eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
928 عکس
248 ویدیو
26 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱۷ اعراف اگر معجزه و عصاى حضرت موسى، بافته هاى جادويى ساحران را بى تأثير مى كند و آنها را نابود مى كند، استمداد از معجزه ى جاويد پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله يعنى قرآن و تلاوت آن نيز حتماً بافته ها و توطئه هاى پيروان باطل را نقش بر آب مى كند.
۱۱۵ اعراف - جادوگران سحرى آوردند كه به ظاهر مانند معجزه ى حضرت موسى بود و با افكندن بر زمين، نمايان مى شد. «تلقى... ملقين» - در راه شناخت، نبايد تنها به حواسّ ظاهرى تكيه كرد، چون گاهى چشم هم افسون شده و تحت تأثير قرار مى گيرد. «سحروا أعين النّاس» - تصرّف جادوى ساحران در چشم مردم است، نه واقعيّت، مثل سراب كه آب به نظر مى آيد. «سحروا أعين النّاس» آرى، انبيا با بصيرت مردم كار دارند، و ساحران با بصر مردم. - طاغوت ها و مدّعيان باطل، همواره تلاش مى كنند كه با ايجاد رعب و وحشت، مردم را بترسانند. «استرهبوهم» - دشمن و كار او را كوچك، ساده و سطحى ننگريم. «جاءو بسحر عظيم» - براى كوبيدن هر حقّى، از وسائل مشابه آن استفاده مى شود، مذهب عليه مذهب و روحانى نما عليه روحانى. اينجا هم جادو بر ضد معجزه بكار گرفته شد. «بسحر عظيم»
با پيروزى معجزه ى حضرت موسى، ضربه ى سختى برنظام فرعونى وارد شد، امّا مهم تر آنكه ساحران يكجا به موسى ايمان آوردند و حيثيّت فرعون از درون فرو ريخت. مرجع ضمير در جمله ى «ما كانوا يعملون» يا ساحران است و يا فرعونيان و يا جمع هر دو گروه. لذا آيه را سه گونه مى توان معنا نمود. - حقّ، پيروز و باطل، نابود است. «فوقع الحقّ» باطل هاى ساخت دست بشر، در برابر حقّ تاب نمى آورند. - در شيوه ى تبليغ، با بيان حقّ و آشكار نمودن حقيقت، مى توان باطل را از ميدان بيرون كرد. «فوقع الحقّ و بطل ما كانوا يعملون» - يك جلوه از طرف حقّ، هزاران جلوه فريبنده ى باطل را محو مى كند. «فوقع الحقّ و بطل ما كانوا يعملون» براى مبارزه با معجزه ى موسى، مدّت طولانى زحمت كشيدند و انواع جادوها را بكار بستند، ولى تمام آنها بى فايده بود. - ساحران پس از شكست، همراه فرعونيان صحنه ى مبارزه را ذليلانه ترك كردند. «انقلبوا صاغرين» - مدّعيان پيروزى، «نحن الغالبين» (220) مغلوب هاى تاريخ گشتند. «فغلبوا... صاغرين» - عظمت معجزه ى الهى آن گونه بود كه ساحران گويا ناخودآگاه و بى اختيار به سجده افتادند. «اُلقى» به صورت مجهول آمده است. - شناخت حقّ، زمينه ى خضوع و تسليم است. «اُلقى السحرة ساجدين» مى توان در سايه ى شناخت صحيح، در يك لحظه تغيير عقيده داد و خوشبخت شد. - سجده، بارزترين جلوه تسليم است و سابقه ى بس طولانى دارد. «ساجدين»
⚡️ایکس به خواسته‌های برزیل تن داد 🔸پس از آنکه دادگاه عالی برزیل خواستار معرفی نمایندۀ قانونی در این کشور شده بودند شبکۀ اجتماعی ایکس بالاخره اعلام کرد خواسته‌های این کشور را برآورده خواهد کرد. 🔸حدود ۲۰ روز پیش نیز خبر فیلترشدن ایکس در برزیل در پی معرفی‌نشدن نمایندۀ این شبکۀ اجتماعی در برزیل منتشر شده بود. 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
معنای حقیقی فیلترینگ یعنی همین شورای عالی فضای مجازی یعنی همینقدر هم از عهده کار بر نیامد؟؟ یک برخورد قاطع و مصمم با ایلان ماسک وی را به زانو در آورد و به رعایت مقررات کشور برزیل مجبور کرد زیرا برزیل عملکرد آن را بر خلاف مقررات کشورش میدانست در کشور ما که این شبکه و دیگر شبکه ها بخصوص اینستاگرام که مأمنی برای معاندین کشور شد و برنامه ریزی ها و آموزشهایشان برای ایجاد اغتشاش و هرج و مرج در این شبکه بود نتوانستیم؟؟؟؟؟ به نظر شما این عجیب نیست؟؟ اینکه فیلتر میشوند اما ماسک و زاکربرگ بقیه شون نه تنها خود را مکلف به رعایت قوانین ما نمی کنند بلکه پر رو پر رو در چشمهای ما نگاه میکنند و پست های مربوط به سردار سلیمانی شهید و یا بقیه را حذف میکنند؟؟ اینکه چرا عده ای نخواستند که مردم بفهمند ماجرای فیلترینگ به زانو در آوردن امثال ایلان ماسک و زاکر برگ و بقیه است؟؟ اینکه چرا عده ای نخواستند این فضاها به نفع نظام و کشور کار کنند اینکه این شبکه ها، همکار شدند با عده ای برعنداز؟؟؟ ای کاش مردم ما هم متوجه این مساله بشوند و از دولت و مسئولین فضای مجازی به زانو در آوردن ماسک ها و... را مطالبه کنند تا کشور از دست مشتی نامرد خلاص شود ✍سُلّمَ السّماء 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
💢 قاضی برزیل ایکس را شکست داد! 💠پس از ماه‌ها درگیری میان دادگاه عالی برزیل و ایلان‌ماسک مالک شبکه‌اجتماعی؛ بالاخره قاضی عالی برزیل پیروز میدان شد و ایکس به زودی نماینده حقوقی خود را به این دادگاه معرفی می‌کند. 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠احکام کوتاه 💬شرایط استفاده از طلا 🍀🌼🍀🌼🍀🌼🍀🌼🍀🌼🍀🌼🍀 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4075683574.mp3
1.1M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۲۱ و ۱۲۲ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 ✍جادوگرانى كه براى رسوا ساختن و كسب مال و مقام نزد فرعون به صحنه آمده بودند، با ديدن معجزه ى موسى عليه السلام، ايمان آورده و آن را اعلام و به اصول توحيد، نبوّت و معاد اقرار كردند؛ توحيد و نبوّت را با جملات «آمنّا بربّ العالمين، ربّ موسى وهارون» و ايمان به معاد را در آيه 125 با جمله ى «الى ربّنا منقلبون» اعلام نمودند. در واقع با فراهم آوردن جادوگران، سبب شد كه آنان يكجا به موسى ايمان آورند. آرى، عدو شود سبب خير، اگر خدا خواهد. ساحران، موسى و هارون عليهما السلام را با هم مطرح كردند و گفتند: «ربّ موسى و هارون»، زيرا هارون نيز در كنار موسى در ارشاد آنان نقش داشته است و يا اگر مى گفتند: «ربّ موسى»، احتمال سوء استفاده فرعونيان داده مى شد، كه بگويند ربِ ّ موسى، فرعون است، چون او سالها در خانه ى فرعون و تحت تربيت او بوده تا بزرگ شده است، چنانكه خود فرعون به موسى عليه السلام گفت: آيا ما تو را در كودكى تربيت نكرديم؟ «ألم نربّك فينا وليداً» (221) لذا ساحران اين توطئه را نقش بر آب كردند و گفتند: «ربّ موسى و هارون» عليه السلام فرمود: «كُن لما لا ترجو أرجى منك لما تَرجو»، به آن چيز كه اميد ندارى، اميدوارتر باش تا به چيزى كه اميدى در آن هست. چنانكه موسى عليه السلام حركت كرد تا براى خانواده اش آتش بياورد، امّا با مقام رسالت برگشت، ملكه ى سبأ براى ديدن عليه السلام از شهر خارج شد، امّا مؤمن برگشت، ساحران براى رسيدن به پست و مقام به دربار فرعون آمدند، امّا با ايمان و مؤمن بازگشتند. (222)
۱۲۶ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 تحول روحی ساحران فرعون ✍اين آيه، پاسخى به جوسازى ها وتهمت هايى است كه از سوى نسبت به مؤمنان و همراهان انجام مى گرفت و در آيات گذشته به آنها اشاره شد، از قبيل اينكه شما توطئه گر هستيد وقصد تصاحب وطن و كاشانه مردم و اخراج آنان را داريد. آنان گفتند: شما نيز مى دانيد كه جرم ما اين تنها ايمان ماست، نه آنچه شما مى گوييد. عليه السلام فرمود: كسى كه خود را برتر از ديگران بداند مستكبر است. به حضرت گفتند: گاهى انسان به دليل آنكه ديگران مشغول گناهند و او گناه نمى كند خود را برتر مى داند! حضرت فرمودند: شايد او كرده و بخشيده شده است، ولى تو خبر ندارى و هنوز او را چنان مى بينى. مگر داستان ساحران را نشنيده اى كه با انگيزه ى شكست موسى آمدند، ولى توبه كرده و هدايت شدند و پايان خوبى داشتند. (225) - ايمان به خدا و زير بار طاغوت نرفتن، بى دردسر نيست. «و ما تنقم» - طاغوت ها با فكر و عقيده ى توحيدى مخالفند، نه با آدم ها. «الاّ أن آمنّا» - نشانه ى مؤمنان راستين، آرامش، مقاومت، صراحت، شجاعت، تضرّع و دعا بخصوص در هنگام سختى هاست. «آمنّا... ربّنا افرغ علينا صبراً» - بهترين شيوه در برابر تهديد طاغوت ها، دعا و توكّل بر خدا و حفظ ايمان و پايدارى است. «ربّنا أفرغ علينا صبراً و توفّنا مسلمين» - وقتى تهديدها سنگين باشد، صبر و مقاومت بيشترى هم مى طلبد - حسن عاقبت، نياز به دعا، استمداد وتوفيق الهى دارد. «ربّنا... توفّنا مسلمين»
۱۲۷ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 و سیاست از میان برداشتن مردان مقاوم فرعون پس از شكست در برابر ، از آن حضرت وبنى اسرائيل دست برداشت. در اين مدّت تبليغات پيروان موسى زياد شد تا آنجا كه اشراف قوم فرعون از سكوت او احساس خطر كرده و خواستار جلوگيرى و برخورد با آنان شدند. فرعون خود را خالق نمى دانست، بلكه «ربّ» مى پنداشت: «انا ربّكم الاعلى» (226) و مى گفت: براى شما معبودى جز خود سراغ ندارم، «ما عَلمتُ لكم من اله غيرى» (227) ولى او و مردمش معبودهايى داشتند و آنها را به عنوان مظاهرى از خالق مى پرستيدند. «آلهتك» - بخشى از مفاسد طاغوت ها، به خاطر فساد اطرافيان است. «وقال الملأ» - حذف پسران و حفظ زنان، يك سياست فرعونى است تا جوانمردى و غيرت از مردان رخت بربندد و زنان، ابزار برنامه ها و سياست هاى آنان شوند. مثل سياست استعمارى امروز. «سنقتّل ابناءهم و نستحيى نساءهم» - مخالفان انبيا، براى دو قشر جوان دختر و پسر برنامه ها دارند. «سنقتّل ابناءهم و نستحيى نساءهم»
۱۲۹ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 توقّع داشتند پس از قيام عليه السلام كارها يك شبه درست شود و كشور مصر، با همه ى امكانات در اختيار آنان قرار گيرد و فرعونيان نابود شوند. از اين رو مدّعى بودند كه قيام حضرت موسى برايشان رفاه نياورده است، امّا در پاسخ آنان مى فرمايد: پيروزى، نياز به شرايطى همچون صبر، تلاش وتوكّل دارد كه با فراهم شدن آنها، يارى الهى فرامى رسد. - رفاه و امنيّت، اوّلين خواسته هاى مردم از حكومت هاست. «قالوا اُوذينا...» - اغلب مردم، سعادت و خوشى را در راحتى و آسايش مى پندارند و نبود آن را ناكامى مى دانند، غافل از آنكه اديان آسمانى براى تنظيم و جهت صحيح دادن به زندگى آمده اند، نه برطرف كردن تمام مشكلات دنيوى مردم. «من قبل أن تأتينا و من بعد ما...» - مشكلات طبيعى و اجتماعى را بايد از راه طبيعى و با تدبير حل كرد، نه با اعجاز. (با توجه به آيه قبل «اصبروا»، و جمله: «بعد ما جئتنا» - مردم در قبال حكومت مسئولند و با آن آزمايش مى شوند. «كيف تعملون» و نفرمود: «كيف أعمل»
🔆 متن شبهه : [کلیپ فضای مجازی] مولوی عبدالحمید: ما پشت سر شیعه نماز نمی‌خوانیم چون ما تقیه را قبول نداریم. حالا شما برید پشت سر این‌ها نماز بخونید! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ این سخن از عبدالحمید نه تایید میشود نه تکذیب، باید دید که این کلیپ از جانب ایشان رد میشود یا قبول. 2️⃣ اما شیعه امام صادق علیه‌السلام از فرمایش حضرت پیروی می‌کنند که فرمود پشت سر اهل سنت نماز خواندن مانند اقامه نماز پشت سر پیامبر عظیم الشأن است: مَنْ صَلَّى مَعَهُمْ فِی الصَّفِّ الْأَوَّلِ فَکَأَنَّمَا صَلَّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ، صلی الله علیه وآله، فِی الصَّفِّ الْأَوَّل ‏؛ [کافی، ج3، ص380] 3️⃣ همچنین حضرت در روایت دیگری به اسحاق بن عمار می‌فرمایند: ای اسحاق، آیا با مخالفین در مسجد نماز می خوانی، گفتم: آری، امام فرمودند: با آنها نماز بخوان؛ زیرا کسی که با آنها در صف اوّل نماز بخواند مانند کسی است که شمشیرش را در راه خدا آخته است. (وسائل الشیعه، ج8، ص301.) 4️⃣ لازم به ذکر است که همه‌ی اهل سنت چنین نظری ندارند و برخی علمای بزرگ اهل سنت مانند شیخ شلتوت، فرقی بین شیعه و سایر مذاهب اسلامی قائل نیستند. 5️⃣ آنچه که محرز است شبهه افکن از وحدت اهل تشیع و اهل تسنن بسیار ناراحت است که اینچنین شبهه ایی را مطرح میکند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ بعضیها میگن جنگ با اسرائیل برای ما نون و آب میشه؟ ⁉️ قصه کارخانه توپ سازی امیرکبیر رو می‌دونی چیه؟ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
سخنرانی - دکتر سعید عزیزی.mp3
34.48M
🔻فضل یا توجه خاص یعنی چی؟ 🟣یکی از راه های جلب فضل خدا، هست. 🎙 ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نسل ، سلام بلد نیست.‌..🙂🖐 🎙 ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4127954467.mp3
334.8K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۳۱ اعراف 🍀🍀🍀🍀🌹🍀🍀🍀🍀 و تفأل از دیدگاه اسلام ✍«يَطيّروا» از «تَطَيُّر»، به معناى فال بد زدن است. چون عرب ها اغلب فال بد را از طريق پرواز پرنده يا صداى آن مى دانستند، به هر گونه فال بد «طَيَره» مى گويند. (232) در آيات ديگر نيز فال بد در مورد پيامبران حتّى صلى الله عليه وآله مطرح شده است. (233) فال بد، در پيدايش حوادث و پيش آمدها، هيچ اثر طبيعى و منطقى ندارد، امّا آثار روانى بسيارى دارد. در روايات مى خوانيم: فال بد، نوعى شرك به خداست و هرگاه فال بد زديد، به كار خود ادامه دهيد و به آن اعتنا نكنيد. عليه السلام فرمودند: فال بد، اثرش به همان اندازه است كه آن را مى پذيرى؛ اگر آن را سبك بگيرى، كم اثر خواهد بود و اگر آن را محكم بگيرى، پر اثر و اگر به آن اعتنا نكنى، هيچ اثرى نخواهد داشت. (234) فال بد، در ميان تمام اقوام و ملل گذشته و حال وجود داشته و دارد و موجب بدبينى و ركود كارها مى شود، لذا از آن نهى شده است، امّا فالِ نيك چون سبب حركت و عشق و اميد است، اشكالى ندارد. (235) - فرعونيان، تنها خود را شايسته و حقّ كاميابى را مخصوص خود مى دانستند. «قالوا لنا هذه» - ريشه ى خرافات و فال بد، جهل است. «يطيّروا... لكن اكثرهم لا يعلمون»