۱۵۹ انعام
🌸🌺🌸🌺🌾🌾🌸🌺🌸🌺
#تفرقه: آفت امتهای خداپرست
تفرقه افكنى در دين، يعنى بدعت گذارى و تفسير دين به رأى خود كه در قرآن و حديث، شديدترين تعبيرات، درباره اين گونه كسان آمده است. به برخى از اين نمونه ها توجّه كنيد:
* #قرآن مى گويد: واى بر آنان كه با دست خود مطلبى مى نويسند، سپس مى گويند: اين از طرف #خداوند است. (519)
* #على_عليه_السلام مى فرمايد: هرگاه بدعتى آيد، سنّتى مى رود. (520) و يكى از وظايف انبيا و علما، بدعت زدايى و جلوگيرى از تحريف هاست. (521)
* در روايات آمده است: توبه ى صاحب بدعت، پذيرفته نمى شود. (522)
* خداوند، هيچ عملى را از بدعتگذار قبول نمى كند. (523)
* كسى كه به بدعتگذار احترام گذارد يا لبخندى بزند، در فروپاشى دين گام برداشته است.
* #رسول_خدا صلى الله عليه وآله فرمود: هرگاه در ميان امّتم اختلاف شد، هر كس طبق سنّت و گفته من عمل كند و سراغ راه و روش ديگران نرود، پاداش صد شهيد خواهد داشت. (524)
* در قرآن، بارها از يهود، به خاطر تحريف هايى كه علمايشان در دين پديد آوردند انتقاد شده است. درباره #حضرت_موسى عليه السلام هم مى خوانيم: وقتى از كوه طور برگشت و انحراف و گوساله پرستى قوم خود را ديد، از فرط ناراحتى #الواح_تورات را بر زمين افكند و ريش برادرش را كه جانشين او بود گرفت و گفت: چرا امّتم منحرف شدند؟ #هارون در پاسخ گفت: ترسيدم اگر براى جلوگيرى از انحرافشان شدّت عمل به خرج دهم، مردم متفرّق شوند و تو بگويى چرا مردم فرقه فرقه شدند (تفرقه اى كه با بازگشت تو هم قابل اصلاح نباشد).
اين آيات و روايات، مسئوليّت سنگين دين شناسان را در حفظ اصالت مكتب و مقابله با انحرافات فكرى، در عين حفظ وحدت اجتماعى امّت، بیان می کند
- از عوامل تفرقه و جدايى، تغيير و تحريف در مكتب است. «انّ الّذين فرّقوا دينهم و كانوا شيعاً»
- تفرقه افكنى در دين، نوعى شرك است.
۱۶۰ انعام
🌸🌺🌸🌺🌾🌾🌸🌺🌸🌺
ده در ازای یک
از كلمه ى «جاء» استفاده مى شود كه پاداش و كيفر مورد بحث در اين آيه، مربوط به #دادگاه_قيامت است. وگرنه چه بسا خلافى كه با #توبه محو يا به نيكى تبديل شود. «يبدّل اللَّه سيّئاتهم حَسنات» (525) ، يا مورد عفو قرار مى گيرد. «يَعفُو عن كثير» (526) ، و چه بسا نيكى ها كه با #ريا و عُجب و گناهان ديگر محو و حبط شود. پس عملى ملاك است كه به صحنه ى قيامت آورده شود. «جاء بالحسنة... جاءبالسيّئة»
گرچه آيه ى مربوط به عمل نيك و بد است، ولى طبق روايت، آنكه نيّت خير كند پاداش دارد ولى نيّت سوء تا به مرحله عمل نرسد، كيفر ندارد واين فضل الهى است.
در روايات آمده است: هر كه در ماه، سه روز روزه بگيرد، گويا همه ى ماه را روزه گرفته است، زيرا هر روزش ده روز حساب مى شود. «عشر أمثالها»
پاداش ده برابر، حداقلّ است. بعضى اعمال، در بعضى شرايط و براى بعضى افراد، پاداش تا هفتصد برابر بلكه پاداش بى حساب هم دارد.
از ده پاداش الهى، فقط يك قسمت «مزد» است و نُه قسمت ديگر «فضل». «فيوَفِّيهم اُجورهم و يزيدهم من فضله» (527)
سؤال: اگر كيفر گنهكار، به اندازه ى گناه اوست، پس چرا يك روز روزه خوردن، شصت روز روزه كفّاره دارد؟
پاسخ: مقصود از «مثل» در آيه، از نظر عدد نيست، بلكه كيفيّت و چگونگى است. اهميّت يك روز، روزه ماه رمضان، برابر با 60 روز در غير ماه رمضان است. مثل شب قدر كه در اهميّت، بيش از هزار ماه است. اين بيان اهميّت است، نه برترى عددى.
