May 11
🌺فقط خانوماى با ايمان بخونند😉👇
🔅ﻭَ ﻋَﻨْﻬُﻢْ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻴﻪِ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪِ ﺑْﻦِ ﺳِﻨَﺎﻥٍ ﻋَﻦْ ﺧَﺎﻟِﺪٍ ﺍﻟْﻘَﻠَﺎﻧِﺴِﻲﱢﱢ ﻗَﺎﻝَ:
ﺫَﻛَﺮَ ﺭَﺟُﻞٌ ﻟِﺄَﺑِﻲ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ (ﻉ) ﺍﻣْﺮَﺃَﺗَﻪُ ﻓَﺄَﺣْﺴَﻦَ ﺍﻟﺜﱠﱠﻨَﺎﺀَ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ
ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻟَﻪُ ﺃَﺑُﻮ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ (ﻉ) : ﺃَﻏَﺮْﺗَﻬَﺎ ؟!
ﻗَﺎﻝَ : ﻟَﺎ .
ﻗَﺎﻝَ : ﻓَﺄَﻏِﺮْﻫَﺎ .
ﻓَﺄَﻏَﺎﺭَﻫَﺎ ﻓَﺜَﺒَﺘَﺖْ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻟِﺄَﺑِﻲ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ (ﻉ) :
ﺇِﻧﱢﱢﻲ ﻗَﺪْ ﺃَﻏَﺮْﺗُﻬَﺎ ﻓَﺜَﺒَﺘَﺖْ .
ﻓَﻘَﺎﻝَ : ﻫِﻲَ ﻛَﻤَﺎ ﺗَﻘُﻮﻝُ.🔅
ترجمه :🔰
💠مرحوم كلينى (ره) صاحب كتاب شريف اصول كافى ؛ با سند معتبر و صحيح از خالد قلانسى نقل كرده كه گفت:🔰
⚜مردى نزد امام صادق (عليه السلام) از همسرش بسيار تعريف و تمجيد كرد و او را به نيكويى ستايش نمود😍.
⚜امام صادق(ع) : آيا تا بحال او را به غيرت زنانه انداخته اى؟(تا ببينى واكنش او نسبت به ازدواج مجدد يا موقت تو چيست).
مرد : خير🤔
⚜امام صادق (عليه السلام) : او را به غيرت بنداز (و زن ديگرى بگير تا واكنش او را ببينى ).
✔️آن مرد، همسرش را به غيرت زنانه انداخت اما آن زن ثابت قدم ماند و واكنش نامناسبى نداشت. آن مرد نزد امام صادق عليه السلام آمد و گفت:👇
⚜همسرم را به غيرت زنانه انداختم اما او ثابت قدم و استوار ماند و رفتار نامناسبى از او سر نزد😃.
⚜امام صادق(ع) : اين زن، واقعا همانطور است كه تو تعريف و تمجيد و ثناگويى اش را مى كردى!
⬅️نتيجه اخلاقى:
🔆معيار سنجش ايمان بانوان، بر طبق اين حديث شريف و نورانى، تسليم حكم خدا بودن درباره ازدواج مجدد شوهر و ارتباط با همسر ديگر است واینكه رفتار يا گفتار نامناسبى از او سر نزند . پس نماز و روزه و حجاب و.. به تنهايى معيار نيست زیرا امام علیه السلام برای سنجش ایمان آن زن، از حسادت وغیرتش سؤال کرد نه از نماز و روزه و...🔆
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
https://eitaa.com/movaghathalal
هدایت شده از اسکان مشهد و قم
✅ امّا دليل اين كه در مورد مردان تعدّد اجازه داده شده اين است كه:
👈3⃣ زمانى بر زنان مىرسد كه قابليّت مواقعه ندارند مانند
زمان عادت
و دوران باردارى
و ...،
كه در اين زمان گاهى زوج در شرائطى است كه نمىتواند خوددارى كند
باز سر دوراهى واقع مىشود: يا تعدّد يا فحشاء.
🌿کتاب نکاح. آیت الله العظمی مکارم شیرازی ج۴ص۱۰۰
https://eitaa.com/movaghathalal
❎حرام اعلام کردن حلال خداوند (ازدواج موقت) توسط عمر بن خطاب
▪️فَتَمَتَّعَ سَائِرُ الْمُسْلِمِینَ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فِی الْحَجِّ وَ غَیْرِهِ وَ أَیَّامِ أَبِی بَکْرٍ وَ أَرْبَعِ سِنِینَ فِی أَیَّامِ عُمَرَ حَتَّی دَخَلَ عَلَی أُخْتِهِ عَفْرَاءَ فَوَجَدَ فِی حَجْرِهَا طِفْلًا یَرْضَعُ مِنْ ثَدْیِهَا فَنَظَرَ إِلَی دِرَّةِ اللَّبَنِ فِی فَمِ الطِّفْلِ فَأُغْضِبَ وَ أُرْعِدَ وَ ارْبَدَّ وَ أَخَذَ الطِّفْلَ عَلَی یَدِهِ وَ خَرَجَ حَتَّی أَتَی الْمَسْجِدَ وَ رَقِیَ الْمِنْبَرَ وَ قَالَ نَادُوا فِی النَّاسِ أَنِ الصَّلَاةَ جَامِعَةً وَ کَانَ غَیْرَ وَقْتِ صَلَاةٍ یَعْلَمُ النَّاسُ أَنَّهُ لِأَمْرٍ یُرِیدُهُ عُمَرُ فَحَضَرُوا فَقَالَ مَعَاشِرَ النَّاسِ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ أَوْلَادِ قَحْطَانَ مَنْ مِنْکُمْ یُحِبُّ أَنْ یَرَی الْمُحَرَّمَاتِ عَلَیْهِ مِنَ النِّسَاءِ وَ لَهَا مِثْلُ هَذَا الطِّفْلِ قَدْ خَرَجَ مِنْ أَحْشَائِهَا وَ هُوَ یَرْضَعُ عَلَی ثَدْیِهَا وَ هِیَ غَیْرُ مُتَبَعِّلَةٍ فَقَالَ بَعْضُ الْقَوْمِ مَا نُحِبُّ هَذَا فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنَّ أُخْتِی عَفْرَاءَ بِنْتَ خَیْثَمَةَ أُمِّی وَ أَبِیَ الْخَطَّابِ غَیْرُ مُتَبَعِّلَةٍ قَالُوا بَلَی قَالَ فَإِنِّی دَخَلْتُ عَلَیْهَا فِی هَذِهِ السَّاعَةِ فَوَجَدْتُ هَذَا الطِّفْلَ فِی حَجْرِهَا فَنَاشَدْتُهَا أَنَّی لَکِ هَذَا فَقَالَتْ تَمَتَّعْتُ فَأَعْلِمُوا سَائِرَ النَّاسِ أَنَّ هَذِهِ الْمُتْعَةَ الَّتِی کَانَتْ حَلَالًا لِلْمُسْلِمِینَ فِی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَدْ رَأَیْتُ تَحْرِیمَهَا فَمَنْ أَبَی ضَرَبْتُ جَنْبَیْهِ بِالسَّوْطِ- فَلَمْ یَکُنْ فِی الْقَوْمِ مُنْکِرٌ قَوْلَهُ وَ لَا رَادٌّ عَلَیْهِ وَ لَا قَائِلٌ لَا یَأْتِی رَسُولٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ کِتَابٌ بَعْدَ کِتَابِ اللَّهِ لَا نَقْبَلُ خِلَافَکَ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی رَسُولِهِ وَ کِتَابِهِ بَلْ سَلَّمُوا وَ رَضُوا
▪️وَ قَوْلُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام: لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ الْخَطَّابِ فَلَوْلَاهُ مَا زَنَی إِلَّا شَقِیٌّ أَوْ شَقِیَّةٌ.
🔸(مفضل از امام صادق علیه السلام روایت می کند:) .... پس سایر مسلمانان در زمان رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در حج و غیر آن، ازدواج موقت مینمودند و همچنین در ایام ابوبکر و چهار سال از ایام عمر نیز مسلمانان متعه میکردند، تا اینکه عمر بر خواهرش «عفرا» وارد شد و دید در دامنش طفلی است که از سینه اش شیر مینوشد. پس به سفیدی شیر در دهان طفل نظر کرد و عصبانی شد، تهدید کرد، صورتش از خشم سرخ شد و طفل را به دست گرفت و خارج شد و به مسجد آمد و از منبر بالا رفت و گفت: مردم را خبر دهید که در مسجد جمع شوند! و زمان نماز نبود و مردم دانستند که عمر با آنان کاری دارد. پس مردم آمدند. آنگاه عمر گفت: جماعت مردم از مهاجرین و انصار و فرزندان قحطان! چه کسی از شما دوست دارد که از زنان گناهانی ببیند و مثل این طفل را در آغوش زنی ببیند که از احشائش خارج شده و از سینه اش شیر مینوشد، در حالی که آن زن شوهری ندارد؟ بعضی از مردم گفتند: ما این را دوست نداریم. پس گفت: آیا نمی دانید که خواهرم عفرا، دختر خیثمه مادر من و خطاب پدر من، شوهری ندارد؟ گفتند: بله میدانیم. عمر گفت: من اکنون داخل بر عفرا شدم و این طفل را در آغوش او یافتم. او را سوگند دادم که این بچه را از کجا آوردی؟ گفت: متعه شدم! به سایر مردم برسانید که این متعه ای که برای مسلمانان در عهد رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله حلال بود، به نظر من حرام است. پس هر کس انکار کند، پهلویش را تازیانه میزنم. پس در آن قوم منکری برای حرف عمر پیدا نشد و هیچ کس حرف او را رد ننمود و احدی نگفت: بعد از رسول خدا و کتاب خدا، رسول و کتابی نمی آید، و ما مخالفت تو را بر خدا و رسول و کتاب او قبول نمی کنیم! بلکه همگی تسلیم شدند و به رأی عمر راضی شدند.
🔸امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند: خدا پسر خطاب را لعنت کند که اگر او نبود، جز مرد و زن شقی کسی زنا نمی کرد، زیرا مسلمانان با وجود متعه از زنا بی نیاز بودند.
📚هدایة الکبری: ۳۹۲ - ۴۱۲
📚بحارالانوار، ج۵۳، ص۳۴۳
https://eitaa.com/movaghathalal
💢تو ایتالیا اگه دیدید کسی کرنومتر دستشه فرار کنید:)
⭕️ طبق این قانون مردان هیز غربی میتونن نفر اول رو ۹ ثانیه دستمالی کنن و برن سراغ نفر دوم، اونم ۹ ثانیه دستمالی کنن و این روند رو تا هر وقت دوست داشته باشند ادامه بدن بدون اینکه مجرم شناخته بشن😐
#چشم_و_دل_سیرهای_هرزه
#تمدن_نکبت
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 ببینید حاج آقای قرائتی چه میگویند: پسرها از ۱۷ سالگی زن میخواهند و دخترها از ۱۲ سالگیی شوهر. شهوت لیسانس (مدرک) نمیشناسد.
♦️ لیسانس را بت نکنید. مگر فرهنگ شما مدرک شماست؟
⛔️👈 اما در پاسخ باید گفت:
بله حاج آقای قرائتی! فرمایش شما درست است اما:
⛔️ در کشوری که نظام اقتصادیاش بسیاری از فرصتهای شغلی را منوط به داشتن مدرک کرده است!
⛔️ در کشوری که نظام آموزشیاش هیچ ارزشی برای ازدواج و خانواده قائل نیست و راه گرفتن مدرک را تا سالها بعد از بلوغ و حتی بعضا میانسالی طولانی کرده است!
⛔️ در کشوری که بعد از اخذ مدرک هم نیروهای مسلحش طبق قانون رضاخانی بهترین سالهای عمر فرزندان این سرزمین را نابود میکند!
⛔️ در کشوری که نظام فرهنگیاش ملاک دانایی و فرهنگ و فرهیختگی را مدرکهای بیخاصیت کنونی میداند!
⛔️ و در نهایت در کشوری که عمده ساختارهای علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و غیرهاش از سر تا پا غربی و ضد ازدواج و خانواده هستند این موعظهها دردی را دوا نمیکند.
⛔️ تا ساختارهای غربی در کشور ما حاکم هستند تمام بافتار فرهنگی ما و از جمله خانواده، روز به روز به اضمحلال نزدیکتر خواهند شد.
❇️ پ
کوچک نمایی
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ.
وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ اَلصَّالِحِين وَ رَحمَةُ الله
احادیث وظایف زن نسبت به شوهر
فهرست محتوای احادیث:
{۱} اگر شوهر صدایش کند جواب دهد
و اگر دستوری داد مخالفت نکند
{۲} به شوهر محبت کند و عشق بورزد
{۳} رضایت شوهر شفاعتی سودمند است
{۴} پنج حقّ بسیار مهم شوهر
{۵} ناسپاسی نکند
تا ثوابهایش حبط نشود
{۶} بهترین زن؛ با محبت،
فرزندآور و سازگار است
{۷} زن لجباز شرّترین زن
{۸} مانع محبت شوهر به مادر شوهر نشود
{۹} شوهر را ناراحت و خشمگین نکند
{۱۰} راضی کردن شوهر
{۱۱} شوهر را اذیت نکند
تا عبادات تمام عمرش باطل نشود
{۱۲} عظمت شوهر
اگر سجده بر غیر خدا جایز بود
شوهر استحقاق سجده شدن داشت
{۱۳} تکریم کردن شوهر
{۱۴} رعایت سه نکته کلیدی
که موجب اطمینان شوهر
و جلب مهربانی و خوشایند شوهر میشود
{۱۵} نداشتن توقع بیجا از شوهر
{۱۶} بدون اجازه شوهر مهمان به خانه نیاوردن
{۱۷} استقبال از شوهر و بدرقه از او
{۱۸} پاداش زن ایّوب
برای زنی که به شوهرش
در حجّ، جهاد و تحصیل علم کمک کند
{۱۹} پاداش دادن آب دادن به شوهر
بهتر از عبادت یک سال
{۲۰} تامین امنیت روانی شوهر
روشن کردن چراغ
پختن غذای خوب
استقبال از شوهر و...
{۲۱} رحمت خداوند
پاداش مرتب کردن لوازم خانه
{۲۲} خوشبوترین عطر،
زیباترین لباس،
نیکوترین زینت برای شوهر
{۲۳} دست پخت خوب داشتن
{۲۴} آرایش فقط برای شوهر
{۲۵} تشکر از خدمات شوهر
و رضایت از شوهری که مالی ندارد
{۲۶} رازدار اسرار شوهر بودن
{۲۷} حافظ دارایی، ناموس،
آبرو، و اسرار شوهر بودن
توضیح محتوای احادیث:
{۱} اگر شوهر صدایش کند جواب دهد
و اگر دستوری داد مخالفت نکند
قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلّم): اِنَّ لِلرَّجُلِ حَقّاً عَلَی امرَأَتِهِ: اِذا دَعاها تُرضِیهِ؛ وَ اِذا أمَرَها لاتَعصِیهِ وَ لاتُجاوِبهُ بِالخلافِ و لاتُخالِفهُ.
مرد حقّی بر زنش دارد [و آن حق این است که]: اگر وهر صدایش زند پاسخ دهد؛ و اگر به او دستوری دهد سرپیچی نکند و پاسخ مخالف ندهد و با او مخالفت نورزد. { البته دستورهای شوهر باید مخالف موازین دین نباشد وگرنه قابل اطاعت نیست}
مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۴۳.
