eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁠⁠⁣⭕️ ⁣⁣خوارج به چه کسانی شبیه ترند؟! ➖ ⁣تحریف‌های ناشیانه‌ی تاریخی، با چه هدفی انجام می‌شود؟ ◀️ تحجر چیست؟ در ادبیات دینی کسی را متحجر می‌نامند که قرائت خود را از دین، قطعی، کاملا صحیح و عاری از هرگونه اشکال می‌داند؛ هر برداشت و فهمِ دیگری را تکفیر می کند، اجازه‌ی طرحِ پرسش و نقد را نداده و باب تعقل را به کلی می بندد. 🔸 را می توان عالی‌ترین نمونه و عینی‌ترین مصداقِ تحجر، در تاریخ اسلام دانست. جماعتی ظاهرگرا و که دست‌هایشان را بر گوششان نهاده و فهم سطحی‌شان از دین را فریاد می‌زدند و هرکس اندکی از این مسیر فاصله می‌گرفت را مرتد نامیده، بر او می‌تاختند. 🔹 شب زنده‌داران و حافظان و قاریانی که به تدبر در معارف قرآن نمی‌پرداختند و از عبادات و مناسک بهره‌ای جز زحمت دادنِ خودشان نمی‌بردند. 🔸 با رجوع به نهج البلاغه -به عنوان بهترین منبع برای شناخت خوارج- به وضوح می‌توان مشاهده کرد که مهمترین شاخصه خوارج، آن‌ها بوده و تقابل‌شان با حضرت امیر (علیه‌اسلام) هم ناشی از همین جهل بوده است. به همین دلیل هم برخورد امام با ایشان بسیار متفاوت از برخورد ایشان با اصحابِ صفین و جمل بود. 🔹 حضرت درباره خوارج در نهج البلاغه می فرمایند: «كسى كه در جستجوى حق بوده و خطا كرد مانند كسى نيست كه طالب باطل بوده و آن را يافته است.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۶۱، متن کامل) 🔸 خوارج، عملا از پذیرش ولایت امیرالمومنین (علیه‌اسلام) سر باز زدند و به شبهه افکنی و تشویش اذهان عمومی پرداختند؛ در مقابل، حضرت با صبر و خیر خواهی به انحاء مختلف تلاش نمودند تا شبهات آنها را رفع کنند و در عین حال هرگز به واسطه فهم متفاوتشان، با آن‌ها به قتال نپرداختند، مگر زمانی که خودشان دست به شمشیر بردند. 🔹 بنابراین تقابل خوارج با امام نه بر سر آنان بود و نه به واسطه ی شان. چرا که اساسا در هیچ یک از متون دینی و تاریخی، خوارج، گروهی عدالتخواه معرفی نشده اند! و عدالتخواه معرفی کردنِ خوارج، صرفا با مقاصد سیاسی و برای خفه کردن صداهای منتقد و متفاوت با قرائت رسمی انجام می‌شود. 🔺 پی‌نوشت: با توجه به ویژگی‌های بیان شده برای خوارج، که از متن نهج البلاغه و سایر منابع تاریخی استخراج شده است، عدالتخواهان به خوارج شبیه‌ترند یا ؟! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕ پست عجیب یاسر جبرائیلی در توییتر @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سیاه‌نمایی به سبک امام... ◀️ خوب به این تصویر دقت کنید... 🔸 این هشدارها و این حرکاتِ دست، در تاریخ خواهند ماند؛ از حافظه‌ی جمعی مردم هم نباید حذف شوند، نگذاریم که حذف شوند... 💭 اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟ آقایانی که می‌گویید نمی شود، پس کی می‌شود؟ 💭 اگر با این نهضت، اسلام را متحقق نکنید و احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، مأیوس باشید... دیگر نخواهد شد... 💭 آنهایی که به اسلام عقیده دارند، آنهایی که دلشان برای قرآن می‌تپد، امروز باید فعالیت کنند... 📚 صحیفه امام: جلد ۸، صفحه ۵۷ [۱۵ خرداد ۱۳۵۸] 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ سیاه‌نمایی به سبک امام... ◀️ خوب به این تصویر دقت کنید... 🔸 این هشدارها و این حرکاتِ دست، در ت
⭕️ با این می‌خواهیم به کجا برسیم؟ چه زمانی باید مایوس شویم... ◀️ اینکه انقلاب ۵۷ «به دنبال چیست» و انقلابیون برای تحقق «چه هدفی» تلاش کرده و باید بکنند، سوال بسیار مهمی است که کمتر به آن پرداخته شده؛ چرا که این توهم موجود بوده و هست که «خب مشخص است، برای اسلام!». (حالا اگر بپرسی خب کدام اسلام؟ در بهترین حالت، مشتی جواب کلی و هوایی و سرکاری تحویلت می‌دهند...) 🔸 پرسش اما جدی‌تر و عمیق‌تر از این حرف‌هاست و با یکی دو کلمه نمی‌توان پاسخ‌ش را داد... ▫️ صورت مسئله، توامان از هدف، مسیر و شیوه‌ی حرکت می‌پرسد. همین امر هم باعث می‌شود که امام در سخنرانی‌هایش بارها، گاه و بیگاه، با مناسبت و بی‌مناسبت، گریزی به این موضوع بزند و به صراحت اعلام کند که این انقلاب را در ادامه‌ی نهضت انبیاء می‌بینند و در این جمله‌ی ساده، رازهای بسیاری نهفته است... 🔹 انبیاء آمدند تا مردم را به قیام به قسط دعوت کنند(۱)؛ آمدند تا ذره ذره، فرد فرد، دسته دسته مردم را برای برپایی نظام عادلانه در جهان، هم‌دل و هم‌پیمان کنند؛ آمدند تا مستضعفان جهان را به حقوق و وظایف تاریخی‌شان کنند و به سمتِ مبارزه با ستمگران و مستکبران (در هر لباس و جایگاه و جغرافیایی) رهنمون شوند... 🔸 پس این مردم‌اند که قرار است عدالت را اجرا و محقق کنند تا موانع رشد و کمال برای همه برطرف شود و بندگان خدا بتوانند فوج فوج به سوی پروردگار بشتابند و به تعالی برسند(۲) و این حرکت دسته جمعی -با هدف لقاء الله- چیزی که نهضت می‌نامیم‌ش... 🔹 انقلاب ما هم اگر قرار بوده (و بخواهد) که ادامه‌ی نهضت انبیاء باشد، چیزی جز حرکت دسته‌جمعی مردم برای اقامه‌ی قسط نیست... پس ملاک مشخص و عینی و حقیقی برای بررسی پیشرفت یا پسرفت انقلاب هم همین قیامِ هم‌بسته‌ی مردم به قسط خواهد بود؛ انقلاب پیشرفت می‌کند زمانی که حضور مردم در مسیر اجرای عدالت بهتر و بیشتر شود و پسرفت می‌کند هرگاه مردم را بیشتر به حاشیه براند و پَس بزند... 🔸 اینکه امام می‌گوید «اگر نتوانیم با این نهضت، اسلام را محقق کنیم، باید مایوس شویم» را باید در این چارچوب تحلیل کرد و فهمید. یعنی اگر نتوانیم مردم را برای برپائی حق و عدل، به تحرک و اجتماع در آوریم، باید از مسیرِ طی شده مایوس شویم و به فکر جایگزینش باشیم... 🎙 مجید طیبی پی‌نوشت‌ها: (۱) لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ [حدید/آیه ۲۵] [ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند] (۲) إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون [بقره/آیه ۱۵۶] [همه از خداییم؛ به سوی خدا برویم] 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "با معنای دقیق «هرج و مرج» آشنا شوید" ◀️ خلافِ برداشت‌های امروزی ما، امام، را رهایی از چنگ استکبار (در هر سطح و رنگ و لباسی و در هر جایگاهی) می‌داند... 🔸 او آزادی را برای تحقق اهداف نهضت در جامعه (یعنی پیاده‌سازی احکام اسلام و صیانت از خیر و صلاح ملت) می‌خواهد؛ بنابراین سوء استفاده از آزادی را بیشتر از زاویه‌ی حاکمان و مسئولان بررسی می‌کند تا عموم مردم... 🔹 در چنین نگاهی، سوء استفاده از آزادی، معنایش فقط ولنگاری فرهنگی و بی‌حجابی و اغتشاش و ... نیست بلکه تعلل در اجرای احکام اسلام، غفلت از خدمت به مردم، سستی در پیاده‌سازی اجتماعی، عمل بر خلاف خیر و صلاح و خواست مردم و ظلم به بندگان خدا، مصادیق درجه‌ اولِ سوء استفاده از آزادی و هرج و مرج‌ به حساب می‌آیند؛ نگاهی که این روزها مهجور و بی‌طرفدار مانده است.. امروز بیش از همیشه، نیازمند رجوع به اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب هستیم... باور کنیم که پاسخ بسیاری از سوالات و دوای بسیاری از دردهایمان را باید در صحیفه‌ی امام جستجو کنیم... 🎬 @Mostazafin_TV
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ "چاقو به شکم مردم زدند اما می‌گویند داریم جراحی می‌کنیم..." ◀️ «بنزین که گران شود، همه چیز گران می‌شود» گزاره‌ای بدیهی که مردم به سادگی می‌فهمندش اما مسئولین بلند پایه‌ی سه قوه از درکش عاجزند... 🔸 در روزهایی که رسانه‌های رسمی، سراغی از مردم نمی‌گیرند و به جای انعکاس حرف و درد مردم، به توجیه تصمیم‌ها و اقدامات فاجعه‌بار دولتمردان، و یا به نزاع‌های همیشگی معطوف به قدرت و ثروت مشغول‌اند، دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران سراغ مردم اسلام شهر رفتند و بخشی از تحلیل‌ها و دغدغه‌هایشان را به تصویر کشیدند... 🔺 معدود اقدامات تحسین‌برانگیز اینچنینی، بار دیگر یادمان می‌اندازد که مردم، همیشه بهترینِ تحلیل‌گران و متعهدترین کارشناسان‌اند، اگر تحلیل‌نویسان و استراتژیست‌های قلابی، جلوی چشم‌مان را نگیرند و بگذارند صدای‌شان را بشنویم... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ به استرسش نمی‌ارزد! همین! ◀️ دقیقا همین جمله‌ی کوتاه و ساده، تنها مبنای اتخاذ آن تصمیم کذائی درباره افزایش قیمت بنزین بوده... 🔸 آری! دولت حسن روحانی و بسیاری دیگر از نهادها و مسئولین نظام، مدت‌هاست که یک اصل اساسی را بر تمام سیاست‌ها و تصمیماتشان حاکم کرده‌اند: تکریم اغنیاء و ثروتمندان، و فشار بر محرومین و مستضعفان... 🔹 بر اساس همین اصل ساده، به جای افزایش مالیات (که پرمصرف‌ها و خانوارهای با درآمد بالا را هدف می‌گیرد)، افزایش قیمت بنزین (که بر اقشار کم‌درآمد و محروم اثر می‌گذارد) اجرا می‌شود... 🔸 چون افزایش مالیات، صدای مرفهین و سرمایه‌دارها را در می‌آورد (و تازه اجرایش هم پیچیدگی‌هایی دارد) اما افزایش قیمت بنزین به مردمِ طبقات محروم فشار می‌آورد (که مهم نیستند! رسانه‌ای هم ندارند که سر و صدا راه بیندازند) و تازه اجرایش هم ساده است؛ نه اقناع می‌خواهد، نه اطلاع‌رسانی، نه تدارک و نه نظارت! 🔺 نوبخت راست می‌گوید؛ فشار بر مستضعفان، استرسی ندارد؛ تازه شاید خنده‌دار هم باشد! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این تجمعِ غیرقانونی... ◀️ در شرایطی که عده‌ی زیادی از مردم با مشکلات عدیده‌ی اقتصادی درگیرند، در شرایطی که کشور با کمبود بودجه‌ی جدی مواجه است، و در فضایی که دولت به طور غیر رسمی از حل مشکلات استعفا داده، پزشکان بهارستان (یعنی نماینده‌های مجلسی که پزشک هستند) دور هم جمع شده‌اند و تلاش می‌کنند که در سال ۹۹ کمتر مالیات بدهند! 🔸 ماجرا از این قرار است که مالیات اقشار مختلف جامعه با توجه به میزان درآمد آن‌ها، از منابع درآمدی مختلفشان محاسبه می‌شود. در مورد پزشکان این منابع قانونی شامل سه بخش حقوق، کارانه و درآمد مطب است. حقوق پزشکان مانند تمام کارمندان دولت بر اساس حکم کارگزینی آنها تعیین می‌شود که در آن مدرک تحصیلی ،رشته، سنوات، محل کار و ... تاثیر داشته و از طرف ورازت بهداشت تعیین و پرداخت می‌شود. 🔹 اما پزشکان علاوه بر حقوق، رقمی را هم با عنوان کارانه، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم (و غالبابا تاخیر) از طرف بیمه دریافت می‌کنند که منبع درآمد اصلی پزشکان به حساب می‌آید. به علاوه، درآمد مطب هم نقش مهمی در درآمد پزشکان دارد. 🔸 با این حال، و با وجود اینکه حقوق، نسبت به موارد دیگر نقش کمتری در درآمد پزشکان دارد، سازمان امور مالیاتی در محاسبه مالیات، تنها این مورد را در نظر می‌گیرد؛ در حالی که قاعدتا در مورد پزشکان هم باید مانند سایر اقشار، تمام منابع درآمدی در نظر گرفته شود... 🔹 سازمان امور مالیاتی، امسال پزشکان را ملزم کرد تا از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌هایشان استفاده کنند و ۱۰ درصد درآمدشان را به عنوان مالیات بپردازند؛ تصمیمی که با مقاومت شدید پزشکان روبرو شد و بیش از ۶۰ درصد پزشکان از این اقدام سر باز زدند یا به نحوی، آن را دور زدند... 🔸 اخیرا و در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۹ هم پزشکان مجددا موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان و پرداخت ۱۰ درصد حق‌الزحمه‌شان به عنوان مالیات علی‌الحساب شدند. به علاوه کارانه‌شان نیز از شمولِ معافیت مالیاتی خارج شد... 🔹 پزشکان اما، بیکار ننشتند و پیگیری‌های وسیعی انجام دادند تا این تصمیم عوض شود؛ از جمله خبر رسیده که سازمان نظام پزشکی در تلاش است تا بحث مالیات بر کارانه پزشکان را از ذیل قانون بودجه سال آینده خارج کند و این موضوع در جلسه شورای عالی اقتصادی سران قوا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود. 🔸 اخیرا هم ویدئویی از یکی از جلسات کمیسیون بهداشت مجلس منتشر شده که نشان می‌دهد همه اعضای جلسه برای جلوگیری از دریافت مالیات پلکانی از پزشکان اهتمام دارند. ➖ از رقم واقعی درآمد پزشکان اطلاع دقیقی در دست نیست اما، فرار مالیاتی پزشکان و وکلا معادل نیمی از یارانه نقدی تخمین زده می‌شود. ➖ همچنین، بر اساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس میزان فرار مالیاتی پزشکان در در سال ۹۷ حدود ۹۸ درصد بوده است! 🔺 با این اوصاف، جلسه‌ی اخیر کمیسیون بهداشت مجلس را می توان مصداق واقعی تجمع غیرقانونی دانست و از نهادهای امنیتی خواست که در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ باورتان می‌شود #پزشکان اعلام کرده‌اند که به طور میانگین کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند؟ 🎙فرید موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: 💬 میزان فرار مالیاتی پزشکان بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان است و میانگین درآمدی که خود پزشکان در اظهارنامه‌های مالیاتی اعلام کرده‌اند ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در «سال» است! ۵.۷۰۰.۰۰۰ ÷ ۱۲ = ۴۷۵۰۰۰ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ سهمِ مستضعفین از این شادی‌ها چقدر است؟ ➖ زباله سهم فقرا، بودجه‌های میلیاردی سهمِ فوتبالیست‌ها! 🎙: ‌ ◀️ ممکن است بگویید مردم به تفریح نیاز دارند، فوتبال را دوست دارند و سرگرمی آنهاست؛ و پرداخت میلیاردها تومان از پول این مردم به مربیان و بازیکنان خارجی ایرادی ندارد. ولی من که دیدم پیرمرد کوره‌پز‌خانه‌ی شمس‌آباد با دستان لرزان به خاطر گرفتن یک مرغ التماس می‌کرد؛ نمی‌توانم قبول کنم. ‌🔸 من که دیدم زنِ میانسال با چند بچه‌ی قد و نیم‌قد که در بیابان‌های فیروزوبهرام زندگی می‌کرد و می‌گفت :"به خدا بچه‌هام گرسنه‌ن"، نمی‌توانم قبول کنم میلیارد میلیارد از جیب مردم بدهند به فلان مربی و بهمان بازیکن. ‌🔹 من که دیدم پسرِ جوانِ مغرور تا کمر در سطل آشغال‌های میرداماد خم شده‌بود تا سرجمع درآمد ماهانه‌اش به ۲ میلیون تومان برسد نمی‌توانم قبول کنم بیت‌المال اینطور خرج شود. ‌ 🔸 من که زن جوانی را دیدم که آمده بود یک مرغ بگیرد و از خجالت با روسری جلوی صورتش را بسته بود؛ نمی‌توانم قبول کنم... ‌ 🔹این آدم‌ها سهمشان از شادی چیست؟ سهم مردم بیچاره‌ای که در محله وصفنارد تهران حتی توانایی خرید نان را ندارند و باید خیّرین بهشان بنِ خریدِ نان بدهند، از شادی و تفریح چیست؟ سهم آن پیرمردی که فقیر به دنیا آمد و فقیر از دنیا خواهد رفت از بودجه عمومی چیست؟ ‌🔺هر چه هم بگویید و بگویند من قبول نمی‌کنم. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ تصویری که ادعا می‌شود سند پرداخت دستمزد استراماچونی است. 🎬 @Mostazafin_TV
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ای مستضعفین بپاخاسته! ای دریای بی‌پایان انسان‌ها! ➖ بپاخیزید و از کیان اسلامی و ملی خویش دفاع کنید... ◀️ این جملات شورانگیز و استثنائی امام خمینی، فقط برای دیدن و شنیدن و لذت بردن نیست؛ این جملات را باید بارها دید و مقایسه کرد با وضع فعلی‌مان... ▪️ باید دید و مقایسه کرد و به زدودن گرد و غبار از چهره‌ی انقلاب همت گماشت؛ کاری که جز با مراجعه‌ی مستقیم به صحیفه‌ی امام امکان‌پذیر نیست... 🔺 این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ کجای جهان، شناخته شده نیست، حتی در ایران! به‌خصوص در ایران... 🎬 @Mostazafin_TV