eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
893 عکس
1.4هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺فقط خانوماى با ايمان بخونند😉👇 🔅ﻭَ ﻋَﻨْﻬُﻢْ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻴﻪِ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪِ ﺑْﻦِ ﺳِﻨَﺎﻥٍ ﻋَﻦْ ﺧَﺎﻟِﺪٍ ﺍﻟْﻘَﻠَﺎﻧِﺴِﻲﱢﱢ ﻗَﺎﻝَ: ﺫَﻛَﺮَ ﺭَﺟُﻞٌ ﻟِﺄَﺑِﻲ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ (ﻉ) ﺍﻣْﺮَﺃَﺗَﻪُ ﻓَﺄَﺣْﺴَﻦَ ﺍﻟﺜﱠﱠﻨَﺎﺀَ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻟَﻪُ ﺃَﺑُﻮ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ (ﻉ) : ﺃَﻏَﺮْﺗَﻬَﺎ ؟! ﻗَﺎﻝَ : ﻟَﺎ . ﻗَﺎﻝَ : ﻓَﺄَﻏِﺮْﻫَﺎ . ﻓَﺄَﻏَﺎﺭَﻫَﺎ ﻓَﺜَﺒَﺘَﺖْ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻟِﺄَﺑِﻲ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ (ﻉ) : ﺇِﻧﱢﱢﻲ ﻗَﺪْ ﺃَﻏَﺮْﺗُﻬَﺎ ﻓَﺜَﺒَﺘَﺖْ . ﻓَﻘَﺎﻝَ : ﻫِﻲَ ﻛَﻤَﺎ ﺗَﻘُﻮﻝُ.🔅 ترجمه :🔰 💠مرحوم كلينى (ره) صاحب كتاب شريف اصول كافى ؛ با سند معتبر و صحيح از خالد قلانسى نقل كرده كه گفت:🔰 ⚜مردى نزد امام صادق (عليه السلام) از همسرش بسيار تعريف و تمجيد كرد و او را به نيكويى ستايش نمود😍. ⚜امام صادق(ع) : آيا تا بحال او را به غيرت زنانه انداخته اى؟(تا ببينى واكنش او نسبت به ازدواج مجدد يا موقت تو چيست). مرد : خير🤔 ⚜امام صادق (عليه السلام) : او را به غيرت بنداز (و زن ديگرى بگير تا واكنش او را ببينى ). ✔️آن مرد، همسرش را به غيرت زنانه انداخت اما آن زن ثابت قدم ماند و واكنش نامناسبى نداشت. آن مرد نزد امام صادق عليه السلام آمد و گفت:👇 ⚜همسرم را به غيرت زنانه انداختم اما او ثابت قدم و استوار ماند و رفتار نامناسبى از او سر نزد😃. ⚜امام صادق(ع) : اين زن، واقعا همانطور است كه تو تعريف و تمجيد و ثناگويى اش را مى كردى! ⬅️نتيجه اخلاقى: 🔆معيار سنجش ايمان بانوان، بر طبق اين حديث شريف و نورانى، تسليم حكم خدا بودن درباره ازدواج مجدد شوهر و ارتباط با همسر ديگر است واینكه رفتار يا گفتار نامناسبى از او سر نزند . پس نماز و روزه و حجاب و.. به تنهايى معيار نيست زیرا امام علیه السلام برای سنجش ایمان آن زن، از حسادت وغیرتش سؤال کرد نه از نماز و روزه و...🔆 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 https://eitaa.com/movaghathalal
✅ امّا دليل اين كه در مورد مردان تعدّد اجازه داده شده اين است كه: 👈3⃣ زمانى بر زنان مى‌رسد كه قابليّت مواقعه ندارند مانند زمان عادت و دوران باردارى و ...، كه در اين زمان گاهى زوج در شرائطى است كه نمى‌تواند خوددارى كند باز سر دوراهى واقع مى‌شود: يا تعدّد يا فحشاء. 🌿کتاب نکاح. آیت الله العظمی مکارم شیرازی ج۴ص۱۰۰ https://eitaa.com/movaghathalal
❎حرام اعلام کردن حلال خداوند (ازدواج موقت) توسط عمر بن خطاب ▪️فَتَمَتَّعَ سَائِرُ الْمُسْلِمِینَ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فِی الْحَجِّ وَ غَیْرِهِ وَ أَیَّامِ أَبِی بَکْرٍ وَ أَرْبَعِ سِنِینَ فِی أَیَّامِ عُمَرَ حَتَّی دَخَلَ عَلَی أُخْتِهِ عَفْرَاءَ فَوَجَدَ فِی حَجْرِهَا طِفْلًا یَرْضَعُ مِنْ ثَدْیِهَا فَنَظَرَ إِلَی دِرَّةِ اللَّبَنِ فِی فَمِ الطِّفْلِ فَأُغْضِبَ وَ أُرْعِدَ وَ ارْبَدَّ وَ أَخَذَ الطِّفْلَ عَلَی یَدِهِ وَ خَرَجَ حَتَّی أَتَی الْمَسْجِدَ وَ رَقِیَ الْمِنْبَرَ وَ قَالَ نَادُوا فِی النَّاسِ أَنِ الصَّلَاةَ جَامِعَةً وَ کَانَ غَیْرَ وَقْتِ صَلَاةٍ یَعْلَمُ النَّاسُ أَنَّهُ لِأَمْرٍ یُرِیدُهُ عُمَرُ فَحَضَرُوا فَقَالَ مَعَاشِرَ النَّاسِ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ أَوْلَادِ قَحْطَانَ مَنْ مِنْکُمْ یُحِبُّ أَنْ یَرَی الْمُحَرَّمَاتِ عَلَیْهِ مِنَ النِّسَاءِ وَ لَهَا مِثْلُ هَذَا الطِّفْلِ قَدْ خَرَجَ مِنْ أَحْشَائِهَا وَ هُوَ یَرْضَعُ عَلَی ثَدْیِهَا وَ هِیَ غَیْرُ مُتَبَعِّلَةٍ فَقَالَ بَعْضُ الْقَوْمِ مَا نُحِبُّ هَذَا فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنَّ أُخْتِی عَفْرَاءَ بِنْتَ خَیْثَمَةَ أُمِّی وَ أَبِیَ الْخَطَّابِ غَیْرُ مُتَبَعِّلَةٍ قَالُوا بَلَی قَالَ فَإِنِّی دَخَلْتُ عَلَیْهَا فِی هَذِهِ السَّاعَةِ فَوَجَدْتُ هَذَا الطِّفْلَ فِی حَجْرِهَا فَنَاشَدْتُهَا أَنَّی لَکِ هَذَا فَقَالَتْ تَمَتَّعْتُ فَأَعْلِمُوا سَائِرَ النَّاسِ أَنَّ هَذِهِ الْمُتْعَةَ الَّتِی کَانَتْ حَلَالًا لِلْمُسْلِمِینَ فِی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَدْ رَأَیْتُ تَحْرِیمَهَا فَمَنْ أَبَی ضَرَبْتُ جَنْبَیْهِ بِالسَّوْطِ- فَلَمْ یَکُنْ فِی الْقَوْمِ مُنْکِرٌ قَوْلَهُ وَ لَا رَادٌّ عَلَیْهِ وَ لَا قَائِلٌ لَا یَأْتِی رَسُولٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ کِتَابٌ بَعْدَ کِتَابِ اللَّهِ لَا نَقْبَلُ خِلَافَکَ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی رَسُولِهِ وَ کِتَابِهِ بَلْ سَلَّمُوا وَ رَضُوا ▪️وَ قَوْلُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام: لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ الْخَطَّابِ فَلَوْلَاهُ مَا زَنَی إِلَّا شَقِیٌّ أَوْ شَقِیَّةٌ. 🔸(مفضل از امام صادق علیه السلام روایت می کند:) .... پس سایر مسلمانان در زمان رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در حج و غیر آن، ازدواج موقت می‌نمودند و همچنین در ایام ابوبکر و چهار سال از ایام عمر نیز مسلمانان متعه می‌کردند، تا اینکه عمر بر خواهرش «عفرا» وارد شد و دید در دامنش طفلی است که از سینه اش شیر می‌نوشد. پس به سفیدی شیر در دهان طفل نظر کرد و عصبانی شد، تهدید کرد، صورتش از خشم سرخ شد و طفل را به دست گرفت و خارج شد و به مسجد آمد و از منبر بالا رفت و گفت: مردم را خبر دهید که در مسجد جمع شوند! و زمان نماز نبود و مردم دانستند که عمر با آنان کاری دارد. پس مردم آمدند. آنگاه عمر گفت: جماعت مردم از مهاجرین و انصار و فرزندان قحطان! چه کسی از شما دوست دارد که از زنان گناهانی ببیند و مثل این طفل را در آغوش زنی ببیند که از احشائش خارج شده و از سینه اش شیر می‌نوشد، در حالی که آن زن شوهری ندارد؟ بعضی از مردم گفتند: ما این را دوست نداریم. پس گفت: آیا نمی دانید که خواهرم عفرا، دختر خیثمه مادر من و خطاب پدر من، شوهری ندارد؟ گفتند: بله می‌دانیم. عمر گفت: من اکنون داخل بر عفرا شدم و این طفل را در آغوش او یافتم. او را سوگند دادم که این بچه را از کجا آوردی؟ گفت: متعه شدم! به سایر مردم برسانید که این متعه ای که برای مسلمانان در عهد رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله حلال بود، به نظر من حرام است. پس هر کس انکار کند، پهلویش را تازیانه می‌زنم. پس در آن قوم منکری برای حرف عمر پیدا نشد و هیچ کس حرف او را رد ننمود و احدی نگفت: بعد از رسول خدا و کتاب خدا، رسول و کتابی نمی آید، و ما مخالفت تو را بر خدا و رسول و کتاب او قبول نمی کنیم! بلکه همگی تسلیم شدند و به رأی عمر راضی شدند. 🔸امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند: خدا پسر خطاب را لعنت کند که اگر او نبود، جز مرد و زن شقی کسی زنا نمی کرد، زیرا مسلمانان با وجود متعه از زنا بی نیاز بودند. 📚هدایة الکبری: ۳۹۲ - ۴۱۲ 📚بحارالانوار، ج۵۳، ص۳۴۳ https://eitaa.com/movaghathalal
💢تو ایتالیا اگه دیدید کسی کرنومتر دستشه فرار کنید:) ⭕️ طبق این قانون مردان هیز غربی می‌تونن نفر اول رو ۹ ثانیه دستمالی کنن و برن سراغ نفر دوم، اونم ۹ ثانیه دستمالی کنن و این روند رو تا هر وقت دوست داشته باشند ادامه بدن بدون این‌که مجرم شناخته بشن😐