eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بانکداری، برای رفع مشکلات مردم یا سودآوری ◀️ بعضی از مردم، گرفتاری‌های مالی‌ای دارند که دریافتِ وام از بانک‌ها، می‌تواند کمک زیادی به آنها بکند. اما متأسفانه به دلیل ضوابط سختی که بانک‌ها برای پرداخت وام دارند، افرادی هستند که نه تنها موفق به دریافت وام نمی‌شوند بلکه حتی در بعضی از مواقع، از سر اجبار به گرفتن نزول رو می‌آورند. 🔺 طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به شماره ۱۲۸۳۰، بیش از ۵۰٪ از وام‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها به کارکنان خود بانک اعطا شده است. همچنین میزان سود این وام‌ها برای کارکنان بانک، ۱٪ و برای مردم عادی، ۳٪ است. ➖ مستند "تجارت ابدی"، به مسائل و مشکلات دریافت وام از بانک‌‌ها می‌پردازد. در این مستند همچنین با معرفی یک صندوق قرض‌الحسنه، سعی شده است که شیوه و الگویِ بانکداری اسلامی و موفق هم معرفی شود. صندوقی که به ازای پرداختِ وام، هیچ سود و کارمزدی دریافت نمی‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ‌‏چیزی هست که نداشته باشید و برایتان آرزو باشد؟ ‏◀️ فعالین مدنی هم‌استانی‌ام به روستای ‎ رفته‌اند، تا اقلام خوراکی تهیه شده توسط فعالین را به دست آن‌ها برسانند؛ می‌پرسد: ‌‏چیزی هست که نداشته باشی و آرزو داشته باشی که به آن برسی؟ جواب می‌دهد: بله، لباس، آب، دمپائی، روسری. 🔸 یکی دیگر از اهالی روستا می‌گوید: «دست‌ شما درد نکند این‌ها را آوردید، ممنون شما هستیم، اما مشکلات اصلی ما با این‌ها حل نمی‌شود، مشکل ما نداشتن مسکن، جاده، آب و... است. شما فقط صدای ما باشید.»بله. لباس، آب، دمپائی، روسری. 🔹 مکان ضبط ویدیو: روستای توگبری در فاصله ۱۷ کیلومتری چرام. زمان ضبط ویدیو: مردادماه ۱۳۹۹ 🔺 وقتی قرائتی از اسلام را به خورد شما می‌دهند، که به موی سر زنان در شهرهای بزرگ حساس است اما به پای برهنه آنان در حاشیه‌ها بی‌توجه است، به آن شک کن. اسلامی که به عدالت نرسد، کفری است که لباس توحید به تن کرده است، ولو اینکه توسط مقدسین و زاهدین و علمای بزرگ تبلیغ شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همچنان بی‌خیال نسبت به بحران ➖ چرا کاهش باید به عنوان یک «بحران» تلقی شود؟ ◀️ مساله کنترل رشد جمعیت تا سال‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی سیاست‌گزاران برای آینده کشورمان بود، به همین دلیل از هر روشی برای کاهش جمعیت استفاده کردند. 🔸حتما شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را در خاطرتان دارید که چگونه روی در و دیوار شهر و حتی روی جلد مواد غذایی خودنمایی می‌کرد. آنقدر استفاده از وسایل و داروهای ضد بارداری و حتی عمل جراحی در بین خانواده‌ها تبلیغ شد تا جایی که اکنون ایران دارای سریع‌ترین نرخ کاهش جمعیت در جهان است! 🔺 @barahoot_TV 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ درآمد نجومی دولت از بورس و مالیات ◀️ در اظهاراتی عجیب گفته «اگر قبلا نفت در برابر غذا را به‌عنوان یک مجازات سنگین برای ایران پذیرفته بودند، اما در شرایط کنونی نه‌تنها نفت را در ازای غذاکه حتی در ازای دارو هم نمی‌توانیم بفروشیم. حال با این فشار به ورود ویروس کرونا هم برخوردیم.» این اظهارات در حالی است دولت در سال‌جاری راه‌های جدیدی را برای تامین مالی پیدا کرده است ؛ مطابق بررسی های این درآمدهای نجومی به شرح ذیل است: 🔸 ۱. بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از نقل‌وانتقال سهام در بازار سهام در پنج‌ماهه ابتدایی سال‌جاری (این میزان نزدیک به سه‌برابر کل درآمد مالیاتی دولت از نقل‌وانتقال سهام در سال ۹۸ است) 🔹 ۲. ۷۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها در پنج‌ماه اخیر باوجود شیوع کرونا، (این میزان نسبت‌به مدت مشابه سال‌گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است) 🔸 ۳. ۱۶ هزار میلیارد تومان فروش و واگذاری سهم‌های‌ دولتی. 🔹 ۴. احتمال شکسته شدن رکورد ۸۰ هزار میلیاردی سال ۹۸ در سال‌جاری درصورت ادامه انتشار اوراق بدهی‌. 🔺 http://fdn.ir/45408 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قشون‌کشی خیابانی، مظهر اراده مردم؟ 🎙 : 💬 اگر چندین هزار نفر در خیابان بیایند و اعتصاب کنند و خواسته‌هایی را مطرح کنند، آیا اینها نماینده مردم لبنان هستند و خواسته‌هایشان، خواسته‌های مردم لبنان است؟ اگر این است که ما هم از همین ابزار برای اعلام آرزوها و خواسته‌های مردم لبنان استفاده می‌کنیم که باید حکومت و دولت و بدنه سیاسی و حتی کل جهان به آن احترام بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند. 💬 چه کسی گفته است که مردم لبنان یک حکومت بی‌طرف می‌خواهند؟ و یا مثلا مردم لبنان به دنبال حکومت تکنوکرات هستند؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ هفتاد روز اعتراض، هفتاد روز آموزش کنشگری اجتماعی ➖ کنشگری و مشارکت اجتماعی در ایرانِ آینده؛ مدرسه هفت تپه 🖊 : ◀️ هفتاد روز اعتراض کارگرانِ یک قاب یا فریم از آینده بود؛ بلکه می‌توان گفت یک پنجره یا مدرسه بود برای درک وضعیت کنشگری و مشارکت اجتماعی سیاسی در ایران آینده. این یادداشت تلاش می‌کند مروری داشته باشد بر مهم‌ترین نکته‌هایی که در تفسیر فرامتن این رویداد قابل توجه است: 🔸 ۱. چگونه و در شرایطی که میزان مشارکت سیاسی در جامعه به پایین‌ترین حد خود رسیده است، یک مشارکت اجتماعی هفتاد روزه متولد می‌شود؟ مدرسه هفت تپه یک آیین رونمایی بود؛ این رویداد به ما گونه جدیدی از مشارکت اجتماعی و سیاسی را شناساند. در شرایطی که اکثریت مردم، حدود یک ساعت زمان صرف نمی‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند، بخش‌هایی از جامعه برای مشارکت در بهبود عملکرد بخش کوچکی از سازوکارهای اجتماعی (یک کارخانه که در جریان قانون اصل ۴۴ واگذار شده است)، در یک فرآیند هفتاد روزه شرکت می‌کند. 🔹 ما اکنون در زمانه‌ای شرکت می‌کنیم که دو گونه از کنشگری و مشارکت اجتماعی در آن قابل شناسایی است. مشارکت کلاسیک که در چارچوب انتخابات، احزاب و نهادهای مدنی و خیریه انجام می‌شود و مشارکت جدید در قالب حرکت‌های شهروندی و جنبش‌های اعتراضی. 🔸 آیا تأثیر مثبت و سازنده اعتراض هفت تپه بر بهبود شرایط اجتماعی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، از مشارکت‌های متداول و کنش‌های احزاب رسمی کمتر است؟ گونه‌ای جدید از مشارکت اجتماعی متولد شده است اما احزاب تلاش می‌کنند حاکمیت را متقاعد کنند همچنان مشارکت اجتماعی و سیاسی را به نحو کلاسیک بفهمد و به رسمیت بشناسد. آن‌ها تلاش می‌کنند وضعیتی به وجود بیاورند که حاکمیت ناچار باشد به مشارکت‌‌های کلاسیک و رسمی اکتفا کند هر چند این مشارکت‌ها کاهش یافته و یا حداقلی شده باشند. گونه جدید مشارکت و کنشگری اما به سرعت در حال گسترش است. 🔹 ۲. رسانه‌های رسمی و کلان، احزاب و لابی‌های سیاسی و بخش‌های مهمی از نهادهای حاکمیتی تلاش می‌کنند جنبش‌های اعتراضی را نادیده گرفته و در عوض مسیر احزاب، سازمان‌های مدنی و خیریه را به عنوان مسیر بی‌بدیل یا مؤثرترین و مهم‌ترین مسیر مشارکت اجتماعی، در تربیون‌های رسمی ترویج کنند. جنبش‌های اعتراضی جدید اما قادر هستند علاوه بر جلب توافقِ بخش‌هایی از حاکمیت و کنشگران اجتماعی، کنشگری اعتراضی خود را به نحو مؤثری ایفا کنند. 🔸 ۳. کنشگران اصلی این جنبش‌های اعتراضی «فقرای جدید» یا بخشی از طبقه متوسط هستند که طی سال‌های اخیر به دلایل مختلفی از طبقه متوسط به طبقات پایین‌تر فروغلطیده‌اند. این جنبش‌ها از نقطه مالکیت آغاز می‌شوند اما به سرعت پیام خود را در سطحی کلان‌تر می‌گسترانند. 🔹 ۴. ابزار این جنبش‌های اعتراضی به طور عمده عبارت است از کنشگری خیابانی، تجمع‌های آرام و کوچک اما مستمر برای بیان اعتراض، گفت‌وگو، رسانه‌های خُرد و شهروندی، پلاکاردهای ساده و فضاهای عمومی شهری، تولید مستمر استدلال‌هایی بسیط و عامه فهم اما مفهومی، دینی و بومی برای ایجاد اقناع عمومی در خصوص دیدگاه جنبش اعتراضی، تلاش برای جلب دیگر کنشگران اجتماعی و بخش‌هایی از حاکمیت. 🔸 ۵. ساخت کنش در این جنبش‌های اعتراضی هرگز شباهتی با سازوکارهای کنشگری احزاب یا سازمان‌های مدنی ندارد. آن‌ها به معنای متداول جنبش نیستند. رسانه رسمی، مانیفست یا بیانیه، کادر و شورای مرکزی و رهبر یا چهره شاخص ندارند اما توانایی فوق‌العاده‌ای در تعیین دستور کار احزاب رسمی و ملی و همچنین نهادهای حاکمیتی دارند. 🔹 در ماجرای اعتراض هفت تپه این حرکت اعتراضی در شهر شوش توانست نمایندگانی را در پایتخت درگیر مسئله‌های خود کند که چند ماه قبل بدون هیچ‌گونه ایده یا برنامه خاصی در این زمینه‌ها در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرده بودند. کارگران هفت تپه توانستند حمایت کسانی را جلب کنند که در جریان فعالیت‌های متداول حزبیِ خود هیچ تعهدی برای حمایت از حقوق مدنی و کنشگری طبقات فرودست ابراز نکرده‌اند؛ هیچ‌گاه از به رسمیت شناخته شدن حرکت‌های اعتراضی سخنی به میان نیاورده و به نابرابری‌های حاصل از خصوصی‌سازی هیچ اشاره‌ای نداشته‌ و حتی از بیان گفتارهایی کلان درباره عدالت و نابرابری هم صرف نظر کرده بودند. 🔸 کار آن‌ها چیزی فراتر از جلب توجه است؛ این جنبش‌ها یک پاسخ کاملاً ابتکاری به مسئله مرکز- پیرامون پیش کشیده‌ و مسیر طرح مسئله را به کلی معکوس کرده است: آن‌چه در مرکز مسئله احزاب و بازیگران رسمی میدان سیاسی است در پیرامون بازتولید نمی‌شود؛ بلکه آن‌چه برای کارگران شوش مسئله است، دستور کار مرکز را تعیین می‌کند. هفتاد روز هفت تپه یک مدرسه است برای آموختن کنشگری اجتماعی در ایرانِ آینده. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مشکل کجاست؟ خودشیفتگی و عدم مشورت ➖ روایت امتناع دولت از اصلاح ساختار بودجه سال ۹۸، با وجود دستور رهبری و فرصت مجلس ◀️ ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: 💬 رهبری، در جواب گزارش بودجه ۹۷ (که قرار بود ۱۵ آذر بیاید) نوشته بودند: این لایحه بودجه، هیچ انطباقی با شرایط جنگ اقتصادی ندارد و باید در آن اصلاح ساختار صورت گیرد. 💬 آقای رئیس جمهور گفتند زمان می‌برد. گفتیم چه قدر؟ گفتند ۴ ماه. ما خوشحال شدیم که بودجه تا پایان سال تقریبا می‌رسد. آقای رئیس‌جمهور فرمودند که از ابتدای سال ۹۸، ما ۴ ماه زمان می‌خواهیم! بعد از آن هم رفتند سراغ سه چهار راه‌حل خاص: ➖ برداشت ۴۵۰ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی مانده سنواتی گذشته ➖ ۱۲ درصد مانده فریز شده منابع صندوق توسعه ملی ➖ انتشار اوراق خاص ➖ استقراض 🔸 ۱۰ شهریور ۹۹|معصومه ابتکار: آقای روحانی و دولتش از نظر اقتصادی هیچ کمبود و کاستی ندارد! 🔺 ٧ خرداد ۹۲ | حسن روحانی در انتخابات: مگر اقتصاد دستوری هم امروز معنا دارد؟ مگر می‌توان برای دلار، نرخ اعلام کرد؟ مشکل کجاست؟ مشکل خودشیفتگی و عدم مشورت است 🔺 @Roshangari_ir 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ قول‌های خوب قالیباف ◀️ رئیس مجلس از سفر برگشت. سفری سه روزه به خوزستان که شاید بتوان گفت به دلیل دامنه‌دار شدن نارضایتی‌ها و افزایش مشکلات صورت گرفت. 🔸 ۷۰ روز تجمع کارگران هفت‌ تپه و خصوصی سازی‌های غلط، مسائل روستای ابوالفضل، مشکل آب روستا‌هایی چون غیزانیه و طرح‌های نیمه تمام از جمله عوامل این نارضایتی‌هاست. 🔹 قالیباف در این سفر سه روزه به آبادان، خرمشهر،شلمچه، شادگان، ماشهر، بهبهان، رامهرمز، ایذه، دزفول و شوش سر زد. از طرح‌های نیمه تمام بازدید کرد. با مردم صحبت کرد و پای حرف کارگران نشست. حضوری میدانی که قابل ستایش و لازمه تصمیم گیری‌های صحیح مدیریتی است. 🔸 قالیباف حضور در مناطق محروم را نشان از عزم برای کار و رفع مشکلات این مناطق دانست. بر همین اساس بسیار به‌جاست که مقصد بعدی سفر رئیس مجلس، سیستان و بلوچستان باشد. مشکلات آب و هوتک‌ها، برق و گازکشی، سیل و اشتغال در این استان وضعیتی بسیار اسف بار دارد. 🔹 رئیس مجلس پس از بازگشت از خوزستان و از تریبون مجلس به مردم خوزستان قول داد که ما خود را متعهد می دانیم که تصمیمات گرفته شده را با نظارت مستمر تا رسیدن به سرانجام نهایی، پیگیری کنیم و نتایج تصمیمات نظارت میدانی به طور شفاف و با جزئیات اجرایی به زودی در سایت مجلس بارگذاری خواهد شد. 🔺 حال باید دید که این قول‌ها تا چه میزان عملی می‌شود و آیا دردی از مردم خوزستان دوا می‌کند؟ چرا که در صورت عدم تحقق، نتیجه عکس داده و منجر به ناامیدی مردم خواهد شد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خوب اگر بنگری، ۱۷ شهرِور، روز ننگ خیلی‌هاست... ◀️ این زنده و دلنشین را - که بارها شنیده ایم و شنیده اید- دوباره بشنوید و ببینید، و تامل کنید در تک‌تک کلماتش... 🔸 ای که پرپر کنی جوانه‌ها// می زنی به خانه‌ها می‌کُشی خَلق مسلم خدا // تا که خود پرکنی 🔹 راز ماندگاری این سرود و بسیاری از موسیقی‌ها و سرودهای تاریخ انقلاب، همین عمیق بودن و فراگیر و زنده بودن‌شان است؛ اینقدر که اگر چشم‌تان را ببندید و تصاویر آن شاهِ ملعون را نظاره نکنید، ابیات و اصطلاحاتِ موجود در ترانه، ذهن‌تان را -خود به خود- به سمت طاغوت‌ها و شاه مسلکانی که امروز بر برخی کرسی‌های مملکت تکیه زده‌اند، هدایت می‌کند... 🔺 راز ماندگاری نهضت امام و ، همین بیزاری و خروش علیه طاغوت و طاغوتی است در هر شکل و لباسی و جغرافیایی... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ چگونه حسین بن علی‌ها به مسلخ کشانده می‌شوند؟ ➖ فوری‌ترین پیام عاشورا برای امروز جمهوری اسلامی، از نگاه ۱۳۷۱/۰۴/۲۲: 🔸 ما امروز یک جامعه‌‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌‌ی اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟... به نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فوری‌تر است. 🔹 ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، آقازاده‌ی اوّلِ دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، پسر علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌الصّلاةوالسّلام) در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت می‌نشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد! از همان شهر آدم‌هایی به کربلا آمدند، او و اصحاب او را با لب تشنه به شهادت رسانند و حرم امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) را به اسارت گرفتند! 🔸 قرآن جواب ما را داده است. میفرماید: «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة واتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیّا.» 🔹 دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویّت؛ حساب معنویّت را از زندگی جدا کردن و توجّه و ذکر و دعا و توسّل و طلب از خدای متعال و توکّل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن. 🔸 دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوترانی‌ها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: . به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم. 🔹 اگر در جامعه‌ی اسلامی، آن حالت آرمانخواهی از بین برود یا ضعیف شود؛ هر کس به فکر این باشد که کلاهش را از معرکه در ببرد و از دیگران در دنیا عقب نیفتد؛ این‌که «دیگری جمع کرده است، ما هم برویم جمع کنیم و خلاصه خود و مصالح خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم»، معلوم است که به این درد دچار خواهیم شد. 🔸 اگر... ارزشها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن‌وقت امثال حسین‌بن‌علی (علیه‌الصّلاة‌والسّلام)، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را از دست دادیم چه؟ اگر به جای توجّه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را -که هیچ چیز نمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند- در انزوا انداختیم و آن آدم پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. 🔹 اگر در صدر اسلام فاصله‌ی بین رحلت نبىّ اکرم (صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه) و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاه‌تر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلت‌ها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. 🔸 پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم در جامعه، منزوی، و فرزند انقلاب، گوشه‌گیر شود. 🎬 @Mostazafin_TV