{۲} به شوهر محبت کند و عشق بورزد
فِقْهُ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ السَّلاَمُ): وَ اِعْلَمْ أَنَّ اَلنِّسَاءَ شَتَّى:
فَمِنْهُنَّ اَلْغَنِيمَةُ وَ اَلْغَرَامَةُ وَ هِيَ اَلْمُتَحَبِّبَةُ لِزَوْجِهَا وَ اَلْعَاشِقَةُ لَهُ
وَ مِنْهُنَّ اَلْهِلاَلُ إِذَا تَجَلَّى
وَ مِنْهُنَّ اَلظَّلاَمُ اَلْحِنْدِيسُ اَلْمُقَطِّبَةُ
فَمَنْ ظَفِرَ بِصَالِحَتِهِنَّ يَسْعَدُ وَ مَنْ وَقَعَ فِي طَالِحَتِهِنَّ فَقَدِ اُبْتُلِيَ وَ لَيْسَ لَهُ اِنْتِقَامٌ.
بدان که زنان چند گروهاند:
برخی از زنان غنیمت هستند و این دسته زنانی هستند که شوهر دوستاند و به شوهر عشق میورزند
برخی از زنان مانند ماه یک شبه برای شوهر جلوه کنند ( یعنی کم نور و کم فایدهاند).
برخی از زنان مانند شب تار در برابر شوهرند.
هر کس به زنی شایسته ظفر یابد، خوشبخت گردد و هر کس در دام زنی ناشایسته افتاد، گرفتار شود.
مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۱۶۱.
{۳} رضایت شوهر شفاعتی سودمند است
الإمامُ الباقرُ (عليه السلام): لا شَفيعَ للمرأةِ أنجَحُ عِند رَبِّها مِن رِضا زَوجِها، و لَمّا ماتَتْ فاطمةُ (عليها السلام) قامَ علَيها أميرُالمؤمنينَ (عليه السلام) و قالَ: اللَّهُمَّ إنّي راضٍ عَنِ ابنَةِ نَبِيِّكَ، اللّهُمّ إنّها قد أوحَشَتْ فَآنِسْها.
براى زن، نزد پروردگارش شفيعى كارسازتر از خشنودى شوهرش نيست. وقتى فاطمه عليها السلام درگذشت، امير المؤمنين كنار آن بزرگوار ايستاد و گفت : بار خدايا! من از دختر پيامبر تو راضى هستم ؛ خدايا! او اكنون تنهاست پس تو همدمش باش.
بحار الأنوار، ج ۱۰۳ ص ۲۵۶ ح۱.
{۴} پنج حقّ بسیار مهم شوهر
قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلّم): لِلرَّجُلِ عَلَی المَرأةِ:
(۱) أن تَلزِمَ بَیتَهُ،
(۲) وَتُوَدِّدَهُ وَتُحِبَّهُ وَتُشفِقَهُ،
(۳) وَتَجتَنِبَ سَخَطَهُ،
(۴) وَتَتَبَّعَ مَرضاتَهُ،
(۵) وَتُوفِیَ بِعَهدِهِ وَوَعدِهِ.
حق مرد بر زن این است که:
(۱) ملازم خانه شوهر باشد، {برخی زنان مرتب اینور اونور میروند}
(۲) به شوهر دوستی، محبت و دلسوزی کند،
(۳) از خشم شوهر دوری کند،
(۴) آنچه را شوهر رضایت دارد انجام دهد،
(۵) به عهد و وعده با شوهر وفادار بماند.
مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۴۴.
{۵} ناسپاسی نکند
تا ثوابهایش حبط نشود
قال الصادق (علیه السلام): أیُّمَا امرَأَةٍ قالَت لِزَوجِها: ما رَأَیتُ قَطُّ مِن وَجهِکَ خَیراً فَقَد حَبِطَ عَمَلُها.
هر زنی به شوهرش بگوید: من از تو هرگز خیری ندیدم، [ثواب] کارش از بین می رود.
وسائل الشیعة، ج ۱۴، ص ۱۱۵.
{۶} بهترین زن؛ با محبت،
فرزندآور و سازگار است