eitaa logo
المصيبة الراتبة | مقتل شناسی
5.9هزار دنبال‌کننده
416 عکس
243 ویدیو
37 فایل
🚩 اَلسَّلَامُ عَلَيكَ يَا صَاحِبَ المُصِيبَةِ الرَّاتِبَةِ 🚩 📎 پایگاه علمی - پژوهشی #مقتل و #مقتل_شناسی 📎 اِحیاء تراث شیعی و نسخ خطی 📌 ارتباط با ادمین: 🆔 @mosibatoratebah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸ مرداد ۱۴۰۲
🥀 | ورود آل‌الله به بلا 🥀 چون قطار کوفه سوی شام شد طرفه شوری ز ازدحام عام شد شد ز شهر شام برگردون نفیر چون ز احبار یهود اندر قطیر دور گردون بسکه دشمن کام شد ماتم اسلام عید عام شد شد چو در شام اختران برج دین آسمان گفتی فرو شد بر زمین آل سفیان در قصور زر نگار در نظاره سویشان از هر کنار بسته ره حزب شیاطین از هجوم بر سنان سرها درخشان چونر جوم هر طرف نظارگان از مرد و زن با دف و نی انجمن در انجمن شامیان بر دست و پا رنگین خضاب چهره خون آلود آل بوتراب خواجۀ سجاد آن فخر کبار همچو مصحف درکف کفار خوار آل زهرا سر برهنه بر شتر کرد آنسر چونقطار عقد در زین حدیث انگشت بر دندان مگیر کان حیدر سر برهنه شد اسیر رویشان که آفتاب فش بود خود حجاب دیدۀ خفاش بود جای حیرانی است این دور نگون شرم بادت ای سپهر واژگون شهر شام و عترت پاک رسول در اسار زادۀ هند جهول گیرمت باک از جفا و کین نبود در جفاکاری چنین آئین نبود شامیان بردند در بزم یزید دست بسته عترت شاه شهید خواجۀ سجاد در ذل قیود چون مسیحا در کلیسای یهود شاه دین را سر بطشت زرنگار بانوان از دیده مروارید بار ره نشینان متکی بر تخت عیش همچو در بتخانه اصنام قریش پورسفیان سر خوش از جام غرور قدسیان گریان از آن بزم سرور بانوان کلّه شرم و حیا پرده پوشان حریم کبریا از هوان دهر در ذلّ قیاد بسته صف در محفل آن بدنهاد خواجۀ سجاد و سبط مستطاب کرد با آندل سیه روی عتاب گفت ویحک ایسیه بخت جهول هین گمانت چیست در حق رسول گر به بیند با چنین حال عجیب بالله این مستورگان بی حجیب گر بدانستی چه کردی از جفا با سلیل دودمان مصطفی میگرفتی راه دشت و کوه پیش میگریستی روز و شب بر حال خویش بیختی غم خاک عالم بر سرت بود بالین تودۀ خاکسترت باش تا در موقف یوم النشور آیدت پیش آنچه کردی از غرور گردوروزی سفله گان خوشه چین بر سریر گامرانی شد مکین بر نکاهد کبریا و جاه ما وان سلیمانی و تاج و گاه ما ما سلیل دوده پیغمبریم با نبوت زاده یک مادریم شیر یزدان باب ذوالاکرام ما با امارت زاده مارامام ما تا شده مادر زبابت بار گیر بود بابم بر مسلمانان امیر مصطفی را آن امیر محتشم بود و در بدر واحد صاحب علم باب تو در جیش کفار قریش حامل رایات و پیش آهنگ جیش پور هند از پاسخش بر تافت رو که نبودش حجتی در خورد او وه چه گویم من زبانم بسته باد خامه خونبار من اشکسته باد که چه رفت از ضربت چوب جفا زان سپس بر بوسه گاه مصطفی پس بخود بالید و گفت آنسفله قدر کاش بودی در حضور اشباح بدر تا بدیدندی که چون کردم قضا ثار خویش از خاندان مرتضی زان سپس دادند در ویرانه جا پرده پوشان حریم مصطفی شد خرابه گنج درهای یتیم همچو اندر کهف اصحاب رقیم نه بجز خاک سیه فرشی بزیر نه بسرشان سایبانی از هجیر سروریکه سر بپاسودیش عرش شد سرش از خشت بالین خاک فرش اشک خونین شربت بیماریش شمع بالین آه شب بیداریش ▫️ حجت‌الاسلام 🆔 @mosibatoratebah ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
🔻 رسول‌خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم: 🔻 🥀 أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّ حُسَیناً؛ 🥀 خداوند دوستدار کسی است که را دوست داشته باشد. 📕 بحار‌الأنوار، جلد ۴۳ ، صفحه ۲۶۲ 🆔 @mosibatoratebah
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
1 (1).mp3
23.9M
🎧 | قسمت دوم 🔹 علیه‌السلام 🔹 🔹 ۲۲ محرم‌الحرام ١۴۴۵ 🔹 حسینیه بیت‌الکریم 🆔 @mosibatoratebah
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
🩸 🩸 🩸 🩸 🥀 عن العسكرى عليه السلام أنه قال: علائم المؤ من خمس: صلاه احدى و خمسين ، و زياره الاربعين ، و التختم باليمين ، و تعفير الجبين و الجهر ببسم الله الرحمن الرحيم 🥀 هر چند در ميان مردم كم است، به جهت متابعت اكثر مردم به هواى نفس؛ لكن آن كم هم خيلى منفعت به سايرين دارد، از جهت عيادت كردن آنها را، يا زيارت كردن، و يا معاونت نمودن آنها مؤ من را. بلكه براى كفار هم منفعت دارد. چنانكه معاونت نمايد، روز قيامت در جهنم حرارت آتش به وى تأثير نمى‌كند. و اگر عيادت نمايد، در قبر هر روز يك ملائكه يا هفتاد هزار ملائكه به عيادت او مى‌آيند. و اگر معاونت و يارى دفن و كفن و مشايعت را نمايد، در قبر خطاب مى‌رسد به آن مؤمن ميت: اول مرحمتى كه بتو مى‌نمائيم اين است كه مشايعين و زحمت كش‌هاى تو را به تو بخشيديم... 🥀 حالا بيائيد تجهيز و تكفين نمائيم يك را؛ بلكه و رأس مؤمنين را! كه عبارت از ابى‌عبدالله الحسين عليه‌السلام بوده باشد. 🥀 بدان كه مشهور ميان مردم اين است كه آن بزرگوار سه شبانه روز مانده، اما من مى‌گويم شبانه روز است ! به جهت آنكه عمده اعضاى بدن است، و تا دفن نشده، تجهيز تمام نمى‌شود. 🥀 و در خصوص اخبار مختلف است؛ لكن در هر صورت به بدن ملحق گشته... 🥀‌ بعضى از روايات دلالت دارد كه را بالای سر حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام دفن نموده و بعضى ديگر دلالت دارد كه در شام دفن کرده‌اند. بعضى ديگر مى‌گويند در مصر دفن شده، که الآن هم گنبد و بارگاه دارد! 🥀 و از موكل انور نقل شده که مى‌گويد: بالاى بود كه ناگاه عديم المثال حضرت رسول صلى الله عليه و آله به نظر آمد، و آن اطهر از بالاى خم شده در آغوش نشست و غايب شد. 🥀 بارى خودش خصوصيت را دارد، و سرّش يا به جهت ورود اهل‌بيت است، يا آمدن اول زوّار كه جابر بن عبدالله است، و يا دفن است. على‌اى‌حال ،ما بايد و نمائيم: 🥀 اما لازم ندارد؛ به جهت آنكه چند تابوت دارد: تابوت طلا! تابوت بالاى ! تابوت ! 🥀 اما هم نمى‌خواهد، به جهت محفوف بودن آن به كه ساطع بود از او به آسمان . چنانكه شخصى شامى روايت مى‌كند: نشسته بودم در غرفه كه ساطع شد. نگاه كردم، ديدم از مبارك آن حضرت است. و چنانچه مى‌گويد كه در ميان قافله نورانى ديدم كه مبلغ كثيرى داد و يك شب نگاه داشت. 🥀 بارى ، نمى خواهد و هم نمى‌خواهد، به جهت آنكه همان با مشك و كافور حنوط كرده، مانده همين غسلش. آيا مى‌توانيد كه به آب ديده او را غسل دهيم؟! نمى‌دانم كدام مصيبتش را بيان نمايم! 🥀 هر چند بدن مبارك، سه روز، زخم دار، در زمين مانده؛ لكن برآورد مى‌كنم مصيبت سر زيادتر است: 🥀 جدا شدن از بدن را بيان كنم! يا زخمهايش را! يا عريان گشتن و عمامه برداشتن را؟! 🥀 اينها همه مصيبت ظاهرى وى، اما مصيبت باطنى آن : هديه بردن به عمر بن سعد و از آنجا به ابن زياد، از آنجا به شام! و اما مصيبت هم ظاهرى و هم باطنى: مقابل ابن‌زياد گذاشته شدن را بگويم؟! و يا بالا نمودن و بر گذاشتن را بگويم؟! و يا خنده كردنش را بگويم، كه اشد مصائب است؟! 🥀 بعد از اين ظاهرى، اميد آن هست كه در دل خود دفن نموده، و به سبب آن از فيوضات وى بى‌بهره نباشيم. 🥀 و السلام عليه و على آبائه الطيبين و أبنائه الطاهرين و رحمه الله و بركاته 📕 مواعظ شوشتری، ماه محرم 🆔 @mosibatoratebah
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۰ مرداد ۱۴۰۲
🥀 | و صلوات‌الله علیه 🥀 خنجر شمر به خون شه خوبان تشنه حنجر شه بدم خنجر بُرّان تشنه من چو خضرم، و فُراتست اگر آب حیات خضر، کی مانده به سرچشمۀ حیوان تشنه؟ آه از آن لحظه که اصغر به سر دوش پدر داد حنجر به دَمِ غنچهِ پیکان، تشنه! کودکانم که همه شهد و شکر می‌خوردند حال، طوطی صفت، اندر شکرستان، تشنه گفت شاه شهدا با پسر سعد لعین: آب در کوزه روا داری و مهمان تشنه؟ مهر زهرا بود این آب و همه اولادش کشته گشتند و فتادند به میدان تشنه دیو و دَد جمله از این آب همه سیرابند کس ندیده است لب آب، سلیمان تشنه گبر و ترسا و نَصارٰی همه زین آب خورند به لب نهر، جگر گوشۀ عمران تشنه اکبرم کشته شد از تیغ شما در میدان رفت در خلد برین شاه جوانان تشنه دست‌ها از تن عباس فکندند به خاک کس ندیده است که سقا سپرد جان تشنه ناصر ار آب خوری یاد کن از شاه شهید زانکه شد کشته شهنشاهِ شهیدان، تشنه ▫️ ناصرالدین شاه قاجار 🆔 @mosibatoratebah ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️
۲۰ مرداد ۱۴۰۲
سخنرانی.mp3
23.17M
🎧 | قسمت سوم 🔹 🔹 ۲۴ محرم‌الحرام ١۴۴۵ 🔹 حسینیه بیت‌الکریم 🆔 @mosibatoratebah
۲۰ مرداد ۱۴۰۲
🥀 رسول‌خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم: 🥀 کسی که علیه‌السلام را کند، مانند کسی است که را زیارت کرده، و همانا نزد قبر او مستجاب است و در او شفای هر دردی است. 📕 بحار، جلد ۳۶، صفحه ۲۸۵ 🆔 @mosibatoratebah
۲۰ مرداد ۱۴۰۲