالقوه مصاحبه و نویسندگی
2️⃣تعهد کاری
3️⃣آشنایی نسبی با تاریخ و مبانی انقلاب اسلامی
4️⃣ترجیحا دارای سابقه کار تشکیلاتی
5️⃣ترجیحا متاهل
🔰جهت ثبت نام در فراخوان با شماره زیر تماس گرفته یا به آیدی زیر ایتا پیام بدهید.
۰۹۱۳۷۷۴۰۲۷۹@sajjad_esm72 @yazde_ghahraman
هدایت شده از رویدادهای فرهنگی اجتماعی استان یزد
#اطلاعیه
🔰 تجمع مردم دارالعباده یزد
در پی شهادت مجاهد شهید اسماعیل هنیه
📅 زمان: چهارشنبه 10 مرداد
⏰ ساعت 17:30
📍مکان: چهارراه شهدا، حسینیه امیرچخماق
#اسماعیل_هنیه
#فلسطین #غزه
📢 همه اخبار و رویدادهای فرهنگی اجتماعی مهم استان یزد اینجاست👇
🇮🇷https://eitaa.com/Farhangyazd
رفقای ما یه کاروان دانشآموزی راه انداختن، اگه میخواین نخودی توی آش تربیت نسل آینده بریزید الان وقتشه.
در حد وسع بسمالله بگید، اگرم خیّری میشناسید معرفی کنید، اگرم توان هیچ کدومش رو ندارید این پوستر رو برای مخاطبین و گروههاتون ارسال کنید.
۵۰۴۱۷۲۱۰۸۰۱۳۸۱۲۷شماره کارت به نام احسان درهزرشکی زیارت نیابتی هم دارن که توضیحاتش داخل کانالشون به نشونی زیر اومده. @Elabeatolmoghadas @mortezaeirad_ir
⭕یزد و مسئله بزرگداشت زائرین پاکستانی
حادثه جانکاه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی اباعبدالله(ع) از جهات مختلف قابل تامل است:
۱)ریشه شناسی ابعاد حادثه و پاسخگویی مسئولین امر در قبال ترک فعل احتمالی صورت گرفته.
۲)رسیدگی به وضعیت جانباختگان و مجروحین حادثه.
۳)فرصتهای مکتوم در دل این حادثه و اقداماتی که میتوان انجام داد.
مورد اول را به اندازه کافی رسانهها مورد بررسی قرار دادهاند و نیاز به پیگیرد قضایی احتمالی دارد. مورد دوم را هم که تا جایی که بررسی کردم انصافا مسئولین شهر و استان مجدانه پیگیر بودند.
اما مورد سوم؛ فرصت #کنش_تمدنی مردم یزد با مردم پاکستان است؛
چیزی که شاید اهمیت آن نیاز به توضیح نداشته باشد و اگر توضیح لازم دارد ارجاع میدهم به صحبتهای رهبر انقلاب در جمع دانشجویان در سال ۱۴۰۱ که به صورت ویژه بر ارتباط جوانان ایران با جوانان سه کشور افغانستان، پاکستان و عراق تاکید کردند.
اما چه باید کرد؟
آنچه در ادامه مینویسم پیشنهاداتی است که به ذهن بنده رسید، و قطعا با تامل بیشتر ایدههای بهتری هم به ذهن شما خواهد رسید:
۱) #عیادت_جمعی، مجموعهای و تشکیلاتی از زائرین پاکستانی (تا جایی که میدانم در بیمارستان تفت و ابرکوه بستری هستند.)
۲)تهیه #طرحهای_گرافیکی و هنری از زوار پاکستانی با متن به زبان فارسی و #اردو
۳)نصب طرحهای گرافیکی در سطح شهر توسط شهرداری با عنوان تسلیت به مردم ایران و پاکستان
۴)ارسال #پیام_تسلیت از جانب مسئولین استان به مردم یا مسئولین همتراز در پاکستان
۵)نوشتن نامه یا بیانیه تسلیت با زبان فارسی و اردو توسط مجموعههای دانشجویی و طلبگی و انتشار در رسانههای داخلی و رساندن به دست فعالین دانشجویی پاکستانی (برای این کار میتوانید از ظرفیت #دانشجویان_پاکستانی_دانشگاه_یزد یا افرادی چون سرباز روحالله رضوی یا علی کمیلی استفاده کنید)
۶)برگزاری #مراسم_ختم، بزرگداشت، روضه و... توسط هیئتهای مذهبی یزد به یاد زائرین پاکستانی (برای این کار میشود از ظرفیت اساتیدی چون #استاد_حسینی_نسب که خودشان سالها در پاکستان زندگی کردهاند و مدیریت حوزه علمیه امامخمینی (ره) در پاکستان را به عهده داشتهاند استفاده کرد.)
۷)کشیدن نقاشی توسط کودکان و انتشار در فضای مجازی یا ارسال به فعالین مجازی پاکستانی
۸)پخش ویژه برنامه تلویزیونی در شبکه استانی برای یادبود جانباختگان
و...
دو نکته مهم:
۱)سعی کنید از ایدههای کلیشهای و کارهای رفع تکلیفی و گزارشی عبور کنید و به ایدههای خلاقانه رسانه ای و کارهای اثرگذار برسید؛ وقتی رسیدید دچار وسواس نشوید و اجرا کنید، قطعا خدا کمک می کند و نتیجه میدهد.
۲)پنجاه درصد کار ایده و اجراست، پنجاه درصد دیگر تلاش برای توزیع و رساندن کار به گوش مردم پاکستان است.
بنده تاحدی به رفقای فعال در حوزه پاکستان دسترسی دارم؛ اگه نتوانستید روایت اقداماتتان را به دست مردم پاکستان برسانید فیلم، عکس، یا گزارشش را برای بنده ارسال کنید.
#علی_اصغر_مرتضایی_راد
@mortezaeirad_ir
این که پزشکیان میگوید تاییدات رئوس نظام از آقا تا سپاه و اطلاعات و... را دارد، نه دروغ میگوید نه راست؛
برداشت شخصی خودش از تایید را دارد به نمایندگان قالب میکند.
مورد داشتیم طرف صرف طرح موضوع با آقا یا امام یا عدم رد، سکوت و حتی رد غیرمستقیم ایشان را هم در حکم تایید شمرده!
@mortezaeirad_ir
⭕کاش برای زائران جامانده پاکستانی...
یک لحظه خودتان را جای آنها بگذارید؛
زائر امام حسین (ع) باشی، در مسیر و آن هم در کشور غریب تصادف بکنی، جلوی چشمانت خانواده و دوستانت زیارتنکرده پرپر بشوند، خودت هم مجروح باشی و در حسرت زیارت...
آه بگذریم...
همه رفقا رفتند و ما جاماندهایم؛ کاش میشد ما #جاماندهها برای زائران جامانده پاکستانی کاری میکردیم؛
کاش یکی از #هیئتهایمان همین امروز به عیادتشان میرفتند و ساعتی برایشان مراسم میگرفتند؛
کاش بچههای #بسیج_دانشجویی یا یکی از #تشکلها بودند و با شاخهای گل به عیادتشان میرفتند؛
کاش #آقای_استاندار یزدایر را سرخط میکرد و برای مرهم گذاشتن بر دردهایشان یک سفر کربلا یا لاقل مشهد هوایی برایشان جور میکرد؛
کاش جاماندههای تفتی، دهشیری، ابرکوهی، یزدی و... یک یاعلی میگفتند و برای زائران پرپرشده پاکستانی مراسم #تشییع باشکوهی میگرفتند؛
کاش بچههای #روایتنویس و #هنری و #رسانهای پای کار میآمدند و این مهماننوازی و زائرنوازی یزدیها را برای دنیا روایت میکردند؛
کاش...
پ ن: در خبرها دیدم که #خادمیاران_رضوی برای زائران پاکستانی پرچم امامرضا بردهاند، دمشان گرم؛ کاش یک تیم هنری بود و این حرکت را روایت میکرد.
#علی_اصغر_مرتضایی_راد
@mortezaeirad_ir
اهمیت کنش ما در ماجرای #زائران_پاکستانی فارغ از اصل کنش که مهماننوازی و زائرنوازیست، مربوط به فرصت رسانهایست که برای ما ایجاد شده.
یزد بعد از این ماجرا تیتر بسیاری از رسانههای بزرگ جهان شده؛
هرکدام هم دارند روایت خوشان را میکنند و جای اقدامات و روایتهای ما به شدت خالیست.
@mortezaeirad_ir
سلام رفقا
قراره بعد از ظهر بریم عیادت زائرین پاکستانی، هرکی میاد ساعت ۱۳:۴۵ بیاد به آدرس زیر:
خیابان امام، کوچه ۳۹، انتهای کوچه، حسینیه هنر یزد
البته میتونید ساعت ۱۵ مستقیم بیاین بیمارستان شهید بهشتی تفت
@mortezaeirad_ir
چقدر فضا شبیه برجامه؛
اون موقع هم یه عده میگفتن تصمیم نظامه، یه عده روزه سکوت گرفتن، یه عده هم بعدش تبریک گفتن؛
تهش هم آقا همشون رو سنگ رو یخ کرد و گفت بیانیه تبریک ندارد!
پ ن: البته ماهم موافق وفاق(واقعی نه صوری) هستیم، ولی مواظب باشید از هول حلیم تو دیگ نیفتید.
#حافظه_تاریخی
@mortezaeirad_ir
هدایت شده از جنبش عدالتخواه دانشگاه یزد
«عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ، وَ عِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ يَكُونُ الرَّخَاءُ»
(حکمت ۳۵۱ نهجالبلاغه)
▪️ دیدار تعدادی از فعالین فرهنگی و اجتماعی استان به همراه چند تن از طلبه ها و دانشجویان عدالتخواه از مجروحین حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی
🔻امروز بعداز ظهر تعدادی از عدالتخواهان طلبه و دانشجو از دانشگاه های سراسری یزد و فرهنگیان به همراه جمعی از فعالین فرهنگی و اجتماعی به دیدار مجروحین حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی رفتند و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند...
@edalatkhah_yazduni
هدایت شده از روایتنویس
وارد بیمارستان شدیم، گفتن مستقیم برید ته راهرو سمت چپ و بعد سمت راست... .
اولین راهنمای جالب رو دیدیم. بخش رز (بیمار بینالملل)
قبلا جایی به چشمم نخوردهبود.
هرکسی میدید این جمع نزدیک به 15نفر جوان بعضا گل به دست و با پرچم ایران و پاکستان، برایش جالب بود ولی احتمالا همه میدانستند قضیه از چه قرار است.
#اربعین
#ایران_پاکستان
#زائران_پاکستان
#یزد_حسینیه_ایران
#حب_الحسین_یجمعنا
@revayatnevis
هدایت شده از روایتنویس
اتاق دوم یک خانم بود. وقتی همان روز حادثه، لیست اسامیشون منتشر شد خیلی برایم جالب و عجیب بود. کلا عراقیها، افغانستانیها و پاکستانی اسامی ترکیبی جالبی دارند. مثلا در بین اسامی اینها بود: صنم مادر، محبتعلی، کنیز زهرا، خورشیدعلی و... . چه ترکیبها و معانی جالبی!
اسم خانم را آقای مترجم گفت: «ایشون کنیز زهرا هست»! با هربار گفتن این اسم، حس خوبی به آدم میده؛ کنیز زهرا!
مترجم گفت پاهایش شکسته. گل بهش هدیه دادیم و با پرچم مشترک دو کشور هم عکس گرفتیم.
پ.ن: تا اونجا بودیم دنبال ویلچر بودند اما دلیلش را نفهمیدم. اتاق بعدی که رفتیم، شنیدم که گفتند،مرخص شد! الحمدلله... .
#اربعین
#ایران_پاکستان
#زائران_پاکستان
#یزد_حسینیه_ایران
#حب_الحسین_یجمعنا
@revayatnevis
هدایت شده از روایتنویس
اتاق بعدی راشد علی بود. اینجا اتاقش بزرگتر بود و جو روضه خوانی داشت. مترجم گفت: «داداشش رو صبح خبر دادند که چون بدحال بوده متاسفانه شهید شد و من نگفتم بهش اما حوالی ظهر توی واتساپ عکسش رو دیده که شهید شده...»
مداح شروع کرد به خواندن. هرچند راشد فقط صلوات و سلام بر امام حسین رو متوجه میشد. همین است که گفتند «حب الحسین یجمعنا» و یا بهتر از آن «الحسین یجمعنا» !
#اربعین
#ایران_پاکستان
#زائران_پاکستان
#یزد_حسینیه_ایران
#حب_الحسین_یجمعنا
@revayatnevis
هدایت شده از روایتنویس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفر بعد رو گفتن حالش کمی بدتر از بقیه است؛ گردنش شکسته و تازه از اتاق عمل بیرون آمده. خیلی شاید نتونه حرف بزنه و حرکت کنه! رفتیم داخل. مرد میانسال با گردنبند ثابت خوابیدهبود. اینجا مترجم عوض شد. حیدر حسنین آمد که با یکی دیگر از اهالی پاکستان از قم آمدهبودند. روضه خوانی شد و آن طرف اتاق هم دوتا ایرانی بستری بودند. همه گریه میکردند. حیدر حسینین گفت: «اینجا پرستارها، دکترها هیچ چیز کم نذاشتن؛ خیلی خوب رسیدگی کردن دستشون درد نکنه!»
#اربعین
#ایران_پاکستان
#زائران_پاکستان
#یزد_حسینیه_ایران
#حب_الحسین_یجمعنا
@revayatnevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز جمع جاماندهها جمع بود؛
توفیق زیارت کربلا نداشتیم، ولی ارباب لطف کرد و با جمعی از رفقا به دیدار زائران پاکستانی رفتیم.
دم همه رفقایی که پای کار آمدند گرم، از بچههای مسجدی و طلبه، تا رفقای دانشجو، خصوصا بچههای با معرفت عدالتخواه دانشگاههای یزد و فرهنگیان که انصافا توی ماجرای زائران پاکستانی وقت و انرژی ویژه گذاشتند.
اجر همگی با حضرت اباعبدالله (ع)
پ ن: الحمدلله خدا لطف کرد و این تلاش اندک ما بازتاب ملی داشت و از اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو و ۲۲ شبکه سه پخش شد.
ان شاالله روایت این خونشریکی به دست مردم کشور دوست و همسایهمان پاکستان هم برسد.
#یا_من_یعطی_الکثیر_بالقلیل
@mortezaeirad_ir
هدایت شده از بیت الغزل
⚫️ بیانیه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد درخصوص حادثه غمانگیز اتوبوس حامل زائران پاکستانی امام حسین(ع) در یزد
🔗متن_بیانیه_به_زبان_فارسی
🔗متن_بیانیه_به_زبان_اردو
🔗متن_بیانیه_به_زبان_انگلیسی
⚫️@armanyazd