- در شيوه ى تربيتى اسلام، تشويق ده برابر تنبيه است. «عشر امثالها»
- خداوند، در #پاداش با فضل خود رفتار مى كند، ولى در #كيفر، با عدل. «عشر أمثالها... الاّ مثلها»
- عمل انسان هميشه و همه جا همراه انسان است. «من جاء بالحسنة... و من جاء بالسيّئة»
🖌نوشتار و صوت🎤 (8:43 دقیقه)
پرسش:
👈 من یک دختر جوان و مذهبی هستم؛ اما دوساله دچار مشکلی شدم که روحم رو آزار میده؛ دچار غرور در برابر خدا و پیامبران شدم و نمیتونم ذکر بگم و نماز و قرآن بخونم! لطفاً راه درمانی بفرمایید و کمکم کنید.
پاسخ (نشانی پیوند):
✍️ القائات، آثار مستقیم و عمیقی دارند. یکی از آثار ذکر، همین «القاء» میباشد. اگر آدمی مدام به خودش القا کند که در مقابل خدا و اهل عصمت (ع)، غرور دارم، حتماً دچار همین حالت میشود، و اگر القا کند که من بندۀ متواضع و شاکری هستم، همانگونه میشود!
✔️ خداوند سبحان، ایمان همه ما را حفظ کند. هر چه انسان مذهبیتر باشد، شیاطین جنّ و انس، بیشتر حسادت میورزند و تلاش میکنند تا مانع انسان شوند و او را منصرف و منحرف نمایند!
✔️ هر گاه احساس کردید که شیاطین جنّ و انس و هوای نفس مانع شدهاند و نمیتوانید نماز یا قرآن بخوانید، حتماً حتی شده نماز واجب را به جای آورید و دست کم دو آیه را آن هم از روی قرآن مجید بخوانید و به خود بگویید: میخواهم با وساوس شیطانی و هوای نفسم مبارزه کنم و این حالت را بشکنم... .
بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇
https://www.x-shobhe.com/Young/13438.html
@X_shobhe
✳️حکم دست دادن به خواهر زن
💠 سوال:
آیا دست دادن به خواهرزن و نگاه به موهای او جایز است؟
✍🏻 پاسخ:
خواهر زن با داماد نامحرم است و حکم سایر افراد نامحرم را دارد.
🔸خواهر زن به داماد نامحرم است ولی چون خواهر او را براى خود عقد کرده است(دائم یا موقت)، تا وقتى که آن زن در عقد اوست نمی تواند با خواهر آن زن ازدواج نماید.[1]
🔹از آنجایی که خواهر زن به داماد نامحرم است، نگاه کردن جاهایی از بدن او که واجب است پوشانده شود، چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است.[2]
✅ #نکته: در اسلام چیزی به نام نامحرم و نامحرم تر وجود ندارد و اشخاص یا محرمند یا نامحرم و رابطه خویشاوندی سبب کم شدن نامحرمی نیست.
روایت: احمد بن ابی نصر بزنطی (که از اصحاب عالیقدر امام رضا -علیه السلام - است) می گوید ازحضرت امام رضا علیه السلام سؤال کردم آیا برای مرد جایز است که به موی خواهر زنش نگاه کند؟ فرمود خیر.
گفتم پس خواهر زن و بیگانه یکی است؟ فرمود بله. (وسائل جلد 3، صفحه 25)
-------
[1] توضیح المسائل (المحشی للامام الخمینی)، ج2، ص 465، م 2390؛ بهجت، محمد تقی،جامع المسائل، ج 3، ص 454.
[2] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج 2، ص: 485، مسأله 2433.
#لبیک_یا_خامنه_ای
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🛎🛎👇 توجه توجه 👇🛎🛎
بسم الله الرحمن الرحيم
به یاری خدا سوره اعراف به پایان رسید
❓مهمترین ایه های این سوره از نگاه شما کدام است؟
کدام بخش از مطالب مورد پسند شما قرار گرفت؟
به سه نفر از دوستان که جواب سوال را ارسال کنند کتاب هدیه داده خواهد شد
📲 آی دی ارتباط 👇
🆔 @mahmoudkavianyzadeh
May 11
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
📄 #صفحه_۱۵۱
🍀 #سوره_اعراف #جزء_۸
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3890031627.mp3
1.13M
🎧 صوت #صفحه_۱۵۱
🍀 #سوره_اعراف #جزء_۸
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📃هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱ و ۲ اعراف
💐🌱💐🌱💐🌱💐🌱💐🌱
دلداری به پیامبر اکرم
✍ از مجموع 29 سوره كه با حروف مقطّعه آغاز شده، بعضى با حروف «الم» و بعضى با حرف «ص» شروع شده است، امّا اين سوره با مجموعه «المص» آغاز شده كه شايد بيانگر آن باشد كه آنچه در تمام آن سوره ها مى باشد، در اين سوره نيز هست. (1)
- قرآن، كتابى بس بزرگ است.
- توجّه به قرآن و مفاهيم آن، سبب سعه ى صدر است. «كتاب... فلايكن فى صدرك حرج منه»
پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله پس از نزول قرآن، نگران نپذيرفتن مردم و مخالفت آنان با قرآن بود كه خداوند با اين آيه پيامبر را تسلّى مى دهد.
- هشدارهاى انبيا براى عموم است، ولى تنها مؤمنان از آنها بهره گرفته و متذكّر مى شوند. «لتنذر به وذكرى للمؤمنين»