eitaa logo
بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی
3.6هزار دنبال‌کننده
42 عکس
5 ویدیو
0 فایل
🔸گلچینی از بیانات و گفتارهای: 🔹امام خمینی 🔹رهبر انقلاب 🔹شهید بهشتی 🔹شهید مطهری 🔹دکتر شریعتی 🔹امام موسی صدر 🔹آیت‌الله طالقانی 🔹استاد صفایی حائری 💬ارتباط و تبادل @Logos73
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خطاب به روحانیون و طلاب: طاغوت، طاغوت است؛ میخواهد تاج به سر باشد یا عمامه به سر! 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸باید بدانیم که اگر و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید؛ و مشکلاتی اگر باشد رفع می‌شود. 💬 🗓 بیانات در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۶ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸ای نسل‌های جوان، ای نوجوان‌های امروز و مسئولان فردا، ای نسل‌هایی که هنوز نیامدید یا کودک هستید! بدانید این انقلاب از ناحیه‌ی از همه بیشتر ضربت می‌بیند، حواستان را جمع کنید. خطّ درست در انقلاب اسلامی خطّ نه شرقی و نه غربی است، خطّ پابندی به اسلام فقاهت است، خطّ پابندی به حضور واقعی مردم در صحنه است، خطّ راست‌گویی و صدق و صفای با مردم است؛ نه اینکه به مردم بگویند ما حرف‌ها را به شما می‌زنیم امّا دروغ بگویند و به مردم حرف دروغ بزنند؛ نه اینکه بگویند ما طرف‌دار اسلامیم امّا در عمل تیشه را بردارند به ریشه‌ی اسلام بزنند؛ نه اینکه بگویند ما با شرق و غرب مخالفیم امّا در عمل ساز سیاست‌های خارجی را بنوازند. 💬 - ۱۳۶۰/۳/۲۹ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
4_5972113580835733508.mp3
224K
🔊 اگر اسلام را در اقتصاد پیاده نکنیم دچار خشم خدا و مردم خواهیم شد. 🎙 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
از كسانى نباش كه رنج‌هايت و گرفتارى‌هايت را از نگاه و چهره و حالت‌هايت به هر كس منتقل كنى. سختى‌ها، مهمان تو هستند. آنها را به دل‌هاى همسر و خانواده‌ات سرازير نكن. اگر ناتوان هستى،با توان‌گرى سفره‌ى دلت را باز كن، تا كارى صورت بگيرد، نه فقط‌ درد دلى بر خاطرى آتش بيندازد. اين خوب است كه همسر تو محرم دارايى‌ها و شادى‌هاى تو باشد، ولى لازم نيست كه از گرفتارى‌هاى تو و مشكلاتى كه رزق تو هستند، سنگينى و سختى ببيند. مگر آنكه كارگشا باشد، نه فقط‌ سنگ صبور. 💬 📙 روابط متکامل زن و مرد، صفحه۲۳ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸جوانان ایران در آینده‌ای نه چندان دور، قطعاً دنیایی عالی را که محصول تلاش امروز آنان است، تجربه خواهند کرد. 💬 #رهبر_انقلاب - ۸۶/۲/۱۹ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸من این نگرانی که همیشه در دلم هست این است که من خوف این را دارم که آنها [مردم] برای خاطر ما و شنیدن حرف ما به بهشت بروند و ما برای خاطر اینکه خودمان مهذب نبودیم به جهنم. و این خجالت را انسان کجا ببرد که اینها برای خاطر ما به آن مقامات رسیده‌اند و ما برای خاطر هواهای نفسانی به این درجه سفلی ‌. این یک خوفی است که بسیاری از اوقات من متذکرش هستم. 💬 📚 صحیفه نور، جلد۱۸، صفحات ۱۳ تا ۱۵ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸بسيار اتفاق افتاده است که در يک محيط خانوادگی مي‌نشينيم و ديگران صحبت مي‌کنند و همه گونه به دين و انقلاب حمله می‌کنند، اما ما اين جرأت را نداريم که از افکار و عقائد خودمان دفاع کنيم. در اين حال سعي می‌کنيم سرمان را به يک بازي گرم کنيم يعنی ما چيزهايی که مي گويند را نشنيده‌ايم!! 🔸آن فرد همه چيز را زير سوال مي‌برد و به همه حمله مي‌کند، ولي ما در مقابلش جواب نمی‌دهيم مگر اينکه چند نفر ديگر از همفکران ما با ما همراه شوند. 🔸چرا؟ چون در ذهنمان از هر يک از آنها ( همفکرانمان) نقطه اتکايی ساخته‌ايم و حالا احساس می‌کنيم مي‌توانيم به آنها اتکا کنيم؛ جايي که تک باشيم حرف نمی‌زنيم. اگر مثلاً در قطار و ماشين و اتوبوس تنها باشيم از حق هيچ دفاعی نمي‌کنيم! مثلاً در قطار نشسته‌ايم اگر فردی حرف بزند پيش خودمان مي‌گوييم ولش کن چه کسی حوصله بحث دارد! 🔸اين خودش نوعي سر پوش بر اصل مسأله است که رعب ماست. اينها نشان مي دهد ما چقدر در زندگی اسير اين ترس ها هستيم. علت اين رعب‌ها اين است که ما خداوند را باور نکرده‌ايم و به مرحله ''توکل'' نرسيده‌ايم. 💬 📚 کتاب توکل صفحه۴۲و۴۳ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
4_5972113580835733508.mp3
224K
🔊 اگر اسلام را در اقتصاد پیاده نکنیم دچار خشم خدا و مردم خواهیم شد. 🎙 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
در پرتو عدالت است که میهن ساخته میشود؛ عدالت در رفتار و داوری و گفتار و قضاوت؛ با عدالت است که تاریخ ساخته میشود. 💬 #امام_موسی_صدر 📗 سفر شهادت؛ نامه‌ای به مردم لبنان، بند ٣٠٥ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
هر کسی عمامه بر سر گذاشت و عبا بر دوش انداخت، روحانی نیست و در جامعه روحانیون نیز باید برنامه پاک سازی را اجرا کنند. 📗گزیده‌ای از دیدگاه‌های ،ص۱۹۰ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
كسانى كه به اندازه تمامى عمرشان آگاهى به دست آورده‌اند، ولى به اندازه‌ی یک لحظه هم گامى برنداشته‌اند، بدانند كه همین آگاهى‌ها، اغلال و زنجیرهاشان مى‌شود! و آن‌ها را خُرد و خسته مى‌كند! این‌كه مى‌بینید با بارى از معلومات و مطالعات و آگاهى‌ها، هر كدام فرعونى شده‌ایم و آشكار و پنهان، دعواها داریم، به همین خاطر است كه آگاهى یك عمر را به دوش گرفته‌ایم، ولى حركت یك لحظه را هم نداشته‌ایم! بارى كه بازده نداشته باشد، چه كمرها كه نمى‌شكند! 💬 📗 حرکت 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
اگر بگوییم حب خدا محبت‌های دیگر را از بین می‌برد درست است، اما درست‌تر آن است كه محبت‌های دیگر در سایه‌ی حب خدا جان می‌گیرند و روح پیدا می‌كنند و انسان سراسر رحمت و محبت می‌شود و فاش بگویم، هیچ‌كس جز آن كه دل به خدا سپرده است رسم دوست داشتن نمی‌داند. 💬 📗 گنجینه‌ آسمانی 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
بعضی‌ها هستنداگر چنانچه جریان کار بر وفق مرادشان پیش آمد، از دنبال کردن آرمانها دست میکشند؛ این خطا است «فاذا فرغت فانصب»؛ وقتی این کار را تمام کردی، تازه خودت را آماده کن، برای ادامه کار - بعضی هم بعکس؛ اگر آنچه که پیش می‌آید، بر طبق خواست آنها نبود، دچار یأس و انفعال و شکست میشوند؛ این هم غلط است؛ هردو غلط است. اصلاً بن‌بستی وجود ندارددر آرمانخواهىِ صحیح و واقع‌بینانه. 💬 - ۱۳۹۲/۵/۶ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
خدا واجب كرده است بر زمامداران عادل كه زندگيشان با زندگى ناتوان‌ترين مردم يكسان باشد، تا مردم ناتوان از فشار اقتصادى كه مى‌بينند به راه‌هاى كفر و انحراف كشيده نشوند. 💬 📗 شب قدر، ص۴۸ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔹«‌انقلاب اسلامی» تفکر فردی را به ‌تفکر اجتماعی تبدیل میکند. یعنی اگر تا دیروز در محدوده خودمان فکر میکردیم، اکنون [با تحقق انقلاب] باید این تفکر گسترش یابد و از مرز ناسیونالیسم بگذرد. 🔹وقتی میگوییم کردها و لرها و بلوچها و عربها، یعنی هنوز ‌تفکر فردی در میان ما وجود دارد. چرا که وقتی هدف ما عبودیت الله و مبارزه با طاغوت باشد، دیگر منِ کُرد خودم را بافت جدایی از بلوچِ بلوچستان و فارس خراسان و... نمیدانم. 💬 📚 کتاب اسلام و مبارزات ضد امپریالیستی؛ (ازمجموعه کتب در دست چاپ) 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸جمله ای می گویند که بعضی هم خیال میکنند که خیلی حرف درستی است؛ میگویند: «حق گرفتنی است نه دادنی.»  🔸حق، هم گرفتنی است و هم دادنی. اصلًا این جمله که حق را فقط باید گرفت و کسی به تو نمیدهد، ضمناً تشویق به این است که تو حق را باید بگیری نه اینکه حق را باید بدهی؛ صاحب حق باید بیاید، اگر توانست به زور از تو بگیرد، اگر نتوانست که نتوانست.اما پیغمبران نیامدند این حرف را بزنند. پیغمبران گفتند حق، هم گرفتنی است و هم دادنی؛ یعنی مظلوم و پایمال شده را توصیه کردند به اینکه برو حق را بگیر، و از آن طرف ظالم را وادار کردند علیه خودش قیام کند که حق را بدهد، و در این کار خودشان هم کامیاب و موفق شدند. 💬 📚 آزادی انسان ص ۴۷ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
ابوذر که تا دیروز دنبال پای ملخی می‌دوید و به خاطر هیچ زندگی می‌کرد و جان می‌داد، هنگامی که عظمت خود را شناخت که هستی به خاطر او پا گرفته و فرشته‌ها بخاطر او سجده می‌روند، دیگر حتی بهشت او را تکان نمی‌دهد و جز رضوان و دستور حق او را تکان نمیدهد. ما تا کاه هستیم، با یک نسیم، با یک فوت از دهان کودکی ،زیر و رو میشویم و خوشحال میشویم و خشم میگیریم و میترسیم و امید می‌بندیم. با یک سلامی باد میکنیم و با یک بی‌توجهی پلاسیده میشویم و دق می‌آوریم. ما که خود را نشناخته‌ایم، از تمام عمر خود به چندتا خانه و ماشین و ثروت و اعتبار و شهرت دلخوشیم و قانعیم. در حالی که تمام آنچه که در یک عمر بدست می‌آوریم، سود یک لحظه‌ی ماست. 💬 📗 مسئولیت و سازندگی، ص۱۹۰ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔹بنده امروز اگر بخواهم در مقابل یک شخص متخصص بگویم نظر تو خطا است؛ یا خودم باید متخصص باشم یا حداقل ابتدائیات مسأله را بدانم . 🔹زیر سؤال بردن نظر یک مجتهد اشکالی ندارد ولی کسی که چنین ادعایی دارد، باید ضوابط کار، یعنی شیوه استنباط را بداند تا بتواند بگوید این نسخه ای که شما دادی، خطا است. مگر می شود شما به یک پزشک متخصص بگویید این دارویی که نوشتی به درد نمی خورد چون من از شکلش خوشم نمی آید ؟! مگر می شود ؟؟ ⁉️شما در کار های عادی هم این کار را نمی کنید چرا در مسأله دین، این گونه رفتار می کنید؟! 💬 ‌ 📚 کتاب ولایت فقیه؛ از مجموعه کتب در دست چاپ. 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸اینکه انسان چیزی داشته باشد و از خود جدا کند و مظهر رحمانیت پروردگار بشود، نقش بزرگی در ساختن انسان دارد... با دیگران یکی شدن و دل به جای دل آن ها نهادن، خود هدف است و هدفی اساسی و قابل اهمیت. نباید از یک جنبه انفاق را ملاحظه کرد و گفت فلسفه اش تنها سیر کردن شکم گرسنگان است و لذا می شود آن را از راه دیگر انجام داد. 🔸بلکه فلسفه انفاق انسان سازی است زیرا انسان ها در سایه گذشتها، بخششها و ایثارها روحشان روح انسانی می گردد. 🔸روی این حساب کسی نمی تواند بگوید من شخص قانعی هستم و به بادامی می سازم و نمی خواهم چیزی داشته باشم لذا شخص کاملی هستم. خیر شخصی که می تواند داشته باشد بایستی به دست آورد و با دهش مال، خود را تکمیل کند. نداشتن و ندادن کمال نیست، به دست آوردن و از خود جدا ساختن عامل سازندگی انسان است. 💬 📚 آشنایی با قرآن، ج 2 ص 68 💠بازخوانی آثاراندیشمندان اسلامی http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸هر چه ضعف در مسلمین و فساد در ممالک اسلامی است، از حکومت‌هاست. حکومت‌ها به واسطه خودخواهی که دارند مع‌الاسف برای اجانب به طور نوکری عمل می‌کنند و برای ملت خودشان آقایی می‌کنند، و تمام مفاسد را همین نوکری و آقایی در ممالک مسلمین ایجاد کرده است. 💬 - ۲۴ مرداد ۱۳۵۸ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
❌ باطن مسئولین ظاهر جامعه است! 🔸مدیر بد بیش از رفیق بد روی کارکنان اثر می‌گذارد. «أَلنّاسُ عَلی دِینِ مُلُوکِهِمْ». مردم به آن بالاها نگاه می‌کنند. این یک واقعیت است. اینکه ما در مسئله امامت این همه مته به خشخاش می‌گذاریم و می‌گوییم امامت و رهبری باید از آن کسانی باشد که آن خصلت‌های متعالی را داشته باشند، [برای همین است.] 👈در چنین جامعه‌ای دیگر نمی‌توان اول به تخصص بها داد. تخصص بها دارد، ولی بهای درجه دو. مکتب در درجه اول قرار دارد. بنابراین، اگر می‌خواهیم مدیر کارخانه انتخاب کنیم، مهندس مسئول ماشین آلات کارخانه انتخاب کنیم، اول می‌پرسیم که آیا عرق خور، فاسد، قمارباز، دروغگو، فرعون صفت، متکبر و مردم آزار نیست؟ ☝️انسان‌دوست است، پاک است، چشم پاک است، نماز می‌خواند، دلش با خداست؟ وقتی در کارخانه می‌آید کارگرها با دیدن او به یاد خدا می‌افتند؟ اول اینها را می‌پرسیم، اگر گفتند خوب است، می‌گوییم حال کاردانی او چه طور است؟ این کار را بلد است؟ از این ماشین آلات اطلاع درستی دارد؟ سابقه کار دارد؟ تجربه دارد؟ زرنگ و پُرکار هست؟ اینها را هم می‌پرسیم. اگر نتیجه مثبت بود، او را به کار دعوت می‌کنیم. 📌می‌بینید که اصلاً شیوه انتخاب عوض می‌شود. در جامعه‌هایی که مکتب الهی، شکل و جهت آن جامعه را تعیین می‌کند، در انتخاب افراد برای سمت‌ها و کارها، پرسش اول از پایبندی این افراد به آن مکتب الهی و پرسش دوم از وارد بودن او و تخصص او و مهارت او است و این مطلب، مطلبی روشن است. 💬 📚 بایدها و نبایدها صفحه ۱۷۹ و ۱۸۰ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامی ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که ای خواب رفتگان! ای غفلت‌زدگان! بیدار شوید و برخیزید! و نیز فریاد کشیم سریعاً قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست! آمریکا در کمین نشسته‌است و تا نابودی کاملتان از شما دست بر نخواهد داشت. 💬 - ۲۹ تیر ۱۳۶۷ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
⭕️با این همه کوتاهی، انتظار داریم که دلمان بلرزد؟ 🔸در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده‌اند، دل من به این خوش است که پولهایم را روی هم گذاشته‌ام و یا آنها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده‌ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می‌گیرم، منقلب شوم! 🔸مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است، پیغام می‌فرستد تا خدمت ایشان برسد. وقتی می‌آید، می‌بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته، خیلی منقلب و ناراحت است. آن بزرگ به او می‌گوید: تو هستی و در همسایگی‌ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است؟! چرا کاری نکرده‌ای؟! آن عالم در جواب می‌گوید که من نمیدانستم. آن بزرگ اعتراض می‌کند که چرا نباید بدانی؟! اگر میدانستی و اقدام نمی‌کردی، که یهودی بودی! حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند! نه در همسایگی، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه‌های ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند. با این همه کوتاهی، انتظار داریم که دلمان بلرزد؟ خیلی جنایت کرده‌ایم! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند، آن روز روز وجلِ ماست. 💬 📗 اخبات، ص۱۱۵ 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ آمریکا را به صدا درآوریم. 💬 - ۲۹ تیر ۱۳۶۷ نسال الله تعالی ان یمنحنا القوه لندق ناقوس موت امیرکا لیس من کعبه المسلمین فقط و انما من کنائس العالم ایضاً. ۵ ذی الحجه ۱۴۰۸ We implore God to grant us the power to toll the death knell of America not only at the Ka`bah of the Muslims but also at the churches in the world. 20 July 1988 💠 بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68