فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مجموعه استوری زیبا ویژه ولادت حضرت معصومه(س)
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
#میزگرد
🔰مجموعه میزگردهای "موضوع کتاب جریان شناسی سلفی گری معاصر "
🔺بهصورت حضوری و مجازی
🔸زمان: سهشنبه ۱۴۰۲/۳/۲ ساعت ۸
🔹مکان: سالن جلسات علامه طباطبایی [۲۹-۳]
🔗لینک شرکت در میزگرد:
https://vce.miu.ac.ir/hoda5
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری موسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی برگزار می کند؛
💢نشست علمی: «تاثیر سه وجهی پوشش بر سلامت اخلاقی- معنوی بانوان و نقش آن در بهره وری حرفه»
🔹ارائه دهنده: خانم دکتر طیبه قائمی بافقی؛ پژوهشگر حوزه زن و خانواده
🔸ناقد : خانم دکتر سارا طالبی؛ مدیر حلقه بانوان انجمن مطالعات اجتماعی حوزه
🗓زمان: شنبه 6 خردادماه 1402 ساعت 20
🔗 لینک مجازی:
http://dte.bz/ssoq
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
May 26, 9.43 AM.aac
16.99M
#صوت
▪️سخنرانی حجتالاسلام دکتر خیری؛ رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در مراسم چهلم ترحیم استاد عماد افروغ در مرقد امام خمینی رحمهالله علیه
▪️تاریخ: ۵ خرداد ۱۴۰۲
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰 انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار میکند؛
آیین نکوداشت دانشمند انقلابی
«استاد عماد افروغ»
💢با حضور اساتید محترم:
▪️حجتالاسلام دکتر پارسانیا
«تلاش افروغ برای حضور امر دینی در جهان امروز»
▪️آقای دکتر شجاعیزند
«گفتمانی که افروغ بدان تعلق داشت»
▪️حجتالاسلام دکتر غفاریفر
«تبیین انقلابیگری عماد افروغ»
▪️حجتالاسلام دکتر اولیایی
«عماد افروغ، جستجوگر عدالت»
▪️آقای دکتر عبدی
«استاد عماد افروغ و ظرفیت های «مکتب رئالیسم انتقادی برای پیشبرد علوم اجتماعی اسلامی» و کاستیهای آن»
▪️حجتالاسلام دکتر سلطانی
«امر سیاسی در مناسبات سنت و مدرنیته در اندیشه استاد افروغ
🗓زمان: چهارشنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۶
🕌مکان: قم، بلوار جمهوری، جمهوری۲ فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه
💠 هماهنگی جهت حضور:
@adminssoq
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰انجمن مطالعات اجتماعی حوزه آیین نکوداشت «استاد عماد افروغ»در روزچهارشنبه ۱۰ خرداد در قم برگزار میکند.
💢به گزارش خبرگزاری حوزه، انجمن مطالعات اجتماعی حوزه آیین نکوداشت «استاد عماد افروغ» را با حضور اساتید از جمله حجتالاسلام والمسلمین پارسانیا «تلاش افروغ برای حضور امر دینی در جهان امروز» آقای دکتر شجاعیزند «گفتمانی که افروغ بدان تعلق داشت» حجتالاسلام والمسلمین غفاریفر «تبیین انقلابیگری عماد افروغ» حجتالاسلام اولیایی «عماد افروغ، جستجوگر عدالت» آقای دکتر عبدی «استاد عماد افروغ و ظرفیت های «مکتب رئالیسم انتقادی برای پیشبرد علوم اجتماعی اسلامی» و کاستیهای آن»، حجتالاسلام سلطانی «امر سیاسی در مناسبات سنت و مدرنیته در اندیشه استاد افروغ»
💢 در روزچهارشنبه ۱۰ خرداد ماه ساعت ۱۶ در قم، بلوار جمهوری، جمهوری۲ فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار میکند.
https://hawzahnews.com/xcgGZ
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
بارگاهی که به مشهد برپاست
برای من مدینه و کرب وبلاست
خاک پاکش را غرق بوسه می کنم
چون که جای پای آقایم رضاست
میلاد امام رضا (ع) بر شما و تمامی محبان حضرتش مبارک باد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
هدایت شده از کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
🔰 انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار میکند؛
آیین نکوداشت دانشمند انقلابی
«استاد عماد افروغ»
💢با حضور اساتید محترم:
▪️حجتالاسلام دکتر پارسانیا
«تلاش افروغ برای حضور امر دینی در جهان امروز»
▪️آقای دکتر شجاعیزند
«گفتمانی که افروغ بدان تعلق داشت»
▪️حجتالاسلام دکتر غفاریفر
«تبیین انقلابیگری عماد افروغ»
▪️حجتالاسلام دکتر اولیایی
«عماد افروغ، جستجوگر عدالت»
▪️آقای دکتر عبدی
«استاد عماد افروغ و ظرفیت های «مکتب رئالیسم انتقادی برای پیشبرد علوم اجتماعی اسلامی» و کاستیهای آن»
▪️حجتالاسلام دکتر سلطانی
«امر سیاسی در مناسبات سنت و مدرنیته در اندیشه استاد افروغ
🗓زمان: چهارشنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۶
🕌مکان: قم، بلوار جمهوری، جمهوری۲ فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه
💠 هماهنگی جهت حضور:
@adminssoq
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰 مراسم نکوداشت استاد عماد افروغ با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد
➖➖➖
🔻پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
مرحوم دکتر افروغ، باور عمیقی به تأثیر انقلاب اسلامی در گفتمان فکری و معرفتی داشت
🔻شجاعی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس:
جوهره اندیشه مرحوم افروغ ناظر به نیازها و مسایل روز جامعه بوده است
📸 گزارش تصویری
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
پوشش خبری نکوداشت استاد افروغ:
🔸خبرگزاری حوزه
https://hawzahnews.com/xcgGZ
🔸 خبرگزاری فارس
https://www.google.com/amp/s/www.farsnews.ir/amp/14020309000580
🔸خبرگزاری رسا
https://rasanews.ir/0035HG
🔸خبر فارسی
https://www.google.com/amp/s/khabarfarsi.com/ua/147450783
🔸سایت قطره
https://hawzahnews.com/xcgGZ
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰 مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢حجت الاسلام حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛
🔸استاد پارسانیا با مرور بر تاریخ شکل گیری علوم اجتماعی با هدف تئوریزه کردن برنامه های توسعه، و ابژه شدن دین به تیپ بندی اصحاب علوم اجتماعی پرداخت. در ابتدا گروهی شکل گرفتند که نظریه های جامعه شناسی را به طور کامل پذیرفته و مکاتب یا اندیشمندان غرب را در ایران نمایندگی می کردند. گروهی دیگر اما تلاش می کردند در دفاع از دین و جامعه دینی، دین را از ابژه بودن خارج ساخته و در مقام سوژه از آن بهره ببرند. وی عماد افروغ را در این دسته قرار می دهد. از نظر این استاد حوزه و دانشگاه، مرحوم افروغ به منظور مقابله انتقادی با جریان های جامعه شناختی، رئالیسم انتقادی را به دلیل قرابت با حکمت اسلامی به ویژه اندیشه علامه طباطبایی برگزید.
▪️مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢دکتر شجاعی زند، استاد برجسته جامعه شناسی دین؛
🔸ابتدا در حاشیه سخنان دکتر پارسانیا به این مسئله پرداخت که به رغم تلاش های خوبی که صورت گرفته ما هنوز ابژه هستیم و هنوز نتوانستیم در مقام سوژه قرار بگیریم. اما توانستیم پیچیدگی دین را به جامعه شناسان دین اثبات کنیم و مسائل پرشماری را پیش روی آنها قرار دهیم. در ادامه وی تصریح کرد که افروغ بنیان گذار یک گفتمان نبود. چرا که از نظر وی گفتمان به سادگی ساخته نمی شوند. وی گریزی هم به دولت های جمهوری اسلامی زد که هر یک در تلاشی که بیشتر به شوخی شبیه بود گمان می کردند گفتمان خود را تاسیس کنند. از نظر این استاد جامعه شناسی، افروغ به گفتمانی تعلق داشت که به رئالیسم، باور به ذات، اراده گرایی و ... و تلاش برای به هم آوری دو گانه هایی که در ظاهر قابل جمع نیستند، شناخته می شود. افروغ مولود همچون شهید سلیمانی مولود این گفتمان بود. گفتمانی که یکی از موالید آن نیز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود. افروغ به صورت همزمان به دو گانه هایی چون نهضت/نظام، عامل/ساختار، باور داشت و به دلیل اراده گرایی، رویکرد انتقادی داشت.
▪️مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
مردم از زندگی بیتو که با من هستی
طرفه سری است که باید بر استاد کشم
سالها میگذرد حادثهها میآید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
✍امام خمینی ره
▪️ ۱۴ خرداد سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره ) تسلیت باد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
بررسی لایحه عفاف و حجاب (۲).mp3
45.19M
#صوت_نشست
🔸 نقد حوزه سیاستگذاری عفاف و حجاب در کشور
🎙 با ارائه:
سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی
عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب
🎙 دبیر نشست: سرکار خانم الههسادات شفیعی
پژوهشگر حوزه زنان
📆 برگزار شده در: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
💢برگرفته از کانال تحلیلی عصر زنان
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢حجت الاسلام غفاری فر، عضو هیأت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه؛
🔸به سابقه کنش گری عماد افروغ پرداخت و از افروغِ تظاهر کننده در انگلستان که محاکمه شد، اموالش توقیف شد و از انگلستان اخراج شد، سخن گفت. افروغی که بعدا پاسدار شد و بسیار جسور بود. افروغی که جزء معدود اندیشمندانی بود که از سوی رهبری معظم دانشمند انقلابی لقب گرفت. وی این پیام را نشانه نقدپذیری نظام و بلکه بالاتر از آن استقبال از انتقادهای دردمندانه و سازنده شمرد. غفاری در ادامه افروغ را طالقانی انقلاب نامید. همان ایت الله طالقانی که از سوی امام راحل ابوذر زمان لقب گرفت. از نظر وی افروغ هم ابوذر بود، چراکه او هم همچون ابوذر منتقد بود. اما از نظر وی انتقاد افروغ هم مولود انقلاب بود. وی نسبت به شیطنت هایی هشدار داد که قصد دارند افروغ را در مقابل نظام معرفی کنند. از نظر وی افروغ اهل نقد و انتقاد و به اصطلاح نهضتی بود، و البته از نقد هم استقبال می کرد. ما هم به او نقدهایی داریم اما او را فرزند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می دانیم.
▪️مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰 مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢دکتر حسن عبدی، عضو هیأت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه؛
🔸این مکتب را دارای دو جنبه سلبی؛ که نقد پوزیتویسم و هرمنوتیک افراطی بود، و جنبه ایجابی؛ که دارای نوآوری هایی در پیش فرضها، نظریه و کاربرد بود، شمرد. و اضافه کرد که استاد عماد افروغ در این مکتب ظرفیتهایی در پیشبرد علوم اجتماعی اسلامی می دید. از جمله این ظرفیت ها قبول واقعیت، قبول جهان مستقل از فاعل شناسا، اصل علیت و ضرورت علی، است. اما وی بر این باور است که این موارد در تدقیق بیشتر خود زمینه ای برای اختلاف علوم اجتماعی اسلامی با مکتب رئالیسم انتقادی است، زیرا اولا اصل واقعیت در حکمت متعالیه مقدم بر هر گونه دوگانه ای از جمله ذهن/عین، وجود/ماهیت، عامل/ساختار و ... است، ثانیا، در حکمت متعالیه استقلال جهان از فاعل شناسا منحصر به جنبه معرفت شناختی نیست، هم جنبه هستی شناختی دارد و هم جنبه معرفت شناختی، و ثالثا، در حکمت متعالیه اصل علیت قانونی کلی و عقلی است، و رابعا در حکمت متعالی ضرورت، ضرورت وجودی است. او این گونه نتیجه گرفت که افروغ با تکیه بر اندیشه های نئوصدرایی، به تفاوت حکمت متعالیه با رئالیسم انتقادی نیز توجه داشت.
▪️ مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢حجت الاسلام اولیائی، پژوهشگر عرصه عدالت و شاگرد عماد افروغ گفت:
🔸 اگر به عمده کتابهای مرحوم دکتر افروغ توجه کنیم، میبینیم که در عمده آثارشان به عدالت اجتماعی پرداختند، در کتاب «فرهنگشناسی و حقوق فرهنگی»، از حق فرهنگی و نقش دولت بحث میکنند که بخش عمدهای از عدالت، بهویژه عدالت در حوزه فرهنگ یا عدالت فرهنگی است. در کتاب «چشماندازی نظری به تحلیل طبقاتی و توسعه» جامعهشناسی فقر را طرح میکنند، فقر و بحث در مورد نابرابری و جامعهشناسی فقر همان چیزی است که بحثهای عدالت به آن نیاز دارد. اساساً شرط عدالتطلب و عدالتخواه که حرّیت و آزادی و صراحت است کاملاً در عماد افروغ وجود داشت، انسانی که همیشه عقیدهشان را بیان میکردند و در عین دلسوزی بهدنبال بسط عدالت در مقام عمل هم بودند.
▪️ مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai