eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
mosafere kavir.mp3
8.39M
🔘 مسافر کویر ❄️ راه طولانی بود. کاروان در دل بیابان پیش می‌رفت. صدای زنگ شترها تنها صدایی بود که سکوت بیابان را می‌شکست. دیگر توان جوانی را در سفر کردن نداشتم. به همه گفته بودم که برای حج به سفر می‌روم. اما فقط خدا می‌دانست که این دفعه برای کار دیگری حرکت کرده بودم. آمده بودم که امام را ببینم ... 🔻ادامه داستان را می‌توانید در این فایل صوتی دنبال کنید. کتاب صوتی سوار در برف، گلچینی دلنشین از برخی تشرفات به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عج است. 📚« » 📬دریافت اثر در اپلیکشن کتابراه https://b2n.ir/776288 📲 @mouood_org 📲 @mouood_multimedia
🔘 موعود، تبسّم حقیقت‌خواهی است هجرت ز خزان ظلمت و گمراهی است گلگشت به کوی معرفت‌اندیشی است آغاز بهار سبز «خودآگاهی» است ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org
🔘 اخبار هفتگی مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج) ️️1️⃣ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا به تشریح ابعاد مختلف معامله قرن پرداختند. 🎤مشاهده مشروح مصاحبه: irna.ir/news/83649867 2️⃣ کتاب «شش ماه پایانی» پرفروش‌ترین محصول این هفته موعود بود. 📚 تهیه آثار موعود از طریق فروشگاه اینترنتی یاران: 🌐 Yaranshop.ir @mouood_org
🔘اثر لقمه حرام 💧آیت‌ الله انصاری همدانی(ره) از سهم امام زمان(عج) برای ارتزاق خود و خانواده ‌شان به هیچ وجه استفاده نمی ‌کرد و معیشت او از این وجوهات نبود. ایشان اگر جایی می ‌رفت که از مال صاحب آن اطمینان نداشت یا چیزی نمی ‌خورد یا پول آن را کنار‌ می ‌گذاشت. چون به اثر لقمه حرام یا شبهه ‌ناک در روح سالک بسیار معتقد بود و به آن اهمیّت زیاد می ‌داد. 💧آقای علی انصاری (پسر ایشان) می ‌گوید: «آقای حکمت نقل می ‌کردند که یک‌ بار آقای انصاری با ملّاآقاجان زنجانی که مدّتی ملازم آقای انصاری بود، به یک باغ انگور می‌ رود. مرحوم ملاّ آقاجان می ‌گوید: این باغ مال یکی از دوستان ما است از انگورهای آن میل کنید. ولی آقای انصاری استنکاف می ‌کند و نمی ‌خورد. آقای حکمت می ‌گوید: من تعجّب کردم که چرا آقای انصاری به انگورها لب نزد!؟ 💧از ایشان در این زمینه سؤال کردم. آقای انصاری می ‌گوید: حاج ملّاآقاجان اشتباه می ‌کند. 💧بعداً که تحقیق کردیم، متوجّه شدیم که باغ مال کس دیگری بوده است. 📚 📗 📬خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/546054 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اعتراف صریح : 🔺 نباید بگذاریم شیعیان امام زمانشان را یاری کنند؛ چون او در آینده با ما خواهد جنگید. 🔺 در روایتی نبوی(ص) که در آن حضرت رسول اکرم(ص) به وقایع حضرت مهدی(عج) اشاره می‌کنند، می‌فرمایند که جنگی میان و رخ می‌دهد و مسلمانان بر یهودیان مسلط می‌شوند و باقی مانده سپاه آنها فرار می‌کنند. آنگاه می فرمایند: «خداوند درخت و سنگ را به زبان می‌آورد تا جایی که ندا می‌دهند: ای بنده خدا (ای مسلمان!) این یهودی [پشت من] است او را ! پس خداوند مسلمانان را یاری می‌رساند و پیروز می‌شوند.» 📚 سیّد بن طاووس، «التشريف بالمنن في التعريف بالفتن»، ص173؛ ابن عساکر, تاریخ دمشق، ج ۲ٰ، ص 225؛ ابن کثیر، «البدایة و النهایة»، ج 19، ص 216. 📲 با استفاده از @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 تمام عمر با فکر و خیالت رفت، تا شاید دمی هم صحبتت باشم، عجب رؤیای شیرینی ✍️ محمّدجواد شیرازی #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org
🔘دجال 2️⃣ ❓ آیا خروج حتمی است؟ 🔅 در روايات متعدّدی بر گريزناپذير بودن خروج دجّال، به عنوان يكِی از رويدادهای يا نشانه‌‏های ، تأكيد شده است. از جمله در روايتی كه اميرمؤمنان علی(ع) از پيامبر گرامی اسلام(ص) نقل می‌‏كند، می‌‏خوانيم: 🔅 «پيش از ساعت [قيامت] ده رويداد گريزناپذير است: [خروج] ، [خروج] دجّال و...» 🔅 در برخی روايات، بودن به مانند حتمی بودن (ع) دانسته شده و انكار آن كفر به شمار آمده است. از آن جمله می‌‏توان به روايت نبوی زير اشاره كرد: 🔅 «هر كس خروج مهدی را منكر شود به آنچه بر محمّد نازل گشته، كافر شده است و هر كس نزول را منكر شود كافر شده و هر كس خروج دجّال را انكار كند، كافر شده است.» ❓ بزرگی فتنه دجّال چقدر است؟ 🔅 در بسياری روايات بر اين موضوع تأكيد شده كه دجّال، فتنه‌‏ای بزرگ و بی‌مانند است. براساس يكی از اين روايات، پيامبر اعظم(ص) در يكی از خطبه‏‌های خود می‏‌فرمايد: «ای مردم! بر روی زمين فتنه‌‏ای بزرگتر از فتنه دجّال نبوده است، خدای تعالی هيچ پيامبری را برنينگيخته، مگر اينكه امّتش را از او برحذر داشته است.» 🔅در روايت ديگری، در همين زمينه از پيامبر(ص) چنين روايت شده است: «از آفرينش آدم ـ درود خدا بر او باد ـ تا برپايی قيامت، امری بزرگ‏تر از دجّال نبوده است.» 📚 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/PAM @mouood_org
🔘 مصادیق بیوتروریسم آخرالزمانی:طاعون ♦️ با دسته بندی روایات نشانه‌های ظهور می‌توان انواع بیماری‌ها و اتفاقاتی را مشاهده کرد که بعید است بتوان آنها را غیربیولوژیک دانست و با احاطه به موضوع بیوتروریسم، به نحو متحیرکننده ای می‌توان این روایات را مطالعه نمود. ♦️ با در نظر گرفتن احتمالی بودن تطبیق محتوای روایات با بیوتروریسم، اهم آنچه را می‌توان ناشی از بیوتروریسم و حملات بیولوژیک در روایات آخرالزّمان مشاهده کرد، از این قرارند: 1️⃣ مرگ سفید: طاعون ♦️ مشهورترین بیماری مسری بیان شده در روایات، ابتلای عمومی مردم به «موت ابیض» (سفید) است که ائمه (علیه السلام) از آن، با تعبیر طاعون یاد کرده‌اند. ♦️ بعید نیست طاعون کنایه از دیگر بیماری‌های بیولوژیک دسته‌ی اول، مانند «آبله»، «سیاه زخم» و ... نیز باشد. ♦️ علاوه بر آن، روایاتی که به موضوع طاعون در حوادث آخرالزمان پرداخته‌اند، گاه آن را عمومی و گاه درباره‌ی برخی اقوام یا سپاهیان خاصی مطرح کرده‌اند. 🔺 روایات عمومی دربارۀ طاعون ♦️ نقل شده است که امام علی(ع) در خطبه ای، ضمن بیان نشانه های ظهوری که از رسول خدا(ص) شنیده اند، به شیوع طاعونی فراگیر و بزرگ اشاره دارند که تنها یک سوم از مردم، پس از آن حادثه نجات پیدا می کنند. امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) نیز اشاره ای به این طاعون ضمن بیان دیگر نشانه ها دارند. 📚 مجموعه مقالات ، انتشارات هلال 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/101450 @mouood_org
🔘 مکه چشم انتظار آمدنت، یوسف جان اسیر پیرهنت بانگ یا اهل العالمت آقا، تا ابد یادگار می‌ماند ✍️ مجتبی عسکری #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org
🔘 ، علت غیبت امام 🔸 از برخی روايات استفاده می‌شود که غيبت امام مهدی(ع)، است که خداوند به وسيله آن، راستين و ثابت قدم را از و مسلمانان سست عنصر تمييز می‌دهد. از جمله اين روايات، روايتی است که از امام موسی کاظم(ع) نقل شده و در آن آمده است: 🔸 چون پنجمين امام از فرزندان امام هفتمين غايب شود، الله الله در دينتان؛ مراقب باشيد کسی آن را از شما زايل نسازد. ای فرزندان من! به ناچار غيبتی دارد تا آنجا که معتقدان به اين امر از آن باز گردند. اين محنتی است که خدای تعالی خلقش را به واسطه آن بيازمايد.... 🔸 در روايتی که از امام باقر(ع) نقل شده است، آن حضرت در حضور جمعی از ياران خود که ظاهرا در مورد ظهور دولت حق و قيام امامی که به سختی‌های شيعه پايان می‌دهد، گفت‌وگو می‌کردند، می‌فرمايد: 🔸 شما به چه می‌انديشيد؟ به خدا سوگند، هرگز آنچه چشم به راه آنيد، محقق نمی‌شود تا اينکه شما شويد. به خدا سوگند، آنچه به آن اميد بسته‌ايد، رخ نخواهد داد تا اينکه شما شويد. به خدا سوگند! آنچه در تحقق آن هستيد، واقع نمی‌شود تا اينکه شما از هم جدا شويد. 🔸 به خدا قسم، آنچه دل در گرو آن داريد، تحقق نخواهد يافت مگر پس از نااميدی شما. به خدا قسم! آنچه چشم انتظار آن هستيد، رخ نمی‌دهد، تا اينکه آنان که مستعد تيره‌بختی‌اند، تيره‌بخت و آنان که مستعد نيک‌بختی‌اند، نيک‌بخت شوند.» 🔸 گفتنی است نيز به هنگام بررسی روايات مربوط به غيبت امام زمان(ع)، پس از تعريف ، فلسفه اين غيبت را امتحان و آزمايش مردم می‌داند و برای اين موضوع به آيه‌ای از قرآن نيز استشهاد می‌کند: 🔸 و غيبت دوم آن است که سفيران و افرادی که واسطه [ميان مردم و آن حضرت] بودند، برداشته شدند برای امری که خداوند آن را اراده فرموده بود و نيز به خاطر تدبيری که خدا در ميان مردم مقرر فرموده بود و همچنين برای واقع شدن آزمايش و امتحان و زير و رو و غربال شدن کسانی که ادعای اين امر [تشيع] را می‌کنند. همچنان‌که خدای عزّ و جلّ فرموده است: 🔸 «و خدا بر آن نيست که مؤمنان را به اين [حالی] که شما بر آن هستيد، واگذارد تا آنکه پليد را از پاک جدا کند و خدا بر آن نيست که شما را از غيب آگاه گرداند...» و هم‌اکنون آن زمان فرا رسيده است. خداوند در آن ما را از پايداران بر حق و از جمله کسانی که در غربال فتنه خارج نمی‌شوند، قرار دهد. 📚 برگرفته از کتاب , ج 1: »؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh @mouood_org
🔘 منتقم خون شهیدان ریخت دیگر العجل با امید فتح در راه شما افتاده‌ایم ✍️ محمّدجواد شیرازی @mouood_org