eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
928 عکس
248 ویدیو
26 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4075683574.mp3
1.1M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۲۱ و ۱۲۲ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 ✍جادوگرانى كه براى رسوا ساختن و كسب مال و مقام نزد فرعون به صحنه آمده بودند، با ديدن معجزه ى موسى عليه السلام، ايمان آورده و آن را اعلام و به اصول توحيد، نبوّت و معاد اقرار كردند؛ توحيد و نبوّت را با جملات «آمنّا بربّ العالمين، ربّ موسى وهارون» و ايمان به معاد را در آيه 125 با جمله ى «الى ربّنا منقلبون» اعلام نمودند. در واقع با فراهم آوردن جادوگران، سبب شد كه آنان يكجا به موسى ايمان آورند. آرى، عدو شود سبب خير، اگر خدا خواهد. ساحران، موسى و هارون عليهما السلام را با هم مطرح كردند و گفتند: «ربّ موسى و هارون»، زيرا هارون نيز در كنار موسى در ارشاد آنان نقش داشته است و يا اگر مى گفتند: «ربّ موسى»، احتمال سوء استفاده فرعونيان داده مى شد، كه بگويند ربِ ّ موسى، فرعون است، چون او سالها در خانه ى فرعون و تحت تربيت او بوده تا بزرگ شده است، چنانكه خود فرعون به موسى عليه السلام گفت: آيا ما تو را در كودكى تربيت نكرديم؟ «ألم نربّك فينا وليداً» (221) لذا ساحران اين توطئه را نقش بر آب كردند و گفتند: «ربّ موسى و هارون» عليه السلام فرمود: «كُن لما لا ترجو أرجى منك لما تَرجو»، به آن چيز كه اميد ندارى، اميدوارتر باش تا به چيزى كه اميدى در آن هست. چنانكه موسى عليه السلام حركت كرد تا براى خانواده اش آتش بياورد، امّا با مقام رسالت برگشت، ملكه ى سبأ براى ديدن عليه السلام از شهر خارج شد، امّا مؤمن برگشت، ساحران براى رسيدن به پست و مقام به دربار فرعون آمدند، امّا با ايمان و مؤمن بازگشتند. (222)
۱۲۶ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 تحول روحی ساحران فرعون ✍اين آيه، پاسخى به جوسازى ها وتهمت هايى است كه از سوى نسبت به مؤمنان و همراهان انجام مى گرفت و در آيات گذشته به آنها اشاره شد، از قبيل اينكه شما توطئه گر هستيد وقصد تصاحب وطن و كاشانه مردم و اخراج آنان را داريد. آنان گفتند: شما نيز مى دانيد كه جرم ما اين تنها ايمان ماست، نه آنچه شما مى گوييد. عليه السلام فرمود: كسى كه خود را برتر از ديگران بداند مستكبر است. به حضرت گفتند: گاهى انسان به دليل آنكه ديگران مشغول گناهند و او گناه نمى كند خود را برتر مى داند! حضرت فرمودند: شايد او كرده و بخشيده شده است، ولى تو خبر ندارى و هنوز او را چنان مى بينى. مگر داستان ساحران را نشنيده اى كه با انگيزه ى شكست موسى آمدند، ولى توبه كرده و هدايت شدند و پايان خوبى داشتند. (225) - ايمان به خدا و زير بار طاغوت نرفتن، بى دردسر نيست. «و ما تنقم» - طاغوت ها با فكر و عقيده ى توحيدى مخالفند، نه با آدم ها. «الاّ أن آمنّا» - نشانه ى مؤمنان راستين، آرامش، مقاومت، صراحت، شجاعت، تضرّع و دعا بخصوص در هنگام سختى هاست. «آمنّا... ربّنا افرغ علينا صبراً» - بهترين شيوه در برابر تهديد طاغوت ها، دعا و توكّل بر خدا و حفظ ايمان و پايدارى است. «ربّنا أفرغ علينا صبراً و توفّنا مسلمين» - وقتى تهديدها سنگين باشد، صبر و مقاومت بيشترى هم مى طلبد - حسن عاقبت، نياز به دعا، استمداد وتوفيق الهى دارد. «ربّنا... توفّنا مسلمين»
۱۲۷ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 و سیاست از میان برداشتن مردان مقاوم فرعون پس از شكست در برابر ، از آن حضرت وبنى اسرائيل دست برداشت. در اين مدّت تبليغات پيروان موسى زياد شد تا آنجا كه اشراف قوم فرعون از سكوت او احساس خطر كرده و خواستار جلوگيرى و برخورد با آنان شدند. فرعون خود را خالق نمى دانست، بلكه «ربّ» مى پنداشت: «انا ربّكم الاعلى» (226) و مى گفت: براى شما معبودى جز خود سراغ ندارم، «ما عَلمتُ لكم من اله غيرى» (227) ولى او و مردمش معبودهايى داشتند و آنها را به عنوان مظاهرى از خالق مى پرستيدند. «آلهتك» - بخشى از مفاسد طاغوت ها، به خاطر فساد اطرافيان است. «وقال الملأ» - حذف پسران و حفظ زنان، يك سياست فرعونى است تا جوانمردى و غيرت از مردان رخت بربندد و زنان، ابزار برنامه ها و سياست هاى آنان شوند. مثل سياست استعمارى امروز. «سنقتّل ابناءهم و نستحيى نساءهم» - مخالفان انبيا، براى دو قشر جوان دختر و پسر برنامه ها دارند. «سنقتّل ابناءهم و نستحيى نساءهم»
۱۲۹ اعراف 🔮🔮🔮🔮🍂🔮🔮🔮🔮 توقّع داشتند پس از قيام عليه السلام كارها يك شبه درست شود و كشور مصر، با همه ى امكانات در اختيار آنان قرار گيرد و فرعونيان نابود شوند. از اين رو مدّعى بودند كه قيام حضرت موسى برايشان رفاه نياورده است، امّا در پاسخ آنان مى فرمايد: پيروزى، نياز به شرايطى همچون صبر، تلاش وتوكّل دارد كه با فراهم شدن آنها، يارى الهى فرامى رسد. - رفاه و امنيّت، اوّلين خواسته هاى مردم از حكومت هاست. «قالوا اُوذينا...» - اغلب مردم، سعادت و خوشى را در راحتى و آسايش مى پندارند و نبود آن را ناكامى مى دانند، غافل از آنكه اديان آسمانى براى تنظيم و جهت صحيح دادن به زندگى آمده اند، نه برطرف كردن تمام مشكلات دنيوى مردم. «من قبل أن تأتينا و من بعد ما...» - مشكلات طبيعى و اجتماعى را بايد از راه طبيعى و با تدبير حل كرد، نه با اعجاز. (با توجه به آيه قبل «اصبروا»، و جمله: «بعد ما جئتنا» - مردم در قبال حكومت مسئولند و با آن آزمايش مى شوند. «كيف تعملون» و نفرمود: «كيف أعمل»
🔆 متن شبهه : [کلیپ فضای مجازی] مولوی عبدالحمید: ما پشت سر شیعه نماز نمی‌خوانیم چون ما تقیه را قبول نداریم. حالا شما برید پشت سر این‌ها نماز بخونید! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ این سخن از عبدالحمید نه تایید میشود نه تکذیب، باید دید که این کلیپ از جانب ایشان رد میشود یا قبول. 2️⃣ اما شیعه امام صادق علیه‌السلام از فرمایش حضرت پیروی می‌کنند که فرمود پشت سر اهل سنت نماز خواندن مانند اقامه نماز پشت سر پیامبر عظیم الشأن است: مَنْ صَلَّى مَعَهُمْ فِی الصَّفِّ الْأَوَّلِ فَکَأَنَّمَا صَلَّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ، صلی الله علیه وآله، فِی الصَّفِّ الْأَوَّل ‏؛ [کافی، ج3، ص380] 3️⃣ همچنین حضرت در روایت دیگری به اسحاق بن عمار می‌فرمایند: ای اسحاق، آیا با مخالفین در مسجد نماز می خوانی، گفتم: آری، امام فرمودند: با آنها نماز بخوان؛ زیرا کسی که با آنها در صف اوّل نماز بخواند مانند کسی است که شمشیرش را در راه خدا آخته است. (وسائل الشیعه، ج8، ص301.) 4️⃣ لازم به ذکر است که همه‌ی اهل سنت چنین نظری ندارند و برخی علمای بزرگ اهل سنت مانند شیخ شلتوت، فرقی بین شیعه و سایر مذاهب اسلامی قائل نیستند. 5️⃣ آنچه که محرز است شبهه افکن از وحدت اهل تشیع و اهل تسنن بسیار ناراحت است که اینچنین شبهه ایی را مطرح میکند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ بعضیها میگن جنگ با اسرائیل برای ما نون و آب میشه؟ ⁉️ قصه کارخانه توپ سازی امیرکبیر رو می‌دونی چیه؟ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
سخنرانی - دکتر سعید عزیزی.mp3
34.48M
🔻فضل یا توجه خاص یعنی چی؟ 🟣یکی از راه های جلب فضل خدا، هست. 🎙 ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نسل ، سلام بلد نیست.‌..🙂🖐 🎙 ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4127954467.mp3
334.8K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۳۱ اعراف 🍀🍀🍀🍀🌹🍀🍀🍀🍀 و تفأل از دیدگاه اسلام ✍«يَطيّروا» از «تَطَيُّر»، به معناى فال بد زدن است. چون عرب ها اغلب فال بد را از طريق پرواز پرنده يا صداى آن مى دانستند، به هر گونه فال بد «طَيَره» مى گويند. (232) در آيات ديگر نيز فال بد در مورد پيامبران حتّى صلى الله عليه وآله مطرح شده است. (233) فال بد، در پيدايش حوادث و پيش آمدها، هيچ اثر طبيعى و منطقى ندارد، امّا آثار روانى بسيارى دارد. در روايات مى خوانيم: فال بد، نوعى شرك به خداست و هرگاه فال بد زديد، به كار خود ادامه دهيد و به آن اعتنا نكنيد. عليه السلام فرمودند: فال بد، اثرش به همان اندازه است كه آن را مى پذيرى؛ اگر آن را سبك بگيرى، كم اثر خواهد بود و اگر آن را محكم بگيرى، پر اثر و اگر به آن اعتنا نكنى، هيچ اثرى نخواهد داشت. (234) فال بد، در ميان تمام اقوام و ملل گذشته و حال وجود داشته و دارد و موجب بدبينى و ركود كارها مى شود، لذا از آن نهى شده است، امّا فالِ نيك چون سبب حركت و عشق و اميد است، اشكالى ندارد. (235) - فرعونيان، تنها خود را شايسته و حقّ كاميابى را مخصوص خود مى دانستند. «قالوا لنا هذه» - ريشه ى خرافات و فال بد، جهل است. «يطيّروا... لكن اكثرهم لا يعلمون»
۱۳۳ اعراف 🍀🍀🍀🍀🌹🍀🍀🍀🍀 انواع ها برای فرعونیان ✍ «طوفان»، در فارسى به معناى تندباد است، امّا عرب آن را به معناى سيل كوبنده به كار مى برد. البتّه بعضى به هر حادثه ى عمومى و وحشتناك، طوفان گفته اند. «قُمَّل»، به حيوانات كوچك از قبيل شپش، مورچه و آفات حبوبات و نوعى حشرات گفته مى شود. (237) خون، يكى از نشانه هاى خداوند بر قوم بود و مراد، خون شدن آبها يا خون دماغ شدن عموم مردم است كه نوعى بود. عذاب هاى طوفان، خون و هجوم ملخ، تنها نسبت به فرعونيان بود و بنى اسرائيل از آن درامان بودند. داستان اين عذاب ها در نيز آمده است. (238) هر بار كه بلايى به آنها مى رسيد، دست به دامن مى شدند و قول مى دادند كه اگر خدا رفع بلا كند ايمان بياورند، آن حضرت مى پذيرفت و از خدا درخواست نموده و بلا برطرف مى شد، امّا آنان باز دست از كفر و لجاجت خود بر نمى داشتند. چنانكه در آيات بعد نيز بيان مى شود.
۱۳۴ و ۱۳۵ اعراف 🍀🍀🍀🍀🌹🍀🍀🍀🍀 عهد خدا با موسی ✍«نَكث»، در اصل به معناى باز كردن ريسمان تابيده شده است، سپس در مورد پيمان شكنى به كار رفته است. «أجَل» در اين آيه، ممكن است مراد مدّتى باشد كه عليه السلام براى رفع بلا تعيين مى كرد كه مثلاً فلان روز يا فلان ساعت بر طرف خواهد شد، تا بفهمند كه اين كيفر الهى است نه تصادفى. و يا مراد اين باشد كه آن قوم لجوج، سرانجام گرفتار قهر حتمى خواهند شد، ولى تا رسيدن آن اجل حتمى و غرق شدن در دريا، موقّتاً عذاب برداشته مى شود. مراد از عهد، يا استجابت دعاى موسى مى باشد و يا منظور مقام نبوّت و رسالت اوست. (240) - نياز و گرفتارى، غرور انسان را مى شكند. «لمّا وقع عليهم الرجز قالوا...» آنچه شيران را كند روبه مزاج احتياج است، احتياج است، احتياج - دعا، در جلب رحمت خدا و دفع سختى ها وبلاها مؤثّر است. «اُدع لنا ربّك» - تجاوزگرى انسان، اغلب در هنگام رفاه و احساس بى نيازى است. - حوادث تلخ و شيرين در نظام هستى، زمان بندى دارد. «الى اجل»
۱۳۷ اعراف 🍀🍀🍀🍀🌹🍀🍀🍀🍀 و دو سرزمین پر برکت ✍«ارث»، به دارايى و مالى گفته مى شود كه انسان بدون كسب و كار و معامله اى به آن برسد، خواه از مردگان باشد يا از زندگان. (243) داستان عبور و پيروانش از دريا و غرق شدن و عذاب فرعونيان در آن، ترسيمى از است كه همه وارد مى شوند و سپس متّقين نجات پيدا مى كنند سرزمين هايى كه در اختيار فرعونيان بود، آنچنان وسيع بود كه افق هاى متعدّد و طلوع و غروب هاى متفاوت داشت. «مشارق الارض و مغاربها» و همچنين داراى محصولات و بركات مادّى ومعنوى بسيارى بود، زيرا محلّ بعثت انبياى الهى و مدفن بسيارى از آنان بود. پيش از اكتشافات بشر، ، زمين را كروى معرّفى كرده است. زيرا لازمه ى تعدّد مشرق «مشارق» و مغرب «مغارب»، كروى و در حركت بودن زمين است. در اين آيه به نيز نويد پيروزى مى دهد. به كار بردن لفظ «ربّك» در جمله ى «و تمّت كلمة ربّك»، به معناى آن است كه تو نيز مشمول حمايت ما هستى. - حمايت خداوند از مستضعفان، مخصوص بنى اسرائيل نيست، بلكه يك سنّت دائمى است. «اورثنا القوم الّذين كانوا يستضعفون» و نفرمود: «اورثنا بنى اسرائيل» - شرط پيروزى، صبر و مقاومت است. مستضعفان و ملّتى كه صابر و مقاوم باشند، وارث زمين مى شوند. «أورثنا... بما صبروا» - خداوند، بى كم وكاست به وعده هايش عمل مى كند. «وتمّت كلمة ربّك» - قوم فرعون از نظر صنعت و ساخت بنا، پيشرفته بودند. «يصنع... يعرشون» ولى رشد و توسعه اى كه جدا از دين و ايمان باشد، سرانجام خوبى ندارد.
‼️ دست زدن در ایام ولادت ائمه علیهم السلام 🔷 س ۸۶۹۹: دست زدن همراه با شادی و مولودی خوانی در جشن هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین (علیهم السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می‌شود، چه حکمی دارد؟ اگر این جشن‌ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه‌های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه‌ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ ج: به طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها برگزار می‌شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 🆔 @resale_ahkam
ایشون خانم «آنه مری شیمل» هستن مستشرق آلمانی که درباره اسلام بیش از ۱۰ تا کتاب نوشت و وصیت کرد روی سنگ قبرش این جمله نوشته بشه 👇🏻 «الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا ...» مردم خوابند وقتی می‌میرن بیدار میشن این جمله یکی از احادیث امیرالمومنین علیه السلام است. 👤prison
🔰 س 1167. آیا رقص محلی در عروسی ها جایز است؟ شرکت در این مجالس چه حکمی دارد؟ ج. رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن برای زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند مثل این که جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است؛ در غیر این صورت هم اگر به گونه ای باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسده ای بر آن مترتب شود و یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقی و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمی حضور داشته باشد، حرام است؛ و در حکم فوق تفاوتی بین مجلس عروسی و غیر آن نیست و شرکت در مجالس رقص هم اگر به عنوان تأیید کار حرام دیگران محسوب شود و یا مستلزم کار حرامی باشد جایز نیست و در غیر این صورت اشکال ندارد. 📕 منبع: کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
دعای عهد،، باسم.mp3
1.23M
🍀 هر روز و هر دم با می بندم 📖 ثواب عهد را تقدیم به علیه سلام و امواتمان می کنیم 🤲 🤲 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا